Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bodový systém 2011: Více trestných bodů za méně přestupků

Snížení počtu bodovaných přestupků o třetinu – ze 44 na 27. Nejvíce přestupků je v sedmibodové sazbě.
Zpět na článek
18. 3. 2011 17:31
18. 3. 2011 18:07
neregistrovaný "Great Man"
18. 3. 2011 18:19
18. 3. 2011 19:40
19. 3. 2011 16:53
18. 3. 2011 19:49
19. 3. 2011 23:51
19. 3. 2011 00:02
19. 3. 2011 00:31
19. 3. 2011 07:40
19. 3. 2011 11:11
19. 3. 2011 07:08
19. 3. 2011 23:48
2. 10. 2011 20:50
neregistrovaný "Milan8622"
18. 3. 2011 17:31
Kc
Tak body uz zname a jak je to po financni strance?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Great Man"
18. 3. 2011 18:07
Chyba?
"Překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené zákonem nebo dopravní značkou o více než 5 km/h a méně než 20 km/h v obci, resp. mimo obec"

Nechybí tam "resp. o více než "10 km/h a méně než 30 km/h mimo obec"?
Rozbalit vlákno
2
18. 3. 2011 18:19
Re: Chyba?
;-\ asi je pak rovnou 5 bodu
18. 3. 2011 18:30
Re: Re:
Ano, zřejmě to tak bude. Ale nevypadlo to jen nám, ale hlavně zákonodárcům.
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2011 19:40
Pomoc
Zajímalo by mě, kdo objektivně posoudí, co je to "účinná pomoc", zmíněná v sedmibodových trestech. Z mého pohledu (znalosti o provádění první pomoci, jakkoli bohaté jsem je měl, postupně vyprchávají) naprostého laika bych za účinnou pomoc považoval maximálně přivolání lékařské pomoci; to ostatně často doporučují i sami zdravotníci a záchranáři. Pak stačí, aby se posuzující orgán špatně vyspal a já dostanu sedm bodů jen tak?
Znám pár lidí, kteří omdlí při pohledu na krev. I takových, u nichž by provádění první pomoci spíš způsobilo mnohem větší škody.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - zip2016
19. 3. 2011 16:53
Re: Pomoc
Zajímavá otázka, ale odpověď bude podle mě více než jednoduchá. Jakákoli pomoc je účinná, pokud jí zachránce provede, takže účinnou pomocí bude i přivolání lékaře. Nikdo nemůže lidi nutit, aby obvazovali někomu hlavu, když ty lidi nemůžou vidět krev. Navíc záchranář bude radši, když se bude muset starat jen o zraněného a né i o zachránce.
Avatar - S8
18. 3. 2011 19:49
Technicky stav
Může mi někdo prosím upřesnit, jak si mám vysvětlit toto:

"Řízení vozidla, které je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích"

To znamená, že pokud budu řídit vozidlo, které sice není způsobilé, ale neohrožuje ostatní účastníky, tak je to bez bodů? Žádnou jinou zmínku o technickém stavu jsem totiž nenašel.

Jde mi o konkrétní situaci kdy občas potřebuju přejet se závodním autem z garáže do dílny (pár km), jedu dle předpisů, jen v něm mám rám, závodní sedačky atd., jak se to potom bude posuzovat?

Díky za reakce.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2011 20:16
Re: Technicky stav
Tohle je dost sporné. Pokud narazíš na aktivního Pomáhače nebo Chrániče, tak tě budou schopni opálkovat i za tohle.
Tím stavem bych viděl spíš něco, co je opravdu nebezpečné - nebrzdící auto a podobné "extrémy".
Avatar - Nerez
18. 3. 2011 23:35
Re: Technicky stav
Pokud máš propadlou technickou, dá se to vyřešit 2ma způsoby. Buď na místě v blokovém řízení což sice není úplně tak jak by dle zákona mělo být, ale je to jednodušší a levnější pro tebe a jednodušší pro policistu. a pokud by se mělo striktně držet toho jak se to má dělat, policista tě oznámí příslušnému správnímu úřadu, který si tě vyřeší sám. Ale to bude o dost dražší a budeš mít lítání po úřadech. Technická jako taková je tuším bez bodu.
Jinak závady které bezprostředně ohrožují jsou např. nefunkční světla na straně přivrácené ke středu vozovky; pokud nelze přepnout dálková světla na potkávací; únik kapalin; ostré hrany na karoserii vozidla; pneumatiky sjeté pod minimální hodnotu atd.
Avatar - zip2016
19. 3. 2011 16:47
Re: Technicky stav
Tak úplně takhle jednoznačný to není. Zákon 361 o provozu na pozemních komunikacích má i svoje prováděcí vyhlášky a v nich se došteš co je to závada, která přímop ohrožuje bezpečnost silničního provozu. Je to např. prasklé čelní sklo (tím způsobem, že přez některou jeho část není vůbec nic vidět, není tim myšleno, že má jednu prasklinu např. v pravém vrchním rohu, která zasahuje do výhledu spoljezdci), nesvítící světlo přivrácené ke středu vozovky, nefunkční, nebo poškozená brzdová soustava, únik provozních kapalin (tím se myslí, že auto postavíš na 10 minut na parkoviště a po odjezdu po tobě zůstane flek o průměru 30 cm) atd. Pokud máš závodní auto, které nepodléhá registraci, tak s ním nesmíš na silnici. Pokud je opatřené RZV, tak s ním musíš pravidelně na STK a pokud TK nemáš, tak s tím opět nesmíš na silnici. Ale v případě závodního auta bych viděl problém spíše v tom, že auto nemá zákonné pojištění, tudíš je dost nebezpečné toto auto vůbec na silnici provozovat. Představ si, že s ním trefíš Merecedes za 5 milionů. A seš druhej.
Avatar - Ji/Ri
19. 3. 2011 23:14
Re: Technicky stav
To je jednoduché...... máš technickou? Je vozidlo způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích? ..jak čtu, tak není. Risknout to můžeš, ale když se něco vys.er.e tak to odskáčeš....a to tak, že to bude hraničit nebo i bude trestný čin.... myslím následek např. dn.
Avatar - VDC
19. 3. 2011 23:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 3. 2011 00:02
pásy
moc nechápu body z to, že nejsem připoutanej pásama... nijak tim provoz neohrožuju ani neomezuju, nepadá mi tim pozornost jak při telefonováni, jde jen o moje bezpeči, ktery muže byt každymu ukradeny, jestli se chci poutat a nebo nechci... :-/
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Nerez
19. 3. 2011 00:31
Re: pásy
Jedná se i o to, že když tě někdo naboří, ty nejseš připoutanej a zraníš se, tak on bude obviněn z trestného činu ublížení z nedbalosti. Přitom kdybys byl přivazanej tak by zranění nebylo nebo bylo menší. Nejde jen o tebe, ale i o ostatní...
Avatar - Katikakus
19. 3. 2011 07:40
Re: pásy
V pripade nehody nepripoutany pasazer ohrozuje sve spolucestujici, takze proto.
19. 3. 2011 11:11
Re: pásy
A taky proto, že když nejsi připoutaný a narazíš třeba do stromu (není v tom nikdo jiný), je většinou tvé zranění větší - to je nepopiratelné. A stát musí vynakládat vyšší prostředky na tvou záchranu, případně léčení.....
19. 3. 2011 07:08
Autorovi
"Méně závažné přestupky nebudou znamenat ztrátu bodů, takže například za překročení povolené rychlosti v obci o 5 km/h a mimo obec o 10 km/h zůstane vaše bodová sbírka kompletní." - Protože se v ČR dávají body trestné, tak slušný řidič nemá bodovou sbírku žádnou, ani o ni nestojí (má tedy "čisté konto").

A kromě toho bych ke článku pustil na Vašem místě v redakci ješte korektora, aspoň kvůli interpunkci.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - VDC
19. 3. 2011 23:48
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2011 01:06
Re: body + pokuta
podle mě je celkem logický, že za vážnější přestupky jsi trestán dvojtě(a vícenásobně) čím horší přestupek, tím více by jsi měl být potrestán. Obdržení bodů není úplně trest jako takový, ale spíše napomenutí a upozornění, že by ses měl v budoucnu dvakrát rozmyslet, než uděláš zase nějaký přestupek, pokud necheš přijít o papíry... bych to přirovnal k fotbalové žluté kartě :-P a i dvojitý trest se dá přirovnat k hokeji, kdy hráč třeba dostane 5minut, kdy tým hraje ve čtyřech, a ještě trest do konce utkání, kdy on sám už nesmí vůbec nastoupit :-P
neregistrovaný "Milan8622"
2. 10. 2011 20:50
otázka
Dobrý večer .Chtěl bych se zeptat jak je to braný. Když pojedu ve městě normálně 50km/h víc ani mín.Prostě 50 km/h a budu se blížit k semaforům a před nima nějakých 3 metry.Tam začne skákat oranžová barva. A vjedu do křižovatky s předkem auta když se rozsvítí červená. Tak jak je to braný v zákoně.I když bych začal festově brzdit a šel bych do smyku třeba .Tak to auto se zastaví stejnak až v pulce křižovatky.Přece ? Nevím že by existovalo auto ,který by zastavilo na necelým 1 metru při rychlosti 50 km/h .Děkuji předemza odpověd
Rozbalit vlákno
0