Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Cebia: Největší pravděpodobnost stočeného tachometru je u octavie

Podvodníci nejčastěji stáčejí tachometr u vozů Škoda Octavia, Fabia a Volkswagen Passat.
Zpět na článek
18. 2. 2016 11:08
18. 2. 2016 11:27
18. 2. 2016 11:38
18. 2. 2016 12:21
18. 2. 2016 12:21
18. 2. 2016 14:16
18. 2. 2016 14:39
18. 2. 2016 13:49
18. 2. 2016 14:09
18. 2. 2016 15:00
18. 2. 2016 18:55
18. 2. 2016 19:32
18. 4. 2016 23:42
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 10:19
To sme nečekali
že se bude stáčet nejvíc to, co je národní sen a největší masovka >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
21. 2. 2016 17:35
Re: To sme nečekali
Přesně >:D. Já bych radši věděla, kterej bazar nejvíc stáčí stáčí, to by bylo mnohem užitečnější. Celkem jsem v bazarech kupovala jen čtyřikrát, takže nějak extra velké zkušenosti nemám (ale už jsem se stihla spálit v E**).
18. 2. 2016 11:08
Sranda
Trochu z jiného soudku, pro zasmání :
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Aoyagi
18. 2. 2016 11:27
Re: Sranda
Radši napište název videa, díky stupiditě webmastera ACZ je ten váš odkaz nepoužitelný.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 11:38
Re: Sranda
musíš odmáznout s za http >:D
Avatar - Aoyagi
18. 2. 2016 12:21
Re: Sranda
Nejsme v minulém tisíciletí :P
Avatar - sargis
18. 2. 2016 12:21
hm...
táto tlačová správa je na webe už takmer dva dni. Redakcia ho zasa iba prebrala - aspoň sa mohli pol dňa potrápiť a obvolať pár ľudí a zistiť, či je stočenie dané naozaj počtom predaných áut alebo tým, že tieto autá sa dajú ľahko stočiť + ochrana proti stočeniu u najpredávanejších značiek.
Článok z utorka a už publikovaný na viacerých weboch je tu publikovaný bez zmeny, doplnenia, komentáru.... vo štvrtok - ehm, ehm.
Rozbalit vlákno
2
18. 2. 2016 14:16
Re: hm...
Lehce/těžce stočit nemá cenu řešit, stočit se dá úplně všechno a na všechny značky jde koupit příslušné vybavení rovnou na internetu za pár dolarů. Stáčí se prostě to, co je po stočení prodejné.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 14:39
Re: hm...
Akorát kvůli 5 autům za rok se ti to nevyplatí, kvůli 800 už jo >:D
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 12:27
Bazar splněných přání
Český lid touží po Passatech 2.0 TDI a Octaviích 2.0 TDI se 160 000 km na tacho. Jenže český lid na takováto auta zkrátka nemá, tak jak z toho ven? Jednoduše dotáhneme ze západu střep za pár šlupek a stočíme. Ze západní země zmizí vrak, bazar*** si vydělá a Čech dostane co si přeje a na co by jinak neměl. Vždyť systém funguje!

Nebo si vážně někdo myslí, že by Češi houfně kupovali ty německé zázraky, kdyby věděli, že mají nalítáno přes 300 tis. km?? Ne, a bazar***i to moc dobře vědí. Oktávka s doloženou historií s nájezdem přes 300 tis. km vám v bazaru bude hnít, když doložené faktury o servisu proženete skartovačkou a stočíte tacho o 150 000 km, tak ta samá Oktávka zmizí během dvou dnů...

Lid to takto chce, přeje si být obelháván o tom, jak nám vzrostla životní úroveň a že zatímco dříve měla rodina sotva na novou Felicii v holobytu za 400 000 Kč, tak dnes si může dovolit Passat 2.0 TDI z Německa, co má najeto čerstvých 160 000 km...

Vždyť nutí někdo Čechy nakupovat auto bez doložené historie, o které nic neví nebo je pochybná? Že jinak nic nekoupíte? Ano, ale o tom to je. Udržovaných aut s doloženou historií je poskrovnu a bazary jsou plné pochybných vraků. Jenže to by Čech musel sklopit hlavu a jít třeba pro novou Dacii, protože na víc prostě nemá.

I ze strany zákonodárce není žádný zásadní problém stáčení zamezit. Stačí definovat, že auto s pozměněným stavem tacho není způsobilé k proovzu, že stav tacho je nutné prověřovat při STK, že stav tacho je nutné doložit u dovezených vozů. Vše by šlo, kdyby se chtělo. Jenže současný stav vlastně vyhovuje tak nějak ... všem. Pár důvěřivých chudáků se spálí, ostatní tak nějak vědí, že ta jejich Octávka asi nebude mít těch 160 000 km, ale ve skrytu duše majitlelé doufají, že to bude ještě pod těch 200...

A když je nejhůř, tak se zveřejní článek o spokojeném majiteli, který se svou Oktávkou nalítal 1 mil. km, takže nějaké to stočení o bagatelních pár set tisíc km, vlastně nehraje žádnou zásadní roli >:-[] :-!
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 12:56
Re: Bazar splněných přání
Stačí jen jedno - nejít pro masovou oktávku a vybrat si něco jiného :-)
A rázem to nemusí být 15 let staré nebo to mít 400 tis na hrbu.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 13:01
Re: Bazar splněných přání
Hlavně stáčení dávno vstoupilo do všeobecného spotřebitelského povědomí a vědí o něm dávno i jezevci z Boubína... Takže kdo chce vědět skutečný stav auta, které kupuje, tak si to zjistí a když nezjistí, tak si daný kus prostě nekoupí.

Z toho vyplývá, že stáčení a historie jejich vozu je lidem ukradená. Tedy, možná že je spíše často ukradená původnímu majiteli >:-[] ;-)
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 13:06
Re: Bazar splněných přání
Tak když chtějí lidi ty kvlaitní auta z německa a itálie, tak komu není pomoci.

Je jasné že nejlíp jde stočit kára čerstvě dotažená z německa a spol, záměrně si bazarníci a překupníci vyberou kousek co má nejasnou minulost, aby nic nešlo dohledat, zbytky zklividují, stočí, nalšeští, vymění volant, hlavici řadičky atd a šup na dovozovou stk s novými kilometry.

Fénix postvane z poplea už jede v českém systému pěkně s novými kilometry. překvpaení obvykle přijde po pár tisíc KM hlavně u sazometů >:D

Daleko lepší sou česká auta, tam jde totiž z protokolů STK krásně vidět, kdy se začlo stáčet. To bývá styl 20-50-80-130-160-90-130-180 a sou experti co to dali ještě jednou zpět na 110 a pak opět vzhůru >:D
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 13:34
Re: Bazar splněných přání
U nás je jeden bazar, vozí totální škváry z Itálie. Když tam zajdeš, tak slovy bazar***a - vůz buď jede nebo nejede a víc neřeší ;-)

Doklady a prokázání historie nula, stav katastrofický, navíc se neváhá označovat některé vozy jako TOP, přitom je to možná tak TOP páté cenové... Ale prodává jedna báseň, lidi mu to žerou. Tak co vlastně chceme?

Současný stav a bor.del prostě v důsledku všem vyhovuje, byzbys je zajetý. Tyhle auta (no, auta, vlastně vraky) se nevybírají kus po kusu, tahají se sem prostě po celých kamionech. Jednotlivé kusy nikdo neřeší. Je to špinavý business, podobně jako reality. Tímhle se zásadně lišíme od vyspělých států Evropy. :-!
Avatar - Barry Lyndon
18. 2. 2016 13:03
Re: Bazar splněných přání
čeští člověci bažící TDI libovolného druhu a objemu nezaslouží slitování. Jinak tachometr není certifikované měřidlo, takže si na něm ve svém autě může nastavit každý co chce. Auto je jeho majetek, takže dokud nebude tachometr certifikované měřidlo schvalované příslušným národním metrologickým institutem (což z principu věci být nemůže), tak není co řešit. Pak ale samozřejmě nesmí prodávající o údaji na tachometru tvrdit, že se jedná o stav ujetých km (to by byl samozřejmě podvod). Snad žádní bazar***i ale nejsou takoví idioti, aby něco takového tvrdili. Takže nechápu, o co těm českým člověkům jde... Rada je přitom prostá:
1. kupovat nová auta ("když mám sotva na Sandero, tak nepokukuju po A8 4,2TDI")
2. ignorovat smrduté diesely (jsou "stáčeny" dramaticky více)
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 13:09
Re: Bazar splněných přání
Nejlíp se mi líbil v 90. letech jeden bazar na libenáku, ten do kolonky najeté KM vyplnil u obstarožního BMW místo číslic slova "Dle tacho" a do vedlejšího 25 let starého Piana číslíčka 15 000 Km a do poznámky nový motor. Kolik odjelo šasi a podvozek neznámo >:D >:D >:D
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 13:29
Re: Bazar splněných přání
Nemusí to být certifikované měřidlo.

Stačilo by uzákonit POVINNOST MAJITELE/PROVOZOVATELE VOZIDLA udržovat stav tacho v souladu se skutečným nájezdem, tedy zákaz manipulovat s touto hodnotou.

Tohle řeší i stav, kdy např. musíš vyměnit budíky. Ok, vyměníš, ale musíš na nových nastavit poslední hodnotu těch starých...
Avatar - Barry Lyndon
18. 2. 2016 17:37
Re: Bazar splněných přání
poněkud levičácké, ale především nereálné a právně nevymahatelné. Snad až bude permanentní on-line GPS (Galileo) celoevropské sledování všech aut (kvůli daním, mýtu, pokutám za rychlost a pod.), tak údaje z tohoto systému budou představovat relevantní údaj o počtu ujetých kilometrů (prodávající si pak na Czechpointu nechá opatřit ověřený výpis z evidence ujetých kilometrů (ten může být případně i nějak strukturovaný) a ten KDYŽ BUDE CHTÍT předá kupujícímu). Ale spoléhat na nějaký digitální budík? Vždyť nikdo neví, jestli vůbec měří správně, i když se s ním nemanipuluje...

... Jinak kdo kupuje ojetinu, holt musí počítat s tím, že kupuje vlastně už tak trochu odpad...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 18:26
Re: Bazar splněných přání
Blbost. Tady jde o to, aby nebylo možné s tacho jednoduše manipulovat, kdo bude chtít tak si cestu vždycky najde.

Ale myslíš, že majitel bude stáčet tacho před každou návštěvou STK/emisí/servisu?? To asi sotva. A když bude chtít před prodejem zmanipulovat, tak už bude mít smůlu... Nehledě na to, že většinou nemanipuluje s tacho přímo majitel, protože k tomu nemá vercajk, ale ten bazar***, co to prodává...

Přesnost už je úplné absurdum, jestli proměří pro mě za mě třeba 1km/10.000 ujetých km, je úplně nepodstatné.
18. 2. 2016 19:46
Re: Bazar splněných přání
A proč by ne? Auto najede obvykle největší porci km v prvních letech, kde je STK až po 4 letech. Stejně tak servisní prohlídky jsou dnes běžně po 20-30tkm. Pokud najedu 60-90 ročně, tak není problém udělat průběžně olej a ostatní spotřební věci v no name servise, kde mi ty km stáhnou a 1x za rok se objevím v autorizáku, kde nechám zapsat třetinový stav.

Po čtyřech letech auto reálně olítané, pokud jezdím sám a nejsem prase ovšem zachovalé. A na tacho ve všech papírech dohledatelných 100, v reálu 300. První auto při prodeji zmizí do dvou dnů, druhé prakticky neprodejné.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 20:03
Re: Bazar splněných přání
Ach jo :-( Znovu - kdo bude chtít, tak to vždycky nějak obejde. Ale to co jsi napsal je nesmysl už jen z logiky věci. První 4 roky je auto povětšinou v záruce a jedině blb bude riskovat ztrátu záruky kvůli návštěvám neautorizovaných servisů, kde mu snad potají budou snižovat stav tacho... To je prostě kravina, kterou bude riskovat možná jeden ze 100 8-s :-!

Ale samozřejmě, že to možné je, stejně jako že si majitel koupí příslušnou diagnostiku a bude každej pátek dělit týdenní nájezd třema...
18. 2. 2016 21:11
Re: Bazar splněných přání
Ale samozřejmě, pokud lidé budou vědomě podléhat bludu, že si někdo koupí drahé/vybavené/výkonné auto kvůli tomu, aby s ním nejezdil (třeba na Tipcars má 10 let staré auto najeto v průměru 140tkm ) tak, prostě jen prodejci tohoto zneužívají a zákazníkům takové auto "udělají".

Když jsem prodával předminulé auto, v době výroby top benzínová motorizace a cenově nad finanční rámec 99% české populace, kdy šlo o auto původně top managementu prosperující firmy (a i tady muselo jezdit), tak zájemci se při reálném nájezdu 170tkm za 10 let (kdy já jsem za 7,5 roku najel "pouhých" civilních 85) ofrňovali, protože internet byl plný obdobných, s nájezdem 80 - 120.
18. 2. 2016 13:23
Re: Bazar splněných přání
Presne tak!!! Chceme byť klamaní a budeme klamaní. Žiadne zákony nepomôžu, vždy sa nájde skulinka, ako to obísť. Každý vie, že dvojliter TDI v plnej výbave a v kombíku strednej triedy (sen českého a slov. zákazníka) si nekúpia dvaja dôchodci, čo idú raz do týždňa do Lidla.... Tieto autá makajú a lietajú non stop vo firmách, požičovňách, operatívnych lízingoch, servis úplne minimálny , aj to neznačkový. (Blokovú výnimku pre neautorizované servisy musel presadiť riadny euroblb. Však práve tam je pes zakliaty, sú to autá mimo evidencie, dajú sa krásne stáčať!!!). A náš zákazník zrazu uverí, že trojročný Passat alebo Octávia nabehala v Nemecku 95 tisíc km!!!! No nič, nabehala 300 tisíc, ale má dobrú cenu!!! A spokojní sú všetci, tak čo, prečo protestujú proti stáčaniu?
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 14:26
Re: Bazar splněných přání
On ten bazar*** není tak blbý, aby sem tahal stočené eurovraky aniž by po nich byla poptávka. Bazar*** sem tahá eurovraky, protože je lidi chtějí a protože moc dobře ví, že je prodá :-!
18. 2. 2016 13:49
Dotaz
Je možno někde upravit stav km v systému STK?

Jde mi o to, že když jsem kupoval auto, prověřoval jsem ho Cebií, tam bylo vše OK, až na nájezd. ten šel třeba 30-40-30 a pak jsem už s ním byl já a mělo 60t km, což by reálně sedělo.

Jde mi o to, že stočené na 99% není i když se to tak jeví. Měl ho pouze jeden majitel. Průběh km je podobný. Nejspíš nějaký idi-t na STK blbě napsal km a auto se teď může jevit jako stočené...

Stejně, jako když jsem byl teď měnit rozvody a maník z kie mi prohodil číslo VIN (189.:::) za počet km (110.:::). Tam stačil jeden telefon a bylo vše v pořádku. Aby si i po origo serv. člověk kontroloval papíry. ;-\
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 14:09
Re: Dotaz
Lidské pochybení je možné všude, každý se může přepsat. Jinak ty km hlásíš na STK i na emisích, ne? Takže by se museli upsat dvakrát... Jestli do toho systému zadávají km z emisí nebo z STK, to nevím, ale předpokládám, že z STK.
18. 2. 2016 15:00
Re: Dotaz
Tak to netuším. Ani nevím, z čeho vychází Cebie... Tak naštěstí je to tak trochu zřejmé, že by asi nikdo nestáčel 10t km na autě, které je úplně obyč. žádný veterán nebo tak něco...
18. 2. 2016 18:39
Re: Dotaz
ty nemas co hlasit, oni to musi opsat.
vloni jsem byl najednou se dvouma autama na STK a ku*nda mi prepsala najezd z jednoho auta do protokolu druheho. vsiml jsem si toho az doma. strasne se divili ze to chci opravit a ze to je pro ne moc papirovani. no razem bych mel z tricetitisicovyho auta osmdesatitisicovy.
18. 2. 2016 18:55
Re: Dotaz
Takže nejsem sám >:D

Akorát předchozí majitel na to očividně kašlal... ;-\
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 19:32
Re: Dotaz
Však jsem to nemyslel tak, že ty je někomu diktuješ. Ale že si je opisují jak na emisích, tak na STK. A aby dva lidi udělali stejnou chybu, není až tak pravděpodobné.
Do databáze pak podle mě jdou ty s STK, ale to vycházím jen z logiky věci a možná se pletu.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 14:55
Pouhé číslo?
Zákonodárce by si mě uvědomit, co to číslo na budících znamená. Je to pouhé číslo, které nic neznamená?

Ano, alfou a omegou je vždy stav vozu. Stejně jako může být auto "na odpis" po 100 tis. km poskákaných blondýnou po městě, stejně tak může být v prvotřídní kondici po 350 tis. km strávených na převážně zahraničních dálnicích... Ano, může.

Přes to hraje nájezd značnou roli, protože chtě nechtě výrazně ovlivňuje cenu vozu. Ovlivňuje servisní plán a dodržení servisního plánu je prvním předpokladem pro to, aby auto bylo v řádném technickém stavu.

To pouhé číslo na budíkách ovlivňuje peněžní toky spotřebitelů, bazarníků, pojišťoven. To pouhé číslo ovlivňuje technický stav vozového parku...

Přesto to číslo nikdo nekontroluje, neexistuje povinnost udržovat stav tacho v souladu se skutečným nájezdem...
Rozbalit vlákno
0
23. 2. 2016 13:40
stočenky a bouračky
Největší pravděpodobnost stočeného tachometru je u octavie z auto ESA >:D
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2016 23:42
...
Furt dokola stáčet kilometry. Achjo, kdy to skončí?:d
Rozbalit vlákno
0