Kia Venga se v nejmenší kategorii MPV přehoupla přes stovku registrací. V ostatních uspěly kromě dlouhodobých lídrů také jiné modely, například Ford C-Max, nebo Seat Alhambra.
5008 se zvedla až v poslední době. 3008 boduje už od začátku svých prodejů u nás (tušéím srpen 2009). Byť to není čistokrevné MPV, ale to víme všichni :-)
Nepřeháněj to s tím korejským zelím, chlapče. Roomster si pojede i nadále svou vlastní kategorii, nasazení TSI motorů tomu dodá tu správnou šťávu. Venga by se měla s obavou koukat přes levé rameno, jestli tam nejede Meriva, zastaralá Meriva...a jestli u Citroenu neplánují reklamní akci na podporu prodejů C3.
Asi by meli cenzurovat strejdu BOBA, neb jeho vyroky podnecuji k rasove nenavisti.Ano, je to xenofob.Argumentem proc zvolit tak "praktickeho" a designove povedeneho Roomstera je totiz to, ze NENI z Korejskeho poloostrova... teda to ani Venga, ale co, nosi prece ve znaku KIA.. :-! Skutecny argument by mohla byt mala turbina TSI, ale to ukaze az cas...
Sice Boba nemusím, ale je zajímavé, že výlevy onoho toppera1982 ti nevadí a přitom je jeden za 18 a druhý bez dvou za dvacet. No, ale ten první si kopnul do škodovky a to je strašně světový, takže blb je jenom Bob....
Pokud dobre ctu, tak BOBova reakce byla na prispevek s jinym tematem nez Skoda... BOB (jako vzdy) vyzdvihl sveho oblibence, ktery samozrejme neni z Korejskeho poloostrova a tudiz jasna volba, byt ne zrovna logicka - no, ale logiku ma kazdy svoji, ze? A topper si kopnul do Hruzamsteru, neb je to fanda Korejcu do kterych na kazde diskusi kope BOB... Takze mi skutecne nevadi, ze si Topper udelal sprym ze Skodovenky, neb to bylo cilene stejne jako Bobovy kvalitni prispevky na tema produkce z Asie.A proc se tu kope do Skody? Asi proto, ze ji tu nekteri vecne vyzdvihuji do nebes a to musi casem zakonite omrzet kazdeho, kdo se pokusil o diskusi s argumenty PROC NE to ci ono.Takhle to vidim ja ;-) Podle meho - donedavna Skoda v dane kategorii nemela co nabidnout - ted prislo TSI... a co se bude dit dal teprve uvidime.Jsou turbomotory skutecne takova vyhra? A na jak dlouho? :-!
Ad to první, mně se zase zdá, že do škodovky tady kope kde kdo a je jich mnohem víc, než v případě těch "korejců" - ve skutečnosti většinou za korejské (?) prachy v Evropě vyvinutá, vyráběná a prodávaná auta, ale to jen tak na okraj.
K tomu b - turbomotory podle mně výhra budou až do chvíle, než přijde alternativní pohon mající výhody stávajících spalovacích motorů. Vodík bude asi tím nejlepším, ale má jednu vadu a tou je výroba. Nicméně u jaderných reaktorů 4. generace je to de facto odpad, takže se tím částečně mohou pořešit dvě věci. Čemu nevěřím, je elektrika, protože baterie se prostě nedají mobilností srovnávat s palivem, které si vezeš sebou a kterého spotřebuješ právě tolik, kolik je ho třeba na daný účel. U elektromobilů mi vadí jednak jejich účinnost (podstatně nižší, než u spalovacích motorů) a jednak fakt, že všichni ekologové, kteří propagují nabíjení ze zásuvky nejsou schopni vzít v úvahu, že ta elektrika se někde musí udělat a ony negativní dopady se "schovají" jenom někam k elektrárně. A k TSI motorům, obecně VW nikdy nepřijde s ničím převratným a novým. Ani Golf nebyl absolutní novum, dvouprostorová karoserie nebyla jejich vynálezem, ale co VW umí, je dotažení toho, co se jakž takž jinde prosadilo do "skoro" dokonalosti. Navíc, přes hýkaní (protichůdné) stran "mainstreamů" a "supermainstreamů" většinou svoje řešení skutečně dostávají na hranici toho nejlepšího v běžné produkci, možná je to proto, že dodnes je výroba aut v Německu na špici. Částečně to platí i pro japonce (mám druhého) a nemohu si vynachválit - ale co mně u Japonců drtí, je jejich snaha po inovativnosti a především jejich výsledky - Toyota je toho bohužel typickým důkazem.
A ještě k těm turbomotorům, ony ty hybridy nemají nižší spotřebu než řada turb ať už benzínových nebo naftových, sám jsem jezdil ještě loni se služební obstarožní Oktávií I s tím posmívaným motorem 1,9 TDI a spotřebu jsem měl 5 až 5,5 litru. Kamarád měl nějaký čas k dispozici Toyotu Prius a pod šest se nedostal ani náhodou....
k tomu porovnaniu spotreby oktavie a priusu len tolko, ze tvorcom neslo iba o spotrebu, ale aj hlucnost a mensie mnozstvo bordelu z vyfuku...ked vidim oktavie na krizovatke, tak vacsina s oznacenim tdi dymi pri rozbehu ako autobus....O hlucnosti je skoda rozpisovat.
Ach jo, ty seš holt ubožák, wolff je tvůj vzor, co? Jinak si neuvědomuji, že bych se tě na něco ptal nebo s tebou diskutoval o NĚČEM, takže si dej odjezd a příště drž odstup.
Vieš porovnať účinnosť spaľovacieho motora a elektromotora v číslach? myslím, že nejde o účinnosť pohonu, ale skôr o neporovnateľnú energetickú hustotu plnej nádrže a nabitých bateriek. Dá sa predpokladať, že negatívna bilancia batérií sa postupom času vzhľadom na konečne rozbehnutý vývoj bude zlepšovať.
Vodík - myslíš spaľovanie vodíka klasickým spôsobom, alebo palivové články? Oboje má podobné nevýhody ako elektromobil na baterky - problém s uskladnením paliva a nízku energetickú hustotu.
Já bych sázel na palivové články. V Reykjavíku jezdí MHD (mají zde pouze autobus) na vodík už dost dlouho a nemají žádný problém, čerpací stanici u terminálu jsme si byl osobně prohlédnout. Rizikem je nádrž a armatury (jsou hodně drahé s ohledem na provozní a bezpečnostní požadavky), zase zbylá mechanika pohonu je mnohem jednodušší, než je tomu u spalovacích motorů. Ale hlavně - natankuješ a jedeš, nemusíš čekat, ža dobiješ ani nemusiš trnout kdy ti "šťáva" dojde. Jednou jsme sledoval pořad, kde mluvčí Shellu natvrdo řekla, že by to znamenalo konec poloviny těžařských firem, rafinérií a dalších aktivit. Výzkum a realizaci nejen zde blokují lobby, které těží a zpracovávají fosilní paliva....
Vieš čo nechápem? Ten jednostranný pohľad na alternatívne pohony. Bez ohľadu na to, či je to vodík, elektrina, alebo ešte niečo iné. Opakujem to zas a znova - elektrina v akejkoľvek forme (či z bateriek alebo z palivových článkov) nenahradí klasický spaľovací pohon. Nechcem povedať, že nikdy, ale určite nie v dohľadnej dobe nasledujúcich desaťročí. Prekážok je veľa. O.i. dlhé roky zaspatý vývoj, tým pádom slabá kapacita batérii, neexistujúca infraštruktúra a nedostatočná výroba elektriny alebo vodíka pre masové nasadenie (nehľadiac na to, že produktom palivových článkov je o.i. vodná para - vynikajúci skleníkový plyn :-) ). Elektrický pohon nemožno použiť na diaľkové trasy, neuplatní sa v letectve ani kamiónovej doprave. Prinajlepšom môže pomôcť spaľovacím motorom, alebo fungovať spolu s nimi ako double, keď spaľovací motor poháňa iba generátor na výrobu elektriny a dopĺňa tak kapacitu batérií. Elektrina môže fungovať v mestskej prevádzke a na kratšie vzdialenosti (prispeje tak k zníženiu hluku a čistejšiemu vzduchu v metropolách), ale nemôže plne nahradiť fosílne palivá. Preto držím palce všetkým priekopníkom, nech im ich snahy vyjdú - ale elektromobily budú ešte hodne hodne dlho iba alternatívou, a tak je potrebné sa na ne dívať. Preto ma netrá***s dobíjania (koniec-koncov, na 80% kapacity je možné dobíjať viaceré elektromobily za pár minút), ani dojazd - tak ako všetko, aj elektromobil treba používať tam, kde je vhodný a jeho vlastnosti vyhovujú požiadavkám. ;-)
meriva sice uz ma nejaky ten rok za sebou, ale ak by si zvazoval v reale roomster vs.meriva, tak nevidim nejaky dovod pre roomstra. Jedinym dovodom pre neho su len motory tsi. Pred kratkou dobou bol vyber motorov tragicky
Hele bez urážky, proč mladý Středoevropan se zájmem o auta fandí korejským automobilkám? Jestli děláš pro jednu z nich, tak ti to schvaluju, taky jsem rád, že v CZ i na SK někoho zaměstnávaj. Dál se mi líbí, že vytvářejí cenový tlak na tradičnější výrobce. Jiné důvody ale nenacházím.
Jen blazen by chtel 100% monopol jednoho jedineho koncernu a je uplne jedno zda se podivas do USA ci Evropy nebo Asie ... jinak by jsi mohl zapomenout na TSI ve Skodovkach a Ja nevim co jeste...
nerobim pre nich len im jednoducho fandim ;-) ked to nechapes poznam doktorov na to myslim ze sa volaju psychiatri >:-[] s nimi sa da porozpravat o vsetkom
Možná jim fandí protože není xenofob ale je otevřený celému světu což ty nebudeš když škatulkuješ na mladé Středoevropany, ono je totiž fuk jestli středoevropan, američan či asiec všichni žijeme v globálním světě.
tradicny vitaz je roomster a tak skoro sa to nezmeni (ked vobec niekedy). Venga sa po pomalom zaciatku prepracovala na 2. priecku a klobuk dole pre merivou, ktora je aj cez svoj vek ziadana
A ešte mu ukáž predaje v tej triede - jediný C-Max medzi samými Francúzmi....ostatní až za nimi...
Renault by mal už konečne nasadiť nástupcu Modusu, túto triedu už silne zanedbáva. Vzhľadom na postupne sa zvyšujúcu výrobu by tiež mohol myslieť na nový Espace a neprenechávať triedu, ktorú v Európe prakticky zaviedol, ostatným...
Espace není zázrak a ve srovnání s konkurencí nemá zdaleka tak dominantní postavení jako Scenic. Scenic je prostě skutečně třída sama poro sebe. Etalon. I když je to renault, je to něco jako golf ve své kategorii. Tady a u původního Twingy bych viděl největší výdobytky renaulta. Bohužel, napodobit nebo rozvinout Twingo nejde a jeho nástupce je tak trochu o ničem, prostě další pidiauto. Scenic je o něčem jiném - nová třída a náskok, který se oproti snažící se konkurenci rozhodně nezmenšuje.
Scenic to prebral po Espace, akurát Espace je proste na značku akou je Renault už hodne drahý voz, a súčasná generácia je už dosť morálne zastaralá. vraj sa dokonca nová generácia neplánuje, ak to teda ešte nezmenili.
Twingo II je podľa mňa omyl. Nie že by to bolo nepatričné auto, ale pod menom Twingo si predstavujem príjemné vozítko s jednopriestorovou karosériou a ohurujúcou ponukou priestoru (vzhľadom na rozmery), čo druhou generáciou pokazili.
Já na Scenicu obdivuju, že v době jeho vzniku existovaly tyhle auta jenom ve velkém provedení. Pak přišli renaulťáci s nápadem, že to udělají stejně, ale v malém. A dodnes se jim všichni dívají na paty. S tím Twingem bych se někdy rád dozvěděl, jak to vlastně bylo s vozidlem Wars. Poláci údajně (bylo to kdysi za socíku ve světě motorů) vyvinuli tuhle dvouprostorovou karoserii a tvar byl shodný, pak dlouho dlouho nic a pak se objevilo Twingo. Ten prostor mně taky dostal, movitější kamarád vlastnící už před mnoha lety pětkovýho bavoráka (měří dva metry) to koupil manželce, když se jim narodil syn a nakonec se prali o volant - ve městě dokonalé a prostor taky. Prostě legenda. S tím Espacem jsme byl jednou na horách (dva roky nazad) a bylo to nejméně příjemné, pohodlné a hlavně skladné vozidlo od renaultu, co jsme kdy jel. Val Satis, či jak se to jsmenuje, vypadal zvenčí podivn, ale vevnitř to bylo pohodlné prostorné auto na klidné cestování. Espace ani náhodou. GrandScenic je podlě mně rozhodně lepší, ale nejvíc se mi kupodivu stejně líbí ta krabička od Citroenu, ale z tou nemám osobní a praktickou zkušenost.
Keď to vezmeš v čase naspäť, v Európe keď prišiel Espace, tiež ešte na trhu nič také nebolo. Z jednej skúsenosti asi nie je adekvátne hodnotiť model ako taký.
Ale so Scenicom súhlasím, je vynikajúco navrhnutý, čo sa týka pohodlia a priestoru.
Twingo je chlapci coolový jako blázen, což dokládají stále se zvyšující prodeje, bohužel na jih od nás.
Má ale poměrně vysokou cenu a né příliš konzervativní desig, proto člověk raději sáhne např. po Cliu, když už se rozhodne pro Rencka.
Jinak Twingo je skutečnou ozdobou silnic. Ovšem tady, kde oku lahodí design by liška, je hranice vkusu a nevkusu malinko posunutá.
Sorry Claudie, ale nesouhlasím.
Tohhle Twingo II je koncpečně jinde zcela záměrně. Co zůstalo, je jeho hravost, sympatický vízor a nadčasová coolovost.
Myslím, že pravdivost mých slov dokazují stále rostoucí prodeje a zvyšující se podíl na trhu.
Twingo není můj šálek kávy, ale přesto, anebo právě proto je mi něčím moc sympatické. :yes:
Nebuď smiešny, už si niekedy videl, aby automobilka zmenila koncepciu auta neúmyselne? >:D Jasne, že to bol zámer tvorcov, akurát ja sa s ním nestotožňujem. Mne bola sympatickejšia a coolovejšia jednotka, dvojka už nie je tak výsadná a výnimočná, hoci je to tiež celkom hravé auto - ale je už z iného cesta a ten koláč mi už proste tak nechutí. To je celé. ;-)
Na Twingo moje stará pořád s láskou vzpomíná. Ve dvaceti na něj přešla z Faforita a od té doby nechce nic jiného než Renaulta. Přes Clio a Megana si vyprosila Grand Scenica. Jen je trochu divné, že ten Grand Scenic dnes stojí skoro stejně jako před 15 lety Twingo. >:-[]
Já spíše nechápu, že v titulku stojí, že C-max je druhý, ale o tom, že Scénic je první, se tam nepíše. :no: Chápu, že se o prvenství škodovek v titulcích o prodejích často nepíše, přecejen je to samozřejmost, ale že by prvenství Scénica byl už takový evergreen?