Volkswagen se s novým Polem trefil do černého. Daří se mu nejen v celé Evropě, ale i u nás. V dubnovém žebříčku kategorie malých vozů mu patří druhá příčka.
Polo je opravdu mooc povedene, skoda ze je tak prtave, jinak by to byl snad prvni volcos, o kterem bych uvazoval. Technika, vzhled, musim smeknout, ac nemam koncern v lasce
Polo je zvnutra male, sedel som v nom a vo felde mam viacej miesta bohuzial, a takisto kufor. Je to malicke auto, Golf je uz lepsi ale ale tiez nic moc, taky Ceed je opat inde ;-)
Polo je absolutne strasne. Potvrdzuje to len fakt, ze ludom, ktori kupuju auta od VW chyba stipka predstavivosti a recenzentom stipka sudnosti. To auto je nudne zvonka, zvnutra, jazdymi vlastnostami neoslni... Fiesta je ta spravna volba.
Aha, takže skúsenosť je Auto roku a Auto roku je vlastne vždy najlepšie auto, ktoré môže zákazník v danom roku kúpiť, vyskúšať a podobne :yes::-| Potom má VW vo svojej histórii iba 2 najlepšie autá (Golf - 1992, Polo - 2010), zato taký Fiátek má 9 najlepších modelov, Renoltík 6 a Ford 5. Fiesta určite nie je lepší kauf, lebo vlani o 1 bod skončila za Insigniou (320 vs. 321 bodov).
Ako nám to kedy vyhovuje, že...
Nesmysl.
Každý rozumný člověk ví, že Polo je VELMI povedeným vozem, ve své třídě ptřícím k tomu nejlepšímu. Potvrzují to jak prodeje (což je hlavní) tak i ocenění, které auto dostalo.
V tomto světle výkřiky typu "Polo je absolutne strasne" nemají prakticky žádnou váhu a autora staví do roviny obyčejného plácala.
Malinko ti to logicky pokulhava. To ze, v Lidlu nakupuje nejvic lidi a dostal oceneni Obchodnik roku uz asi potreti za sebou podle tve logiky znamena, ze je to nejlepsi obchod na trhu.
Timto nezpochybuji jiste kvality Pola, jenom tvoje priciny a dusledky.
Ono, nesedí ani to tvoje přirovnání lowendu mezi obchodními řetězci k automobilovému highendu své třídy. Ale celkově, tahle debata je o ničem, argument auta roku je k ničemu úplně stejně jako ten Lidl. V tomto směru pomůže jen mezikonkurenční srovnání, a pak nepochybuju, že v něm polo vyšší cenu dokáže svou technikou či jízdním projevem obhájit. Pokud svou cenu dokáže obhájit i počtem prodaných kusů, jak je zjevné z tabulky, pak nevidím důvod ke kritice. ;-)
Mam male auto do mesta (macz), mam nejaku vacsiu kraksnu na dlhsie jazdenie (tiez je na macz). V Pole som nejazdil, iba som v nom sedel. Je to obycajna sedivka, nic z coho by mal clovek radost. Nikomu nebranim si to auto kupit. Ja len tvrdim, ze takemu cloveku chyba predstativost. To ze je Polo nudne navonok je ok, nie vsetci chcu kricat, ale sorry, ja v aute travim dost vela casu, tak aspon vo vnutri nech to nejak vyzera. Vdaka bohu VW nie je jediny vyrobca aut na svete...
Klid Kadle, jo... ;-)
Přečti si i reakce ostatních...
Já tu na rozdíl od tvého "chráněnce" nepíšu "bláboly" o tom jaké je to utrpení sedět v interiéru např. toho Fordu, nebo jiné značky auta a hlavně tu nikoho neoznačuju za blbečka jen podle značky jeho vozu..., takže příště více soudnosti, nadhledu a méně "blábolů"... ;-)
Omlouvam se, necetl jsem jeho predchozi prispevek v tomhle vlaknu, je pravda ze nazvat Polo "strasny" je bejkarna. Ale neco na tom ze zakaznikum VW chybi predstavivost je >:D;-)
To ze toleruju nazor druhych prece neznamena, ze si nemuzu myslet, ze zakaznici VW postradaji predstavivost, stejne muzu treba prohlasit ze zakaznici Citroenu maji vyrazne rozvinuty smysl pro vizualni estetiku, oboje je jen a jen muj nazor, kterej jsem psal proto, ze ho tu zminil Atlis a ja s nim souhlasim.
Takze zadny protimluv Pepiku, tentokrat si asi ty necetl cely vlakno ;-)
Ovšem "smysl pro vizuální estetiku" má aspoň logickou a přímou souvislost s kvalitou vnímáním designu, což se podobně jen o samotné představivosti určitě říct nedá, tu může mít nadprůměrně rozvinutou i typický "kýčař"... ;-)
Na tvou odpověď otázkou, ti odpovím taky otázkou...
Uvědomuješ si, že ta tvá "odpověď otázkou" platí logicky minimálně stejně i pro tebe...?
... čímž nechci v žádném případě říct, že jsi blbec...! :-O:*);-)
Víš vůbec jaký má přesně význam slovo "představivost"?
Jeho význam nemá vůbec žádnou logickou spojitost s tím, jestli se někomu líbí víc interiér VW, nebo třeba Fordu... :*)8-s
Vidis to, ty si VW kupujes a zadnou spojitost nevidis. Ja a cela rada dalsich co VW interiery moc nemusime tu spojitost vidime jak na zlatym podnosu.
Takze si nevedomky dokazal ze je nase domenka (ac treba ne zcela presne formulovana), spravne. Pokud bych to teda trochu prehnal, je to mimo tvoje chapani, cimz s timhle tematem prozatim koncim, protoze ty to budes chtit dal do poslednicho sluvka rozebirat, cimz budes jen opet potvrzovat ma slova ;-)
Píšeš stále převážně naprosto mimo podstatu toho, co bys tu rád "řešil".
V souvislosti o které stále dokola "meleš", se můžeš bavit o vkusu a jeho "synonymech", nikoli o představivosti, která sama o sobě rozhodně nezaručuje kvalitu "estetického vnímání". Představovat si můžeš klidně třeba "svou zahradu" plnou sádrových trpaslíků, ale to z tebe většího "estéta" udělá dost těžko...
Takže jediné co se ti z téhle tvé reakce povedlo, je ten výstižný, sebekritický obsah závorky... :*):-)
P.S. Mimochodem to, že jsou dlouhodoběji interiery VW obecně celkově hodnoceny podstatně lépe, než u Fordu (včetně designu), není otázka toho, co si kdo koupí, nebo nekoupí, ani otázka špatné představivosti těch, co je hodnotí, tedy např. motožurnalistů, (včetně anglických).
I konzervativnější styl interiéru, může být co do kvality designu hodnocen "vysoce"...
Na to, že jsou interiéry Fordu většinou zřetelně pod průměrem meinstreamu (podívej se jaký pokrok udělal v poslední době i takový Renault), nepotřebuješ vyjímečnou představivost, na to stačí i normálně zdravý rozum...
Znám osobně dost lidí co si v posledmí době koupili Ford, ale naprostá většina z nich v klidu "přiznává", že si Ford koupili i přes! jeho interiér, nikoli především pro něj... ;-)
Prvni odstavec, to je presne to co sem predpovidal, dokonce jsem ti to napsal a ac sem si rikal, ze se na to mozna vypr*nes, nezklamals ;-)
K interierum Fordu staci napsat jen ze souhlasim, vetsinou (v nizsich tridach) nejsou ani krasny, ani nijak vyjmecne kvalitni, lidi si ale Fordy nekupuji aby olizovali palubku nebo delali dojem na okoli, nybrz protoze dobre jezdi, jsou spolehlivy atd.
Ze me nechapes ty, wajtlejbl a par dalsich ktery nebudu jmenovat beru jako fakt, nic s tim neudelam a ani nemam duvod chtit.
Na druhou stranu tebe a spol. chapu dost dobre, coz mi dava znacou vyhodu, takze bud rad ze tu z tebe nedelam blbce, nebyl by problem psat zesmesnujici prispevky na ktery by tu tvoji "oponenti" nadsene zvedali palce.
Mě je úpně jedno, jestli ti někdo zvedne palec a shodou okolností to je vždy ten, který nedovede napsat větu bez chyb a je ducha mdlého. Naproti tomu já zde problémy s chápáním znalých a zkušených nemám. Ovšem ty sem vtrhneš jak velká voda, napíšeš kopu kravin a pak se to snažíš nějakým způsobem omluvit. Nejinak dnes. :-!
S tím rozdílem, že jsem ti tu "tvou" chybějící "představivost" logicky a jasně vyvrátil, nikoli potvrdil, což máš stále problém zcela přiznat, v čemž si mě také rozhodně "nezklamal"... ;-)
Máš právo na svůj názor. jako každý jiný, tedy i já, ovšem já na rozdíl od tebe nemám potřebu psát, že je kdokoli "blbeček" jen proto, jakou značku auta vlastní..., pokud jednou dozraješ, jistě to sám taky pochopíš... ;-):-)
P.S. ...aj keby si jazdil Astonom a Ferrari, tak důsledky toho co sám řekneš, nebo napíšeš, to vůbec nijak nemůže ovlivnit... :-O:*)
Já ač by to člověk dle mého nicku neřekl, tak tvrdím, že nové Polo je hezké, možná to není úlet typu Fiesty a to včetně interiéru. Mimochodem v tom interiéru Fiesty ta palubka vypadá jako levná hi-fi věž a to čím jsou orámované budíky, to je fakticky úpadek 8-s
Onehdá jsem zkoumal právě onu přístrojovku z Fiesty. A máš pravdu, ona většina té "zajímavé" palubky nepůsobí jen jako hifi věž od rákosníků, ale ona to hifivěž je. Páč drtivou většinu ulítlých tlačítek tvoří rádio/přehrávač, které ve svém důsledku stojí za starou belu.
Titul auto roku není zdaleka "všechno", ale určitou výpovědní hodnotu má, což platí u všech značek bez rozdílu. Pro úspěch na trhu ovšem mají nesrovnatelně větší výpovědní hodnotu samotné prodeje konkrétního modelu...
Ibiza i Polo,stejně tak Fabia, jsou na tom podobně, řekl bych , že Ibiza je nejstísněnější, U Fabie je zbytečně místa nad hlavou oproti šíři.
V tomto segmentu je opravdu nejvíce místa a to ve všech směrech v GP, a to bez diskuze.
Jojo, dívali jsme se na něj a ačkoliv je to designově i technicky velice vyspělé auto, místa je v něm pomálu... jak tu už někdo psal, na tuhle třídu se nejlépe jeví GP, dneska vlastně už Punto EVO.
Zato Polo ať si strčí kamsi. S třídveřákem v u nás nejvyšší výbavě Comfortline a příplatkem za manuální klima Climatic 35000 Kč jsou pánové z Volkswagen.cz jaksi mimo. :no:
Cca 10% v investici na několik let není zas tak rozhodujících. Ale ve srovnání s klimatizacemi u jiných značek (cca 10000 vs. VW 35000 = cca 2/3 rozdíl), už k zamyšlení stojí. Bohatý člověk to pochopí. Socka dostane utíkající klimu ve své ojetině zdarma.
Ale třídveřové POLO se na našem trhu původně nemělo vůbec nabízet, stejně to tu bude "rarita", já ještě u nás žádné třídveřové neviděl, ani an salonu ani na cestě...
A jinak dostaneš do POLA climatic za 15.500,- a climatronic za 26.400,- a k oběma cenám bonus pětidveří v elektrice zdarma...
Tak Polo mě zase tak nezajímá. U mě vede Alfa Mito. Ale z principu mě sere, jak se k potencionálním zákazníkům chovají. Nejdřív že nebudou dovážet třídveřáka, když ho nakonec nabídnou, tak si to zase podmiňují nesmyslnou cenou klimy. Nebo nutějí 5 dveří. Podobně nemůžeš mít třídveřovou Fiestu s prostřední motorizací, to samé Fiat s Puntem. Buď chcípáka, nebo opak. Nemáš šanci si vybrat. V předůchodovém věku 5 dveří a 7 sedaček fakt nepotřebuji. Tedy těch 5 dveří jsem nepotřeboval ani dříve. Socka s houfem cikáňat to ale nepochopí.
Já jsem v ČR taky černá ovce a mám radši třídveřové hatche a ideální je, když si můžeš vybrat..., ale třeba u toho MITA jde (zatím) jen třídveř a naopak třeba u "džuliety" (nebo Brava) zase pro změnu jen pětidveř...
;-\
Ideální je to u Golfu apod., tam můžeš mít tři i pětidveř od zákl. mot. v holobytu až po eRko ve fullu... ;-)
V důsledku v tom zas takový rozdíl nevidím, podstatné je, jestli můžu mít to co potřebuju, jestli je "překážka" u výrobce, dovozce, nebo prodejce je pro koncového zákazníka logicky druhotná záležitost... Navíc pokud se žádoucí varianta aspoň vyrábí, je možné ji dovézt individuálně, nebo si prostě "jen" víc připlatit u nás..., pokud ne, máš smůlu "definitivně"... ;-)
Samozřejmě že se dost věcí dá řešit individuálním dovozem nebo příplatkem. Ale ti naši dovozci, reps. prodejci, mě svým chováním k potenciálnímu zákazníkovi serou z pricipu. Naštěstí to nemusím řešit doopravdy.
Tak ta logika (jistě podpořená prodejní statistikou) je jednoduchá - lidi převážně chtějí v třídveřové karoserii buď co nejlevnější auto nebo naopak rychlý hatchback na parádu...
mna zase udivuje co tam robi ten urban cruiser od toyoty ktory ma vobec k autu ako takemu daleko ;-) to radsej fat500 so srdieckami a na to poriadne disky >:D
Co já vím, proč tam není Roomster Scout, já ty tabulky netvořím. Je brán pouze jako druh výbavy modelu, možná? Šmarja, víš vůbec, proč se některým typům aut říká crossover?
Páč kombinují vlastnosti několika tříd. MPV, SUV... Z MPV si vypůjčí trochu velikosti a z SUV zase teréní vlastnosti.
Soul je pro mne jen designová záležitost a nikoli praktický Crossover. Ten si z obou vypůjčuje jen vzhled. Stejně jako Roomster Scout. Akorát mi připadne, že když Korejci neměli nic do této třídy, tak si prostě vymysleli Soula.
Potřebovali něco pro marketing, aby mohli mít ve třídě zástupce a být více vidět.
Že je tam Soul víceméně bílá vrána, to je asi záměr Korejců.
Někdo má soudnost a své oplastované zvedlé auto do crossoverů nestrčí a někdo zase jo.
V jaké třídě? Soul je normální malé auto s lookem malého SUV, vyšším posazem a přiměřenou motorizací. Jestli je dobré, nebo špatné, na to kašlu, kupovat ho nebudu. Že je v tabulkách napsáno pod crossovery, to neznamená žádnou třídu, jen je prostě v mezích dosavadního škatulkování špatně zařaditelný, podobně jako SX4, nebo já nevím co tam ještě je. Nějaký pohon 4x4 s tím nemá nic společného. Že tam není Scout? No je brán asi jako výbava, vždyť je pod normálním Roomstrem i v konfigurátoru. Soul nemá žádnou silniční výchozí mutaci, nepotřebuje jí, protože je jí sám. Jen vypadá jinak. To je celé.
Co se týče té soudnosti, co smažíš v druhém odstavci, to píšeš z jakého důvodu?
"Někdo má soudnost a své oplastované zvedlé auto do crossoverů nestrčí a někdo zase jo."
"Z toho důvodu, že právě Soul oproti konkurenci vůbec nenabízí možnost 4x4."
Zkusím to napsat velikým písmem. POHON 4X4 NENÍ ZNAKEM CROSSOVERU, AŤ TEN UŽ ZNAMENÁ TŘEBA KOMBINACI RACKA S VERLYBÁŘSKOU LODÍ.
Proč by měl mít crossover nějaké znaky? Vždyť je to crossover!
Pochop, můžeš mít dva vozy různých značek, stejné velikosti a oba budou označováni termínem crossover. A přesto půjde o vozy, které si nebudou konkurovat.
No to je tedy odpověď. Taková politická, něco napsat, ale v podstatě nic neříct. Pro mne má mít crossover i možnost 4x4. To je můj názor, který všechny značky (vyjma KIE) splňují a úspěšně na něm staví.
Rumunstr je tady razen mezi MPV. Je to klasicka skodovka ktera krome Fabie a ted cerstve Yetyho nedela konvencni auto, spoustu lidi napadne, "kam s ni?" >:D
Bohužel, k tvé i Roomsterově věčné smůle, je to jen derivát základního MPV, zatímco ostatní crossovery jsou samostatnými modely, bez designově téměř totožných variant v jiné třídě. V tom případě by do třídy crossoverů spadaly crosstouran, crosspolo, fabia scout a asi tisíc dalších oplastovaných paskvilů, které ve skutečnosti ale jsou jen oplastovanou výbavou základního modelu.
Asi ne, ale užij si svou pravdu.
Chlapče, několik lidí (ne já) zde psali, co crossover může znamenat.
Že do té definice v pohodě pasuje i Roomster Scout, jsem si já nevymyslel. Zkus si to připustit. Tady totiž vůbec nejde o deriváty jiných modelů, ale o jiném přístupu v jejich pojetí. A to pojetí je velmi rozmanité. Což opět není z mé hlavy. :-!
Panda, Spark, Splash, Agila, ten malej Hyundai... mini auta ne? Ale je pravda ze Panda je z nich tak trochu nejexotictejsi, treba verze 4x4 je naprosta pecka >:-[]
No, spletas pate pres devate. Crossover a 4x4 nedjou ruku v ruce ani nahodou. Crossouver neni SUV ani Offroad a pohon vsech kol tuto tridu nedefinuje. V cem souhlasim je, ze pohon 4x4 by prodejum Soul jiste prospel.
CROSSOVER není definován, je to jen určitý novinářský, nebo mediální pojem. Crossover je prostě ze slova křížit. A tak můžeš křížit třeba Netopýra s Thálií a vyjde ti Batmobile. Proto crossover nemusí mít 4x4. Takže jak SOUL, tak ROOMSTER Scout, tak SX4 mohou být nazývány crossovery. A je věcí automobilky jak model prezentuje, protože media to pak převezmou.
Tos to ale trochu zjednodušil "Crossover" přece nemá zdaleka jen význam od "křížit", ale taky: přechod, přejezd, most, brod..., podobně jako "motocross/autocross" není nějaký moto/auto "kříž", ale "terénní závod".
Navíc crossover se typicky používá pro "křížence" osobního vozu (převážně kombi) s SUV, příp. i s OFFROADem...(proto je u nich 4x4 velmi pravděpodobné, i když ne přímo nutné), ale nepoužívá se přece pro "křížení" jakékoli "kategorie/karoserie", např. kupé s kabriem, nebo sedan s kupé apod. ;-)
No v reálných podmínkách ne. Ale on chtěl definovat třídu, která dle mého názoru, pevnou definici nemá. Jde jen o zvyklost. Automobilky přece nebudou vymýšlet názvy pro to, co už se jmenuje. Mimochodem, kabriolet je přeci sedan nebo kupé se stahovací střechou, v anglických zemích convertible. Ale třeba roadster, jediný na který si vzpomenu, je snad Opel/Vauxhall VX220, možná Lotus. Ale často se to označení používá třeba v souvislosti s SLK, což je snad kabriolet.
Prídeš do Fiatu a max jedno Sedici v zúfalej výbave s pohonom 4x2a aj to strčené niekde vzadu ako by sa za neho hanbili.
Prídeš do Suzuki a máš na výber niekoľko SX4 v rôznych výbavách.
Fiat už dávno rezignoval na svoje cenníkové ceny u Sedici, tak ťa víde asi lacnejšie ako Suzuki, ale kto z bežných zákazníkov to vie? To isté u Linei - plná výbava, 1,4 T-jet a ledva 13000 ojro.
Pozri sa, ja keby si kúpim Fiat a som s ním spokojný, tak sú mi u p.rde.le všetky reči ostatných.
Verím, že napr. GP je od základu dobré auto a aj spoľahlivé. O nič viac alebo menej ako zvyšok v triede. A ešte si myslím, že ak ťa auto chytí za srdce (a to sa niektorým fiatom veľmi darí), tak kašleš na spoľahlivosť a z auta sa tešíš. Ak si však od takého auta závislý ako od jediného dopravného prostriedku čo máš, tak kašleš na srdce a vyberieš to čo ako tak ide...
Aspoň ja mám také skúsenosti. Pokiaľ som do práce chodil peši a bicyklom, tak som mal autá pre radosť a vôbec mi nevadilo, že do mesiaca bolo týždeň zavreté u kamoša v garáži... ;-)
A já bych dodal, že to Suzuki má u spousty kupců docela dobré image, zatímco Fiat se své italské nálepky ne a ne bohužel zbavit. (neříkám, že je to správně)
Takze: 2,9 x 246 = 713,4 = 720 prodanejch Fiest. Pche, Polo se muze jit zahrabat. >:-[]
Takze dneska hlavne v klidu a bez 3,14čovin, tridni jednicka Fiesta si muze dovolit nechat vyhrat na vysluni i velmi zdatnou dvojku. A ten Fusion...v jeho letech to je kanec :yes:
Se základní cenou 299.900,- (s klimatizací a rádiem za 329.900,-) se divím, že to vůbec někdo kupuje. Čekal bych, že kdo ji chtěl, ten už ji má.
Tím nepopírám, že to je pěkné a zajímavé auto, ale ceny jsou nepěkné a nezajímavé...
Už v minulé generaci Jazz nabízel o něco více než ta "konkurenční" Fabia a i dnes tomu není jinak. I před "krizí" stál ten Jazz od 350 000 nahoru... Auto je zevnitř větší, je to prostě malé MPV, první generace byla naprosto spolehlivé zboží a nespokojeného majitele abys hledal snad pomocí soukromého očka.
Jedině, co u nás chybělo, teď už naštěstí ne, byla 1,4 motor, protože ta 1,2 byla sice úsporná natolik, že se Fabia mohla jen z dálky dívat, ale moc nejela.
Mimochodem ani pokles ceny není při prodeji velký, takže alespoň tahle investice by se měla vykompenzovat.
Jojo, o třídu větší auto a když se pak jede v rodině pro něco většího tak se bere o třídu menší auto >:D Jen neználci pořád papouškují přiblblé třídy :no: Pro mě třeba golf není konkurentem Jazzu, pac je mene praktický a méně uveze, místa uvnitř stejně a víc žere. Takže bych sem třídy vůbec netahal.
No to si napísal teda múdrosť - o triedu väčšie auto neznamená len väčšiu kabínu ale aj "väčšiu", čiže na vyššej úrovni techniku, prípadne výbavu.
Jazz je proste malé auto, profitujúce z dvojpriestorovej vyššej karosérie prakticky typu MPV.
A že jeho predajom škodí vysoká cena, je proste fakt.
Za tie prachy už sa dá uvažovať aj o niečom inom. Aj keď prosti Jazzu nič nemám, je na vysokej úrovni.
Jestli cca 4cm výšky Jazzu navíc třeba oproti golfu z něj dělají MPV tak to mám druhé auto o cca 10cm nižší a to je už tedy 100% konkurence supersporťáků. Zajímá mě ten rozdíl v technice, myslíš ty podstatné důvody jako výkonější atm.motory, nižší spotřeba, lepší spolehlivost ;-) nebo u všech vagenu do 300 v zakladu dvojspojku >:D Nižším prodejům hlavně škodí škatulkování do tříd, pač neználci kupují auto jakoby o třídu vyšší, ale skutek utek. Prostě cena odpovídá kvalitě a provedení auto, prostě z něj dostaneš víc jak z jiného. Docela zajímavý údaj z víkendu je o cca 8 cm kratší kufr po sklopení sedadel oproti Focusu kombi.
Dovolte mi, abyh mírně parafrázoval první novoroční projev polistopadového a vlastně i jediného prezidenta ČR, nikoliv paprezidenta několika cílových, mocichtivých skupin tvořící rádoby elitu tohoto národa.
"Tato země je nemocná"(nezkvétá).
Skutečně. Jsme nakaženi virem, proti kterému se těžko bojuje. Ba co hůř. Dokonce se virus šíří mezi další masy populace.
A přitom lék existuje.
Velmi dobře si vzpomínám, když bylo např. Clio autem roku, co se o něm napsalo(myšleno v místních periodikách). Nekvalitní, hnusné, bez vizáže a já nevím co ještě. Naproti tomu kolik se jich, zejména ve vyspělých částech světa za ta dlouhá léta prodalo. A po nedávné úpravě ksichtu, byť už to má Clio za pár, prodeje stoupají. Opačně je tomu u nás. Pročpak asi že?
A dnes se k mému velkému překvapení dozvídám, že prodeje Pola, také auta roku, jsou tak dobré právě proto. Hm. Slova znalců.
Né, nebojte se, nejsem naivka a snílek.
Jen jsem chtěl připomenou, že v zemi, kde může na post prezidenta samolibě a víceúčelně kandidovat paní Bobošíková, a stejně tak se ucházet její strana o místa v PS, kde, jak to bohužel vypadá se do PS dostane rychlokvašná VV strana vedena lídrem s kreditem amorálního základu a principů,držící stráže jako za dob LM se skutečně nedivím, že něco tak bezpohlavního, bezcharakterního jako je rohlíkové Polo se tak dobře prodává.
Jen jestli za úspěchem Pola není to že teď zaplatíš POLOvinu auta a za rok druhou POLOvinu auta a pořád máš jen POLO auto. ;-) Btw. kdysi byla reklama na bonbóny polo ve stylu: POLO má chuť mátovou. Že by i POLO chutnalo po mojitu? :-)
Tohle sis měl chlapče nechat na blog... Mimo sáhodlouhé a bezvýsledné politické diskuze, se ptám, co by se mělo prodávat místo Pola? Co by ti lidé měli chtít, chceš jim určovat, co si mají koupit? To už tu také bylo. Nech lidi vyjádřit svůj názor, prodeje Pola jsou dobré z mnoha důvodů. A jak to souvisí s tím, co o Cliu napsala media? Lidé jsou a vždy budou manipulovatelní. Nikdo ti nebrání si koupit Clio. A stojí za to si tu vylévat srdce z různých starostí jen kvůli tomu, že zrovna u nás se Clio prodává míň? Dle mého nikoliv. Hodně štěstí...
Kdyby sis místo svého dlouhého a naprosto zbytečného příspěvku prošel pozorně celou diskusi, snad bys přišel na to, že vyšší prodeje POLA si tu nikdo nevysvětluje jen tím, že je to Auto roku!
Argument POLA jako Auta roku tu byl použit pouze jako argumnet proti tvrzení, že POLO ja celkově naprosto hrozné auto...!
Ale bohužel lidí jako ty, co dovedou díky vlastní nepozornosti a zaujatostí udělat "vola" nejen z komára, ale i ze sebe, je dost nejen ve zdejších diskuzích... ;-)
P.S. Dej sem příště nejdřív odkaz, kde tu někdo přímo píše, že se POLO prodává právě proto, že je vozem roku... :-O
Jsou dvě skupiny lidí. Jedna jezdí daná auta proto, že je jezdit chce, druhá skupina proto, že je jezdit... musí. Ne tedy, že by to byla zrovna nějak objevná myšlénka, koneckonců, je mnoho těch, kdo se za svůj život již ocitli ve skupinách obou, avšak ta myšlénka je zde na místě.
Proč tohle všechno píši - píši to záměrně pod článek o třídě subkompakt, tedy pod třídu - MALÉ VOZY. Zde to titž lépe vynikne. Jde o to, že je nutno umět pochopit, že u koupě aut to není tak, že by snad ta měnší auta kupovala skupina těch, co malá auta jezdit musí a velká auta kupovali ti, kteří velká auta jezdit chtějí. Popravdě ovšem napišme, že v malých vozech je větší skupina těch, co je jezdit musí a ve velkých zase většina těch, co je jezdit chtějí.
Z uvedeného snad už pochopil i zdejší legendární autoprosťáček, že horní tabulka zobrazuje prodeje jak těch aut, která se jezdí z musu, tak těch, která se jezdí ze zcela přirozeného, nedeprimujícího rozhodnutí, tedy z... lásky.
Kam patří POLO, jednička dovozů a dvojka absolutně snad nemusím psát. Jestliže si někdo vybaví takto malé auto dvojspojkou světového kalibru a přeplňovaným motorem taktéž světového kalibru, pak to rozhodně nebude ten, který POLO jede z musu, neb více mu nedovolí jeho (polo)konto...
POLO dokonale v této modelové generaci potvrdilo svůj rodný status, totiž, že jde o víc, než o běžný mainstream, potvrdilo, že že jde o supermainstream. V Česku holt (logicky) trochu trvalo, než se příslušní kupci rozhýbali. Ovšem ta čísla za to stojí, co?
Takže, co je potřeba z tabulky vyčíst - ten technicky nejvyspělejší, ten, který všem ostatním vlastně utekl nejméně o jednu modeleovou půlgeneraci a mnohým o generaci jednu až dvě, se v Česku dostal (zaslouženě) na první místo v importu. Jemně tak POLO připravuje pozice pro vstup prémie do třídy, totiž vstup AUDI A1.
Ti, kdož se pohybují se svými možnostmi u této třídy na svém majetkovém zenitu, ti si prostě budou muset zvyknout, že vztahy uvnitř třídy postupně dostanou velmi ostře ohraničené kontury. Ve třídách vyšších to ostatně takto funguje mnohá desetiletí. Jde jen o to, přijmout tento stav, neb se ti to třeba nemusí líbit, můžeš třeba i proti tomu diskuzně protestovat, leč to je tak všechno, co zmůžeš, neb svět třídy subkompakt se vyvíjí bez ohledu na tvůj postoj.
Závěr - Elita třídy, a pamatuj, ta nikdy nikde není zadarmo, tak elita třídy je POLO. Dnes ještě svými prodeji zejména venku sekunduje Fiesta, jejíž potenciál koncentrovaný než do prvoplánového designu však vyvane jako pampeliškové chmýří. Zůstane tu elita - klasický, jemně vizuálně konzervativní POLO a pro ty majetnější pak ájednička. K těmto dvěma brzy přibude další, třetí mušketýr, ano malé BMW.
Takže, patříš-li k těm, kteří milují malé vozy a můžeš si současně dovolit ten luxus malé vozy jezdit, pak máš co koupit. Jistě, malé, nadupané a vybavené POLO, Volkswagen Polo. Je přece krásné připravit si jeden večer na koupi subkompaktu něco kolem půl mega, vstoupit do prodejny a sestavit si vrcholný model jen pro sebe...
Existuje též varianta s názvem - samděržavnij kanibal, prostě varianta bankovního anorektika. Klid, klid, i pro tento stav existuje řešení. Vsadím se, že ho znáš.
Dnes velmi nekoeficientně... BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
1,2 TSI se sice vyrábí, ale k dispozici ještě není, že?
Osobně si úspěch POLA vysvětluji takhle:
1. Dobrá cenová politika (základní motor, slušná výbava, slušné pakaty).
2. Krásné auto, opravdu POLO se líbí, zapůsobilo i na mne, vypadá dospěle, široce, agresivní pohled, jemné linky, zachována kontinuita modelu, není co dodat.
Cena je pochopitelně spřažena s tou image-í.. VW ji má dobrou a proto jsou lidi ochotni si připlatit...
Krasné auto je relativní pojem, mnohem důležitější je že není ošklivé... Chci říct, že pro nemnoho lidí je to designový skvost ale pro nemnoho lidí to je nekoukatelné auto...
Jseš asi jediný kdo vidí v Polu něco víc než ve Fiestě, Cliu nebo 207. Je to stejná kategorie a to jak velikostní, tak cenová. Zde si každý vybere dle toho, co mu víc vyhovuje. Vidět v Polu (VW) něco jiného než úplně normalní mainstream je na diagnózu.
Citace: "Kam patří POLO, jednička dovozů a dvojka absolutně snad nemusím psát. Jestliže si někdo vybaví takto malé auto dvojspojkou světového kalibru a přeplňovaným motorem taktéž světového kalibru, pak to rozhodně nebude ten, který POLO jede z musu, neb více mu nedovolí jeho (polo)konto..."
A ten, kdo koupí holé Polo s HTP, v základní výbavě, maximálně doplněné o nejlevnější rádio, patří kam? >:D
Téměř každé malé auto jde vybavit jako v naprostém základu, tak v absolutním maximu, takže vlastně, podle této logiky, jsou všechna auta elitou třídy.
Jenže pochop že někdo nemusí DSG ani TSI já bych si například za ty peníze radši koupil Citroën C3 s 1.6VTi Exclusive když bych chtěl benzíňák a ještě by mě nějaký peníze zbyly.
Ale tady nejde o to, co "by bylo", ale o to co JE. A Polo je velmi úspěšné. Nejen u nás. Někoho to překvapí, někoho ne, někdo to nemůže pochopit a jiný zase bez problémů chápe.
Je to přesně v duchu VW. Udělat komplexně dobré auto a tím přesvědčit nejvíce zákazníků.
Jo ,ale tady de o to že i když to je v nabídce tak to moc lidí nemá je to sice dobrý že to maj v nabídce to jo ,ale když to ty lidi nemaj tak jim to je prostě jedno.
Já tady celou dobu tvrdím že těm co si koupěj HTP je jedno že tam je TSI a DSG a těm co si koupěj TSI s DSG zas je jedno že tam je HTP a právě proto je dobře že je možnost výběru z různejch motorů, výbav, převodovek a aut. a J8 netvrdím že ne!
PS: Možná jsem to napsal tak že jsi to nepochopil ,ale takhle jsem to myslel celou dobu.
Bože a jsme u toho zase. No tak pro tebe VW nejlepší není. Tvoje věc, tvůj názor. Názor GTIho zase sdílí podstatně více zákazníků, kteří se dostali až tak daleko a sice do autosalónu a ne jen na diskuzi na auto.cz.:-!
Ale mě štve když někdo píše že ten ,kdo si ho nekoupí je blbej. A od td už na tebe vážne nereaguju (aspoň dneska). A do autosalonu jsem se taky dostal neboj.
PS: Ten názor co má víc lidí nemusí být ten spravný a pro někoho je správnej ten názor a pro druhýho zas třeba opačnej.
To, že ten kdo si ho (VW) nekoupí je blbej, tu GTI NIKDY nenapsal. Ale dnes to tu na adresu VW napsali jiní, koukni výše a čti s otevřenýma očima a myslí.
"Kam patří POLO, jednička dovozů a dvojka absolutně snad nemusím psát. Jestliže si někdo vybaví takto malé auto dvojspojkou světového kalibru a přeplňovaným motorem taktéž světového kalibru, pak to rozhodně nebude ten, který POLO jede z musu, neb více mu nedovolí jeho (polo)konto..."
takže polo vnímá jako auto které si kupuješ z lásky... protože si jej kupuješ s TSI a DSG což není konstalace kterou kupuje někdo s finančním nedostatkem...
Někde (nevím jestli zde) se psalo, že třeba motorárna v Boleslavi, která TSI vyrábí, musí navyšovat směny, páč ten motor jde na dračku. Jak ve Fabiích tak i v ostatních koncernových vozech. O DSG to netuším, nicméně se dá předpokládat, že "padesátitisícový" příplatek za převodovku do Pola jen tak někdo nevysype.
Dle tvého diktátorského (až se nebojím napsat komunistického) uvažování, bys všem naordinoval jednadvojku, jak to bylo za komančů.
Ti si taky řekli, proč jiné motory, stejně by většina občanů kupovala ten základ. A tak to bylo. A bylo to dobře? Snad si odpovíš i sám.
Já jim to nezakazuju jenom píšu co má většina lidí tím neříkám že je ta 1.2TSI a DSG zbytečná! Pro každýho je prostě nejlepší nějaký auto s nějakým motorem takže je dobře že je takovej výběr a já naříkám že ne.
"Kam patří POLO, jednička dovozů a dvojka absolutně snad nemusím psát. Jestliže si někdo vybaví takto malé auto dvojspojkou světového kalibru a přeplňovaným motorem taktéž světového kalibru, pak to rozhodně nebude ten, který POLO jede z musu, neb více mu nedovolí jeho (polo)konto..."
takže polo vnímá jako auto které si kupuješ z lásky... protože si jej kupuješ s TSI a DSG což není konstalace kterou kupuje někdo s finančním nedostatkem...
No dobře a tedy: Kde čteš, že GTI někomu něco nakazuje aby kupoval, nebo že někoho označuje za "blbého"?
Píše doslova o tom, že TSI a DSG si v objednávce zaškrtne ten, který má dostatek peněz. Nějaký rozpor? Dle mne holá pravda.
Stejně jako celý jeho příspěvěk. Jen si to stačí uvědomit.
Hm a kde nabizi MultiAir? ;-)
Jinak ta dvojspojka je opravdu dulezita - na pulrocni stani v servisu, to se vyplati! Jestli nova verze Pola zdedila pouze o polovinu lepsi spolehlivost nez predchudce potom potez panbuh!
Ale jinak desingove uz vypada alespon k svetu, to se musi nechat.
Jossalito, tedy jeste jednou, aby chapal i "prumerne inteligentni simpanz"! Ano, to ze VW nabizi DSG v Polu je sice pekne, o TSI se vubec zminovat nebudu, protoze turbovanou 1.2 uz nabizel Renault pred X lety, Fiat nabizi jiz davno turbovane motory. Problem je, kolik ze vlastne Pol s DSG se proda a hlavne pokud bude spolehlivost POLA byt jen o polovinu lepsi nez predesla generace tak ti zadne DSG ani dalsi kraviny nepomohou. Chapis to?
Milánku, VW ovšem nenabízí obyčejnou oturbenou jednadvojku, ale přímovstřikovou oturbenou jednadvojku a v tom je podstatný rozdíl. Tu nikdo jiný nedělá. ;-)
PS: Kdybych tady psal o spolehlivosti Fiatu, tak bys reagoval jak? No každopádně bych měl více k pravdě já. Ovšem já to nedělám, připadne mi to hloupé. :-!
Ale uz se tesim az Ford vybavi ci zacne vybavovat sve vozy suchou dvojspojkou a budou konecne porovnane modely se stejnou koncepci "dry dual clutch transmission"
Udajne by mel do roku 2013 Ford vybavit vsechny auta. Ford fiesta by mela byt brzy mezi prvnima v roce 2011.
Je videt ze "wet clutch" jiz postupne ale jiste zvoni zvony na rozloucenou.
GTI.......samo-prdo-kecy,nic víc než hloupost na končné hranici samolibosti.Autor je parciální negace totální kontiunity a já socka na nýtku otevřených nůžek. :-!
Ale kdyby jsi s ní skončil, možná by sis taky mohl dovolit ten luxus a jít si koupuit malý vůz za půlmilionu...
Já zas nevidím co je v tom příspěvku moudrého... Tedy vidím absolutně nic... Pochybuju, že GTI to Polo za půl mega kupoval...
Stejně tak ti můžu psát dojemné odstavce jak jeden pán, když vysedával u bazénu, vychutnával si oblíbný dezert a sklenku ledového vína, vyhodil zahradníka, protože jej rozohnilo, že si před ním dovolil hovořit sprostě, když jej slyšel říct VW...
GTI-ho kecy jsou plky o ničem, bouře ve sklenici vody, důkaz, že "papír snese všechno", přínos k tématu většinou žadný, výjimečně alespoň mizivý... Zato do mladých kluků se naváží a je vůči nim sprostý... Přitom i ti malí kluci mají přínosnější příspěvky než on.
Jeho stylistickou zrucnost ať prezentuje na svém blogu, milovníci schématičnosti se tam jistě rádi prklikaj... Nesu s nelibostí, že vstoupí do každé místnosti jen aby zatěžkal dříve svěží atmosféru důkazem o (ne)dobře zažitém obědě...
GTI si určitě ochotně od tebe nechává otírat pozadí...
Ale pamatuj že ta nejsovlnější holká bývá ta největší k.rva... A práce příjmána s nejmenšími nároky je ta nejvíc špinavá...
Chválím tě za auto snů, nechválím tě za hlavu. V pětadvaceti sice můžeš ještě být komicky nervale zběsilý, koneckonců prakticky toho o životě ani moc nevíš, přesto bys měl v sobě už nacházet stopy reality. Koneckonců když si ten můj horní článek někam zkopíruješ, za deset let ho tu budeš vydávat za vlastní. Jo, Kajfíku, život, to není dvojitej panák tapetovacího lepidla na ex, život je o... žití. Držím palce, abys až budež ten život žít na vostro v něm obstál. Na můj vkus a na tvůj věk máš však zatím v hlavě dokonalej brajgl. Neříkám, že jsem v tvých telecích letech byl nějakej ajštajn, ale jakés takés povědomí (o autech světa, o světě aut) už jsem měl. Ty nemáš.
To je sice pěkné ale tvé odhady jsou jen tvé.
O mé životní zkušenosti nevíš prakticky nic, a nemít údaj 25let ve svém profilu tvůj příspěvek by vypadal jinak.
O neurvalosti mi povidej ty oslehanej bejku, to jsem videl jak si vyprovazel toho 16ti leteho kluka, manyry devataka co si do druhe A chodi zvysovat sebevedomi...
Za ten tvuj vyplod bych se po "myslenko-obsahove strance" stydel uz dneska i v tech svych "blbych" letech, tim hure za deset let...
Hlavne mi ale nepovidej o tom s kolika lidmi jsem jednal, kolik z nich jsem poznal... Kolikrat jsem delal kompromis, a kolikrat jsem musel tahnout vuz i za ty co neznali cestu, nepovidej mi o tom kolika lidem jsem dal padaka, s kterou a jak dlouho jsem bydlel, jestli jsem se dival smrti do oci nebo jestli jsem na mrtvého kamarada skladal kameny aby ho neroztrhali vlci... O tom ty totiz nevis vubec nic...
V tom co jsem naznačil si samozřejmě nevymýšlím... Nemám ovšem potřebu si před tebou něco dokazovat... Tím spíš, když vím, že by sis to neuměl přiznat, ani kdybys to měl sedmkrát oštemplováno od notáře...
Kdyby si jen věděl a znal, co mi stojí v garáži a na kolik to přišlo, asi by sys nasypal popel na hlavu. ;-)
Pro někoho realita, kterou nemá problém pochopit, pro tebe nesplnitelný sen. ;-)
Popel na hlavu bych si sypal kdybych tvrdil, ze jezdis 120tkou... To proc tady delas GTImu lehkou holku porad nechapu... A po tom cos priznal to nechapu o to vic...
Proc si myslis, ze neznam uspesne lidi a to co za jejich uspechem stalo.. Nastesti u tech z meho okli si mohu vazit za vic hodnot nez jen za penize...
Od GTIho jsem necetl jediny prispevek o technice, presto ze sebe dela nejosvicenejsiho... Pro me jeho prispevky maji snad jen stylisticky prinos...
Jasne vi, ze na nekterych motorech je placka TSI ale tereba neco k resenim, ktera redukuji "torque steer" jsem od něj neslyšel...
Jestli ti to co mas v garazi staci k tomu abys ukazal svuj osobni kredit prosim... Ja potkal lidi co by si to koupili dost mozna z jednoho mesicniho platu (pravdepodobne jen toho firemniho, zisk ze soukromych investic stranou...) a u Tech sem si mohl vazit sakra vic veci nez jejich auta, se kterym se pochopitelne ani nechlubi pac auto neni vec ktera by mohla reflektovat jejich zajisteni... Ja uspesnym lidem fandim a v GTI-im vidim jen kecalka...
Žádnou holku nikomu nedělám a píšu za sebe, akorát nemám potřebu se stavět nesmyslně do opozice, když vím, že dotyčný napíše pravdu. Dost mladých kluků s tím má problém to vzít v potaz. Ale časem pochopí i oni. Až založí rodinu, budou se o ni starat, kupovat auta, něčeho v životě dosáhnou. Nechci se tě dotknout, ale v tvých letech jsem byl rok po škole a zjistil jsem, že jsem jen malé nic v trávě, životní zkušenost přišla až sama potom.
GTI nepíše o technice, ale o životě. Ve zdejším příspěvkovém balastu právě ty jeho přináší kvalitní oživení.
PS: To co mám v garáži nepoužívám na žádné zvyšování osobního kreditu, ani s tím nijak nemám potřebu šermovat. A za druhé, sice se to asi nezdá, ale žádné VW jsem nikdy nevlastnil a nemám ho ani teď a to mám auta tři.
Já zas znám ve svém okolí spoustu lidí stejného věku a každý je úplně jinde... Takže kdybych je měl hodnotit jen podle věku tak...
Klidně mi můžeš říct co v tom článku bylo tak hluboce ze života nebo povznášejícího...
Ty GTIho znas osobne?
Asi se zkratka neshodnem, ja na nej budu poukazovat dokud bude psat bezduche zvasty
(ja cetl texty ze zivota od lidi od kterych bych se chtěl učit a s těmi jeho se to nedá srovnat) a kdyz me to bude bavit...
A troufam si tvrdit ze lidi kteri toho dokazali nesoumeritelni vic nez GTI maji v sobe vice skromnosti a zejmena soudnosti a mene falesne pychy... Mozna se mylim, ukazte mi indicije ze ano...
Dle mne je mnohem vic tento vysoky prodej zpuseoben akci ´´dnes pulku zbytek za rok´´ jak technologii tech aut. Konkurenti ve tridach jasou tak vyrovni ze mluvit o nejkem etalanu tridy, jak to castoto znimujete, je usmevne. Rozdily polo x fiesta x punto x clio a dalsi auta teto tridy, jsou jak do kvality, tak do vybavy velmy male a zalezi na preferencich daneho kupujiciho. A verte ze prodejni akce u pola zvihla prodej a to nemalaou merou.
Do jisté míry máš pravdu. Ovšem akce půl teď a půl potom tu měla dříve tuším i Toyota. Nehledě na dumpingovou cenu Renaultů, šrotovného u Fiatu, Citroenu atd. atp.
Nevim proč se prodává tak málo C3 jediný co mě napadlo je ,že lidi kteří si teď kupují auta nevědí že je C3 II.generace...
A to Polo nemělo by bejt spíš za Fiestou. VW Polo je sice dobré auro ,ale podle mě je Fiesta lepší i C3 je podle mě lepší než Polo ,ale s timhle bude souhlasit asi hodně málo lidí.
Moc dobre si to nepamatuju, ale kdyz jsem porovnaval treba novou C3 a Polo tak mne sokoval vahovy rozdil v neprospech C3.
Ale 100% ze takovyma detajlama se rozhodne mamka zatezovat nebude ta ma jinej zebricek hodnot... Asi jako u kabelek a jinych zenskych veci.
Polo se mi libi ale kdyz jem v nem sedel tak mne hrozne vadil tvar vence a jeho hrany pri drzeni, jinak pekne auto.
Ford fiesta vypada nadherne v top vybave z venci, ale v zakladni vybave bez chromu kolem oken a dalsich veci jeto chudina a vyslovene to krici ze jsi na tom financne jen tak tak...
Nechapu proc nedokazou udelat pro obycejne lidi (nemyslim pro mne) design low-end vozy, ze i v zakladni verzi, to auto by navypadalo radoby nahate a nedustojne jak zenska s prilis kratkou sukni...
Pokud vim tak když sroovnám váhu C3 a Pola se srovnatelnýma motorama važí C3 míň většinou tak o 60kg.
Mě se líbí C3 z těchto třech aut nejvíc a to jak exterier, tak interier pak Fiesta a potom Polo (u kterého se mi interiér vůbec nelíbí). Ale nehodnotil jsem jenom podle designu neboj.
Jako male deti...GTI dnes napsal asi svuj nejdelsi text o nejvetsim houne, co jsem cet, jeho nohsledi mu pritakaji a oslavuji jej a ostatni zas nechapou...nastesti je videt, ze na GTIho je reakci mene a mene, lidi uz to fakt nebavi, coz je dobre
Narozdil od jinych neni stredobod meho zivota mit co nejvic reakci na svuj komentar, takze jsem to ani nesledoval, dik za tvuj bedlivy dozor :-)
A co jsem psal je ocividne nepopiratelna pravda, tvoje urazky na tom nic nemeni
Očividně bych řekl, že se z toho ho.na nemůžeš vyhrabat a GTI ti nedá spát a to tě neuráží stejně, jako já, nebo se jen v některých textech poznáváš. Hlavně neříkej, že je to blbost, to by si o tom přece nepsal jen tak z plezíru a zakládal vlákno, ne?
Tak 1. kdyz se nad mou reakci poradne zamyslis, ja se divim, ze GTI neda spat tolika lidem, me spani nezkazi, ja na nej nereaguju, tzn je mi u zadele.
2. ver, ze v jeho textech se vubec nevidim, ja s tim problem nemam, auto jsem kupoval naopak vicemene podle nej, takze zase jsi vedle.
3. ani jsem necekal, ze se to vlakno tak rozbehne a hlavne, ja dal nereaguju, protoze net otevru rano a pak az vecer (docela nechapu, jak lidi dokazou reagovat minutu co minutu :), neni na to cas.
4. uz z meho puvodniho prispevku (polo je povedene) je videt, ze nejsem apriori proti GTImu, jak rikam, nenecham si netem kazit spani, naopak je to dobre pobaveni, prot jsem psal, co jsem psal :-) Howg
Tak znova, nereagoval jsem, "zalozil jsem vlakno", zadruhe diskuze si tu ctu rad, protoze se u nich bavim, takze jednak dekuju vsem zucastnenym za zabavu a jednak je nechapu, ze jim to porad stoji za namahu a cas se tu hadat a to je gro meho prispevku prece...
A ted mi jeste pro doplneni ukaz, kde tu reaguju na nekoho, kdo je mi nekde, dik
Teeda, tobe to nejak lezi v zaludku...nechapu te, tvuj udiv, nechtel jsem tu vyvolavat zadnou hadku, tak jako jini tu pisou sve myslenky, i ja jsem hodil muj primy dojem z diskuze, nemusis to hned psychologicky rozpitvavat. Ovsem proti gustu...jdu spat, zitra se de bochat. Tak uz si s tim nelamej hlavu, zadny hlubsi psychologicky rozmer muj komentar nemel, nechapu, co tam porad hledas
Řekl bych nulová marketingová aktivita Fiatu + opožděný vstup na trh (takže je už od začátku "ten druhý vzadu") + u nás trošku pochybná image Fiatu
Jinak jsou to auta naprosto stejná (Fiat možná vypadá o trochu líp) a v odpovídající výbavě jsou řekl bych i za stejné peníze
Pak mě to připadá, že jsou Fiatu vážně blbci. Nemůžu si pomoct. Přitom jsem to sedici viděl už hodně dávno v IT a netušil nic o SX. Možná bych i souhlasil, že to sedici vypadá kulantněji.
Aproč by se měli u Fiatu tolik snažit tady za každou cenu prodat více Sedici než SX4? Třeba v té Itálii se prodává více Sedici než SX4 a jedna továrna pojede na stejný výkon. Jen ti prodejci se případně připravují o zisky.
Sedici vypada o neco lepe nez SX4 hlavne ve vyssi vybave. Hlavnim handicapem je ovsem nemoznost levnejsiho motoru 1.5 ktere nabizi Suzuki a hlavne na Sedici nejde uplatnit srotacni sleva.
Pokud je to motor, tak to beru konečně za relevantní odpověď. Šrotační sleva mi ovšem v našich podmínkách není jasná. Pokud vím, tak právě fiat nabízí stále pseudošrotovný.
No srotacni sleva je takovej marketingovej tah Fiatu, uplatnujou ji hlavne na skladove vozy prevazne Bravo II, tam je cca 25tis. Na Punto Evo je minimalni a na Sedici zadna.
Ta 1,5 ale je velmi nová záležitost - až do letošního jara se dávala jen se základní výbavou, což byla varianta, která se skoro neprodává a není skladem (těžko říct, co je příčina a důsledek). Těžiště prodejů stále leží u verzí 4x4 (přes 50 % v obou případech) a ty stojí u obou značek plus mínus stejně
Já bych za tím hledal i davovou psychologii a neinformovanost. SX4 potkávám často, Sedici snad jednou, a to píšu jen proto, že připouštím že jsem ho v "davu" přehlédl. Takže pokud někdo tohle auto vidí, s největší pravděpodobností to bude Suzuki a tak tam pro něj i půjde. Mě ten design k Fiatu ani moc nesedí, prostě je to Suzuki každým coulem, byť na to není žádná šablona. Snad možná, že je z toho trochu cítit Jimny..
Každej měsíc je v diskuzi pod článkem o prodejích malých vozů 40,50 příspěvků...teď koukám 230. Ale příští měsíc zas bude klid (1,2,3,5,6,7,8,9,10,11,12 ;-) )
Sis mohl všimnout dávno, že většina toho, co se zde v diskusích tolik obdivuje, se příliš neprodává a naopak (a to ve všech cenových kat.). Zřejmě je to oblíbený web "motoanarchistů"... 8-s >:D >:-[]
No tak pozor, white labele. Tohle je paušalizování. Vem si, že to tak v pravdě taky tak není, protože každé auto a každá značka tady má nějaké odpůrce a ne jenom koncern. Podívej se, co se píše třeba pod francouzskými auty, jak Bob řádí pod korejskými auty. Je to totéž a vůbec nemám pocit, že by třeba koncern byl tady na serveru více odsuzován či méně obhajován než jiné značky ;-)
Chceš mě chytat "za slovo", které jsem nenapsal?
Přečti si to znovu. To není žádné paušalizování, jednak jsem napsal "většína"!, nikoli všichni, a hlavně jsem to napsal obecněji, nikde žádný koncern ani konkrétní značku nezmiňuju, takže trochu nechápu, kde si přišel na to, že to neplatí např. i pro ty "korejce", kteří se tu také vzhledem ke vzrůstajícím prodejům dost kritizují... ;-)