Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2011: Pořadí modelů

Nejprodávanější byla Octavia, nejvíc registrací z importovaných aut má Focus.
Zpět na článek
8. 1. 2012 11:32
8. 1. 2012 12:28
8. 1. 2012 12:58
8. 1. 2012 12:31
8. 1. 2012 12:37
8. 1. 2012 15:14
8. 1. 2012 16:10
8. 1. 2012 12:51
8. 1. 2012 12:52
8. 1. 2012 15:18
8. 1. 2012 21:16
9. 1. 2012 07:39
9. 1. 2012 09:03
8. 1. 2012 13:59
8. 1. 2012 21:18
8. 1. 2012 16:44
8. 1. 2012 21:30
8. 1. 2012 22:26
9. 1. 2012 09:16
9. 1. 2012 14:54
9. 1. 2012 15:01
8. 1. 2012 20:24
8. 1. 2012 23:15
8. 1. 2012 23:15
9. 1. 2012 07:23
Avatar - Guttalax
8. 1. 2012 10:51
Celá tabulka
;-) [odkaz]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2012 11:56
Re: Celá tabulka
sportage aj ix35 pred tiguanom :yes:

to tu bude rusno :yes:

dik za odkaz
Avatar - ryman
8. 1. 2012 20:31
Re: Celá tabulka
absolutní rozdíly nejsou nějak markantní.. zájem mohlo ovlivnit očekávání modernizované verze.. btw. v počtu čtyřkolek (které zde dávají větší smysl) je naopak tiguan před nimi.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2012 12:05
Re: Celá tabulka
za r 2011

panda 664
picanto 580

citigo 409

kdesi sa pisalo v starsom clanku ze citigo bude do konca roka prve medzi miniautami, ak tabulka neklame tak v tom clanku sa teda riadne splietli lebo skoncilo az 3tie. Samozrejme v r 2012 by uz mala skodovka dominovat o tom nik nepochybuje. Ja len reagujem na starsi clanok. Mozno to tam bolo myslene inak, neviem ale kazdopadne za r 2011 je citigo 3tie.
Avatar - miromen
8. 1. 2012 13:09
Re: Celá tabulka
S tim Citigem to mysliš važně ? Ten starši članek bych docela rad viděl.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2012 13:24
Re: Celá tabulka
no ja tiez ;-) , nevymyslam si nemam dovod
8. 1. 2012 16:38
Re: Celá tabulka
První nevím,ale měli jich prodat 500: [odkaz]
Tak tedy nevím kdo se seknul?Nestačí výroba,ale přitom ji měli asi spočítanou na oněch 500ks?Nebylo dostatek zákazníků,i když měli 1000 objednávek?
Nebo vše jen klasické nafouklé PR. :-!
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2012 11:26
fajn cisla, skoda jasne vedie aj ked jej podiel klesol a neb
tak klesnu aj jej clekove pocty za r 2011 oproti roku 2010 o par stoviek kusov. Takze gratulacia skode, auta slapu neskutocne a ked sa rozbehne citigo a pride nova skoda rapid predaje mozu ist opat hore. Tento rok je z hladiska predaja skody na domacom ceskom trhu rokom stagnacie, narast nie je fakticky ziadny lebo tych par kuskov pri tak velkom pocte predanych aut ked dokonca aj celkovy trh stupol znamena vlastne percentualny ustup skodovky oproti minulemu roku a percentualny pokles podielu na trhu. Moze nastat zaujimava situacia ak zacne citigo pozierat fabku a rapid oktavku v tom pripade som si nie si isty ci vobec skodovka tento rok pojde predajom hore alebo bude opat stagnovat. Na octavii uz vidno ze ma svoje roky a jej predaj uz klesol oproti minulemu roku, naopak situaci uzachranila inovoana fabka. Necakavam vsak ze tento rok pojde octavia a fabia prdajom v cechac hore, prave naopak, ich predaje u dosiahli vrchol auta uz maju svoje roky ale ak rapid s 5 dverovym citigom zamakaju tak skodovka pojde urcite hore :yes: aj v roku 2012. Ci pojde hore aj percentualne podielom na trhu to neviem predpokladam ze to uz bude tazsie realizovatelne.

Co sa tyka superbu prekvapil ma prijemne, ale este viac ma prekvapil pokles yetiho. Predpokladal som opacnu situaciu ze superb klesne a yeti pojde hore. Tu vidno ze Duster nepredal cez 2300 aut urcite nahodne a zobral mozno par potencialnych zakaznikov yetimu, ktori zistili ze 4kolku duster v plnej palbe mozu mat za tu cenu co stoji holy yeti. Takze u mna yeti prekvapenie, ale o to som radsej ze je to aj na ukor dustera ktoremu fandim ;-)

Cize zhrniem to takto, ak citigo a novy rapid vyvazia poklesy octavky a fabky ktore ocakavam v roku 2012 tak skoda moze ist hore ale nejaky velky narast necakam vzhladom na to ze rapid a citigo budu urcite zcasti pozierat oktavku a fabku. Kazdopadne rast predaja by mal byt realny, gratulujem

:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
8. 1. 2012 11:32
CITIGO
Za prosinec 219ks.... hm konkurence je dobře drcena.
Rozbalit vlákno
13
8. 1. 2012 12:28
Re: CITIGO
Co vím, tak je o to auto zájem a dlouho se na něj čeká. Jak dlouho ten enormní zájem vydrží, to netuším, ale co vím jistě, je, že ve svém segmentu bude už jen kralovat.
Avatar - miromen
8. 1. 2012 12:58
Re: CITIGO
Upřimně ja nějak Škodovky obecně nemusim. Ale Citigo jsem omrknul a objektivně musim řict že jako celek je to povedene autičko a krom jedne věci nemam na něm co kritizovat.
Tou jedinou věci je že ač jsem si nastavil sedadlo a volant jak jsem chtěl tak volant stale z velke časti překryval velky tachometr a to zhruba v rozmezi 80-120km/h. Divim se že si tohoto podle mě nedostatku ještě někdo nevšiml.
Citigo bude určitě kralovat a s přichodem 5 dveřove verze to bude podle mě drtive vitězstvi. Kdo by mohl trochu ohrožovat tak to je nova Panda ktera si myslim sejme Picanto s přehledem.
Avatar - WinDiesel
8. 1. 2012 12:31
Re: CITIGO
Máš z toho velkou radost? Podotýkám že auto není vyráběno v ČR a přímo nezaměstnává jediného Čecha na rozdíl od Kolíňat.
P.S. Přece jen, Škoda se svými téměř 300 dealery zatím prodala cca 1,3 Citigo na 1 dealera, nic moc, tedy.
A aby jim to vydrželo ......... Navíc čím větší tomu budou dělat reklamu, tím více Citigo se prodá na úkor Fabie. Opět dostane na frak vozidlo vyráběné v ČR.
Takže opatrně. Zde uvádím prodeje fabie versus Citigo za posledních 3 měsíce: Fabie/Citigo - 1686/44=1730, 1554/146=1700, 1435/219=1664
Fabie klesá, Citigo stoupá, dohromy jsou prodány zhruba stejné počty. Vidím to na jasnou kanibalizaci Fabie. Ten kdo prohrává jsou daňoví poplatníci v ČR.
8. 1. 2012 12:37
Re: CITIGO
Ta tvoje poslední věta to je zase dedukce jak od absloventa pomocné školy. >:D
Avatar - WinDiesel
8. 1. 2012 15:14
Re: CITIGO
Nějaké argumanty by nebyly? Proč vlastně onanuješ na vozem vyráběným ve Slovenské Republice? Promiň ale za absolventa pomocné školy jsi tu pouze Ty, s tím rozdílem že jsi zjevně ani nedokončil ............
Ovšem absolutní jedničkou jsi tu v počtu urážek. Nějaký mindrák? Loser?
8. 1. 2012 16:10
Re: CITIGO
Ty tu tvoji poslední větu fakt myslíš vážně? >:D

Akorát ti naznačuju, že tvůj rozpoznávací smysl končí u kmenových zaměstnanců škody. K smíchu. Nemůžu za to, že sem píšeš nesmysly, na které já jen upozorňuji.
Avatar - miromen
8. 1. 2012 12:51
Re: CITIGO
Radost ? To bych neřekl. Napsal jsem to zde z jinych duvodu a někteři moc dobře vědi proč.
8. 1. 2012 12:52
Re: CITIGO
Když porovnáš prodeje Fabie za poslední 4 měsíce roku, tak meziročně Fabia poměrně výrazně posílila. Navíc teď modely Magic plošně zlevnily o 15 000Kč a Fabia s klimatizací začíná na 214 900Kč. Takže bude potřeba počkat na delší období.
Avatar - WinDiesel
8. 1. 2012 15:18
Re: CITIGO
Počkáme, počkáme........ :-) faktem je, že při 2,5% růstu celého trhu zvádla Škoda prodat pouze víceméně stejný počet vozidel jako za minulý rok i včetně cca 400 ks Citigo.
Ono to tak možná vypadá ale konkurence skutečně nespí a snadné roky skončily. V příštím roce půjde na trh řada vysocekonkurenčních vozů.
Uvidíme, bude to zajímavé.
8. 1. 2012 21:16
Re: CITIGO
Například seriová Mission L nebo nová Octavia.
9. 1. 2012 06:36
Re: CITIGO
Tak problém s překrýváním mám taky. Naposledy v nové C4.
9. 1. 2012 07:39
Re: CITIGO
Toto je jeden z mála hodnotných příspěvků zde. Lidé často prostě přemýšlejí tak, že když kupují auto, tak jdou pro Škodu a nad jiným autem ani nepřemýšlejí. A pak vyberou to, co jim od Škody vychází nejlíp. Především starší lidé tak přemýšlejí. Taky růst prodejů VW je na tomto založen - dostat pod křídla co nejvíce zavedených značek a pak už jen prodávat své VW pod značkou někoho jiného. Taky proto má VW zálusk na Alfu, protože se moc na Italským trhu neprosazuje. A aky proto se snaží dostat nějak do Indie, kde je velký potenciál. Pokus s tamní štikou Suzuki moc nevyšel, protože si Suzuki nechtělo nechat kálet na hlavu.
Avatar - kari.laz
9. 1. 2012 09:03
Re: CITIGO
VW se v Itálii nedaří? V Indii se ještě neprosadili, začínají se tam prosazovat až nyní díky Škodě, ale v Itálii zrovna jejich modely docela frčí.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2012 11:51
tak podme sa teraz pozriet na ine znacky, skoda je jasna
focus je najpredavanejsi model ak neratame domaci skodu, za nim je golf a tak ceed

domaceho yetiho tiez neratam

:yes:

krasna trojica ;-)

hyundai si so ceedom prehodili pozicie a ked v roku 2010 bol predavanejsi hyundai i30 v roku 2011 bola kia uspesnejsia a celkove 7 miesto je na tento uz vybehovy model uspech :yes:

Samozrejme caka sa na predaj novej i30ky a nabeh noveho ceeda, takze tento rok bude iste zaujimavy.

O seate ibize uz pisem niekolkokrat a neda mi nenapisat ze u mna su jej predaje prekvapenim roka, prijemnym prekvapenim. Prijemne prekvapil isamozrejme aj duster, i20, thalia, SX4 a dalsii......

Mna potesil aj peugeot 207 ktory dokazal predat 2000 kuskov co je viac ako pred rokom a to ej na vybehovy model fakticky super cislo. Podobne p308 takisto rastie, neuveritelne veci

:yes:

pritom mladsie a novsie citroeny C3 a C4 v nedohladne

Dost neprijemnym prekvapenim je pokles fiesty o vyse 1000 kuskov, stary dobry fusion sa tak razom dostal u forda hned za focus.

VW rastie pomaly ale o to istejsie, kazdopadne si myslim ze polo bude uz tento rok prvym z trojice vw ( polo golf passat ) ktore zaznamena oproti r 2011 pokles ael mozem sa mylit uvidime. Narast pola o par kuskov je uz skutocne zrejme jeho vrcholom a po rozbehu ria, 208micky a clia si myslim uz tento rok bude mat co robit aby predalo aspon to co pred rokom. U passatu ako noveho modelu a golfa ako vecneho bestsellera nejaky pokles necakam tam prave naopak, malo by to ist hore aj ked uz len pomaly. Celkovo ale vo VW mozu byt spokojni.

ked som spominal ibizu ako prekvapenie musim spomenut aj i20 ktora ma tiez sokovala kedze podobne ako ibiza to nie je ziadna novinka a jej predaje sli napriek tomu dramaticky hore, klobuk dole.

Za 8mou i30tkou je to inak riadne nabite a medzi 9tym megane a 13tym roomsterom je len 180 kusov, takze tu sa tento rok urcite budu diat este veci a toto poradie sa urcie poprehadzuje ze nezostane kamen na kameni. Pri troska stastia mohla byt thalia aj v prvej desiatke a to uz by bola sleha po fusione dalsia v poradi.

Sklamala ma astra, aj napriek peknemu narastu su jej predane cisla oproti ceedu i30 golfu focusu smiesne a skoncit v tabulke za dustrom to uz musi byt riadna facka ;-) pre opel

Cekovo ak neratam skodovky trh je pestry, negativne ma prekvapila astra aj napriek narastu a samozrejme neviditelni japonci a pozitivne korejci, seat a dacia :yes:
Rozbalit vlákno
10
8. 1. 2012 12:26
Re: tak podme sa teraz pozriet na ine znacky, skoda je jasna
Přestaň tu spamovat, zbytečně tu natahuješ diskuzi. Kdyby se ty tvoje cancy daly aspoň číst, ale je to bída. :no:

Nepochopím, proč s takovou chutí komentuje Slovák český trh... 8-s
Avatar - Nerez
8. 1. 2012 12:44
Re: tak podme sa teraz pozriet na ine znacky, skoda je jasna
Souhlas. Jsou to jen údaje opsané z tabulky ;-\
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2012 12:49
Re: tak podme sa teraz pozriet na ine znacky, skoda je jasna
a co si cakal?

basnicky? romany? eseje?

alebo mam spievat?
8. 1. 2012 12:52
Re: tak podme sa teraz pozriet na ine znacky, skoda je jasna
Raději mlčet. To ocení drtivá většina zdejšího osazenstva.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2012 12:47
Re: tak podme sa teraz pozriet na ine znacky, skoda je jasna
za spam povazujem tvoj zbytocny neplodny prispevok ;-)

ak nechces nediskutuj ani to necitaj, nikto ta nenuti, a to ze som slovak musis takisto prekusnut, na svete je takmer 7 miliard ludi a nie vsetci su cesi s tym sa musis zmierit ;-)

je na tebe ci to zvladnes
8. 1. 2012 12:51
Re: tak podme sa teraz pozriet na ine znacky, skoda je jasna
Ty bys měl především zauvažovat, máš li čím, nad svým správaním.
Protože ti (a nejen já) říkám, že opisuješ tabulky bez jakéhokoli přínosu. Zbytečně.

Ale předpokládám, že u tebe víc než u kohokoli jiného platí - pro hlupáka každý hloupý.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2012 13:22
Re: tak podme sa teraz pozriet na ine znacky, skoda je jasna
neopisujem tabulky ale normalne prisipevam a ak ta to se.rie ja ti s tym nepomozem >:D

hlupakom ta nenazyvam to by som si nikdy nedovolil na rozdiel od teba ;-)

ak mas problem necitaj to
9. 1. 2012 07:21
Re: tak podme sa teraz pozriet na ine znacky, skoda je jasna
Nevidím jediný důvod proč kritizovat Toppera, celkem jednoduše dal svůj osobní názor. nejde o tapetu, ale o subjektivní reakci na trhu.

Ti došel vaječňák??
Avatar - Ronault.
9. 1. 2012 00:02
Re: tak podme sa teraz pozriet na ine znacky, skoda je jasna
207 a 308 se totiž prodávají za velmi rozumné ceny, nemluvě o tom, že 207 SW tady byla skoro půl roku za cenu HB a 308 HDI za cenu 1,6 VTi, takže se není co divit... popravdě je 308 jedno z nejvýhodnějších aut v poměru cena/kvalita/výbava/prostornost
Avatar - woody-alien
9. 1. 2012 07:58
Re: tak podme sa teraz pozriet na ine znacky, skoda je jasna
Souhlas. 308 se dostala se svou cenou na jednu z nejvýhodnějších nabídek podle tebou zmíněných parametrů. 207SW za cenu HB je taky velké lákadlo. Když to shrnu, tak lákavých nabídek je na trhu přehršel i u aut, kde bys to nečekal (Golf např.) a člověk musí být na sebe přísnej, aby neskončil u něčeho úplně jinýho (většího, silnějšího) než původně chtěl. No,a někteří jsou na sebe přísní jen velmi neradi. ;-) >:-[]
8. 1. 2012 13:36
Prvních 12 modelů...
..je hezky seřazeno. První šestka klasickej mainstream a druhá šestka lowend (vyjma Meganu, aby mě taky Renaulťáci nesežrali >:D )
Rozbalit vlákno
9
Avatar - woody-alien
8. 1. 2012 14:13
Re: Prvních 12 modelů...
Renaulťáků se neboj, pes kterej štěká, nekouše... >:D
8. 1. 2012 15:19
Re: Prvních 12 modelů...
Taky fakt...ale štěkat umí pěkně >:D

Navíc se v poslední době jejich stav tady snížil...kdo ví co za tím stojí >:-[]
Avatar - ryman
8. 1. 2012 19:41
Re: Prvních 12 modelů...
nebo třeba taky disponují zdravým nadhledem a nemají zapotřebí se tady dohadovat :-) btw. s tou první šestkou je to imho jen dobře (hlavně díky škodě ;-) ), že se u nás pořád z větší míry jezdí slušná auta. Potěšitelný je tak velký podíl kompaktů :yes: , zřejmě na tom nejsme až tak špatně :-)
Avatar - woody-alien
8. 1. 2012 21:12
Re: Prvních 12 modelů...
Jj, tak doufejme že to vydrží (případně se ještě vylepší)... ;-)
8. 1. 2012 22:12
Re: Prvních 12 modelů...
Ten podíl kompaktů vidím v poklesu cen od roku 2009. Cena nových aut, dostupných pro lehce nadprůměrně vydělávajícího čecha, se moc nezměnila - +/- 300 tisíc. Akorát že v roce 2006 za to bylo k mání poměrně chudě vybavené auto B segmentu, dnes je za to slušně vybavený kompakt - Golf 1,2 TSi, velmi slušně vybavená Korea nebo ten Megane - HAF. ;-)

Ps. Fleety neřeším, to je úplně jiný svět. Zrovna u té Škodovky je ale jejich podíl obrovský. Mít údaje pouze o soukromých prodejích, asi bychom se zde všichni, mě nevyjímaje, divili. Neříkám to proto, abych zpochybnil celkové prodeje, jen prostě proto, že by mě tento údaj zajímal.
Avatar - ryman
8. 1. 2012 23:33
Re: Prvních 12 modelů...
tím líp :-) ohledně fleetů; určitě by byla statistika bez nich zajímavá, o tom žádná, ale není mi známa jakákoli technika, pomocí které ty čísla získat :-)
8. 1. 2012 23:34
Re: Prvních 12 modelů...
Prodeje neplátcům DPH ...
8. 1. 2012 23:44
Re: Prvních 12 modelů...
Viz. můj příspěvek níže "rymacovi". Ono se to dá skutečně podchytit těžko. Ale stejně by mě to zajímalo - prodeje neplátcům by přesně nevypovídaly o skutečném stavu, ale alespoň by se to blížilo.
8. 1. 2012 23:39
Re: Prvních 12 modelů...
Já také nevím, jak na to. Já jsem si vlastně taky kupoval fleet, ale zároveň prostě "svoje auto", dle vnímání a preferencí soukromého kupce (jsem plátce). Takže odlišit to je těžké. Snad prodeje více než dvou kusů naráz, plátcům DPH?

Ale ono to asi opravdu nejde, stejně jako reexporty.
Avatar - JGucci
8. 1. 2012 13:59
Roomster
Pokud by se do tabulky zapocetly i vozy zaregistrovane jako uzitkove, tak by Roomster skoncil na 9. miste s 3 483 ks.
Rozbalit vlákno
2
8. 1. 2012 17:34
Re: Roomster
Ale potom mozeme povedat,ze Skoda predala az 3483ks uzitkoveho modelu roomster :-)
8. 1. 2012 21:18
Re: Roomster
Nebo to můžeme nechat tak jak je, protože pod N1 se stejně prodávají reálně jenom plechové Praktiky..
8. 1. 2012 16:44
ix20
2075x :yes: Roomster to uz take jasne ako v minulosti nebude mat :-)
Rozbalit vlákno
6
8. 1. 2012 21:30
Re: ix20
To máš sice pravdu ale ani jedno z těch aut není žádné terno... To už bych vážně radši přišetřil a koupil Golf Plus! Ix 20 není žádná cenová bomba a jízdně už vůbec ne.
8. 1. 2012 22:26
Re: ix20
neviem sice jak si na to dosiel...ale ja mam iny nazor...a nie som sam

[odkaz]

i tá skvelá 1,4TSI dostala skoro na frak :-)

"přišetřil" no za tie prachy dostanem viac auta...navyse rozdiel základov je u nas 3000eur cca...co je dost.

PS: tiez zaujimave

[odkaz]
Avatar - kari.laz
9. 1. 2012 09:16
Re: ix20
Oháníš se tím testem, kde se porovnávaly modely Hyundai a VW? Myslíš ten test, ve kterém úplně každé auto Hyundai bylo podstatně horší snad úplně ve všech věcech kromě ceny?
9. 1. 2012 14:54
Re: ix20
nee, to vobec...konkretne iba tento test .) ...jasne,Golf v akychkolvek variaciach je kvalitne skoro top v ramci svojich tried,ale jednoducho v pomere cena/vykon nie...to bol aj vysledok testu a rozdiel nebol zdaleka taky aky prezentuješ! Podobne dopadlo aj porovnanie golfa plus s novym Mercedesom B...Becko bolo podstatne drahsie a tak nevyhralo.
ix20 vobec nie je zle auto,jak tu niekto chce naznacit...tym aj ze dokazali urobit o 200kil lahsie auto ako Golf+ pricom je mensi len o 10cm...je na tom aj lepsie co sa tyka dynamiky a spotreby 1,6atmo vs 1,4tsi (122hp)
9. 1. 2012 00:37
Re: ix20
Já bych jednoznačně volil SX4. Ix 20 není špatná, ale je řidičsky nezajímavá a downsizovaných benzinů se obávám, takže volba by byla jasná.
9. 1. 2012 15:01
Re: ix20
SX4 je sympaticke,ale zase u mna nepochodil,kedze som hladal vnutorny priestor a nie 4x4 :-) Kupodivu je ho tam podstatne menej a do kufra by sa snad nemestil ani kočík...a 1,6ku ma tiež ako ix20,tusim papierovo ešte slabsiu ak sa nemylim a řidičsky su nezaujímavé podla mna a pre mna obidve, ale rozhoduje aj praktické vyuzitie!
8. 1. 2012 17:18
a apostol se sklonil i pred
thalii, no to jsou mi veci, to je garazova realita
Rozbalit vlákno
4
Avatar - miromen
8. 1. 2012 17:54
Re: a apostol se sklonil i pred
Zajiste majitele upřednostnili Thalii před Passatem.
Avatar - ryman
8. 1. 2012 19:36
Re: a apostol se sklonil i pred
ta tabulka neni od toho aby si porovnaval hrusky s jabkama..
Avatar - 4hill
8. 1. 2012 20:17
Re: a apostol se sklonil i pred
Jo jo...smutný to obraz naší ekonomiky.. ;-\
Avatar - ryman
8. 1. 2012 20:46
Re: a apostol se sklonil i pred
proč?
Avatar - ryman
8. 1. 2012 20:24
Ad tabulka
dle [odkaz] 20% (30 ze 150) modelů tvoří cca 63% prodejů OA. Zde tak paretův princip platí jen částečně :-) Taky krom ix20 a Roomsteru není v první třicítce žádné klasické MPV.

AD2 Chtělo by to porovnat s čísly ostatních trhů (námět pro redakci?).

AD3 počet registrací ojetých vozů dosáhl v r.2011 cca 75% registrací nových vozů.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
8. 1. 2012 21:32
Re: Ad tabulka
ad ad 3... to je pokles nebo růst... snad se ojetin neprodává ještě více? Už dostatečně dlouho jsme byli vrakovištně Evropy 8-s
Avatar - ryman
8. 1. 2012 23:15
Re: Ad tabulka
poměr nové / ojeté je cca stejný v 2010 i 2011. v absolutních číslech oproti předloňsku je nepatrný nárůst, jinak např. oproti roku 2008 je tam rozdíl téměř sto tisíc (2008 - 230k; 2011 - 130k). vozy starší pěti let tvoří okolo 70%, z toho 10 až 15 let staré 30%, což je pořád dost a imho největší problém ;-\ největší skupina od 5 do 10 let má 36%, tady už je otázkou zda vůz z této kategorie označit za vrak :-O . každopádně si myslím, že prodejci (a cenotvůrci :-) ) mají rozhodně pořád na čem pracovat.
Avatar - Ronault.
8. 1. 2012 23:57
Re: Ad tabulka
No za vrak... to bych měl i já vrak... ale z druhé strany, není to tím, že by se kupoval tak starý, ale už tak dlouho doma je a kupování aut 5-10 let starých už často je kupování vraků, taková auta mají klidně 300-400t km nalítáno, konstrukce si už něco zažila atd...

Moc mě to netěší... Možná bych nic nenamítal, kdyby nová auta stála jako před cca 4 lety, ale dnes, kdy je slušný kompakt za i 275t (i30), velmi dobrý za 300 a solidní malé auto (i20) za 200t... ;-\
8. 1. 2012 23:15
Fiat
Ne že bych byl nějaký Fiatofil, ale z toho co tato tradiční evropská značka předvádí je mi až smutno. Panda a 500 OK, ale zbytek je bída. Pošesté liftnuté GP, horká novinka Bravo s nepřebernou paletou karosářských variant, stálice Croma ... Odpískal už Fiat kompakty a subkompakty nebo se čeká na nějaké globální chryslerofiaty ? Nemáte někdo relevatní info, co a zda vůbec hoši chystají ?
Rozbalit vlákno
2
9. 1. 2012 01:11
Re: Fiat
Nějaké relevantní info nemám, ale ono se stačí podívat na to, co Fiat dělá. Nebýt Pandy a F500, tak už dávno zmizel v "propadlišti dějin." Ano, Multi-airy jsou více než slušné motory, jenže marketing Fiatu je (min. v ČR), v porovnání s konkurencí trapný, navíc chtít za slušně vybavené Bravo s Multiairem á 140 k cca. 450.000,- Kč, což je cena na úrovni Focusu, při vědomí renomé Fiatu je ale naprosto neakceptovatelná. Co jsem četl, tak nástupce nádherné AR 159 se očekává nejdříve v r. 2013 nebo 2014. To co udělal Fiat s Lancií, k tomu se mi nedostává slov. To, že používá Lancia technologie Chrysleru, byl samozřejmě jasný a logický krok, ale nechápu, proč se designově neliší od svých amerických soukmenovců?

Jistě, těžko čekat, že se dočkáme nové Fulvie, Integrale HF aj. Re-brandovaný Chrysler? To je velké zklamání. Navíc, projekt nového Stratosu byl zrušen díky nátlaku Ferrari, protože a) Stratos měl využívat jeho motory, (motor), b) Ferrari pohrozilo karosárnám se kterými spolupracuje, že pokud se budou podílet na karosování Stratosu, rozváže s nimi smlouvy. Nicméně, projekt ještě úplně "u ledu" není, Maserati jedná o tom, že by se Stratos vyráběl, nicméně použitá technika má být od Renaultu.

I když bych si italské auto asi nikdy nekoupil, tak je člověku tak trochu líto, že je možné, aby upadal koncern, jenž dovede postavit auta jako je Brera, 8C, Mito nebo Quattroporte. Jinak co vím, že AR SUV plánuje a Maserati by tento nebo příští rok mělo na trh uvést Kubang (taky SUV). Jen si nejsem jistý, jestli SUV jsou tím, co zákazníci od AR a Maserati chtějí. :-( Zdroj: Top Gear)
9. 1. 2012 07:23
Re: Fiat
Horká novinka Bravo? Stálice Croma? dobrý >:-[]