Korejské alternativy na elektřinu i vodík, japonská vize budoucnosti mobility nebo elektromobil nové čínské značky. To všechno najdeme na letošní přehlídce CES.
souhlas, jenže dle posledních diskuzí se zdá, že sem začli chodit obdivovatele trolejbusů a omezování osobní lidské svobody, takže to tu prá přiznivců najde... ;-\
Nikto nespochybňuje technologický vývoj v posledných rokoch, či už ide o asistenčné systémy, alebo samotný pohon. Má to ale jeden háčik a ten je obrovský. Aby všetky tieto systémy fungovali na 100%, je nutné, aby boli všetky autá v premávke čo sa týka autonómnych systémov plne kompatibilné, aby boli všetky značky jednoznačné, čisté, ľahko čitateľné, aby bola stále dobrá viditeľnosť a aby boli cesty v TOP stave, všetky informačné systémy v premávke prepojené a ich software nedobytný, čo je samozrejme úplná blbosť. V opačnom prípade všetky tieto „zázraky“ skôr, alebo neskôr spôsobia obrovské množstvo kolízií a je len otázkou času, kedy aj množstvo úmrtí. A potom (možno aj na tlak verejnosti) zaberie legislatíva, ktorá tú zázračnú „autonomitu“ jednoducho zruší, prípadne zakáže.
Podminky nemusi byt dokonale priznive a system absolutne funkcni, pokud to budou stale asistenci systemy - tzn. asistujici/pomahajici ridici. Autonomni auto nemuze mit z podstaty veci asistencni systemy, ale ridici, protoze neni komu asistovat. Vyvinout lze ledasco, prodat to je vec jina. Ty plany na zelniu dopravu mi nejak nekoresponduji s realitou toho, ze lidi kupuji SUV. A o cene to neni, eGolf nebo Leaf nejsou tak uplne mimo od ceny beznych SUV.
Hlavně ta elektroauta jim nikdo nechce kupovat... :-)
Jsou drahá..a baterky se špatně a draze vyrábějí..
Elektřina taky není zadarmo..a spotřeba stále roste.
Možná HYBRID se časem vc chytí..ale není toc cesta jak nahradit diesel.
Japonci z Toyoty např.do RAV 4 po faceliftu v EU již nedávají diesel.
Jejich škoda...mohli prodat víc SUV. ;-)
Nechajme techniku na jednej strane a pozrime sa na spomínanú legislatívu. Jednoduchá otázka, kto preberie morálnu, etickú a hlavne (bohužiaľ) finančnú zodpovednosť za škody, v horšom prípade smrť spôsobenú autonómnym autom? Automobilka sa to bude vždy snažiť hodiť na šoféra, ktorý sa „nedostatočne venoval premávke“. Načo mi je potom autonómne auto? Všetko je to kopa sr..ek, ktoré skončia prvým úmrtím a súdnym sporom, kedy bude musieť automobilka človeka odškodniť miliónovými sumami. Asistenčné systémy beriem, aktívnej bezpečnosti nikdy nie je dosť, ale autonómne autá prenechajme sci-fi filmom.
prepac ale kecas hrozne.. :)..uz teraz autonomne vozidlo ma nizsiu nehodovost ako sofer...a kto ma fin. zodpovednost za sofera..? a skody sposobene..? z toho dovodu si predsa platis poistenie... takze z logiky veci budes aj v buducnosti zodpovedny za svoje auto tym ze si budes platit poistku...( povinne ) ..
Tak ono by to chtělo místo snění o ulicích plných elektricky tiše šumících autonomních vozidel jít na věc realističtěji. Jsou oblasti dopravy, typicky kamionová, kde by se autonomní systémy daly zavést do praxe velmi rychle a s velkým účinkem. V Evropě kamiony dle dopravní studie stráví 78% svého provozu na dálnicích, vybavit je systémem autonomního řízení, který by řidič aktivoval po nájezdu na dálnici, ubylo by fyzické i psychické únavy řidičů, tím pádem i nehod, doprava na dálnici by byla plynulejší. Ale to je na vizionáře moc při zdi, oni budou raději mlít o car sharingu autonomních elektromobilů jako o hlavním principu osobní dopravy a podobných utopiích.
Musk to zařídí, už příští rok poletí na Mars, jen co vybuduje tu mezistanici na orbitu a dopraví tam palivo. Všechno bude, výhledově, donazimy >:D >:D >:D
neviem ako si prisiel na to obrovske mnozstvo kolizii :).. ja soferujem rad ale co sa tyka autonomnych systemov tie proste lahko prekonaju nadpriemerneho sofera..
samouciace sa algoritmy posledne roky extra pokrocili , skus si nieco pozriet o google aute , ktore uplne same a bez zavinenej nehody jazdi uz dlhodobo.
Zaroven sa zbytocne fixujes na veci ktore byt problem nemusia ..staci vytvorit virtualnu mapu ciest a nebudes potrebovat citat ziadne znacky..
informacne systemy prave nemusia byt vpbec prepojene , system musi reagovat uplne autonomne len na zaklade dat zo senzorov atd atd...
ako cloveka prekonala AI v sachu , GO atd atd tak ho prekona aj v soferskych schopnostiach..
Co mě spíš děsí na všech konceptech, je množství informací, které na řidiče chrlí. Spousta obrázků, barviček, a všechno v hlavním panelu... Už takhle jsme zahlceni množstvím informací z okolí, teď s tím ještě budou přicházet auta.
Dnes jsem četl o společnosti, která nabízí automobilkám reklamní platformu do infosystémů aut. Při zastavení začne displej zobrazovat reklamy, pokud bude auto připojené k internetu. Vzhledem k tomu, že všechna auta mají mít nějakou formu e-call, který vyžaduje SIM a internet, tak tomu už ani neutečeme...
Místo, aby člověk měl klid na řízení, budou do něj ze všech stran něco hustit.
Dobrej humus, ale věřím, že se to ujme, automobilky rády (neznamená to pro ně žádné náklady navíc) dají reklamkám prostor, bude to jistě slušně zaplaceno.
Je tam toho, tak sa budu instalovat blokovace reklam rovnako ako dnes u PC. Vec vybavena - alebo za"priplatok" deaktivacia priamo v servise. Nehovoriac, ze neverim, ze nebduu snahy legislativne to zakazat a vymalovane.