Už první měsíc oficiálního zahájení prodeje se Škoda Kodiaq stala jedním z nejprodávanějších SUV na českém trhu. Hodně se dařilo i Renaultu Clio či Mercedesu E.
Kadak nekrade jen Yetimu ale i Superbu a Octavii. Dříve měli zaměstnanci na výber dobře vybavenou Octavii nebo špatně vybaveny Superb, teď mají ve výběru i Koďak. Kanibalizace propukla ve velkém. Pokud se jim nepodaří oslovit i lidi které by o Šáde ani neuvažovali, tak mají utrum .... a já si myslím že rozepínání do nekonečna nebude fungovat. Navíc musí prodejem vydělat VAGu na zaplacení dieselgate.
dokud se tady bude v autosalonech skodovky plivat soukromnikum do ksichtu, trend se neotoci.
prodavat hierarchicky horsi skodovku za cenu vyssi nez vw proste nepujde vecne...
Navíc uz ted ma třeba Tiguan XL vetsi kufr nez Kodiaq....
Prosím tě... jaký trend? Ty tu vidíš měsíční čísla z českého trhu a jen do toho projektuješ svoje pocity. Podívej se na čísla třeba za poslední tři roky... a pak se můžeme bavit o nějakých trendech.
na to se teprve můžeme těšit! Je předpoklad, že koruna posílí, a kdyby jen o padesátník, tak je to na autě o 10 000 méně. A povídají, že to bude více. Konečně dojde k narovnání tržního prostředí, pak jsme zvědav na výsledky. :-)
Žádné slevnění nebude, koruna se pořád drží kolem 27 a všichni už v průběhu minulého roku zdražili. Někteří dost razantně Fiesta, Polo. Pokud nevychytáš nějakou akci jako např na Ceed, který byl již od 300 000.
Koruna se nedrží na 27, je tam držena ČNB naivo. Skutečná síla koruny je někde na 25,50 ze Euro. Ale asi by byla pitomost zlevňovat. Ovšem silně to znevýhodní reexporty.
Nejsem tak hloupý, abych nevěděl že za ten kurz může ČNB. Po opuštění intervencí může být koruna velice volatilní. Může dojít dočasně k ještě většímu oslabení koruny díky spekulantům. Uvidí se až dojde k opuštění kurzového závazku. Je to všechno teoretické. Vzhledem k tomu ale jak rostou ceny od druhé půlky roku 2016, bych to na nějaké velké zlevňování neviděl. Pokud ovšem klesnou prodeje díky konci reexportů, jistě budou automobilky reagovat. Momentálně to ženou nahoru co trh unese.
Bolo vždy zaujímavé sledovať ako sa český trh so slovenským podobajú. No v poslednú dobu si všímam čo raz výraznejšie odchýlky. Asi najvýraznejšia je Vitara. Na Slovensku hneď po Fábii a Octávii tretí najkupovanejší model. Teda podľa niektorých médii prvý najkupovanejší (ale to len vtedy ak Fabiu rozdelíte na HB a Combi a Octaviu na LB A Combi). A v Čechách sa jej dokonca aj v triede SUV ušlo len 10te miesto.
Ale to už platilo i pro SX 4. Nevím jako umáte na Alovensku reklamu Suzuki, ale u nás tato značka funguje snad bez marketingu zcela! A ipřesto se Vitara prodává slušně, počáme si, jak s cenu zamává konec intervencí ČNB, zatím ze znehodnocování koruny těží v tuzemsku vyráběná auta.
Mě nezajímá jak se prodává Škoda, ale kdy přestane okrádání našich lidí ČNB, státem a firmami a kdy konečně naši lidé budou mít na pásce aspoň 2tis.EUR a pak si budou moci koupit "jakékoliv" auto a né nejlevnější auto nejlevnější výbavy jednou za 20let...
je to tvrdé co říkáš ale souhlas
k těm firmám - tedy k těm menším - daňové zatížení státem je tak obrovské že firma menší velikosti nemůže vyplácet více než cca 1 000 €
hrůzou je že stát místo toho aby zdaňoval řádně velké nadnárodní firmy, jde radši proti svým vlastním lidem
Kdyby ty velký firmy(nadnárodní většinou) nekřivili trh EU dotacem, dotacemi státu, kartely, tak ani malé firmy nemají problém. Ale ten tlak konglomerátu firem je obrovský. Zdanění není takový problém. Jde pak o to zvolit stranu která nabídne menší zdanění . Začátek je ale větší Hrubá mzda. Teď jsme opravdu k smíchu. A po zavírat členy ČNB za intervence...
Hele ony ty velké firmy si taky mohou vybrat, jestli tu podnikat budou nebo ne. Jasně, Hyundai třeba dostane nějaké pobídky do začátku a kde jaký čecháček si řekne, jak je to nefér, že támhle korejcům stát vyklopí pár miliard a jemu nic... ale ono se to tomu státu vrátí.
Nevím co to je za blbost s tou firmou menší velikosti, proč by firma o jednom člověku nemohla tvořit přidanou hodnotu třeba 5000€... to jsou nějaké škatulky v tvé hlavě.
Tady nejde o žádný stát. tady jde o lidi, který tu většinou dělají za směšný platy. A už dávno neplatí kecy o produktivitě. Pokud tu budou kartely, dohody nadnárodních firem, které neumožňují konkurenci menších českých firem, dotace německých firem a žďímání českých lidí, zlodějina ČNB a vlády která rozdává jen pobídky, aby se bila v prsa nezaměstností, ale vůbec jí nezajímá, že ti lidi jen dělají aby se uživili a ze života nic nemají.
Přidanou hodnotu, ať si každý tvoří jakou chce!
Zase čecháčkovství. Kdyby H řekl francouzskýmu, nebo německýmu dělníkovi, že mu dá 1000EUR tak ho pošle někam. Tam jsou jasné minimální hodinové tarify...
asi takhle - v Něměcku vynakládají na plat 2x tolik než v ČR
v ČR ale bereme 4x nižší čistou mzdu
ovšem v Německu nakročili naším směrem, 50% zdanění platu - běžná věc