Ministerstvo životního prostředí v čele s Martinem Bursíkem, který v tuto chvíli jezdí ve služebním voze BMW řady 7, připravilo nový program na snížení emisí. Aktivity v oblasti dopravy jsou jedním z klíčových prvků programu.
Tenhle Bursík, to je nejslizštější slizoun. Napřed prolezl všechny strany a pak ho asi osvítil zelený duch svatý a snaží se "pomáhat" přírodě. Jediná čístá energie je tady elektrická jaderná. Ale tu chce zašlápnout jak štěnici protože jde na ruku rakušákům. Prostě pozor na něho, kdo ví za koho lobuje.
Plna pravda. Melou jenom pantem. Nejvetsi uspory paradoxne nespocivaji v utopistickem donucovani snizovat emise...ZA KAZDOU CENU. Dlouhodobe ma vetsi vliv EKO chovani lidi a LOGICKA podpora statu. Vakaslat se na vrtule a nesmysly a nuceni treti strany ke nesmyslnemu snizovani ... Ale pruhledne a dlouhodobe podporovat setrna reseni, mimo jine treba ucit lidi, ze v zime neni nutne a ani tak zdrave se prilis cpat praskovanejma rajcatam,jablkama... z druhy stany kontinentu..... A kdyz uz stat neco zakaze,tak by mel nabidnout vzdy alternativnu. Ano, do Prahy nemuzes jet autem, ale muzes ZADARMO MHD. Ne jen ZAKAZOVAT...a naklady prenaset na obcany. Pri 50% poklesu zbytecne dopravy zcela jiste o 50% klesnou i emise > jaky zazrak udela koupe mistnich potravin misto vajec z Polska,masla z DDR a jablek z Australie. Je to jen prirozeny vyber, pokud to clovek nepochobi,tak bude dalsi generace pomalu chcipat a degenerovat v bolestech :-( Priroda si potom "vyslechti" neco chytrejsiho >:D
No možná co říkáš je pěkný, ale jinak to nic nemění na tom, že tady ten strašák ekologické pohromy co tady jakože pácháme, není vůbec tak strašnej jak se snaží média podávat. Všichni honí CO2 kde se dá... Skloňuje se jenom CO2, přitom je to jenom kvůli tomu že je venku teplo a někdo řekl že je to kvůli CO2. Je plno vědců kteří si myslí že tomu tak není a já tomu věřím. Bohužel, přesně tihle vědci a klimatologové jsou těžce utlačováni. A proč? Taky by mě zajímalo kdo konkrétně za tím stojí. Evropa je čistší než kdy předtím, zelená takhle nebyla ani ve středověku....tak nevím proč se stále vytváří nějaký problém když tam není. Ano, podporujii ekologii, třídím odpady (btw. plasty třídíme nejvíc v evropě, i líp jak rakušáci), technické kontroly ať se taky dodržují, obměnu fleetu taky podporuju...ale proč zvýhodňovat pohon plynem? A ještě tomu říkat "čistá vozidla". Ne jako tohle fakt trávím jenom hodně těžko. A že vrtule si na sebe energeticky nevydělají je taky fakt. Bursík sice pořád ukazuje na rakušáky, jak mají přírodu kvůli čisté energii, ale že oni kupují naši elektriku vyráběnou uhlím nebo atomem už neřekne. A ti co stávkují na hranici...tak tihle rádoby aktivisti jsou taky jenom banda placených kašpárků. A neuhádnete kým...němcama. Protože jak nám zavřou temelím, tak kde budou rakušáci kupovat energii? V německu. Je to prostý a je to humus. Myslím že zelení se do koryta taky dostali jenom podrazem, kdy z nich média udělala už předem hvězdy a hnala je do diskuzí a apod... už radši no comment.
Souhlasím až na jednu věc - proč by měla být MHD zadarmo, když má sloužit jako alternativa autu, který taky nejede zadarmo? A pokud ti třeba palivo platí firma, tak by ti taky mohla zaplatit lístek na MHD. Ale jinak souhlasím s tím, že je blbost vozit třeba kuřata přes celou Evropu, když ti je může vypěstovat drůbežárna "za rohem"... :yes:
Přesně tak, radikální zpřísnění tech. kontrol a zavedení mobilních kontrol. A pokud čapnou tatrovku, avii, passata nebo mondeo pokládající kouřovou clonu, případně házející po okolí brikety, sebrat techničák bez pardonu a posvítit si na dotyčnou STK. Aby se člověk mohl projít podél magistrály bez kyslíkové masky. A stejně tak :yes: za podporu ekologicky šetrnějších aut. Doufejme, že dojde i na zvýhodnění hybridů tak, jak je zvykem v civilizovaných zemích.
Je to tak, VDC má "bohužel" pravdu. Viděli jste někdy poměr čísel energie vydané na výstavbu jedné debilní vrtule a hodnotu čísla, kterou za svůj "život" vyrobí ??? Nikdy si na sebe větrná elektrárna nevydělá.
A s letadlama má VDC taky pravdu. Zákázaly se freony, které rozbíjely strukturu O3 tedy ozonu a "prej" způsobovaly díry. Jenže při spalování leteckého benzínu vzniká sloučenina dusíku, která stejně tak jako freony přímo nahoře nabourávají skupinu 03, a vznikne 02 a N0X (přednáška Analytická Chemie I - VSCHT) takže lidi - probuďte se, je to všechno divadlo. Kolik bylo freonů ve sprejích a lednicích a kolik lítá denně letadel.. ?!!! Na dopravení 1 kila hroznového vína z Brazílie do Evropy (konrétně Německo) se spotřebuje 1 kilo leteckého benzínu (zdroj magazín ZDF).
Je to komedie - jediné, co nás spasí... je studená fúze... :-! jenže tu ještě nikdo pořádně mimo laboratoř v reálu nerozchodil... ehm.
Zdar filtrům pevných částic a úsporným motorům - neřeší problém, jen ho oddalují. Ropa dojde tak jako tak, jen o pár let později.
Vsichni jsou blazni jenom ja jsem Napoleon. Zda se, ze podle vas dokud nenalezneme technologii, ktera resi vsechny problemy sveta, nema cenu nic delat, protoze by beztak slo o komedii.
Je to jinak zajíčku. Dole brojíš proti dotované naftě, tohle je podobné. Ony investice soukromých subjektů do větrných elektráren jsou postaveny na garantované (zaměň za dotované) výkupní ceně elektřiny z tzv. alternativního zdroje. Za 1kWh "z větru" dostaneš 3x tolik, co za kWh ze zdroje klasického. Férovka, ne? Jinak bych moc rád viděl banku, která by při shodných cenách dala někomu úvěr na větrnou elektrárnu. :-!
Rakušáci mají vrtulí až se ti z toho cestou do Vídně točí hlava, turbínky mají na kdejakým potoku, ale energii stejně kupují z temelína... Je to prostě jenom [biznis] tahle rádoby ekologie.
zajímavé je, že SHELL co světový gigant pohonných hmot se dal zlákat též cestou větrníků a nemít v záloze zisky z PHM by málem jenom s údržbou těch větrníků zkrachoval.
zajímavé je, že SHELL co světový gigant pohonných hmot se dal zlákat též cestou větrníků a nemít v záloze zisky z PHM by málem jenom s údržbou těch větrníků zkrachoval. >:D
Kdyby se elektřina z větrníků vykupovala za tržní cenu, nestál by ani jeden...tady ale stačí zapojit do kupky hnoje dva dráty, prohlásit to za ekoelektrárnu a nějakym zajímavym způsobem se výkuoní cena za kWh několikánásobně zvýší... :no:
A kdyby klasicka elektrarna prodavala elektrinu za cenu, ktera zahrnuje naklady na reseni vsech skod ktere zpusobi, stala by podstatne vice nez dnes. Kde jsou naklady na poskozene lesy, posozene klima, poskozene zdravi lidi? Kdy jsou naklady na vyvoj jaderneho reaktoru, kde jsou extremni naklady na fuzni elektrarnu, ktera se jiz 30 le vyviji a dalsich 30let bude? Reknu vam to. Nikde, protoze je plati, stejne jako dotace obnovitelnych zdroju statni pokladna. Jak snadno trzni komsomolec na miliardy utajenych nakladu zapomene. Z tohoto pohledu je ona dotace jen chabym pokusem o narovnani trznich podminek pro obnovitelne zdroje.
Když pejsek a kočička pekli dort, taky tam vrazili všechno, argumentuješ podobným způsobem, dej pozor, zlého psa z toho pak bolelo břicho. Zkus si rozdělit pojmy, investiční náklady, provozní náklady, prodejní resp. výkupní ceny, ekologická zátěž atd. pak srovnávej, važ a teprve potom dělej závěry. Existuje x pohledů na věc, hledej, čti, srovnávej. Např. tady máš základní aspekty ekonomiky větrných elektráren srhnuty celkem pěkně navíc populární formou. [odkaz]
Pleteš pátý přes devátý. O následcích "konvenční" výroby elektřiny mi můžeš povídat od rána do večera-jsem z mostecka a mam je tu jak na dlani. Díry povrchovejch dolů ze zarejvaj do hor a svojí hloubkou mnohde převyšujou jejich vejšku, kyselý deště div nezlikvodovaliy život na horách. Ten se tam ale od revoluce až s podivem vrátil a kopce začínaj znova vzkétat. A tudíž poslední co tu určitě "chceme" je poslední zbytek přírody zadělanej vrtulema, nechci aby když si vyšlapu nahoru na kopce na kole vzala přes hlavu list vrtule z nádhernýho parku větrníků-a že jich tu začíná povážlivě přibejvat, právě díky týhle idiotský jakoekopolitice. Když on je ten osamocenej větrník na kopečku při západu slunce tak romantickej viď...?! :no:
Jsme na autoserveru, tak to tu nebudu dale rozvadet. Ale ta prostomyslnost, se kterou kazdy prehlizi miliardove skryte naklady klasickych technologii (plati i pro pohony aut) a pritom je presvedcen jak poznal pravdu, mne opravdu zarazi.
Opět jen potvrzuješ, že tvým nebem je zoufalství tmy bezvědomí. Většinou tu dodržujeme nepsané pravidlo, že psaní bez hlavy nikam nevede. Neříkám, že máš čím psát, ale když už máš to puzení, tak se před odesláním svého příspěvku poraď alespoň s průměrně inteligentním člověk. On už tě nasměruje.
jo a kde se vemou peníze na elektrárnu: z daní, a čích ňákého dělníka (třeba) a ten maká kde, v ňáké fabrice, a ta kolik vypustí kolik??? aha na to nikdo nepomyslel že, hups ;-\
Tohle se omila porad dokola. Neznalci tvrdel : na vyrobu hybridu je potreba vic energie nez usetri ... bla bla bla. Zatimco na ropaka, ktery ma nekolikanasobne vetsi mnozstvi skodlivych latek, se zadna energie pri vyrobe nespotrebuje. Jsou to samozrejme kecy a jen troubove, kteri spolkly PR kecy at uz jednoho ci druheho tabora a kteri si na vec neumi udelat svuj vlastni nazor, pouzivaj tyto nesmysly. A ta uvaha o vetrnych elektrarnach .... opet usmevne. Zajimalo by me, jak se prave ty stavis k pripadnemu setreni energii, kdyz tu o ni placas takovehle zhovadilosti. Zkus pouzit tu sisatou vec, kterou nosis na krku a zamyslet se jeste jednou nad clankem cos napsal. :no::no:
To jako že v hybridu je mín bordelu než v normálnim autě? To namyslíš vážně, že jo. Jinak realný rozdíl spotřeby v městském provozu u RX 350 a RX 400 jsou cca.2 litry, což je zanedbatelné. A to vim z realu z knihy jízd, ne z PR blábolů v prospektech.
Zcela zjevne nechapes slovo hybrid. btw. tebou uvadene 2 litry rozdilu jsou zanedbatelne ??? Pokud beres dimenze z pohledu Franty z Hornidolni, pak je to zanedbatelne, ale v globalu ... Ciste matematicky - pokud budeme brat v potaz cca 10000000 aut (coz je zlomek svetoveho vozoveho parku) a kazde auto by najelo pouhych 10000 km (coz je opet zlomek skutecnosti), pak vychazi uspora PHM v miliardach litru. A to uz je nejakeho paliva. A to nemluve o humusu z vyfuku (CO2 NOx apod) Takze zamysli se znovu nad vyznamem slova hybrid. Je jasny, ze odpurci modernich technologii tu kolem sebe mlatej a pokousej se vnaset do diskusi sve mylne nazory. To ovsem nic nemeni na skutecnosti, ze hybridni technologie ma velkou budoucnost a obrovsky potencial ve vyuziti.
Ale já netvrdim že do budiucna to třeba nebude dobrý. Ted to ale neni žádná sláva. Kolik ty baterky vydrží fakt nevim, ale ojetý hybrid bych nekoupil. Můj obor je elektro tak vim že zdroj je většinou to co se porouchá první. Jinak že se Honda s Tpyotou snaží je fajn, BMW má zas vodík, Saab biopaliva... Je to dobrý, ale nic z toho se ti zatím nevyplatí. Až to bude zajímavé finančně i pro toho jednoho jediného spotřebitele tak teprve potom to bude použitelné. A je jedno jestli cenou paliva, úlevou na dani nebo jinak.
A 2 litry ne 100km nikoho nedonutí koupit auto které je těžší, dražší, složitější a mín vybavené než jeho benzinová verze. Viz. rx 350 a 400h. Jednou se to určitě vyplatí, ale zatím hybridní auta moc ekologii nepomáhají, snad jen tím že jejich prodej a zkušenosti z provozu pomáhají při vývoji nové generace. Nové technologie výtám, je mi jedno jestli to vyrobil čínan nebo němec.
No ten civic je cenově docela zajímavej, navíc v sedanu vypadá jako auto a ne jako ufo/3d a 5d/ >:D Jenže pokud vim tak tam ten elektromotor pouze vypomáhá, nemůžeš jet jen na baterky jako u toyot třeba v koloně. Asi proto ta dobrá cena a hmotnost.
No, když to na to šlápne TDIčkář, tak je docela fajn bejt zrovna za nim. Bez filtru to je pěknej humus a zvlášť "CHIPy".
Mimochodem máš pravdu. Házet do jednoho pytle avie a prassaty
nejde. Totiž "moderní" diesely bez filtru vypouští mikročástice, které se usazují v plicích a to je daleko horší než saze z letitýho náklaďáčku ;-\
Nezlob se, ale jsi trošku mimo, jsou taky lidi který nemají na lepší auto-nemaji peníze a co bys jim ty doporučil, když nemají jinou možnost jak se TŘEBA dostat do práce:)))Nebo děda nad hrobem co jede na hřbitov?? >:D
Kdyby onu zmiňovanou sumu 25 mld. investovali raději do zkvalitnění silnic, obchvatů měst a vůbec všeho, co přispěje k větší plynulosti dopravy (=snizeni emisi), byly by to lépe a efektivněji vynaložené prostředky (nemluvě o tom, že kdyby stát hospodařil efektivně a nevyhazoval peníze oknem, mohl těch "hybridů" koupit dávnou celou flotilu a ještě by dost korunek zbylo...). Až bude tohle hotové, pak mohou vymýšlet kraviny. P.S. Vsadím se, že i kdyby již "ekologicky šetrná" auta stát měl, ekofanatik Bursík by se služebního BMW 7 stejně nevzdal... :yes:
Zelený úsvit... to všechno je než hra, kterou ovšem platíš ze své kapsy. V téhle pakárně jménem svět je možné si založit všechno, třeba i politickou stranu jejímž ústředním programem bude touha, aby nečoudily táboráky. Tak bravo... ještě to chce zelenej melír a do rozkroku tágo z olše... coby píšťalku, na níž budoucí voliči vytroubí své mindráky do celého světa...
Smeji se. Az motorizace Ciny vycucne za par let polovinu trhu s ropou, ci az opet propukne mensi ropna krize, rozbehnete se do prodejny poridit si cistsi auto (rozumej s mensi spotrebou ropnych paliv) rychleji nez stacite rici "ekoterorizmus"
uff, tak to je síla... Příspěvek jako z padesátých let... Už chybí jen třídní nepřítel a kontrarevoluční síly... Jsem asi taky pěkně zamindrákovaný, když mi vadí, že v Praze je vzduch, který se nedá dýchat, že hluk v centru je úplně nesnesitelný... Dokonce moje komplexy zašly tak daleko, že dobrovolně jezdím sockou a služební auto (mimochodem Golfa) jsem nechal ve firemních garážích... Asi se někde v mém vývoji stala chyba, když za smysl života nepovažuju vítězství v dlouhým táhlým a vlastnictví značkových hodinek... 8-s Ale v klidu, stádo dává palce jak na běžícím pásu a profesora vám prezidentem taky zvolí...
Koukám, Kubasi, že o padesátých letech nevíš vůbec nic... tak si se spoluhlávkovejma salátama opečte zejtra někde za Prahou biobuřty a zapějte si tu vaši - Posledníííí bíííítva vpzlááááála... to vy rádi, ne? >:D:no:
uff, tak to je síla... Příspěvek jako z padesátých let... Už chybí jen třídní nepřítel a kontrarevoluční síly... Jsem asi taky pěkně zamindrákovaný, když mi vadí, že v Praze je vzduch, který se nedá dýchat, že hluk v centru je úplně nesnesitelný... Dokonce moje komplexy zašly tak daleko, že dobrovolně jezdím sockou a služební auto (mimochodem Golfa) jsem nechal ve firemních garážích... Asi se někde v mém vývoji stala chyba, když za smysl života nepovažuju vítězství v dlouhým táhlým a vlastnictví značkových hodinek... 8-s Ale v klidu, stádo dává palce jak na běžícím pásu a profesora vám prezidentem taky zvolí...
Já si přečetl ten blábol (navíc ukradenej, mrkni se ještě o příspěvek výše) od toho Mr. eka... a pak na mě vyskočila věta kolegy o stromech... já se fakt rozřehtal na celé kolo :-) Myslím, že trefnější reakce (byť pěkně nabroušená) se na to nedala napsat :yes:
S tím se mělo začít už dávno a jednoduše. Nenakupovat drahé hybridy, které jsou nanic, stačilo zkusit LPG. Je to léty osvědčený a úsporný systém. Takové kecy, kterýma si akorát nahání body jsou jenom kecy.
Nadavat na vsechny, kteri premysli jak mene nicit sve okoli se stalo modou. Kazdy kdo horkotezko vychodil 5 tri obecne skoly ma jasno v tom, ze vsechny nove cistsi technologie jsou naho... . A to ani nemusel nic studovat a hned mu to je jasne. Zajimalo by mne, jestli nekdo z tech, kteri sebejiste tvrdi ze jde o blbost, alespon koutkem oka zahledl tu zpravu a zamyslel se nad jejimi vysledky. Ani ti 5ti tridni nemuseji mit strach. Jsou tam pekne barevne obrazky.
Tak proto se Škodofka rozhodla stavět "eko" auta... Bursík dohodí kšeft.. "tscheská auto na tschista pochon" 8-s:no: Bursík je šmejd.. o tom žádná. Nicméně proč se nezačne u nafty a jejího dotování? Ať se zruší ta šílená cenová dotace a hned tu bude čistěji = žádný důvod pro diesel v osobácích.
Soukromě a před novinářema. Jako ministr A8. Ekologie je potřeba, ale ne od blba pro kterého je to jen cesta nahoru když ho jinde nechtěli. Je to pokrytec. Navíc ten civic zrovna ultraekologickej neni. Spotřeba v realu skoro stejná jak benzin a výroba nesrovnatelně neekologičtější.Nemluvim o jeho likvidaci, tam možná hliníková A8 s jednou baterkou i vede.
Jak ti pisu vyse. Problem je v tom, ze nechapes nebo nechces pochopit PRAVY vyznam slova hybrid. Dle tvych prispevku se jedna o auto, ktery ma neekologicky baterky navic a tecka. Pokud na to koukas takhle, pak asi nema cenu snazit se neco vysvetlovat. Precti si po sobe svuj clanek : Jak casto se budou menit baterky ? Kdo je bude likvidovat ? Co kdyby byl interval vymeny baterii napr 20 let ci 500000 km ? Co kdyby cela rekuperacni jednotka byla bezudrzbova s vydrzela by 5000000 km ??? To co uvadis jsou pouhe spekulace s otazkami typu "proc je to spatne", "proc si to porizovat" apod. Dneska je hybridni technologie na zacatku sveho vyvoje (samozrejme brano s ohledem na hromadnost vyuziti). podivej se na vyvoj naftaku za poslednich 20 let. A nebo jeste lepe podivej se na vyvoj motoru jako takoveho za poslednich 100 let. Pred stovkou let se spousta lidi ptala podobne jako ty ted : proc vyrabet ten chrastici a smrdici stroj, kdyz tu mame kone, kteri jsou 5x rychlejsi a voly, kteri jsou 5x silnejsi ??? A dneska ??? Kam se yvvoj v automobilovem prumyslu posunul ... A ksyz se vratim k tem tvym baterkam. proc vidis problem v bateriich hybridnich aut? Proc vypichujes jen to co se ti hodi ? Kdyz uz baterky, tak obecne. V autech, v mobilech, laptopech, hodinkach a jinych strojich ci pristrojich, ktere beres jako samozrejmost? Ty se snad nemusi likvidovat? ty nezblajznou energii pri vyrobe ??? Zkus vzit veci tak jak jsou. Ja fandim kazdym novym technologiim, ktere nas (lidi) posouvaj stale kupredu. A prave proto se mi libi pocin Hondy i Toyoty i kdyz na tomto serveru znamena zvednuty palec pro moderni technologie automaticke zarazeni mezi "neevropsky smyslejici komunu". .........i coz. Ne kazdy server ma vsechny prispevovatele tak intelektualne zdatne, aby dokazali drzet krok s dobou ;-)
Cim jsem te urazil? Napsal jsem svuj nejdelsi clanek na tomto serveru a ty mi odepises jednou strohou vetou :-( a jestli myslis to koncove rypnuti si ............ tak sorry, ale nebylo to jen na tebe ;-)
Hele nebojte, to se mu nepodaří. Dělám ve státní správě, kupujou se nadupaný auta a jezdí se plnej kotel, no na spotřebu se teda nekouká, tady by měly automobilky dělat výzkumy, co vydrží motory s turbem při brutálním zacházení. Nějaký líný šunky do úřadu nikdo nechce. Dyť se podívejte na toho bursika jak dlouho mu ta oktávka na stolní olej stačila!
Smekám před rafinovaností zeleného Bursíka, s níž si chce zajistit svou budoucí popularitu mezi neinformovanými nevzdělanci, kterých v tomto státě přibývá řadou geometrickou, jen aby si obhájil koryto. Doporučil bych vřele ještě povinně obarvit všechna "vládní" vozidla nazeleno. Investice jsou zanedbatelné - a "pěkně to vypadá..." Bravo!!!