Gratulujem Lade Iževsk k jubileu a verím, že výroba aut Lada porastie.
Sám používam auto Lada Vesta Luxe sedan z tejto automobilky a po štyroch mesiacoch používania a 4000 km najazdených si ho celkom chválim.
Auto má síce ešte vyššiu spotrebu 7,4L, ale je zima a je v zábehu, tak verím že to bude ešte klesať (v technickom má komb. 6,2L) a tiež slabší ťah v nižších otáčkach, ale od atmosféry sa to dalo čakať...
Za tie peniaze (12800€) mi však NIKTO nedá takú výbavu ako má toto auto. Také drobnosti ako multimediálny systém s navigáciou, rýchly ohrev predného skla, automatická klíma alebo kamera spätného chodu sú vecičky, čo spríjemnia jazdu v aute.
Auto má krásny dizajn, výborné odpruženie chválené aj vo Světe Motorú, vysokú svetlosť podvozku až 172mm ako off-roady, ergonomickú a krásnu prístrojovku, kvalitné odhlučnenie interiéru a výborné ozvučenie.
Netvrdím samozrejme, že je to najlepšie auto na svete, ale vo svojej triede a pre obyčajného človeka ide o najlepšiu voľbu.
Ja so ženou a mojou malou dcérkou sme si toto autíčko zamilovali
Vůbec netvrdím, že Lada Vesta je špatné nebo ošklivé auto, ale hodnotit jakýkoliv vůz hlavně skrze bohatost jeho standardní výbavy je cesta do pekel - to už většina lidí ví z 90. let, kdy se touto cestou snažili na trhu uspět Korejci s tehdy opravdu mizernými modely. Nejdůležitější kritérium pro hodnocení kvality vozu je samozřejmě jeho technická vyspělost, ze které pak vyplývají jízdní vlastnosti, jízdní komfort a v neposlední řadě i bezpečnost. Podstatný je samozřejmě taky propad ceny při opětovném prodeji a ten bude zřejmě v případě Lady enormní, stejně jako třeba hustota servisní sítě, dostupnost originálních ND atd...
P.S. Nevím, kolik na Slovensku stojí Fiat Tipo, ale pokud není výrazně dražší, rozhodně bych mu v případě budgetové volby dal přednost.
P.S.2: Ještě k té iževské automobilce - pochybuji, že když potřebovali na výrobu 5 milionů aut 50 (!) let, že je to velký důvod k oslavě...
Ty si kupuješ auto na predaj? Bežný kupca auta nižšej cenovej skupiny nemení vozy každé 4 roky, takže podobný parameter ho nemusí trápiť. Obvykle auto dojazdí, alebo sa ho zbavuje až v takom veku, keď nemá skoro žiadnu cenu nijaké auto.
Mimochodom, vieš, aký prepad ceny majú napr. bavoráky?
Nie vsetci chcu zvysok zivota vozit svoj zivot v ruskom pekaci, nie je normalizacia. Arese to pekne popisal, nalakat ludi na vybavu s nizkou cenovkou, a tento typ kupcov sa nebude zaujimat o vnutornosti, to tu uz raz bolo, a koniec koncov aj od Lady, a ako to dopadlo. Btw sudruhom samozrejme tiez blahozelam k produkcii 100tisic aut rocne, len tak dalej k svetlejsim zajtrajskom.
Na strane druhej, kórejcom táto taktika očividne vyšla dokonca dvakrát. Najprv v Severnej Amerike a potom aj v Európe. Jasne, že to nebolo zo dňa na deň a potrebovali čas a niekoľko generácií svojich modelov, ale dnes sú v EU silne usadení a produkujú aj autá ako Stinger. :-) Navyše Lada sa vie oháňať tým, že made by Renault podobne ako Dacia. Obávam sa ale, že pokiaľ nedobudujú vlastné ofiko zastúpenie a dealersko servisnú sieť, tak veľa vody nenamútia.
S tymto sa neda uplne suhlasit, v amerike ciastocne, ale v Europe sa Korejci presadili az ked zacali robit konkurencieschopne auta (cca od doby prveho ceedu a i30ky). Dokym robili rebrandy alebo smejdy ako sephia ci accent ich predaje neboli velke, s vynimkou daewaa, ktore ale doplatilo na uvodny uspesny predaj prebuchanych archaickych oplov posramotenou reputaciou a po uvedeni modernejsich aut skrachovalo.
To sa neda takto pausalne. Treba brat do uvahy viac faktorov, ze ked prisli korejci do vych.europy nemali ziadne meno nic navyse ziv.uroven a kupna sila bola proste inde. Ja to vidim tak ze hlavne korejcom a ich vtedajsim smejdom mozeme dakovat za to ze dnes ked si kupime nove auto, tak nema vsade svihadla atd. Nehovoriac o cenach.
Auto sa na Slovensku predáva od februára 2017 a doteraz NIKTO toto auto nepredáva na internetových autobazároch, prešiel som si weby a žiadne ojazdené auto som tam nenašiel...
Keď si bratranec kúpil pred 10 rokmi tú kazovú sériu aut Renault Megane, tak ich boli plné bazáry, tak chápem tu tvoju narážku >:D
Fiat Tipo si kúpil ženin kolega, auto je veľmi pekné zvonku, ale keď som vošiel dnu, tak som pochopil, že aby ušetril, tak tam má výbavu "čisté drevo", jednoducho nič. Kašlem na také auto, keď je zvonku pekné, ale z vnútra chudák >:D
Lada Vesta je auto s ruským motorom, prevodovkou a z 70% aj výbavou. Keď si to porovnáš zo Škodou, tak na dizajne makajú Taliani, podvozok je VW čiže Nemci, Climatronic a všetka elektronika je tiež nemecká a možno ešte aj tie logá Škoda si nechávajú lisovať v Číne, len toľko k "českej" Škode >:D
Ak sa ti zdá 5 miliónov aut málo, tak treba vedieť, že Lada Iževsk je len jedným zo závodov AvtoVAZu, čiže výrobcu aut Lada. Centrála je v Togliatti, kde je závod s kapacitou 1 milión aut ročne, ďalším závodom je AsiaAvto Usť-Kamenogorsk v Kazachstane, ktorý vyrába tiež auta Lada Vesta.
Jak jsi přišel na to, že design Škodovek dělají Italové? Doby Favoritu už jsou dávno pryč! :-)
P.S. I na jeden výrobní závod je 5 milionů aut za 50 let velká bída...
Jen tak na okraj... v ČR se vyrábí strašná spousta komponet pro auta, samozřejmě nejen pro Škodovku, ale i pro Ferrari, Lambo apod... od skel přes volanty po světla... i ty palubní systémy apod. Hodně toho dělá třeba Continental, ale je tu i hodně českých výrobců.
A je to samá lepší kvalita, třeba jako světa od Automotivě Lightninig pro BMW. Viz slavná 6ka, 60% majitelů to mělo v zimě orosené zevnitř, aniž by světlo kdy bylo poškozené. Kvalita sama :*) >:D
Prepad hodnoty tipa tiež nebude žiadna hitparáda a po skúsenostiach so servismi fijátu v Bratislave (česť výnimkám) by mňa tipo ani len nenapadlo dať do zoznamu kandidátov. Kľudne by som si "odtrhol od huby" zopár prvkov výbavy a zrazu sa pole kandidátov výrazne rozšíri.
PS: nemám nič proti tipu, ani proti lade
Jako... já chápu tvůj přístup, základ auta je jinde než ve fíčurkách. Ale zase na druhou stranu si umím představit, že ženská ve městě ocení víc couvací kameru než 10% pevnostní oceli navíc a za 12t jsi rád, když dovnitř moc neprší ;-)
Iž montoval své vlastní vozy, což byly víceméně jiné verze Moskviče a nebyl to masový výrobce, spíš tkaové doplnění trhu. Až s modelem 2126 Orbit se od Moskviče poněkud oprostili, po jeho skončení už montují jen auta jiných značek, zejména Lady.
Naozaj zaujímavé auto, táto Vesta. Uvažujem o nej ako o druhom aute do rodiny, pre manželku. Ale verzia Ice.
Za tú cenu je bez konkurencie. Teda ak nerátam trojvalcové turboprdítka, ktoré nechcem.
Najbližšie je Citroen C-elysee s 1,6 atmobenzinom ale o nejakych 1200eur drahší, vnútri aj z vonku škaredší.
Vo Veste som sedel a nepôsobí takým lacným dojmom ako C-elysee, 301 alebo Logan.
Z čoho som bol sám prekvapený. :-)
Samozrejme gratulujem Lade Iževsk, aby som napísal aj niečo k článku. >:D
Vesta je moderní auto vhodné pro ty, co nechtěj turbomotor a potřebují auto na rozbité, nezpevnné cesty se slušnou výbavou za dobrou cenu. S příchodem kombíku prodeje ještě prostou.
V ČR se už prodali 4 Vesty - černá, červená, bílá a modrá. Další dvě sou v republice a čekaj na prodej + vím o dvou lidech co jí maj objednanou. Na šedý dovoz slušné.
Mno jenže ona se tu neprodává jen Vesta že, ale i Niva, Kalina a Granta. Grant je tu asi 10 a Kalin II asi 8, z toho jedna aktuálně na prodej v Budějovicích, fungl nová.
Stejně jako u amerik se neprodává jen jeden model......
V Česku sa podarilo polofašistickým spôsobom prekaziť predaj aut Lada Vesta. Oficiálny dovozca Lada v ČR dostal určite "darček" aby hral mŕtveho chrobáka, auta Lada Vesta nemá v ponuke. A dovoz auta vyrobeného mimo EU bez oficiálneho zastúpenia v danej krajine je tak byrokraticky náročný, že mnoho ľudí to radšej vzdá...
Takže starí fašóuni z EU robia demokraciu tak, aby čo najviac zarobili >:D
Na Slovensku je aut Lada Vesta už viac ako 100 som počul. Ale ľudia od dovozcu SlovLADA na Slovensko sa môžu ráno pozrieť do zrkadla a žiadnu sviňu neuvidia...
Neměl jsem teda možnost vyzkoušet auto osobně, ale nekoupil bych si ho. Hlavně pro ten design, který se tobě tak líbí. Za mě VW Jetta je na SK za dost dobrou cenu. U nás např CEED. Pokud jsi ale ty sám spokojený je to samozřejmě dobře. Hlavně at auto dobře slouží a ty jsi spokojený. Co tak napsat nějakou recenzi hrdého majitele a k tomu fotky samozřejmě.
Treba si uvedomiť, že na tom videu niesú ľudia, ale Ukrajinci >:D
Ukrajinec v tej svojej fašistickej gebuli nikdy nepochopí, že keď vytočíš motor na maximum, tak ti kolesá budú prehrabávať ešte viac >:D
Na značke auta tak moc nezáleží, dôležité je nájsť si dobrú stopu a nevytáčať motor ako pako. Jazdil som na malom traktoríku s motorom zo starej Škodovky a taký kopček by som bez problémov vyšiel :-!
Hmm, tak pokud tituluješ ukrajinské občany "fašisty", tak to potom mnohé vysvětluje a skutečně nemá cenu se s tebou bavit... Doporučuji, abys své vejšplechty raději uplanil na Sputniku či Aeronetu, tam najdeš podobně postižené lidi...
Tipujem, že Makar bude tiež jeden od KOTLETU a Slovenskej národnej srandy :-) Podľa ich Bardejovskej bunky staroveký Egypt totiž vybudovali Slovania :-) Mňa napadá jediné : taký mladý a taký sprostý ! :-)
Bohužiaľ to že sú Ukrajinci fašisti je realita a nie žiadna urážka :-(
Ale samozrejme nemyslím ruskojazyčných obyvateľov Donbasu, to sú hrdinovia, keďže sa dokázali zbaviť fašistickej chunty z Kyjeva. Ale tí sa určite už za Ukrajincov nepovažujú.
Respektíve sa hanbia za to, že sa narodili ako Ukrajinci a hlásia sa radšej k Rusom...
Fanúšik Kotlebu určite niesom, skôr odporca. Som fanúšik komunistov, Putina a socializmu...
Hm, čo k týmto výplodom ešte dodať. Prečo nechodíš diskutovať k Vašim na Zem a Vek?
Ty si očividne žiadneho živého Rusa ani Ukrajinca v živote nevidel, teda si taký k*o*k*o*t jak ropovod Družba.
"Som fanúšik komunistov, Putina a socialismu". No po tvých dřívějších příspěvcích jsem ani nic jiného nečekal. Na jedné straně oceňuju, že jsi se k přízni toho ruského bolševického hnusu na férovku přiznal, ale jinak je mi tě upřímně líto. To už můžeš rovnou říct, že obdivuješ i národní socialismus, který má s komunismem velmi mnoho společných znaků... :-O:'-(:-( Nejlepší by asi bylo, aby ses do Ruska, dle tebe asi úžasné země, odstěhoval. Slovensku se tím jedině uleví! ;-)