Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena

Lexus UX 300h
Lexus UX 300h
Lexus UX 300h
Lexus UX 300h
75 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (66)

Inovovaný japonský crossover dostal silnější dvoulitrový hybrid z Toyoty Corolly. Díky akční nabídce nevyjde o tolik dráž než o třídu menší Lexus LBX.

Lexus za první letošní čtvrtletí v Česku zaznamenal 556 registrací nových aut. V roce 2021 takového čísla (konkrétně 560 vozů) přitom dosáhl za celý rok. Letošní cíl okolo 2000 registrací se proto zdá být splnitelný bez větších obtíží.

S novým prodejním rekordem na českém trhu bude značce pomáhat dvojice nových, respektive zmodernizovaných crossoverů. Malý Lexus LBX jsme si na Auto.cz představili hned několikrát včetně prvních jízd a premiérových kilometrů po českých silnicích.

O třídu větší model UX byl loni s 249 exempláři po rozměrnějších SUV NX (465 aut) a RX (551 kusů) třetím nejoblíbenějším zástupcem prémiové japonské automobilky u nás. Vedle čistě elektrické verze UX 300e máte na výběr také klasický hybrid s označením 300h, který nahrazuje původní a slabší 250h.

Temperamentnější hybrid

Největší novinku představuje dvoulitrový hybridní pohon páté generace, který známe z Toyoty Corolly, jejího SUV derivátu s přídomkem Cross a nového C-HR. Soustava má místo dosavadních 135 kW o jedenáct kilowattů vyšší výkon. Na dynamice čtyřkolky s přídavným elektromotorem na zadní nápravě se tahle změna projevila výrazně lepší dynamikou.

Jestliže dosud Lexus UX 250h při sprintu z 0 na 100 km/h potřeboval 8,7 sekundy, výkonnější varianta 300h potřebuje o osm desetin sekundy méně. Maximální rychlost zůstává omezena na 177 km/h. Svižnější pohon dostal také jiný akumulátor, který se zbavil niklu a vsadil na lithium.

Živější jízdní projev na okreskách v okolí Mcel byl jednoznačně poznat. Ne že by starší model nestíhal, nástupce má ovšem pocitově výrazně větší temperament, což oceníte nejen při předjíždění. Na úzkých středočeských silnicích s častějším výskytem pomalejších vozidel se silnější hybrid hodil, o dálnicích nemluvě.

Video placeholder
Lexus UX 300h • Zdroj: Lexus USA

U zmíněného LBX jsem chválil vynikající odhlučnění tříválcového hybridu. UX je ovšem konstrukčně starší. Premiéra tohoto crossoveru totiž proběhla již v březnu 2018, což je na utlumení atmosférického čtyřválce o objemu 2,0 litru docela znát. Kde menší a levnější LBX jen decentně vrní, tak Lexus UX 300h do kabiny pouští znatelně více hluku. V tomhle ohledu nepotěší zejména ty, kteří častěji jezdí po dálnici.

Na řízení chválím tak akorát silný odpor posilovače, líbí se mi také přepracovaná kabina s novým multimediálním systémem. Ten byl přitom u starších luxusů jednou z největších bolístek.

Naopak prostornost zůstává na svém. Druhá řada a zavazadelník s užším nakládacím otvorem příliš nepřejí tomu, aby se z Lexusu UX stalo rodinné auto. Dozadu se totiž pohodlně posadí především děti, průměrně rostlý dospělý pasažér už bude mít problém.

Tvrdá konkurence pro mainstream

Pokud však hledáte opravdu velmi dobře postavené SUV, jež bude plnit roli druhého auta v rodině, měl by vás Lexus UX zajímat. Ceníkové ceny na první pohled až tolik atraktivní nejsou (začínají na 999 tisících a končí na 1.610.000 Kč za čtyřkolku ve verzi Luxury). Pokud ovšem sáhnete po jednom ze dvou akčních modelů, výrazně ušetříte.

Předokolky ve variantách Business Tech a F Sport Design totiž vyjdou na 879.000, respektive 899.000 korun. Díky tomu se dostáváte do teritoria velmi hezky vybaveného Volkswagenu T-Cross 1.5 TSI DSG a podobných menších crossoverů z mainstreamových vod. A to už stojí za přemýšlení.

Vstoupit do diskuze (66)