Tobě, ale i všem ostatním, kdo to nechápou: C5 prostě není Citroën. Ani já bych jako příznivce téhle značky nechtěl auto, které mi bude spíše připomínat Audi minulé generace.
Tak potom ani nová C4 v Tvojom ponímaní nie je Citroen. A zrejme ani ďalšie nové modely Citroenmi nebudú.
A ak mainstreamové auto svojou eleganciou sekunduje zavedenej prémii, to je chyba? ;-)
Citroen bohuzial stratil svoj povestny francuzsky sarm a jedinecnost, C5ku kombi som snad este ani nevidel a sedan hm to spocitam tiez na prstoch dvoch ruk ;) snad.
Stara C4 ka bola jedinecna aj zvonku aj zvnutra - volant s pevnym stredom, opat spesl digitalne pristroje a la citroen, vonkajsi dizajn tiez doteraz velmi aktualny a nadcasovy.
Predpokladam ze aj nova C4ka nenamuti tolko vody ako stara a nebude to ziaden trhak. Mozem sa mylit a aj by som bol rad keby som sa mylil a Citroenu sa zacalo viacej darit.
Ale aj tak sa uz tesim na ten poriadny facelift 308micky v roku 2011 ktory je uz predo dvermi, to ale este viac stazi poziciu C4ky kedze Peugeot ma neskutocne paradny interier snad najlepsi v triede a ak doladia vonkajsi dizajn oapt budu predaje starsich peugeotov lepsie ako novych citooonov.
Jako vlastník 4074 to rovněž nechápu. Fakt mi to hlava nebere. Že by výprodeje před nástupem 508? Jinak C 5 na koulích je na naše dálnice ta pravá volba.
ja len nechapem ako si ludia mozu kupit peugeot alebo citron pred mazdou 6 ved je nadherna spolahliva priestrana a neskutocne jazdne vlastnosti ma a vyraba sa len v japonsku
Mazda 6 nádherná? Japonský design z ní stříká všemi směry tím nejhorším možným způsobem. Minulá 6 byla povedená, hezká, tohle je jen způsob jak jí opravdu zošklivit. Navíc když se podíváš na cenu, omezenější výběr naftových motorů a interiér, který sice není nejhorší, ale ani špička, tak se není co divit.
motory dizlove su v 3 vzkonovych stupnoch a su ozaj kvalitne sice len jeden objem ale su kokurecii schopne a co sa tyka interieru subjektivna vec ani mne sa nepaci ten smiesny display tenky ale zas spolahlivost je niekde uplne inde oproti francuzom a ceny cca 25 na take auto je v pohode ma svoje chybi ale kto rad jazdi a vela oceni jej skvele jazne vlastnosti ktore si uzije a bude sa tesit na dalsiu jazdu
No 25 000 Euro, to už útočí na Lagunu GT a ta jízdně díky 4 control strčí Mazdu 6 do kapsy ve všem, snad jen jediné ji chybí, pověst spolehlivého auta, což je sice chyba, ale pověst ti je k ničemu, když chybí realita, kdy Laguna ve 3. generaci patří k tomu nejspolehlivějšímu ve třídě. No a srovnání jízdy s C5... Takže já to naprosto chápu, že Mazda 6 neexceluje, střední třída je o nějakém prestiži a díky tomu vytlemenému designu ji ne každý snese a podle mě i méně než Lagunu před faceliftem.
A nejhorší na tom je, že pokud někdo už chce japonské auto, které je bytelné, tak spíše šáhne po Subaru ;-)
Tak jsem si přečetl vaší reakci laguna vs. mazda 6 vs. citron. Opravdu mě pobavila věta o tom, že laguna patří ke špičce spolehlivosti, tak to je vtip roku >:D Četl jste poslední tabulky spolehlivosti? Laguna byla na 67 místě a dopadla katastroficky v testech AUTO BILD o citronu ani nemluvě, mazda 6 předchozí generace byla tuším šestá. O designu se bavit nebudu, mě se líbí šestka. No a co se týče jízdních vlastností, pokud máte rád jízdu na rozbouřeném moři a né přesné řízení a kvalitní brzdy co něco vydrží, pak chápu volbu rencka. Jako člověk pohybující se od mala u aut, což se stalo mým zaměstnáním, bych si nikdy již nekoupil žádnýho frantíka ani korejce.
toto můžu potvrdit problémovější auto by ste hledali těžko teda až na minulou verzi passatu kterej byl všude tak protěžovanej jinak ta Laguna s tím jaký měla problémy neměla snad jít ani do výroby to Dacia Logan je spolehlivější >:D
Již od malička jsem se rád motal v garáži, motal se i tatínek, motala se i maminka, proto jak jsem se v 15-i rozhodoval kam dál, byla Plzeň dvanáctka jasnou volbou ;-)
A teď vážně. Pokud mluvíš o testech spolehlivosti, tak 67. místo myslíš TUV, ne Auto-bild. Pokud se bavíme o Laguně, tak se bavíme o Laguně III a ne Laguně II, která byla problematická leda v prvních 2-3 letech výroby a nejvíce se o to zasloužil motor 2,0 IDE. Co se týče C5, tak třeba v minulé generace byl dle TUV jedno z nejspolehlivějších aut třídy.
Rozbouřené moře... Jo, koukám, že poslední Renault, který jsi kdy řídil, teda pokud už máš řidičák, byla R21. Už samotná Laguna II je podstatně tvrdší než francouzská škola a např. Laguna II GT nebo i III GT, která stojí stejně jako běžná Mazda, poskytne daleko více radosti z řízení než M6.
A na závěr díky za titul, ano, proti tobě jsem evidentně znalec :-)
vzdy je to o tom co sa komu paci ale opakujem ako v mojom prispevku ak mas rad jazdu uzivas si ju presne radenie skvele jazdne vlastnosti tak si mazdu 6 zamilujes ak mas rad komfort plavajuceho clna beres francuza je to o prioritach ale vec spolahlivosti je jasna mazda je vseobecne na tom podstatne lepsie a mozno aj jedna s mala automobiliek co faelift alebo novy model to mensia vaha auta pozri si hmotnosti aut a pochopis cim nevravim ze francuzke auta su zle nie su len ich nevedia kvalitne poskladat
předsudky a zase předsudky, takový motor 1,6 HDi od PSA bude podle tebe určitě právě v té Mazdě spolehlivější co? ;-) Plavná jízda u Francouzů ... připomíná mi to hospodské povídačky. >:D
preco tie urazky na vek? Chalan to mysli dobre, mazda je naozaj na vysokej urovni ale ja by som si ju tiez nekupil. Tie cenovky su aspon u nas dost prehnane a akonahle chces nejaku vybavu, kupis za to uz pomaly E90..
Chalan je milovnikom mazdy a nova 6 ma naozaj uzasne vlastnosti, sam som bol prekvapeny, jazdiim RWD a toto FWD je dost neutralne. Porovnatelne s accordom a jeho vyladenim..
A o to jde, value for money, kdo by si koupil M6 za peníze, za které může mít 3-er. M6 je průměrný zastánce mainstream, nic více, nic méně. Na japanofily si nehrajme.
ale nie kazdy pozera na peniaze. A niekto je japanofil a iny koncernofil a dalsi francuzomil.. Tak na co tie hadky? Ked sa niekomu paci mazda nech si ju kupi, je to fantasticke auto. Ak niekto potrebuje aj priestor tak si nekupi 3er.. M6 je trochu nedocenena. Je to vyborne auto ale nasadili aj cenovu hladinu trosku inde. A priemerny zastanca nie je, skus ju niekedy vyskusat, oproti lagune je to naozaj rozdiel, pokial neberieme lagunu GT, neskusal som tak nesudim..
Věta, že ne každý kouká na peníze, platí leda tak u RR, ne u střední třídy. A má-li dát tolik za Mazdu, která je v některých vlastnostech nadprůměrná a někde zase podprůměrná, tak si to kupce jo rozmyslí. A o tom to je, takže váš údiv nad tak slabými prodeji není opodstatněný.
Nemluvě o tom, že doba 90. let, kdy 626 byla manažerská kára a pak M6 na ní navázala, tak dnes prostě ve střední třídě vede VW koncern a s tím nic nenaděláme, pokud si teda nekoupíš něco jiného ty sám.
stredna trieda sa povacsine kupuje do firiem, tam sa moc na peniaze nepozera. Staci si pozriet bazare ake auta sa predavaju v akej vybave. Je to pol na pol , najst auto v plnej vybave nie je problem.
Ja sa neudivujem nad nizkymi cislami M6, je mi jasne preco je ich tak malo. len oponujem v tom ze kazdy si kupi take auto ake mu vyhovuje a ked je pre niekoho M6 ideal, tak asi vie preco.
Vzhladom k celkovej globalizacii vec spolahlivosti az taka jasna nie je. Ked sa pozries na to, ze kto s kym vytvara aliancie a spolocne podniky, tak zistis, ze znacka (az na par vynimiek) uz nie je ziadnou zarukou spolahlivosti, pripadne vyssiej kvality. Staci sa len pozriet kto vsetko pouziva napriklad 1,6, resp. 2,0 hdi vo sovjich vozidlach. Ak sa ten motor vysype v citroene, tak to kazdy berie s tym, ze je to "jasne" , lebo je to francuzske, ak sa vysype v inej znacke aut, tak si mnoho ludi povie, ze "obcas sa to stava".
PS: poprosim, nebrat vyssie uvedene doslova a pausalne
Nekaž pogovi konec roku, nebo bude muset zase dlouze hledat nejvyšší cenu Laguny v Evropě...
>:-[]
Se divím, že na tom u nás Renault nemá postavenou reklamní kampaň v podobě sloganu:
"U nás nejnižší ceny (v Evropě) hledat nemusíte, u nás už je dávno máte...!" ;-)
Proč hned tak silná slova jako "ignoranti"? Když si kupuješ třeba novou TV, taky si nejdřív zjišťuješ, kolik stojí stejná v Německu, Francii, Anglii, Itálii...? Nebo tě logicky mnohem víc zajímá kolik za ni chcou tady? ;-)
U většiny věcí se dívám, kolik stojí jinde. Přece jenom jsou často české ceny mimo realitu a někteří dovozci dělají z lidí negramoty. Není na škodu vědět, kam která značka patří. A velké evropské trhy s větší konkurencí pro mě mají v tomto směru větší vypovídající hodnotu. Jinak to chce trochu víc nadhledu. V předchozích příspěvcích jsem byl celkem vtipnej. Asi budu muset dodávat nějaké ty smajlíky, aby mě snad někdo nebral vážně.
Ovšem to tu pleteš hrušky s veverkama. Když jsi jde (nejen) u nás člověk koupit auto, tak naprostou většinu logicky zajímá cena na místním trhu, a to bez ohledu na to, jak je ten trh velký.
Na rozdíl od toho jsou pro automobilku podstatnější celkové prodeje z velkých regionů, jakým je např. Evropa...
Pogo tady ale mluví o sobě a né o naprosté většině. Někdo má holt větší přehled a vnímá cenu zboží a hodnotu značky z širšího pohledu než pouze z naší kotliny. Podívej se třeba na takovou značku Levis, kolik stojí v US a tady v ČR. ;-) A když se budu držet té tvé většiny, tak se obávám, že většina Čechů se při koupi auta rozhoduje spíš podle českých prodejů než evropských - viz. prodeje škodovky. Ty to otáčíš nesmyslně jednou na spotřebitele a jednou zase na výrobce ;-)
Ty hlavně nechápeš, že spotřebitele logicky zajímá především cena na místním trhu, nikoli celkové prodeje, které zase naopak zajímají především výrobce. Zkuste se nad tím se Samathou dlouze zamyslet, možná vám tak jednoduchá logika nakonec dojde a nebude to nesmyslně otáčet... 8-s;-)
Podívej se třeba na bordel v cenách hodinek na našem trhu a co jsou schopni lidi zaplatit za čínské cetky s pohádkovým původem. Třeba v tomto případě není oriantace spotřebitelů na ceny na našem trhu zrovna moc logická.
Ukončíme toto OT. Nechtěl jsem řešit plagiáty, tam každý ví co kupuje a jakou hodnotu to má. Řešil jsem vymyšlené značky, kde orientace zákazníků jen na český trh selhává.
Podstatou diskuse je, že "nízká" cena Laguny na českém trhu vůbec nevypovídá o kvalitě auta. Důvodem nižší ceny Renaultů na českém trhu je síla značky v ČR. Proto jsou důležité ty pohledy na evropské trhy a Pogo má v tomto naprostou pravdu. Zkus se nad tím spolu s Whitem a Labelem zamyslet a neodbíhej od tématu někam k naprosté většině ;-)
Tak to zkuste s tím zamyšlením ještě jednou a tentokrát opravdu pořádně a nedodbíhejte zbytečně k dalším tématům (jako "síla" značky na konkrétním trhu, nebo kvalita vs cena), které nemají s tím o čem jsem psal prakticky nic společného... ;-)
WL nepotřebuje osvětu. On není z těch, kteří žijí v představě, jak Superb drtí Passata. Přitom v reálu by byl rád za prodeje té zatracované Laguny. Stejné je to s Yetim, který by byl rád za prodeje Koleose.
Nejsem výrobce aut, takže na mě s nějakými prodeji chodit nemusíš...
O jaké "zatracované" Laguně píšeš, já tu o kvalitě Laguny nenapsal ani slovo, že by snad nějaký stihoman... ;-)
" WL nepotřebuje osvětu. On není z těch, kteří žijí v představě........" z toho snad je jasné, že to nebylo pro tebe. Pokud to nečteš, tak raději nereaguj.
První dvě věty jsem pochopil tak jak teď píšeš, ale dál jsem si myslel, že narážíš na mě ("by byl rád"), ale psal jsi zřejmě o Superbu, takže to beru zpět..., komunikační šum psaného textu... ;-)
Nic o kvalitě nepíšeš, to máš pravdu. Kam tedy směřují tvé narážky na nízkou "dumpingovou" cenu Renaultů v ČR. Vysvětli nám to a můžeme to uzavřít. Nezasvěcený čtenář by si tvé "narážky" mohl špatně vysvětlit. ;-)
To je právě ten tvůj problém, já píšu obecně o vztahu tržní ceny a místního spotřebitele a ty v tom za každou cenu znovu a znovu hledáš nějakou narážku na špatnou kvalitu Renaultu..., komu není rady, tomu není pomoci...
Klidně to slovo "obecně" můžeš vynechat, význam mého příspěvku se tím nijak nezmění. Já řeším cenu produktu na našem trhu, která logicky zajímá především zdejší spotřebitele, co celou dobu "řešíš" ty je úplně jiná věc...
Vidíš, já a Pogo taky řešíme cenu na českém trhu ale srovnáváme jí dále s Evropskými trhy. Pro spotřebitele, který si dokáže udělat širší názor, je to velmi důležitá informace. Pokud bude cena jiná pouze na našem trhu, je velmi pravděpodobné, že odlišná cena produktu je způsobená pouze odlišnou sílou značky. Pokud bude cena nižší všude, může to být třeba i kvalitou daného produktu. Myslím si, že zrovna tobě to vysvětlovat nemusím… Pak ale chápu tvou "veselou" souhru s Provokatérem na téma "levný Renault", pouze jako kopnutí do Renaultu… Byl bych rád za reakci na podstatu mého příspěvku.
Právě a zase, za vším vidíš "kopání" do tvého milovaného Renaultu/Francie. Když ty v podstatě napíšeš, že němky nejsou hezké, nikdo tě taky za "kopnutí" do němců "nenapadá".
Jsou ceny Renaultu na našem trhu velmi nízké? Jsou! Je pro běžného zákazníka podstatná cena na "jeho" (místním) trhu, nebo cena na jiném trhu? Je to logicky podobné jako třeba s cenou benzínu, vody, chleba, masa...
S "provokatérem" se tu vyloženě "bavíme" především nad vaší neúnavnou argumentací cenami Renaultu ve Francii apod. Jak vidíš podle vztahu cen Renaultu na našem trhu a jejich prodejů tady lidi moc nezajímá kolik stojí (nejen) Renaulty jinde, proč taky, když si auta kupují tady...
Pokud to chceš považovat za "kopání" do Renaultu, pak je to jen a jen tvůj boj/problém... :-O:*);-)
Všimni si, že urážky na ošklivé němky jsem napsal až jako rekci na vaše "hloupé" narážky na "frantíiky". Samotnémo by mě, se tak snižovat, nikdy nenapadlo. 8-s . Tvé přirovnání benzínu apod. k autům není, slušně řečeno, moc trefné. Bohužel, jak vidím, bavíte se nad něčím čemu asi nerozumíte, nebo nechcete porozumět. Možná si ale neuvědomujete, že se ostatní baví právě na váš účet. ;-)
Tak když si představím, že spolu s Provokatérem ležíte u compu a smajlíkuje te se, jak píše Pogo, nemusím mít příliš velkou fantazii abych si představil, co dalšího tam u vás v pokojíku ještě probíhá >:-[];-)
Chudák Francouz, kterej přijede do ČR Lagunou. Doma může dělat ramena, že má auto s cenovkou blížící se prémii, ale u nás si ani neuvědomí (naštěstí pro něj), že přijel skoro s lowendem >:D
No vidíš, když zase takový Pepík přijede do Francie Škodovkou, tak si o něm každý řekne, že je to chudák z východu, co jezdí autem podřadné značky ;-) Horší je, že si to o něm vlastně řeknou v celé západní Evropě >:D
A ro není vše. 419 000 je ceníková cena, ale ještě předtím se na stránkách dočteš: "Nová Laguna již od 379 900." Je za tím ale *, takže to bude asi na nějakej výhodnej renaultí leasing :-) Každopádně to je pro některé lidi nabídka, která zaujme...
Proč by ne (aspoň někdy) především podle cenovky, možná by ses divil..., proč si asi hlavně lidi kupovali prvního Matize, nebo Fusiona, případně Thalii...? ;-)
Kdyby je kupovali kvůli ceně, tak Laguna vede. Máš pravdu realita je jiná. Každý hned mezi dveřmi volá - Dejte mi to nejdražší, co tady máte a pak s úsměvem odchází, vědom si své dobré volby.
Kdo jde především po hodně nízké ceně, neloví obvykle ve střední třídě, ale ve třídách těch Matizů, Fusionů, Thálií a Fabiií Junior o kterých jsem už psal... ;-)
Kdo jde po názké ceně, koupí si Škodovku, to je přece jasné. Vysoká zůstatková hodnota, levný servis ... Největší šetřílci v ČR jezdí lowend od VW. Vidím to na tu Fabii ;-)
Píšu Fábii, lowend Fábii značky VW ... Fabia lowend, Polo mainstream, A1 premie ;-) Pro pravého "šetřílka" doporučuji lowendovou Fabii od VW, je to to nejlevněší auto ve své třídě. ;-)
Musíš se dívat i na sloupce napravo. V jednom máš slevu 60 000 a ve druhým cenu po slevě (těch 419 000).
Za "úspěchem" Laguny u nás hledej určitě i cenu. Když byla výš, tak se prodeje pohybovaly plus mínus 20 ks měsíčně. A nevěř tomu, že by se Laguna po těch letech z ničeho nic začla lidem líbit :-)
Je tam sleva za ten jejich leasing / ten si snad nikdo nebere /. Jinak souhlas, že při normálních cenách by bylo 20 kousků bráno za úspěch. Byla by na tom jako Mazda 6, C5, Acord apod. To je realita českého trhu.
Donutil jsi mě pořádně se podívat na ceník, je tam sleva 60 000 (bez leasingu) a pak ještě dodatečná sleva 40 000 s financováním renault finance. Takže dostaneš slevu s leasingem 100 klacků ani nemrkneš. A vůbec se nedivím když jim na to někdo skočí...
No jo každý jsme někde jinde. Já jsem šel dle konfigurátoru, kde je jen sleva 60 za leasing. Ty jsi hledal ve starém ceníku Laguny před FL. Asi to je tím, že stará už nejde objednat a vyprodávají skladovky s tou tvou slevou. Asi.
To možná není špatný nápad, koupíš tady Lagunu, rok s ní pojezdíš a pak ji s minimální ztrátou střelíš nějakému "Frantíkovi" s odkazem na její novou cenu ve Francii... :-)
Není zas takový problém, abys měl naši pěknou holku ve svém německém autě, mohu osobně doporučit... a proč myslíš, že sem jezdí tolik němců v německých autech, ale bez německých "bab"... ;-) >:-[]
Chvíli tady nejsem a jste OT, zase jste skončili u piva a u bab :-)
Přitom témata byla jasná. Jak Mondeo sfouklo v listpadu Passata a Laguna, teď už za 379 900 >:-[]
:yes: Jinak, Francouzky jsou ošklivější než Němky, alepsoň ty, které se tam běžně pohybovaly na ulicích, v obchodech a běžně dostupných místech. Když byla hezká holka, zpravidla to nebyla Francouzka (buď mulatka) nebo se ukázalo že mluví rusky, polsky apod...Hezký Francouzky jsou stejný mýtus jako italský design a neměcká kvalita >:D
Teda ne že bych byl rasista, ale ve Francii je to poslední dobou buď samá černoška anebo neidentifikovatelná žena s šátkem přes obličej... chápu, že každej jsme jinej, ale já radši evropanky ;-)
Bohužel to funguje naopak. Frantík ji koupí za ranec doma a za babku prodá u nás. Třeba i celkem normálně vybavený Scenic tam koupíš o 200 000,- Kč dráž. Za rok asi pojedu na dovolenou do Francie, stopem nazpět.
No realita je ale jiná. Stačí si vyrazit do showroomu Renaultu a ukecat slevu se prostě nedá, není to jak u Škodovky nebo Fordu. Navíc ta cena je na leasing, který po spočítání prostě výjde na cenu, kterou to auto stojí za hotové, či spíše více.
Hele, ty realito, už jsme se jasně shodli, že 419 tis. je cena bez leasingu, tak to zas nekomplikuj >:D Nedělám si iluzi, že by ti v showroomu Renaultu ještě z těch 419 tis. slevili. Ale prodejce už jaksi ani nemá ke slevě prostor. U Škody nebo Fordu záleží jakou slevu "ukecáš", kolik ti prodejce dá. Ale Škoda ani Ford nedegradují svoji image tím, že napálí ceníkovou cenu tak nízko jako Renault.
Příště to tak udělám a ušetříme 150 příspěvků. Včera jsme vlastně 14 hodin jen řešili, jestli je laguna za 379, 419 nebo 479 tis, jestli se ceny vztahují na leasing a Lagunu před anebo po FL.
Ale nakonec jsme měli ve všem pravdu a aspoň jsme se pobavili :-)
seredny VW passat s image poruchoveho auta pred vymenou modelovej rady s vysledkom 2084 za obdobie 1-11/2010 oproti 1272 Mondei v rovnakom obdobi povazujes za sucit redakcie s VW klubom ? Ty si cital asi iny clanok, resp nechapem titulok clanku a "husarsky" kusok Fordu s predajom o 1 ks viac oproti VW v mesiaci listopad . Podla mna to je skor smutne, ze Ford s vynovenym modelom nedrzi krok s VW a musel si pockat na dopredaje passatu aby sa dostal v mesacnych cislach dopredu az o 1 ks. Ked je Mondeo tak dobre auto a VW navyse predrazeny, preco ten pomer VW/Ford 2084/1272 ?
Tento clanok nie je o "jedne vlastovce" ale o predaji aut strednej triedy v Cechach. Reagoval som na cisla predajov Passatu a Mondea. Uvadzat tu ine statistiky je irelevantne. Treba ist do diskusie k inemu clanku... :-!
1. Mondeo je o 2 roky mladší. Passat zde byl 5 let, Mondeo je zde 3 roky. Změnili se jen drobnosti, takže žádná zlomová novota se nekoná. Kvůli tomu určitě nikdo nepřejde.
2. Passat je mediálně zažranější pod kůží, protože má 20 let náskok.
3. Předražený asi ne . Ceny jsou podobné.
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
Tak ja som vnímal mnoho uznanlivých slov na adresu Subaru. Dosť čistú stopu jazdilo i Audi. Najhoršie z testu pre mňa dopadol Mercedes.
Silne tam ale zaznieval zdôrazňovaný rozpor medzi subjektívnym vnímaním rýchlosti a precíznosti jazdy a reálne dosiahnutými časmi. Keď Ti auto dovolí väčšie drifty, máš z toho lepší a dynamickejší pocit, pre čas a bezpečnosť je ale lepšia čistá stopa bez pohadzujúceho zadku.
Každopádne každý si z testu vyberie, čo je preňho prioritou, nič nevnucujú.
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
Super test, hodně jsem se pobavil :-) Myslím, že účel testu byl, aby si každý vybral toho svého favorita. Kdyby chtěli exaktně srovnávat, měli by použít stejné pneu, tratě projet s každým autem aspoň 5x a zprůměrovat časy, měli by mít všichni stejné převodovky, kdo má lepší trakci se měří jinak atd...Ale to nebyl účel testu, jak už jsem psal. Že chlapům zrovna vyšel jako vítěz Xdrive, neznamená, že ostatní nejsou stejně dobří, zábavní. Mě osobně se taky líbil Bawec a pak Subík
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
Test zajímavej, jen bych poupravil nadpis. Aby bylo možno zjistit, který pohon je opravdu nejlepší, tak by auta musela mít přinejmenším stejné pneu, převodovku a výkon motoru. Dá se říct, že BMW nasbíralo body v rychlostních testech víceméně díky nejvýkonnějšímu motoru...
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
Krásný testík, kdybych si měl teď objednat nějaké auto jdu do BMW s xDrive :-) Přestože autům moc nerozumím a jezdím spíše opatrně, tak u těchto záběrů jsem fakt zíral s otevřenou pusou :)
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
Místy kratochvilné video, v komplexu se však potvrdilo především jedno - všichni jsou neskutečně výborní. Chtělo to ještě jeden ilustrativní model s předokolkou, třeba Mondeo, aby vynikl ten zásadní jízdní rozdíl čtyřkolek, takhle to člověk po dvou minutách vnímá pomalu jako brnkačku.
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
Ovšem pak by to zase chtělo druhou srovnávačku v létě, abys mohl porovnat o kolik bude ta čtyřkolka těžší, nedotáčivější a s vyšší spotřebou.
4x4 je fajn pro určitou skupinu zákazníků, ale pro většinu nevýhody převažují nad výhodami. Ostatně i v těch kategoriích, kde příplatek za 4x4 hraje zanedbatelnou roli (stojí podobně jako kožené čalounění nebo lepší navigace a hifi), prodává Mercedes nebo BMW víc zadokolek než 4Maticů nebo xDrivů, vyjma ovšem alpské a možná severské země.
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
Nezapomeň, že jsou mnozí lidé, kteří jezdí v zimě druhý vůz (právě tu nějakou čtyřkolku). Čtyřkolka nemá žádnou nevýhodou, vyjma tedy větší hmotnosti, případně spotřeby, samozřejmě že ji více využije ten, kdo bydlí v Alpách, než ten na rovinkách v Polsku, ale co nelze pominout, jakmile napadne sníh, a ten napadne, pak se láska ke čtyřkolce umocňuje geometrickou řadou, a to i na parkovišti před Lidlem. Je to jako s automatem - automat je technicky složitější a dražší zařízení a proto většina má manuál, ačkoliv by to mělo být obráceně - zásadně byl měl být automat a ten manuál by měl být extras pro fajnšmekra. Obdobně - zásadně čtyřkolka, fajnšmekři pak zado, či (našel-li by se taký) předokolka.
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
Projeď se třeba v BMW 3er nebo 5er se stejným motorem, ale jednou zadokolka a jednou xDrive. Na suchu je ta zadokolka jasně, citelně lepší (xDrive je nedotáčivější a má méně komunikativní řízení), na sněhu samozřejmě naopak. Je to věc priorit.
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
Nevýhody 4x4:
- Vyšší hmotnost
- Vyšší pasivní odpory, vždycky se tam točí "něco" navíc, dokonce i u právě odpojeného Haldexu - přinejmenším jedna hřídel, u stálých pohonů 4x4 dva další diferenciály a tři hřídele (kardan a dvě poloosy)
Výsledkem je vyšší spotřeba, ale taky horší dynamika auta a ovlivnění rozložení hmotnosti, což často vede ke změně jízdních vlastností. Např. u auta původně koncipovaného jako zadokolka (BMW, Mercedes) znamená pohon všech kol obvykle nárůst nedotáčivosti - tu výraznější, tu méně. Obvykle je to tak, že u menšího a agilnějšího auta je to poznat víc (tj. u BMW 3er více než u 7er)
- Vyšší cena a taky servisní náklady. Málo se to ví, ale třeba některá BMW mají jako xDrive odlišnou většinu dílů na přední nápravě, takže když pak potřebuješ něco opotřebovaného nebo poškozeného měnit, stojí náhradní díly obvykle víc. Dřív taky některé systémy 4x4 vyžadovaly celkem drahou údržbu (např. v Opelech Calibra a Vectra nebo Peugeotech 405), jinak hrozilo selhání celého systému a VELMI drahá oprava. Nevím, jestli něco takového existuje i u dnešních systémů.
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
-OK, ale ten rozdíl je nějakých 70 kg, což je skoro plná nádrž...nic podstatnýho.
-Bod dvě neřeším, porovnáváš 2 stejný auta jen s jiným náhonem. Mám auto od začátku koncipované jako 4x4. A dál už je to jen o penězích (výšší PC, spotřeba, provozní náklady), je to daň za to, že cca 4 měsíce můžeš jezdit v klidu a užít si i nějakou tu zábavu. Někdo tu daň zaplatí i "rád" ;-)
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
nevýhoda čtyřkolky? Děláš si srandu? Ne teď vážně - čtyřkolka je proti dvoukolce v "nevýhodě" v okamžiku, kdy nemáš se čtyřkolkou zkušenost. Můžeš čtyřkolku považovat za zbytečnost - silnice jsou přece povětšinou suché. Sníh je zpravidla velmi rychle odklizen. ESP funguje dokonale a každý litřík spotřeby se také počítá. Navíc čtyřkolka je nedotáčivější než předokolka, jedeš-li je stejně - tzn. nepočítáš a nejezdíš pravidelně čtyřkolku....
Jenže pak jsou situace, kdy čtyřkolka jaksi lépe "od přírody" zvládá..... Nemusí to být jen zasněžené silnice se silnou vrstvou bílého svinstva. Může to být jen mírně navlhlý povrch či dokonce - světe div se - i ta suchá. To kouzlo čtyřkolky - placené dražší pořizovací cenou, vyšší spotřebou, ojetými pneumatikami - to kouzlo je ve zvýšené trakci. I na suchu se lépe "zakousneš" do asfaltu, potřebuješ-li...... Já nikomu čtyřkolku nevnucuji - ale zásadně odpovídám - může přijít situace, kdy povezu svoje děti a náhon na čtyři kola může mít rozhodující vliv v setinách sekundy na minutí kamionu......... ta situace nemusí nikdy nastat a je čistě hypotetická(doufám), ale pokud by k něčemu takovému došlo - nechci si vyčítat, že jsem nebyl ve čtyřkolce. Ber to jako názor někoho, kdo zkrátka na čtyři hnané nedá dopustit.....(přesto jezdím služební Fjord na předek...... takže můžu mírně srovnávat)
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
:yes:
JJ - když jsme se stěhovali do naší vísky, tak jsem si dělal prču ze zatlučených kůlů podél silnice. "to si dělaj kozí, si myslej, že jsme na horách viď?" pravil tehdy alfa samec své manželce v domnění, že je chytrý, jak rádio Egrenzis - no první zimu jsem pochopil, že otevřené pole a sníh je kombinace pro cestáře jak dělaná.... no a tuhle zimu - lepší nerozvádět :-) . Je to zkrátka otázka volby a přání jak píšeš :yes:
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
Opět sklouzáváš ke svému tradičnímu kýči - "nemám čtyřkolku, tudíž není výhodnější, nemám prémii, tudíž je lepší mainstream, nemám zadokolku, tudíž je lepší předokolka". Ty neumíš oddělit vlastní garáž od objektivního hodnocení aut. Zásadně by auto (řekněme rodinného typu) mělo mít pohon 4x4 a automat. O tom nemůže být vůbec řečí, co máš ty v garáži není pro tuto diuskuzi vůbec rozhodné.
Re: Mierne OT: porovnanie štvorkoliek strednej triedy
Zásadně by auto (řekněme rodinného typu) mělo mít pohon 4x4 a automat.....a měl by to být stříbrný Passat v kombíku s TDI na litých kolech které musí mít lichý počet paprsků. >:D Uf ještě že je svět barevný a ne černobílý jinak bychom jezdili všichni víceméně v tomtéž, fuj to by byla nuda.
Pozeram na rebricek, hodnotim racionalitu konzumentov pri vybere spotrebica, a zistujem, ze poradie hadze na schopnost mnoheho konzumenta racionalne uvazovat dost zle svetlo.
Vzhledem k tomu, že Passata nelze již dva měsíce prakticky koupit a nové modely se teprve objednávají tak mě vítězství Mondea nepřekvapuje. Samozřejmě mu ale nedávám dlouhé trvání.
Tento rebríček skutočne zodpovedá aj tomu, čo je možné vídať na cestách. Renault nasadil na Lagunu brutálne zľavy a je pravda, že čoraz častejšie ich je vidno. Len včera dve parkovali vedľa mňa pri jednom obchodnom centre a konečne som mal možnosť zblízka pozorovať natáčanie zadných kolies pri parkovaní jednej Laguny.
Ale nerozumiem úspechu P 407. Napríklad v porovnaní s (neporovnateľnou) C5. Tá by si zaslúžila naozaj vyššiu predajnosť. Superb výborný výsledok! Mondeo a Passat oproti nemu, slabé!
Ber to zase tak, že Superb se prodává jen u nás a v Německu. Mondeo a Passata kupují po celé Evropě a společně s Insignií tvoří TOP3 v mainstreamu této třídy. Třeba v Německu v této třídě mainstream na prémii nestačí / prodeje za listopad /.
1. Mercedes C - 8557 ks
2. BMW 3 - 6078
3. Audi A4 - 5439
4. Passat - 4631
5. Insignia - 2370
6. Mondeo - 1994
Superb je krasne zvlast vo verzii kombi a nepochybne skvele auto a jeho predaje este le nzacnu rast ;)
Samozrejme Nemecky trh je iny a neporovnatelne vacsi ako nas alebo vas alebo nejaky madarsky alebo polsky ale casom sa to uz zacne podobat na nemecky len v mensom pocte :-)
S tím Peugeotem to taky nechápu, po přesednutí z 407 do C5 je jako vstoupit do jiného světa...Nejspíš je Peugeot pořát vnímán jako spolehlivější (a méně komplikované) auto než Citroen. I když dnes to už není pravda (navíc obě auta se montují na stejné výrobní lince..)
V tomto kontextu se docela těším na novou 508, vypadá hodně dobře... (konečně bezklíčové otevírání a startování, head -up display, silný 2,2HDi turbodiesel, nové asistenční systémy a podle posledních zpráv se PSA konečně rozkývala a bude vyrábět vlastní DSG převodovku :yes: )
Možná je to právě o těch slevách, Citroen je až moc často spojován se slevovými akcemi a přitom to potřebuje mnohem méně než Laguna. To pravděpodobně stále u některých zákazníků vyvolává dojem, že jde o nespolehlivá auta, která "musí" nabízet slevy aby se vůbec prodala.... (je ironií, že opak je pravdou) >:D
Zatím co sleva u Renaultu je "plošná", zákazník to vnímá jako "agresivně nasazenou" ale "trvalou" prodejní cenu, nikoliv formu slevových akcí jako u Citroenu.
Možná místo neustálých slevových akcí by měl Citroen jen upravit svůj ceník a na tyhle slevové jarní, zimní, letní, podzimní "akce" se vyprdnout ;-)
Taky mi ty cenové akce citroenu připadají dost zvláštní. Myslím, že tím mohou přijít o dost zákazníků, kteří se do ceníku podívají mimo akce a pak už o citroenu neuvažují. A někteří z těch, kteří se podívají v akci, zase nechtějí auto objednat tak rychle...
Zino, uz to tu kolega P407 vyssie spomenul, Peugeot vypredava skladove zasoby, naftova 407 sa da kupit aj pod 18 000 eur. Mozno niekde este aj za menej. Nie je v tom ziadne kuzlo :-)
A berme tiez do uvahy, ze tazka vacsina diskutujucich na auto.cz su uz viac menej profesionali v automobilovej tematike a pri vybere auta tu vsetci volime to aktualne najlepsie.
Pre nikoho z vas, sudiac podla vasich prispevkov, nie je uz P 407 hodny ani 10 000 eur. Samozrejme, dnes mat 20 tisic Eur, tak volim C5, Mondeo, mozno Insigniu v nejakej akcii. Ale urcite nie 407.
Len my tu na auto.cz nie sme vzorka naroda :-) Ani jedneho :-)
Ja mam bordovu 407 a ked je pekne umyta, tak proste zenam sa paci 10x viac ako C5 ci Passat, o Lagune nehovorim. Proste je to tak. No a tych 60 ludi v CR co sa im paci a daju dobru cenu si ju kupia pred, pre nas, logickejsou C5. Tiez v tom nie je ziadne kluzlo :-)
Mimo citatelov auto.cz a firemnej klientely si ludia kupuju zvacsa auto podla toho ako sa im paci. A na rok vzniku 2004 je P 407 stale pekne auto. Bez ohladu na to co si miestny odbornici myslia o technike a bla bla.
V tomto s tebou úplne súhlasím. Samozrejme, my všetci si tu kupujeme auta podľa toho, ktoré sa nám páči (no a samozrejme aj podľa toho, na čo kto má...). Ale nie je pravda, že za 20 tis. € si kúpiš C5, Mondeo, alebo Insigniu. Ja som začiatkom decembra vyberal nové auto. Môj rozpočet bol niečo vyše 20 tis. € a ver mi, aj keď som veľmi chcel auto strednej triedy, tak s tým čo som v aute potreboval som sa k tejto hranici veľmi nepriblížil a to som hľadal aj medzi C5, Mendeom, Insigniou, Passatom.
To moje porovnanie C5 a P407 pramení z toho, že obe auta pochádzajú (tuším, nie som si úplne istý) z rovnakej továrne. Avšak s rozdielom, že sedieť v novej C5 je naozaj niekde inde ako v 407. Samozrejme verím, že majitelia 407-čiek môžu byť spokojní. Mne osobne sa to auto stále veľmi páči. Ale ja som sa v tom cítil ako v malom aute (vyložene mi veľmi vadil volant pri nastupovaní a vystupovaní) a C5 je oproti tomu (či priestorom, pohodlím alebo pocitom kvality) niekde inde. Stále tvrdím, že vrcholné sedačky v C5 momentálne neprekonáva žiadne auto a to aj z vyšších tried.
Nic šokujícího, asi největší pozitivní překvapení je Passat. Poslední kousky z minulé generace a ony došplhaly na importní dvojku, takřka jedničku, neuvěřitelné.
Obtížně uchopuji čísla Avensise. Kdo to kupuje?
Výborná čísla má AUDI A4 a BMW 3. U audi je zejména allroad doslovným třídním prémiovým bohem. Volvo bude s náběhem kombi šplhat, vedle Mercedesu je S/V 60, nejschopnější kastle třídy.
Zato Accord, to jsou konce...
Číslem měsíce je... dvojka. Jo dvojka, ALFA ROMEO 159. Pravděpodobně jedno z vůbec nejkrásnějších aut, které kdy bylo vyrobeno v této třídě, a ono doslova prodejně chřadne. Čím to? Dokonce i šéf Alfy se vyjádřil, že 159 byl omyl. Tohle mi hlava nebere. Bylo to zatěžkaností auta, poruchovostí, nebo co je za tím fatálním neúspěchem?
Když tady do lidí leta hustíš axiomy o nadřazenosti VW techniky a technické impotenci Fiatu, tak se nediv výsledkům. Tvoje setba přináší ovoce. Tvé myšlenky kolují po hospodách i klubech. Běžný kupující si nikdy Alfu nekoupí, protože ..... je poruchová, nespolehlivá, rezne, něco mají s motory, a vůbec ti líní italové mají vyrábět zmrzlinu a pizzu. Když auto, tak jedině německé, a nejlépe koncern, atd. Tys tím vinen. :-)
:-) Vezmi to fakticky - nádherné auto, tedy ten hlavní rozhodovací prvek naplněn. Tak v čem to vězí? Možná málo výrazný prodejce... Na té spolehlivosti také asi něco bude, když zkusili tříletou záruku a po čase jí odpískali...
To netuším. Asi to nepomáhalo prodejům...? Nebo to byla plánovaně dočasná akce s časově omezenou podporou automobilky? Ale na spolehlivost 159 jsem se informoval u dobře informovaného zdroje a je to OK.
Giulietta má teď záruku 5 let, uvidíme jak se to bude vyvíjet u ní.
Myslím, že velký díl odpovědnosti nespěchu Alfy padá na českého importéra a prodejce Alf, kteří se mi jeví dlouhodobě úplně neschopní. I když ryba smrdí od hlavy.
Asi takhle.... Fiat koupil Alfu a vykaslal se na Lancii, pak se vykaslal i na Alfu a pokukuje po Chrysleru. Nakonec se vykasle i na Chrysler a koupí celej koncern VW, protoze jinak si Wolff na toho saska ucetnickyho doslapne >:D
arketing NULA, prodeje temer NULA, od 156-ky az do Julinky pusto a prazdno, 159 sam sef Fiatu oznacil za omyl. Znacku, ktere mela diky autosportu (stejne jako Lancia) neskutecny potencial, Fiat "dotahl" na lokalniho prodejce. Novych modelu Alfy a Lancie se ohlasuje aspon 5 kazdy rok jiz poslednich X let a porad nic, vyjimkou je prave Julinka a pristi rok prebouchany Chrysler. Neprijde ti to trochu malo? Pridej si k tomu spatnou povest poruchovych aut a mozna az prilis sebevedomou cenu stezejniho modelu a jsi skoro doma...
Nejdřív se musel zachránit Fiat jako základ celé skupiny, protože bez Fiatu by sebelépe prosperující Alfa a Lancia nepřežily. To se povedlo, velkou zásluhu na tom měl Marchionne.
Teď je čas a snad i peníze (na vývoj nových aut), aby se mohly začít řešit potíže obou dcer.
Buďme rádi, že Alfa a Lancia neskončily jako Pontiac nebo Plymouth.
Podle mého je to souhra několika faktorů. Nešťastná cenová politika Alfy na začátku výroby, chybějící "image-tvořící" verze GTA, odstoupení Alfy ze závodů cestovních vozů (IMHO velká chyba!) a nepříliš povedený motor 3.2 V6 JTS. Kromě toho si přiznejme, že proti současné BMW 3er a Mercedesu C - Klasse je velmi obtížné soutěžit. Naopak ve spolehlivosti to určitě není, s tou 159 problémy nemá.
Ale ten hlavní důvod byl ten SKOK. Kdo přesedl z Alfy 156 do Alfy 159 zažil šok. 156 bylo (podobně jako 147) v podstatě sportovní auto v karoserii sedanu, viz přední náprava s dvojitými lichoběžníky, polozávodní charakter motorů Twin Spark i V6 a další věci.
159 byla najednou úplně jiná. Ne špatná, ale JINÁ - prostornější, komfortnější, bezpečnější, tišší... ale také méně zábavná, méně komunikující a kromě vzhledu zkrátka méně vzrušující. Je to velmi podobný vývoj jakým prošla většina konkurentů, včetně toho hlavního, BMW 3er. Jenže BMW tu změnu od lehounkého a živého E30 prodělávalo postupně, během tří generací (E36, E46 a E90), přičemž ten největší skok už proběhl mezi E30 a E36 na začátku 90. let. Alfa tu velkou změnu prodělala naráz přechodem ze 156 na 159 a bylo to PŘÍLIŠ náhle.
Faceliftem dokázali Italové charakter 159 až neuvěřitelně změnit. Řídil jsem několik různých 159 před FL a teď 1.8 TBi po něm - a je to úplně, úplně JINÉ auto. Je to zase Alfa jak má být - pohyblivá, živá, zábavná, řekl bych "lehkonohá". Jen to o ní skoro nikdo neví - všichni si pamatují tu těžkou váhu před FL :-(
Jo s tím souhlas. Alfa je smolařka, popravdě vskutku nádherný vůz, ta trojice světel vpředu vedle sebe, z toho se mohla stát dokonalá ikona, dokonalá markanta, bohužel Giulietta na to dala jasnou odpověď, a přes tu krásu ji tu nikdo nekupuje.
Copak o to, Giulietta je podle mého taky nádherná.
Já si naopak myslím, že na autě menším než 159 by ty dvě trojice světel už tvarově nefungovaly, už by zabíraly příliš velkou část přídě.
Ber v úvahu, že Alfa je jedna z mála značek, u nichž je (a skoro vždycky byl) základní designérský prvek přídě VERTIKÁLNÍ, tedy ono známé Scudetto. To většina značek opustila v 50. nebo 60. letech, i BMW svoje ledvinky rozšířilo a zploštilo, totéž Mercedes s jeho chladičem. Alfa taky koncem 70. a v 80. letech Scudetto zmenšila a nechala ho jen na nízké masce chladiče (viz Alfy 75, 90, 155, 164...). Ale už od generace 147 / 156 / 166 (po FL) / GT je výrazné vertikální Scudetto zase zpět a Alfa je tak (zase jednou) tvarově jedinečná. Na žádném jiném autě téhle velikosti nenajdeš jako primární prvek přídě vertikálu, jen na MiTu a Giuliettě.
Vertikální orientace je pro příď samozřejmě méně vizuálně konstruktivní, tohle ví všichni, proto jdou důsledně cestou horizontálního členění, no, u alfy právě ta trojice světel výborně doplňovala ten vertikální střed. Giulietta s těmi světly nemá šanci.
Chyba, chyba... pozri si Breru alebo Spider. Jasné je to subjektívny názor, ale skús sa v tom previesť niekde, kde bude kopa ľudí. Nikoho to nenechá chladným... Dizajn, ktorý mala 159. Brera alebo Spider bol podľa mňa úžasný. Ale predajnosť mizerná. Možno kvalita atď. Ale podľa mňa ten neúspech nebol ani tak kvalitou ako špatným marketingovým manažérom v AR (Fiate).
Tak když už si průměrný človíček nasmolí částku na nové auto, tak radši bere "na jistotu". Kámoš z hospody mu řekne: "Fjůžn kámo, to je supr kára. A jde a vezme Fjůžna. Nebo zkrátka jakékoliv auto časté v jeho okolí. Alfu má málokdo...
Alfa je srdcovka - nádherná Italka, se kterou si pekelně užiješ a pak za to zkrátka zaplatíš - tak je to i v životě. Není to vyloženě špatné auto, ale přístup českého importéra - neimportéra - tuhle značku tady spíše zabil. Věčné střídání firem. Změny politiky - to přivedlo dealerskou síť ke krachu a přitom si to to auto nezaslouží. Na tom se v téhle dolině projevila snaha urvi, co můžeš a na morálku se......, abych nebyl vulgární. Přitom jen trošku dlouhodobější přístup od počátku, by tu značku etabloval.... Tak snad časem... Protože Alfa si to zaslouží.....
Srdcovku bych si ale rozhodně nekoupil jako první auto do rodiny, zvlášť s její pověstí.... a rodin, kde si můžou jako druhé auto dovolit auto na cenové úrovni Alfy, moc není.... mladýmu klukovi bych rozhodně sportovní auto nekoupil, dokud by mě nepřesvědčil, že s tím nebude blbnout někde za provozu. A cuore sportivo nadšenců je málo, to Alfu nespasí...
to máš recht, ale mnohdy u koupě auta rozhoduje to srdce a ne rozumová úvaha - podívej se, kolik "kluků" si kupuje ojetý alfy - na nové nemají - a tak do nich jdou z bazarů, načaté přední nápravy, občas motor, když ho někdo dorasí. Oni to ví, ale jsou vedení takovou tou nadějí - "mně se to nestane". A pak jim přinejlepším odpadne výfuk. Pamatuji sebe, když jsem jel s tátou pro svoje "první" auto - ojetou Xantii v dýzlu. Od známého z rodiny - po manželce. Já prachy v kapse(tehdy čtvrt míče) a cestou jsme se stavili - jen tak z dlouhé chvíle - ve větším bazaru - tam stála - červená mx mazda - se stahovací střechou.... Děsně nepraktický pro začínající rodinku(tehdy žena volume One - kdybych já tehdy věděl >:D). No nebejt táty, tak jsem pro Xantii nedojel a odjížděl v Magdě...... A takhle to má spousta lidí u Alfy......
No nečakal by som od teba taký postoj k 159. Ale plne súhlasím a toto: "ALFA ROMEO 159. Pravděpodobně jedno z vůbec nejkrásnějších aut, které kdy bylo vyrobeno v této třídě" má môj plný súhlas a obdiv, že si to zo seba dal ty von.
Ale za čím je ten neúspech? No predne si Alfa hodně pokazila reputáciu kvalitou u 156-ky a poruchovými Twin-Spark motormi. K tomu neposlušná elektronika, sem-tam bežné závady, ktoré sa ale pri ostatných problémoch brali tiež už ako závažnejšie. No a v neposlednom rade špatná cenová politika a marketingové oddelenie, ktoré jednoducho nevie predať. Málo predajcov, málo originálnych servisov atď atď. Alfa jednoducho doplatila na mnoho aspektov. A ako sa hovorí, zlé sa spraví ľahko, ale napraviť zlé...
Ďalšia vec, ktorá ma trocha prekvapila. Dizajnový smer, aktuálny u 159 mi bol oveľa sympatickejší ako terajší, ktorý vychádza z 8C Competizione. Osobne považujem 8C za jedno z najkrajších áut vyrobených vôbec a vzhľadom to pre mňa predstavuje umelecké dielo, ale bohužiaľ to funguje práve len u 8C. Na ostatných modeloch to už tak dobre nevyzerá.
PS: keby som bol z tých plagátových nadšencov z ktorých si tu sem-tam vystrelíš, tak na mojom plagáte by (medzi inými) boli práve 8C Competizione a Spider... :-)
Jako byvaly vlastnik 155 2.0TS, 155 2.5TD a soucasny 164 Q4 bych dodal k tem poruchovym Twin Sparkum:
Vetsina aut s Motorschade trpi alfitidou, tedy tim, ze predchozi majitel dlabe na udrzbu a nedava autu vse, co vyzaduje. Nebudu se tu motoru TS zastavat, sam jsem v roce 2001 sbiral ojnice z vozovky, ale velka cast tvrzeni "Alfa je poruchova" je hospodsky mytus z treti ruky.
Ano, Alfy se kazi, pokud jim lidi nedaji o neco vic, nez obycejne Octavii. Memu Twin Spark jsem daval Selenii, vybrus, rozvody a stejne se podelal. Jen proto, ze minuly majitel tam jednou nedal kvalitni olej.
TS nebyly (v ramci srovnani s podobnymi motory) nespolehlive, jen na ceske pomery precitlivele.
Elektronikou jsou italove povestni, tam neni co dodat. 155 ma velkou cast elektroinstalace shodnou se soudobymi nemeckymi vozy, ale diky "inteligenci" konstrukteru se ani nemuze nekazit.
Cenova politika je OK, horsi je to, jak s potencialem, ktery 159 bezpochyby skytala nalozili prave ti hlupaci z marketingu. Meli uzasnou vychozi pozici po 156, k tomu snad nejkrasnejsi moderni sedan/kombi vsech dob, skvele JTDm, Torsen a stejne to zvrzali.
Nakopat je malo.
159 2.4JTDm 4x4 mame v rodine a je to opravdu nedocenene auto. Cloveka zamrzi, ze jich nepotkava vice. :'-(
Nekdo tu psal, ze to, co treba nemecti vyrobci u Bosche reklamovali jako nekvalitní, v Itálii běžně prošlo, proto ten rozdíl v kvalitě elektorniky od stejného výrobce.... Kazdopadne se ukazalo, ze je lepsi si nejprve vybudovat povest spolehliveho auta (jak to udelal VW) nez nespolehliveho (Alfa, Renault). Protoze ikdyz s eta kvalita srovnala tak ta povest (zvlast tady v Cechach) spoustu lidi ovlivnuje....
Treba nektere modely 155 (oba moje) mely ridici jednotku vyresenou tak, ze do ni neustale zatejkalo. Dvanactivoltova instalace mela obcas i 5 voltu, ukostreni bylo vyreseno tak, ze pri desti kvuli zkratum na vedeni samy zapinaly blinkry. Cloveku nekdy zustava rozum stat.
S tou povesti je to pravda, viz Passat 2.0TDI PD DSG-smrtici kombinace, pro vetsinu naroda etalon. :-)
Ano, tu kdysi (velmi velmi) dávno platnou, dnes už ovšem zcela nesmyslnou pověst o horší kvalitě a spolehlivosti si italské značky táhnou s sebou na noze jako balvan. :-(
A naopak dávná legenda o spolehlivých VW se taky drží, přestože...
Jako bývalý majitel AR 156 1,8 TS potvrzuji, že motor bylo to poslední, na co jsem si u tohodle auta stěžoval a byla to jedna z málá a posledních věcí, které u mého bývalého auta téhle značky uznávám dodnes. Řízení dobré, brzdy taky a motor výborný. Bohužel, řazení horší (nesmyslná skloněná řadící páka) a pak taková záplava nedotažeností a pitomostí, že ta velká láska během dvou let přešla do lhostejnosti a odporu. A ještě bych dodal - úžasný servis! Tam byl socialismus ještě v roce 2003!
Jen wolff ten to ví, ten ti to vysvětlí, možná s A2 a ethiconem.....kdyby Alfy nekupovali možná nejvíc Němci a Holaďani, tak to můžou v Itálii rovnou zavřít.
Já Avensise mám a musím se smát všem ovcím, co tady kážou, že nejlepší je koncern. Jste všichni stejní - jako ovce - všichni tady melou, jak nejlepší jsou TDI, přesto mají všichni problémy s váhou vzduchu a vstřiky, všichni známí co jsou "postižení" koncernem a vozí svoje zadnice v pašíkách, tak na ně nadávaj, ale všichni budete tvrdit jak jsou nejlepší.
Je fakt sranda se dívat na český národ - jsme totiž nejchytřejší na světě a ten kdo si koupí Toyotu, tak je blbec. Jenže ten se směje, ptrotože si nepotřebuje přemeřovat šulínky jako koncernoví týpci a místo toho užívají života a neřeší problémy typu váha / vštřiky (5 let zkušenost více jak 40 Toyot s průměrem 40tis / rok)
A ještě mně baví ultra srdcaři koncernu - má nejlépe pašíka nebo když je to fakt borec, tak i audinu a jezdí v teplákovce. I kdyby měl Bentlyho, tak zůstane vidlákem...
Tak ať Vám to jezdí
Rozhodně vyšší příčku by si zasloužil ACCORD. Ve střední třídě určitě patří ke špičce. Domnívám se, že důvodem bude hlavně cena, ta je trošku výš, než u konkurentů.
proč pekařské výrobky? Protože, světe div se, auta nejsou housky. Mírou úspěchu není to, že rohlík v Lídlu stojí kačku a důchodci se můžou strhat, ale to, že u dobrého pekaře stojí rohlík kačky čtyři a stejně tam lidi chodí a chodí tam rádi. Proč? Zkrátka protože jim chutná.....
Ať už je automobilový mix z Vlčího hrádku jakýkoliv, je neskutečný úspěch to, že odcházející generace se furt a stále drží na špici prodejů. Rozdíl jednoho kusu - no bože no - tak to dealerství Fordu zaregistrovalo jeden kus navíc no..... Ne a teď vážně - z lídrů tabulky neuděláte chybu z žádným - jen záleží na Vašich osobních preferencích a vkusu - ale nutno uznat, že soudruzi v DDR tentokrát neudělali chybu a sakra se jim to rentuje.......Jak já bych rád na špici viděl Subaru.... no nic no.... tak Bravwo VW no.......
At uz tech svych sedmset fialovych papirku vysazis za kterykoli zmineny vuz, vez, ze chybu neudelas. Nebot dnes jiz ve teto tride neni spatnych vozu.
Jasne, nektery ti daji vic, ale ani v tom nejposlednejsim korejskym vytvoru nebudes na silnici pro smich. Tak vysaj ucet a koukej napravit to, co ti Jezisek nebo tvoje slecna pod stromecek neprinesli. :-)