Češi letos nejčastěji kupují stříbrné nebo červené vozy

Čeští motoristé letos nejraději kupují šedá nebo stříbrná auta. Za první pololetí měla tuto barvu více než pětina vozů. Druhou nejoblíbenější barvou je červená s podílem 19,5 procenta a následuje modrá s téměř 15 procenty trhu.
K prvenství šedých vozů přispěla zejména domácí Škoda Auto. Nejprodávanější značka na trhu v této barvě prodala třetinu vozů. Šedá barva vede i u značek Peugeot, Citroen nebo Honda.
Bezkonkurenčně nejvyšší podíl červených vozů k celkovému počtu prodaných aut má Ferrari, kde typickou rudou zvolilo 25 z 36 zájemců. Červená slavila největší úspěch i u značek Renault nebo Hyundai. Modré zase dávali přednost zákazníci Fordu.
Černou barvu nejčastěji volili zájemci o auta prémiových značek, jako je Audi, BMW, Mercedes Benz nebo Maserati, nejvíce se v černé ale prodávaly i vozy Volkswagen. Naopak po bílém automobilu nejčastěji sáhli kupci u dalších prémiových značek Lexus a Infiniti.