Ekonomika
Koukám, že redakce nechtěla místnímu VW klubu zkazit Vánoce, tak článek uveřejnila až teď >😁
Jinak Laguna za 400 tis. teda jede...
Jinak Laguna za 400 tis. teda jede...
480 000,- Kč. Ale i to je zajímavá cena, zvlášť když víš kolik za ni chtějí jinde. >😁
Já jsem našel 419 000...
Nekaž pogovi konec roku, nebo bude muset zase dlouze hledat nejvyšší cenu Laguny v Evropě...
>😒]
Se divím, že na tom u nás Renault nemá postavenou reklamní kampaň v podobě sloganu😒br /> "U nás nejnižší ceny (v Evropě) hledat nemusíte, u nás už je dávno máte...!" 😉
>😒]
Se divím, že na tom u nás Renault nemá postavenou reklamní kampaň v podobě sloganu😒br /> "U nás nejnižší ceny (v Evropě) hledat nemusíte, u nás už je dávno máte...!" 😉
Nemusím ztrácet čas hledáním, mám vše v hlavě. Dostat fakta do hlavy je vždy jednodušší než je šířit mezi ignoranty.
Proč hned tak silná slova jako "ignoranti"? Když si kupuješ třeba novou TV, taky si nejdřív zjišťuješ, kolik stojí stejná v Německu, Francii, Anglii, Itálii...? Nebo tě logicky mnohem víc zajímá kolik za ni chcou tady? 😉
U většiny věcí se dívám, kolik stojí jinde. Přece jenom jsou často české ceny mimo realitu a někteří dovozci dělají z lidí negramoty. Není na škodu vědět, kam která značka patří. A velké evropské trhy s větší konkurencí pro mě mají v tomto směru větší vypovídající hodnotu. Jinak to chce trochu víc nadhledu. V předchozích příspěvcích jsem byl celkem vtipnej. Asi budu muset dodávat nějaké ty smajlíky, aby mě snad někdo nebral vážně.
souhlas :yes: , ale myslím, že WL to ví moc dobře, viz. jeho názor na titěrnost českého trhu vs. Evropa 😉
Ovšem to tu pleteš hrušky s veverkama. Když jsi jde (nejen) u nás člověk koupit auto, tak naprostou většinu logicky zajímá cena na místním trhu, a to bez ohledu na to, jak je ten trh velký.
Na rozdíl od toho jsou pro automobilku podstatnější celkové prodeje z velkých regionů, jakým je např. Evropa...
Na rozdíl od toho jsou pro automobilku podstatnější celkové prodeje z velkých regionů, jakým je např. Evropa...
Pogo tady ale mluví o sobě a né o naprosté většině. Někdo má holt větší přehled a vnímá cenu zboží a hodnotu značky z širšího pohledu než pouze z naší kotliny. Podívej se třeba na takovou značku Levis, kolik stojí v US a tady v ČR. 😉 A když se budu držet té tvé většiny, tak se obávám, že většina Čechů se při koupi auta rozhoduje spíš podle českých prodejů než evropských - viz. prodeje škodovky. Ty to otáčíš nesmyslně jednou na spotřebitele a jednou zase na výrobce 😉
Ty hlavně nechápeš, že spotřebitele logicky zajímá především cena na místním trhu, nikoli celkové prodeje, které zase naopak zajímají především výrobce. Zkuste se nad tím se Samathou dlouze zamyslet, možná vám tak jednoduchá logika nakonec dojde a nebude to nesmyslně otáčet... 8-s 😉
Podívej se třeba na bordel v cenách hodinek na našem trhu a co jsou schopni lidi zaplatit za čínské cetky s pohádkovým původem. Třeba v tomto případě není oriantace spotřebitelů na ceny na našem trhu zrovna moc logická.
Různé formy asijských plagiátů všemožného zboží jsou na zcela jinou debatu, to taky můžem začít klidně řešit třeba "Gagarina"... 8-s 😄
Podstatou diskuse je, že "nízká" cena Laguny na českém trhu vůbec nevypovídá o kvalitě auta. Důvodem nižší ceny Renaultů na českém trhu je síla značky v ČR. Proto jsou důležité ty pohledy na evropské trhy a Pogo má v tomto naprostou pravdu. Zkus se nad tím spolu s Whitem a Labelem zamyslet a neodbíhej od tématu někam k naprosté většině 😉
Tak to zkuste s tím zamyšlením ještě jednou a tentokrát opravdu pořádně a nedodbíhejte zbytečně k dalším tématům (jako "síla" značky na konkrétním trhu, nebo kvalita vs cena), které nemají s tím o čem jsem psal prakticky nic společného... 😉
WL nepotřebuje osvětu. On není z těch, kteří žijí v představě, jak Superb drtí Passata. Přitom v reálu by byl rád za prodeje té zatracované Laguny. Stejné je to s Yetim, který by byl rád za prodeje Koleose.
Nejsem výrobce aut, takže na mě s nějakými prodeji chodit nemusíš...
O jaké "zatracované" Laguně píšeš, já tu o kvalitě Laguny nenapsal ani slovo, že by snad nějaký stihoman... 😉
O jaké "zatracované" Laguně píšeš, já tu o kvalitě Laguny nenapsal ani slovo, že by snad nějaký stihoman... 😉
" WL nepotřebuje osvětu. On není z těch, kteří žijí v představě........" z toho snad je jasné, že to nebylo pro tebe. Pokud to nečteš, tak raději nereaguj.
Nic o kvalitě nepíšeš, to máš pravdu. Kam tedy směřují tvé narážky na nízkou "dumpingovou" cenu Renaultů v ČR. Vysvětli nám to a můžeme to uzavřít. Nezasvěcený čtenář by si tvé "narážky" mohl špatně vysvětlit. 😉
To je právě ten tvůj problém, já píšu obecně o vztahu tržní ceny a místního spotřebitele a ty v tom za každou cenu znovu a znovu hledáš nějakou narážku na špatnou kvalitu Renaultu..., komu není rady, tomu není pomoci...
jasné píšeš obecně ... nic jiného jsem ani nečekal 8-s
Klidně to slovo "obecně" můžeš vynechat, význam mého příspěvku se tím nijak nezmění. Já řeším cenu produktu na našem trhu, která logicky zajímá především zdejší spotřebitele, co celou dobu "řešíš" ty je úplně jiná věc...
Vidíš, já a Pogo taky řešíme cenu na českém trhu ale srovnáváme jí dále s Evropskými trhy. Pro spotřebitele, který si dokáže udělat širší názor, je to velmi důležitá informace. Pokud bude cena jiná pouze na našem trhu, je velmi pravděpodobné, že odlišná cena produktu je způsobená pouze odlišnou sílou značky. Pokud bude cena nižší všude, může to být třeba i kvalitou daného produktu. Myslím si, že zrovna tobě to vysvětlovat nemusím… Pak ale chápu tvou "veselou" souhru s Provokatérem na téma "levný Renault", pouze jako kopnutí do Renaultu… Byl bych rád za reakci na podstatu mého příspěvku.
Právě a zase, za vším vidíš "kopání" do tvého milovaného Renaultu/Francie. Když ty v podstatě napíšeš, že němky nejsou hezké, nikdo tě taky za "kopnutí" do němců "nenapadá".
Jsou ceny Renaultu na našem trhu velmi nízké? Jsou! Je pro běžného zákazníka podstatná cena na "jeho" (místním) trhu, nebo cena na jiném trhu? Je to logicky podobné jako třeba s cenou benzínu, vody, chleba, masa...
S "provokatérem" se tu vyloženě "bavíme" především nad vaší neúnavnou argumentací cenami Renaultu ve Francii apod. Jak vidíš podle vztahu cen Renaultu na našem trhu a jejich prodejů tady lidi moc nezajímá kolik stojí (nejen) Renaulty jinde, proč taky, když si auta kupují tady...
Pokud to chceš považovat za "kopání" do Renaultu, pak je to jen a jen tvůj boj/problém...
😲 :😉 😉
Jsou ceny Renaultu na našem trhu velmi nízké? Jsou! Je pro běžného zákazníka podstatná cena na "jeho" (místním) trhu, nebo cena na jiném trhu? Je to logicky podobné jako třeba s cenou benzínu, vody, chleba, masa...
S "provokatérem" se tu vyloženě "bavíme" především nad vaší neúnavnou argumentací cenami Renaultu ve Francii apod. Jak vidíš podle vztahu cen Renaultu na našem trhu a jejich prodejů tady lidi moc nezajímá kolik stojí (nejen) Renaulty jinde, proč taky, když si auta kupují tady...
Pokud to chceš považovat za "kopání" do Renaultu, pak je to jen a jen tvůj boj/problém...
😲 :😉 😉
Všimni si, že urážky na ošklivé němky jsem napsal až jako rekci na vaše "hloupé" narážky na "frantíiky". Samotnémo by mě, se tak snižovat, nikdy nenapadlo. 8-s . Tvé přirovnání benzínu apod. k autům není, slušně řečeno, moc trefné. Bohužel, jak vidím, bavíte se nad něčím čemu asi nerozumíte, nebo nechcete porozumět. Možná si ale neuvědomujete, že se ostatní baví právě na váš účet. 😉
A není to geniální? My se s WL bavíme nad něčím, čemu vůbec nerozumíme a navíc tím ještě bavíme ostatní, kteří si myslí, že tomu rozumí >😁
:yes: >😁 ... tady už asi nemá cenu nic dodávat 😉
WL píše, že se s tebou nad námi dobře baví. Ty píšeš to samé. To spolu ležíte u jednoho compu, smajlíčci ? >😒] >😒] >😒]
Škoda, že se z jejich příspěvků nedá ještě poznat kdo je "nahoře" a kdo "dole". >😒]
Za to z tohoto tvého příspěvku lze jasně poznat, na co asi často myslíš, vypadá to, že ta Samantha bude nakonec 4%ní "chlap"... :😉 >😁
Tak když si představím, že spolu s Provokatérem ležíte u compu a smajlíkuje te se, jak píše Pogo, nemusím mít příliš velkou fantazii abych si představil, co dalšího tam u vás v pokojíku ještě probíhá >😒] 😉
Chudák Francouz, kterej přijede do ČR Lagunou. Doma může dělat ramena, že má auto s cenovkou blížící se prémii, ale u nás si ani neuvědomí (naštěstí pro něj), že přijel skoro s lowendem >😁
>😒] :yes😒br />
Možná i proto jich sem tak málo jezdí..., každý Pepík ve Škodovce se tu na ně může vytahovat... 😲 >😁
Něco na to ale asi bude..mě ještě napadá, že když už jsem u nás viděl Francouze, tak měl německý auto >😁
No vidíš, když zase takový Pepík přijede do Francie Škodovkou, tak si o něm každý řekne, že je to chudák z východu, co jezdí autem podřadné značky 😉 Horší je, že si to o něm vlastně řeknou v celé západní Evropě >😁
A ro není vše. 419 000 je ceníková cena, ale ještě předtím se na stránkách dočteš: "Nová Laguna již od 379 900." Je za tím ale *, takže to bude asi na nějakej výhodnej renaultí leasing 😄 Každopádně to je pro některé lidi nabídka, která zaujme...
Já tam mám 479 000,-, ale to je stejně jedno. Plus mínus 50 tisíc nehraje žádnou roli. Přece se nikdo nekupuje auta dle cenovky.
Proč by ne (aspoň někdy) především podle cenovky, možná by ses divil..., proč si asi hlavně lidi kupovali prvního Matize, nebo Fusiona, případně Thalii...? 😉
kdyby tady byla Kylie tak by urcite rekla: 'coze?? i moje kabelka je drazsi...' >😒]
Tak tak, především v některých TV reklamách lidi nekupují auta k vůli příliš nízké ceně...,. realita je ale častěji poněkud odlišná... 😉
Kdyby je kupovali kvůli ceně, tak Laguna vede. Máš pravdu realita je jiná. Každý hned mezi dveřmi volá - Dejte mi to nejdražší, co tady máte a pak s úsměvem odchází, vědom si své dobré volby.
Kdo jde především po hodně nízké ceně, neloví obvykle ve střední třídě, ale ve třídách těch Matizů, Fusionů, Thálií a Fabiií Junior o kterých jsem už psal... 😉
Kdo jde po názké ceně, koupí si Škodovku, to je přece jasné. Vysoká zůstatková hodnota, levný servis ... Největší šetřílci v ČR jezdí lowend od VW. Vidím to na tu Fabii 😉
Lowend k nám vozí např. Renault z Turecka (Thalia), nebo z Rumunska (Dacia). Fabia Junior už se nějakou dobu nenabizí...
Musíš se dívat i na sloupce napravo. V jednom máš slevu 60 000 a ve druhým cenu po slevě (těch 419 000).
Za "úspěchem" Laguny u nás hledej určitě i cenu. Když byla výš, tak se prodeje pohybovaly plus mínus 20 ks měsíčně. A nevěř tomu, že by se Laguna po těch letech z ničeho nic začla lidem líbit 😄
Za "úspěchem" Laguny u nás hledej určitě i cenu. Když byla výš, tak se prodeje pohybovaly plus mínus 20 ks měsíčně. A nevěř tomu, že by se Laguna po těch letech z ničeho nic začla lidem líbit 😄
Je tam sleva za ten jejich leasing / ten si snad nikdo nebere /. Jinak souhlas, že při normálních cenách by bylo 20 kousků bráno za úspěch. Byla by na tom jako Mazda 6, C5, Acord apod. To je realita českého trhu.
Donutil jsi mě pořádně se podívat na ceník, je tam sleva 60 000 (bez leasingu) a pak ještě dodatečná sleva 40 000 s financováním renault finance. Takže dostaneš slevu s leasingem 100 klacků ani nemrkneš. A vůbec se nedivím když jim na to někdo skočí...
No jo každý jsme někde jinde. Já jsem šel dle konfigurátoru, kde je jen sleva 60 za leasing. Ty jsi hledal ve starém ceníku Laguny před FL. Asi to je tím, že stará už nejde objednat a vyprodávají skladovky s tou tvou slevou. Asi.
Tak hlavně že už máme ve slevách jasno, snad nám to Reanult v nejbližší době nezkomlikuje ještě nějakou třetí slevou z dotatečné slevy 😄
Já si taky jezdím zvýšit sebevědomí pár kiláků za fr. hranice. O Francouze se neboj, těm menší pokles sebevědomí neuškodí.
To možná není špatný nápad, koupíš tady Lagunu, rok s ní pojezdíš a pak ji s minimální ztrátou střelíš nějakému "Frantíkovi" s odkazem na její novou cenu ve Francii... 😄
Sakra, to ale není vůbec špatnej nápad. Zítra jdu vzít úvěr na 4 melouny, koupím 10 Lagun a za rok jsem vysmátej >😒]
Asi si taky otevřu "přiozeně dámský" autosalon (s českýma cenama) někde u Moulin Rouge... >😁
To mi nedělej, mi zkazíš kšefty. Mi řekni, kterej Frantík by dal přednost Laguně před českou dívkou? >😁
Zkuste si ten kšeft spíš otevřít u skopčáků, tam bude, s našema holkama, úspěch zaručen. Do Francie by to bylo nošení dříví do lesa. >😒]
No tak já jsem zrovna ve Francii určitě neviděl ani zdaleka tolik pěkných "bab" jako u nás...
srovnej to s Německem >😒] ... tam ti kšeft pokvete 😉
Každý má něco, my nejhezčí holky, němčouři nejlepší auta a frantíci největší a nejdelší... stávky! 😲 >😒]
Francouzi dělají revoluce, jinde se dělají převraty. Každý má určitě názor na to, co posouvá svět dopředu.
Na co mi je vozit hnusnou holku v nejlepším autě? >😒]
Není zas takový problém, abys měl naši pěknou holku ve svém německém autě, mohu osobně doporučit... a proč myslíš, že sem jezdí tolik němců v německých autech, ale bez německých "bab"... 😉 >😒]
Já osobně chodím bez bab na pivo. U Bavora to bude asi stejné.
Celý je to pěknej blábol, spíš smutnej než vtipnej 8-s Škoda, že tady není blijící smajlík …
Moc to žereš, chce to klid a hlavně trochu nadhledu, a ty kecy o rasismu si nech na diskuse s intelektuálně sobě rovnými... :no: 8-s
:yes: Jinak, Francouzky jsou ošklivější než Němky, alepsoň ty, které se tam běžně pohybovaly na ulicích, v obchodech a běžně dostupných místech. Když byla hezká holka, zpravidla to nebyla Francouzka (buď mulatka) nebo se ukázalo že mluví rusky, polsky apod...Hezký Francouzky jsou stejný mýtus jako italský design a neměcká kvalita >😁
Bohužel to funguje naopak. Frantík ji koupí za ranec doma a za babku prodá u nás. Třeba i celkem normálně vybavený Scenic tam koupíš o 200 000,- Kč dráž. Za rok asi pojedu na dovolenou do Francie, stopem nazpět.
Proč ne, klidně jeď... 😉
No realita je ale jiná. Stačí si vyrazit do showroomu Renaultu a ukecat slevu se prostě nedá, není to jak u Škodovky nebo Fordu. Navíc ta cena je na leasing, který po spočítání prostě výjde na cenu, kterou to auto stojí za hotové, či spíše více.
Hele, ty realito, už jsme se jasně shodli, že 419 tis. je cena bez leasingu, tak to zas nekomplikuj >😁 Nedělám si iluzi, že by ti v showroomu Renaultu ještě z těch 419 tis. slevili. Ale prodejce už jaksi ani nemá ke slevě prostor. U Škody nebo Fordu záleží jakou slevu "ukecáš", kolik ti prodejce dá. Ale Škoda ani Ford nedegradují svoji image tím, že napálí ceníkovou cenu tak nízko jako Renault.
Takže podle tebe je lepší přístup - kdo si co uhádá to má? 😉 Když si jdeš kupovat novou televizi tak taky smlováš v obchodě o ceně?
419 je za Lagunu před FL, tu už si nenakonfiguruješ. Nekomplikuj to.
Kurnik, já nic nekomplikuju, radši sem dám odkaz, bůhví na jaký stránky koukáš >😁
[odkaz]
Je tam Laguna po faceliftu.
[odkaz]
Je tam Laguna po faceliftu.
Ceny po FL by se měnit neměly, takové mám já informace. 😉
PS: líbí se mi ta anketa časopisu L’Automobile Magazine, Laguna na 2. místě ve spolehlivosti, věřil bych tomu víc než TUV >😒]
PS: líbí se mi ta anketa časopisu L’Automobile Magazine, Laguna na 2. místě ve spolehlivosti, věřil bych tomu víc než TUV >😒]
Ty seš dobrý ucho, já sem dám odkaz na ceny Laguny po faceliftu a ty mi napíšeš, že máš tajný informace a ceny by se měnit neměly >😁
Vidíš, stačí jeden odkaz a pogo okamžitě usne...tos tu nemohl dát už dřív... >😒]
>😁
Příště to tak udělám a ušetříme 150 příspěvků. Včera jsme vlastně 14 hodin jen řešili, jestli je laguna za 379, 419 nebo 479 tis, jestli se ceny vztahují na leasing a Lagunu před anebo po FL.
Ale nakonec jsme měli ve všem pravdu a aspoň jsme se pobavili 😄
Příště to tak udělám a ušetříme 150 příspěvků. Včera jsme vlastně 14 hodin jen řešili, jestli je laguna za 379, 419 nebo 479 tis, jestli se ceny vztahují na leasing a Lagunu před anebo po FL.
Ale nakonec jsme měli ve všem pravdu a aspoň jsme se pobavili 😄
seredny VW passat s image poruchoveho auta pred vymenou modelovej rady s vysledkom 2084 za obdobie 1-11/2010 oproti 1272 Mondei v rovnakom obdobi povazujes za sucit redakcie s VW klubom ? Ty si cital asi iny clanok, resp nechapem titulok clanku a "husarsky" kusok Fordu s predajom o 1 ks viac oproti VW v mesiaci listopad . Podla mna to je skor smutne, ze Ford s vynovenym modelom nedrzi krok s VW a musel si pockat na dopredaje passatu aby sa dostal v mesacnych cislach dopredu az o 1 ks. Ked je Mondeo tak dobre auto a VW navyse predrazeny, preco ten pomer VW/Ford 2084/1272 ?
necekas, doufam, ze ti nekdo odpovi? >😁 Pouzit v diskuzi argumenty je horsi, nez kdyby jsi tady psal, ze Ford smrdi.... >😁
Jedna vlaštovka léto nedělá. Celkově Ford/VW 12987/11920.
Tento clanok nie je o "jedne vlastovce" ale o predaji aut strednej triedy v Cechach. Reagoval som na cisla predajov Passatu a Mondea. Uvadzat tu ine statistiky je irelevantne. Treba ist do diskusie k inemu clanku... :-!
Protože jsme v Čechách, když už se ptáš. Jinak je samozřejmě nový Passat :yes: :yes: :yes:
Ty ses nějak rozohnil >😁
Výborná porovnávačka štvorkoliek strednej triedy: 3er, C, A4 a Legacy: [odkaz]
BMW to vyhralo ale len na body, osobne najlepsi pocit a bezpecnost prejavoval Medak a Subaru, jazdit na cas realne nikto nebude.
Podstatna je realna vyuzitelnost pohonu a pocit pohody bezpecia a ovladatelnosti ale to bohuzial tento test prehliadol.
Podstatna je realna vyuzitelnost pohonu a pocit pohody bezpecia a ovladatelnosti ale to bohuzial tento test prehliadol.
Tak ja som vnímal mnoho uznanlivých slov na adresu Subaru. Dosť čistú stopu jazdilo i Audi. Najhoršie z testu pre mňa dopadol Mercedes.
Silne tam ale zaznieval zdôrazňovaný rozpor medzi subjektívnym vnímaním rýchlosti a precíznosti jazdy a reálne dosiahnutými časmi. Keď Ti auto dovolí väčšie drifty, máš z toho lepší a dynamickejší pocit, pre čas a bezpečnosť je ale lepšia čistá stopa bez pohadzujúceho zadku.
Každopádne každý si z testu vyberie, čo je preňho prioritou, nič nevnucujú.
Silne tam ale zaznieval zdôrazňovaný rozpor medzi subjektívnym vnímaním rýchlosti a precíznosti jazdy a reálne dosiahnutými časmi. Keď Ti auto dovolí väčšie drifty, máš z toho lepší a dynamickejší pocit, pre čas a bezpečnosť je ale lepšia čistá stopa bez pohadzujúceho zadku.
Každopádne každý si z testu vyberie, čo je preňho prioritou, nič nevnucujú.
Super test, hodně jsem se pobavil 😄 Myslím, že účel testu byl, aby si každý vybral toho svého favorita. Kdyby chtěli exaktně srovnávat, měli by použít stejné pneu, tratě projet s každým autem aspoň 5x a zprůměrovat časy, měli by mít všichni stejné převodovky, kdo má lepší trakci se měří jinak atd...Ale to nebyl účel testu, jak už jsem psal. Že chlapům zrovna vyšel jako vítěz Xdrive, neznamená, že ostatní nejsou stejně dobří, zábavní. Mě osobně se taky líbil Bawec a pak Subík
moc hezký test :yes: vzhledem k tomu, že jsem zrovna včera skončil na břichu a museli jsme tahat, tak bych vyzdvihnul tahací schopnosti audi >😁 :yes:
Test zajímavej, jen bych poupravil nadpis. Aby bylo možno zjistit, který pohon je opravdu nejlepší, tak by auta musela mít přinejmenším stejné pneu, převodovku a výkon motoru. Dá se říct, že BMW nasbíralo body v rychlostních testech víceméně díky nejvýkonnějšímu motoru...
Krásný testík, kdybych si měl teď objednat nějaké auto jdu do BMW s 😁rive 😄 Přestože autům moc nerozumím a jezdím spíše opatrně, tak u těchto záběrů jsem fakt zíral s otevřenou pusou 😊
Místy kratochvilné video, v komplexu se však potvrdilo především jedno - všichni jsou neskutečně výborní. Chtělo to ještě jeden ilustrativní model s předokolkou, třeba Mondeo, aby vynikl ten zásadní jízdní rozdíl čtyřkolek, takhle to člověk po dvou minutách vnímá pomalu jako brnkačku.
Ovšem pak by to zase chtělo druhou srovnávačku v létě, abys mohl porovnat o kolik bude ta čtyřkolka těžší, nedotáčivější a s vyšší spotřebou.
4x4 je fajn pro určitou skupinu zákazníků, ale pro většinu nevýhody převažují nad výhodami. Ostatně i v těch kategoriích, kde příplatek za 4x4 hraje zanedbatelnou roli (stojí podobně jako kožené čalounění nebo lepší navigace a hifi), prodává Mercedes nebo BMW víc zadokolek než 4Maticů nebo 😁rivů, vyjma ovšem alpské a možná severské země.
4x4 je fajn pro určitou skupinu zákazníků, ale pro většinu nevýhody převažují nad výhodami. Ostatně i v těch kategoriích, kde příplatek za 4x4 hraje zanedbatelnou roli (stojí podobně jako kožené čalounění nebo lepší navigace a hifi), prodává Mercedes nebo BMW víc zadokolek než 4Maticů nebo 😁rivů, vyjma ovšem alpské a možná severské země.
Nezapomeň, že jsou mnozí lidé, kteří jezdí v zimě druhý vůz (právě tu nějakou čtyřkolku). Čtyřkolka nemá žádnou nevýhodou, vyjma tedy větší hmotnosti, případně spotřeby, samozřejmě že ji více využije ten, kdo bydlí v Alpách, než ten na rovinkách v Polsku, ale co nelze pominout, jakmile napadne sníh, a ten napadne, pak se láska ke čtyřkolce umocňuje geometrickou řadou, a to i na parkovišti před Lidlem. Je to jako s automatem - automat je technicky složitější a dražší zařízení a proto většina má manuál, ačkoliv by to mělo být obráceně - zásadně byl měl být automat a ten manuál by měl být extras pro fajnšmekra. Obdobně - zásadně čtyřkolka, fajnšmekři pak zado, či (našel-li by se taký) předokolka.
O těch nevýhodách čtyřkolek oproti předokolkám se trochu víc rozepiš. Píšeš v množném čísle, tak jsem zvědavej...
Jediná nevýhoda je vyšší spotřeba. Ale ten jeden litr na sto víc někomu nečiní problém.
Jediná nevýhoda je vyšší spotřeba. Ale ten jeden litr na sto víc někomu nečiní problém.
Nevýhody 4x4😒br />
- Vyšší hmotnost
- Vyšší pasivní odpory, vždycky se tam točí "něco" navíc, dokonce i u právě odpojeného Haldexu - přinejmenším jedna hřídel, u stálých pohonů 4x4 dva další diferenciály a tři hřídele (kardan a dvě poloosy)
Výsledkem je vyšší spotřeba, ale taky horší dynamika auta a ovlivnění rozložení hmotnosti, což často vede ke změně jízdních vlastností. Např. u auta původně koncipovaného jako zadokolka (BMW, Mercedes) znamená pohon všech kol obvykle nárůst nedotáčivosti - tu výraznější, tu méně. Obvykle je to tak, že u menšího a agilnějšího auta je to poznat víc (tj. u BMW 3er více než u 7er)
- Vyšší cena a taky servisní náklady. Málo se to ví, ale třeba některá BMW mají jako 😁rive odlišnou většinu dílů na přední nápravě, takže když pak potřebuješ něco opotřebovaného nebo poškozeného měnit, stojí náhradní díly obvykle víc. Dřív taky některé systémy 4x4 vyžadovaly celkem drahou údržbu (např. v Opelech Calibra a Vectra nebo Peugeotech 405), jinak hrozilo selhání celého systému a VELMI drahá oprava. Nevím, jestli něco takového existuje i u dnešních systémů.
- Vyšší pasivní odpory, vždycky se tam točí "něco" navíc, dokonce i u právě odpojeného Haldexu - přinejmenším jedna hřídel, u stálých pohonů 4x4 dva další diferenciály a tři hřídele (kardan a dvě poloosy)
Výsledkem je vyšší spotřeba, ale taky horší dynamika auta a ovlivnění rozložení hmotnosti, což často vede ke změně jízdních vlastností. Např. u auta původně koncipovaného jako zadokolka (BMW, Mercedes) znamená pohon všech kol obvykle nárůst nedotáčivosti - tu výraznější, tu méně. Obvykle je to tak, že u menšího a agilnějšího auta je to poznat víc (tj. u BMW 3er více než u 7er)
- Vyšší cena a taky servisní náklady. Málo se to ví, ale třeba některá BMW mají jako 😁rive odlišnou většinu dílů na přední nápravě, takže když pak potřebuješ něco opotřebovaného nebo poškozeného měnit, stojí náhradní díly obvykle víc. Dřív taky některé systémy 4x4 vyžadovaly celkem drahou údržbu (např. v Opelech Calibra a Vectra nebo Peugeotech 405), jinak hrozilo selhání celého systému a VELMI drahá oprava. Nevím, jestli něco takového existuje i u dnešních systémů.
celkem vyčerpávající výčet nevýhod, :yes: možná bych ještě doplnil, že v některých případech je u čtyřkolky menší kufr nebo se zmenší prostor v kabině
-OK, ale ten rozdíl je nějakých 70 kg, což je skoro plná nádrž...nic podstatnýho.
-Bod dvě neřeším, porovnáváš 2 stejný auta jen s jiným náhonem. Mám auto od začátku koncipované jako 4x4. A dál už je to jen o penězích (výšší PC, spotřeba, provozní náklady), je to daň za to, že cca 4 měsíce můžeš jezdit v klidu a užít si i nějakou tu zábavu. Někdo tu daň zaplatí i "rád"
😉
-Bod dvě neřeším, porovnáváš 2 stejný auta jen s jiným náhonem. Mám auto od začátku koncipované jako 4x4. A dál už je to jen o penězích (výšší PC, spotřeba, provozní náklady), je to daň za to, že cca 4 měsíce můžeš jezdit v klidu a užít si i nějakou tu zábavu. Někdo tu daň zaplatí i "rád"
😉
nevýhoda čtyřkolky? Děláš si srandu? Ne teď vážně - čtyřkolka je proti dvoukolce v "nevýhodě" v okamžiku, kdy nemáš se čtyřkolkou zkušenost. Můžeš čtyřkolku považovat za zbytečnost - silnice jsou přece povětšinou suché. Sníh je zpravidla velmi rychle odklizen. ESP funguje dokonale a každý litřík spotřeby se také počítá. Navíc čtyřkolka je nedotáčivější než předokolka, jedeš-li je stejně - tzn. nepočítáš a nejezdíš pravidelně čtyřkolku....
Jenže pak jsou situace, kdy čtyřkolka jaksi lépe "od přírody" zvládá..... Nemusí to být jen zasněžené silnice se silnou vrstvou bílého svinstva. Může to být jen mírně navlhlý povrch či dokonce - světe div se - i ta suchá. To kouzlo čtyřkolky - placené dražší pořizovací cenou, vyšší spotřebou, ojetými pneumatikami - to kouzlo je ve zvýšené trakci. I na suchu se lépe "zakousneš" do asfaltu, potřebuješ-li...... Já nikomu čtyřkolku nevnucuji - ale zásadně odpovídám - může přijít situace, kdy povezu svoje děti a náhon na čtyři kola může mít rozhodující vliv v setinách sekundy na minutí kamionu......... ta situace nemusí nikdy nastat a je čistě hypotetická(doufám), ale pokud by k něčemu takovému došlo - nechci si vyčítat, že jsem nebyl ve čtyřkolce. Ber to jako názor někoho, kdo zkrátka na čtyři hnané nedá dopustit.....(přesto jezdím služební Fjord na předek...... takže můžu mírně srovnávat)
Jenže pak jsou situace, kdy čtyřkolka jaksi lépe "od přírody" zvládá..... Nemusí to být jen zasněžené silnice se silnou vrstvou bílého svinstva. Může to být jen mírně navlhlý povrch či dokonce - světe div se - i ta suchá. To kouzlo čtyřkolky - placené dražší pořizovací cenou, vyšší spotřebou, ojetými pneumatikami - to kouzlo je ve zvýšené trakci. I na suchu se lépe "zakousneš" do asfaltu, potřebuješ-li...... Já nikomu čtyřkolku nevnucuji - ale zásadně odpovídám - může přijít situace, kdy povezu svoje děti a náhon na čtyři kola může mít rozhodující vliv v setinách sekundy na minutí kamionu......... ta situace nemusí nikdy nastat a je čistě hypotetická(doufám), ale pokud by k něčemu takovému došlo - nechci si vyčítat, že jsem nebyl ve čtyřkolce. Ber to jako názor někoho, kdo zkrátka na čtyři hnané nedá dopustit.....(přesto jezdím služební Fjord na předek...... takže můžu mírně srovnávat)
Každému, co jeho jest. Mně se například čtyřkolka nevyplatí. Pokud Tobě ano, budiž Ti přáno. :yes:
:yes:
JJ - když jsme se stěhovali do naší vísky, tak jsem si dělal prču ze zatlučených kůlů podél silnice. "to si dělaj kozí, si myslej, že jsme na horách viď?" pravil tehdy alfa samec své manželce v domnění, že je chytrý, jak rádio Egrenzis - no první zimu jsem pochopil, že otevřené pole a sníh je kombinace pro cestáře jak dělaná.... no a tuhle zimu - lepší nerozvádět 😄 . Je to zkrátka otázka volby a přání jak píšeš :yes:
JJ - když jsme se stěhovali do naší vísky, tak jsem si dělal prču ze zatlučených kůlů podél silnice. "to si dělaj kozí, si myslej, že jsme na horách viď?" pravil tehdy alfa samec své manželce v domnění, že je chytrý, jak rádio Egrenzis - no první zimu jsem pochopil, že otevřené pole a sníh je kombinace pro cestáře jak dělaná.... no a tuhle zimu - lepší nerozvádět 😄 . Je to zkrátka otázka volby a přání jak píšeš :yes:
Opět sklouzáváš ke svému tradičnímu kýči - "nemám čtyřkolku, tudíž není výhodnější, nemám prémii, tudíž je lepší mainstream, nemám zadokolku, tudíž je lepší předokolka". Ty neumíš oddělit vlastní garáž od objektivního hodnocení aut. Zásadně by auto (řekněme rodinného typu) mělo mít pohon 4x4 a automat. O tom nemůže být vůbec řečí, co máš ty v garáži není pro tuto diuskuzi vůbec rozhodné.
Zásadně by auto (řekněme rodinného typu) mělo mít pohon 4x4 a automat.....a měl by to být stříbrný Passat v kombíku s TDI na litých kolech které musí mít lichý počet paprsků. >😁 Uf ještě že je svět barevný a ne černobílý jinak bychom jezdili všichni víceméně v tomtéž, fuj to by byla nuda.
Pozeram na rebricek, hodnotim racionalitu konzumentov pri vybere spotrebica, a zistujem, ze poradie hadze na schopnost mnoheho konzumenta racionalne uvazovat dost zle svetlo.
Vzhledem k tomu, že Passata nelze již dva měsíce prakticky koupit a nové modely se teprve objednávají tak mě vítězství Mondea nepřekvapuje. Samozřejmě mu ale nedávám dlouhé trvání.
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento rebríček skutočne zodpovedá aj tomu, čo je možné vídať na cestách. Renault nasadil na Lagunu brutálne zľavy a je pravda, že čoraz častejšie ich je vidno. Len včera dve parkovali vedľa mňa pri jednom obchodnom centre a konečne som mal možnosť zblízka pozorovať natáčanie zadných kolies pri parkovaní jednej Laguny.
Ale nerozumiem úspechu P 407. Napríklad v porovnaní s (neporovnateľnou) C5. Tá by si zaslúžila naozaj vyššiu predajnosť. Superb výborný výsledok! Mondeo a Passat oproti nemu, slabé!
Ale nerozumiem úspechu P 407. Napríklad v porovnaní s (neporovnateľnou) C5. Tá by si zaslúžila naozaj vyššiu predajnosť. Superb výborný výsledok! Mondeo a Passat oproti nemu, slabé!
Ber to zase tak, že Superb se prodává jen u nás a v Německu. Mondeo a Passata kupují po celé Evropě a společně s Insignií tvoří TOP3 v mainstreamu této třídy. Třeba v Německu v této třídě mainstream na prémii nestačí / prodeje za listopad /.
1. Mercedes C - 8557 ks
2. BMW 3 - 6078
3. Audi A4 - 5439
4. Passat - 4631
5. Insignia - 2370
6. Mondeo - 1994
1. Mercedes C - 8557 ks
2. BMW 3 - 6078
3. Audi A4 - 5439
4. Passat - 4631
5. Insignia - 2370
6. Mondeo - 1994
S tím Peugeotem to taky nechápu, po přesednutí z 407 do C5 je jako vstoupit do jiného světa...Nejspíš je Peugeot pořát vnímán jako spolehlivější (a méně komplikované) auto než Citroen. I když dnes to už není pravda (navíc obě auta se montují na stejné výrobní lince..)
V tomto kontextu se docela těším na novou 508, vypadá hodně dobře... (konečně bezklíčové otevírání a startování, head -up display, silný 2,2HDi turbodiesel, nové asistenční systémy a podle posledních zpráv se PSA konečně rozkývala a bude vyrábět vlastní DSG převodovku :yes: )
Možná je to právě o těch slevách, Citroen je až moc často spojován se slevovými akcemi a přitom to potřebuje mnohem méně než Laguna. To pravděpodobně stále u některých zákazníků vyvolává dojem, že jde o nespolehlivá auta, která "musí" nabízet slevy aby se vůbec prodala.... (je ironií, že opak je pravdou) >😁
Zatím co sleva u Renaultu je "plošná", zákazník to vnímá jako "agresivně nasazenou" ale "trvalou" prodejní cenu, nikoliv formu slevových akcí jako u Citroenu.
Možná místo neustálých slevových akcí by měl Citroen jen upravit svůj ceník a na tyhle slevové jarní, zimní, letní, podzimní "akce" se vyprdnout 😉
V tomto kontextu se docela těším na novou 508, vypadá hodně dobře... (konečně bezklíčové otevírání a startování, head -up display, silný 2,2HDi turbodiesel, nové asistenční systémy a podle posledních zpráv se PSA konečně rozkývala a bude vyrábět vlastní DSG převodovku :yes: )
Možná je to právě o těch slevách, Citroen je až moc často spojován se slevovými akcemi a přitom to potřebuje mnohem méně než Laguna. To pravděpodobně stále u některých zákazníků vyvolává dojem, že jde o nespolehlivá auta, která "musí" nabízet slevy aby se vůbec prodala.... (je ironií, že opak je pravdou) >😁
Zatím co sleva u Renaultu je "plošná", zákazník to vnímá jako "agresivně nasazenou" ale "trvalou" prodejní cenu, nikoliv formu slevových akcí jako u Citroenu.
Možná místo neustálých slevových akcí by měl Citroen jen upravit svůj ceník a na tyhle slevové jarní, zimní, letní, podzimní "akce" se vyprdnout 😉
Zino, uz to tu kolega P407 vyssie spomenul, Peugeot vypredava skladove zasoby, naftova 407 sa da kupit aj pod 18 000 eur. Mozno niekde este aj za menej. Nie je v tom ziadne kuzlo 😄
A berme tiez do uvahy, ze tazka vacsina diskutujucich na auto.cz su uz viac menej profesionali v automobilovej tematike a pri vybere auta tu vsetci volime to aktualne najlepsie.
Pre nikoho z vas, sudiac podla vasich prispevkov, nie je uz P 407 hodny ani 10 000 eur. Samozrejme, dnes mat 20 tisic Eur, tak volim C5, Mondeo, mozno Insigniu v nejakej akcii. Ale urcite nie 407.
Len my tu na auto.cz nie sme vzorka naroda 😄 Ani jedneho 😄
Ja mam bordovu 407 a ked je pekne umyta, tak proste zenam sa paci 10x viac ako C5 ci Passat, o Lagune nehovorim. Proste je to tak. No a tych 60 ludi v CR co sa im paci a daju dobru cenu si ju kupia pred, pre nas, logickejsou C5. Tiez v tom nie je ziadne kluzlo 😄
Mimo citatelov auto.cz a firemnej klientely si ludia kupuju zvacsa auto podla toho ako sa im paci. A na rok vzniku 2004 je P 407 stale pekne auto. Bez ohladu na to co si miestny odbornici myslia o technike a bla bla.
A berme tiez do uvahy, ze tazka vacsina diskutujucich na auto.cz su uz viac menej profesionali v automobilovej tematike a pri vybere auta tu vsetci volime to aktualne najlepsie.
Pre nikoho z vas, sudiac podla vasich prispevkov, nie je uz P 407 hodny ani 10 000 eur. Samozrejme, dnes mat 20 tisic Eur, tak volim C5, Mondeo, mozno Insigniu v nejakej akcii. Ale urcite nie 407.
Len my tu na auto.cz nie sme vzorka naroda 😄 Ani jedneho 😄
Ja mam bordovu 407 a ked je pekne umyta, tak proste zenam sa paci 10x viac ako C5 ci Passat, o Lagune nehovorim. Proste je to tak. No a tych 60 ludi v CR co sa im paci a daju dobru cenu si ju kupia pred, pre nas, logickejsou C5. Tiez v tom nie je ziadne kluzlo 😄
Mimo citatelov auto.cz a firemnej klientely si ludia kupuju zvacsa auto podla toho ako sa im paci. A na rok vzniku 2004 je P 407 stale pekne auto. Bez ohladu na to co si miestny odbornici myslia o technike a bla bla.
V tomto s tebou úplne súhlasím. Samozrejme, my všetci si tu kupujeme auta podľa toho, ktoré sa nám páči (no a samozrejme aj podľa toho, na čo kto má...). Ale nie je pravda, že za 20 tis. € si kúpiš C5, Mondeo, alebo Insigniu. Ja som začiatkom decembra vyberal nové auto. Môj rozpočet bol niečo vyše 20 tis. € a ver mi, aj keď som veľmi chcel auto strednej triedy, tak s tým čo som v aute potreboval som sa k tejto hranici veľmi nepriblížil a to som hľadal aj medzi C5, Mendeom, Insigniou, Passatom.
To moje porovnanie C5 a P407 pramení z toho, že obe auta pochádzajú (tuším, nie som si úplne istý) z rovnakej továrne. Avšak s rozdielom, že sedieť v novej C5 je naozaj niekde inde ako v 407. Samozrejme verím, že majitelia 407-čiek môžu byť spokojní. Mne osobne sa to auto stále veľmi páči. Ale ja som sa v tom cítil ako v malom aute (vyložene mi veľmi vadil volant pri nastupovaní a vystupovaní) a C5 je oproti tomu (či priestorom, pohodlím alebo pocitom kvality) niekde inde. Stále tvrdím, že vrcholné sedačky v C5 momentálne neprekonáva žiadne auto a to aj z vyšších tried.
To moje porovnanie C5 a P407 pramení z toho, že obe auta pochádzajú (tuším, nie som si úplne istý) z rovnakej továrne. Avšak s rozdielom, že sedieť v novej C5 je naozaj niekde inde ako v 407. Samozrejme verím, že majitelia 407-čiek môžu byť spokojní. Mne osobne sa to auto stále veľmi páči. Ale ja som sa v tom cítil ako v malom aute (vyložene mi veľmi vadil volant pri nastupovaní a vystupovaní) a C5 je oproti tomu (či priestorom, pohodlím alebo pocitom kvality) niekde inde. Stále tvrdím, že vrcholné sedačky v C5 momentálne neprekonáva žiadne auto a to aj z vyšších tried.
Nic šokujícího, asi největší pozitivní překvapení je Passat. Poslední kousky z minulé generace a ony došplhaly na importní dvojku, takřka jedničku, neuvěřitelné.
Obtížně uchopuji čísla Avensise. Kdo to kupuje?
Výborná čísla má AUDI A4 a BMW 3. U audi je zejména allroad doslovným třídním prémiovým bohem. Volvo bude s náběhem kombi šplhat, vedle Mercedesu je S/V 60, nejschopnější kastle třídy.
Zato Accord, to jsou konce...
Číslem měsíce je... dvojka. Jo dvojka, ALFA ROMEO 159. Pravděpodobně jedno z vůbec nejkrásnějších aut, které kdy bylo vyrobeno v této třídě, a ono doslova prodejně chřadne. Čím to? Dokonce i šéf Alfy se vyjádřil, že 159 byl omyl. Tohle mi hlava nebere. Bylo to zatěžkaností auta, poruchovostí, nebo co je za tím fatálním neúspěchem?
Obtížně uchopuji čísla Avensise. Kdo to kupuje?
Výborná čísla má AUDI A4 a BMW 3. U audi je zejména allroad doslovným třídním prémiovým bohem. Volvo bude s náběhem kombi šplhat, vedle Mercedesu je S/V 60, nejschopnější kastle třídy.
Zato Accord, to jsou konce...
Číslem měsíce je... dvojka. Jo dvojka, ALFA ROMEO 159. Pravděpodobně jedno z vůbec nejkrásnějších aut, které kdy bylo vyrobeno v této třídě, a ono doslova prodejně chřadne. Čím to? Dokonce i šéf Alfy se vyjádřil, že 159 byl omyl. Tohle mi hlava nebere. Bylo to zatěžkaností auta, poruchovostí, nebo co je za tím fatálním neúspěchem?
Když tady do lidí leta hustíš axiomy o nadřazenosti VW techniky a technické impotenci Fiatu, tak se nediv výsledkům. Tvoje setba přináší ovoce. Tvé myšlenky kolují po hospodách i klubech. Běžný kupující si nikdy Alfu nekoupí, protože ..... je poruchová, nespolehlivá, rezne, něco mají s motory, a vůbec ti líní italové mají vyrábět zmrzlinu a pizzu. Když auto, tak jedině německé, a nejlépe koncern, atd. Tys tím vinen. 😄
😄 Vezmi to fakticky - nádherné auto, tedy ten hlavní rozhodovací prvek naplněn. Tak v čem to vězí? Možná málo výrazný prodejce... Na té spolehlivosti také asi něco bude, když zkusili tříletou záruku a po čase jí odpískali...
Nikoliv, spolehlivost je u 159 v pořádku. České zastoupení ovšem ne.
A proč tedy zkracovali tu záruku?
Myslím, že velký díl odpovědnosti nespěchu Alfy padá na českého importéra a prodejce Alf, kteří se mi jeví dlouhodobě úplně neschopní. I když ryba smrdí od hlavy.
Asi takhle.... Fiat koupil Alfu a vykaslal se na Lancii, pak se vykaslal i na Alfu a pokukuje po Chrysleru. Nakonec se vykasle i na Chrysler a koupí celej koncern VW, protoze jinak si Wolff na toho saska ucetnickyho doslapne >😁
To je mi novinka, že se Fiat "vykašlal na Alfu", když zrovna představil stěžejní model na nové platformě a odmítl tu značku prodat...
arketing NULA, prodeje temer NULA, od 156-ky az do Julinky pusto a prazdno, 159 sam sef Fiatu oznacil za omyl. Znacku, ktere mela diky autosportu (stejne jako Lancia) neskutecny potencial, Fiat "dotahl" na lokalniho prodejce. Novych modelu Alfy a Lancie se ohlasuje aspon 5 kazdy rok jiz poslednich X let a porad nic, vyjimkou je prave Julinka a pristi rok prebouchany Chrysler. Neprijde ti to trochu malo? Pridej si k tomu spatnou povest poruchovych aut a mozna az prilis sebevedomou cenu stezejniho modelu a jsi skoro doma...
Nejdřív se musel zachránit Fiat jako základ celé skupiny, protože bez Fiatu by sebelépe prosperující Alfa a Lancia nepřežily. To se povedlo, velkou zásluhu na tom měl Marchionne.
Teď je čas a snad i peníze (na vývoj nových aut), aby se mohly začít řešit potíže obou dcer.
Buďme rádi, že Alfa a Lancia neskončily jako Pontiac nebo Plymouth.
Teď je čas a snad i peníze (na vývoj nových aut), aby se mohly začít řešit potíže obou dcer.
Buďme rádi, že Alfa a Lancia neskončily jako Pontiac nebo Plymouth.
Alfa 159... obtížné téma.
Podle mého je to souhra několika faktorů. Nešťastná cenová politika Alfy na začátku výroby, chybějící "image-tvořící" verze GTA, odstoupení Alfy ze závodů cestovních vozů (IMHO velká chyba!) a nepříliš povedený motor 3.2 V6 JTS. Kromě toho si přiznejme, že proti současné BMW 3er a Mercedesu C - Klasse je velmi obtížné soutěžit. Naopak ve spolehlivosti to určitě není, s tou 159 problémy nemá.
Ale ten hlavní důvod byl ten SKOK. Kdo přesedl z Alfy 156 do Alfy 159 zažil šok. 156 bylo (podobně jako 147) v podstatě sportovní auto v karoserii sedanu, viz přední náprava s dvojitými lichoběžníky, polozávodní charakter motorů Twin Spark i V6 a další věci.
159 byla najednou úplně jiná. Ne špatná, ale JINÁ - prostornější, komfortnější, bezpečnější, tišší... ale také méně zábavná, méně komunikující a kromě vzhledu zkrátka méně vzrušující. Je to velmi podobný vývoj jakým prošla většina konkurentů, včetně toho hlavního, BMW 3er. Jenže BMW tu změnu od lehounkého a živého E30 prodělávalo postupně, během tří generací (E36, E46 a E90), přičemž ten největší skok už proběhl mezi E30 a E36 na začátku 90. let. Alfa tu velkou změnu prodělala naráz přechodem ze 156 na 159 a bylo to PŘÍLIŠ náhle.
Faceliftem dokázali Italové charakter 159 až neuvěřitelně změnit. Řídil jsem několik různých 159 před FL a teď 1.8 TBi po něm - a je to úplně, úplně JINÉ auto. Je to zase Alfa jak má být - pohyblivá, živá, zábavná, řekl bych "lehkonohá". Jen to o ní skoro nikdo neví - všichni si pamatují tu těžkou váhu před FL 😒
Podle mého je to souhra několika faktorů. Nešťastná cenová politika Alfy na začátku výroby, chybějící "image-tvořící" verze GTA, odstoupení Alfy ze závodů cestovních vozů (IMHO velká chyba!) a nepříliš povedený motor 3.2 V6 JTS. Kromě toho si přiznejme, že proti současné BMW 3er a Mercedesu C - Klasse je velmi obtížné soutěžit. Naopak ve spolehlivosti to určitě není, s tou 159 problémy nemá.
Ale ten hlavní důvod byl ten SKOK. Kdo přesedl z Alfy 156 do Alfy 159 zažil šok. 156 bylo (podobně jako 147) v podstatě sportovní auto v karoserii sedanu, viz přední náprava s dvojitými lichoběžníky, polozávodní charakter motorů Twin Spark i V6 a další věci.
159 byla najednou úplně jiná. Ne špatná, ale JINÁ - prostornější, komfortnější, bezpečnější, tišší... ale také méně zábavná, méně komunikující a kromě vzhledu zkrátka méně vzrušující. Je to velmi podobný vývoj jakým prošla většina konkurentů, včetně toho hlavního, BMW 3er. Jenže BMW tu změnu od lehounkého a živého E30 prodělávalo postupně, během tří generací (E36, E46 a E90), přičemž ten největší skok už proběhl mezi E30 a E36 na začátku 90. let. Alfa tu velkou změnu prodělala naráz přechodem ze 156 na 159 a bylo to PŘÍLIŠ náhle.
Faceliftem dokázali Italové charakter 159 až neuvěřitelně změnit. Řídil jsem několik různých 159 před FL a teď 1.8 TBi po něm - a je to úplně, úplně JINÉ auto. Je to zase Alfa jak má být - pohyblivá, živá, zábavná, řekl bych "lehkonohá". Jen to o ní skoro nikdo neví - všichni si pamatují tu těžkou váhu před FL 😒
Jo s tím souhlas. Alfa je smolařka, popravdě vskutku nádherný vůz, ta trojice světel vpředu vedle sebe, z toho se mohla stát dokonalá ikona, dokonalá markanta, bohužel Giulietta na to dala jasnou odpověď, a přes tu krásu ji tu nikdo nekupuje.
Copak o to, Giulietta je podle mého taky nádherná.
Já si naopak myslím, že na autě menším než 159 by ty dvě trojice světel už tvarově nefungovaly, už by zabíraly příliš velkou část přídě.
Ber v úvahu, že Alfa je jedna z mála značek, u nichž je (a skoro vždycky byl) základní designérský prvek přídě VERTIKÁLNÍ, tedy ono známé Scudetto. To většina značek opustila v 50. nebo 60. letech, i BMW svoje ledvinky rozšířilo a zploštilo, totéž Mercedes s jeho chladičem. Alfa taky koncem 70. a v 80. letech Scudetto zmenšila a nechala ho jen na nízké masce chladiče (viz Alfy 75, 90, 155, 164...). Ale už od generace 147 / 156 / 166 (po FL) / GT je výrazné vertikální Scudetto zase zpět a Alfa je tak (zase jednou) tvarově jedinečná. Na žádném jiném autě téhle velikosti nenajdeš jako primární prvek přídě vertikálu, jen na MiTu a Giuliettě.
Já si naopak myslím, že na autě menším než 159 by ty dvě trojice světel už tvarově nefungovaly, už by zabíraly příliš velkou část přídě.
Ber v úvahu, že Alfa je jedna z mála značek, u nichž je (a skoro vždycky byl) základní designérský prvek přídě VERTIKÁLNÍ, tedy ono známé Scudetto. To většina značek opustila v 50. nebo 60. letech, i BMW svoje ledvinky rozšířilo a zploštilo, totéž Mercedes s jeho chladičem. Alfa taky koncem 70. a v 80. letech Scudetto zmenšila a nechala ho jen na nízké masce chladiče (viz Alfy 75, 90, 155, 164...). Ale už od generace 147 / 156 / 166 (po FL) / GT je výrazné vertikální Scudetto zase zpět a Alfa je tak (zase jednou) tvarově jedinečná. Na žádném jiném autě téhle velikosti nenajdeš jako primární prvek přídě vertikálu, jen na MiTu a Giuliettě.
Vertikální orientace je pro příď samozřejmě méně vizuálně konstruktivní, tohle ví všichni, proto jdou důsledně cestou horizontálního členění, no, u alfy právě ta trojice světel výborně doplňovala ten vertikální střed. Giulietta s těmi světly nemá šanci.
Chyba, chyba... pozri si Breru alebo Spider. Jasné je to subjektívny názor, ale skús sa v tom previesť niekde, kde bude kopa ľudí. Nikoho to nenechá chladným... Dizajn, ktorý mala 159. Brera alebo Spider bol podľa mňa úžasný. Ale predajnosť mizerná. Možno kvalita atď. Ale podľa mňa ten neúspech nebol ani tak kvalitou ako špatným marketingovým manažérom v AR (Fiate).
Tak když už si průměrný človíček nasmolí částku na nové auto, tak radši bere "na jistotu". Kámoš z hospody mu řekne: "Fjůžn kámo, to je supr kára. A jde a vezme Fjůžna. Nebo zkrátka jakékoliv auto časté v jeho okolí. Alfu má málokdo...
Alfa je srdcovka - nádherná Italka, se kterou si pekelně užiješ a pak za to zkrátka zaplatíš - tak je to i v životě. Není to vyloženě špatné auto, ale přístup českého importéra - neimportéra - tuhle značku tady spíše zabil. Věčné střídání firem. Změny politiky - to přivedlo dealerskou síť ke krachu a přitom si to to auto nezaslouží. Na tom se v téhle dolině projevila snaha urvi, co můžeš a na morálku se......, abych nebyl vulgární. Přitom jen trošku dlouhodobější přístup od počátku, by tu značku etabloval.... Tak snad časem... Protože Alfa si to zaslouží.....
Srdcovku bych si ale rozhodně nekoupil jako první auto do rodiny, zvlášť s její pověstí.... a rodin, kde si můžou jako druhé auto dovolit auto na cenové úrovni Alfy, moc není.... mladýmu klukovi bych rozhodně sportovní auto nekoupil, dokud by mě nepřesvědčil, že s tím nebude blbnout někde za provozu. A cuore sportivo nadšenců je málo, to Alfu nespasí...
to máš recht, ale mnohdy u koupě auta rozhoduje to srdce a ne rozumová úvaha - podívej se, kolik "kluků" si kupuje ojetý alfy - na nové nemají - a tak do nich jdou z bazarů, načaté přední nápravy, občas motor, když ho někdo dorasí. Oni to ví, ale jsou vedení takovou tou nadějí - "mně se to nestane". A pak jim přinejlepším odpadne výfuk. Pamatuji sebe, když jsem jel s tátou pro svoje "první" auto - ojetou Xantii v dýzlu. Od známého z rodiny - po manželce. Já prachy v kapse(tehdy čtvrt míče) a cestou jsme se stavili - jen tak z dlouhé chvíle - ve větším bazaru - tam stála - červená mx mazda - se stahovací střechou.... Děsně nepraktický pro začínající rodinku(tehdy žena volume One - kdybych já tehdy věděl >😁). No nebejt táty, tak jsem pro Xantii nedojel a odjížděl v Magdě...... A takhle to má spousta lidí u Alfy......
Tak ty jsi taky nejlepší spisovatel a prodal si už nějakou knížku, ani dvě co? PS: nevěřím, že ti to hlava nebere, ty odpověď dobře znáš 😉
No nečakal by som od teba taký postoj k 159. Ale plne súhlasím a toto: "ALFA ROMEO 159. Pravděpodobně jedno z vůbec nejkrásnějších aut, které kdy bylo vyrobeno v této třídě" má môj plný súhlas a obdiv, že si to zo seba dal ty von.
Ale za čím je ten neúspech? No predne si Alfa hodně pokazila reputáciu kvalitou u 156-ky a poruchovými Twin-Spark motormi. K tomu neposlušná elektronika, sem-tam bežné závady, ktoré sa ale pri ostatných problémoch brali tiež už ako závažnejšie. No a v neposlednom rade špatná cenová politika a marketingové oddelenie, ktoré jednoducho nevie predať. Málo predajcov, málo originálnych servisov atď atď. Alfa jednoducho doplatila na mnoho aspektov. A ako sa hovorí, zlé sa spraví ľahko, ale napraviť zlé...
Ďalšia vec, ktorá ma trocha prekvapila. Dizajnový smer, aktuálny u 159 mi bol oveľa sympatickejší ako terajší, ktorý vychádza z 8C Competizione. Osobne považujem 8C za jedno z najkrajších áut vyrobených vôbec a vzhľadom to pre mňa predstavuje umelecké dielo, ale bohužiaľ to funguje práve len u 8C. Na ostatných modeloch to už tak dobre nevyzerá.
PS: keby som bol z tých plagátových nadšencov z ktorých si tu sem-tam vystrelíš, tak na mojom plagáte by (medzi inými) boli práve 8C Competizione a Spider... 😄
[odkaz] - no nie je to krása?
Ale za čím je ten neúspech? No predne si Alfa hodně pokazila reputáciu kvalitou u 156-ky a poruchovými Twin-Spark motormi. K tomu neposlušná elektronika, sem-tam bežné závady, ktoré sa ale pri ostatných problémoch brali tiež už ako závažnejšie. No a v neposlednom rade špatná cenová politika a marketingové oddelenie, ktoré jednoducho nevie predať. Málo predajcov, málo originálnych servisov atď atď. Alfa jednoducho doplatila na mnoho aspektov. A ako sa hovorí, zlé sa spraví ľahko, ale napraviť zlé...
Ďalšia vec, ktorá ma trocha prekvapila. Dizajnový smer, aktuálny u 159 mi bol oveľa sympatickejší ako terajší, ktorý vychádza z 8C Competizione. Osobne považujem 8C za jedno z najkrajších áut vyrobených vôbec a vzhľadom to pre mňa predstavuje umelecké dielo, ale bohužiaľ to funguje práve len u 8C. Na ostatných modeloch to už tak dobre nevyzerá.
PS: keby som bol z tých plagátových nadšencov z ktorých si tu sem-tam vystrelíš, tak na mojom plagáte by (medzi inými) boli práve 8C Competizione a Spider... 😄
[odkaz] - no nie je to krása?
Jako byvaly vlastnik 155 2.0TS, 155 2.5TD a soucasny 164 Q4 bych dodal k tem poruchovym Twin Sparkum😒br />
Vetsina aut s Motorschade trpi alfitidou, tedy tim, ze predchozi majitel dlabe na udrzbu a nedava autu vse, co vyzaduje. Nebudu se tu motoru TS zastavat, sam jsem v roce 2001 sbiral ojnice z vozovky, ale velka cast tvrzeni "Alfa je poruchova" je hospodsky mytus z treti ruky.
Ano, Alfy se kazi, pokud jim lidi nedaji o neco vic, nez obycejne Octavii. Memu Twin Spark jsem daval Selenii, vybrus, rozvody a stejne se podelal. Jen proto, ze minuly majitel tam jednou nedal kvalitni olej.
TS nebyly (v ramci srovnani s podobnymi motory) nespolehlive, jen na ceske pomery precitlivele.
Elektronikou jsou italove povestni, tam neni co dodat. 155 ma velkou cast elektroinstalace shodnou se soudobymi nemeckymi vozy, ale diky "inteligenci" konstrukteru se ani nemuze nekazit.
Cenova politika je OK, horsi je to, jak s potencialem, ktery 159 bezpochyby skytala nalozili prave ti hlupaci z marketingu. Meli uzasnou vychozi pozici po 156, k tomu snad nejkrasnejsi moderni sedan/kombi vsech dob, skvele JTDm, Torsen a stejne to zvrzali.
Nakopat je malo.
159 2.4JTDm 4x4 mame v rodine a je to opravdu nedocenene auto. Cloveka zamrzi, ze jich nepotkava vice. 😢
Ano, Alfy se kazi, pokud jim lidi nedaji o neco vic, nez obycejne Octavii. Memu Twin Spark jsem daval Selenii, vybrus, rozvody a stejne se podelal. Jen proto, ze minuly majitel tam jednou nedal kvalitni olej.
TS nebyly (v ramci srovnani s podobnymi motory) nespolehlive, jen na ceske pomery precitlivele.
Elektronikou jsou italove povestni, tam neni co dodat. 155 ma velkou cast elektroinstalace shodnou se soudobymi nemeckymi vozy, ale diky "inteligenci" konstrukteru se ani nemuze nekazit.
Cenova politika je OK, horsi je to, jak s potencialem, ktery 159 bezpochyby skytala nalozili prave ti hlupaci z marketingu. Meli uzasnou vychozi pozici po 156, k tomu snad nejkrasnejsi moderni sedan/kombi vsech dob, skvele JTDm, Torsen a stejne to zvrzali.
Nakopat je malo.
159 2.4JTDm 4x4 mame v rodine a je to opravdu nedocenene auto. Cloveka zamrzi, ze jich nepotkava vice. 😢
Nekdo tu psal, ze to, co treba nemecti vyrobci u Bosche reklamovali jako nekvalitní, v Itálii běžně prošlo, proto ten rozdíl v kvalitě elektorniky od stejného výrobce.... Kazdopadne se ukazalo, ze je lepsi si nejprve vybudovat povest spolehliveho auta (jak to udelal VW) nez nespolehliveho (Alfa, Renault). Protoze ikdyz s eta kvalita srovnala tak ta povest (zvlast tady v Cechach) spoustu lidi ovlivnuje....
Treba nektere modely 155 (oba moje) mely ridici jednotku vyresenou tak, ze do ni neustale zatejkalo. Dvanactivoltova instalace mela obcas i 5 voltu, ukostreni bylo vyreseno tak, ze pri desti kvuli zkratum na vedeni samy zapinaly blinkry. Cloveku nekdy zustava rozum stat.
S tou povesti je to pravda, viz Passat 2.0TDI PD DSG-smrtici kombinace, pro vetsinu naroda etalon.
😄
S tou povesti je to pravda, viz Passat 2.0TDI PD DSG-smrtici kombinace, pro vetsinu naroda etalon.
😄
Bohužel nejen v Čechách. 😒
Ano, tu kdysi (velmi velmi) dávno platnou, dnes už ovšem zcela nesmyslnou pověst o horší kvalitě a spolehlivosti si italské značky táhnou s sebou na noze jako balvan. 😒
A naopak dávná legenda o spolehlivých VW se taky drží, přestože...
O motorech TS to Cara Binieri napsal přesně.
Ano, tu kdysi (velmi velmi) dávno platnou, dnes už ovšem zcela nesmyslnou pověst o horší kvalitě a spolehlivosti si italské značky táhnou s sebou na noze jako balvan. 😒
A naopak dávná legenda o spolehlivých VW se taky drží, přestože...
O motorech TS to Cara Binieri napsal přesně.
Jako bývalý majitel AR 156 1,8 TS potvrzuji, že motor bylo to poslední, na co jsem si u tohodle auta stěžoval a byla to jedna z málá a posledních věcí, které u mého bývalého auta téhle značky uznávám dodnes. Řízení dobré, brzdy taky a motor výborný. Bohužel, řazení horší (nesmyslná skloněná řadící páka) a pak taková záplava nedotažeností a pitomostí, že ta velká láska během dvou let přešla do lhostejnosti a odporu. A ještě bych dodal - úžasný servis! Tam byl socialismus ještě v roce 2003!
Jen wolff ten to ví, ten ti to vysvětlí, možná s A2 a ethiconem.....kdyby Alfy nekupovali možná nejvíc Němci a Holaďani, tak to můžou v Itálii rovnou zavřít.
Já Avensise mám a musím se smát všem ovcím, co tady kážou, že nejlepší je koncern. Jste všichni stejní - jako ovce - všichni tady melou, jak nejlepší jsou TDI, přesto mají všichni problémy s váhou vzduchu a vstřiky, všichni známí co jsou "postižení" koncernem a vozí svoje zadnice v pašíkách, tak na ně nadávaj, ale všichni budete tvrdit jak jsou nejlepší.
Je fakt sranda se dívat na český národ - jsme totiž nejchytřejší na světě a ten kdo si koupí Toyotu, tak je blbec. Jenže ten se směje, ptrotože si nepotřebuje přemeřovat šulínky jako koncernoví týpci a místo toho užívají života a neřeší problémy typu váha / vštřiky (5 let zkušenost více jak 40 Toyot s průměrem 40tis / rok)
A ještě mně baví ultra srdcaři koncernu - má nejlépe pašíka nebo když je to fakt borec, tak i audinu a jezdí v teplákovce. I kdyby měl Bentlyho, tak zůstane vidlákem...
Tak ať Vám to jezdí
Je fakt sranda se dívat na český národ - jsme totiž nejchytřejší na světě a ten kdo si koupí Toyotu, tak je blbec. Jenže ten se směje, ptrotože si nepotřebuje přemeřovat šulínky jako koncernoví týpci a místo toho užívají života a neřeší problémy typu váha / vštřiky (5 let zkušenost více jak 40 Toyot s průměrem 40tis / rok)
A ještě mně baví ultra srdcaři koncernu - má nejlépe pašíka nebo když je to fakt borec, tak i audinu a jezdí v teplákovce. I kdyby měl Bentlyho, tak zůstane vidlákem...
Tak ať Vám to jezdí
Rozhodně vyšší příčku by si zasloužil ACCORD. Ve střední třídě určitě patří ke špičce. Domnívám se, že důvodem bude hlavně cena, ta je trošku výš, než u konkurentů.
Je to Hondááááááááá.
proč pekařské výrobky? Protože, světe div se, auta nejsou housky. Mírou úspěchu není to, že rohlík v Lídlu stojí kačku a důchodci se můžou strhat, ale to, že u dobrého pekaře stojí rohlík kačky čtyři a stejně tam lidi chodí a chodí tam rádi. Proč? Zkrátka protože jim chutná.....
Ať už je automobilový mix z Vlčího hrádku jakýkoliv, je neskutečný úspěch to, že odcházející generace se furt a stále drží na špici prodejů. Rozdíl jednoho kusu - no bože no - tak to dealerství Fordu zaregistrovalo jeden kus navíc no..... Ne a teď vážně - z lídrů tabulky neuděláte chybu z žádným - jen záleží na Vašich osobních preferencích a vkusu - ale nutno uznat, že soudruzi v DDR tentokrát neudělali chybu a sakra se jim to rentuje.......Jak já bych rád na špici viděl Subaru.... no nic no.... tak Bravwo VW no.......
Ať už je automobilový mix z Vlčího hrádku jakýkoliv, je neskutečný úspěch to, že odcházející generace se furt a stále drží na špici prodejů. Rozdíl jednoho kusu - no bože no - tak to dealerství Fordu zaregistrovalo jeden kus navíc no..... Ne a teď vážně - z lídrů tabulky neuděláte chybu z žádným - jen záleží na Vašich osobních preferencích a vkusu - ale nutno uznat, že soudruzi v DDR tentokrát neudělali chybu a sakra se jim to rentuje.......Jak já bych rád na špici viděl Subaru.... no nic no.... tak Bravwo VW no.......
At uz tech svych sedmset fialovych papirku vysazis za kterykoli zmineny vuz, vez, ze chybu neudelas. Nebot dnes jiz ve teto tride neni spatnych vozu.
Jasne, nektery ti daji vic, ale ani v tom nejposlednejsim korejskym vytvoru nebudes na silnici pro smich. Tak vysaj ucet a koukej napravit to, co ti Jezisek nebo tvoje slecna pod stromecek neprinesli. 😄
Jasne, nektery ti daji vic, ale ani v tom nejposlednejsim korejskym vytvoru nebudes na silnici pro smich. Tak vysaj ucet a koukej napravit to, co ti Jezisek nebo tvoje slecna pod stromecek neprinesli. 😄
Nevravim ze musim Renault, kazdy vie ze zboznujem Kiu a Peugeot ale laguna je sakra vydarene auto za co ma odo mna
:yes:
A ak mainstreamové auto svojou eleganciou sekunduje zavedenej prémii, to je chyba? 😉
Ode mě má Citroën za C5 II :yes: :yes: :yes:
Stara C4 ka bola jedinecna aj zvonku aj zvnutra - volant s pevnym stredom, opat spesl digitalne pristroje a la citroen, vonkajsi dizajn tiez doteraz velmi aktualny a nadcasovy.
Predpokladam ze aj nova C4ka nenamuti tolko vody ako stara a nebude to ziaden trhak. Mozem sa mylit a aj by som bol rad keby som sa mylil a Citroenu sa zacalo viacej darit.
Ale aj tak sa uz tesim na ten poriadny facelift 308micky v roku 2011 ktory je uz predo dvermi, to ale este viac stazi poziciu C4ky kedze Peugeot ma neskutocne paradny interier snad najlepsi v triede a ak doladia vonkajsi dizajn oapt budu predaje starsich peugeotov lepsie ako novych citooonov.
A nejhorší na tom je, že pokud někdo už chce japonské auto, které je bytelné, tak spíše šáhne po Subaru 😉
Nijak nezpochybnuju kvality M6 - je to skvele auto, ale to o Citroenu a Renaultu je blabol.
A teď vážně. Pokud mluvíš o testech spolehlivosti, tak 67. místo myslíš TUV, ne Auto-bild. Pokud se bavíme o Laguně, tak se bavíme o Laguně III a ne Laguně II, která byla problematická leda v prvních 2-3 letech výroby a nejvíce se o to zasloužil motor 2,0 IDE. Co se týče C5, tak třeba v minulé generace byl dle TUV jedno z nejspolehlivějších aut třídy.
Rozbouřené moře... Jo, koukám, že poslední Renault, který jsi kdy řídil, teda pokud už máš řidičák, byla R21. Už samotná Laguna II je podstatně tvrdší než francouzská škola a např. Laguna II GT nebo i III GT, která stojí stejně jako běžná Mazda, poskytne daleko více radosti z řízení než M6.
A na závěr díky za titul, ano, proti tobě jsem evidentně znalec 😄
Chalan je milovnikom mazdy a nova 6 ma naozaj uzasne vlastnosti, sam som bol prekvapeny, jazdiim RWD a toto FWD je dost neutralne. Porovnatelne s accordom a jeho vyladenim..
Nemluvě o tom, že doba 90. let, kdy 626 byla manažerská kára a pak M6 na ní navázala, tak dnes prostě ve střední třídě vede VW koncern a s tím nic nenaděláme, pokud si teda nekoupíš něco jiného ty sám.
Ja sa neudivujem nad nizkymi cislami M6, je mi jasne preco je ich tak malo. len oponujem v tom ze kazdy si kupi take auto ake mu vyhovuje a ked je pre niekoho M6 ideal, tak asi vie preco.
PS: poprosim, nebrat vyssie uvedene doslova a pausalne