Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Car of the Year 2012: Finálová sestava

Mezi sedmi finalisty jsou modely značek Citroën, Fiat, Ford, Opel/Chevrolet, Range Rover, Toyota a Volkswagen.
Zpět na článek
12. 1. 2012 08:26
12. 1. 2012 08:38
12. 1. 2012 08:41
12. 1. 2012 16:33
12. 1. 2012 08:46
12. 1. 2012 13:02
12. 1. 2012 20:37
12. 1. 2012 09:00
12. 1. 2012 09:03
12. 1. 2012 09:09
12. 1. 2012 13:38
12. 1. 2012 09:20
12. 1. 2012 10:15
12. 1. 2012 11:01
12. 1. 2012 13:36
12. 1. 2012 14:35
12. 1. 2012 09:31
12. 1. 2012 10:10
12. 1. 2012 10:13
12. 1. 2012 10:49
12. 1. 2012 10:52
12. 1. 2012 10:55
12. 1. 2012 13:37
12. 1. 2012 13:52
12. 1. 2012 20:52
12. 1. 2012 12:55
12. 1. 2012 13:38
12. 1. 2012 11:07
12. 1. 2012 12:00
12. 1. 2012 14:37
12. 1. 2012 20:56
12. 1. 2012 21:29
12. 1. 2012 22:00
12. 1. 2012 22:38
12. 1. 2012 22:55
12. 1. 2012 23:34
13. 1. 2012 01:21
13. 1. 2012 14:28
12. 1. 2012 21:00
12. 1. 2012 21:09
12. 1. 2012 14:10
12. 1. 2012 13:33
12. 1. 2012 14:21
12. 1. 2012 20:30
12. 1. 2012 21:53
12. 1. 2012 08:26
DS5
Nejak jsem nepostrehl, ze DS5 se uz prodava 8-s .Vim, ze celkove tato anketa funkuje uz peknou radku let, ale vybirat auto roku 2012 primo na jeho zacatku, resp. vybirat jej z modelu 2011, nejak mi to hlava nebere
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
12. 1. 2012 08:38
Re: DS5
DS5 se nejen prodává (u nás jako vždy se zpožděním) ale nabízí inovativní systém HYbrid4, a to by v rozhodování mělo hrát roli. Tak uvidíme.
Ovšem výhry v těchto anketách ještě negarantují dobré prodeje.
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2012 08:41
Re: DS5
kedysi sme auto roka vedeli skor tusim uz v novembri si vedel ake bude auto toho nasledujuceho roka, teraz sa to akosi posunulo tiez neviem preco. Pomaly je polka januara a este mame len finalistov znamych, proste to posunuli co narobime. Tiez mi je to divne.

finalisti su znamy a ked si odmyslim range rover a ds5 ktore urcite nevyhraju uz len kvoli neskutocnej cene a nepraktickosti tak tu mame starych znamych. Focus vyhral auto roka v roku 1999, yaris v roku 2000 a panda v roku 2004 takze ak vezmeme v uvahu ze nedokonaly up s extremnym voltom nevyhraju je velka sanca na repete a vyhra to niekto zo spominanej trojice focus yaris panda. A mozno to bude aj v takom poradi ako pisem, uvidime

;-)
12. 1. 2012 16:33
Re: DS5
Od letošního roku se bude vítěz vyhlašovat až v Ženevě.
12. 1. 2012 08:46
Tak kdo...?
Vezměme to realisticky:
Citroën DS5 - příliš okrajový, příliš výstřední, příliš drahý, i když mně se líbí. Z hlediska soutěže pro něj hovoří snad jen diesel - hybrid (byť ještě není v prodeji)
Fiat Panda - minulá generace vyhrála (tuším v roce 2004), takže novou asi porotci vyhrát nenechají, navíc největší technická lahůdka v podobě TwinAiru už svoje vavříny má (Motor roku).
Toyota Yaris - no to asi ne
Volkswagen Up! - to snad teprve ne ( 8-s )

Takže zbývají:
Ford Focus - taková rozumná volba, špičkové motory Ecoboost, celosvětový model, spousta moderní elektroniky a bezpečnostních systémů... Na druhou stranu nic co by vyráželo dech. Ale koneckonců proč ne.
Opel Ampera/Chevrolet Volt - no jo no. Asi největší favorit v dnešní podivné době. Ne že bych z toho měl radost, ale tohle alespoň vypadá a jezdí jako auto, narozdíl třeba od Nissanu Leaf...
Range Rover Evoque - sice SUV a relativně drahé auto, navíc ne úplně "eko" v duchu doby, ale TAK krásné a povedené, že bych mu jistou šanci dával a taky bych mu to přál. :yes:

Za mě: Evoque
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2012 08:50
Re: Tak kdo...?
zvlastna logika, pandu nenechaju vyhrat lebo auto roka uz bola a yaris s focusom auta roku neboli? ved oni tiez boli.

DS5 je okrajovy a evoque nie?

no este ze ty nerozhoduejs o autach roku ;-)
12. 1. 2012 08:54
Re: Tak kdo...?
Ale Focus a Yaris byly už před delší dobou, tj. nikoliv minulá generace. Kromě toho novému Yarisu moc šancí nedávám.

Vyjma posledního řádku nepíšu o mé volbě, nýbrž se snažím odhadovat, jak by to mohlo dopadnout, tos nepochopil?
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2012 09:08
Re: Tak kdo...?
novemu yarisu nedavam sancu ani ja ale v eu rozmyslaju inak a podla mna ma najblizsie k vitazstvu prave spolu s focusom. Len sa modlime aby to nevyhral up to by bola podpasovka alebo lepsie povedane tragedia.
12. 1. 2012 13:02
Re: Tak kdo...?
Tak tragédie... To ani ne. Holt bychom se zasmáli (někteří zaplakali nebo zajásali) a jelo by se dál. Tohle je asi to poslední hledisko, které bych bral v potaz při pořizování nové káry.
Sice to podle mého názoru vyhraje buď DS5 nebo ta baterková nádhera, ale taky je to spíš můj odhad novinářského vkusu než moje volba.
12. 1. 2012 20:37
Re: Tak kdo...?
Taky bych řekl, že Evoque, nic výraznějšího tam neni ;-)
Avatar - Slavek-TDM
12. 1. 2012 08:47
Kdo bude vitez
PSA letos ocekava horsi prodeje, znacky Citroen ani Peugeot dlouho nevyhraly (naposled 2002 P307) a tak kdyz se spravne namaze, mel by byt z logiky veci vitez DS5 >:D (pouze moje spekulace, doufam, ze ji nikdo nezneuzije proti mne)...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
12. 1. 2012 09:00
Přál bych úspěch DS5, která se mi opravdu líbí. Ale není to úplně mainstreamový model, stejně jako Evoque.
Panda není ničím revoluční oproti předchozí, stejně jako Yaris a Focus.
Šanci naopak může mít Up!, přeci jen to je pro VW v podstatě revoluční krok (jakkoli s celkovým pojetím toho auta moc nesouhlasím a počkal bych si na 5D verzi). Ampera je od svého představení už nějak okoukaná, i když technicky nesporně zajímavá...
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2012 09:03
Up!
Osobne si myslim, ze najviac by si titul zasluzil Up!, jednak preto, ze je to auto pre masy, ale hlavne, ze urobil vo svojej triede poriadny pokrok. Zaujimalo by ma vsak, ci sa popri nom vezie aj Citigo/Mii, alebo sa ich COTY 2012 netyka? Velmi sa mi paci aj Evoque, ktory v dnesnej dobe skaredych (najma premiovych) aut dokazuje, ze design neumrel, len vacsina designerov dnes preslapuje z nohy na nohu... Ampera/Volt su zaujimave, ale nepaci sa mi spojenie eko-auta s obycajnou pazravou 1.4-kou, ktora vsetky usetrene PHM velmi rychlo vzapati zozerie.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2012 09:09
Re: Up!
kedze je up len trojdverak a 5dverak nie je na svete tak to urcite to neprakticke male auto s holymi plechmi bez aretacie sedadiel s necitatelnym otackomerom nevyhra ;-) aj ked dnes je mozne vsetko, nechajme sa prekvapit.

panda bola lepsia uz v roku 2003 ako up v r 2011, takze nevidim dovod preco by to mal up vyhrat, jedine ze by sme tych finalistov brali odzadu.
12. 1. 2012 13:38
Re: Up!
Up bude podle mě druhý.
12. 1. 2012 10:15
Re: Up!
Up! má třeba bezkonkurenční bezpečnost v třídě mini. Ale nevím, jestli by to na výhru mohlo stačit. Poslední ale dle mého neskončí.
12. 1. 2012 11:01
Re: Up!
F500 to dokázal lépe už v roce 2007 :-!

Ale jinak máš pravdu, v A segmentu to je výjimka. 4 hvězdy jsou podle mě zásadní pro Pandu - s tím nemůže vyhrát.
12. 1. 2012 13:36
Re: Up!
F500 taky už ten titul má, ne? ;-)
12. 1. 2012 14:35
Re: Up!
Má. ;-)

Také Up! na vítěze nevidím. Maximálně na titul "skokan roku" v rámci svého vlastního předchůdce. Fox byl vážně průšvih.

Poslední ale rozhodně neskončí.
12. 1. 2012 09:31
Ampera...
pro tu zvedám palec co by kandidáta postu nejvyššího.
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2012 10:10
Bedna
Vítěz se bude tvořit z trojice Up, Evoque, Ampera.

Up! kvůli nerevoluční revoluci v mini třídě
Evoque jelikož je zkrátka fantastický a sbírá vavříny kde může
Ampera, protože je zvrhlá ekodoba.
___

DS5 jak tu někdo psal, je příliš okrajová
Panda ničím oslnivá
Focus sice poskočil technologicky o notný kus před, ale co do designu a vkusu zcela zdegradoval.
No a ten Yaris? To beru jen jako vtip pro zpestření.

Sázim jako většina na Range
Rozbalit vlákno
23
12. 1. 2012 10:13
Re: Bedna
Těžko říct, ale v posledních letech tato anketa spíš ukazovala, že vítězem může/musí být auto relativně masové, nějaké drahé modely neměly šanci.

Evoque drahý je.
Tak jsem zvědav, jestli zažijí rozumu, nebo to pojede v zaběhnutých kolejích.
Avatar - Choochoo
12. 1. 2012 10:49
Re: Bedna
Nechapu proc ne Yaris a proc jo Up. Pro me teda jasna volby Yaris.
Dale nechapu Focusa, design nic moc, jizdni vlastnosti prvni generace, dle kterych se stal modlou jsou asi ta tam. Mrska se to jak cinsky Geely, tragedie. Jak zde jiz nekdo uvadi, spousta moderni elektroniky, ale nejak divne fungujici. Se stabilizacnim systemem chovani skoro jak Civic bez a se zapnutym u Civica ani nemluvim, neporovnatelny.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
12. 1. 2012 10:52
Re: Bedna
Proč Yaris? Podle mne je to jen "větší facelift". Pouze navazuje na starší model a nepřináší nic revolučního - ani pro automobilku.
Avatar - Choochoo
12. 1. 2012 10:55
Re: Bedna
V tom mas pravdu, ale pro me Up neprinasi take nic noveho. Fox byla tragedie a mel od pocatku jiz vypadat jako UP. Pokud nebudem hodnotim zivotnost, poruchovost, tak pro me je jasne UP posledni z trojice Yaris, Panda, UP. Je to jen lacina nahraska auta, pro me takove lepsi MHD ;-)
12. 1. 2012 13:37
Re: Bedna
Jen tvůj, zcela mylný, dojem.
Avatar - Choochoo
12. 1. 2012 13:52
Re: Bedna
Může být, tak ale na mě působí dle fotek a na vlastní oči než ho uvidím někde na silnici si musím ještě chvilku počkat. Sice u dealerů už ho mají, ale kvůli tomuhle tam fakt nepůjdu, možná tak OIII ;-) Anketa hovoří také docela jasně a prodeje to určitě jen potvrdí. Myslím si, že to(Cigo) bude větší propadák než Roomster, který je dle mého názoru designově zajimavý, tedy od předních dveří dozadu ;-)
12. 1. 2012 20:52
Re: Bedna
Nebyl Fox pro rozvojové trhy, nebo tak něco? Rozhodně byl zaměřen na Jižní Ameriku. Prodával se tu asi jako mexická Jetta. Kdežto Up je víc model pro Evropu. Tím neříkám, že jde o něco extra, ale pro VW je to určitě důležitý model. A tak trochu revoluční.
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2012 12:55
Re: Bedna
ked sme uz pri tej revolucii v com je range alebo up revolucnejsi? V nicom, naopak up zaspal dobu a v case technologickych vychytavok tu mame hole plechy sedadla bez aretacie, necitatelny otackomer, proste des - razom sa dostavame do roku 94 ked vyhralo dnes uz starucke mondeo.
12. 1. 2012 11:07
Re: Bedna
V čem konkrétně vidíš tu nerevoluční revoluci? Pokud je to možnost stahování pravého okénka pouze na straně spolujezdce či přední sedadla bez mechanické polohové paměti, pak tomu rozumím ;-)

Ne, nerevoluční revoluce je to pouze pro VW samotný, neb po příšerném brazilském Foxu prodává v A segmentu konečně dobrý, konkurence schopný vůz. Jediné v čem pokulhává, je paleta motorů - tady ho např. Panda neskutečně drtí.

Evoque je vůz, kterému bych to přál. Můj osobní vítěz.

Ale vyhraje Ampera.

Pozitivní na těchto finalistech je to, že žádný z nich nemůže být tak neskutečným krokem vedle, jako byl Leaf.
Avatar - Choochoo
12. 1. 2012 12:00
Re: Bedna
No nevim jestli je Leaf krok vedle, ale zrovna u Amperu jsem nedavno slysel o problemech z baterkama(jestli si dobre pamatuji slo o zivotnost) a dodavani na dalsi trhy. Takze Ampera je pro me krok stejne vedle jako Leaf.
12. 1. 2012 14:37
Re: Bedna
Viděl jsi někdy Leaf naživo? Já tedy ne. A možná to je tak dobře ;-)

Ty problémy mohou nastat, ale technicky prostě je Volt/Ampera revoluční počin, o tom žádná. A na rozdíl od Leafa je to naprosto použitelné auto (dojezd). Jediné, co ho shazuje, je to, že Volt se v USA prodává již druhým rokem.
12. 1. 2012 20:56
Re: Bedna
Spíš naopak. Volt je hromada marketingu. Je to jen další hybrid, jen jinak zapojený. A Prius je o generaci napřed. GM se k tomu samo přiznalo. Toyota má roky vývoje náskok a i přes podporu vlády ho nedohnali. A podívej se na jejich ceny.

Leaf, to je skutečně revoluční auto, protože se opravdu přiblížil dostupnému a použitelnému elektromobilu. Jak moc, nechám na tobě - podle některých (a já mezi ně patřím - nejen že jsem v něm seděl, najel jsem v něm několik set kilometrů) už tu hranici překročil, podle jiných ještě ne, ale je hodně blízko. Ač to není masová záležitost, ten titul si zasloužil.

Můžu ti říct, že ve městě (pokud nejsi dutohlavý Američan, který kouká na odhad dojezdu místo na stav baterie) se s ním dá dojet mnohem dál, než je udáváno na papíře. Samozřejmě, za určitých okolností jde dojezd dolu a ještě dolu. Já jsem ve městě ujel přes 200 km na nabití.

Pro mě je to horký kandidát na "pochůzky" ve městě. A nabiji si ho z panelů, takže jen podpořím jeho šetrnost.
Avatar - Andromeda
12. 1. 2012 21:29
Re: Bedna
Jsi myslím první, kdo napsal své skutečné zkušenosti s Leafem v provozu tady na Autu. A díky za to. Bohužel jsem se ještě nesvezl a pouze na něho podobně nahlížel - teoretizoval ( víš jak se to říká - myslet znamená .... >:-[] ) ...
12. 1. 2012 22:00
Re: Bedna
U Leafu je důležité si uvědomit, že pořád ještě nejde o úplně dotažený projekt. Dolaďují výrobní proces, který je sám o sobě revoluční, pracují pořád na autě. To je také důvod jeho omezené dostupnosti. Funguje jen jedna ze tří továren a pořád se ladí. Druhá otevře za necelý rok, další ještě o něco později (a zrovna ta Evropská). Jde o živé dílo. To, co vidíme dnes, nemusí být finální produkt. Funkce budou vyladěnější, cena má být ještě nižší. To si ale ještě budeme muset počkat. Uvidí se v roce 2013.

Pokud budeš jezdit ne zrovna ekonomicky, bude zima atd., tak s takovým číslem ani náhodou nepočítej. Mě se hlavně líbí seriózní přístup Nissanu, kdy ti dá jasnou představu, jak se bude snižovat dojezd se stářím vozu. Dokonce mají několik alternativních prognóz v závislosti na tom, jak auto budeš používat.

V Japonsku mají rozjeto několik podpůrných projektů. Vím, že testovali (testují?) pojízdnou nabíječku jako součást asistenční služby. Kdyby ti náhodou došla energie, tak si prostě zavoláš, přijedou a baterie nabijí. V tomhle ohledu je na prd, pokud žiješ v ČR, protože bez podpory vlády tu ještě hodně dlouho podobná úroveň služeb nebude.

Myslím, že v Belgii se dá někde sehnat za 23 tisíc € a pár drobných (samozřejmě po úlevách). S rozjetím výroby v EU by měla cena jít dál dolu. Kousek, se kterým jsem jel já, majitele vyšel na chlup pod 16 tisíc € (před slevou od prodejce). Teď se přiznejte, kdo by si ho za 16 tisíc nekoupil, že? :-)
12. 1. 2012 22:38
Re: Bedna
Díky za vyčerpávající informace :yes:

Pro mě je dojezd +/- 200 km málo. Ale uznávám, že pro některé firmy nebo jako druhé, městské, auto do rodiny to může být zajímavé. Je fakt, že subjektivně se mi to auto zdá designové vyloženě odporné - uznávám, že to může ovlivnit můj názor na něj. Při ceně kolem 400tis, jak píšeš, to může být pro potenciální zákazníky v zemích, kde ty úlevy jsou, zajímavé.

Díky tobě jsem poopravil můj názor na tento vůz a za to dík :yes:
12. 1. 2012 22:55
Re: Bedna
Ber to jako metropolitní vůz. Víc to není. Již dříve jsem tu trochu psal o tom, že je možná hloupost, aby se o to snažil. Větší dojezd znamená víc baterií, což znamená větší hmotnost a citelně vyšší cenu. Také je to značně limitující faktor výroby. A tady se nebavíme o pár kilech na větší nádrž, kterou můžeš držet poloprázdnou. Bavíme se prakticky o stovkách kilogramů (v něm namontovaná má tuším 300 kg), které také nějaký čas musíš nabíjet. A ty kilogramy s sebou musíš pořád tahat, takže si zvedáš spotřebu a snižuješ agilitu.

Studie ukazují, že lidé ve velkých městech potřebují mnohem méně, než Leaf nabízí. Prius si může dovolit zariskovat, protože má motor. Těch 160 je zajímavý kompromis, který by ti měl dát i za nejtvrdších podmínek kolem 80-100 km. Takže i tak uspokojí 85+% cílové skupiny.

Mám takový pocit, že cílem Nissanu je dostat se na ceny Priusu (Plug-in, samozřejmě). Může tě mrzet, že to pro tebe ještě není, protože jde o skutečně revoluční vůz. To na něm nic nemění. Jeho vzhled mě také zrovna nechytl za srdce. Časem (jak pokročí vývoj a aplikace nových bateriových technologií) se možná dostane i na další použití. Já osobně bych si vsadil na palivové články, pokud jde o dálkovou přepravu. Po pravdě, radši bych u elektromobilů snížil hmotnost, než se hnal za vyšším dojezdem. Ideálně by člověk měl mít na výběr.

To je jeden ze smyslů úlev (ať už si o nich člověk myslí, co chce) - aby si lidé takovéhle auto mohli dovolit jako druhé/ třetí a nemuseli každý den do práce jezdit klasickým. Na výlet s dětmi pak vytáhneš MPV.

PS: Za ideálních podmínek ujede přes 200 (něco jako 220-230) kilometrů i mimo město s průměrem přes 60 km/h. Je to naopak těžký městský provoz, kde dostane nejvíc zabrat.
12. 1. 2012 23:34
Re: Bedna
Ještě jednou dík. Ty obecné charakteristiky elektromobilů, baterií atd. znám. Vždy si kladu otázku, zda z pohledu enviromentalistiky není lepší mít prostě jeden vůz, byť s konvenčním pohonem - samozřejmně, pokud to dané rodině postačuje.

Já také vidím budoucnost v palivových článcích. Krom nás dvou ji v nich vidí i např. BMW, takže uvidíme ;-)
13. 1. 2012 01:21
Re: Bedna
Nemáš zač.

Já to beru tak, že elektřinu si doma vygeneruji, benzín těžko (a s vodíkem či něčím podobným to asi bude podobné). Pokud výroba elektromobilu představuje zátěž obdobnou konvenčnímu vozu (což u Leafu představovat bude, pravděpodobně ještě nižší), tak mu mohu dát přednost právě na nějaké nezáživné dojíždění na úřad, poštu, nákup atd.

Ona to není jednoduchá matematika. Méně aut je pro přírodu určitě lepší. Na druhou stranu, pro lidi je velký pokrok nevypouštět emise v aglomeracích - zkrátka nevyměšovat se tam, kde jíš. Pokud si běžný zákazník koupí městské auto tak jako tak, tak není od věci, aby bylo elektrické. Tyhle problémy stejně, ať už přímo, nebo nepřímo, plynou z přelidnění. A skutečné problémy přijdou s tím, jak budou rozvojové země dohánět ty rozvinuté.
Avatar - Andromeda
13. 1. 2012 14:28
Re: Bedna
Díky za vyčerpávající odpověď - omlouvám se, včera jsem to pak na autu "zabalil" . Faktem je, že jde o výhledový zájem a vzhledem k tomu, že bydlím v příměstské oblasti, i třeba 100 km je v pohodě - šlo by spíše o druhý vůz a nota bene do města. Máš skutečně rozsáhlé informace jak potvrzuješ nejen v tomto vláknu a ještě jednou díky za ně.
Metropolitní vůz - to je trefný název ;-) .
12. 1. 2012 21:00
Re: Bedna
Pokud mne pamet neklame, problemy byly nasledujici (slysel jsem pred casem na NPR, tak si nepamatuji detaily): Po jednom z crash testu auto prevratili na strechu a jedn az provoznich kapalin (ne benzin) prosakla do oblasti baterii, ktere byly rovnez poskozene po naraze, ale byly plne nabite, kapalina zacala horet. Zrejme nic tragickeho, ale problemy by to mohlo v urcitych situacich zpusobit, tak byla zlepsena ochrana baterii.
12. 1. 2012 21:09
Re: Bedna
Problém byl, že po nárazu došlo k poškození obalu baterií. Došlo v nich k reakci a vznítily se. Přitom při vývoji každého hybridu a elektromobilu si dávají sakra práci, aby se prostor baterií vůbec nedeformoval. Největší zákeřnost byla, že k požáru mohlo dojít i týdny po nehodě. Což byl také ten první případ, kdy se na to přišlo.
Avatar - miromen
12. 1. 2012 14:10
Re: Bedna
Co ma tvuj vkus pro mě nevkus společneho s tim jak je Focus podařeny vuz ?
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2012 12:58
moj osobny vitaz
z tychto aut ktore mi ziadne okrem range rovera nevonia je focus.

Range rover je krasne auto dokonale ale taketo auta tieto ankety nevyhravaju takze necakam ze to vyhra nakolko je to drahe auto ktoreho predajne pocty sa nemoz urovnat yarisu alebo focusu.

takze ja verim focusu, volim teda mensie zlo kedze ziadne dobre auto v ponuke okrem ragre rovera ktory stejne nevyhra nie je.
Rozbalit vlákno
1
12. 1. 2012 17:50
Re: moj osobny vitaz
Takisto som za Focusa a jeho ecoboosty.
Mam uz druheho Focusa a kupim si mozno tretieho, HB to uz asi nebude. ;-\
Pretoze sedan sa mi paci momentalne viac,alebo combi.
Citroën DS5 je pekny voz ale :no: pretoze je to francuz :-)
Range Rover Evoque je krasne SUV,ale je pre smrtelnika moc drahy a ta poruchovost
tejto znacky je privysoka :no:
Up,Yaris,Panda - nic extra na nich nevidim
Ked ide o dizajn tak urcite Rover,Ampera
Keby islo o ucel tak Focus.
Som zvedavy co urobi v buducnosti s anketou nove Mondeo alebo nova Kia Ceed :-)
Avatar - Ada je zase tady
12. 1. 2012 13:19
Jedině CíGo Up
Panda je italská a zastaralá, DS5-ka francouzsky nespolehlivá, překombinovaná a nevzhledná, Rover hnusný, Focus má šílený interiér a nepřináší nic nového, Yaris je jen faceliftem, Ampera je auto na baterky.... Vychází mi z toho nejlépe CíGo Up, které je konečně nějakým rozeznatelným posunem vpřed - jde o řešení auta pro příští desetiletí ´všeobecné nouze, navíc vzhledem ke své třídě s velmi dobrou bezpečností. Velmi dobré jízdní vlastnosti, pěkný interiér vzhledem k vnějším rozměrům slušný prostor. :yes:
Jen ten 1,2TDI mu chybí... :no:
Ale protože dnešní motorističtí novináři jsou většinou nagelovaní ***ihošani, kteří tím preclíkem neodkroutili ani těch začátečnických 100 tisíc km, dá se předpokládat, že vyhrát může jakákoli kreatura :no:
Rozbalit vlákno
13
12. 1. 2012 13:34
Re: Jedině CíGo Up
Ádo. Co bys bral? VW Up v benzínu, nebo Fiat Panda Cross v naftě? ;-)
Avatar - Ada je zase tady
12. 1. 2012 13:39
Re: Jedině CíGo Up
Já ani jedno. Benzinový Up je špatná volba a italské auto je volba ještě horší, byť má primitivní 4x4. Nicméně zde neleží otázka, kdo by co bral, ale jaký z těchto vozů má šanci se stát COTY.
12. 1. 2012 13:45
Re: Jedině CíGo Up
No jo, ale moje otázka zněla co bys bral? Zkus se rozhodnout. Představ si, že musíš. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
12. 1. 2012 14:52
Re: Jedině CíGo Up
Pokud bych musel nektery z tech vozu zaplatit, tak zadny a sel bych radeji do Passata 4motion, XC70 apod. Pokud by mi nekdo jeden z tech minivozu nutil zadarmo, tak bych vzal radeji to nemecke Cigo, protoze pri jeho rychlem odprodeji bych za nej dostal nepochybne vice, nez za italskou Pandu.l
12. 1. 2012 15:29
Re: Jedině CíGo Up
A kdyby si v jednom z nich musel jezdit?
Avatar - Ada je zase tady
12. 1. 2012 22:27
Re: Jedině CíGo Up
Ja ve svem veku uz bohudik nemusim jezdit v nejakem miniauticku :-!
12. 1. 2012 14:01
Re: Jedině CíGo Up
K poslednímu odstavci: No jo, třeba takový Tom Hyan, jediný český člen poroty COTY, to je opravdu nezralý mladíček s mlékem na bradě a bez zkušeností
>:D
Viz:
[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
12. 1. 2012 14:49
Re: Jedině CíGo Up
Vzdyt to rikam! Ale nezavidme mu jeho mladi, zavist neni slusna. :-!
12. 1. 2012 14:49
Re: Jedině CíGo Up
Zaplaťpánbůh, že nerozhodujou takový primitivové jako jsi ty.
Avatar - Ada je zase tady
12. 1. 2012 14:53
Re: Jedině CíGo Up
Primitiv jsi ty, protoze nedokazes tu vec videt z hlediska sirsi zkusenosti :no:
12. 1. 2012 17:24
Re: Jedině CíGo Up
Ty víš. kdo je to primitiv? Že ty ses dneska podíval do zrcadla?
Avatar - dr.biker
12. 1. 2012 18:40
Re: Jedině CíGo Up
Jezdíš Ádo vůbec po městě? Asi ne, jinak by jsi věděl, že do malého auta do města se diesel vůbec nehodí. Pořád jezdíš se studeným motorem, než dojedeš do obchodu, motor ani neohřeješ, než nakoupíš, motor zase vychládne, takže zase jedeš se studeným motorem. A ještě tě motor obtěžuje hlukem a vibracemi. Diesel se hodí na časté dálniční přesuny, ne do města. A po městě nenajedeš tolik km, aby se ti investice do dieselu vůbec vyplatila, protože rozdíl ve spotřebě je minimální (nemyslím benzin V6, ale nějakou běžnou 1,2 čtyřválec). Takže diesel do malého auta určeného do města koupí jenom idiot.

A nazvat motoristické novináře COTY „nagelovanými ***ihošany, kteří tím preclíkem neodkroutili ani těch začátečnických 100 tisíc km“ je opravdu troufalost. Vždyť náš člen a zástupce ČR Tom Hyan je skvělý motoristický novinář, který je na rozdíl od některých novinářů nezaujatý, pořád je za volantem, testuje nějaké novinky po celém světě, protože je vždy pozván jako jeden z mála českých novinářů na světové prezentace novinek. Jeho časopis Automobil Revue je skvělý, je to druhý nejstarší vydávaný motoristický časopis u nás (od roku 1957), nabízí hodně testů a novinek nejen ze současnosti a i pohledy do historie, obsahuje i hodně technických informací. Myslíš si, že se každý může stát členem poroty car of the year, engine of the year nebo předsedou poroty auto roku 2012 KMN jako on?

Jinak nevím, kdo vyhraje, já bych zvolil RR Evoque nebo DS5. Obě jsou to velice zajímavá a technicky vyspělá auta. Ostatní nominovaná auta mě nijak nezaujala, ani vzhledově, ani po technické stránce.
Avatar - Ada je zase tady
12. 1. 2012 22:25
Re: Jedině CíGo Up
Jeden omyl za druhým, cyklisto. :no:
12. 1. 2012 13:33
Ampera
Jen ať nevyhraje Ampera. Loni už to stačilo.
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2012 14:21
marketingová akce
....proto nemá cenu se jí vůbec zabývat, ať si novináři zvoli co chtějí. Pro případné kupce z uvedených aut je spíš výhodou,aby auto nevyhrálo,neb výrobce a prodejci nebudou tlačit na pilu s cenou...platit navíc prachy za nějaký hloupý titul,který o ničem nevypovídá, když se míchají absolutně neporovnatelné vozy, je docela zbytečné...ale kdo tím žije,hezký den i jemu :-!
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2012 14:38
Vitez je (bohuzel) predem jasny...
...a bude jim elektroauto, i kdyby na obohaceny uran nebylo.
Po lonskem zblitku se ani neni cemu divit.

Samozrejme, ze pokud by opravdu melo vyhrat nejlepsi auto, byl by to z predmetne sedmicky Focus (i pres vyhrady, ktere k nemu mam ja - FL do roka a do dne).
O dalsi mista by se pak praly UP! a RR.

COTY :no:
Rozbalit vlákno
9
12. 1. 2012 14:48
Re: Vitez je (bohuzel) predem jasny...
Já myslím, že Ampera nevyhraje, právě kvůli loňsku.
Avatar - Andromeda
12. 1. 2012 17:26
Re: Vitez je (bohuzel) predem jasny...
Taky to tak vidím. Nejspíše v budoucnu budou nominovány vozy s "alternativními" pohony pravidelně a pravděpodobně ve větších počtech - ať už se to líbí či ne.
Favority jsou dle mne 3 malé vozy -> Yaris je povedený, společně s Focusem. Osobně bych to přál Pandě ;-) ...
12. 1. 2012 18:05
Re: Vitez je (bohuzel) predem jasny...
Už to tady padlo, Panda to (asi) díky pouhým 4 hvězdám NCAP dle staré metodiky nejspíš nedostane.
12. 1. 2012 19:49
Re: Vitez je (bohuzel) predem jasny...
Jestli vyhraje malé auto, tak to bude Up.
Avatar - Andromeda
12. 1. 2012 20:39
Re: Vitez je (bohuzel) predem jasny...
Projel jsem diskuzi rychle a všiml si té poznámky o 4 hvězdách v NCAPu pozdě.
Matně si vzpomínám, že se to tady řešilo...No uvidíme, dalšími mými sympatizanty jsou Yaris a Focus. Up nejspíše dopadne dobře a bez dalšího obdivovatele se obejde ;-) ...
PS: Z trojčat je jednoznačně nejpovedenější...
12. 1. 2012 20:49
Re: Vitez je (bohuzel) predem jasny...
Up! už uspěl, dostal se mizi finálových sedm. ;-)

Dle mého asi vyhraje Evoque. Ten vyhrává všude, kde se objeví.
12. 1. 2012 21:15
Re: Vitez je (bohuzel) predem jasny...
Jeden by to neřekl, že by vyhrát mohl, ale také bych mu to přál. (Evoque)
Avatar - Andromeda
12. 1. 2012 21:18
Re: Vitez je (bohuzel) predem jasny...
Ano, už jen finálová nominace úspěchem určitě je. S tím Evoqem si dovolím polemizovat, alespoň dle výsledků této ankety v tomto desetiletí - pravda, v r. 2009 vyhrála Insignie, v r. 2007 S-Max, ale přesto spíše sázím na někoho z dua Yaris/Focus...
12. 1. 2012 20:35
Re: Vitez je (bohuzel) predem jasny...
Jsem rad, ze to vsichni vidite tak optimisticky :-)

Je videt, ze ten lonsky, propagacne zamereny vysledek, si moc pratel neziskal.
Kazdopadne vaha teto ankety (uz tak nic moc) u mne po lonsku klesla az na nulu.

Zkusim to tipnout presneji (poradi ala mariachi):

1. Focus (globalni model, zaklad cele rady - HB, kombi, sedan..., nove motory EB)

2. UP! (rovnez globalni model pod tremi znackami a zaklad rady - 3dver, 5dver, elektro, cross, GTI a kdo vi co jeste)

3. RR (Tohle auto se RR vazne povedlo, nicmene i kdyz je jako SUV (asi) opravdu skvele, na COTY BY to stacit nemelo.

Dalsi poradi: Panda, DS5, Yaris, vysavac.

COTY :no:
Avatar - euro89
12. 1. 2012 20:30
Evoque
Letos je to snad poprvé, co nepřeju vítězství italskému autu, ale Panda musí prominout. Range Rover :yes: Jestli to ale vyhraje německá jezdící taška nebo "zelený" autíčko na baterky, tak se může jít celá anketa bodnout. :-!
Rozbalit vlákno
1
12. 1. 2012 21:53
Re: Evoque
Ja som tiez hlasoval za Ranger. Sklamala ma vsak cena. Aj ked na Slovensku este nie je oficialna cena [odkaz] v Rakusku zacina OD 35000 Eur [odkaz] Takze lepsie vybavene, s nejakym lepsim motorom a s pohonom 4x4 to bude mozno i za 50000 Eur. Ale ked jeho väcsi spolubrat ZACINA na 107000 Eur 8-s 8-s 8-s [odkaz] tak sa ani necudujem. Za taky peniaz-vdaka nie, aj keby vyhralo.
13. 1. 2012 07:54
RR Evoque a Focus
Dle mého názoru se na prvním místě umístí RR Evoque. I když je to drahé SUV, přišlo v minulém roce na trh s něčím opravdu novým - už když se nám poprvé ukázal na autosalonech se svým opravdu odvážným designem, kdo z nás si skutečně myslel, že by se tato podoba mohla dostat do sériové výroby?
A tady to máme, opravdu neotřelý design (který, chápu, nemusí se líbit všem), ale všichni musí uznat, že je toto auto inovátorem na trhu a proto si dle mě v dnešním světě plné kopií zaslouží první místo.

Dalším mým favoritem je Focus, protože třetí generace tohoto, už značně oblíbeného, auta velice povedla a to jak vzhledově (především interiér, který je skvostný), tak dílenským zpracováním.

Toť můj názor z vybrané finálové sedmičky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - igor77
1. 2. 2012 19:48
můžu se zeptat
proč tady není žádný článek o tom, že AUTEM ROKU 2012 byl asi před týdnem vyhlášen FORD FOKUS ?
Rozbalit vlákno
0