fabii pomohol facelift z roku 2010 co sa naplno prejavilo az v r 2011 :yes: tu nie je co riesit, fabia hraje s octaviou v cechach vlastnu ligu ;-)
prekvapil ma hlavne neskutocny poklas fiesty, fordom sa v cechach dari ovela viac ako na slovensku preto pokles o 1000 kusov a teda az 30 percent je u mna nepochopitelny, skor by som taketo straty cakal u modelu fusion ktory je generacne pozadu ale ako vidime ten sa drzi ako kliest ;-) , ktovie co je priinou tohto neskutocneho poklesu ked si zoberieme fakt ze fusion klesol minimalne je to stary model a napr P207 dokonca este stupol a tiez je touz starsi model oproti fieste. Fabka s polom sli tiez hore. O ibize som uz pisal, to je prekvapenie roku a narast i20tky takisto. Mozno prave tam su zakaznici fiesty, ktori namiesto fiesty volili ibizu i20 alebo nove rio.
Ano prave nove rio bude tohtorocna bomba roku medzi malymi autami a nepochybujem ze bude v prvej desiatke a s autami ako fiesta clio polo urcite pekne pozameta ;-) podobne ako i20 ktora ukazala ako sa to ma robit ;-) Takze uz sa tesim na januarovu tabulku za r 2012.
Ocakavam ze prichodom novej 208micky bude pezot razom hore a bude s i20 a riom zvadzat suoboje o zahranicneho lidra malych aut, samozrejme skodovku neratam ta bude jasnym domacim lidrom. Zaujimava bude ale situacia za nou, ktore znacky sa presadia to bude zaujimave sledovat.
C3 opat nestaci ani na starucku 207 a popravde treba povedat ze citroen by s tym mal uz nieco robit, mesto toho vyvija modely ako DS3 DS4 a DS5 ktore sa hraju na premiu a su akurat len predrazenymi nekraktickymi gycovymi autami bez kuska vkusu a elegancie. Pozerat sa na nastupovanie na zadne sedadla u modelu DS4 je zazitok mal som moznost vidiet a kto neuvidi neuveri aky je to sranda pohlad ked sa neviete vtrepat do 5 dveroveho auta za 18 500 eur hlavne ze mate logo DS na kapote. Je skoda ze citroen robi dva modely a ani jeden nie je poriadny, klasicka C4 je nudna bez napadu stroha podobne aj C3 a modely DS su zase neprakticke predrazene, citroenu chyba zlata stredna cesta a je to vidiet na predajoch ktore su slabe aj napriek tomu ze ma nove modely.
Fiat je na tom podobne ako citroen, proste pokles kazdy rok je uz klasika, punto klesa klesa az kym neklesne na nulu, skoda ze fiat nepochopil ze ak chce konkurovat dnesnemu trhu nestaci robit novy model raz za 10 rokov navyse fiat ma typ dizajnu taky ze jeho modely vyzeraju staro uz po 3 rokoch vyroby, tadial cesta nevedie. Jedine F500 a nova panda uz vyzeraju normalne a k svetu a maju sancu drzat krok a su dizajnovo nestarnuce. Pockajme si aj na nove elezerro ktore bude konkurovat ix20 venge modusu fiat tieto vozy vie snad pojde hore, drzim palce ;-) kym vsak nepride s novym puntom ziadne raketove zlepsenia predaja necakam.
pozitivne prekvapka:
ibiza, i20, A1, thalia, rio
negativne prekvapka:
fiesta, yaris, clio, punto - teda neviem ci toto je prekvapenie v pripade punta
i20 neukazuje jak se to má dělat jako auto, ale jak se to má dělat s cenou. Ne že by to byla hrůza, ale taky to není nikterak král třídy, ten indický interiér a uskákaný podovozek je dost cítit.
207 se daří lépe než C3 proto, že 207 je levnější a hlavně má verzi SW, která letos byla půl roku za cenu krátké verze, takže se není co divit, že bodovala.
Yaris je fakt překvápko - starý model před generační obměnou a navíc s problémy automobilky díky tsunami. Ačkoliv nemám informace nakolik potíže v Japonsku ovlivnily francouzskou továrnu...
Už zase nám redaktoři auto.cz píšou hlouposti! HYUNDAI i20 se už hodně dlouho vyrábí v Turecku a ne v Indii. Neškodilo by průběžně si znalosti doplňovat a aktualizovat :-( .
Fakt? To jsou věci, takže žádní prapředci našich romů, ale ti šikovní turci, kteří u našich cest hrají poruchy auta a pak nabízejí zlaté prstýnky... výborně >:-[] >:-[]
Tam se dělá jen i30, i30cw, ix20 a ix35. V tom případě je VIN TMA. Těch závodů mají spoustu. SantaFe má VIN KMH což je zase Korejský závod. Ještě mají třeba MAL což má myslím i10.
NLH - Turecko, MAL - Indie, KMH - Korea (a podle 7. místa odzadu U=Ulsan, A=Assan), TMA - Nošovice. Pak ještě závody v Rusku, USA atp., ale s těmi se u nás člověk hromadně nepotká.
Netvrdím, že informace o místě vzniku je pro statistiku důležitá, vůbec není, ale faktická správnost podávaných informací by se měla ctít.
když vedle sebe postavim VW Polo a Fábii, prostě hlava mi nikdy nepobere, jak je vůbec možný, že někdo bude preferovat Škodu....to samé platí o třídu výše, v případě Golfu VI a Octavie. Produkty od VW jsou dotažené vozy, kdežto u Škody mám pocit, že je to taková "value" volba, jak se snaží marketingová oddělení vnutit zákazníkovi tzv. kvalitu za dobrou cenu.
Takže za mě, neříkám, že je Fábia špatná, ale že ji někdo upřednostní před Polem od de facto stejného výrobce prostě nepochopím.
Fabia má verzi kombi, je krapet levnější a česká... tak proto.
Octavia je po léta český sen, působí o třídu větší než Golf a po všech nemůžeš chtít ať srovnávají jízdu v extrému... navíc má o dost větší kufr. Takže to je dostatek důvodů.
No, levnější nevím. Když si vezmeš, že základ Pola má 1.4 a v základní výbavě mu prakticky nic podstatného nechybí, mám pocit, že podobně vybavená Fabia ho cenou přešplhá. Je fakt, že Fabia má i jako krátká větší kufr. Ale i já bych dal přednost Polu :yes:
zarazilo me teda to horsi zpracovani u Pola, nerikam, ze to zrovna ja muzu posoudit, ale sedel jsem a jel v predvadecim polu z roku 2010 a tak precizne zpracovane auto jsem nevidel. Kdyz to porovnam treba se svoji nejnovejsi ibizou....
Taky nevím, co je precizního na těch výplních dveří, hlavně vzadu, které vyloženě ve Fabii nelícují... to Polo na mě vždy působilo bytelněji. Je zvláštní, že Fabka I generace měla sice hodně střídný interiér, ale působil a reálně i takový byl, že přežije auto několikanásobně.
Ty tu asi moc nechodíš, jinak bys už určitě věděl, že profláklé bláboly petrumra je třeba brát tradičně s obrovskou rezervou, ale nedobrovolně pobavit umí, to zas jo..., je to takový místní pohotový všeználek a rytíř se znakem okřídleného šípu ve svém rodovém erbu. >:-[]
Je to standardní situace ve všech zemích Evropy, že pokud je v zemi domácí značka tak v této třídě prostě vládnou domácí (Německo, Francie, Itálie, Španělsko). Pýcha na domácí výrobce funguje všude. Kdybych byl kupcem v této třídě tak Polo také upřednostním ale takových lidí je prostě menšina. Konec konců Fábie si nestojí proti Polu úplně špatně ani v zemích kde domácí automobilku nemají žádnou (Rakousko, Finsko), sice prodá méně než Polo ale je to tak 2:1.
.
Btw. Polo zaznamenalo jakýsi dílčí úspěch v prvním týdnu ve Francii a podívej se jak tam místní novináři bijí na poplach pomalu to vypadá jak kdyby Skopčák překročil Maginotovu linii a přitom asi jenom držel dlouhé volno v konci roku a během das Weihnachten házel bobek na prodeje a vše se zaregistrovalo až v první týden v lednu:
[odkaz]
Jsem rád, že tu Škoda je, ale pýcha to asi není. Když už se bavíte o Polu a Fabii, tak bych asi volil jinak, nejsou to špatná auta, ale zrovna ergonomií jsou na tom prachbídně. To je ostatně problém celé flotily VW - špatný posez za volantem a ovládací prvky.
Neuvěřitelné! Gratuluji k úspěchu! :-) i20 je lepší než Fabie ale - potvrzeno i testy: "Závěr: v základu lepší než Fabie"... [odkaz]
- snad na to lidé taky brzy přijdou!
Zde v testu taktéž vyhrála nad Fabii i20-ka! [odkaz]
"Hyundai i20 získal ovšem mnohem více: 98 %, v jeho případě to znamená +1.585 vozů. Není divu, poměrně sympatické tvary spolu s akčními cenami domácí zákazníky oslovily, předloni totiž uzavíral Top 10. Díky tomuto úspěchu se Hyundai zařadil mezi nejúspěšnější importéry malých aut." >:-[]
No... pozor! Ono to není až tak jednoznačné, pokud jsi oba auta jel.
1. Srovnání s HTP je trochu nefér, hlavně díky tomu, že ne za velký příplatek je k mání dnes již 1,2 TSI, které je po všech stránkách lepší než 1,2 16V i20.
Asi takhle, 1,2 16V je překvapivě kultivovaná oproti HTP, inu čtyři válce proti šicímu stroji. Docela slušně auto rozhýbe, tedy pokud je prázdné, po zapnutí klimatizace a naložení autu chybí točivý moment a žádá vytáčení, kam se mu chce, ale už to není na dlouhé ježdění.
HTP žádá řazení, ale TSI je díky turbu a přímému vstřiku podstatně pružnější a dynamičtější, i20 nechá daleko za sebou.
2. Jízdně jsou na tom auta velmi podobně. Díky velikosti a podvozku je i20 pomalu jak motokára. Je to sice zábavné na rovném asfaltu a zatáčkách, ale trochu děravější trať znamená pořád motokáru, která vyklepe z člověka duši. Není to hrůza, že by se v tom nedalo jet, ale Fabia tohle zvládá lépe, i když se mi zdála malinko méně agilní.
3. Prostorově na tom jsou auta velmi podobně, ani v jednom není vyloženě málo místa.
4. Interiér i20 na první pohled vypadá dobře, při bližším ohledání jde viděť, že se šetřilo, kde se dalo. To i Fabia, kde taky jsou taky cítit úspory, je na tom podstatně lépe. A to ani nepíšu, co se dá do Fabie vše dokoupit.
Shrnuto. Ano, souhlasím, že v základu je i20 zajímavá volba, protože za tu cenu (kamarád si jednu před rokem s dost omezeným rozpočtem koupil) je to dobrý kauf. Jako celek ale pořád má Fabia těm, co si chtějí připlatit, schopnost nabídnout více a to i díky 1,2 TSI, 1,6 TDI a nebo vrcholné verzi RS a to už je "lahůdka".
PS: Vidíš, tam by to mělo vypadat, žádné nakopírované fráze vytržené z kontextu celého testu, ale vlastní názor opřený nejlépe vlastní zkušeností.
Ale abych neřekl, že se nemám o co opřít, tak tady je odkaz na test z auto sme [odkaz] a tady Fabka porazila i nové a opěvované Rio ;-)
Tak já si zase nemyslím, že TAKTO by to mělo vypadat... jeden v diskusi mě inspiruje odkazy na testy, jiný zase tím, kde jak se čím projel, další zase třeba se zaměří na motorizace a zase jiný píše s nadšením o svém fandovství ke značce... mělo by to být pestré... já Fabii leta měl, takže vím, o jaké auto asi jde... v i20 jsem pouze seděl, prozkoumával detaily - moc se mi líbila, interiérem jistě více než Fabie... a zkušenosti blízkých, co v ní jezdí jsou vesměs velmi pozitivní... takže tak (tím dík za výše uvedený popis)... píšeš: co vše se dá do Fabie dokoupit, ale je třeba se podívat taky, co vše už v základu i20 oproti základu Fabie JE! Píšeš, že prostorově podobné... nevím nevím, to jsem zkoumal dost právě, když jsem tam seděl... i20 má více místa... a jde to cítit! Myslím, že i rozměrově to tak je, i20 je o několik centimetrů (snad dokonce 7) širší... to se už pozná... jinak s Fabií (1.2 HTP) já měl opravdu patálie... jednou mi dokonce odešel jeden (z již tak mála) válců :D! Jezdil jsem pár hodin jen na dva válce... oprava kolem 8.000,- Kč... ale bylo toho více, těch potíží... to jen tak...
Ne ne... právě že to indučka nebyla! To mi v servise známý řekl hned: budeš rád, když to bude jen indučka... Normálně poškozená hlava válce... našel jsem několik podobných recenzí, kde si uživatelé stěžují na toto časté poškození hlav u HTP: "Toto je už několikátá recenze, v níž si majitel stěžuje na poškozenou hlavu motoru HTP" - [odkaz]
Kdyby to tehdy byla jen indučka, byla by to jednodušší oprava! Takže tolik k tomu... a přeji další bezporuchové km!
Test je krom přesného měření často silně subjektivním poznatkem. Proto mě zajímají u dospělého člověka ne nakopírované pasáže z různých testů, ale osobní dojem a názor, který často v testu chybí.
Máš pravdu, Fabka II moc šířky nepobrala, ale oproti jedničce přibylo díky vyššímu posazu místo pro kolena.
To už je ale pak otázkou ceny. Fabia dnes už taky není tak drahá jak bývala, musíš si ale spočítat, že pak při prodeji ji prodáš za více jak i20, takže se část ceny smaže... a jak jinak, cena odráží nejen kvalitu auta, ale i zájem o něj.
Rozdíl je v tom, že Fabia má více možností ke konfigurování, hlavně motorů a převodovek, třeba DSG.
Věřím, problém byl možná tam, kde píše petrmur, nebyl bys jediný, známému dokonce dvakrát po sobě odešly tyhle cívky... inu občas se "zadaři".
1. skoda 13 720 kusov
2. vw 6108 kusov
3. kia 4919 kusov
4. renault 4395 kusov
5. peugeot 4015 kusov
6. hyundai 3572 kusov
najpredavanejsie auto na slovensku: skoda octavia 6225 kusov
najpredavanejsie SUV na slovensku:
kia sportage 1904 kusov
dacia duster 1200 kusov
hyundai ix35 964 kusov
skoda yeti 804 kusov
ziadna dominancia yetiho sa teda nekona ;-) ako v inych triedach kde je skodovka
este pripomeniem ze sportage je aj najpredavanejsi model kie na slovensku kedze sa predaval lepsie aj ako ceed ;-)
najpredavanejsie miniauto na slovensku:
fiat 500 - 283 kusov, toyota aygo 129 kusov, fiat panda 125 kusov
najpredavanejsie luxusne auta:
audi A7 94 kusov, BMW 7 - 84 kusov, MB CLS 73 kusov
napredavanejsie sportove auto:
BMW 3 coupe 251 kusov
najpredavanejsi off road:
toyota landcruiser 89 kusov
stredna trieda:
1 passat: 853 kusov
2 superb: 817 kusov
3 insignia: 461 kusov
5 P508: 358 kusov
passat CC nie je zapocitany
Vidime ze skoda nedominuje medzi SUV ani v strednej triede u nas, naopak Kia dominuje kategorii SUV na slovensku uplne suverenne s vyse 700 kusovym naskokom nad druhym dusterom, to je sleha.
Este si povedzme ze v r 2011 sa na slovensku predalo 68 203 aut a trh oproti roku 2010 zaznamenal rast 6,5 percenta.
Chybí Ford.
Ve střední třídě není náskok Passatu a Superbu tak drtící jako u nás, navíc Insignia nahradila Mondeo a P508 moc pěkné 4. místo.
A v malých vozech u vás překvapivě kraluje F500... :yes:
mondeo sa u nas predava slabsie ako BMW 3 ;-) , proste fordy u nas nerezu uz dlhodobo.
Naopak dari sa pezotom renaultom uz dlhodobo a samozrejme korei, kia je po skode a vw tretia najpredavanejsia znacka a ak sa tento rok posnazi pojde aj cez VW je to realne ;-) a ma na to.
pride coskoro novy ceed neskor aj kombik, rozbieha sa rio a picanto, pride nova optima, ak sa nemylim vw az na UP nema nic nove tento rok ak VW o 500 kusov klesne a ak kia pojde o 1000 kusov hore tak na konci roka mame kiu pred vw. Nic nerealne dokonca si myslim ze to tak aj bude a v roku 2012 uz bude kia pred VW na slovensku, nechajme sa prekvapit, ja myslim ze kia pojde jasne hore pred VW
Příjde co nevidět nový Golf, Passat, za rok za dva příjde facelift Pola, příjde nová Octavka, Fabia...
a taky příjde... spoooustu aut. Děláš, jako by všichni doteď brali jiné značky jen proto, že čekali na Kiu. >:-[]
fabia a octavia nie je VW, bavi msa o roku 2012 takze facelift pola v roku 2013 je este daleko, passat u nas nepredava ani polovicu toho co predava sportage, nie je to nosny model vw u nas. Ak teda zoberiem fakt ze rio zaberie a aj novy ceed a sportage ktory je bestseller tak ak sa nestane zazrak vw svoju pozicu na slovensku za rok 2012 neudrzi. Inak som zvedavy kedy pride ten novygolf do predaja, lebo bavim sa o roku 2012 a ak sa zacne pedavat mesaic pred koncom roka tak to ludove auta tento rok na slovensku uz nezachrani ;-)
Já zapomněl, že Škodovka byla prodána Aixamu >:-[] Pokud se dobře dívám, tak VW u vás prodá o 1200 aut více než druhá Kia a to ještě nepřišel nový Golf, který příjde v podobnou dobu jako Ceed.
ano VW predava o 1200 aut viac ale ak VW klesne o 500 kuskov a kia pojde o 1000ku hore co je pri novom ceede a riu a optime a sportage realne kde bude potom vw skus si spocitat. U VW co zaberie tento rok? polo? golf? passat? Polo uz pojde asi dole, golf takisto, passat nie je taziskovy model aj keby stupol jeho pocty su relativne male. Takze na ten prichod a zachranu VW v r 2012 na slovensku som zvedavy ;-) bude musoet ten golf riadne zabrat este tento rok ;-)
A když půjde Renault o 1500 kusů nahoru, protože příjde facelift Meganu s novou 1,2 TCe s 85 kW a s perfektním a hypermoderním 1,6 dCi, Twingo prošlo faceliftem, Clio příjde na trh na jaře nové a Renault nedává ke Cliu jen prodlouženou záruku, ale i servisní prohlídky v ceně a to i pro Thaliu, tak Kia to tam u Žiliny zavře a odejde opět dělat šicí stroje, či co to ještě před 30 lety vyráběli >:D;-)
Kdyby byly ryby v *... ;-) Počítáš s tím, že Kia poroste a ostatní budou spát, což se nestane ;-)
no a kedy pride golf? Kym pride a sa rozbehne jeho predaj bude koniec roka, ja sa bavim o tomto roku 2012 a v tomto roku ma kia na to aby na slovnesku predbehla VW ;-)
na tie detske choroby pozor. Znamy kupoval golfa V pri uplnom konci vyroby, Cena bola fakt neskutocna, v tej dobe za tie peniaze mohol kupovat o triedu nizsie,alebo ceeda bez klimatizacie. Bral atmosfericku 1.4, vsak kde nic nie je, nema sa co pokazit. Bohuzial, stastie na spravny kus moc nemal a zopar poruch ho uz stretlo
no a sme doma a ty si myslis ze rok 2012 na slovensku to nejako ovplyvni? Ja sa cely cas bavim o tom ze v roku 2012 kia by mohla porazit VW na slovensku v predaji a stale ma tu nejaky vseved presviedca ze pride golf a bla bla. Prist moze ale ovplyvni predaje az za rok 2013 a ja sa bavim o roku 2012.
takze sme doma, tento rok akurat mame novy UP nic nove u VW. Novy golf zaberie az v roku 2013 tento rok nebude mat teda este nejaky vplyv na posilnenie pozicie VW na slovensku.
Preco by som mal cakat na ludove auto ked si kupim poriadneho ceeda?
ziadny podraz, P508 je 5ty len som zabudol dopisat 4te miesto BMW radu 3. Nic sa nemeni :-) vsetko je ok.
este raz poradie v strednej triede:
1 passat: 853 kusov
2 superb: 817 kusov
3 insignia: 461 kusov
4.BMW 3 395 kusov
5 P508: 358 kusov
6 audi A4 331 kusov
7 MB C 291 kusov
8 mondeo 265 kusov
takze nic sa nemeni len som tam vynechal BMW , pezot ostava 5ty, mondeo je az 8me
este doplnim ze sa do konca roka 2011 stihlo predat na slovensku 81 hyundaiov i40tiek .
nuz ok zabava je tu riadna ;-) tak sa na to pozrime inak chlapci:
na slovensku sa predalo v roku 2011 zhruba
vw 6100 aut
kia 4900 aut
Akym zazrakom sa teda moze dostat v roku 2012 kia pred vw? Variacii je vela ale jedna z moznosti je aj takato:
VW klesne o povedzme 500 kusov nakolko polo s golfom pojdu dole a passat to neutiahne aj napriek miernemu narastu
a
Kia stupne o 1000 kusov zasluhou noveho ceedu a ceedu kombi zasluhou noveho ria a perfektneho predaja sportagu a zasluhou aj novej kie optima
Nikde nie je napisane ze VW polo a golf klesnu len vravim ze je to realne nakolko tie auta uz nie su novinky a konkurencia im rastie kazdym dnom, mozno sa mylim ale ak v roku 2012 bude kia pred vw vy sa mozno budete cudovat ale ja nie. Kto vidi aj dalej ako za svoj vlastny nos tak mu je jasne ze rio pojde hore a pride aj optima nova a sportage maka neskutocne a pride aj novy ceed, nie je dovod aby kia klesla naopak vw ma na pokles hned viacero dovodov kedze v r 2012 neponukne takmer nic nove a jeho auta uz maju nejaky ten rok za sebou. Prichod noveho golfa v poslednych mesiacoch roku 2012 situaciu VW tento rok uz neriesi a vysledky noveho golfa sa prejavia az v roku 2013, prave naopak - prichod noveho golfa moze sposobit velky pokels terajsieho golfa kedze zakaznici budu cakat na novy model a kia tym zisak tento rok len vyhodu ze zakaznici budu uz cakat na noveho golfa teda golf pojde tym padom dole. Staci tento rok VW klesnut o 300 kuskov , Kia pojde hore o 950 a uz kia pojde cez vw. Realny scenar, nevravim ze sa tak stane ale VW rast vecne nebude navyse ked nema uz nejaky rok nic nove. vVroku 2013 ked pride novy golf uz realne do predaja ano vtedy VW opat dupne na plyn a bude predavat perfektne ale tento rok 2012 nebude mat vsetky tromfy v rukave a ak to kia vyuzije tak pojde cez VW kedze kia tento rok rozbieha ceed a uz sa jej rozbehlo rio , navyse sportage predava neuveritelne a vyzera stale ako novinka. Ak v roku 2012 bude VW pred kiou tak rozdiely budu urcite minimalne a ak bude kia pred vw tak podla mojho nazoru to nebude ziadne prekvapenie. V cechach siel zase VW pred ford a preco asi? Fordu padla fiesta, siel dole fusion, kuga nie je aka masovka ako sa cakalo a focus to sam nezachranil, caka sa na nove mondeo, takze tak. Pridu ale casy ked bude zase ford v cechach pred vw ved je to logicke ze kazda znacka ma lepsie a horsie roky nakolko maju jeden rok novinky potom nejaky rok nic a tak zase nieco nove neskor, ak znacky vyuziju slabsie roky inych znaciek a pridu s novinkami vtedy ked ine znacky uz maju starsie zabehnute modely logicky pojdu hore.
No já bych to shrnul a napsal:Důležitá je jen jedna věc a to, kolik firma dlouhodobě vydělává.Zisk/versus kus+ celkový zisk.To jestli prodám 80 000 tisíc aut nebo 120 000, je podružné."Poruchovej" VW díky tomu že má jinak udělanou záruku, ještě mnohem více vydělá na náhradních dílech. >:D Prostě počty kusů mají svojí dlohodoubou váhu, ale jinak platí víše napsané. ;-) Zisk, zisk, zisk, :-)