Ceny modernizovaného Fordu Focus: 1.6 Ti-VCT se 77 kW za 336.990 Kč
Základní cenu faceliftovaného Fordu Focus třetí generace již známe, hodí se však dodat, že na českém trhu budou k dispozici i další karoserie, sedan za příplatek 10.000 Kč ve srovnání s hatchbackem, a kombi za dalších deset tisíc korun. Již v základní výbavě přitom dostanete motor o výkonu 77 kW, manuální klimatizaci, elektrická přední okna či tříramenný kožený volant a audiosystém s USB, což je v rámci nižší střední třídy solidní nabídka. Rozdíly v ceně mezi modernizovaným Focusem a doposud prodávanou verzí činí u nového základního motoru 1.6 Ti-VCT s výkonem 77 kW sedm tisíc korun.
| Ford Focus - Porovnání základní ceny s konkurencí | ||
| Model | Základní motor | Základní cena [Kč] |
| Ford Focus | 1.6 Ti-VCT (77 kW) | 336.990 |
| Citroën C4 | 1.4 VTi (70 kW) | 299.900* |
| Nissan Pulsar | 1.2 DIG-T (85 kW) | 329.900 |
| Honda Civic | 1.4 i-VTEC (73 kW) | 389.900 |
| Hyundai i30 | 1.4 CVVT (73 kW) | 294.990 |
| Opel Astra | 1.4i (64 kW) | 289.900 |
| Peugeot 308 | 1.2 PureTec (60 kW) | 340.000 |
| Renault Mégane | 1.6i (81 kW) | 269.900 |
| Seat Leon | 1.2 TSI (63 kW) | 299.900 |
| Toyota Auris | 1,33 Dual VVT-i (73 kW) | 319.900** |
| Volkswagen Golf | 1.2 TSI (63 kW) | 367.900 |
| *Po zahrnutí slevy 20.000 Kč za váš ojetý vůz, **bonus 30.000 Kč při výkupu starého vozu | ||
Novinkou je stupeň výbavy Trend Sport, který obsahuje šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, mlhovky, speciální sportovní odpružení, automatickou duální klimatizaci, loketní opěrku či výrazněji tvarovaná sedadla. To vše za příplatek rozumných 30.000 Kč. K dispozici jsou přitom karoserie hatchback a kombi ve spojení s motory 1.0 EcoBoost (92 kW) a 1.6 EcoBoost (110 kW). Zajímavostí rovněž je, že pro první jmenovaný motor platí ještě zaváděcí sleva 10.000 Kč (není započítána do tabulky), ať už jej spojíte s jakoukoliv karoserií či výbavou.
Klasickým vrcholem nabídky je verze Titanium. Ta se alespoň prozatím váže jen ke dvěma motorům, nové benzinové patnáctistovce EcoBoost o výkonu 110 kW a prozatím nejsilnějšímu turbodieselu 1.6 TDCi/85 kW. Naftový dvoulitr ani benzinová šestnáctistovka v nabídce nefigurují. Automatická převodovka Powershift se nabízí pouze ve spojení s jednotkou 1.6 Ti-VCT/92 kW. Podrobné jízdní dojmy z nového Fordu Focus vám přineseme ještě v tomto týdnu.
| Ford Focus 5D - Ceny a motory | ||||||
| Motor | 1.6 Ti-VCT | 1.0 EcoBoost | 1.0 EcoBoost | 1.5 EcoBoost | 1.6TDCi | 1.6 TDCi |
| Převodovka | 5M | 5M | 6M | 6M | 6M | 6M |
| Zdvihový objem [cm3] | 1596 | 998 | 998 | 1499 | 1560 | 1560 |
| Válce/ventily | 4/4 | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
| Největší výkon [kW] | 77 | 74 | 92 | 110 | 70 | 85 |
| Max. rychlost [km/h] | 180 | 185 | 193 | 210 | 180 | 193 |
| Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,3 | 12,5 | 11,0 | 8,9 | 12,5 | 10,8 |
| Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 4,6 | 4,7 | 5,5 | 4,5 | 4,5 |
| Cena Trend [Kč] | 336.990 | 346.990 | 371.990 | – | 395.990 | 415.990 |
| Cena Trend Sport [Kč] | – | – | 401.990 | 426.990 | – | – |
| Cena Titanium [Kč] | – | – | 426.990 | 451.990 | – | 470.990 |
























































