Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Češi letos nejčastěji kupují stříbrné nebo červené vozy

Čeští motoristé letos nejraději kupují šedá nebo stříbrná auta. Za první pololetí měla tuto barvu více než pětina vozů. Druhou nejoblíbenější barvou je červená s podílem 19,5 procenta a následuje modrá s téměř 15 procenty trhu.
Zpět na článek
28. 7. 2010 08:27
28. 7. 2010 09:21
28. 7. 2010 09:35
28. 7. 2010 09:47
28. 7. 2010 10:11
28. 7. 2010 10:26
28. 7. 2010 10:54
28. 7. 2010 10:10
28. 7. 2010 10:58
28. 7. 2010 10:53
28. 7. 2010 11:02
28. 7. 2010 23:56
neregistrovaný "jiricek1982"
28. 7. 2010 10:23
Avatar - Well-being
28. 7. 2010 08:27
Stříbrné
auto sice působí v tom množství na silnici trochu tuctově, ale je to praktická barva. Na slunci se méně zahřívá a je "odolnější" vůči špíně.
Rozbalit vlákno
9
28. 7. 2010 08:32
Re: Stříbrné
Myslis tim, ze ta spina neni tolik videt a ne, ze se auto mene spini... ;-)
28. 7. 2010 08:34
Re: Stříbrné
No spis nenapadneho auta a jeho spiny si nikdo nevsima, ale kdyz projede zlute, sledujes na nem vse :-)
28. 7. 2010 08:33
Re: Stříbrné
Mene zahriva? Jednak bych chtel ten pruzkum videt a jednak v dnesni dobe klimatizace...
A co to znamena odolnejsi? To jako ze stribrne bahno odpadne, ale na cervenou se prilepi?
Dost subjektivni domnenky...
28. 7. 2010 08:50
Re: Stříbrné
Ano tmavsi odstiny barev pohlcuji svetlo a svetlejsi naopak odrazeji. Ale to je jednoznacne platne v podstatne teplejsich krajinach... V Evrope kde slunce je par mesicu v roce nejteplejsi to zase tak velky vyznam hrat nebude.
28. 7. 2010 09:01
Re: Stříbrné
Jasne, fyzikalne s tim nemam problem, spis mi jde o to, jestli to jako ridic teplotne v klimatizovanem aute poznas, jakou barvu auta mas :-)
Avatar - white label
28. 7. 2010 11:33
Re: Stříbrné
Na zahřívaní interiéru (např. při parkování) má logicky větší vliv jeho tmavost, než tmavost samotného exteriéru..., což bylo nejednou dokázáno i příslušnými testy...
28. 7. 2010 13:12
Re: Stříbrné
Postav na slnko vedľa seba čierne a biele auto. Po hodine zmeraj teploty v interiéroch. A porovnaj, koľko práce bude mať klíma v tých autách - bezpochyby bude v čiernom teplejšie a klíma si viac zamaká.
28. 7. 2010 14:40
Re: Stříbrné
Stačí v tom černým na minutu otevřít dvoje okna nebo dveře a víc si rozhodně nezamaká ;-)
Avatar - twistedTSD
29. 7. 2010 13:40
Re: Stříbrné
není nic lepšího než si v 35°C sednout do rozpálenýho černýho auta, že? ;-)
Avatar - strýček BOB
28. 7. 2010 09:13
Paleta barev
Stačí se podívat na paletu nabízených barev = vybrat není z čeho = každý bere stříbrnou, protože nevybočuje z davu a barva se snadnou udržuje, nebo červenou, protože je zdarma a je hezká. Když jsem vybíral odstín laku já, tak jsem okamžitě vyškrtl bílou a leasingovou modř, potom stříbrnou a variace na stříbrnou. Zůstala ošklivá zelená, vínová a modrá metalíza, všechno velmi tmavé odstíny. Nakonec jsem vybral, světe div se, obyčejnou červenou :-)
Rozbalit vlákno
1
28. 7. 2010 11:03
Re: Paleta barev
Červená je dobrá... ale to i bílá a černá - jen ta údržba musí být častější.
28. 7. 2010 09:21
BARVOSLEPCI
Jednoduchým testem - dvě auta, světlé a tmavé, dva teploměry a slunce lze zjistit, která kabina kterého vozidla bude na slunci více zahřátá. Samozřejmě kabina auta tmavého. Rozdíl mezi autem černým a bílým činí i přes deset stupňů. O těch deset stupnů musí klimatizace následně intenzivněji pracovat.

Z hlediska uživatele ve vztahu k špinivosti, resp. k viditelnosti zašpinění jsou ideálem světlé barvy, například na oblíbené stříbrné metalíze není usedlý prach žádným výrazným estetickým negativem, není totiž vidět, udržet však tmavé vozidlo ve vizuálním efektu je velmi náročné.

Při běžném užívání auta je to tak, že se světlým postačí většinou zajet do myčky jednou za měsíc či dva, s tmavým autem je myčka co čtrnáct dnů nezbytná.

Malej problém pak spočívá v tom, že většině aut to více sluší v barvách tmavých, kdy vyniknou chromové parádičky a vůz jako celek působí kompaktněji.

Osobně velmi pozitivně vnímám spíše větší než menší barevné silniční spektrum. Například červený Yeti je barevná trefa té nejestetičtější kategorie. Zrovna tak červená Fabia, ta dokonce v této barvě šlape na paty v přitažlivosti i esu třídy, Polu.

Tak pozor při výběru, jak známo - auto dělají kola a... barva.
Rozbalit vlákno
30
28. 7. 2010 09:35
Re: BARVOSLEPCI
Takovy test jsem nedelal, ale myslim, ze ten rozdil nebude tak velky resp. ze k zahrivani auta prispivaji vyrazne i jine faktory. Mel jsem 2 auta stribrna, momentalne mam cerne. Nedavno jsem stal vedel kamose, ktery ma stribrne a rozdil pri dotyku strechy rukou byl celkem zrejmy. Ale kdyz sahnu zevnitr na strop auta a porovnam teplotu s tim nakolik je rozpalena cerna palubni deska na kterou sviti slunce skrz okno, rekl bych, ze ta palubka (a obecne cokoliv tmaveho uvnitr na co dosahnou slunecni paparsky) je zdaleka nejvetsi topidlo v aute.
28. 7. 2010 09:47
Re: BARVOSLEPCI
Samozřejmě, že tak jako se na výhřívání auta projevuje lak, projevuje se i barva materiálů v kabině na které dopadá slunce. Nechci tu z toho dělat příliš silné kino a zatahovat sem navíc čelní skla odrážející tepelné paprsky, ale četl jsem kdysi test aut, skutečně ten rozdíl teplot uvnitř dělal přes deset stupňů, a to už je poměrně citelný rozdíl.
Avatar - Slavek-TDM
28. 7. 2010 09:48
Re: BARVOSLEPCI
Tak ja nejsem zadnej estetickej genius, ale co se tyce barev, tak z koncernu jsou podle nejen meho nazoru nejhezci metalizove odstiny kovove hnede a zelene. Cerveny Yeti je takovy nudny zaklad bez priplatku.
Co se tyce mycky - ja kuprikladu setrim lak (a penize za mycku >:D ) a kupuju komplexni program myti jen v dubnu a v rijnu/listopadu, pripadne jeste jednou pres zimu podvozek, kdyz par dni nemrzne... Jinak myju auta prirodne - destem >:D
28. 7. 2010 10:11
Re: BARVOSLEPCI
Kolik najedeš za rok, dva tisíce?.. ;-)
Avatar - iudex
28. 7. 2010 10:26
Re: BARVOSLEPCI
Existuje jedna teória, ze spina konzervuje a usetrís na Turtle wax-e. ;-)
Avatar - T613
28. 7. 2010 10:54
Re: BARVOSLEPCI
ano, tuto teorii razí můj kamarád 8-s >:D
Avatar - Slavek-TDM
28. 7. 2010 10:50
Re: BARVOSLEPCI
Tak deset tisic rocne s kazdym autem plus jeste 6 na motorce. A auta stojej furt venku. Jinak okna a svetla samozrejme meju casteji, ale to delam rucne s pripravkama k tomu urcenyma...
28. 7. 2010 10:31
Re: BARVOSLEPCI
Ty blaho to teda koukam. Taky nejsem estet, ale jednou za mesic dva uz se to neda, ten dest ti pak uz moc nepomuze
Avatar - Slavek-TDM
28. 7. 2010 10:52
Re: BARVOSLEPCI
Ale da, jen je treba vydrzet :-). Kdyz se podivas na fotky mych aut, tak ty videly mycku kazdy tak pred 3ma/4ma mesicema. Klasicka mycka neni to nejlepsi pro lak, pak na autech vidis ty kola a ryhy od vlaken kartacu. A rucni myti me fakt nebavi...
28. 7. 2010 11:10
Re: BARVOSLEPCI
S myčkou souhlas. Nemile mě překvapilo, když jsem viděl tříletý černý auto myté pravidelně v myčce. Od té doby jedině s pistolí a houbou :-)
28. 7. 2010 09:50
Re: BARVOSLEPCI
No, kdyz se zamyslis a prohlednes si nejake termosnimky, auto se zahriva zasadne pres okna, ne pres plechy, auto je samo osobe az na okna dostatecny izolant. Takze muzes mit treba i krasnou rezavou, ale pokud nedas na okno folie, mas tam stejne teplo jak v cernem tak bilem, uvazuj priste.
Navic autoklima ti behem 5 minut udela konfortni teplotu a pak jede vetrak na jednicku dvojku je jedno, jak, v jakem pocasi, v jake barve a v jakem aute jedes. Projed si ted v lete par aut, pak to zkus znova
28. 7. 2010 10:10
Re: BARVOSLEPCI
Všechno špatně, chrudoši, jak karoserie, tak materiály uvnitř spoluovlivňují teplotu kabiny. Kdyby to bylo jak píšeš, musela by se přepsat fyzika :-) Současně pak bys měl vědět, že tak, jako jsou světlé a tmavé laky, jsou i světlé a tmavé vnitřky. Tedy zásada - v kontextu dikuze je nejhorší varianta - černý vůz, černá kabina, parkování na slunci. Nejlepší varianta je světlý kabriolet parkovaný ve stínu.

Co se týká klimatizace, pak ta má buďto méně nebo více práce (po celou dobu jízdy na slunci), pokud se domníváš, že ve světlém a tmavém autě pracuje automatická klimatizace stejně, zkus svou slepotu přes prázdniny dohnat doučováním.
28. 7. 2010 10:29
Re: BARVOSLEPCI
Ja ji dohanim, neboj, zkus si to s tou klimou precist jeste jednou. A jeste jednou si prohledni ty termosnimky, kudy se z auta a logicky do auta dostava nejvic tepla a zimy, je to tak, okna jsou nejslabsi clanek izolace. O vlivu barvy nepochybuju, jen to neni pro pruchod tepla do auta zadny rozhodujici faktor.
Navic precti si test v MF minuly tyden, auto na slunku se zahreje na 70 stupnu a vic ani tuk, zacne se paradoxne ochlazovat venkem, tzn kazda barva ti dosahne urcite teploty, pres kterou neni mozne jit. Ta teplota je ale vzdycky stejna.

A klimatizace ma nejvic prace na zacatku, pro udrzeni jede ve stejnem aute s jinou barvou klima vzdy stejne, ten problem je zase v oknech, zkus to pochopit
Avatar - Slavek-TDM
28. 7. 2010 10:54
Re: BARVOSLEPCI
Jojo, neco takovyho jsem taky nedavno cetl...
28. 7. 2010 10:58
Re: BARVOSLEPCI
Pred par rokmi to testovali v mythbusters na discovery. Rovnaké biele a cierne auto. Uz si to presne nepamatam, ale rozdiely v teplote, maximalne dosiahnutej teplote a aj rychlosti zahriatia interieru boli zanedbatelne. Bolo to len nieco okolo 1 stupna.
28. 7. 2010 13:27
Re: BARVOSLEPCI
hej, nasiel som to

ale 10 je to fahrenheitu, takze 5 celzia.
Avatar - T613
28. 7. 2010 10:53
Re: BARVOSLEPCI
Chrudoši jestli nevěříš, tak doporučuji pořad Mythbusters epizodu 38, kde tento "mýt" testovali. A naměřili pochopitelně to co je jasné všem co chodili do školy. Černé auto se zahřálo rychleji a výsledná teplota byla o 10°F vyšší jak v bílém autě.
[odkaz]
28. 7. 2010 11:02
Re: BARVOSLEPCI
Teda asi tak 5 °C...
28. 7. 2010 13:16
Re: BARVOSLEPCI
Ja som myslel, že 1°F a 1°C je rovnako veľká jednotka... ;-)
Avatar - Slavek-TDM
28. 7. 2010 13:54
Re: BARVOSLEPCI
Obavam se, ze se mylis.
[odkaz]
To co pises plati o Kelvinech a Celsiich.
28. 7. 2010 12:12
Re: BARVOSLEPCI
Ano, nepopiram, rozdil je 5 stupnu, tzn 52 vs 55, to prece pro klimatizaci zadny rozdil. Teplota na slunku je extremni bez ohledu na barvu auta. V zadnem pripade si svetlym autem neulevis a uz vubec ti klimatizace nepojede vice. Stale plati to maximalni ohrivani pres okna, s loktem u okna to zna asi kazdy
28. 7. 2010 13:17
Re: BARVOSLEPCI
Rozdiel 5 stupnov je stale 5, bez ohladu ci je to okolo dvadsiatky alebo cez 50. A klimatizácia to teda pozná, tých 5 stupnov jej dá dost zabrat.
28. 7. 2010 13:29
Re: BARVOSLEPCI
Tak na stupnici je to porad jen 5 stupnu, ale netvrd mi, ze je pro te be stejny rozdil 15 vs 20 a 60 vs 65, garantuju ti, ze to druhe nepoznas.
A jeste mi tvrdte, ze kdyz prijdu do svetleho auta, nemusim stahovat okynka, staci mi klima, ktera mi 55 vytopi za 5 minut, kdezto v cernem, kde je 60, musim luftovat a stejne mi klima jede 10 minut naplno, za tohleto snad kopat nikdo nebude.
Od zacatku to beru selskym rozumem - prijdu v lete k autu, otevru, dostanu horkou facku, tzn stahuju okna, za minutu natahuju, klima jede 3 minuty naplno a pak se zklidni a jedine, kde poznam vedro, je loket na okne, kde to slunko prazi, okno zadnou velkou clonu nema. Pokud mi nekdo tvrdi, ze v tmavem aute jede klima vice nez ve svetlem a je v nem vetsi hic, ktery by mi mel priste ovlivnit vyber auta, nikdy tyto auta neporovnal...
28. 7. 2010 13:40
Re: BARVOSLEPCI
Rozdiel je to rovnaký, klíme dá zabrať rovnako (viď fyzika ZŠ).
28. 7. 2010 15:14
Re: BARVOSLEPCI
Tak znova: asi nejezdis v lete v aute s autoklimou, takze: prijdes, pocitove nepoznas 55 nebo 60, takze otevres okna, vzduch se ochladi na okolni teplotu, coz je treba 35 stupnu, ale barva uz nema zadny vliv. Pak nastoupi klima, a te je uplne jedno, jakou ma auto barvu, behem 3 minut mas v aute konstatni teplotu, kterou ta klima udrzi bez rozdilu barvy, vyzkousej. Pokud nekomu jede vetrak v cernem aute vic jak v bilem, rad si to auto prohlidnu
29. 7. 2010 07:38
Re: BARVOSLEPCI
Zbytočné čokoľvek písať, ak má niekto názor, že rozdiel, ktorý nepostrehnem ja, nepostrehne ani klíma...
neregistrovaný "jiricek1982"
28. 7. 2010 23:56
Re: BARVOSLEPCI
Je to tak, jak píšeš. Těch, pro někoho propastných, 5 stupňů nebude znát. Hnus jako hnus. Ale někdo se bude pořád ohánět 5ti stupni. Jinak by to nebyla přece diskuze ;-)
28. 7. 2010 13:02
Re: BARVOSLEPCI
černá/černá
28. 7. 2010 13:18
Re: BARVOSLEPCI
Súhlas, ale nedelil by som to na svetlé a tmavé, ale skôr na strieborné/sivé - a tie ostatné. Biele, žlté, svetlozelené či svetlomodré laky špinu nemaskujú, priam z nich žiari do okolia.
Avatar - iudex
28. 7. 2010 10:23
Nútený výber
Je to síce fakt, ze najviac áut na nasich cestách má sedý odtien, otázka je ale, ci je to najkrajsia farba kupujúcich, alebo z núdze cnost. jeden príklad za vsetky: výber farieb Passatu: [odkaz]
z 10 farieb je variácia na sedú presná polovica. Takze i keby som chcel nejakú peknú vínovocervenú metalízu, british racing green alebo parízsku modrú, mám smolu. Tak je potom velmi pravdepodobné, ze skoncím pri nejakom variante sedej.
P.S. Ja som tiez skoncil pri saharskej sedej. ;-)
Rozbalit vlákno
0
28. 7. 2010 10:29
Koukám zajímavé názory
na teplotu v tmavých vozech, ale pročpak se okna zatmavují a nepokovují do stříbra když by to přinášelo větší efekt co se týče okřívání? Dle místních informací tmavé okno přitahuje a pohltí více slunce a rychleji se zahřeje.
Rozbalit vlákno
7
28. 7. 2010 10:33
Re: Koukám zajímavé názory
Dalsi na komoru, hezka pripominka. No, taky jsem zvedavy, jak z toho GTI vybrusli :-)
Avatar - iudex
28. 7. 2010 10:47
Re: Koukám zajímavé názory
Zatmavenie je o znízení prestupu infracervených lúcov (t.j. tepla) cez sklo. Mozno sa sklo samotné zohreje o chlp viac ako nezatmavené, ale ked odfiltruje 80% lúcov, zostane interiér podstatne chladnejsí.
P.S. Ja mám sklá zatmavené na 5% a funguje to citelne.
28. 7. 2010 10:49
Re: Koukám zajímavé názory
Tak ted nevim, jestli dobre chapu, nicmene jak rikas, uz jen 5% se projevi o dost nizsi teplotou, tzn okna jsou to, co auto zahriva a zatmaveni (svete div se, tmava barva :-) ) dokazi auto razantne ochladit
Avatar - iudex
28. 7. 2010 10:55
Re: Koukám zajímavé názory
Mozno som sa nejasne vyjadril. Prestup svetla je 5%, t.j. zatmavenie je 95%.
28. 7. 2010 10:46
Re: Koukám zajímavé názory
No proc proc... aby nebylo videt kdyz sukas v aute... :-! ;-)
28. 7. 2010 10:52
Re: Koukám zajímavé názory
>:D :yes:
Avatar - T613
28. 7. 2010 10:58
Re: Koukám zajímavé názory
[odkaz]