Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2012: Nejprodávanější automobily nižší střední třídy

Hyundai i30 si stále udržuje druhou příčku za Octavií, v březnu překročil bez problémů 500 registrací. Na stupně vítězů se vrátil Golf.
Zpět na článek
16. 4. 2012 16:02
16. 4. 2012 16:39
16. 4. 2012 17:05
16. 4. 2012 17:55
16. 4. 2012 18:52
16. 4. 2012 17:26
16. 4. 2012 18:49
16. 4. 2012 19:05
16. 4. 2012 19:13
16. 4. 2012 19:56
16. 4. 2012 20:24
17. 4. 2012 08:44
19. 4. 2012 23:50
16. 4. 2012 19:56
16. 4. 2012 19:07
16. 4. 2012 19:32
16. 4. 2012 19:37
16. 4. 2012 19:42
16. 4. 2012 21:50
16. 4. 2012 22:12
17. 4. 2012 05:22
18. 5. 2012 21:53
16. 4. 2012 22:28
16. 4. 2012 22:57
16. 4. 2012 23:01
16. 4. 2012 23:17
16. 4. 2012 22:47
16. 4. 2012 22:58
16. 4. 2012 23:10
16. 4. 2012 23:41
17. 4. 2012 08:25
17. 4. 2012 08:52
17. 4. 2012 07:54
17. 4. 2012 16:18
16. 4. 2012 23:51
17. 4. 2012 07:45
17. 4. 2012 20:35
17. 4. 2012 16:10
18. 4. 2012 11:55
18. 4. 2012 16:31
18. 5. 2012 22:08
16. 4. 2012 20:00
16. 4. 2012 20:18
16. 4. 2012 22:42
17. 4. 2012 05:35
17. 4. 2012 05:38
18. 4. 2012 16:06
16. 4. 2012 20:47
16. 4. 2012 20:53
16. 4. 2012 20:53
17. 4. 2012 07:19
18. 4. 2012 12:08
16. 4. 2012 21:07
17. 4. 2012 17:49
18. 4. 2012 16:24
16. 4. 2012 16:02
Japonci
Kto tu evidentne straca su japonci. Honda s novym Civicom asi vela predajov nespravi, kedze dizajn ve veeelmi rozpacity. Som zvedavy s cim pride Toyota. Budu musiet zapracovat na exteriery ale hlavne na kvalite interieru. Lebo s tym, co maju v Aurise nemaju proti nemeckej a najnovsie ani korejskej konkurencii sancu.
Rozbalit vlákno
55
Avatar - 3_diamanty
16. 4. 2012 16:39
Re: Japonci
tak tak, z japoncov je to prave toyota, ktora mi absolutne dizajnovo nereze a tie ich vajicka ako auris nemusim ;-\ , dufam ze spravia uz nieco poriadne :yes:

civic je strasne drahe a v podstate nicim neohurujuce auto, razvor relativne maly, zakladny motor tiez na hondu nic extra, cena vysoka, dizajn rozporuplny - skutocne nema to honda lahke ale sama si za to moze, uz tou predoslou ufo generaciou sa mohli poucit ale nestalo sa. Mne sa ako taka honda civic paci nic proti nej ale za tie peniaze skutocne hmmm uz mam pomaly premiu a aj so silnejsim motorom tak neviem ci by som siahal po honde, asi nie aj ked nic proti nej.

;-)
16. 4. 2012 17:05
Re: Japonci
Predchadzajuci Civic sa mi pacil. Ten ufo dizajn zvonku a aj star trek interier bol zaujimavy. Novy Civic podla man nevisiel Hlavne v interiery ta kombinacia horizontalne delenej pristrojovej dosky a tubusov posobi prekombinovane a nepriehladne.
Avatar - 3_diamanty
16. 4. 2012 17:55
Re: Japonci
v predoslom ufo civicu som sedel, ked bol autosalon na lade v steelarene v kosicach v r 2007 tak som si do civicu sadol poriadne ho omrkol a musim povedat ze sedelo sa mi lepsie ako v ktoromkolvek inom aute tejto triredy dokonca lepsie ako aj vo vacsom saabe 9.3 ktory je zvnutra starasne maly stihly, no ale nie o tom chcem pisat - chcem povedat ze u mna tiez nie je problem ani co sa tyka dizajnu ani interieru ale problem je skor cena, zakladny motor zakaldan vybava a cena niekde na urovni 16 000 eur je na taketo v podstate obycajne nie velke auto az premrstena nech sa na mna nikto nehneva, ved za 12 000 ma mrovnako vykonny i30 s vacsim razvorom aj lepsimi zarukami a 4000 eur usetrim a tie sa mi urcite zidu na ine veci ako len zivit auto.
Avatar - twistedTSD
16. 4. 2012 18:52
Re: Japonci
Předchozí ufocivic mě moc nezaujal, ale denně jezdím kolem jednoho nového a musel jsem uznat, že je to celkem pěkné (i když stále zvláštní) auto. Takže minimálně exteriérem u mě vítězí on. :-)
Avatar - JuckiCZ
16. 4. 2012 17:26
Re: Japonci
Mě se práve novej civic moc líbí. Škaredej určitě není a cena mi přijde naprosto adekvátní! Cenově s 1.8 benzínem to vychází podobně jako golf s 1.2 TSi (aspoň podle auto/tipu a internetu) a tyhle dvě auta se nadají snad ani moc srovnávat. Honda má vyšší výkon, navíc v atmosféře, je prostornější, má variabilnější interiér a spolehlivostí to je taky první liga (alespoň, co jsem se dočetl). A hlavně, nemusíte jezdit jak ovce v tom stejném, co má 60% Vašeho sídliště. Ono cenově srovnávat Hondu s Hyundai, nebo Renault/Dacia opravdu nemá moc smysl... A pokud tam někdo dá ten jejich diesel, tak když jsem to srovnal s oktávkou, tak ta je v podobné výbavě asi o 120 000 kč dražší a to má ještě navíc 2.0 TDi 103 kw, což je (zase z doslechu, internetu a periodik o autech) horší motor, než ten v Hondě. Myslím si, že právě s takovými vozy by se měl Civic srovnávat ;-).
16. 4. 2012 18:49
Re: Japonci
Golf 1.2 TSI 77 kW je za cca 330.000, - Civic se teto cene ani nepriblizi...
Avatar - JuckiCZ
16. 4. 2012 19:05
Re: Japonci
Tady někdo kouká na zákadní verze. V koncernu VW si platíš i za volant :-D. Počítám normállně vybavenou verzi (tzn. Tempomat, automtická klimatizace, parkovací asistent, vyhřívaná zrcátka, dešťový senzor, okna v elektrice...), žádný přehnaný zbytečnosti. No a jak jsem napsal, v posledním AutoHitu (08/2012) měli podobně vybavenej Golf za nějakejch 540k Kč.
Avatar - JuckiCZ
16. 4. 2012 19:13
Re: Japonci
Omlouvám se, 440k Kč, spletl jsem se ;-) .
16. 4. 2012 19:56
Re: Japonci
lled spíš mluvil o ceně po nějaké běžné slevě, ne o ceníku.
Avatar - JuckiCZ
16. 4. 2012 20:24
Re: Japonci
Nemluvil, byla to cena za Golf 63 kW, 5stupňová převodovka, ne zmiňovaný 77 kW a šestikvalt ;-).
17. 4. 2012 08:44
Re: Japonci
Mluvil jsem treba o tomto:

[odkaz]

- malý kožený paket: tříramenný kožený volant
- vnější zpětná zrcátka a kliky dveří lakované v barvě vozu
- Paket "Sport" pro Trendline
- Rádio "RCD310
- Klimatizace "climatronic" s automatickou regulací, 2zónová teplotní regulace

+ standardni vybava

cena: 349.480,- je vyssi nez udavanych 330.000,- ale lze videt i za tuto cenu golf v teto vybave.
19. 4. 2012 23:50
Re: Japonci
Hlavně, že mu vidíš do hlavy. U VW se často mluví o skladovkách (i na vůz do výroby jsou slušné slevy) a cena tomu odpovídala. Navíc i na tu skladovku dávají další slevu.
Avatar - miromen
16. 4. 2012 19:56
Re: Japonci
Tak to jsi docela mimo. Golf ma dost nadstandardni zakladni vybavu a za cca 370tkč to rozhodně neni žadne holatko. Zřejmě si to pleteš s Octavii.
Avatar - JuckiCZ
16. 4. 2012 19:07
Re: Japonci
A mimochodem, ten golf je v základu za 353 900 Kč ;-).
Zdroj: [odkaz]
16. 4. 2012 19:32
Re: Japonci
Hned na hlavní stránce vidím "Golf TSI již od 329 900 Kč".
Avatar - JuckiCZ
16. 4. 2012 19:37
Re: Japonci
Ano, 63 kW, 5stupňová převodovka :-D.
Avatar - JuckiCZ
16. 4. 2012 19:42
Re: Japonci
Mrkni na konfigurátor, tam se to ukáže v pravém světle ;-). A tady jsme právě u toho, kde vidím probém já. VW (myšleno celej koncern) dá na plakáty Golf již od 329 900!!! A lidi se mrknou na Hondu a diví se, že ta je v základu za 379 900... Jenže pokud se máme bavit o normálním autě, ve kterém se dá pohodlně cestovat, takže pokud si tam dáme normální výbavu, hned jsou ty ceny jinde. Bohužel, zákazník reaguje na jednoduché výkřiky na billboardech...
16. 4. 2012 21:50
Re: Japonci
A kdo brání Hondě použít uplně stejný "výkřik na billboardu" jako ten VW ? Problém není nikde. Tedy pokud je Honda spokojena s výsledkem a horní tabulkou.
Avatar - JuckiCZ
16. 4. 2012 22:12
Re: Japonci
Asi se nechtějí snížit na úroveň VW ;-). Ale ve finále máš pravdu, problém není nikde, Honda nebude masovej výrobce levnejch a okleštěnejch vozítek - naštěstí! Já jí totiž docela fandím. :yes:
Avatar - white label
16. 4. 2012 22:26
Re: Japonci
Honda (auta) je aktuálně, zejména v Evropě, svou nabídkou na trhu hluboko pod úrovní VW..., že jí fandíš je sice pěkné, ale "pr.d" to zrovna v tomto ohledu může něco změnit...
Pohádky o tom, že zrovna Honda nechce být masový výrobce automobilů (viz motocykly a motory vůbec) si nech pro diskusní naivky... ;-)
Avatar - woody-alien
16. 4. 2012 23:02
Re: Japonci
Ano, ano, stále stejné pohádky o kvalitním a poctivém výrobci automobilů, který se nechce snížit k masovému prodeji, aby tak nepřišel o svou výlučnost... >:D >:D
Avatar - white label
16. 4. 2012 23:30
Re: Japonci
Přesně tak, v Japonsku na to mají Hondu, v Evropě na to máme AR (před spojením s Chryslerem i Lancii) a u prémie Jaga... ;-) >:-[]
Avatar - JuckiCZ
17. 4. 2012 05:22
Re: Japonci
Neřekl jsem, že nechce bejt masovej výrobce automobilů, ale že se nechce snížit k tomu, aby do auta dali naprosto nedostačující výbavu (právě tu okleštěnou verzi).
18. 5. 2012 21:53
Re: Japonci
Umíš ty joudo dělat něco jinýho, než brouzdat po cenících a pak to tady vypisovat? Je vidět, že o tom, jak se kupujou auta víš úplný kulový, viz. tvoje bláboly u článku o ceně Rapida. Tvejch 25 příspěvků v diskuzi představuje skutečně "špičku", v poslední době tady takovejch šašků jako ty přibývá geometrickou řadou a ti, jejichž přííspěvky člověk čte se zájmem a potěšením jsou tady čím dál tím méně často, protože je tuctoví žvanilové tvého střihu odtud vytlačují tak rychle, že si je ani člověk nestačí dávat na hate list.....
Avatar - miromen
16. 4. 2012 22:28
Re: Japonci
Takže u nas je Honda nadřazena a na zapad od nas podřazena. >:D
Avatar - Choochoo
16. 4. 2012 22:57
Re: Japonci
Kolega asi mluvi o tomto
[odkaz]
Kdy pri cca 2x mensim prodeji je hodnota znacky Honda 2,5x vetsi tedy celkove 5x ;-)
Podřazena Honda urcite je a to BMW, MB a Toyote a tady se neni za co stydet ;-)
Do 5 let to vypada ze bude mit znacka vw hodnotu levneho korejskeho podradneho (Teda to jen na popichnuti ) voziku ;-)
Avatar - miromen
16. 4. 2012 23:01
Re: Japonci
Ne ne kolega myslel uplně něco jineho. Určitě ne to že Honda ma v posledni době ubytek prodeju.
Avatar - Choochoo
16. 4. 2012 23:17
Re: Japonci
Myslis u nas kdy se v unoru a breznu doprodvali stare 8G a ceka se zrovna na zacatek dodavek 9G?
Honda proda v evrope to co vyrobi a o nic jineho ji nejde. V Cine a snad nekde v Mexiku by mely byt staveny nove Fabriky. Lonske zaplavy v Thajsku znamenaly ztratu cca 300tis aut a zemetreseni v Japonsku urcite vyrobe take nepomohlo, ale to nema s nabidkou nic spolecne ;-)
Avatar - white label
16. 4. 2012 22:31
Re: Japonci
S cenami od, tu rozhodně nepřišel VW (ani zdaleka) jako první...
Taky se podívej do těch konfigurátorů, kde končí ceny Golfu a kde ceny Civicu a hlavně na možnosti konfigurace Golfu a Civicu...
Avatar - Choochoo
16. 4. 2012 22:47
Re: Japonci
Jojo ta konfigurace a ta nedrazsi verze, to je porad dokola, Kolik lidi si tu nejdrazsi verzi koupi? Vetsinou je nejprodavanejsi akorat nejlevnejsi edice henline ;-)
Aby to melo poradne sklapeni sedacek a ne jako ve 120 a poradny kufr, to ne ;-)
Avatar - miromen
16. 4. 2012 22:58
Re: Japonci
Tou konfigurovatelnosti se Honda řadi na nižši uroveň protože nema co nabidnout. Nebo snad u kompaktu považuješ za zasadni velikost kufru ? A to zvlašť u "sportovni" Hondy ktera ma navic obyč. zadni napravu. Honda nevi kudy kam snaži se seč muže ale nejde ji to a zřejmě to ani neumi.
Avatar - Choochoo
16. 4. 2012 23:10
Re: Japonci
Na nizsi uroven se radi dle tebe, kdy vetsinou packety jsou levnejsi a Honda to dotahla tak daleko, kdy druha verze uspokoji 90% zakazniku. Ja vybral GT vybavu a jsem spokojen, oproti vrzi Sport jen polokzene sadacky a misto hliniku tvavsi chrom. Takze 2+ vybava je uz slusny nadstandard, staci se podivat. U kompaktu povazuji prave kufr a vnitrni variabilitu za velmi dulezitoum, pac v relativne malem aute mam vseho dostatek a nemusim jako nekteri kupci koncernu resit, jestli mam deti a potrebuji kombik nebo ne. Obyc zadni naprava je ohrana pisnicka, kdy HH Renault s touto napravou je kralem tridy. Honda popravde na evropu spise z vysoka ...., ale i tak po odladeni zadni napravy dle pozadavku evropanu je spicka ve tride. Jen ta cena zase neni pro kazdeho ;-)
Avatar - miromen
16. 4. 2012 23:41
Re: Japonci
Kolik to je těch 90% zakazniku v připadě Hondy ? Nebo spiš kolik to bude...
Zadni obyč. naprava je ohrana pisnička protože ji nema Honda ? To že toto řešeni je na vyšši urovni je snad jasne a ne třeba tu tahat nějake okrajove a uplně jinak zaměřene zaležitosti.
To jestli ty považuješ velikost a variabilitu kufru u HB za duležitou neni vubec podstatne a jak je vidět tak to je opravdu vcelku okrajova zaležitost. Podivej se kterych HB v nižši středni se nejvice prodava a jak maji velke kufry. Takže je ti snad jasne že tohle rozhodně neni jedna z nejduležitějšich vlastnosti. Od toho jsou tu jine karosařske varianty.
Avatar - Choochoo
17. 4. 2012 08:25
Re: Japonci
V pripade Hondy je to presne 90% ;-)
Neni to o tom ze ji Honda nema, ale urcite o tom ze prinos je diskutabilni. To teda u VW a Fordu musi byt ale jelita, kdyz HH Megane je na tom lepe i s torzkou, kterou je urcite mnohem slozitejsi odladit. Neni to treba o tom, ze jinak by Golf na torzce byl uplny propadak a takhle se aspon dotahuje na konkurenci? Neni dulezite co je tam papirove, ale jak to plni funkci. Pri prednaskach mi jeden Profesor rikal, ze na kvalitni vozovky je tuha naprava i lepsi ;-) Myslis, ze kdyz mel Civic nezavisle zaveseni do 7G ze by ho Honda ted neumela? Golf byl i do 4G pro vwanatiky modla, ikdyz mel torzku vzadu. Nema nahodou torzku Megane, Auris, 308, C4 a urcite spousta dalsich?
Ona ta variabilita neni okrajova, jen ma spousta lidi co jsem vezl a i zde na foru ma predstavu, ze Civic ma maly kufr a ze je drahy, protoze sportovni design hodne klame ;-) Proc kupovat jinou karosarskou verzi, kdyz mam to same a i vice v Civicu nez v I30 kombi ;-) Kdyz budu mit deti, tak dle tveho uvazovani musim jit bud do Golfa variant, nebo Octavky, ale je chci mit hatch, sportovni vzhled, nejsem duchodce, ktery jezdi na vikendy se svym kombikem na chalupu ;-) Proc je dle tebe u nas tak prodavana Octavia, kdyz Golf je takova spicka a je levnejsi? Neni nahodou jedninej rozdil v kufru?
Avatar - miromen
17. 4. 2012 08:52
Re: Japonci
Proboha chapej že Octavia je Škodovka k tomu ne třeba vic psat co se tyka prodeju u nas. Navic si myslim že většina lidi kteři tu Octu maji jeji kufr ani nepotřebuji ale je to Škodovka a basta.
A opět že ty vyžaduješ sportovnějši HB s většim kufrem nic neřika protože podobnych lidi je malo a na prodejich je to vidět.
Opět sem tahaš auta ktere jsou zaměřena na sport tedy okrajova zaležitost. Že je Megan nejsportovněji ještě neznamena že druzi jsou jelita. Pravě naopak Ford a VW maji v nižši středni v běžne produkci což je rozhodně podstatnějši nejlepši naladěni podvozku. Na jednu stranu ve třidě nadpruměrna jizda a na stranu druhou nadpruměrny komfort takže nesklame teměř nikoho. A to je uměni takhle naladit podvozek a s viceprvkem ktery je samozřejmě potřeba taky umět naladit bude vysledek vždy lepši. To že honda od viceprvku upustila je podle mě jen s finančnich duvodu.
16. 4. 2012 23:42
Re: Japonci
Mě hlavně baví, že na zdejších diskuzích se často řeší jen nějaké papírové údaje, kdo kde má kolik výbavy, kdo má větší rozptyl výkonů motoru, že tamten má moc daleko nějaké tlačítko, druhý točí na dálnici o 163 ot./min víc, další má 5,634% měkčí plast kolem rádia a podobné nesmysly. Tuhle tu zas někdo psal, že Megane je na vyšší úrovni než Cee'd, protože Renault dělá Megané RS, což Kia nemá. Je fajn, že Renault dělá úplně top hothatche, ale já nevím, zajímá to někoho, když si jde koupit auto segmentu C s "jednašestkou"?

Celkem mi připadá, že na tomhle serveru se přebírají praktiky z německých periodik (spojení tam je a sdružují se tu i takové typy diskutérů), kde všechno musí být nějak očíslované a řeší se i věci, že nějaké auto je o pár dB při dané rychlosti hlučnější. Já nevím, vybírá si podle toho někdo auto? Možná jsem v menšině, ale mě vše výše zmíněné nezajímá. Podstatné pro mě je, jak mě auto osloví, zda má jiskru, budu se těšit až s ním pojedu, zda si k němu vybuduji vztah. Pak i tisíc chyb nehraje roli. Radši budu jezdit v Mazdě 6 první generace než v nejnovějším Passatu. Stejně tak bych měl radši Civic než drtivou většinu kompaktů z prostého důvodu že se mi líbí a nikdo mě nedonutí jezdit v takzvaně objektivně lepším autě, které mě nebaví.

To se pak nesmím divit, proč jsou auta čím dál horší a horší a ztrácí se z nich kouzlo (neboť se z nich stává čistě spotřební zboží), když to je o lidech, co je kupují. Jde jen o to mít co nejvíc motorů, co nejvíc převodovek, co nejvíc stupňů v převodovkách, co nejměkčí plasty v interiéru, co nejtlustší odhlučnění, co nejnižší spotřebu bla bla bla
Avatar - Choochoo
17. 4. 2012 07:54
Re: Japonci
Souhlasim, take se tesim na to az se v patek svezu ;-)
Kdyz vylezu ze sluzebni Fabie 1,4TDi, ac vyhrava spoustu testu a srovnani, tak z trifazoveho rizeni je mi uprimne na bliti. Nejdriv zatocis volantem, po sekunde se auto nahne a po dalsi sekunde Fabie zatoci. Pak na me vypadne kryt pod pristrojovkou, pri varceni zpet si malem uriznu ruku od ostrych hran 8-s Jedine co je tam zabavne je ze to je sluzebni, takze porad noha na podlaze, abych prisel na jiny myslenky ;-)
Avatar - JuckiCZ
17. 4. 2012 16:18
Re: Japonci
Mě zajímá, jak se mi auto líbí (tudíž jak je celkově designově sladěno), jak mě baví ho řídit, jestli mě nutí se za ním otočit, když od něj odcházím domů... Ale těch tisíc chyb vadí, ono to opravdu ruší, když někde něco pořád vrže, když se kopeš kolenem do palubovky na každé křižovatce, když jsou nekvalitní sedadla, ze kterých tě bolí hlava... Ale vím, jak jsi to myslel, všechno se musí brát s rezervou. To stávající mi to na 100% plní, a třeba právě honda accord vypadá, že by to taky zvládla, stejně jako civic, ale třeba VW podobné auto nenabízí (podle mě). My jsme očividně ale ve velké menšině, když se člověk podívá na prodeje, rozhodují jiná kritéria ;-).
17. 4. 2012 20:25
Re: Japonci
Zrovna jsem to teď někam psal, tak to zopakuji. Auta jsou jak počítačové hry, graficky dokonalé, dočteš se o spoustě softwarových vychytávek na papíře, ale nějak mě to nebaví jako Prehistoric II, Lemmings, Civilizace nebo Tetris, kterým stačí primitivní engine a pár barev. Jsem jistě v menšině, ale vidím to tak a podobný přístup mám i k autům, nejdůležitější je pro mě hratelnost a ne počet barev, rozlišení, 3D grafika, perfektní animace a tak dále.

Co se týče těch chyb, ty sice štvou, ale spoluvytváří charakter toho auta. Určitě budeš radši žít se sympatickou ženskou, co tě bude občas štvát, než se sterilní robotkou.
Avatar - white label
16. 4. 2012 23:32
Re: Japonci
Já jsem argumentací konfigurátorem nezačal, ale když se řekne A, mělo by se logicky říct i B...
Nejen mě naopak zajímají především dražší verze Golfu...
Avatar - Choochoo
16. 4. 2012 23:51
Re: Japonci
Ti verim, ze Tebe jo, ale koncernove vetsine treba staci zakladni podkladova bila barva a prvni dostupnejsi packet, aby to nebylo holatko ;-)
Honda ma v zakladu metalizu, cimz se zase ochudila o dalsi prvek individualizace a snizeni ceny o 15tis ;-)
Kolega chtel poukazat spise na to, ze spousta zakazniku si rekne jejiz 400, ale kdyz pak zacnou dovybavovat auto za 320 dostanou se klidne za tech 400, kdy treba Kia Ceed v Kombiku a motorem 2,0 stala pred par lety asi stejne nebo vice nez Civic Sport se stejne vykonou 1,8 ;-)
17. 4. 2012 07:11
Re: Japonci
Divil by ses, ale golf se většinou jako holátko neprodává. A v Evropě už vůbec ne. No a Golf nabízí věci, o kterých si Honda může nechat jen zdát. Přiznej si, že Honda v poslední době své modelové portfolio moc nezvládá. Kde zůstala značka, která kdysi mívala sportovní ambice a dělala věci jako S2000? Honda je smutný příběh o úpadku.
Avatar - Choochoo
17. 4. 2012 07:45
Re: Japonci
S2000 kolik si jich videl na silnici? To je to o cem mluvim ;-) To je skoro to same jako kolikrat si videl Golfa v top vybave?
Nerikam ze se prodava Golf jako holatko, rikam ze se pribali prvni packet a uz je to OK.
Modelove portfolio se u Hondy nemeni. Myslis ze nove NSX, ktere urcite bude pecka ji obchodne nejak vytrhne? Myslis ze to nekdy uvidis na silnici? Kolik si videl na silnici Type-R Civic, Accord?
17. 4. 2012 20:35
Re: Japonci
Jenže jaksi ty top modely vytvářejí velkou část image značky. Nebo myslíš, že Honda si vybudovala pověst výrobce výborných vysokootáčkových atmosfér zakladním Civicem 1.4 ? Postavení, image, to, jak je značka vnímána trhem je firemní zlato. Honda se v minulosti velmi jasně profilovala a definovala. Nyní to vše házejí za hlavu. V tomhle je obrovská síla VW, resp. značek koncernu. Ponechme stranou, jak kdo ta auta vnímá, ale po X let jsou ta auta "stále stejná". Když jsi před x lety vlastnil VW, tak dnes, když se k němu vrátíš nalezneš to samé, jen posunuté v kontextu doby. Aniž bys musel sáhodlouze přemýšlet, můžeš s velkou mírou jistoty říct, jaké to auto je, nebo bude, aniž bys ho viděl, nebo řídil.
Avatar - JuckiCZ
17. 4. 2012 16:10
Re: Japonci
Já jsem taky nezačal s konfigurátorem, jen jsem reagoval na to, že lidi píšou, že je civic drahej. A snad jsem i dokázal, že nemají pravdu :-D.
18. 4. 2012 11:55
Re: Japonci
Pravdu nemáš. Souhlasím, že Civic je výborná kára - spolehlivá, prostorná pro posádku, variabilní, se slušně velkým kufrem, vybavená, asi i sportovní...
Ale oproti stejně vybavenému Golfu je prostě (bavíme se o cenách, za které si to auto můžeme pořídit) o několik desítek tisíc dražší (jakkoliv porovnávat atmosféry s turbomotory je trochu ošidné).
Avatar - JuckiCZ
18. 4. 2012 16:31
Re: Japonci
Dobře, když už nebudeme porovnávat turbomotory a atmosféry, tak proti sobě musíme postavit alespoň adekvátní výkony (v mírný prospěch turbomotoru díky vyššímu točivému momentu), tudíž mi přijde adekvátní 1,4 TSi a 1,8 i-VTEC (90kW a 104 kW, o 1.2 TSi se 77 kW se nedá ani bavit jako o adekvátním oponentovi k 1,8). Ceny obou vozidel začínají zhruba stejně - VW 421k a Honda 429k. Pokud vezmu nějakou rozumnou verzi výbavy Hondy, což je pro mě Sport, tak Honda stojí 479k a VW mi vyšel v konfigurátoru na 535k, i kdyby šlo něco pořídit v paketech levněji (Honda má oproti základu Golfu parkovací kameru, duální automatickou klimatizaci, litá kola 17", tempomat, okna v elektrice,...), tak to nebude o 60k levnější. A navíc už jsem tady psal, že civic je prostornější, a variabilnější a nikde se o něm nepíše jako o méně kvalitním, či spolehlivém, tudíž by logicky měl být ještě o pár desítek tisíc dražší (podle mě srávným konkurentem Civicu je Octávia). Proto trvám na tom, že pravdu mám a že Civic není drahý, nýbrž jen lépe vybavený ;-).
18. 5. 2012 22:08
Re: Japonci
To mu nevysvětlíš, jenom další novej "tupoun", kterej se tady snaží dokazovat, jak je úžasně chytrej, protože se "podíval" na ceníky a použil konfigurátor. že je civic prima auto vím tak dvacet let, když jsme řídil první (kamarádem dovezenej po revoluci z Německa, kdy tady ještě ani nebylo zastoupení). Sám jsem ho měl (sedan v letech 1995 až 1999), opět absolutní spokojenost, ale když jsme ob další auto kupoval novej, tak už tehdy (2003) byl Accord drahej ve srovnánís Mazdou 6 a Toyotou Avensis. A portfolio motorů bylo mnohem slabší. Bohužel, je to tak, jak se tady píše, Honda je sympatická značka, dělá dobrý auta (předchozí Civic se mi líbil dokonce moc) a třeba Jazz je velice šikovný auto, ale to, co je dál (myslím v Evropě) je prostě bída - aktuální Accord mně moc neuchvátil, Legend byl staženej z prodejů (kvalitní, ale opět drahý auto ve srovnání s konkurencí....) a C-RV je opět drahé a prodejně málo flexibilní (byť opět uživatelsky kvalitní). A design jakoby šel dolů, hondy 90. let byl nádherný, pak přišel jeden sterilní Civic a dneska je zajímavý asi jenom ten Civic (i když taková pecka jako jeho předchůdce to prostě není).....škoda, v době kdy protfolia značek jsou až přehnaná (viz. jenom kolik variant a variací má ten některými velebený a dalšími nenáviděný Golf, motorů a převodovek), ale u Hondy je to prostě chudičké.
Avatar - Choochoo
16. 4. 2012 20:00
Re: Japonci
Vsichni resi cenu ke Golfu, ale variabilitou, prostornosti a opravdu peknym kufrem dnes s lepici sadou ma v zakladu cca 475l a tudis ma blize k Octavce. Pri takovemto porovnani nechapu, jak se tedy muze prodavat Octavka, kdyz je tu Golf >:D
Osobne me na 9G spise vadi mene sportovni predek nez u 8G, ale byl to cil, priblizit auto i usedlejsim zakaznikum. Predek ma i dve verze masek, podobne jako I30, urcite take dobry tah. Zadek 9G vypada ve skutecnosti velmi dobre a co je dulezite pro spotrebu tento zadek prispel ke snizeni aerodynamickeho soucinitele cx na spickovou hodnotu pro hatchback 0,27. (usporny Focus Econetic 0,295, Golf cca 0,31) Osobne me velmi zaujalo u 9G zajimave tlacitko ECON, ktere hlida vykon motoru a snizi tak spotrebu, coz ma urcite prinos treba ve meste. Takovou uvahu jsem mel pred par lety, pac nejvetsi spotreba je vzdy po meste a pri nehlidane akceleraci, kdy se da spotreba snizit o litry.
To srovnani Hondy a lidovych aut odpovida, naprosty souhlas, Honda neni opravdu lidove auto a neni ani jejim cilem se do teto pozice pasovat ;-) Jejim cilem je prodat cca 200tis. vyrobenych Civicu, coz odpovida max. produkci tovarny ;-) Nebo si nekdo mysli, ze je jejim cilem snizit ceny, snizit si tak vnimani znacky na uroven lidoveho lacineho voziku a honit se za prodejem 3x takovym jako ma dnes aby videlala o chlup vetsi penize? Urcite takovou dobrou radu oceni treba u BMW ;-)
Na podzim by mel dorazit spickovy diesel 1,6 a pristi rok kombi verze ;-) Urcite je se na co tesit :yes:
Avatar - JuckiCZ
16. 4. 2012 20:18
Re: Japonci
Vidím, že aspoň s někým se stoprocentně shodnu ;-).
A k tomu dieselu: Mě přijde do civicu ta 2,2l akorát :-).
Avatar - Choochoo
16. 4. 2012 22:42
Re: Japonci
Je tak nahrane, pac uz je asi o dost tezsi, ale urcite v nove generaci velmi usporny, urcite spicka tridy. 2,2 je tak akorat vykonem, ale urcite se bude 1,6 prodavat vice.
Novy Civic 9G se uz neprodava ani na plechacichm, jina nez automaticka klima tam taky nebyla ani v 8G, take ESP standard uz v zakladu u kazde verze od 8G,... Neni to lidove vozitko a ani znacka a doufam ze ani nikdy nebude. Honda je draha a asi jeste dlouho bude, zato dle ceny Golfu zjistis, ze najednou jeho hlavni konkurenci u nas i vsude jinde bude zanedlouho I30, donedavna opovrhovany korejsky vyrobce lacinych voziku ;-)
Avatar - white label
17. 4. 2012 21:53
Re: Japonci
Jedna reakce nestačila, ty další dva palce nahoru jsou za co? Doufám, že ne za ten nesmysl v úvodu, že má aktuální Golf (hb) 475 litrů objemu kufru, to je při jeho délce a použité víceprvkové zadní nápravě samozřejmě nesmysl...
Avatar - JuckiCZ
18. 4. 2012 16:06
Re: Japonci
Ne, nějak mi blbnulo připojení a porvé to ukázalo, že se to neodeslalo, což ale nebyla očividně pravda a nikde jsem nenašel, jak to smazat...
A k tomu objemu kufru: Nedošlo mi, že tu větu může někdo chápat tak, že se píše o Golfu a ne o Civicu :-D.
Avatar - Well-being
16. 4. 2012 18:22
8 z 10ti Oktávek
jde do firemních flotil. V tom případě je vlastně i30 vítěz ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 4hill
16. 4. 2012 18:40
Re: 8 z 10ti Oktávek
U nás jezdí jako firemní auta i i30..takže je první Golf? >:-[]
16. 4. 2012 18:54
Re: 8 z 10ti Oktávek
a není to jedno, firemní a nefiremní auta nikdo nerozlišuje... holt kdo umí, ten umí a prodává do fleetu ;-)
16. 4. 2012 21:52
Re: 8 z 10ti Oktávek
Podívej se na začátek tohoto vlákna, jak firemní a nefiremní auta nikdo nerozlišuje >:D
16. 4. 2012 19:00
Re: 8 z 10ti Oktávek
Kombíky jo ... ale služební hatchbacky i30 jsem ještě neviděl :-)
16. 4. 2012 19:05
Re: 8 z 10ti Oktávek
On to vlastně ani kombi není jen mírně prodloužený hatch >:D ;-)
Avatar - 4hill
17. 4. 2012 07:19
Re: 8 z 10ti Oktávek
AD Valenta používa hatchbacky..O to nejde..jen jsem chtěl poukázat na něčí jednoduchou logiku :-)
17. 4. 2012 07:48
Re: 8 z 10ti Oktávek
To jsem pochopil ... ale bylo by opravdu zajímavé rozčlenit segment osobních auta na flotily a soukromé osoby, aby bylo vidět, která auta jsou opravdu oblíbená "lidmi". Možná by na tom byl dobře opravdu ten Golf, služební je tu a tam nějaký kombík, ale je jich málo.
16. 4. 2012 20:43
NEJ skok měsíce: i30!
Takže shrňme:

1. místo dovozová: i30!

Nej skok měsíce: i30!

Bez problémů 500 registrací: i30!

letos +55,8 %: i30!

od ledna 1. místo v dovozové: i30!

meziroční srovnání, letos +241: i30!

pětice nejúspěšnějších: i30!

"Tohle auto je totiž precizně udělané celé. Naposledy jsem měl v téhle třídě tak dobrý pocit z dílenského zpracování u posledního VW Golf... ten podvozek... perfektně tlumí nerovnosti... projel jsem s ním stovky kilometrů... a vždy jsem se cítil naprosto jistě... řízení... zprostředkuje precizní zpětnou vazbu... Klobouk dolů! ... a to úplně všude jsou měkčené plasty... Výborně čitelné přístroje... Paráda, tiché, pohodlné... je to auto výjimečně kvalitně zpracované, v tomto ohledu si nezadá ani s mercedesy; robustnost a festovnost cítíte v každém detailu..." - Autotesty (idnes.cz, únor a březen 2012)

CO TO JE ZA AUTO??? Hyundai i30!

>:-[] :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - woody-alien
16. 4. 2012 22:02
Re: NEJ skok měsíce: i30!
Člověče, ty se snad k Hyundai modlíš, tak tady aspoň malá inspirace... ;-) >:D

Hjundééé náš, jenž jsi na nebesích,
posvěť se jméno tvé,
přijď království tvé,
buď úspěch tvůj
jak v Česku, tak i v zahraničí
Pět let záruky dejž nám dnes
a odpusť nám naše pyskování
jakož i my odpouštíme tvým kritikům
a neuveď nás v pokušení na Golfa,
ale chraň nás od zlého VW.
Neboť tvé je království i moc i sláva navěky.

Amen.
Avatar - white label
16. 4. 2012 22:18
Re: NEJ skok měsíce: i30!
... a neuveď na scestí našeho "východního" bratra Icescenta a nedopusť jeho případný incest s ďáblem zákeřně převtěleným do VW Golf... >:-[]
Je vidět, že se koreafuns "sníží" k čemukoli, jen aby mohli adorovat korejskou (pardon, samozřejmě ryze českou) automobilovou produkci. V tomto případě chválí Golfa ("Naposledy jsem měl v téhle třídě tak dobrý pocit z dílenského zpracování u posledního VW Golf..."), bez kterého už se zřejmě chvalozpěvy na i30 neobejdou. V závěru (zřejmě už v úplném transu) dokonce přirovnání i30 k produkci MB... >:D
16. 4. 2012 22:30
Re: NEJ skok měsíce: i30!
Chlapi klid, neblázněte >:D ... Ještě stále plně a důsledně respektuji Exodus 20. kapitolu, 4.- 5. verš: "Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, DOLE NA ZEMI nebo ve vodách pod zemí..." ;-) >:D ... A ochranu od údajně "zlého" VW snad Hyundai nepotřebuje! Ono to bude spíše naopak! >:D ... (A VW určitě za "zlého" nepovažuji, není důvod... to, že se mi prostě nelíbí ještě neznamená, že je zlý...) ;-) ...
16. 4. 2012 23:03
Re: NEJ skok měsíce: i30!
Bublina jmenem i30 zanedlouho splaskne :-) No, uzij si to.
17. 4. 2012 17:47
Re: NEJ skok měsíce: i30!
musim oponovat...predavat sa bude...pride novy Golf,nova oktavka...cenovo kto z vas caka ze si udrzia ceny terajsich vybehovych modelov?
17. 4. 2012 17:46
Re: NEJ skok měsíce: i30!
Vzhladom na to,ze si to pisal dost napínavo,som si to prečital s velkym zaujmom az do konca! Pri citani vety,co je to za auto...som praskal zvedavostou! ;-) :-!
16. 4. 2012 20:47
V CR
Je mozna i30 nej ale co jinde?? Treba v Nemecku??? Kde je i30???;-)
Rozbalit vlákno
4
16. 4. 2012 20:53
Re: V CR
Tak za 2011 je nejprodávanějším Korejcem v Německu právě Hyundai i30! Myslím, že to taky půjde "up": "Zákazníci v Německu mohou očekávat, že nová generace i30 bude rozumnější investicí, než je tomu u klíčových rivalů. Eurotax předpovídá, že si vznětová verze 1,4 litru zachová 46 % své původní ceny po třech letech a 60 000 km. S tímto výsledkem za sebou zanechá zavedené konkurenty v segmentu C, jako je Ford Focus (42 %), Peugeot 308 (40 %) a Toyota Auris (42 %). Podobně i zážehový model i30 1,4 litru (45 %) dosáhl výrazně lepšího výsledku než Focus (42 %), 308 (37 %) a Auris (41 %).

Také výsledky ve Španělsku a Polsku favorizují Hyundai. Eurotax i v těchto zemích očekává, že nová generace i30 dosáhne nejlepších zůstatkových hodnot ve svém segmentu." - [odkaz]
16. 4. 2012 20:53
Re: V CR
Německo, autotrh 2011: "Třetí importérská příčka patří značce Hyundai, která má v Německu výrazně lepší postavení než desátá Kia... 26. místo Hyundai i30 32.697 30.498... Nejprodávanějším Korejcem je v Německu Hyundai i30 (26. místo)" - [odkaz]
Avatar - sendador
17. 4. 2012 07:19
Re: V CR
ok, 3. misto v D mezi importery, ale temer stejny podil trhu ma jeste Peugeot, Toyota a Fiat. Cimz to nechci nejak shazovat, ale cca 2,5% trhu na nejakou velkou party asi nejsou.
18. 4. 2012 12:08
Re: V CR
To sice jo, ale rok předtím měly všechny tři uvedené značky vyšší prodeje než Hund a letos nižší.
16. 4. 2012 21:07
octavia
Octavia pomaly 2100 kusov ??? ty kokoooooos, ták octávia je dobréé autiicko ... :-) mal som moznost povoziť sa viac krát ... !
Rozbalit vlákno
2
17. 4. 2012 17:49
Re: octavia
gratulujem...a veru fakt,oproti Favoritu je to sto a jedno! :-!
18. 4. 2012 16:24
Re: octavia
prečo oproti favoritu ... ? ved to sa nedá porovnávať podlá mna... !
17. 4. 2012 08:15
To redakce: Zase ta samá chyba
V posledním odstavci znovu mícháte pojmy "zemní plyn" (CNG) a LPG (liquid petrol gas - zkapalněný ropný plyn). Udělejte si v tom konečně pořádek.
Rozbalit vlákno
1
17. 4. 2012 17:49
Re: To redakce: Zase ta samá chyba
:yes: