Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2010: Druhé místo pro C-Max mezi středními MPV, ve velkých stříbrná Alhambra

Kia Venga se v nejmenší kategorii MPV přehoupla přes stovku registrací. V ostatních uspěly kromě dlouhodobých lídrů také jiné modely, například Ford C-Max, nebo Seat Alhambra.
Zpět na článek
2. 5. 2010 14:22
2. 5. 2010 15:48
2. 5. 2010 17:31
2. 5. 2010 19:49
2. 5. 2010 19:57
2. 5. 2010 20:27
3. 5. 2010 13:58
3. 5. 2010 15:09
3. 5. 2010 16:55
4. 5. 2010 08:14
4. 5. 2010 08:16
4. 5. 2010 20:39
3. 5. 2010 22:51
4. 5. 2010 20:39
4. 5. 2010 23:02
3. 5. 2010 18:39
4. 5. 2010 08:16
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2010 10:15
Peugeot 3008 a 5008
opat krasne cisla :yes: ;-)

Kia Venga niet co dodat ... parada :yes:
Rozbalit vlákno
30
2. 5. 2010 10:19
Re: Peugeot 3008 a 5008
5008 se zvedla až v poslední době. 3008 boduje už od začátku svých prodejů u nás (tušéím srpen 2009). Byť to není čistokrevné MPV, ale to víme všichni :-)
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2010 10:49
Re: Peugeot 3008 a 5008
Peugeotu fandim, myslim ze ma to dobre nasliapnute svojimi modelmi v tejto triede a pojde len hore :yes:

a ze fandim Kii a Hyundaiu vie uz kazdy :-) Venga pojde po Roomsteri :yes:
Avatar - strýček BOB
2. 5. 2010 11:36
Re: Peugeot 3008 a 5008
Nepřeháněj to s tím korejským zelím, chlapče. Roomster si pojede i nadále svou vlastní kategorii, nasazení TSI motorů tomu dodá tu správnou šťávu. Venga by se měla s obavou koukat přes levé rameno, jestli tam nejede Meriva, zastaralá Meriva...a jestli u Citroenu neplánují reklamní akci na podporu prodejů C3.
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2010 11:52
Re: Peugeot 3008 a 5008
:-) som optimista ja viem ale ked ja by som sto krat radsej zobral Vengu ako Hruzamstera ;-)
Avatar - strýček BOB
2. 5. 2010 19:02
Re: Peugeot 3008 a 5008
Tak to jenom dokládá, že jsi nové auto ještě nikdy nevybíral...
2. 5. 2010 19:44
Re: Peugeot 3008 a 5008
skus to nejako priblizit a rozpisat preco roomster a nie vengu. Okrem motorov tsi vela dovodov nevidim
3. 5. 2010 09:15
Re: Peugeot 3008 a 5008
Asi by meli cenzurovat strejdu BOBA, neb jeho vyroky podnecuji k rasove nenavisti.Ano, je to xenofob.Argumentem proc zvolit tak "praktickeho" a designove povedeneho Roomstera je totiz to, ze NENI z Korejskeho poloostrova... teda to ani Venga, ale co, nosi prece ve znaku KIA.. :-! Skutecny argument by mohla byt mala turbina TSI, ale to ukaze az cas...
3. 5. 2010 11:59
Re: Peugeot 3008 a 5008
Sice Boba nemusím, ale je zajímavé, že výlevy onoho toppera1982 ti nevadí a přitom je jeden za 18 a druhý bez dvou za dvacet. No, ale ten první si kopnul do škodovky a to je strašně světový, takže blb je jenom Bob....
3. 5. 2010 14:00
Re: Peugeot 3008 a 5008
Pokud dobre ctu, tak BOBova reakce byla na prispevek s jinym tematem nez Skoda... BOB (jako vzdy) vyzdvihl sveho oblibence, ktery samozrejme neni z Korejskeho poloostrova a tudiz jasna volba, byt ne zrovna logicka - no, ale logiku ma kazdy svoji, ze? A topper si kopnul do Hruzamsteru, neb je to fanda Korejcu do kterych na kazde diskusi kope BOB... Takze mi skutecne nevadi, ze si Topper udelal sprym ze Skodovenky, neb to bylo cilene stejne jako Bobovy kvalitni prispevky na tema produkce z Asie.A proc se tu kope do Skody? Asi proto, ze ji tu nekteri vecne vyzdvihuji do nebes a to musi casem zakonite omrzet kazdeho, kdo se pokusil o diskusi s argumenty PROC NE to ci ono.Takhle to vidim ja ;-) Podle meho - donedavna Skoda v dane kategorii nemela co nabidnout - ted prislo TSI... a co se bude dit dal teprve uvidime.Jsou turbomotory skutecne takova vyhra? A na jak dlouho? :-!
3. 5. 2010 16:47
Re: Peugeot 3008 a 5008
Ad to první, mně se zase zdá, že do škodovky tady kope kde kdo a je jich mnohem víc, než v případě těch "korejců" - ve skutečnosti většinou za korejské (?) prachy v Evropě vyvinutá, vyráběná a prodávaná auta, ale to jen tak na okraj.

K tomu b - turbomotory podle mně výhra budou až do chvíle, než přijde alternativní pohon mající výhody stávajících spalovacích motorů. Vodík bude asi tím nejlepším, ale má jednu vadu a tou je výroba. Nicméně u jaderných reaktorů 4. generace je to de facto odpad, takže se tím částečně mohou pořešit dvě věci. Čemu nevěřím, je elektrika, protože baterie se prostě nedají mobilností srovnávat s palivem, které si vezeš sebou a kterého spotřebuješ právě tolik, kolik je ho třeba na daný účel. U elektromobilů mi vadí jednak jejich účinnost (podstatně nižší, než u spalovacích motorů) a jednak fakt, že všichni ekologové, kteří propagují nabíjení ze zásuvky nejsou schopni vzít v úvahu, že ta elektrika se někde musí udělat a ony negativní dopady se "schovají" jenom někam k elektrárně. A k TSI motorům, obecně VW nikdy nepřijde s ničím převratným a novým. Ani Golf nebyl absolutní novum, dvouprostorová karoserie nebyla jejich vynálezem, ale co VW umí, je dotažení toho, co se jakž takž jinde prosadilo do "skoro" dokonalosti. Navíc, přes hýkaní (protichůdné) stran "mainstreamů" a "supermainstreamů" většinou svoje řešení skutečně dostávají na hranici toho nejlepšího v běžné produkci, možná je to proto, že dodnes je výroba aut v Německu na špici. Částečně to platí i pro japonce (mám druhého) a nemohu si vynachválit - ale co mně u Japonců drtí, je jejich snaha po inovativnosti a především jejich výsledky - Toyota je toho bohužel typickým důkazem.

A ještě k těm turbomotorům, ony ty hybridy nemají nižší spotřebu než řada turb ať už benzínových nebo naftových, sám jsem jezdil ještě loni se služební obstarožní Oktávií I s tím posmívaným motorem 1,9 TDI a spotřebu jsem měl 5 až 5,5 litru. Kamarád měl nějaký čas k dispozici Toyotu Prius a pod šest se nedostal ani náhodou....

Takže tak. Přeji hezký zbytek dne.
3. 5. 2010 18:36
Re: Peugeot 3008 a 5008
k tomu porovnaniu spotreby oktavie a priusu len tolko, ze tvorcom neslo iba o spotrebu, ale aj hlucnost a mensie mnozstvo bordelu z vyfuku...ked vidim oktavie na krizovatke, tak vacsina s oznacenim tdi dymi pri rozbehu ako autobus....O hlucnosti je skoda rozpisovat.
3. 5. 2010 20:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 5. 2010 12:23
Re: Peugeot 3008 a 5008
Ach jo, ty seš holt ubožák, wolff je tvůj vzor, co? Jinak si neuvědomuji, že bych se tě na něco ptal nebo s tebou diskutoval o NĚČEM, takže si dej odjezd a příště drž odstup.
4. 5. 2010 08:22
Re: Peugeot 3008 a 5008
Vieš porovnať účinnosť spaľovacieho motora a elektromotora v číslach? myslím, že nejde o účinnosť pohonu, ale skôr o neporovnateľnú energetickú hustotu plnej nádrže a nabitých bateriek. Dá sa predpokladať, že negatívna bilancia batérií sa postupom času vzhľadom na konečne rozbehnutý vývoj bude zlepšovať.

Vodík - myslíš spaľovanie vodíka klasickým spôsobom, alebo palivové články? Oboje má podobné nevýhody ako elektromobil na baterky - problém s uskladnením paliva a nízku energetickú hustotu.
4. 5. 2010 12:29
Re: Peugeot 3008 a 5008
Já bych sázel na palivové články. V Reykjavíku jezdí MHD (mají zde pouze autobus) na vodík už dost dlouho a nemají žádný problém, čerpací stanici u terminálu jsme si byl osobně prohlédnout. Rizikem je nádrž a armatury (jsou hodně drahé s ohledem na provozní a bezpečnostní požadavky), zase zbylá mechanika pohonu je mnohem jednodušší, než je tomu u spalovacích motorů. Ale hlavně - natankuješ a jedeš, nemusíš čekat, ža dobiješ ani nemusiš trnout kdy ti "šťáva" dojde. Jednou jsme sledoval pořad, kde mluvčí Shellu natvrdo řekla, že by to znamenalo konec poloviny těžařských firem, rafinérií a dalších aktivit. Výzkum a realizaci nejen zde blokují lobby, které těží a zpracovávají fosilní paliva....
4. 5. 2010 20:35
Re: Vodík a spol.
Vieš čo nechápem? Ten jednostranný pohľad na alternatívne pohony. Bez ohľadu na to, či je to vodík, elektrina, alebo ešte niečo iné. Opakujem to zas a znova - elektrina v akejkoľvek forme (či z bateriek alebo z palivových článkov) nenahradí klasický spaľovací pohon. Nechcem povedať, že nikdy, ale určite nie v dohľadnej dobe nasledujúcich desaťročí. Prekážok je veľa. O.i. dlhé roky zaspatý vývoj, tým pádom slabá kapacita batérii, neexistujúca infraštruktúra a nedostatočná výroba elektriny alebo vodíka pre masové nasadenie (nehľadiac na to, že produktom palivových článkov je o.i. vodná para - vynikajúci skleníkový plyn :-) ). Elektrický pohon nemožno použiť na diaľkové trasy, neuplatní sa v letectve ani kamiónovej doprave. Prinajlepšom môže pomôcť spaľovacím motorom, alebo fungovať spolu s nimi ako double, keď spaľovací motor poháňa iba generátor na výrobu elektriny a dopĺňa tak kapacitu batérií. Elektrina môže fungovať v mestskej prevádzke a na kratšie vzdialenosti (prispeje tak k zníženiu hluku a čistejšiemu vzduchu v metropolách), ale nemôže plne nahradiť fosílne palivá. Preto držím palce všetkým priekopníkom, nech im ich snahy vyjdú - ale elektromobily budú ešte hodne hodne dlho iba alternatívou, a tak je potrebné sa na ne dívať. Preto ma netrá***s dobíjania (koniec-koncov, na 80% kapacity je možné dobíjať viaceré elektromobily za pár minút), ani dojazd - tak ako všetko, aj elektromobil treba používať tam, kde je vhodný a jeho vlastnosti vyhovujú požiadavkám. ;-)
2. 5. 2010 14:14
Re: Vodík a spol.
meriva sice uz ma nejaky ten rok za sebou, ale ak by si zvazoval v reale roomster vs.meriva, tak nevidim nejaky dovod pre roomstra. Jedinym dovodom pre neho su len motory tsi. Pred kratkou dobou bol vyber motorov tragicky
2. 5. 2010 19:53
Re: Vodík a spol.
Správne. Roomster je čudo samo pre seba, nie MPV. ;-)
2. 5. 2010 16:14
Re: Vodík a spol.
Hele bez urážky, proč mladý Středoevropan se zájmem o auta fandí korejským automobilkám? Jestli děláš pro jednu z nich, tak ti to schvaluju, taky jsem rád, že v CZ i na SK někoho zaměstnávaj. Dál se mi líbí, že vytvářejí cenový tlak na tradičnější výrobce. Jiné důvody ale nenacházím.
2. 5. 2010 18:34
Re: Vodík a spol.
Cenovy tlak ***
Zamestnanost ****
Konkurence ***

Jen blazen by chtel 100% monopol jednoho jedineho koncernu a je uplne jedno zda se podivas do USA ci Evropy nebo Asie ... jinak by jsi mohl zapomenout na TSI ve Skodovkach a Ja nevim co jeste...
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2010 19:20
Re: Vodík a spol.
nerobim pre nich len im jednoducho fandim ;-) ked to nechapes poznam doktorov na to myslim ze sa volaju psychiatri >:-[] s nimi sa da porozpravat o vsetkom
2. 5. 2010 19:55
Re: Vodík a spol.
Prečo by mal uvažujúci človek nefandiť komukoľvek, keď mu fandiť chce? Trochu podivné myslenie, kámo...
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2010 20:14
Re: Vodík a spol.
niektorym Cechom proste nevysvetlis ;-) su to ...
2. 5. 2010 20:20
Re: Vodík a spol.
A niektorym SLovakom proste nevysvetlíš, že sa nedelíme na Čechov a Slovákov, ale len na viac či menej chápajúcich a rozmýšľajúcich - že?
3. 5. 2010 06:29
Re: Vodík a spol.
Aspoň ti to došlo?
3. 5. 2010 12:01
Re: Vodík a spol.
Trošku chudinka, co? Ale radši už se nesnaž nic vysvětlovat, my se tady bez toho zcela dobře obejdeme....
Avatar - twistedTSD
3. 5. 2010 17:11
Re: Vodík a spol.
zamet si pred vlastnim prahem...
3. 5. 2010 19:50
Re: Vodík a spol.
Možná jim fandí protože není xenofob ale je otevřený celému světu což ty nebudeš když škatulkuješ na mladé Středoevropany, ono je totiž fuk jestli středoevropan, američan či asiec všichni žijeme v globálním světě.
2. 5. 2010 14:22
tabulka
tradicny vitaz je roomster a tak skoro sa to nezmeni (ked vobec niekedy). Venga sa po pomalom zaciatku prepracovala na 2. priecku a klobuk dole pre merivou, ktora je aj cez svoj vek ziadana
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Frasier
2. 5. 2010 15:48
Scenic
Gratulácia Scenicu...to auto sa fakt podarilo..jednoznačne najlepšia voľba v triede :-!
Rozbalit vlákno
18
2. 5. 2010 17:31
Re: Scenic
Máš pravdu. Pokud hledáš rodinné auto do 500 000,-, tak asi skončíš v Grand Scenicu.
2. 5. 2010 19:49
Re: Scenic
prave si sposobil srdcovu zastavu Adovi >:-[] >:-[] .Francuzska kreatura firmy rendlik a syn a najlepsia >:D
2. 5. 2010 19:57
Re: Scenic
A ešte mu ukáž predaje v tej triede - jediný C-Max medzi samými Francúzmi....ostatní až za nimi...
Renault by mal už konečne nasadiť nástupcu Modusu, túto triedu už silne zanedbáva. Vzhľadom na postupne sa zvyšujúcu výrobu by tiež mohol myslieť na nový Espace a neprenechávať triedu, ktorú v Európe prakticky zaviedol, ostatným...
2. 5. 2010 20:27
Re: Scenic
ada je samostatna kapitola...aj ten c max ma francuzske turbo kachle >:D >:D
3. 5. 2010 13:58
Re: Scenic
Espace není zázrak a ve srovnání s konkurencí nemá zdaleka tak dominantní postavení jako Scenic. Scenic je prostě skutečně třída sama poro sebe. Etalon. I když je to renault, je to něco jako golf ve své kategorii. Tady a u původního Twingy bych viděl největší výdobytky renaulta. Bohužel, napodobit nebo rozvinout Twingo nejde a jeho nástupce je tak trochu o ničem, prostě další pidiauto. Scenic je o něčem jiném - nová třída a náskok, který se oproti snažící se konkurenci rozhodně nezmenšuje.
3. 5. 2010 15:09
Re: Scenic
Scenic to prebral po Espace, akurát Espace je proste na značku akou je Renault už hodne drahý voz, a súčasná generácia je už dosť morálne zastaralá. vraj sa dokonca nová generácia neplánuje, ak to teda ešte nezmenili.

Twingo II je podľa mňa omyl. Nie že by to bolo nepatričné auto, ale pod menom Twingo si predstavujem príjemné vozítko s jednopriestorovou karosériou a ohurujúcou ponukou priestoru (vzhľadom na rozmery), čo druhou generáciou pokazili.
3. 5. 2010 16:55
Re: Scenic
Já na Scenicu obdivuju, že v době jeho vzniku existovaly tyhle auta jenom ve velkém provedení. Pak přišli renaulťáci s nápadem, že to udělají stejně, ale v malém. A dodnes se jim všichni dívají na paty. S tím Twingem bych se někdy rád dozvěděl, jak to vlastně bylo s vozidlem Wars. Poláci údajně (bylo to kdysi za socíku ve světě motorů) vyvinuli tuhle dvouprostorovou karoserii a tvar byl shodný, pak dlouho dlouho nic a pak se objevilo Twingo. Ten prostor mně taky dostal, movitější kamarád vlastnící už před mnoha lety pětkovýho bavoráka (měří dva metry) to koupil manželce, když se jim narodil syn a nakonec se prali o volant - ve městě dokonalé a prostor taky. Prostě legenda. S tím Espacem jsme byl jednou na horách (dva roky nazad) a bylo to nejméně příjemné, pohodlné a hlavně skladné vozidlo od renaultu, co jsme kdy jel. Val Satis, či jak se to jsmenuje, vypadal zvenčí podivn, ale vevnitř to bylo pohodlné prostorné auto na klidné cestování. Espace ani náhodou. GrandScenic je podlě mně rozhodně lepší, ale nejvíc se mi kupodivu stejně líbí ta krabička od Citroenu, ale z tou nemám osobní a praktickou zkušenost.
4. 5. 2010 08:14
Re: Scenic
Keď to vezmeš v čase naspäť, v Európe keď prišiel Espace, tiež ešte na trhu nič také nebolo. Z jednej skúsenosti asi nie je adekvátne hodnotiť model ako taký.
Ale so Scenicom súhlasím, je vynikajúco navrhnutý, čo sa týka pohodlia a priestoru.
Re: Scenic
Twingo je chlapci coolový jako blázen, což dokládají stále se zvyšující prodeje, bohužel na jih od nás.
Má ale poměrně vysokou cenu a né příliš konzervativní desig, proto člověk raději sáhne např. po Cliu, když už se rozhodne pro Rencka.
Jinak Twingo je skutečnou ozdobou silnic. Ovšem tady, kde oku lahodí design by liška, je hranice vkusu a nevkusu malinko posunutá.
4. 5. 2010 08:16
Re: Scenic
Ani by som nebral v úvahu vkus-nevkus. Negatívne hodnotím zmenu koncepcie auta, nie auto ako také.
Re: Scenic
Sorry Claudie, ale nesouhlasím.
Tohhle Twingo II je koncpečně jinde zcela záměrně. Co zůstalo, je jeho hravost, sympatický vízor a nadčasová coolovost.
Myslím, že pravdivost mých slov dokazují stále rostoucí prodeje a zvyšující se podíl na trhu.
Twingo není můj šálek kávy, ale přesto, anebo právě proto je mi něčím moc sympatické.
:yes:
4. 5. 2010 20:39
Re: Scenic
Nebuď smiešny, už si niekedy videl, aby automobilka zmenila koncepciu auta neúmyselne? >:D Jasne, že to bol zámer tvorcov, akurát ja sa s ním nestotožňujem. Mne bola sympatickejšia a coolovejšia jednotka, dvojka už nie je tak výsadná a výnimočná, hoci je to tiež celkom hravé auto - ale je už z iného cesta a ten koláč mi už proste tak nechutí. To je celé. ;-)
Re: Scenic
To že ti nechutí ještě neznamená, že mám pravdu já.
A prosím příště bez urážek. Děkuji. :-)
3. 5. 2010 22:51
Re: Scenic
Na Twingo moje stará pořád s láskou vzpomíná. Ve dvaceti na něj přešla z Faforita a od té doby nechce nic jiného než Renaulta. Přes Clio a Megana si vyprosila Grand Scenica. Jen je trochu divné, že ten Grand Scenic dnes stojí skoro stejně jako před 15 lety Twingo. >:-[]
4. 5. 2010 20:39
Re: Scenic
A kúpil si jej ho? ;-)
4. 5. 2010 23:02
Re: Scenic
Zítra ráno si pro něj jede(me).
Avatar - Ronault.
3. 5. 2010 18:39
Re: Scenic
Já spíše nechápu, že v titulku stojí, že C-max je druhý, ale o tom, že Scénic je první, se tam nepíše. :no: Chápu, že se o prvenství škodovek v titulcích o prodejích často nepíše, přecejen je to samozřejmost, ale že by prvenství Scénica byl už takový evergreen?
4. 5. 2010 08:16
Re: Scenic
Jasné, kto iný ako Scenic môže byť prvý? >:D ;-)