Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v dubnu 2011: Pořadí značek

Ve čtvrtém měsíci se u nás prodalo méně automobilů než před rokem. 3 značky zaznamenaly pokles v řádu stovek kusů.
Zpět na článek
9. 5. 2011 07:17
9. 5. 2011 07:36
9. 5. 2011 07:50
9. 5. 2011 08:09
9. 5. 2011 14:56
9. 5. 2011 15:26
9. 5. 2011 08:10
9. 5. 2011 08:26
9. 5. 2011 14:07
9. 5. 2011 22:34
9. 5. 2011 22:42
10. 5. 2011 10:25
10. 5. 2011 10:21
9. 5. 2011 08:27
9. 5. 2011 10:50
9. 5. 2011 10:58
9. 5. 2011 22:34
9. 5. 2011 22:39
9. 5. 2011 10:22
9. 5. 2011 11:01
9. 5. 2011 11:12
9. 5. 2011 14:37
9. 5. 2011 15:34
9. 5. 2011 11:41
9. 5. 2011 14:46
9. 5. 2011 14:53
9. 5. 2011 16:17
10. 5. 2011 01:53
neregistrovaný "AlexanderBB"
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2011 07:17
duster
ma na svedomi neskutocny rast dacie o 63 percent za prve 4 mesiace, bravo :yes:
Rozbalit vlákno
20
9. 5. 2011 07:36
Re: duster
Myslim ze pre renault-daciu je to podobny (ak nie este vacsi) trhak, ako duster-mcv. Dalsi dokaz toho, ze sa este stale da najst oblast trhu, ktora nie je nikym obsadena...
9. 5. 2011 07:50
Re: duster
Dacia s Dustrem našla mezeru na trhu? Spíš si myslím, že jde o nízkou cenu, proto se tak prodává...
9. 5. 2011 08:09
Re: duster
Našla medzeru na trhu. Nájdi konkurenta. Cena hrá svoju rolu ale nie je jediným dôvodom na kúpu.
Avatar - superkutil
9. 5. 2011 14:56
Re: duster
Konkurent je Suzuki SX4.
Avatar - FISHkaa
9. 5. 2011 15:26
Re: duster
co jiného než cena rozhodne o koupi tohoto auta???
9. 5. 2011 08:10
Re: duster
Ale fakticky tím našla díru na trhu. Spousta lidí si místo ojetiny koupí Daciu. Co na tom, že vypadá a je taková jaká je.
9. 5. 2011 08:26
Re: duster
No, ona se tu "mezeru" snažila vyplnit taky Suzuki s SX4kou, ale i přes akci se jí to jaksi nepodařilo, alespoň zatím. Dacie tady těží z pověsti extrémně nízké ceny, i když podle testů ta Suzuki je lepší, modernější a kvalitnější (s výjímkou kufru, pravda - důležitý ukazatel), nicméně specifická skupina lidí si zvykla, že Dacia je nejlevnější a porovnávat vlastnosti nebude.

Na druhou stranu, Duster vzhledově není rozhodně ošklivé auto, jenom když bych ho porovnal s Koleosem, tak tohle je poctivý SUV s pěknými čitelnými tvary, dobrými proporcemi a výrazem dobrého a spolehlivého pracanta.

Pokud jsme si všiml, Logany a spol. žádnými výraznými vadami netrpěly a netrpí, takže asi tady problém mít Duster taky nebude. Poněkud zastaralá technika a drobnosti typu vyšší spotřeba nebo třeba i hluk v kabině majitelům bude asi vadit méně, než novinářům při testování.

No a nakonec k Dacii můžu říct, že je mi tisickrát milejší, než všechny čínská auta, co jsem kdy měl možnost vidět a třeba si do nich sednout a kdybych měl vymyslet slogan pro Dacii, asi bych parafrázoval onen na oblečení z Tesca - Cena čínská, design a kvalita evropská :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
9. 5. 2011 12:53
Re: duster
SX4 je jasná volba. Vybavenější verze Dusteru jsou cenově s SX4 srovnatelné a pak není o čem. Navíc mnohem bezpečnější auto a lepším benzínem, ikdyž ted mě Dacia mile překvapila úpravou svých benzínu na E85 a to prosím pěkně bezplatnou. Tohle má být u všech aut v séerii!
Takže Duster ano, auto je to dobré, ale jen v laciných holých verzích, které konkurence nemá. S cenovou konfigurací přes 340tis jasně SX4, popřípadě holý Yeti.
9. 5. 2011 14:07
Re: duster
Holý Yeti má 4x4???
Avatar - Parda71 (BMWfans)
9. 5. 2011 19:28
Re: duster
Nemá, ale třeba zájemce uvažuje i o Yetim. Upře si 4x4, ale má Škodu rozumíš.
9. 5. 2011 22:34
Re: duster
Holý Yeti dle ceníku 362 tis. s podstatně lepším motorem, úspornější a poněkud zejména technicky "současnějšíů, nejlevnější 4x4 464 tis., ale s dvoulitrovým turbodieselem, šestikvaltem.....takže máš pravdu - u toho Yetiho mně cena překvapila, čtyřkolku s dvoulitrem a tímhle motorem, to bych hledal asi těžko. Na druhou stranu, tady to Suzuki tahá za kratší provaz.

Nicméně taky souhlasím i s tím, že Suzuki SX4 je lepší auto než Duster, nakonec ve velkém testu ve 4x4 (Duster, SX4, Jimmy a Niva) SX4 jasně vyhrála a například Niva (o Jimmim - není to náhodou Jimny? ani nemluvě) byla v terénu lepší než Duster.

Ale u Dacie vznikl zajímavý marketingový efekt - značka má pověst levného auta a když si porovnám výbavu a provedení právě toho nejlacinějšího Yetiho a alespoň trochu vybaveného Dustera, tak ten rozdíl cen není až azs tak dramaticky.....obvzlášť kdyý zjistím, co je u Dusteru zcela nedostupné.
Avatar - Ronault.
9. 5. 2011 22:42
Re: duster
Ale ono to není jen u Dacie, Renault dělá totéž, třeba s Meganem. Když odečteš leasingovou slevu (žádná sleva to není, přeplatí se více než kolik stálo auto), dovybavíš, tak jsi na ceně konkurence a třeba P308 nakonec výjde i lépe a nakonec ten Golf stojí taky jen o pár tisícoveček víc. Prostě marketing , to je věc.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
9. 5. 2011 23:19
Re: duster
Přesně tak, marketing a PR dělají strašně moc. Fakt je, že Duster dává smysl jen v levných vybavených verzích. Když si dopřeješ tu nejlepší výbavu (která jediná je jakš takš obsáhlá, ale i tak tam dost věcí chybí), tak jsi myslím přesně na 350K a to je cena SX4 s 4x4 a tam fakt není o čem se bavit. Samozřejmě se tady bavíme o ceníkových cenách. Byť faktem je, že prodejci Dacie asi těžko budou dávat výraznější slevy, když je na Duster čekačka.
Yeti je cenově dál, ale auto jako takové je jaksi taky jinde, než konkurenti, takže záleží ve finále jen a jen na kupci.
10. 5. 2011 10:25
Re: duster
Mám docela rád reklamy Renaultu - a ten na Dustera, kde ženská rozhořčeně po zkušební jízdě prohlásí, že její kabelka je dražší, je hodně povedenej....no a to je přesně to, co píšeš. Třeba reklama na SX4 je tak trochu o ničem.....přitom ta Suzuki je dobrý autíčko, on třeba Swift taky....
10. 5. 2011 10:21
Re: duster
Na druhou stranu v sobotu mi kolega předváděl Megana v kombíku, který pořídil manželce a za hotové s DPH to bylo asi 280 tisíc s 1,6 benzínem a pětikvaltem, ale ten pětikvalt byl jediná trošičku překonaná věc....jinak auto bylo vybaveno vším, na co jsem zvyklý (kromě navigace) včetně takových drobností, jako je ovládání rádia na volantu, všechno v elektrice....mně ta cena připadala úžasná, zejména když si vezmu, že tenhle Megane se povedl (je i pěknej) a je to kus auta - do kufru se vejde dětskej kočárek a kopa zavazadel. To se obávám třeba ani ten i30 nebo C´eed neumí a taková Octavia Tour zase nebude tak dobže vybavená.

S tím leasingem máš recht - jeden známý si takhle pořídil Thalii a teď všude vykládá, jaký jsou to zloději a že za to mohl mít Megane - ovšem zase spočítal to, co zaplatí za tu Thalii na leasing a co nabízí u Megana už od....

Na Renaultu je vidět, že marketing se musí dělat hlavou a hlavně bez emocí. Je jim jedno, jestli někde budou pokládáni za "levnou" značku, ale důležité je prodávat. FIAT (který tak rád řeším - každý máme nějakou slabost) se neustále naparuje, ale přijít s nápadem děláme auta levnější než Korejci nebo dokonce Číňani, ale zato jsou lepší by pro ně byla strašlivá pohana a tak radši furt blábolí, v čem jsou lepší než volkswagen. A přitom třeba francouzské konkurenci se dívají z dost velkého odstupu na záda....
9. 5. 2011 08:27
Re: duster
Sorry, ale asi jsi myslel Logan-mcv, že?
9. 5. 2011 10:50
Re: duster
jasne, logan-mcv som myslel. Uz som z tych dacii cely dopleteny... :-)
Avatar - Ronault.
9. 5. 2011 10:58
Re: duster
A to je jich jen pár
9. 5. 2011 22:34
Re: duster
A prý jich bude víc.... :-)
Avatar - strýček BOB
9. 5. 2011 08:19
Basmati...
Nyní mám souvislost s tím managerským hysterákem, koukejte, jak nám všichni ubližují a reexportují... :-) Kia masivní propad a Huyndai na vrcholu a tudíž před pádem do hlubin, tak je to správné a tak to má být. Propad Kia mi dělá opravdu radost >:D
Rozbalit vlákno
5
9. 5. 2011 08:45
Re: Basmati...
Myslím, že jsi vedle. U Hyundaie žádný velký pád nebude. Podle mého půjde ještě trochu nahoru díky i40. Ve střední třídě toho vždycky prodávali minimum, takže tam můžou jít o pár desítek kusů měsíčně nahoru.
9. 5. 2011 08:46
Re: Basmati...
Nu je treba porovnavat vysledky za tri mesice a tam mam pocit, sampanske tece plnym prodem u mnohych, jen ne ve Skodovce.

Diky diky diky vsem ostatnim.

:yes:
Avatar - Katikakus
9. 5. 2011 10:30
Re: Basmati...
Strejdo, nechci ti kazit radost, ale podivej se na spodni tabulku - obdobi leden az duben. Z jednomesicniho vykyvu jen tezko vyvozovat nejake zavery.
Propad KIA v dubnu je zpusoben hlavne nedostatecnou vyrobni kapacitou Zilinskeho zavodu - cekaci doby na Sportage jsou 6 - 8 mesicu a co jsem slysel, tak poslednich nekolik tydnu jde temer cela produkce na pokryti velke objednavky z Ruska.
9. 5. 2011 15:32
Re: Basmati...
len skutocny pako sa moze tesit z toho je nejake automobilky idu dole oproti ostatnym V skutocnosti keby to slo podla teba tak by tu na par automobiliek nebolo nic. Co z toho by bolo? Bol by tu taky monopol ze nizsia stredna by stala to co stredna. Ja prajem vsetkym automobilkam nech su na takej istej urovni, nech sa tu zacne boj o zakaznika a nech idu ceny dole. Bude to dobre aj pre teba aj pre ostatnych. A mozno taki pakovia ako ty to pochopia potom.
Avatar - igor77
9. 5. 2011 08:54
tyhle statistiky
začínají být opravdu trochu příliš "no comment"
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Atlis
9. 5. 2011 08:57
Ford a dopredaj?
Trosku slaby komentar. V EU je druhym najpredavanejsim autom Ford Fiesta za VW Golf. Ford ma dost dobre naslapnute aj do buducnosti. Ale nie o tom som chcel.

Ked su predajne cisla Fordu Focus ovplyvnene dopredajom druhej generacie, docela sa divim, ze tu chyba komentar o predajnych cislach Octavie, ktorej predaje su ovplyvnene vypredajom Octavie Tour Social Edition...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
9. 5. 2011 10:59
Re: Ford a dopredaj?
Jenže Tour je pořád jen Octavia II před faceliftem, Focus II a II jsou přecejen rozdílná auta.
Avatar - Katikakus
9. 5. 2011 10:22
Reexport
Celkem zajimava cisla, ktera doplnuji kontext clanku - kolik vozu bylo u jednotlivych znacek nasledne vyvezeno do zahranici:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
9. 5. 2011 11:01
Re: Reexport
Takže je jasné, kdo tady s velkým přehledem vede. Jen mě překvapuje, že tak málo reexportuje Renault. Já být francouz toužící po Renault, tak jedu nakupovat jen k nám >:D
9. 5. 2011 11:12
Re: Reexport
Reexport je logicky nejjednodušší v případě sousedních zemí - tedy když si Němec jede koupit Volkswágna do ČR a Čech Škodovku do Německa. Do Francie je to přece jenom o mnoho dál.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
9. 5. 2011 12:58
Re: Reexport
Jasně, logické. Němec z pohraničí, který má rozum a strejdu v ČR se prostě seberou a jdou si pro VW k nám a ušetří nemalé lovky. Těží z toho jedině český VW.
9. 5. 2011 14:37
Re: Reexport
Může v tom být taky cena tady a tam.
Třeba kdybych teď chtěl koupit rozumně vybaveného Hunda i30 v kombíku v 1,6 benzínu s klimou a v metle, u Helmutů to pořídím za 12 euroklacíků bez problému. U nás bych musel aspoň 2 o klacky přitvrdit... A u jiných značek to zase můžou mít hozené naopak...
9. 5. 2011 15:34
Re: Reexport
nie, ide o to ze napriklad taliansky predajca nakupi talianske vozy v cechach lebo tam vychadzaju lacnejsie ako v taliansku. A tak sa nakupi 20 vozidiel v CR, prihlasi sa, odhlasi sa, a spatne prihlasi v taliansku. Capito? (neplati to len pre taliansko, taliansko bol priklad)
Avatar - zdravy rozum
9. 5. 2011 10:34
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
9. 5. 2011 10:51
Re: Ceski sluhovia kupuju nebezpecny 4* srot
Líbí se mi tvůj podpis na konci.
Avatar - Ronault.
9. 5. 2011 11:02
Re: Ceski sluhovia kupuju nebezpecny 4* srot
My máme mladší státnost než severní Uhry? >:-[] >:D
9. 5. 2011 14:09
Re: Ceski sluhovia kupuju nebezpecny 4* srot
>:D Ty nikdy nezklameš >:-[]
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2011 19:23
Re: Ceski sluhovia kupuju nebezpecny 4* srot
a zkus ještě někoho kritizovat za OT...
Avatar - J_Design
9. 5. 2011 11:41
Renault
Vždycky první co v těchto tabulkách jako fanda Renaultu hledám jsou právě jejich výsledky... Je dobře, že se jim tu tak daří. Ostatně jako na trzích jiných zemí. Renault poslední dobou válcuje konkurenci právě cenou a to jej dělá mnohem atraktivnějším, když vezmeme v potaz například Peugeot který ještě před pár lety bojoval o umístění za Škodovkou.

Osobně doufám že tyto úspěchy Renaultu jsou dostatečným finančním přílivem proto aby zase vznikali auta typu Safrane, Vel Satis, Avantime a aby také vyjela nová generace Espace který už pomalu ale jistě dosluhuje.

Výrábět obyčejná auta se musí a i díky tomu doufám budou mít Frantíci dost financí na své šílené vozy a zase nás něčím překvapí... mě osobně totiž například nový Latitude moc nevoní tím, že je to převzaté auto a to mu také tolik škodí... A tím že má usedlý vzhled Passatu si také škodí... například Vel Satis si kupovali jen lidé které ohromil, ostatní jej odsuzovali a tak to s těmi vozy má být... Passata si kupuje každý kdo nemá vkus a moc se v autech nevyzná...

Takže snad nám zase připravý nějaký extravagantní kousek ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Krispos
9. 5. 2011 14:46
Re: Renault
Jistě, donedávna téměř na hranici dumpingu prodávané Renaulty na malém českém trhu generují takový zisk, že z toho bude nový Vel Satis a aj na Avantime zbyde :yes:
Avatar - Ronault.
9. 5. 2011 14:53
Re: Renault
Jistě, pro Renault je stěžejní náš malý český podhodnocený trh. Mimochodem mrkni na opravdové ceny a ne "ceny od".
9. 5. 2011 16:17
Re: Renault
Ještě do roku 2004/2005 byl Renault nejprodávanější značkou v Evropě a nebyl zrovna nejlevnější - Golf se dal pořídit levněji než Megane. Tehdy se na něj dotáhl a poté předehnal VW. Od té doby se VW na čele drží a je to znát i na jeho cenách. Až se Renault vrátí na svou pozici evropské jedničky, bude na řadě VW. Pak si i nejvěrnější zastánci VW budou moci koupit nového Golfa. :-)
Avatar - zdravy rozum
9. 5. 2011 12:43
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
9. 5. 2011 14:10
Re: Cesi vlastne znizuju bezpecnostne parametre aj ostatnych
Když pálíš hokejku, tak u ohně nestůj...dnes je to samý plast a lepidlo...pak to takhle dopadá :-)
Avatar - Krispos
9. 5. 2011 14:47
Re: Cesi vlastne znizuju bezpecnostne parametre aj ostatnych
>:D >:D >:D
9. 5. 2011 15:23
Re: Cesi vlastne znizuju bezpecnostne parametre aj ostatnych
Tak musim uznat, ze tato teda sadla! :-)
9. 5. 2011 15:41
Re: Cesi vlastne znizuju bezpecnostne parametre aj ostatnych
Upřímně...zrovna u VÁS mě to kluci moc mrzí.
Avatar - zdravy rozum
9. 5. 2011 14:36
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
9. 5. 2011 14:57
Re: Ja bych dal na Shitofky embargo
Děláš svým spoluobčanům ostudu. ;-\
9. 5. 2011 15:38
Re: Ja bych dal na Shitofky embargo
to robi ale co s nim.. asi mu nasa reprezentacia svojou hrou psychicky uskodila >:D
Avatar - Krispos
9. 5. 2011 14:53
Tak ja si taky udelam radost...
... a pochvalim Volvo, narust o 48 kousku je krasa a cinsti majitele evidentne nemaji na duveru zakazniku v robustni severskou techniku prazadny vliv :yes:
Rozbalit vlákno
1
9. 5. 2011 17:03
Re: Tak ja si taky udelam radost...
A já taky, potěšil mě meziroční nárůst prodejů u Mitsubishi o téměř 94 % za duben a o 60,9 % za první 4 měsíce. Vypadá že na ASX a MIVEC diesel zákazníci celkem slyší.
Avatar - zdravy rozum
9. 5. 2011 20:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "AlexanderBB"
10. 5. 2011 01:53
-57%
asi dobre funguje vedeni u Fiatu :-!
Rozbalit vlákno
0