Myslim ze pre renault-daciu je to podobny (ak nie este vacsi) trhak, ako duster-mcv. Dalsi dokaz toho, ze sa este stale da najst oblast trhu, ktora nie je nikym obsadena...
No, ona se tu "mezeru" snažila vyplnit taky Suzuki s SX4kou, ale i přes akci se jí to jaksi nepodařilo, alespoň zatím. Dacie tady těží z pověsti extrémně nízké ceny, i když podle testů ta Suzuki je lepší, modernější a kvalitnější (s výjímkou kufru, pravda - důležitý ukazatel), nicméně specifická skupina lidí si zvykla, že Dacia je nejlevnější a porovnávat vlastnosti nebude.
Na druhou stranu, Duster vzhledově není rozhodně ošklivé auto, jenom když bych ho porovnal s Koleosem, tak tohle je poctivý SUV s pěknými čitelnými tvary, dobrými proporcemi a výrazem dobrého a spolehlivého pracanta.
Pokud jsme si všiml, Logany a spol. žádnými výraznými vadami netrpěly a netrpí, takže asi tady problém mít Duster taky nebude. Poněkud zastaralá technika a drobnosti typu vyšší spotřeba nebo třeba i hluk v kabině majitelům bude asi vadit méně, než novinářům při testování.
No a nakonec k Dacii můžu říct, že je mi tisickrát milejší, než všechny čínská auta, co jsem kdy měl možnost vidět a třeba si do nich sednout a kdybych měl vymyslet slogan pro Dacii, asi bych parafrázoval onen na oblečení z Tesca - Cena čínská, design a kvalita evropská :-)
SX4 je jasná volba. Vybavenější verze Dusteru jsou cenově s SX4 srovnatelné a pak není o čem. Navíc mnohem bezpečnější auto a lepším benzínem, ikdyž ted mě Dacia mile překvapila úpravou svých benzínu na E85 a to prosím pěkně bezplatnou. Tohle má být u všech aut v séerii!
Takže Duster ano, auto je to dobré, ale jen v laciných holých verzích, které konkurence nemá. S cenovou konfigurací přes 340tis jasně SX4, popřípadě holý Yeti.
Holý Yeti dle ceníku 362 tis. s podstatně lepším motorem, úspornější a poněkud zejména technicky "současnějšíů, nejlevnější 4x4 464 tis., ale s dvoulitrovým turbodieselem, šestikvaltem.....takže máš pravdu - u toho Yetiho mně cena překvapila, čtyřkolku s dvoulitrem a tímhle motorem, to bych hledal asi těžko. Na druhou stranu, tady to Suzuki tahá za kratší provaz.
Nicméně taky souhlasím i s tím, že Suzuki SX4 je lepší auto než Duster, nakonec ve velkém testu ve 4x4 (Duster, SX4, Jimmy a Niva) SX4 jasně vyhrála a například Niva (o Jimmim - není to náhodou Jimny? ani nemluvě) byla v terénu lepší než Duster.
Ale u Dacie vznikl zajímavý marketingový efekt - značka má pověst levného auta a když si porovnám výbavu a provedení právě toho nejlacinějšího Yetiho a alespoň trochu vybaveného Dustera, tak ten rozdíl cen není až azs tak dramaticky.....obvzlášť kdyý zjistím, co je u Dusteru zcela nedostupné.
Ale ono to není jen u Dacie, Renault dělá totéž, třeba s Meganem. Když odečteš leasingovou slevu (žádná sleva to není, přeplatí se více než kolik stálo auto), dovybavíš, tak jsi na ceně konkurence a třeba P308 nakonec výjde i lépe a nakonec ten Golf stojí taky jen o pár tisícoveček víc. Prostě marketing , to je věc.
Přesně tak, marketing a PR dělají strašně moc. Fakt je, že Duster dává smysl jen v levných vybavených verzích. Když si dopřeješ tu nejlepší výbavu (která jediná je jakš takš obsáhlá, ale i tak tam dost věcí chybí), tak jsi myslím přesně na 350K a to je cena SX4 s 4x4 a tam fakt není o čem se bavit. Samozřejmě se tady bavíme o ceníkových cenách. Byť faktem je, že prodejci Dacie asi těžko budou dávat výraznější slevy, když je na Duster čekačka.
Yeti je cenově dál, ale auto jako takové je jaksi taky jinde, než konkurenti, takže záleží ve finále jen a jen na kupci.
Mám docela rád reklamy Renaultu - a ten na Dustera, kde ženská rozhořčeně po zkušební jízdě prohlásí, že její kabelka je dražší, je hodně povedenej....no a to je přesně to, co píšeš. Třeba reklama na SX4 je tak trochu o ničem.....přitom ta Suzuki je dobrý autíčko, on třeba Swift taky....
Na druhou stranu v sobotu mi kolega předváděl Megana v kombíku, který pořídil manželce a za hotové s DPH to bylo asi 280 tisíc s 1,6 benzínem a pětikvaltem, ale ten pětikvalt byl jediná trošičku překonaná věc....jinak auto bylo vybaveno vším, na co jsem zvyklý (kromě navigace) včetně takových drobností, jako je ovládání rádia na volantu, všechno v elektrice....mně ta cena připadala úžasná, zejména když si vezmu, že tenhle Megane se povedl (je i pěknej) a je to kus auta - do kufru se vejde dětskej kočárek a kopa zavazadel. To se obávám třeba ani ten i30 nebo C´eed neumí a taková Octavia Tour zase nebude tak dobže vybavená.
S tím leasingem máš recht - jeden známý si takhle pořídil Thalii a teď všude vykládá, jaký jsou to zloději a že za to mohl mít Megane - ovšem zase spočítal to, co zaplatí za tu Thalii na leasing a co nabízí u Megana už od....
Na Renaultu je vidět, že marketing se musí dělat hlavou a hlavně bez emocí. Je jim jedno, jestli někde budou pokládáni za "levnou" značku, ale důležité je prodávat. FIAT (který tak rád řeším - každý máme nějakou slabost) se neustále naparuje, ale přijít s nápadem děláme auta levnější než Korejci nebo dokonce Číňani, ale zato jsou lepší by pro ně byla strašlivá pohana a tak radši furt blábolí, v čem jsou lepší než volkswagen. A přitom třeba francouzské konkurenci se dívají z dost velkého odstupu na záda....
Nyní mám souvislost s tím managerským hysterákem, koukejte, jak nám všichni ubližují a reexportují... :-) Kia masivní propad a Huyndai na vrcholu a tudíž před pádem do hlubin, tak je to správné a tak to má být. Propad Kia mi dělá opravdu radost >:D
Myslím, že jsi vedle. U Hyundaie žádný velký pád nebude. Podle mého půjde ještě trochu nahoru díky i40. Ve střední třídě toho vždycky prodávali minimum, takže tam můžou jít o pár desítek kusů měsíčně nahoru.
Strejdo, nechci ti kazit radost, ale podivej se na spodni tabulku - obdobi leden az duben. Z jednomesicniho vykyvu jen tezko vyvozovat nejake zavery.
Propad KIA v dubnu je zpusoben hlavne nedostatecnou vyrobni kapacitou Zilinskeho zavodu - cekaci doby na Sportage jsou 6 - 8 mesicu a co jsem slysel, tak poslednich nekolik tydnu jde temer cela produkce na pokryti velke objednavky z Ruska.
len skutocny pako sa moze tesit z toho je nejake automobilky idu dole oproti ostatnym V skutocnosti keby to slo podla teba tak by tu na par automobiliek nebolo nic. Co z toho by bolo? Bol by tu taky monopol ze nizsia stredna by stala to co stredna. Ja prajem vsetkym automobilkam nech su na takej istej urovni, nech sa tu zacne boj o zakaznika a nech idu ceny dole. Bude to dobre aj pre teba aj pre ostatnych. A mozno taki pakovia ako ty to pochopia potom.
Trosku slaby komentar. V EU je druhym najpredavanejsim autom Ford Fiesta za VW Golf. Ford ma dost dobre naslapnute aj do buducnosti. Ale nie o tom som chcel.
Ked su predajne cisla Fordu Focus ovplyvnene dopredajom druhej generacie, docela sa divim, ze tu chyba komentar o predajnych cislach Octavie, ktorej predaje su ovplyvnene vypredajom Octavie Tour Social Edition...
Takže je jasné, kdo tady s velkým přehledem vede. Jen mě překvapuje, že tak málo reexportuje Renault. Já být francouz toužící po Renault, tak jedu nakupovat jen k nám >:D
Reexport je logicky nejjednodušší v případě sousedních zemí - tedy když si Němec jede koupit Volkswágna do ČR a Čech Škodovku do Německa. Do Francie je to přece jenom o mnoho dál.
Jasně, logické. Němec z pohraničí, který má rozum a strejdu v ČR se prostě seberou a jdou si pro VW k nám a ušetří nemalé lovky. Těží z toho jedině český VW.
Může v tom být taky cena tady a tam.
Třeba kdybych teď chtěl koupit rozumně vybaveného Hunda i30 v kombíku v 1,6 benzínu s klimou a v metle, u Helmutů to pořídím za 12 euroklacíků bez problému. U nás bych musel aspoň 2 o klacky přitvrdit... A u jiných značek to zase můžou mít hozené naopak...
nie, ide o to ze napriklad taliansky predajca nakupi talianske vozy v cechach lebo tam vychadzaju lacnejsie ako v taliansku. A tak sa nakupi 20 vozidiel v CR, prihlasi sa, odhlasi sa, a spatne prihlasi v taliansku. Capito? (neplati to len pre taliansko, taliansko bol priklad)
Vždycky první co v těchto tabulkách jako fanda Renaultu hledám jsou právě jejich výsledky... Je dobře, že se jim tu tak daří. Ostatně jako na trzích jiných zemí. Renault poslední dobou válcuje konkurenci právě cenou a to jej dělá mnohem atraktivnějším, když vezmeme v potaz například Peugeot který ještě před pár lety bojoval o umístění za Škodovkou.
Osobně doufám že tyto úspěchy Renaultu jsou dostatečným finančním přílivem proto aby zase vznikali auta typu Safrane, Vel Satis, Avantime a aby také vyjela nová generace Espace který už pomalu ale jistě dosluhuje.
Výrábět obyčejná auta se musí a i díky tomu doufám budou mít Frantíci dost financí na své šílené vozy a zase nás něčím překvapí... mě osobně totiž například nový Latitude moc nevoní tím, že je to převzaté auto a to mu také tolik škodí... A tím že má usedlý vzhled Passatu si také škodí... například Vel Satis si kupovali jen lidé které ohromil, ostatní jej odsuzovali a tak to s těmi vozy má být... Passata si kupuje každý kdo nemá vkus a moc se v autech nevyzná...
Takže snad nám zase připravý nějaký extravagantní kousek ;-)
Jistě, donedávna téměř na hranici dumpingu prodávané Renaulty na malém českém trhu generují takový zisk, že z toho bude nový Vel Satis a aj na Avantime zbyde :yes:
Ještě do roku 2004/2005 byl Renault nejprodávanější značkou v Evropě a nebyl zrovna nejlevnější - Golf se dal pořídit levněji než Megane. Tehdy se na něj dotáhl a poté předehnal VW. Od té doby se VW na čele drží a je to znát i na jeho cenách. Až se Renault vrátí na svou pozici evropské jedničky, bude na řadě VW. Pak si i nejvěrnější zastánci VW budou moci koupit nového Golfa. :-)
... a pochvalim Volvo, narust o 48 kousku je krasa a cinsti majitele evidentne nemaji na duveru zakazniku v robustni severskou techniku prazadny vliv :yes:
A já taky, potěšil mě meziroční nárůst prodejů u Mitsubishi o téměř 94 % za duben a o 60,9 % za první 4 měsíce. Vypadá že na ASX a MIVEC diesel zákazníci celkem slyší.