Nový Ford Focus přijde v říjnu na český trh. S výbavou Trend a atmosférickou šestnáctistovkou 1.6 Ti-VCT stojí v základu od 336.990 Kč, nejlevnější turbodiesel vyjde na 395.990 korun.
Na to vidět v autech této velikosti motor 1.0.................. To ještě potrvá nějakých těch let, než si zvyknu :-! Facelift se každopádně povedl. I když, jak u příspěvku výše, v těch tlačítkách se vyznat... Holt globální model, který se musí líbit od Číny přes Německo až po USA :-) (Nebo aspoň neurazit >:D )
Re: Na to vidět v autech této velikosti motor 1.0...
Tak Ty si odborcom Focusu už od minulej generácie, keď si frflal na interiér, ktorý bol pritom podstatne uhladenejší. Hrôza bola predfaceliftová verzia, toto je zlepšenie a svetelné roky.
Re: Na to vidět v autech této velikosti motor 1.0...
Len tá spotreba... Vraj najcitlivejší motor na váhu pravej nohy. Poznám len jedného človeka, čo s tým jazdí, spokojnosť, len spotreba okolo 7,5 litra mi príde na dnešnú dobu dosť.
Re: Na to vidět v autech této velikosti motor 1.0...
Za toľko jazdí Mondeo s 1,6EB, takže na jednoliter to je fakt zlá spotreba. Skrátka už príliš malý motor na takéto auto. Desím sa, keď ho dajú do Mondea. 8-s
Re: Na to vidět v autech této velikosti motor 1.0...
Veľa závisí na vodičovi, niekto proste ten cit nemá. A to je zlé, tým pádom to nie je výkonný a úsporný motor pre každého. Treba sa naučiť s ním zaobchádzať, a v dnešnej dobe, keď ľudia chcú mať všetko rýchle, ľahko a jednoducho, to môže byť problém.
Re: Souhlasím.. zvenku se mi líbí.. motory jsou OK...
Co ti vadí přesně? Na palubce moc tlačítek oproti konkurenci nevidim, jen klima a rádio ( na Oply to nemá) a na volantu? Ano... je to trochu přetlačítkované, chvíli sem si u Modnea taky zvykal, ale že by to byla katastrofa, to zas říct nemohu.
Re: Souhlasím.. zvenku se mi líbí.. motory jsou OK...
Mrkni jak moc sahá středová konzole před spolujezdcovo sedadlo. Mám dvojkového Focuse a je to věc která mě na tom autě štve nejvíc. Tady je to snad ještě horší. Kdybych na tom místě sedával častěji, tak snad uvažuji o žalobě na Ford za šikanu spolujezdce.
Re: Souhlasím.. zvenku se mi líbí.. motory jsou OK...
Ale no, polovicu tých knoflíkov použiješ možno dvakrát za životnosť auta. Na ostatné si priemerný vodič rýchlo zvykne. Ale jasne prvý dojem je že OMG ! >:D
Re: Souhlasím.. zvenku se mi líbí.. motory jsou OK...
Niektorým sa nemecká značka už z princípu nezavďačí. Ja tam nevidím žiadnu tlačítkovú prehustenosť, to si len zrejme skopíroval svoj koment k predfaceliftovej verzii. ;-)
Re: Souhlasím.. zvenku se mi líbí.. motory jsou OK...
OK, máš pravdu, ja si stále neviem zvyknúť na One Ford stratégiu a vnímam zo zotrvačnosti európske Fordy ako odlišné od US (mal som dvojku Focus made in Germany, kde tie rozdiely boli), ale to žiaľ od trojkového Focusu neplatí. ;-\
Těšil jsem se na něj. Fakt se mi líbí, nový čumák mu sedne! Hlavně v kombiku, co tu kdysi byly ty náčrty.
Je mi sympatické, že top verze se 110Kw ecoboostem se dá sehnat za bratru 450 tisíc. Chybí mi zatím v nabídce dvoulitrové TDCi, ale na Focus stačí i ta jednašestka.
Navíc určitě časem ceny opadnou, známá teď koupila skladové titanium 1.6EB kolem 400 tisíc, což je za auto s takovym motorem super cena :-)
Základní 1.6 je prý dost mdlá, obešel sem pár dealerů a tento motor na vyzkoušení nikde nebyl (samé litrové EB), snad s faceliftem tento vůz dorazí, ale nečekám moc :-)
Vzhledem k tomu, ze je Titanium vyslovene zakladni vybava, tak tech 450.000Kc za Ecoboost neni zadna super nabidka. Ford dnes uz zadne "top verze" nema, jenom mensi ci vetsi holatka.
S každou novou emisonou normou sú tie atmoféry bohužiaľ nejak viac letargické. Ak porovnám FF I. s FF II tak tam to cítiť veľmi, zvlášť ak si človek uvedomí ako medzigeneračne FF vyrástol a pribral. Podľa dokladov až 200 kg. Pridaj k tomu iné naladenie a iný výkonový vrchol, potom to už ani inak naskládaná prevodovka nezachráni.
Facelifty se Fordu v posledni dobe dari. Ocistenej interier, efektni svetla a celkove ostrejsi rysy nahradivsi predchozi rozplizlost. Tohle by ho mohlo vratit zpatky na misto kam patri...vedle Golfu. Ten obvykle nevaha a Ford nesmi spat, nechce-li zustat volbou tech, kteri zajdou k ovalu jen nahodou cestou od nejkvalitnejsiho ceskyho auta k nejkvalitnejsimu slovenskymu.
Opravdu dramatické zlepšení exteriéru je krásně viditelné na posledních srovnávacích fotkách v galerii. [odkaz] Nebe a dudy.
Jen škoda, že už u hatchbacku taky nepředělali ty zadní světla. S těma se smiřuju dost těžko. Každopádně pravdu díš, Focusovo místo je vedle Golfa a doufejme, že právě tam opět směřuje.
Veru tak, dramatické zlepšenie zvonku i zvnútra, som fakt zvedavý naživo. A aj nové farby mu seknú. Teraz som ešte zvedavý na ST, predsalen jeho maska bola odlišná od série a bližšie k tomuto faceliftu, tak predpokladám, že tam ten FL nebude taký výrazný. A uvidíme, či sa zmení aj technika ST, samozrejme čakať samosvor či podobné veľké zásahy je nereálne, nejaké drobné vylepšenia by sa ale mohli konať.
zvonku to vyzera ako natiahnuta a nadopovana fiesta
a zvnutra to je prosim pekne..... budem slusny.... hodne nevkusne..... nechapem kto navrhuje tie interiery forfdov ale je to hodne mimo aj na moj ( inak dost silny ) zaludok
nevidim dovod ist do forda... to uz aj C4 od citrooona mi je sympatickejsie
nemozem si pomoct ale ja tieto nemecke auta proste nemusim... su mi hrozne proti srsti
sucasna produkcia forda ma vobec ale vobec neoslovuje podobne ako aj opel.... jedine nova corsa uz vyzera pekne :yes:
Re: zvonku to vyzera ako natiahnuta a nadopovana fiesta
Never tomu, on ten rozdiel nespozná. Na obyčajnom presune z bodu A do bodu B niekde po meste veľký rozdiel nezistí. Nehovoriac o tom, že keď presadneš z Feldy ho hoakého súčasného auta tejto triedy máš pocit kvantového skoku a také veci ako je kvalita naladenia podvozku nevnímaš. >:D
Re: zvonku to vyzera ako natiahnuta a nadopovana fiesta
Víš co, tvoje příspěvky mi čím dál víc připomínají sezení u psychoterapeuta. Hezky se usaďte, udělejte si pohodlí a nechte myšlenky volně plynout. Neřešte jestli dávají nějaký smysl, prostě je pusťte ven. Osvoboďte svojí duši. >:D;-)
Přiznej si, že o autech už to vlastně ani není. Argumentace není důležitá. Jen volné myšlenkové asociace.
Re: zvonku to vyzera ako natiahnuta a nadopovana fiesta
Pocuj topper, nechces tu uz prestat pisat? mal som trochu vycitky ze tu na teba utocim, ale precitaj si realcie ostatnych na tento tvoj prispevok. a to si ten focus ani neporovnaval s pajerom s feldou.
Tlacitka z matneho plastu, bez lesklych casti ala Samsung televizor ako v Golfe alebo Ceede. Klasicka rucna brdza pre cloveka s aspon priemernym IQ, co vie, ako sa rucna brzda pouziva. Velka navigacia uz bez Microsoftu v jednej rovine s pristrojovkou, nie niekde dole pri radiacej pake. Stredovy panel asymetricky, aby netlacil vodicove koleno. Tlacitka pekne farebne podfarbene, nie ako pole rovnakych bielych semikrasok a Astre. USB port hned vedla schranky pre mobil a vobec - schranka pre mobil "poruke" hned vedla radiacej paky.
Ona taky ta "velka navigacia" stoji ctyricet litru s chraplakama, skoro sedesat litru s alespon trochu hrajicimi reproduktory. Coz v kontextu konkurence je docela hodne penez. Fakticky drazsi nez v masivne drahem Golfu, uplne mimo peloton levnejsich znacek.
:-) Nikdy sa mi nepáčil FOCUS, tento je ale celkom pekný , aj keď mám stále výhrady na zadné svetlá ! Ten Pinokiovský výčnelok do bokov je dosť nevkusný 8-s
Modernizace trhla oponou tak silně, že největší nákupy asi zpočátku udělají dosavadní majitelé... Je to nyní silně "dotažené", sice žádná postmoderna, přesto lze detekovat správný směr - [odkaz] auto má "sílu", umí vypadat. Možná dokonce lépe, než menší sestra.
Uvnitř, tam už si musíš otázku odpovědět sám. Osobně preferuji čisté, napřetlačítkované, spíše do horizontální roviny konfigurované přístrojovky, však víš...
Jízdně to bude ovšem stále ten výborný Focus, takže jako dvojka třídy, proč ne?
Koupit Focus před týdnem, tak bys naopak buď byl šťastnej díky výprodejové slevě, nebo bys byl naprosto blbej, protože příchod nové generace oslavoval deset neděl dopředu i král Jeliman na Madagascaru :-!
No to jo, ale Ford všade uvádí spolu "nový Fokus" a "nové Mondeo", tak mate zákazníka ;-)
Bohužel to označení není úplně správné ani pro jeden model. Fokus dostal FL a Mondeo je několikaletý model Fordu Fusion který bude pro Evropu :-)
S tou dvojkou bych byl opatrnej. Ne šéfikovo očumování směrovýho ovládání volantu v i30, ale Focus je prvním měřítkem Géčka. O kolik se dokázal zlepšit, o tolik lepší bude muset být FL Golfu.
Tito dva udávají tempo vývoje ve třídě. Takže ano, bravo Focus a ukaž co umíš.
FL Golfu? To je co? Minimálně od třetí generace Golfu se žádný optický facelift Golfu nekonal a docela pochybuji, že s tím teď u 7g. začnou. V podstatě už je "nofacelift" Golfu něco, co má tradici a čím se (svým způsobem) také vymyká běžné produkci, prostě ho (na rozdíl od konkurence) nepotřebuje. ;-)
Súhlas, nový Focus si zaslúžene žiada o miesto dvojky v triede, ktoré mu vždy patrilo (resp. v prípade prvej generácie by som si trúfol hovoriť o jednotke triedy). Na autoexprese píšu o výrazne vylepšenom odhlučnení a najtichšom interiéri v triede, čo je tiež prispieva k pocitovo vnímanej kvalite auta, taktiež chvália vydarený nový 1,5EB.
Tak už aby boli prvé dojmy, resp. test na ACZ. :-)
Tož určitě, facelift potřeboval FoFo jak koza drbání, jen škoda že neliftli i ty zadní svítící mořský plody u HB, to bychom ale asi chtěli příliš. Kombi jest v cajku, na fotkách vypadá, se špetkou nadsázky, jako babyMondeo. Interiérové preference cítím tak nějak stějně, nicméně byť se u slabších povah může po shlédnutí fotografí dostaviti slabý úlek, naživo se to celkem dá, co se ergomomie týče, žádný fauxpas se nekoná - je to tedy toliko o vkusu každého soudruha ;-) Mne osobně však daleko více zajímají změny které se udály pod kapotou, tedy jednak nová benzínová 1.5EB, druhak pak ještě více toto, dovolím si citovati odjinud: "Ford zapracoval například na naladění elektrického posilovače řízení a ten by teď měl poskytovat větší zpětnou vazbu a působit přirozenějším dojmem. Změn doznala geometrie zavěšení, ladilo se i odpružení, respektive některé jeho specifické součásti" - ne že by tam modrý tlačila bota, ale proč nevylepšit dobré na ještě lepší, že. Tož tak.
Focus tento FL potřeboval jako sůl. Ne že by snad neměl zákazníka čím oslovit. Jenže stále byl Focus ve své třetí generaci začně nepřesvědčivá volba.
Nyní nelze pochybovat. Vzhled nemá mnoho slabých míst, tedy on vlastně nemá žádné slabé místo. Přitom dynamické linie nejsou nijak laciné a celek vypadá naprosto celistvě.
Interiér pak doslova vstal z mrtvých. Jakost použitých plastů a volba detailů dokáže přecijen zjemnit plastové Alpy a když už nutně musí plasty všudymožně posádce připomínat, kdo že je v interiéru pánem, tak aspoň se na to již dá dívat.
Jediným problémem nového Focusu tak v zásadě trpí ... Aston Martin. Myslím, že Aston nutně potřebuje radikální designovou změnu >:-[]:-!
Třídní volba rozumem Nissan Pulsar přirozeně může zůstat v klidu, nicméně Focus :yes::yes::yes:
Kolko bolo minule reci o slabom zakladnom motore v mazde, a teraz su tu pekne vymenovane zaklady v triede...
Focus ako soferske auto teda motorovo nic moc:
1.6 atmosfera O.K., ze vobec ponukaju, ale zrychlenie 12.3?, ked konkurencia da okolo 10.5-11 z 1.6?
Litrovy trojvalec strasne vela zerie a otazna spolahlivost
Najsilnejsi benzin je na urovni slabsieho mazdackeho dvojlitra...
Dizajn lepsi ako predchodca, ale stale svojsky, interier pretlacitkovany
Jedno sa vsak musi nechat, predava sa velmi dobre. Cennik je maximalne prehladny - tri vybavy, z toho stredna iba s dvoma motormi a najvyssia s 2 benzinmi a jednym dieslom. To uz aj mazda ma viac moznosti individualizacie...
Ale ja by som si u forda vybral, keby som musel 1.5 EB Trend Sport za 427000, co je fajn uvadzacia cena, cenovo su na tom celkom fajn - benzin od 12t do 16t EUR, mozno aj casom priestor na nejake vyjednavanie, a vybavy som nepozeral, ale zvyknu ich mat poskladane rozumne, takze je to velmi fajn ponuka...
"Focus ako soferske auto teda motorovo nic moc" tak tento blábol hneď posielam porote Zlatého ventilku, to je horúci kandidát na víťazstvo. >:D >:-[]
Koľko konkurenčných áut má toľko motorov, čo aktuálny Focus? Od troch verzií 1,6 atmo, cez dve verzie 1,0EB až po dve verzie 1,6EB, plus top motorizácia 2,0EB. To máš osem benzínov!, dízle ani nerátam Koľko by si preboha chcel, aby si si vybral? A spomínať v tomto kontexte M3, to je na zasmiatie, tá so svojimi tromi benzínmi sa musí hanbiť v kúte.
A že najsilnejší benzín je na úrovni slabšieho 2,0 od Mazdy...no, fakt neviem, čo mám na toto povedať. Akože 184 kW turbobenzín je na úrovni 88 kW atmosféry? Ale chápem, evidentne si verziu 2,0EB opomenul a mal na mysli 1,5EB. Ale i tá má dve verzie: 110 a 132 kW, ako to chceš dávať do jednej vety s 88 kW Mazdou? 8-s
Tak tento facelift hodnotím velmi pozitivně. Zepředu nový FoFo působí krásně uhlazeně a akorát agresivně, tvar předních světlometů a masky chladiče hodnotím jednoznačně na výbornou a také nárazník, pro mě jeden z největších omylů předFL trojkového Focusu je zde krásný, jednoduchý a úderný. Velmi pozitivně na faceliftu hodnotím také zadní část, kdy mi onen "výrůstek" zadního světlometu vůbec nevadí, ba naopak má u mě své kouzlo. Ale přesto se mi právě zadní světla na předFL trojce moc nelíbily, zatímco nyní mi svým zúžením a splynutím s vystouplou linií víka kufru velmi padnou do oka :yes:
Co se týče interiéru, tak je to také krok kupředu. Mnoho z vás tu kritizuje přílišné množství tlačítek, ale já se ptám - kde konkrétně? Řešení klimatizace se mi jeví dost přehledně a účelně, rádio má všehovšudy 9 tlačítek pro veškeré ovládání, což mi přijde mnohem lepší řešení než rádia ovládaná čistě přes dotykovou obrazovku. A pak 4 tlačítka u řadící páky, v tom také nevidím žádnou katastrofu. Jediným mínusem interiéru u tohoto modernizovaného modelu tak vidím volant, který se opravdu dá považovat za "přetlačítkovaný" jak vy tu říkáte. Ale vše ostatní mi přijde alespoň dle fotografií velmi prakticky řešené.
Velmi zajímavě vypadají i ceny, díky kterým by se Focus mohl opět vrátit na výsluní třídy, nebo alespoň po boku Golfa. O to, že jízdně se bude jednat opět o velmi povedené auto na vrcholu třídy nemám pochyb, přesto tu vidím ale jedno velké mínus, a tím jsou motory. Základní atmosférická 1.6 mi alespoň dle papírových údajů přijde na dnešní dobu velmi mdlá. Samozřejmě pravou odpověď nám řekne až její projetí, ale dle papírových parametrů mi to prostě přijde bída. Pro srovnání Korejci v roce 2006, kdy přišli se cee'dem, tak jeho základní motorizace byla atmosférická 1.4 s výkonem 80 kW, udávané zrychlení 0-100 km/hod za 11.6 s, max. rychlost 187 km/hod a kombinovaná spotřeba 6.1 l. Dnes, o skoro 9 let později má Focus základní motorizaci atmosférickou 1.6 s výkonem 77 kW, zrychlením 12.3 s, max. rychlostí 180 km/hod a udávanou komb. spotřebou 5.9 l. Nebýt toho rozdílu 9 let, přimhouřil bych oko, ale takhle je u mě Ford nadneseně řečeno sto let za opicemi... :no:
A když jsem u těch motorů, tak se zápory musím pokračovat. Stejně, jak mi přijde nedostatečná základní motorizace, tak mi chybí také nějaká výkonnější, zkrátka zajímavější motorizace, která by byla konkurencí pro koncernovou 1.8 TSI či mazďácký výkonnější dvoulitr. Je mi jasné, že pro motorové nadšence tu brzy budou verze ST, RS apod., ale to už jsme cenově zase někde úplně jinde a já bych moc rád viděl, kdyby u Fordu rozdíl mezi "běžnou civilní" verzí a "opravdu ostrým hot-hatchem" vyplnili něčím, jako třeba koncernový Seat vyplňuje FR-verzí s dostatečně výkonnou jedna-osmičkou ...
Nebýt těchto - pro mě velmi zásadních - nedostatků v oblasti motorů, tak bych faceliftovaný Focus řadil velmi vysoko, ne-li až na samotné výsluní třídy. Ovšem s velmi mdlým základem, oturbeným tříválcem a 110-ti kW vrcholem se na špici zkrátka nemůže dostat, ať už to bude auto jakkoliv kvalitní po stránce řidičské či v oblasti zpracování. Ale motor - alespoň v mých očích - dělá auto autem a v oblasti motorů je konkurence poměrně daleko vzdálená Fordu.
Ta 1.6 mozno bude este stary motor od mazdy, ked nic ine, pojde aspon prerobit na LPG, ale mohli vydolovat aspon trochu viac vykonu... Najvacsou zahadou su pre mna tie dva trojvalceky, kedze ani dynamika, ani uspora paliva. Vobec by som sa nedivil, keby ten 1.5 EB mal lepsiu realnu spotrebu ako 1.0...
Čo sa týka motorizácie, si úplne mimo. Focus má snáď najbohatším ponuku motorov v nižšej strednej triede. Na o čo, že základ je 1.6 77kW? Nie všetci chcú malorážku 1.0EB. Chýba ti silnejší motor ako 1.5EB 110kW? Tak to je bratru problém ČR. V PL bude v predaji aj 182k verzia, tak ako to bolo v prípade 1.6EB. A to isté sa týka dieslov. Máš tu všetko od najslabšej 1.6TDCi až po 180k dvojliter v ST.
Mimochodom 1.6EB 134kW prakticky nikto nekupoval. Za prvé preto, že príplatok bol nezmyselný a za druhé preto, že 134kW soft ti do 110kW verzie nahrá každý lepší týpek s notebookom a káblom za 50 Euro... A keď ti to nestačí tak ako mne, za 300 stovky máš vyše 200k a 330Nm...
Faceliftom Ford napravil najzásadnejšie chyby - dizajn priblížil Európe, interiér je do konca uhladenejší ako v Golfe... Pred faceliftom nemal Focus problém nájsť si na svete klientov, nebude s tým mať áno po ňom.
Za mňa :yes: a už sa neviem dočkať prvej jazdy Mondeom. ;-)
Samozřejmě, že jsem měl na mysli nabídku zde v ČR a ne nějaký polský trh. A zde je nabídka omezená pouze na základní atmosféru 1.6, litrovej oturbenej tříválec, oturbenou 1.5 a naftovou 1.6... a v tomhle se bohužel s takovým Golfem rovnat nemůže. A ano, vím, že v současné generaci 1.6EB ve verzi 134 kW téměř nikdo nekupoval, ale to byl problém Fordu, kdy jej nesmyslně cenově nadsadil a za ten mastný příplatek zákazník v podstatě nic moc nezískal, protože ta verze se 110 kW byla naladěná tak, že ve výsledku jela (minimálně) srovnatelně jako ta silnější verze - a navíc jak ty píšeš, šla jednoduše za babku poladit. Zkrátka a dobře, při stejném objemu a daném naladění 110 a 134 kW verze vztaženo na cenu to byl ze strany Fordu přešlap, můj názor. Kdyby místo toho raději přišli s další jednotkou, objemově o třídu výš (1.8-2.0) a pohráli si s naladěním okolo těch 140 kW, bylo by to o něčem jiném ...
To co píšeš mi připadá trochu oddtržený od reality. Současnost i budoucnost tkví v nabídce cca dvou zážehových a dvou vznětových motorů, každej po dvou výkonových verzích (ale proč ne tří). Úspora nákladů je jasná.
Rozčilovat se nad základní jednašestkou by mělo smysl, pokud by nebyl k dispozici tří a čtyřválec ecoboost (ne, ten litr nežere moc, jen má větší rozptyl spotřeby).
Jasně, máš pravdu, Golf má fakticky jen 1.2TSI a 1.4TSI... a pak až GTI, které ale např. není v kombíku, tady momentálně Focus vede.
Přijde mi, že Ford to má šikovněji rozložené... 1.0 a 1.6EB pokrývají větší rozptyl než 1.2 a 1.4. VW možná přejde na 1.0TSI, Ford na 1.5EB...
A v naftě 2.0TDI je taky něco, co je trošku proti trendu doby - jsem zvědavý, jak se k tomu VW postaví, respektive jak dlouho bude držet v kompaktech dva objemy.
Presne tak, ak odmyslíme hotheč verzie, Golf má len dva benzíny: 1,2 a 1,4, pričom už neponúka alternatívu turbo alebo atmosféra. Focus siahal od 1,0 po 1,6, naviac mal nielen väčšiu ponuku objemov, ale aj výkonov (bežný Golf končí na 110 kW, Focus až na 134 kW).
Golf nemá GTI v kombíku, ale jestli to je nevýhoda, to si nejsem moc jistej. Už jsem potkal na cestách docela dost Focusů 3 ST, ale ani jediné kombi. Jsem zvědavej, jaký bude poměr hatch/kombi u Cupry až přijde kombík do prodeje. Ale jinak je opravdu zvláštní, že větší výběr motorů nechává VW svým podznačkám - Octavii a Leonu.
Za mě to chyba je. Pro mě je kombík zásadní karoserie, Golf Variant jako rodinné auto je určitě zajímavá alternativa... ale nejsilnější benzín 1.4? Neříkám že by to nestačilo, ale na VW to není žádná sláva.
Ber to tak, že Focus ST je více sportovně orientovaný model než to GTI. Když už si někdo jde pro ST, pak obvykle ne jako rodinné auto... zvuk, Recara... spotřeba... prostě, GTI / GTD Variant by mi dávalo větší smysl než ST Turnier (nebo jak tomu Ford dneska říká).
No právě, že o tom by se dalo v současné generaci dost úspěšně polemizovat. Zvuk, Recara....budiž, ale na druhou stranu pouze "nesportovní" 5-dvířko, motoricky nijak vyjímečný turbo 4 válec, cekovým naladěním snaha přiblížit se univerzálnějšímu pojetí Golfu. O FoSTu toho dost vypovídá celá řada prohraných testů s GTI, ale ještě víc to, že za nejzábavnější/nejsportovnější auto od Fordu je v současnosti považována FieSTa.
Ale abych neodbíhal. Tuhle motorovou taktiku taky moc nechápu. Nemyslím, že by bylo nutné narušovat tradici GTI/GTD kombíkem (i když lpění na tradicích si už odpustili i u věhlasnějších značek ;-) ), ale aspoň pro Variant mohli přidat 1.8 TSI. Nebo 2.0 TSI a udělat z toho specialitku jako má Megane u GT220. Není to RS, ale ani úplně běžnej řadovej model.
Možná to tak vyznělo, samozřejmě nemůžu mluvit za trh, jak se bude vyvíjet. Možná to má Ford promyšlené a skutečně bohatě pokryje veškerou poptávku. Tento můj názor je ale vztažen na mě osobně a já říkám, že při současné zveřejněné nabídce bych měl ale sakra problém si u Focusu vybrat motorizaci. Ano, je to jak píšeš - trend dnešní doby jsou dvě motorizace o dvou výkonových verzích a konec. Ale přesto, pro porovnání:
Pro příklad dám koncernový Leon, který má podle mě nabídku naopak nejlepší:
- 1.2 TSI (63 kW), 1.2 TSI (81 kW), (1.4 TGI (81 kW)), 1.4 TSI (92 kW), 1.4 TSI ACT (110 kW), 1.8 TSI (132 kW) a případně u Cupry 2.0 TSI (206 kW) ... 6(7) benzínů
- 1.6 TDI CR (66 kW), 1.6 TDI CR (77 kW), 1.6 TDI Eco (81 kW), 2.0 TDI CR (110 kW) a 2.0 TDI CR (135 kW) ... 5 nafťáků
... podobně to má také Octavia, Golf je ošizen o 1.8 ...
Beru to tak, že zatímco u Leon bych si (alespoň zatím) dokázal bez problémů vybrat minimálně ze 3 benzínových motorů (nepočítaje dvoulitr v Cupře), tak u Focusu přichází v úvahu (alespoň pro mě) jen jedna jediná varianta, a to 1.5 EB. K na dnešní dobu ubohé atmosféře 1.6 jsem se už vyjádřil a tříválec o objemu necelého litru, ať jede jak chce, tak ten bych si do Focusu už z principu nikdy nepořídil. Downsizing oukej, ale všeho s mírou. V tak radikální podobě u špičky segmentu C ho opravdu podporovat nehodlám.
Ale oukej, možná je to jen můj problém, prodeje ukáží. V mých očích je ale tato nabídka motorizací v porovnání s konkurencí špatná. Nebudu ani říkat početně nedostatečná, to ne. Protože např. u nové Mazdy 3 bych takový problém neměl. U Focusu mi spíš vadí, že se sice snažil udržet u atmosféry, ale za jakou cenu?? A pak downsizing v extrémní podobě... ale to se už opakuji.
Opomenul si dva benzíny: 1,5EB-132 kW a 2,0EB-184 kW a tri nafťáky: 2,0TDCI vo verziách 88, 110 a 132 kW. Teda spolu 11 motorizácií (a možno čoskoro 2,3EB v RS). To je vysoký nadpriemer a počtom ho predčí len koncern, všetci ostatní (Japonci, Taliani, Kórejci, Francúzi) sú ďaleko za Focusom.
Inak ale súhlasím s tým, že by som si vybral jedine 1,5EB: atmosféry 1,6 sú už za zenitom, oproti Ecoboostom sú zúfalo slabé a pažravé, naopak 1,0 R3 je jednoducho napriek turbu málo (nie nominálnym výkonom, ale konfiguráciou). Na druhej strane som presvedčený (súdiac podľa 1,6EB), že 1,5EB bude tak úsporný, že reálny rozdiel oproti 1,0EB nebude (možno dokonca bude v určitých režimoch 1,5ka úspornejšia).
No já vycházel z tohoto článku, kde uvedli pouze tyto motory. O 132-kW verzi tam nebyla řeč, tak jsem si odvodil, že po "provaru" u současné generace, kdy měla minimum kupců od ní Ford ustoupil. A existenci 2.0 EB jsem také nebral v potaz na základně článku, kde píší:
"Klasickým vrcholem nabídky je verze Titanium. Ta se alespoň prozatím váže jen ke dvěma motorům, nové benzinové patnáctistovce EcoBoost o výkonu 110 kW a prozatím nejsilnějšímu turbodieselu 1.6 TDCi/85 kW. Naftový dvoulitr ani benzinová šestnáctistovka v nabídce nefigurují."
Ale jestli je to "prozatím" opravdu prozatím a během roku prodeje se nabídka motorizací rozroste - alespoň o ten 184-kW dvoulitrový EcoBoost - tak budu jen a jen rád a situace se hned změní. V této době, označované jako "prozatím", však vidím velký nedostatek tohoto nového, jinak VELMI povedeného Focusu právě v nabídce motorizací... tak snad se to změní jak píšeš :yes:
Já bych se vyjádřil k tomu interiéru. To je samozřejmě na každém jedinci, co preferuje, co se mu líbí. Já osobně přirovnávám design - prostě celkové pojetí interiéru Focusu k designu a liniím starších hifi mini systému. Prostě někomu se líbí tohle:
Súhlasím s tým, že predfacelift pôsobil dosť rozhárane a príklad s lacnou vežou á la 90. roky s trochou zveličenia sedí, ale i v tomto smere je FL veľký posun k lepšiemu: [odkaz]
Zajímavé porovnání a dle něj máme vkus stejný. Ale mně osobně tohle přirovnání nepřijde moc trefné na interiér Focusu. Jestliže onen starý hifi-mini systém vztahujete k tomuto Focusu, k čemu vztahujete onen "čistý" design v podobě druhého odkazu?? Já, ač se rozhlížím všude možně napříč segmentem C, nenacházím interiér, který by se v tomhle smyslu tak markantně odlišoval od Focusu. Pro porovnání:
Škoda Octavia - [odkaz]
VW Golf - [odkaz]
Seat Leon - [odkaz]
Citroen C4 - [odkaz]
Renault Mégane - [odkaz]
Kia cee'd - [odkaz]
Hyundai i30 - [odkaz]
... a dokonce mi nepřijde o mnoho "čistší" ani prémiové BMW 1 - [odkaz]
... v porovnání s tímto: [odkaz]
Přepočítávat tlačítka u každého jednoho modelu se mi opravdu nechce, ale nemyslím si, že by nad ostatními Focus nějak výrazně převyšoval. Snad jen nad současnou 308-kou od Peugeotu - [odkaz] - to ano, ale za mě osobně raději 50 tlačítek než jedno jediné - na zapnutí "obrazovky" a vše ostatní ovládat tam. Za mě tohle opravdu ne-e.
:yes:
Ako píšeš (a názorne ukazuješ), ono tam žiadna analógia s tým ultračistým dizajnom Denonu nie je, každé auto má viac či menej pretlačítkovaný interiér (osobitne dávam do pozornosti volanty, napr. 15 tlačítok u Kie) a aj to prémiové BMW dizajnom interiéru nijak nevytŕča z radu (a u auta rádovo drahšieho, ako mainstream by sa už nejaký viditeľný odstup očakával). Takže Focus je plne v súlade s triednymi zvyklosťami, je to viac subjektívna otázka preferencií, než jasný a viditeľný rozdiel v štýle Aiwa-Denon.
Čakal som, že siahneš do vlastnej garáže. ;-) Áno, toto sa najviac približuje čistému elegantnému dizajnu Denonu. Audi dlhodobo robí špičkové interiéry, ktoré podľa mňa nielenže porážajú akýkoľvek mainstream, ale i prémiovú konkurenciu.
Když ono se na to tak hezky kouká ;-) Jinak doma jsem měl jednu dobu nehezký, ale skvěle hrající NAD, teďka už jen Electrocompaniet a italské repro Sonus Faber Futura Amati. Člověk musí myslet i tady na design a kvalitu :-)
No, tak interiér je konečně o něco hezčí, i když stále to vypadá tak nějak korejsky spíš než německy. Zvenku to vypadá dospěleji. Ceny vypadají taky slušně. Co je ale špatný - velikost kufru u kombíku - 490l, s minirezervou 476l, to je na dnešní dobu krutě málo. To už je lepší si za 399 tisíc pořídít Hondu Civic 1.8 i-VTEC Sport, člověk bude mít lepší výbavu, lepší motor a kufr 477l a to u hatchbacku.
363l u HB není zas tak hrozný, většina aut v téhle třídě má kolem 350-380l, jen P 308 má tuším 420l a zmiňovaná Honda 477l. Ale kombíky mají téměř všechny přes 500l, např. Kia Cee´d 528l, Octavia 610l, P308SW 610, Honda Civic 624l, tady Focus hodně ztrácí. Ale i tak to není tak hrozný. Já mám Hondu Stream s kufrem 434l a vždycky jsme se vešli i s kočárkem a věcmi pro dvě malé děti, a vždy pod roletkou !
V prospektech Fordu se píše, že HB má v základu v 5 místném uspořádání 363l s opravnou sadou, těch 277l je s plnohodnotnou rezervou. S dojezdovým kolem to je 316l a to máš recht, že to je poněkud málo.
Možná je to málo na dnešní dobu, otázka je, jestli je to málo pro cílovou skupinu. Já osobně za sebe píšu, že to je ok, pro mé rodinné využití by to stačilo. Dalších 100 litrů je jistě fajn, ale není to už nutnost. Civic má možná na papíře podobný objem, ale využitelnost je u kombíku o kus lepší.
1.8VTEC srovnáváš s čím? Doufám že ne s 1.6EB 110kW... to by bylo vraždění neviňátek.
Vraždění neviňátek- výkon, zrychlení, maximálka, spotřeba- srovnatelné.
Pouze krouťák výrazný rozdíl.Není to málo, ale není to vraždění mlčení jehňátek.
Jízdně lepší nebude, to netvrdím.Proti turbu skoro nemůže.Jen mi přijde jako bezproblémová alternativa. Ty papírový hodnoty někdo změřil, úplně zavádějící asi nebudou. Mě se taky líbí zátah turba, ale tvrdím,že 1,8 není nic tragickýho.
S-max má o něco výkonější variantu-118kw/270NM
Nemám rád silná slova, nicméně v tomto případě udělám výjimku a vyslovím domněnku trošku expresivně: co se dynamiky týče, zadupe 1.6EB 110kW 1.8VTEC 103kW do země.
Srovnával jsem to s 1.0EB, což je výkonově (103kW/174Nm vs 92kW/170-200Nm) i cenově srovnatelný motor. Samozřejmě, že rozdíl tam je, to turbo u 1.0EB udělá v nízkých otáčkách svoje, tam na tom bude zřejmě líp než ta Honda. Jinak u toho htchbacku u hondy si dovolím tvrdit, že je praktičtější než celý kombík od Fordu - 477l, opěradla sklopná do roviny, sedáky sklopné do výšku (Magic seats) - a za lepší peníze.
důležitý je rozdíl v Nm, ne v kW. Díky tomu, že Ford má vyšší krouťák a díky turbu ten krouťák dosáhne v daleko nižších otáčkách tak bych čekal, že veliký rozdíl v dynamice tam nebude. I když ....taky záleží na zpřevodování. Je ale pravda, že hodnoty zrychlení 11,0s u Forda vs. 9,4s u Hondy říkají, že tam rozdíl bude 8-s
Problém je v tom, že se točivý moment na převodu mění. Kdežto výkon ne. Výkon ti říká, kolik práce zvládne motor odvést. Druhá věc je, že přeplňované motory mívají plošší průběh, tak říkajíc. Ve skutečnosti tě totiž nezajímá výkon v jednom bodě.
Kufor má na dnešné pomery malý objem, to je pravda. Ale tiež treba vnímať skutočnosť, nielen papier. Napr. ADAC v testoch meria aj objem kufra a hádaj, u ktorej automobilky sú najväčšie rozdiely medzi papierom a realitou? (malá nápoveda: tá, ktorá si na objeme kufra najviac zakladá). U Octavie kombi tuším namerali o nejakých 80 litrov menej, kdežto napr. Fordu Mondeo namerali +/- toľko, čo udáva výrobca, takže to, že na papieri Octavia kufrom poráža o triedu väčšie Mondeo, je v skutočnosti remíza.
Plus je tu otázka využiteľnosti toho samotného objemu: mal som dvojkový Focus kombi a hoci na Octaviu II papierovo zaostával o viac, ako 100 litrov, reálne som tam dal veci, ktoré do Octavie jednoducho nevošli (kvôli šírke kufra, kde Focus viedol o tuším 10 cm). V praxi totiž do kufra neleješ litre vody, ktoré zaplnia každý výklenok, ale často neskladné veci, ktoré keď nevopcháš cez vstupný otvor, príp. sa Ti nezmestia medzi podbehy, je Ti k ničomu ten objem pod podlahou a pod.
Zkus se podívat na Civic (HB). Před časem (bude to déle než rok) jsem na něj koukal a mám takový pocit, že je u něj rozdíl ještě větší. Nutno říct, že ADAC používá jinou metodiku než automobilky (německé snad výhradně VDA, tedy dřevěné hranoly 10x20x5 cm). Zázraky se zkrátka nedějí, pokud má někdo ve třídě výrazně nadprůměrný kufr, pravděpodobně to nebude v hlavním prostoru. Zase tak velké rozdíly v uspořádání nejsou.
A jak píšeš, litry negarantují, že ti bude vyhovovat. Každý máme trochu jiné nároky, ať už na šířku, výšku, nebo něco jiného.
No je zde ještě možnost číslo 3 - koupit FoFo sedan. Zkouknul jsem právě fotky na netu, vypadá IMHO velice dobře, lze i předpokládat ne zrovna velké procento jeho prodejů ze všech tří karosářských FoFo variant, tedy bonusem může býti jistá garážově-silniční exkluzivita ;-) Napadá mne taková kacířsky nekřesťanská myšlénka, potažmo tip pro p.t. ACZ redakci: udělat tolik oblíbený srovnávací testík FoFo sedan 1.5EB Titanium oproti srovnatelně vybavené OIII. I když tu diskusi k takovému testu si raději ani nechci představovat ....... ;-)
To víš, to se těžko fandí Fordu, když každou chvíli musíš vlakem. >:D Jinak Ford samozřejmě fanoušky má a leckdy pěkně radikální. Jen tady na ACZ nějak moc nejsou a já jsem spíš jen sympatizant, kterej pro kritiku nejde daleko.
Ale před časem jsem na jiném webu zaregistroval úchvatnou debatu majitele FoFo 2 s atmo 1.6 74kw, kterej tam diskusně zadupával do země kde co. A nejvíce pochybovačnému oponentovi na konec vzkázal: "Počkej až pojedeš kolem Chomutova, rozmlátím ti držku, ***e". >:D No není to kouzelný ? >:-[]
Jo, právě... fanoušci tvého typu jsou moc kultivovaní, rozvášněný koncernista si ani nevšimne, že si z něj děláš srandu ;-) , navíc vidíš i chyby... z toho nikdy žádný pořádný flame nebude.
Jsem příznivcem focusů, prostě se mi s nimi dobře jezdí. Měl jsem F1 s 1,6, mám F2 (po FL) s 1,6, v rodině je i F3 s 1,6 (jezdím s ním taky). Všechny HB. Těšil jsem se, že si trojku koupím taky, ale pokud srovnávám se současným, jaké jsou výhody? Samozřejmě, že dvojka je okoukaná, ale jinak? Místo vepředu - dvojka lepší, místo pro zavazadla - dvojka lepší, design interiéru, palubka - asi věc názoru, ale dvojka každopádně střízlivější a netlačí do kolena středová konzole, řízení, zejm. posilovač - ten hydraulickej ve dvojce lepší, motor - ve všech generacích v podstatě stejný, původně od yamahy - je to držák, ale předpokládal bych větší vývoj, bohužel nastavení v F3 mdlejší, takže pro mě horší i v tomto bodě. Nová 1,5 asi pokrok bude, ale cenový rozdíl je na mě moc... Dokonce i design přední části mi (subjektivně) u dvojky po FL ve srovnání s trojkou před FL přišel lepší (Teď to tedy FL napravil.). Samozřejmě, že je dvojka letitá, trojka mladistvá. Jenže to mi jako důvod pro generační obměnu připadá málo. Docela by mě zajímal srovnávací test F2 1,6 vs. F3 1,6. Pokud by nebyl uplacenej, nejspíš by si ho u Fordů za rámeček nedali. Ještěže je golf zvenku tak nudnej, jinak bych nevylučoval nevěru. Ale i tak modrej ovál varuju, zatím vydržím se starým a nejspíš budu srovnávat golf VIII vs. F4. A bacha, podle některých skic se GVIII víc odváže! (Já samozřejmě vím, že to nedopadne :) ).
Pokud to je OT, když je řeč o faceliftu, pak FL chválím. Pokrok to je každopádně, stejně jako byl FL FII. Jenže ne dostatečnej, aby odstranil jmenované. S F4 by to chtělo zamakat...