Český trh s novými osobními auty oproti loňsku velmi optimisticky vzrostl a zaznamenal nový rekord. Škoda pochopitelně vládne značkovému i modelovému žebříčku.
Nejhezcí Skodovka soucasnosti Superb velmi potesil :yes: 11 100 prodanych kusu mluvi za vse. 1. generace se v CR rocne prodavalo kolem 2500 ks, 2. generace kolem 5000 ks a 3. generace uz s prehledem prekrocila 10 000. hranici. Letos mu muze zakazníky ubrat Kodiq.
Jeste nikdy se v CR neprodalo tolik Octavii jako letos a to ani v dobach, kdy se soucasne prodavala Octavia II a velmi oblibena (a levna) Octavia I Tour.
Letos uz takovy uspech necekam diky nepovedenemu faceliftu a zakladni cene 408 tis.
Od Fabie jsem cekal lepsi vysledky, je velmi pohledna a ma verzi combi. Chapu, ze dnes uz se nebude prodavat 50 tis Fabii rocne jako u prvni generace, ale necelych 22 tis je na takove auto malo.
Yeti uhájil 1. místo v kategorii SUV, letos uz jeho prvenstvi neocekavam - zakazniky mu ubere Kodiaq (za ty penize, co jsem koupil Yetiho bych dnes uz dostal Kodiaqa) a bude zde mezigeneracni obmena. Muj typ na letosniho vyteze v kategorii SUV je Duster nebo Kodiaq - ale uspech Kodiaqa by jiste Skoda "potrestala" zdrazenim...
Hmm, někdy prostě ty předpoklady nefungujou. Taky se mi F/L Octavie nelíbí a nevybral bych si ji. Ale....můj kamarád si právě tento týden vybíral novej služebák. Zadání bylo jasné - koncern, nafta, kombík a automat. Budget byl takovej, že ve hře byla Octavia F/L LaK, cenově odpovídající Superb a holátko A4 s manuálem. No a vybral si Octu...sám jsem se divil. Takže já bych si vsadil na to, že kvůli vzhledu se prodeje Octy nezboří. A ty fleetové už vůbec ne.
To je totiž silná deviza Octavie - pokud už ji postavíš proti konkurenci ze střední třídy, tak je prostě levnější. Ale za cenovku blížící se milionu ceník už se dá i ten Superb nakonfigurovat rozumně, ten argument platí spíš tak kolem těch 750.
Neviděl jsem konfigurace a nevím to úplně do podrobna, ale podle výsledku (kombi 2.0 TDI DSG LaK DCC - ty woe to už je jak ta písnička od Mládka >:-[] ) soudím, že limit byl tak nějak 850-900 ceník,což by odpovídalo i tomu holátku od Audi.
Jedna věc je jasná. Pokud ti to neříká pane, vizuální problematičnost přebijou ty příjemný věci ve výbavě. Ale osobně bych za tuhle cenu už dal Superb.
narůst prodejů Škodovky a VW jasně ukazuje, že zákazníci vnímají kauzu dieselgate jako naprosto zásadní a silně to otřáslo pověstí značky >:D >:D >:D
Když jsem už od začátku tvrdil, že je to jen nevýznamná přefouknutá bublina o ničem, která za čas splaskne, tak tomu skoro nikdo nevěřil. VW zaplatí luxusní pokutu, prodeje jim rostou a svět se točí dál.
"Češi rádi kupují levnou produkci rumunského výrobce ve francouzském vlastnictví." Tak tato "optimistická" věta mě hodně pobavila. Není to spíš tak, že většině Čechů (pokud se chtějí vyhnout rizikové koupi ojetiny) nic jiného než pořízení nové Dacie nezbývá, protože na lepší značky prostě nemají dostatečnou kupní sílu? :-O