prská na všechny strany, pak si vzpomene, že občas to vyhrál i někdo z těch "správných", tak rychle přemalovat černou na bílou a pak znova bílou na černou a blábolat dál :*)
ale ta 5-er mě teda překvapila. Místo Dusteru bych bych si jí tam klidně uměl představit :-)
No, jdeme do plnejch. COTY je tak trochu Bratrská jednota, vyhrávají zpravidla zprůměrovaná auta pro zprůměrované... jedince. Uznávám však, že čas od času to prvenství fakt sedne, například úřadující vítěz POLO, o tom žádná, avšak historicky vzato je COTY víceméně jakousi konejšivou náplastí pro ty, kteří nemohou jezdit v tom, v čem by jezdit chtěli a jsou nuceni jezdit v tom, v čem jezdit jaksi... musí. Ale jak píšu, jsou i polovýjimky.
Letošní klání nebude samozřejmě bez úrazů. Vyhrát,jak známo nemohou všichni, a i když se asi letos nezdaří, aby vyhrál (jako vloni) ten absolutně nejlepší, i tak to bude jistě poutavá anketa.
ABSOLUTNÍ tabulka je snad jasná každému -
1) VOLVO S60V60
2) AR Giulietta (no...)
3) Citroen C3/DS3
4-7) zbytek
nj__skoda, ze tam nemas ten tvoj priemerny golf 8-s
by si inak pisal...
tie tvoje zvance si ale musim precitat (aj ked mi zaberaju moj drahocenny cas)
ap...to mas ako s filmom...musis obcas pozriet nejake to B-ecko__aby si sa pohorsil nad tym magorom co to natocil__v tvojom pripade napisal >:D
Asi sis chtěl napsat, že ta "Áčka" tu točíš ty... 8-s >:D:yes:
P.S. Golf tam přece nemůže být každý rok, to byss to VW utahal. Ostatně neříkej mi, že měníš káru co rok. No, i když na zdejších diskuzích je to vlastně pravidlem... >:-[]
Golf vyhrál COTY jen jednou, třetí generace v roce 1992. K tomu Polo loni a tím je za VW hotovo.
Naproti tomu Fiat vyhrál 9x, Renault 6x, Ford 5x, po třech vítězstvích mají Opel, Peugeot a Citroen.
CO, CO Ti, synáčku, nateklo ti do boty? >:-[] Ono sa to v živote, nielen zaslepeným, stáva...
Vlastne sa tuná dozvedáme, že Polo vlani zvíťazilo zaslúžene, lebo sa môže merať s BMW 5GT, BMW X1, BMW Z4, MB E, Nissan 370Z (ó, pardón, Japonci už predsa nerobia autá...), Porsche Panamera...alebo, žeby niekto zabudol na kandidátov na COTY 2010?
I keď do finále bol z menovaných nominovaný iba MB E...no i tak, Polo je predsa lepšie auto, tak jeho víťazstvo je samozrejme namieste. Polovýhra o chlp pred autom z krajiny, kde autopriemysel strášne upadá...
Nechci tě tu nějak neurvale vynášet do supermainstreamových nebes, ale speciálně pro tebe je to POLO jako stvořené. Vždyť by ses za volantem toho éčka utopil... >:D;-)
>:D
To "éčko" má zjavne účinok na tvoju príspevkovú plodnosť a potenciu...žiaľ, má aj močopudné účinky a odráža sa to niekedy i na obsahu tých príspevkov...samozrejme mám na mysli tokoferol - vitamín E >:-[];-)
SUPERMAINSTREAM NEEXISTUJE, NEEXISTUJE a ještě jednou NEEXISTUJE.
Je to pouze Tvůj výplod a výmysl jako ostatně více tebou prezentovaných nesmyslů gti!!!
Doufám tu snad nechceš tvrdít, že nevíš, co pojem suprmainstream vyjadřuje. To by svědčilo o tvé velké zanedbanosti.
Supermainstream je zcela regulerní, v odborné i poučené veřejnosti běžně frekventovaný termín. Vyjadřuje kvalitativní postavení automobilky Volkswagen, jakožto jediné plnoformátové automobilky Evropy. Podobně jako např. termín "subprémie" dotváří pak předmětný supermainstream spektrum automobilové klasifikace, a to od lowendu až po segment exklusiv.
Snad jen... supermainstrean je automobilkou precizně konfigurovaný projekt, jedná se o stav automobilkou chtěný, tedy záměrný. Na rozdíl od "subprémie" zde příkladmo Alfa Romeo, kde se jedná o stav vynucený, nechtěný. Automobilka aspiruje na prémiový segment, avšak jistá nuance ji neumožnila tuto metu dosáhnout.
Popravdě si napišme, že pojem SUPERMAINSTREAM je natolik známý, vyvovídající a frekventovaný, že se v poslední době dokonce objevil jako název hudebního projektu jedné respektované světové hudební formace.
Na zdejších stránkách pak, Bruno, tvůj příspěvek působí asi stejně trefně jako kdybys chtěl na svatém kopečku někoho zaučovat, jak se váže růženec... Fakt hustý Bruno ;-)
Vzhledem k tomu, že po zadání fráze "supermainstream" ve spojení se slovem auto/car/voiture vypadnou z googlu jen tvé příspěvky(konkrétně je to prvních osm) je tvé tvrzení dost pofidérní.
Toliko k těm odborníkům.
Tak já nevylučuji, že tento termín ve spojitosti s Volkswagenem velmi často užívám, užívá ho ostatně často i velký počet kolegů zde na diskuzi. Naposledy například Bruno. Je to zcela regulerní termín autobranže. Nevím jakým používáš vyhledávač, ale jestli bude na úrovni tvojí hlavy nedivím se, že tam na tebe vyskočil jen omezený počet výskytů. Ponoř se do toho, obnaž touhy, trochu hlouběji, případně se někde zeptej, tatínka, mistra, faráře, uvidíš, že se chytí. U tebe mě ta neznalost nijak nerozhazuje, poučené vědomí se dostavuje v pozdějším věku, Zatím sleduj četnost polucí a na zvony zvoň, kdybys měl ob den výluku, to byl byl problém, avšak, že neznáš cizí slova? Nebuď bláhovej, tak náročnej na sebe prece nemusíš ve svých letech být...
Jediný nájdený výraz "supermainstream" zo sveta áut našiel Google - na serveri auto.cz v podaní pána menom GTI...
Teda ono ich je tam viac....ale vždy z pera toho istého autora.
Máš pravdu, " Supermainstream " proslavil i můj další velký oblíbenec Chris Cornell ze Soundgarden. Sám nevím, kdo z vás dvou se mi dostal víc pod kůži.
Nesmysl. Měl jsem po jistou dobu přístup k interním materiálům pro dealery VW a nic takového jako pojem supermainstream se neobjevilo dokonce ani v nich. Nemluvě o tom, že ho nikdy nepoužil žádný novinář ani jiný profík z oboru, NIKDY.
Uznávám, že jsem na tebe nahoře nebral ohled a nepsal jsem to v holovětém taktu. Coswothe, upřímně, tyhle diskuze překračují rámec tvých spochností i možností, vrať se to knajpy, dej lahváče a bude fajn. T.M.U jsi doufám viděl...
O mojí zanedbanost se nestarej gti. Ty se raději starej o to, jak se stát člověkem pravdomluvným. Jseš śamá lež a faleš. Opakuji. Supermainstream NEEXISTUJE!!!
supermainstream = super main stream = super stredny prud
za stredny prud sa vseobecne poklada nieco co je sice popularne, ale nicim nevybocuje z radu, skratka, sivy priemer, bezny konzumny pop, rock pre nenarocneho posluchaca, ktory si vystaci s radovou no-nonsense produkciou, bezova skatula PC, cierna skrinka Aceru, Hlozek & Kotvald, Dave Dee Dozy Beaky Mick and Tich, VW Golf....
Je to tak, trojka byl asi poslední Golf "staré školy" - neprůstřelná spolehlivost, jednoduchá, ale robustní a osvědčená technika. To všechno ale trojka zabalila do nového designu, který rozvíjel původní Giugiarův námět... A samozřejmě VR6 a koneckonců i GTI (auto, ne diskutující), u trojky ještě velmi zajímavé s dvoulitrem 16V, byť už mezi konkurencí nikoliv nejrychlejší.
Dál už to nikdy nebylo ono, Golf IV. už nikdy nebyl ani tak spolehlivý, ani tak dobře odladěný a za GTI se stal jen stupeň výbavy, zatímco jeho motor už měly i jiné verze.
>:D
vacsinou na tvoje prispevky nereagujem, len pokrutim hlavou a citam dalej...v tomto pripade ale urobim vynimku s jednou kratkou poznamkou...
ty kazdym novym prispevkom predbehnes svoj posledny a vyvedies ma z omylu, ze prave ten posledny bol vrchol tvojej diskuznej pisatelskej produkcie :yes: takze bravwo[1], stale sa ti dari dvihat svoju vlastnu latku :yes: ...ovsem v tvojom pripade ide o latku tragedie
[1] uzivatel GTI. takmer kazdy prispevok. auto.cz, pripadne ine weby. 2006-2010
"...Vono, hele... když jako na tohle všechno nahlídneš trochu jinejma vočima, nakonec, tahle COTY nejni zase tak úplně špatná anketa... co?
Ale pojďme rovnou do garáže. Všichni tu jistě víme, že COTY tu neplní roli vyhledávače nejlepšího auta pod sluncem (PORSCHE 911), COTY je svého druhu společenská objednávka - nejlepší žvanec, nejlepší jeansy, nejlepší... holka a tedy také nejlepší auto...."
Kdopak to asi povedal, co? Pomocka: COTY 2010, Polo... stale nic? :-)
[odkaz]
Počítám, Teddy, že vzhledem k tvému věku a logicky i rozhledu, ty bys dal v letošní COTY první místo baterkářům, Co? Nakonec hele, když může o titul COTY bojovat baterkář od nissanu, proč ty bys nemoh´bejt hrdej na svojí dvoubuřtovou sanitku z družstva igra?
Každému, co jeho jest, padni komu padni. Kdo jinému garáž kopá, tomu není pomoci, nejlepší je králíček, vydrží čtyřikrát déle než petrolejová lampa, plus-mínus, nulák vítězí, ukončete výstup a nástup, zajíčkové zavírají... ;-):yes:
Aha, tak choroba už zasáhla i část mozku, zodpovědnou za vytváření souvislých textů. No nic, bojoval jsi s tím dlouho a statečně GTI, drželi jsme ti palce. :'-(
len tak na okraj, dalsia otazka, kdopak asi je autorom tejto myslienky?
[odkaz]
"...Jistě, jsou prostě věci, k nimž se člověk nemůže nikdy snížit. Je to otázka lidských kvalit. Špičkovat se tu můžeme jakkoliv, ovšem nikdy to nesmí překročit možnou hranici morálky..."
tusil som, ze bmw neoslovi.. teraz nieco z ineho sudka. predvcerom porovnavali na discovery novy megan rs, focus st a scirocco..megan prvy, focus druhy a scirocco, na pocudovanie az treti. zaostal za meganom zhruba o tri sekundy na pretekarskom okruhu.
To je podplacený, nejdřív votevři garáž a pak pruď. Sice budeš se šírem nejpomalejší, ale o to přece nejde, ne? Hlavní je ten prémiovej pocit, kapiš? >:D >:-[]:-!
U Megana RS to není překvapení. Překvapení by bylo cokoliv jiného než vítězství. Vždyť se jako jediný dostal v mainstreamu do TOP10 v PCOTY2010. [odkaz] :yes:
co říkali na řazení Megoše? Nedávno jsem totiž na jedné domácí televizi viděl jeho test, a pan tester tam kritizoval nepřesné řazení. Hlavně pětku tam rval jak rychlosti v T-34, ale někdy jsem už fakt byl na vážkách, jestli je ta převodovka fakt tak špatná, nebo technika řazení byla to co vázlo...
Nebo už ten kousek zhumplovali testeři před ním a pak to už fakt řadí blbě >:-[]
no já byl právě taky překvapen, když jsem zkoušel řazení v Laguně 3 nebo Meganu 3 a bylo fakt hodně dobré. Pořád je sice klacek velký jak zbraň z doby kamenné, ale jinak to šlo zlehka a přesně :yes:
ake bolo radenie konkretneho kusu si veru uz nepamatam.. samozrejme, tych par sekund rozdielu este nerozhoduje o celkovej kvalite aut . rôzne vykony motorov, odlisne nastavenia podvozkov, a pod., podava znacne skresleny obraz. sirocco je zrejme najvyvazenejsi z tych troch, ale aj inde ako len v nemecku su konstrukteri zrucni.
Snažím se občas zasáhnout, ale času moc není. Mám dnes za sebou první jízdu s A7, ale příští týden s ní ztrávím času víc, takže asi rozmnožím počet svých blogů. Jen lehce naznačím, že bych byl absolutně nadšen nebýt jedné pro mě dosti závažné vady. Misky vah se bohužel naklánějí na druhou stranu ;-) . Jinak styl, vzhled, řízení, jízda...vše opravdu skvěle vyváženo a můžu ještě napsat, že jsem si kladně poopravil názor na profil vozu :-) .
Všimal jsem si ;-) .Už se těším na tvé postřehy z novinky olympijských-máš dar vtáhnout do děje ;-) .Na kterou stranu se misky naklánějí tuším...za c) je správně >:-[] .Na vlastní "voko" jsem ještě neviděl -> dojem z fotek jsi trefil na střed,tak jsem zvědav ;-) .
JJ, i varianta c) tedy dočasné řešení je možná. Ať se to líbí nebo ne, do konce roku jsem na 160kkm a už se přihlásily nové mušky, žádné zásadní, ale otravné. Každopádně jsou k smíchu ti, co píší o čtyřech kruzích s despektem jako o jakési neprémiové prémiovce. Posadit je třeba právě do A7 budou hýkat blahem a prodejci zajistí bezesné chvíle nad odstraněním tělesných tekutin z perforovaných sedadel ;-)
Tím c) jsem myslel ...srdcovku přece >:-[] -> žádná dočasná řešení.Faktem je,že s Tebou stávající olympijská nezahálela a odvedla kus poctivých kilometrů.Nemá cenu řešit nevěřící třeba Tomáše -> máš najeto s úsměvem,ne ;-) ?
Většinou s úsměvem ;-) . Až půjde o patro níž, dám dohromady i jakýsi dlouhodobý test. Může být třeba zajímavý pro kupce nového i ojetého.
Dočasné řešení mám už 3 týdny na stole a ačkoliv to určitě není do horšího je to natolik jiné, že ho beru jako záložní variantu, kterou budu muset chca nechca příští týden rozseknout ;-)
K A7 jen doplním, že tuto sobotu a neděli bylo v Miláně vyhlášení mezinárodních cen za design v oblasti námořních yacht a celou akci sponzorovalo Audi, které bylo zastoupeno vystavenou A7. Byl jsem překvapen tím kontrastem, jak toto auto působilo na ulici a v kulisách toho města, prostředí, lidí.... a také, jak to místním vyráželo dech. Působivé (a poučné).
Když ono se holt chlapci jedná o Evropskou anketu a né o anketu pro české Pepíky. Zkuste se oprostit od madiální masáže z naší kotliny a možná pak pochopíte, že všechny vybrané vozy jsou naopak velice dobře zvolené. K smíchu jsou naopak české nominace viz bmw5 a Touareg >:D
Zbytečná a směšná je liga diskutujících, jestli a proč vyhraje to či ono, resp. proč tam není "jeho" vysněné autíčko. Není, a co jako? Píseček, kyblíček, lopatička...docela zábavné >:D Soukr. si do roka koupím V60 a je mi srdečně jedno, jestli v nějaké soutěži bylo či nikoliv. :-!
Klidně se obnaž a poměř si ho. Vytáhni ho na světlo, nemusíš si ho ani leštit. Stačí pohled a bude všem jasno, ne?
Jak nahoře píšu, COTY je taková Bratrská jednota, prostě většinou jde o chlácholení mas. Polovýjimky sice také jsou ale je jich jako šaVWránu.
Tedy jde o to, že máš výjimečnou možnost poměřit si... garáž s jednoltivými nominantys ve světové anketě, v anketě COTY 2011. Ostatně, hrdinně tu roky bojuješ v anketě o řád prestížnější, totiž v anketě legend, legendě anket, ZLATÉM VENTILKU, tak proč by sis nezadal zde?
Tedy otázka zní, vejdeš-li do své garáže, takříkajíc nory, co bys tam vyškráb´? Měl bys co předhodit porotě? Jak bys dopadl v (absolutní) tabulce?
A já na to říkám: "Skandál!". Došlo na slova jednoho z diskuzních kolegů z (před)minulého týdne. Od BMW se kvalita jaksi očekává a proto "jen" nová řada 5 díru do světa neudělá, tedy aspoň ne do toho odborně anketního. Nezbývá než se ptát, co je tak skvělého na postupivším sedmeru automobilů. Nejméně chápu účast bratrského dua od Fordu. Co je na něm tak skvělého? Je snad nějaké nepsané pravidlo, že vždy musí být přítomen rodinný vůz? Vždyť na to tam je Meriva. A co Leaf? V čem je tak zelený?
Zkrátka na COTY by byly nejlepší odpovědí stíhačky NATO.
Kdo jsou ti "hlupáci" jak tu někteří tak posměšně píší?
Zde je seznam členů Jury, kteří rozhodují (většinou každoročně, tak aby byla udržena jakási relevantnost výsledků) o titulu Auto roku:
Car of the Year 2011, The Jury.
AUSTRIA
Horst Bauer, Kurier
Gerhard Nöhrer, Kleine Zeitung
BELGIUM
Jos Gryseels, Het Belang van Limburg, Bizz Magazine, De Huisarts
Stéphane Lémeret, Auto Trends
CZECH REPUBLIC
Tomas Hyan, Automobil Revue
DENMARK
Peter Aaboe, Ekstra Bladet Biler
FINLAND
Velimatti Honkanen, Tekniikan Maailma
FRANCE
Christophe Bonnaud, LIGNESauto
Jacques Chevalier, Le Figaro
Jean-Jacques Cornaert, Le Moniteur de l’Automobile
Philippe Gégout, L'Automobile magazine
Francis Monsenergue, L´Automobile Magazine
Alain-Gabriel Verdevoye, La Tribune
GERMANY
Thomas Imhof, MOT, Welt am Sonntag
Frank Janssen, STERN
Georg Kacher, Auto Bild, Car
Jürgen Lewandowski, Die Woche
Wolfgang Peters, Frankfurter Allgemeine
Jörg Reichle, Süddeutsche Zeitung
HUNGARY
Miklos Gajdan, Auto Magazin, Auto Piac
Péter Surányi, Az Auto, Luxusauto Magazin
IRELAND
Michael McAleer, The Irish Times, Irish Cars
ITALY
Piero Bianco, La Stampa
Carlo Cavicchi, Quattroruote
Diego Eramo, AUTO magazine
Alessandro Ferrari, Panoramauto
Massimo Nascimbene, Auto magazine, La Repubblica
Giorgio Ursicino, Leggo
THE NETHERLANDS
Jeroen C.W. Jongeneel, De Telegraaf
Jos Vroomans, Autokampioen
Ton Roks, AutoVisie
NORWAY
Rune Korsvoll, Motor magazine
POLAND
Maciej Ziemek, Auto motor i sport
Wojciech Sierpowski, AutoRok, Auto Moto
PORTUGAL
Joaquim Oliveira, AutoFoco
Francisco Mota, AutoHoje
ROMANIA
Dan Vardie, 4X4, Car
RUSSIA
Mikhail I. Podorozhansky, Autoreview
Vadim Ovsiankin, Klaxon-media
SLOVENIA
Tomaz Porekar, Avto Foto Market
SPAIN
Manuel Domenech, AutoHebdo
Pedro Figueruelo, El Economista
Alberto Mallo, Motor 16
Juan Carlos Payo, Autopista
Sergio Piccione, El Mundo
María-Angeles Pujol, El Periódico de Catalunya
SWEDEN
Lars Holmström, Sydsvenska Dagbladet
Hakan Matson, Dagens Industri
Marianne Sterner, Vi Bilägare
SWITZERLAND
Urs Bärtschi, Blick/ SonntagBlick, Schweizer Illustrierte
Peter Ruch, Automobil Revue, AZ Medien
TURKEY
Ufuk Sandik, Sabah Gazetesi
UNITED KINGDOM
Steve Cropley, Autocar, What Car
Andrew English, The Daily Telegraph
Andrew Frankel, The Sunday Times, Autocar, Motor Sport
Paul Horrell, BBC- Top Gear, The Daily Express
Phil McNamara, Car magazine
John Simister, The Independent, Evo
Myslím, že je to celkem rozmanitá skupina novinářů a nejsem přesvědčen, že jde o nýmandy.
Ve finalove skupine neni spatneho automobilu. Kazdy z nich prinasi mnoho noveho. Kazdy z nich si zaslouzi pozornost nas vsech. Tem, kteri se do uzkeho finale nedostali, gratuluji. Uz to, ze byli v sirsim vyberu, je pro ne velka cest.
Finalova sedmicka ma sveho premianta. Jen jediny z nich radikalne rozsiruje moznosti automobilismu. Jako jediny se vraci do starych koleji davno zapomenutych a opustenych. Jen jediny ma odvahu byt pionyrem budoucnosti. Volvo 60 ma letos naslapnuto a loni by jiste s prehledem a zaslouzene vyhral. Letos ma vsak nepremozitelneho soupere. Nissan Leaf je tim premiantem a dle meho jedinym moznym vyhercem.
I ja bych to od srdce pral Alfe. Nova Giulietta (pise se to tak?) je ve sve tride snad nejlepsi volbou. Je jak designove tak technicky velice vydarena a v konkurenci nevidim jejiho premozitele.
Dle pravidel COTY vidim jako jasneho viteze Nissan Leaf.
Já osobně se na auto na elektriku už docela těším a doufám, že si ho co nejdřív i koupím. Je to můj nový autosen. A nebudu muset jezdit do práce busem. :yes:
Ja doufam, ze se doziju rozsireni elektromobilu. Mel jsem moznost projet se v elektrickem Fiatu Doblo a musim uznat, ze rovnomerne zrychleni a krasne ticho si me ziskalo. Verim, ze problem kratkeho dojezdu se v brzke dobe vyresi, technologie bude dostupna vsem a elektromobilu bude jako hub po desti.
Leaf je, podle mého, na vítězství až příliš ekologický, ale neekonomický. Chápu, že je potřeba ocenit přínos pro budoucnost, ale jeho cena je zatím astronomická a tak bych osobně Nissan viděl jen do počtu. Spíš tak třetí místo za dvojicí Giulietta/DS3 (a ti ať se poperou).
Vim, ze pojem ekologie je pro ceske motoristy spatne stravitelny. Ale at uz chceme, nebo ne, tomuto trendu se jednduse musime podridit. 60% exhalaci v samotne doprave maji na svedomi osobni automobily. Ja se osobne tesim na dobu, kdy v zime kolem ulic nebude zakoureno od studenych motoru projizdejicich automobilu.
I ja bych rad videl Giuliettu jako viteze, verim ale, ze COTY vyhraje Leaf. Je jako z ucebnice pro porotce COTY. Samozrejme, ekologie je dnes velice zpolitizovana. Takze vidim Leaf i jako viteze z politickych duvodu.
Já sám naopak pro ekologii hlasuji kde můžu, mimo jiné i o lepší přístup k ní. Jenže Leaf sám o sobě zatím nepřesvědčil a ani nemá čím. Když vyhrál před lety Prius, bylo to na základě zkušeností s první generací a také tím, že hybrid nevypadal až tak hybridně. Leaf by byl průlomový a dobře ocenitelný, kdyby elektrotechnologie přinášel za nižší cenu, než je dotovaných třicet tisíc euro.
Těš se, pokud ti je méně jak dvacet, věřím, že se i jednoho krásného dne dožiješ. Pokud ne, modli se a přej to svým dětem či vnukům.
Jsem optimista. I kdyz mi uz davno neni 20, presto verim, ze se toho doziju. Nissan je prvni, kdo v tomto stoleti dotahl elektromobil do produkcni verze. Podle vseho neni posledni, ale odstartoval vlnu elektromobilu. At uz cistych nebo takovych jakym bude Volt/Ampera.
Leaf nepresvedcil, s tim souhlasim. Ale doplnuji, ze nepresvedcil ZATIM. Zatim nepresvedcil skeptiky. 99% ridicu nikdy s elektromobilem nejeli. Elektromobily jsou bohuzel v plenkach, stejne jako byly letadla v prvni svetove. A hele, ani ne 40 let a uz jsme meli stihacku s proudovym motorem. To same bude s elektromobily.
Automobil jako takovy take nepresvedcil, kdyz byl jeste v plenkach. Dokonce pred nim musel bezet chlap s praporkem v ruce. Stejny nesmysl zazivame dnes, kdyz si lide vymysleji zvuk V8 z reproduktoru umistenych pod kapotou elektromobilu. Jednoduse jsme tam, kde jsme byli na zacatku automobilismu. Jen z jineho uhlu. Nase deti budou jen kroutit hlavami, jak ze jsme jezdily v tech predpotopnich priserach na ..... spalovaci motor.
Čau marianku, tvá dětinská osvěta už mi tu pomalu začínala chybět!
Ještě, že nám to tu má kdo vysvětlit..., jak vidím děti nám tu kroutí hlavou už dnes, jen to zatím naštěstí nejsou ty naše... :*)8-s >:D
P.S. ...a s tím věkem přes dvacet, ti to začnu baštit, až začneš psát způsobem/obsahem odpovídajícím takovým rokům života... ;-)
Referáty kapitana automobilového průmyslu, ty mě tu vždycky dojímají. Dneska ti to opět pěkně... nevyšlo. Svět RC modelů, mariánku, je něco jiného, než svět dospělých a svět velkých aut.
To s tím tvým "pionýrem" je sice poměrně úsměvná podprahová pravda, ovšem jen a jen o tobě :-)
Držím palec, ať ti letos ten gympl vyjde a pozdravuj ve Finsku.
P.S. Piš prosím. Ve Zlatém ventilku sice stále boduje tvůj slogan, že navigace je jen módní záležitostí, ale jak vidím, tak souboj Leafa s volvem je taky dost ikonzní úvaha... :yes:
Aj ked je to "zvlastny vyber" osobne nemam nic proti ziadnemu z nich. Taktiez si myslim, ze ti, ktori rozhoduju o poradi, su asi zbehli v tom, co robia... a maju urcity kredit. (urcite vyssi ako vseodbornik GTI-moj nazor...)
osobne typujem alfu, za čo ma tu kolegovia takmer ukamenovali zaziva, mne sa to auto skratka paci...
Pro mě jednoznačně vítěž Alfa. I když předek jůlinky bych si taky představoval jinak :'-( Ale jako celek povedený auto za konečně u Alfy rozumný peníze ;-)
Je to pár dní, co jsem ji v Praze obhlížel ve stříbrném provedení a musím říci, že mě naopak zepředu zaujala ještě více, než na fotkách. Mito se mi líbilo, ale nebylo to úplně ono. Zato tohle má prostě švih (asi tím, že je to něco jiného, než většina ostatních).
Myslím, že do doby, kdy auto na baterky může bojovat o titul COTY jsme ještě nedorostli. 30tis Eur za nižší střední, dojezd 160km (v reálu asi mnohem míň)...Podle toho, co se zatím dalo vyčíst, Leaf ničím oproti stejně velkým spalovacím autům nevyniká (prostor atd.)...až na ty baterky. Takže za pár let po dalších evolucích třeba jo, ale dnes :no:
Chápu, že v porotě jsou borci, kteří ví co dělají. Tak doufám, že mě někdo osvítí, ať pochopím.
S Leafem souhlas. S BMW 5er ani ne - je to skvělé auto, ale kromě návratu k pěknému designu to není pro BMW žádný zlomový model, prostě "jen" nová pětka.
To S60, Giulietta i Duster JSOU pro svoje značky zlomové modely, začínající novou "kapitolu" - u Volva po stránce image, u Alfy ekonomicky a u Dacie zásadním rozšířením nabídky.
Meriva je tam kvůli těm dveřím jako zajímavému technickému prvku a Leaf jako úlitba ekologům. Nevěřím že někdo z této dvojice vyhraje, i když proti Merivě nic nemám.
Ještě k BMW: porotci jsou vesměs novináři, kteří píší testy(možná se pletu)? Nečetl jsem test, kde by pětku nevychválili až do nebe. A teď není ani v první sedmičce. Ve své třídě je přeci špička, spotřeba 530D je fenomenální... Nevím, možná jenom nechápu o čem COTY je ;-\
Ale to platilo prakticky o všech minulých generacích "pětky" - E12, E28, E34 a zejména E39, všechno to byla naprosto špičková auta. Dokonce i E60 jezdila velmi dobře, jen vypadala jako zdechlá velryba (i uvnitř). A přesto "pětka" žádný úspěch v COTY nezaznamenala...
COTY neni anketa o nejlepsi automobil. Proto tam nema BMW 5 co delat. Chce si to seznamit se s pravidly. Samozrejme, ze BMW 5 je nejlepsim automobilem sirsiho finale, ale o tom to neni. A prave proto si myslim, ze prave Leaf ma nejvetsi sanci na vitezstvi.
já to vidím jako anketu o vývoji na poli masově prodávaných automobilů. Každý nový 7-er nebo S-Classe by to mohl hravě vyhrát, jenže technologie a fičúri které přinášejí, jsou nejdřív omezeny na úzký okruh zákazníků, který si to můžou dovolit.
A až část těchto technologii se začne dostávat do běžných modelů, který si může dovolit většina populace, pak mají šanci na úspěch v COTY. Podívej se na posledních cca. 20 let. Všechno mainstreamové vozy, často subkompakty. Nové třídy (MPV), nové technologie (hybrid), nové bezpečnostní standardy (kompakty) a pod., ale vždy v masových třídách. ;-)
Oficiálně se uvádí, že nejdůležitější kritéria jsou technické inovace a
"value for money", česky asi nejspíš "hodnota za peníze". V podstatě je to to, co píše kuko: Kdo nabídne špičkové technologie za dostupnou cenu, tj. i pro běžné zákazníky.
Viz: [odkaz]
Ve světle toho se velmi rozumě jeví i počty vítězství v minulosti, kde dominují Italové a Francouzi:
Fiat 9 vítězství, Renault 6, Ford 5, Peugeot, Citroen a Opel po 3. Naopak Mercedes pouze jediné vítězství, BMW žádné.
Motoristický potěr tu pod jedním z nominantů jásá, jaké to bude, až to budou kolem školy valit v elektrické devětsetjedenáctce, neb pak bude přece levný provoz...
No, někdo by ti měl votevřít voči. Ty už přece nemáš šanci zažít jiný hodnotový život, než který právě žiješ. Vztáhneme-li to ke mzdě, kterou pobírá největší procento populace, pak přesně tak jako v roce 1980, tak v roce 1990, v roce 2000 a v roce 2010 sis mohl za jednu měsíční gáži koupit něco kolem deseti nádrží. Tak to bylo, je a bude. A to i když budeš mít auto na baterky. Kde jako myslíš by vláda jinak měla brát prašule?
Dnes tě v podstatě dlouhodobě stojí jeden kilometr jízdy kolem deseti korun. Můžeš si to vyzkoušet, zapni plejstejšna, dej si tam nějakou jízdu, vedle si postav pětilitrovku od okurek, na druhou stranu si připrav kopec desetikorun a dej si nějakej sobotní výlet. Třeba do Vídně a zpátky. Nezapomínej ovšem co kilometr (asi po pětačtyřiceti vteřinách) vhodit do té sklenice desetikorunu. Až se vrátíš z Vídně, sjeď výtahem k popelnicím a láhev s desetikorunama do ní vysyp. Takhle nějak to chodí, když máš auto.
A stejně to bude chodit, když to auto bude na baterky. A kdyby náhodou byly motory na vodu, můžeš si bejt jistej, že litr vody natural by byl za tři pětky.
Jinak ti to pálí správně, ano, ano, v životě tedy jde nikoliv o to, jestli máš auto na benzín či na baterky, ale jen a než o to, kolikanásobek té průměrné mzdy budeš brát. Jestli to však bude zlomek, tak amen s tebou.
Ostatně, jestli hodláš při jízdě ušetřit, tak nejlíp se šetří v rakvi. Ta ovšem je zpravidla bez koleček...
No, s tými nádržami sa to asi nevzťahuje na západnú Európu , Brit a Nemec si tých nádrží kúpil a kúpi podstatne viac.Ale je to tak, že ani elektroautá nebudú znamenať lacnú jazdu.
Aj tie autá budú menšie, väčšie, luxusné, obyčajné...Čo bude iné je obrovský rozdiel v dostupnosti paliva.Liter naturalu si asi doma nevyrobíš, elektrinu áno. Budeš jazdiť lacnejšie? Keď si zarátaš aj náklady na batériu,možno.Eektroauto ma ale oproti spalováku 2 killer features: efektivita a servis.
Spaľovací ma po sto rokoch usilovného vývoja efektivitu premeny energie z benzínu na kolesa max 20%, zvyšok je...teplo.Aj jednoduchý elektromobil dosiahne efektivitu 80%.
V elektromobile je počas jazdy pohyblivá jedna,maximálne desať častí.Pri spalováku je to číslo rádovo v stovkách.
Dámy a páni je to jasné, za dvadsať rokov si v nedeľu z garáže vytiahneš svojho trojlitrového šesťvalcového veterána a pôjdeš si z nostalgie trochu zasmradiť.Ale nezabudni na tú ročnú známku pre autá s výfukom ;)
V čem je Leaf revoluční? Revoluční by měl znamenat v tomto případě i prodejní úspěch..co tebe jako potenciálního zákazníka přesvědčí ke koupi? 30tis EUR za nižší střední? Skvělý dojezd papírových 160km...? Srovnatelný konvenční auto stejné velikosti koupíš cca o 12tis EUR levněji..to mluví snad za vše.
Fabka RS v plne palbe stoji nejakych 570-580 tisic (23k euro) a taky si to lidi koupej, takze nevidim duvod proc si nekoupit slusne vybaveneho Leafa s alternativnim pohonem, troufnu si rict ze jako mestske auto udela stejnou ne li lepsi sluzbu jak ta Fabka RS, a ze znam nekoho kdo ma Fabku1 RS a planuje Fabku2 RS a jediny misto kde jezdi je Praha + HK a samo cesta mezi tema mestama
Jak to že ne? Alfa Romeo. To je na spadnutí :-! Počkej, až ji VW vezme pod křídla, odladí k dokonalosti, to pak budeš slintat, jen ti ve škole ukážou v abecedě písmeno "V". U "W" se pak uděláš...
Tak to věřím jen srdcařům z Itálie. Mimo p. Hyana nikoho neznám, ale to není důležité. Co nechápu je, že Maďaři mají dva hlasy, přičemž se nehlasuje o pěstování melounů ani o nejkrásnější pornohvězdičku. My máme jen jeden hlas a Slováci nic. Přičemž ani počtem obyvatel, ani kupní sílou to neodpovídá. Smysl nedává ani tak široká nominace aut, když počet hlasujících je tak akorát dvojnásobný. Spoustu aut tak získá jen hlas nominujícího, což je v polovině případů jak výkřik do tmy.
PS. wikipedia to taky nerozsekla, počet účastníků z jednotlivých zemí je dán i rozsahem automobilové výroby.. No to mě poser, co vyrábějí Maďaři kolem automobilů? Voňavý stromečky??? 8-s >:-[] viz [odkaz]
Maďaři dělají Suzuki a snad i nějaké ty Audiny, rozhodně ale je tam výroba menší než třeba v Polsku nebo na Slovensku, o Belgii a České republice ani nemluvě. Šest Španělů a dva Rakušáci jsou taky sranda, stejně jako dva Portugalci. A co se týká trhů? Mám takový dojem, že třeba v Portugalsku nebo v Řecku se prodá míň aut, než u nás a třeba polský trh je (s výkyvy) několikanásobně větší, než ten maďarský. Ta sestava novinářů je zajímavá už tím, jaká jsou zde různorodá periodika, od bulváru přes tzv, seriózní (existuje-li to dnes ještě vůbec) deníky až po televizní stanice. Když se řekne Top Gear, představím si Clarksona, ale toho tam přece z důvodu korektonosti nemohou pustit.....jak píše gil54 níže, co jsou dneska novináři je jasné, proč by zrovna ti zabávající se motorizmem měli být lepší.
Myslím, že Opel tam vyrábí jen Agilu ve fabrice Suzuki, jinak tam má separátně produkci motorů a převodovek, která do roku 2012 projde rkcí a přístavbou.
Nemyslím si, že by byli másla. Jen dle téhle logiky by měli mít jeden hlas, stejně jako Slováci. A my potom dva, protože tu máme vlastní značku. Resp. my bychom měli mít tři, Slováci a Maďaři po jednom. A to vzhledem k prodejním číslům.
Kritériem pro členství v porotě není výroba nebo prodej aut v dané zemi, ale spíš úroveň jejich automobilové žurnalistiky, ať už se to měří jakkoliv. Čili pro účast je potřeba spíš renomované časopisy a novináře než vlastní automobilku, montážní závody nebo velký trh.
V diskusi se mnozí snaží podle svého názoru, většinou i objektivně, určit vítěze ankety. Záleží na mnoha okolnostech, úhlu pohledu, preferencích jednotlivých vlastností a parametrů a i osobních sympatiích.
V této lety profláklé anketě ale nezáleží až natolik na autech jako spíše na noteboocích, hodinkách, televizkách s DVD a pod., které automobilky rozdávají novinářům při prezentacích vozů. Předváděčky probíhají samozřejmě v atraktivních lokalitách a netrvají jen jeden den. Obavám se, že ani housku se salámem si novináři nemusí kupovat a pěšky také nechodí.
Částečně to vysvětluje některé vítěze let minulých; namátkou 1968 NSU Ro 80 (když se náhodou potkali dva řidiči v Ro 80, zdravili se zdviženými prsty, které znamenaly kolikátý motor má právě´ve svém voze), 1971 Citroen GS, 1976 Simca 1307/1308, 1977 Rover 3500, 1979 Talbot Horizon a možná i 2005 "překrásná" Toyota Prius.
A na svojí dobu i hezké. Bohužel první Wankel, takže nevím čeho žralo víc, jestli benzínu nebo oleje. Motory ale žralo spolehlivě. Tenkrát dělali těsnící lišty ještě z tvrdých chlebových kůrek. (A to bílé éčko s tím doplňkem na kapotě mě také oslovuje.)
Okamžitě se přiznávám, pane policisto, nemám žádné přímé důkazy. Buď strážce zákona nebo raněnej pisálek. O ne přímo transparentních postupech při vyhlašování aut roku se polemizuje už dlouhá léta téměř každoročně už dokonce i v české kotlině. A plky, ty já miluju, to je koření života. Pamflet se píše s "m", pane komisaři, asi jste se ráčil uklepnouti o jednu klávesičku.
Až někdo vymyslí auto na vzduch nebo na vodu -jsem tak trochu technik- takže asi příští rok, tak ho za neobjasněných okolností zabijou. A tak nějak je to v nadsázce i s elektromobily a ostatními alternativními pohony. Všichni je jako vymýšlejí, a nic. Ropy je dost i pro naše děti a ve skutečnosti tak daleko nikdo nemá potřebu ani myslet. Prachy tady a teď. Nedovedu si představit, trošku demagogicky, že by se automobilové koncerny a jednotliví vlivní vlastníci akcií vzdali bez tvrdého boje takového celosvětově fungujícího byznysu spojeného s výrobou spalovacích motorů nebo těžbou, výrobou a distribucí fosilních paliv.
Tohle jsou zlatý slova. Důvody proč pořád používat ropu jako palivo jsou fascinující, jedna ze spikleneckých teorií dokonce tvrdí, že západní svět tím brání radikalizaci islámu, protože omezení spotřeby a tím i těžby by vedlo k bídě v islámském světě - mimochodem, kolik těch polí, vrtů a rafinérií je v Afganistanu, Pakistanu ale i třeba v Egyptě....
Jinak celý humbuk ohledně hybridů není ničím jiným, než pláštíkem, jak zakrýt používání spalovacích motorů a dál vyhánět ropu přes výfuky do ovzduší a kromě toho ve spojení s "předpisy a směrnicemi" pomáhá autoprůmyslu nutit spotřebitele nakupovat nové, ekologické (tedy ve skutečnosti pseudoekologické) produkty. Nakonec, nikdy se nestačím divit, když vidím ten povak kolem CO2, je úžasné, co se podaří prosadit a vydat za určující a důležité a jak to všichni žerou a podporují. Tedy skoro všichni, alešpoň ona nemyslící většina a je to drtivá většina....
Četl jsem, máte jiný názor. Rozsoudí nás jen čas, ale to já už budu jistě tak 20 možná i 50 nebo víc let mrtvej. Netuším nakolik se cítíte vy, ale mně je to fakt jedno. Možná se s vaším optimizmem dočkáte pilulky na prodloužení života. Ale dokud nebude vyřešeno výrazně efektivnější ukládání el. energie, elektromobil se hromadně asi těžko prosadí. Nechci ani mluvit o problematické likvidaci "ojetých" současně požívaných baterií. Nechci ani mluvit o tom, že ropu vyrobila příroda před hodně lety a teď je v zemi zadarmo, ale elektrika se musí vyrobit od prvního do posledního watu. Nechci ani mluvit o tom, jak je to s cenou el.energie teď, natož kdyby na ní jezdila většina nebo všechna auta. Nechci ani mluvit o tom o kolik je el.auto se srovnatelnými paramertry těžší a ................ . S těmi letadly máte pravdu, ale stejně se mi zdá, že takové srovnání hodně kulhá. A letadla také moc na elektriku nelítají. Hodně štěstí a optimizmu, pane vizionáři.
Já to přeji Alfě a věřím, že to vyhraje. Přináší spousty revolučních technologií, jako v roce 1998 Alfa Romeo 156. Alfa Romeo Giulietta přináší revoluční podvozkovou platformu v této třídě, převodovku TCT, systém DNA a špičkové motory TBI. Alfa připravila nejvíce novinek a revolučních řešení, za slušnou cenu a s běžným použitím.
Jinými slovy letos tuto anketu nejde nazvat. Každý musí vidět tu zaslepenou eko módu, které se bohužel promítá i do kdysi tak prestižních anket. Jak jinak si vysvětlit absenci BMW 5 ve finále. Vůz, který se opět vrátil na vrchol vyšší střední třídy, opět nabízí kultovní BMW design v kombinaci s dokonalou technikou a nejúspornějším motorem třídy. Místo toho tu máme Nissan Leaf, elektro plečku, která snad v Evropě ještě ani není a už bojuje o titul Evropské auto roku... Na hlavu? Ano, ale páni v Bruselu budou mít jistě radost. Jasně, co si to dovoluju vymýšlet, aby auto, jenž má emise nad 120g mohlo vůbec uvažovat... A ty motory R6 a V8... To by se opravdu do dneší zběsilé dementní eko mody nehodilo, ale škoda je, že to odnesla zrovna F10/F11, které se mimorádně povedla.
Naopak kvituju Duster, levné auto, které za něco stojí, naopak Meriva? Proč, jo hustokruté dveře, ale jinak Oplu ujíždí vlak ve všem. Giulietta super, DS3 jakbysmet (nikdy bych nevěřil, že to někdy napíšu o Citroenu), C-max mě neoslovuje, ale určitě bych místo něj dal Sharan. A Volvo S60 je dle mě nejošklivější Volvo vůbec, ještě, že to zachraňuje alespoň trochu V60.
Takže fandím DS3, snad to vyjde, ale v mých očích Car of the Year ztratil veškerou hodnotu...
Nevím, proč by ve všech anketách mělo byt nějaké BMW. Jasně, je technicky nahoře, ale za jakou cenu. Kdyby sem nominovali auta v ceně BMW 5 tak by každé z nich bylo špička a BMW by ničím nevyčnívalo. Toť můj názor...