Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2010: Benzin vs. nafta u jednotlivých značek

Naftová auta tvoří 40% z prodeje všech nových aut na českém trhu za rok 2010.
Zpět na článek
1. 2. 2011 10:24
1. 2. 2011 10:26
1. 2. 2011 11:08
neregistrovaný "jandix"
1. 2. 2011 10:27
1. 2. 2011 12:52
1. 2. 2011 16:00
1. 2. 2011 16:47
1. 2. 2011 18:49
1. 2. 2011 17:08
Avatar - Slavek-TDM
1. 2. 2011 10:24
Ostatni
Zvlastni je, ze pod "ostatni" se zjevne prirazuje i BA98...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
1. 2. 2011 10:26
Jiný pohon
Na co to jezdí všechna Ferrari, Maserati a další? Nebo 30% Jaguarů? Ten jiný pohon vypadá nějak pochybně...
Rozbalit vlákno
7
1. 2. 2011 10:39
Re: Jiný pohon
tak to sa mi fakt nechce verit, ze by vsetky tie ferrari jazdili na lpg... :-)
neregistrovaný "jandix"
1. 2. 2011 11:08
Re: Jiný pohon
hned sem se kouknul na Toyotu, ale překvapilo mě, že výše uvedená Suzuki měla více jiných pohonných hmot...
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 14:18
Re: Jiný pohon
B98. Co takhle si přečíst celý článek, Emele ;-)
1. 2. 2011 14:50
Re: Jiný pohon
Ukludni sa Ronaulte. Za prve, povodne to v clanku nebolo. A za druhe: aj motor ktory spaluje BA98 je benzinovy motor. Tvrdenie v clanku teda neobstoji:

"...Ze 169.236 zaregistrovaných automobilů mělo 96.942 benzínový motor, 67.681 motor naftový a 4.613 vozů mělo motor s jiným pohonem..."
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 15:12
Re: Jiný pohon
Myslím, že můj klid je jasný, nebo k čemu jsou ty smajlíky, čili emotikony?

Pokud redakce vychází z dat sda, které jsou mimochodem volně přístupná, tak to lépe upřesnt nemůže. A pokud daná značka nenabízí LPG, E85, tak je celkem logicky odvoditelné, že ten zbytek bude B98.
Avatar - petrumr
1. 2. 2011 16:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 16:41
Re: Jiný pohon
Nabízí Ferrari, Maserati nebo Jaguár CNG?
Avatar - dr.biker
1. 2. 2011 10:27
Zajímavé
Docela zajímavý článek, asi nejvíc mě zaujala kolonka v tabulce „ostatní“, kdy sem patří pohon LPG, CNG, elektrika, atd. Např. Ferrari se u nás nezaregistrovalo žádné s benzinovým motorem, ale všech 58 ks je s pohonem ostatní. To jsou všechno elektromobily nebo to snad jezdí na LPG nebo dokonce na trávu, která roste okolo cesty? >:-[]
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 10:43
Re: Zajímavé
prosím vás, vy děláte jako když neznáte statistiky SDA, tam sou tkaový seky v třídách a miliony kolonek ostatní, nezařazeno apod., že tam je možný všechno

Pod kolonkou ostatní bude určitě LPG, CNG, E85, hybridy, elektromobily a dost možná i ten N98 atd.
Avatar - dr.biker
1. 2. 2011 10:54
Re: Zajímavé
Proč to tedy tak blbě píšou? Vždyť je to jedno jestli auto jezdí na olovnatý special nebo na natural s oktanovým číslem 90 až 100, přece pořád je to benzín a ne nafta!
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 10:56
Re: Zajímavé
Protože je to SDA.
A SDA ví vždycky nejlíp, jak to má bejt >:D
Avatar - Parda71 (BMWfans)
1. 2. 2011 11:23
Re: Zajímavé
Proč něco dělat přehledně, když v tom jde udělat bordel, že ano. Tím pádem i to celkové číslo ostatních pohonů úplně ztrácí vypovídací hodnotu.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 14:17
Re: Zajímavé
Stačí si ten článek přečíst celý: Do kategorie Ostatní spadá CNG, LPG, E85, BioNafta, elektromobily i !!!BA98!!!.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
1. 2. 2011 15:12
Re: Zajímavé
Já to četl, až na ten BA98 s tím nemám problém. To tam dělá ten největší bordel a ze statistiky to dělá nic neříkající čísla.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 15:17
Re: Zajímavé
Jsme na serveru odborném, či poloodborném, takže zapojím znalosti, ne?
Příklad:
Renault nenabízí LPG, CNG, jen E85, takže pravděpodobně těch 148 aut bude na něj, nebo TCe.

Infiniti nenabízí LPG atd, takže to bude B98.

Není to ideální, ale použitelná data to jsou, teda pro nás ne, leda pro management automobilek a prodejců.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
1. 2. 2011 16:24
Re: Zajímavé
Statistika má být jasná i pro naprostého laika. Mě to došlo hned při pohledu na nulu u Ferrari, že jiným palivem je myšlen BA98. U statistiky nemáš nic co odvozovat, prostě jen číst data. Navíc ani největší automobilový znalec neví, které auto má předepsaný BA98 nebo nemá. Je to celé postavené na hlavu a tudíž se tyto čísla:
"...Ze 169.236 zaregistrovaných automobilů mělo 96.942 benzínový motor, 67.681 motor naftový a 4.613 vozů mělo motor s jiným pohonem..."
stávají nesmyslnými.
Ale toto není kritika ani tak auto.cz, jako spíš SDA, kde asi sedí jen banda hloupých lidí, když tohle dokáží vyplodit.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 16:29
Re: Zajímavé
Věřím jen té statistice, kterou jsem si sám zfalšoval. Pravil Churchil.

A ono statistika není zrovna jednoduchá věc.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
1. 2. 2011 17:33
Re: Zajímavé
Rád věřím, ale je třeba i dělání statistik používat mozek a neoddělovat od sebe v podstatě stejná paliva. Já jsem pragmatik a ve způsobu pohonu nevidím rozdíl, jestli naliji do 458 Italie BA98 nebo do Fabie HTP BA 95, nebo ty snad jo? Selský rozum, to je to správné slovo, které asi u SDA neznají ;-)
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2011 10:43
Pohon známkou prémiovosti
Zvláštní ale je to tak. Diesel je chápán zřejmě jako "lepší" pohon. Nebo že by majitelé utrácející za vozy 7 ciferné částky byli najednou tak spořiví?
V silné Německé trojce zkrátka podíl nafty kolem 70 %. Překvapilo mě, že Audi je na tom vlastně nejhůř. Kult TDI asi není tak silný.
Protipólem je pak Lexus a Infinity.
Ale co to Ferrari? 0 benzin, 0 nafta 100 % ostatní? To už nám tu jezdí Ferrari na elektřinu?
Rozbalit vlákno
3
1. 2. 2011 10:48
Re: Pohon známkou prémiovosti
Spis na Natural 98.
1. 2. 2011 12:12
Re: Pohon známkou prémiovosti
tak ona ta prémiová nafta je velice příjemná. Známý minulý měsíc kupoval novou A6 (teda aktuální generaci). Původně chtěl benzin, ale říkal, že jak okusil 3.0TDI, změnil názor. Bonus v nižší spotřebě už byl jen třešničkou na dortu ;-)
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 14:20
Re: Pohon známkou prémiovosti
Tak jak píšeš, ono takový šestiválec v naftě už do kultivovanosti benzínu nemá vůbec daleko.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 10:48
Benzín má výhodu
benzínovej motor, je totiž schopen po úpravě jezdit na 3 paliva:
1) klasickej BA 91-xxx oktanů podle druhu motoru
2) LPG
3) E85
4) hybridy - dieslovej hybrid v sériovým autě sem nějak neviděl

Některý auta sou tak už z fabriky.

Zatímco ropáky mžou jezdit jen na naftu. A tím to hasne.
Jo starý atmoséry z roku nebreč ještě na stolní olej na smažení z Lidlu :o))
Tím to hasne ale.
Rozbalit vlákno
5
1. 2. 2011 10:56
Re: Benzín má výhodu
Peugeot 3008 HD4 Hybrid. :-!
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 10:57
Re: Benzín má výhodu
A kolik je dalších?
A ten poměr hybrid benzín vs hybrid diesel?
Hm?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
1. 2. 2011 11:21
Re: Benzín má výhodu
Co vím, tak zatím to zkouší jen Peugeot, ale v sérii to ještě není. Pak snad M-B zkouší diesel hybrid, ale nejsem si jistý. Je to fuk, hybridní soustava je stejně pasé. Myslím, že Ampera/Volt jasně dokazují, kudy vede cesta. Už se těším, až tyhle auta dojdou do Evropy ;-)
1. 2. 2011 11:47
Re: Benzín má výhodu
Ten Peugeot bude letos na jaře a Chevrolet Volt/Ampera na podzim.Oba budou v Evropě uvedeny současně.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
1. 2. 2011 13:34
Re: Benzín má výhodu
Díky za info ;-) :yes:
Avatar - euro89
1. 2. 2011 11:30
lidi jsou prostě idi*ti
Koupit si BMW, Alfu Romeo, Subaru nebo Porsche v dieselu může jenom idiot!!!! :no: :-! Klidně mě tu za ten názor ukamenujte, ale je to tak! I když podle mě je idiot každej, kdo si koupí diesel do něčeho jinýho, než náklaďáku, autobusu, příp. zemědělský techniky. AVE BENZÍN :yes:
Jinak ta kolonka s "ostatnim" palivem, na který jezdí všechny Ferrari, Maserati, Cadillac je fakt směšná >:D
Rozbalit vlákno
70
Avatar - white label
1. 2. 2011 11:46
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Proč by tě měl za to někdo "kamenovat"?
Veřejně (navíc i vulgárně) demonstrovat vlastní nevyzrálost na netu je spíš politování hodné... ;-)
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2011 11:59
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Třeba obligátní X3, X5 - tam je zážehový motor přímo vrchol geniality a bystrosti >:-[]
Avatar - euro89
1. 2. 2011 12:07
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Měl jsem možnost řídit první generaci X5 V8 (teď nevim, jestli to bylo 4,6 nebo 4,8l) a podle mě to byl ideální motor pro podobný typ auta.
Avatar - white label
1. 2. 2011 13:13
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Řídit ještě neznamená auto vlastnit/"živit". Do X5 by se z benzínu dal třeba takový 35i, ale atmosferický velkoobjemový V8 je pro větší náběh km docela iracionální...a petrolhead zřejmě netouží zrovna po X5.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 13:53
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Kdo to nechce a platit a hodně najede, jezdí na LPG. A Jezdí za méně než obdobná, stejně výkonná nafta.
Jasně, ted přijdou cinty o kufru a podzemních garážích a BLA BLA.
Prostě nafta je nejlepší, je úspornější, modernější a stylovější.
Najsou se i jedinci, co zkusí tvrdit že i šetrnější k životnímu prostředí.

Je zajímavý, že zákazníci kupující nejvyšší luxus (čti káry za 4 mega a výš) sou pořád nějak zabednění a kupují benzínové V8,V10 a V12
>:D
Avatar - Johny.Rico
1. 2. 2011 13:58
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Tak tak.... měl jsem teď na nějakou dobu možnost Cadillacu Escalade a ehm.. 6.2 V8, FlexFuel a spotřeba nejmenší nejmenší (!!!) 15.5l/100km, míň to nešlo, protože motor se prostě při jízdě pod 1100ot/min nedalo dostat. Takže V8 benzin ve velkých SUV je vyloženě plýtvárna, anebo frajeřina, anebo vysloveně drogová závislost, protože jiné objasnění tam není.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 14:08
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Ještě kolik váží Escalade a kolik X5 a kolik má výkon Escalade a kolik nějaká 3litrová V6ka :-)
V autě jako X5 ta V8 benzín pojede v průměru za 12. No problemo, amico.

A půjč mi to Escalade na 100km na dálnici, vrátím ti to s 13 na sto úplně v pohodě. Nesmíš s tím jet 180 víš.....Když pojedeš 120-130, tak to 16 žrát nebude.
Navíc když to byl Flexfuel, mohl sis natankovat čistej E85 za 24 kč litr.
Takže 15,5*24 = 360
10*32=320 (nafta)

To je tragickej rozdíl že, 40 korun na sto kilometrů čeče, to když si nedáš na pumpě jedno kafe, tak to máš doma >:D
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 14:23
Re: lidi jsou prostě idi*ti
24 Kč benzín? Heh! Tys asi dlouho nebyl na benzínce, viď? >:D
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 14:32
Re: lidi jsou prostě idi*ti
24,- Kč E85 - zkus si nastuodovat pojmy jako FlexFuel, pak ti to bude možná jasnější :-)
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 14:37
Re: lidi jsou prostě idi*ti
A do kolika benzínových motorů, nedejbože nových turbomotorů s přímým vstřikováním můžeš nalít E85?
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 14:59
Re: lidi jsou prostě idi*ti
no v americe do hodně :-)
Bohužel Johhny si právě naběhl s tím Escalade Flexfuel, víš.

Turbomotor? Co to je? To neznam takový slovo :-)

A to je i Escalade hybrid, kde je ta spotřeba ještě jinde.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 15:06
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Promiň, nevšiml jsem si, že jsme v Americe.

Všichni jsme evidentně blázni, jen ty letadlo.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 15:25
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Prozradím ti malý tamjemství - ty auta se daj koupit i tady.
A ten Flexfuel může být klidně i taková 2,7 V6 anebo 1,8 R4. Nemusí to byýt obří SUV s V8kou.
V jižní americe na to jezdí půlka aut.

A když to nebude amerika, FF dělá i Ford, Saab a dokonce i česká šáde atd..
Těch aut je clekem dost, stačí jen hledat.

Překvápko což. Pak není nutný tankovat za 32 kč, pokud tedy nejsi se zapadákova kde není žádná pumpa s E85.
Seznam pump je na netu.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 15:33
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Já jezdím už čtvtým autem na alternativu, vždycky jsem chtěl raději benzín.

ALE naprosto dnes chápu, že když si koupím nové auto, chci k němu záruku, chci minimální starosti typu "kde naberu palivo" (a že ten třeba řešit při cestě na dovolenou třeba v Rakousku není žádná sranda), nejsem závodník a ocením točivý moment nižších otáčkách, najedu dost kilometrů na to, abych každou korunu ceny paliva a litr spotřeby na 100 km poznal, tak není problém koupit nový dnešní common rail třeba dCi, HDI, TDI, aniž bych měl nějaké výčitky. Protože nejsme v roce 1990, 2000, ale 2011 a nejde o to si hrát na petrolheada v dnešním provoze.

A jen tak mimochodem, třeba nechci Saaba ani Forda.
Avatar - iudex
1. 2. 2011 15:39
Re: lidi jsou prostě idi*ti
I Francúzi robia flexi-fuel, len tak námatkou mi napadá Laguna 2,0 16v. ;-)
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 15:43
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Iudex: Vím, ale jaksi je to jediný, co mě napadá a zrovna když už Lagunu, tak 4C a ta je jen a bohužel s dieselem. Z druhé strany jsem byl dCi 131 kW mile překvapen, kultivovaný, pružný, žádný turboefekt, dá se vytáčet až k 5000 ot. a pořád ještě to dává smysl, jen ta spotřeba už není tak rozdílná.

Prostě jsme o kus dál. Jsem petrolhead, ale chápu, když si někdo koupí naftu, když je k tomu relativně rozumný důvod.
1. 2. 2011 15:50
Re: lidi jsou prostě idi*ti
no moment, jaks to myslel že nechceš Saaba? A snaž se to vysvětlit, jinak se mi rozbuší kladiva! ;-) >:-[]
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 15:57
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Nechcu to co kuko >:-[] >:D ;-) A třeba taky proto, že bych chtěl kompakt, třeba ;-)
1. 2. 2011 16:14
Re: lidi jsou prostě idi*ti
nebuď baba, jaký kompakt? Ahá, už mi to došlo - ty chceš Lišku!!! >:-[]
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 16:17
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Já bych raději lvíče, asi jsem se zamiloval do bílé 308 s panoramatickou střechou. Jedna tady stojí před nemocnicí a v té mílé to té tlamě sluší. Ale zůstane to jen u platonické lásky, samozřejmě >:D
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 15:57
Re: lidi jsou prostě idi*ti
No záruka na ty fabrický FF je stejná, jako na káru na benzín či naftu.
Když to prodává výrobce, musí poskytnout stejnou záruku.

Když by sis navíc nechal od výrobce do takového auta nainstalovat LPG, opět se zárukou - můžeš jet na 3 druhy paliva. A i renomované firmy co dělaj LPG dávaj dneska už 3 roky. A kdybys nedejbože na cestě nenarazil ani na E85, ani na LPG, ten benzín tam můžeš nalít vždy.

Tak hodně štěstí s CRD, držím palce vstřikům, čerpadlu, žhavičkám atd.
A at se daří v úsporách, kolik stojí servisní prohlídka u nějaké echt značky?
7 tisíc + 6 za olej +600 filtr + 800 brzdovka??
A jaký k tomu dávaj kafe? Latte, capuccino nebo espresso? :o)))))
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 16:06
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Dávaj k tomu dobré kafe, alespoň nemusíš s pocitem luxusního auta a nalepenými dřevěnými dekory jezdit ke garažníkovi.

A k té záruce. U Fordu jsem se psal u Focusu, jestli mi zůstane záruka při přestavbě na LPG. Ne. Někteří výrobci dokonce přestavbu berou jako zásah do konstrukce karoserii a neuznávají ani záruku na prorezavění. Takže asi tolik k zárukám.

A k té spolehlivosti. Aktuálně jsem byl 3x po sobě s LPG v servisu, dohromady jsem tam nechal už 3000, plus dalších několik stovek za cestu do servisu. Problém stále není vyřešen a to prosím je jeden ze servisů s nejdelšími zkušenostmi s LPG v republice a systém Landirenzo. Ve chvíli, kdy chceš ješzdit po městě a auto nedrží volnoběžné otáčky a jen tě sere, tak bych raději fakt seděl v TDI PD.

Ono není vše tak růžové, jak píšeš. Vše má své pro a proti, jen fanatici vidí tu svou vidinu v jediném světle.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 16:34
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Já ale nemam luxusní značku a nemam důvod dávat v čr za matici kola 170 Kč, když jí mužu mít za 30 a ještě v lepší kvalitě. Nákupy z USA rulezz :-)

A 8 litrů origo oleje MOPAR mě stojí 1550 Kč a filtr 220. A flaštička brzdovky 150 kč.

Taky šetřím, ale jinde.

Takže jediný co musím oželet je kafe, vyhřejvanej volant, a ventilovaný sedačky s masáží a adaptivní tempomat, kterej by tam ale být mohl (byl za příplatek).
Stavitelnej podvozek mě osobně naprosto nezajímá a zbytek tam je.
To jen tak bokem. Já sem naprosto spokojen.

No jsou i výrobci, co nabízí LPG se zárukou, Ford možná ne. Nevím, já záruky nesleduju do detailů, mě osobně nezajímaj, beru nový auto jako nejvíc ztrátovou věc a zbytečně vyhozený prachy.
Nepotřebuju funglovku ale nikomu jí neberu.

Pro někoho svý kouzlo má, nemusí se o nic strat a má záruku - ovšem musí si jí řádně zaplatit.
Mě se starat nevadí, beru auta jako koníček, ne jako spotřebák s kterým jen jezdím a tankuju a vše ostatní za mě řeší servis.
To je nuda.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 16:39
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Předepsaný olej do HDI stojí 5 litrů 800 Kč, takže žádná úspora
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 16:48
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Hm, olej.
Ale kolik stojí jeho výměna a to aby ses modlil, aby ti ho nevycucli odsávačkou a nenechali tam starej filtr. Kor když uvidí, že si kravaták co spokojeně usrkává kafe a ví o káře max. kde má volant.
To taky některý značkový servisy dělaly, nač si špinit ruce, že.

A další věci.
Kolik stojí fuel pumpa? na HDI? zahavičky tě přijdou na 3x tolik, než mě 16platinek který tam mam :-)
Atd.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 16:53
Re: lidi jsou prostě idi*ti
A myslíš si, že když přijede kravaťák do servisu s nějakou amerikou, tak jeho neo* seč to jde?

Výměna je po 20 000 km, po 100 000 km nebo po 150 000 km ho prodáš, do té doby je klid. Auto je spotřebák, to musíš vědět obzvlášť v USA autě.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 17:01
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Já to ale jako spotřebák neberu.
Když o tom kravaták něco bude vědět, a sme zas tam kde už od začátku - kdo je uživatel jezdící z bodu A do B + servis a koho do zajímá víc do hloubky.

Američani to tak maj, jasně, ale já nejsem američan.
Ani nejsem nějakej vyznavač American way of life.
Já mam rád ty auta. Ne styl života.
1. 2. 2011 19:49
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Ford musi niekde predavat LPG, pretoze na stranke Autokelly su tieto verzie 1.6LPG 88kw (pravdepodobne TiVCT verzia), 2.0LPG a CNG.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 22:04
Re: lidi jsou prostě idi*ti
U nás bohužel ne, jinak bychom si Focus v LPG s velkou pravděpodobností pořídili domů.
1. 2. 2011 14:34
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Barrichello tuším píše 24Kč/l pro E85

Otázka je, kolik pump nabízí E85?
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 15:00
Re: lidi jsou prostě idi*ti
asi 50-60 už a jejich počet stále roste....
Na řadě čerpaček nahrazují ve stojanech ukočený Special a též N91
1. 2. 2011 15:51
Re: lidi jsou prostě idi*ti
hmm, tak to je už slušný. Pamatuji pár let starý test Saabu právě s motorem na E85 a největší problém tam byl, že v té době byly v Praze dvě tyhle čerpačky :-|
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 16:39
Re: lidi jsou prostě idi*ti
už je jeich mnohem víc a ještě budou přibejvat.
Lidi na to jezděj i v normálních kárách, zvlášt v těch typu Favo, Felda atd.
Mixujou to 50:50 s N95 >:D
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 16:42
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Byl o tom článek v Světě motorů. Když se to přepočítalo s tím ředění a zvýšenou spotřebou, tak to nevycházelo nijak úžasně. A to ještě nikdo neví, co to udělá dlouhodobě s motorem. A u Favoritů jen ty poslední, karburátor s tím má problémy.
Avatar - Slavek-TDM
1. 2. 2011 20:07
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Ja mel pri tankovani 1:1 E85 a BA95 spotrebu uplne stejnou jako ciste na BA95. Ale vetsi pomer uz by to nedalo, uz takhle jsem obcas na par desetin vteriny citil, jak motor ve strednich otackach jakoby zakuckal. V nizkych jel vyrazne lepe. Co to udela pri delsim pouzivani samozrejme nevim, ale jelikoz hodnota myho auta se bude pocitat v jednotkach tisicu (kdo by koupil karu s namotanou 7x zmekouli dokola), tak je mi to jedno.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 22:03
Re: lidi jsou prostě idi*ti
U nás kde kdo, protože v bazaru dle tahometru žádné tak hodně ojeté auto skoro ani není. Dneska jsem se díval na E-classe. 14 let staré, najeto 160 000 km. Parodie jak blázen.
Avatar - Johny.Rico
1. 2. 2011 14:42
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Těch 15.5 bylo po městě, jen po městě! Na dálnici by to bylo o něčem jiném, na to bych přišel i bez tebe ty Pytlíku.
+ vůbec netuším, kdo tu mluví o 120-130 nebo o 180km/h.

Rozdíl plná nádrž na FF a benzin dělá 1000Kč, protože nádrž je 96-100 litrů, nevím přesně, takže to úspora je a pro tvou zajímavost, ty všeználku, na FF to žere o cca 2-3 litry více.

Až příště něco napíšeš, pořádně čti, jo? Díky!
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 15:06
Re: lidi jsou prostě idi*ti
na E85 to žere o 2 litry víc, když si to naleješ do Felicie.
Ne do káry, která je FF z fabriky.

Na tovární FF to žere stejně neb je to celý upravený - jiný svíce, jinak nastavená RJ, atd. Ověř si to.
O městě si nepsal, tak 15,5 ve městě je krásná spotřeba, co bys chtěl.
Ve městě ti 3,0 V6 CRD bude žrát 11-12.
1. 2. 2011 15:56
Re: lidi jsou prostě idi*ti
s tou spotřebou teda nevím - co jsem četl zatím testy aut na E85, tak vždy tam byl rozdíl min. 1-2litry
Avatar - Johny.Rico
1. 2. 2011 16:40
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Je to tak, jak píšu. 2-3 litry více, přičemž to má 107 octanů... to nechápu. Nevím vše.

Jo, 15,5l ve městě je nádhera, ale nejdu nad 50km/h.
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2011 14:35
Re: lidi jsou prostě idi*ti
:yes:
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2011 12:52
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Ty taky jednou možná dospěješ...
1. 2. 2011 13:01
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Až do nedávna byly papírové hodnoty výrazně ve prospěch nafty, není se tedy čemu divit. Vývoj benzinu zaspal a teprve v poslední době se vrací s atraktivní nabídkou.

I když jsem dle tvých měřítek idiot, neměl jsem jako spousta jiných prakticky na výběr.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 14:01
Re: lidi jsou prostě idi*ti
V tomhle se naprosto shodneme. Můžu se pod to jen podepsat.
Každej se bije do prsou, jakej má luxus, že fungl nový má 5 či7kový BMW, MB E či S A6 či A8 a pak mu v tom často dělá chrochty chrocht vobyčejnej třílitrovej ropák.
A takovýhle lidí je tu 90%.
Tomu říkám luxus - to by šejci v arábii koukali :-)
:yes:
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2011 14:30
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Šejkům v Arábii je spotřeba u rektálního otvoru, protože tam má ropa nižší cenu než voda.
Navíc promiň ale posuzovat "luxus" podle toho, jestli to je V6, V8 je dost staromódní.
Další věc je obyčejnost třílitru. Možná jsi z jiné země zvyklý na jiné mravy, ale obyčejné u nás je možná tak HTP 8-s
Pro SUV je diesel vhodný. Víc než vhodný.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 14:41
Re: lidi jsou prostě idi*ti
pro mě je V6ka obyčenej motor a naftová ještě obyčejnější než benzínová.
Auta s půlkou motoru bych tu ted neprobíral....

Jo, asi sem staromodní, nicméně auto nedělj cingrlátka a kůží vobšitá palubka a masážní sedačky.
Základem je motor. Bez něj to nepojede.
A tvářit se že mam hyperluxus a chlubit se masážníma sedačka a stavitelným podovozkem a mít v tom V6ku v ropě, tak to je dětinsky úsměvný.

Takže ted co je lepší - bejt staromodní anebo si chtít hrát na luxus, ale nemít na to :-)
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2011 15:02
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Staromódnost nechám stranou - nemusí to být nectnost ;-)
Pro mnohé vozy jsou ony 3litry dostatečně silné a jít do 8 válce nemá příliš racionální základ (jsou těžší, vyšší spotřeba, výkon vyšší ne o mnoho).
Já prostě nechápu ten přístup a honění si ega pořádným motorem. Prostě někomu 3litr bohatě stačí, s dieselem má příjemný jízdní projev a jako benefit je nižší spotřeba než u benzinu provozovaného na benzin.
Stejně tak jako bez motoru to nepojede, tak bez kožených masážních vyhřívaných a odvětrávaných sedadel si zase někdo jiný nedokáže představit pohodlí.
Na rychlostní limity u nás bohatě stačí i základní motorizace.
Každý nekupuje káru typu "luxusní SUV" na machrování. Jsou i tací majitelé, jejichž ego se nezhroutí ani když jejich dieselový třílitr předjede 20 let starý golf.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 15:14
Re: lidi jsou prostě idi*ti
U mě to ale není luxusní kára.
I kdyby to mělo vodotrysk v interiéru.

Za luxus sem schopen uznat V8 a výš naftu. Budiž.

Ale V6ku fakt ne, to je motor kterej maj auta střední třídy v benzínu, to pro mě není žádnejch vrchol luxusu, žádná prémie.
To je šidítko v autě luxusní třídy.
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2011 16:25
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Že to u tebe není luxusní kára je automobilkám evidentně buřt.
Tvůj (podle mě omezený) názor ti samozřejmě neberu.
Jen se zeptám - v čem je to ošizení?
Jako příklad X5
xDrive35i (šestiválec)
225 kW (306 koní), maximální točivý moment 400 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,8 sekund
xDrive40d (šestiválec)
225 kW (306 koní) a maximálním točivým momentem 600 Nm. 0 na 100 km/h za 6,6 sekund
Až na to, že diesel je o něco dražší, tak netuším, v čem jsem u dieselu ošizen. Že zvenku bude mít benzin tišší a klidnější chod? A co z toho pronikne do interiéru?
Avatar - Barrichello
2. 2. 2011 10:42
Re: lidi jsou prostě idi*ti
No však sem to psal nahoře - má to cca 300 HP (V8 benzín 370-400, toč. moment 400 NM (tedy menší jak V8 benzín s 500-550) a zrychlení to má taky o něco horší.

Ceny servisu oproti benzínu sou taky jinde, zvuk taky není úplně dokonalý, tak zbývá fakt, že to bere v kombinaci 9-10 na sto a V8 benzín 11-12.
Kor moderním s přímým vstřikem a moderní převodovkou.

Takže pozitiva - bere to o 2 litry méně a stojí po pár kaček méně.
Jinak pořád žádný pozitiva vůči V8 benzín nevidím.
Takže jediný pozitivum je že ušetříš prachy, resp. že je chceš ušetřit, z čehož plyne že chceš prémii, ale bud na ní nemáš, anebo ti stačí základ, který ale nejde nazývat pravým top luxusem.
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2011 13:20
Re: lidi jsou prostě idi*ti
A jaký praktický přínos má ten silnější motor??? Jestli mám 300 HP nebo 400 HP, tak sorry ale v běžném provozu je to úplně jedno.
Takže pokud tvoje prémiovost je dána jen tím, že mám 8V a 400 HP, tak si ji užij. Myslím ale, že to má co dělat s malým sebevědomím >:-[]
Avatar - Johny.Rico
1. 2. 2011 14:03
Re: lidi jsou prostě idi*ti
ave benzin, souhlas... jenže pokud jsi jel s nějakou novou naftou, třeba BMW nebo Audi nebo Merc, tak proti tomu nemůžeš říct ani popel. Krásný zvuk, enormní zátah, "nulová" spotřeba proti ekvivalentům z benzinového rodu a kultivovanost. R4/V4 diesel nelze srovnávat s premiovými diesely V6/8/R6. Je to uplně jiný svět a za mě Ave (V8) Diesel!!!
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 14:23
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Jak může mít ten třílitrovej V6 CRD "enormní zátah" když to má s bídou cca 300 HP a menší točivej moment než co mam já.
Moc V6 CRD s točivym momentem 540 Nm a větší teda neznam.

Jasně, V8 ropa nebo V10 ho mít bude, jenže tyhle motory nejsou všude a ne každejsi je kupuje do všecho, většina tam má ten základní V6, což bejvá většinou třílitr s cca 260-300 HP, zrychlení s bídou 6-6,5 vteřin, a to to ještě musí mít asi 698 rychlostních stupnů a toč. moment JE někde na 400-450 Nm. S bídou.

To bude mít takovej zátah Franto, že z toho 3 dny neusnu :-)
Avatar - Johny.Rico
1. 2. 2011 14:48
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Kamo, ty jsi fakt pošahaný. Měl jsem možnost řídit přesně to samé auto, co máš ty a řeknu ti, takový křáp jsem v životě neřidil. Bez zátahu, bez zvuku, interier na p*i*č*u* a design taky víš na co... raději pomlč, jsi zaslepen a nevidíš objektivně.

Jo a kdybys náhodou nevěděl, o čem mluvím (ono ta charakteristika výborně sedí pro všechny ty tři "auta," která vlastníš, tak řeč je o 300C... u mě byl asi problem v tom, že to byl Touring >:D , že? >:D

Obvykle se tu s lidmy nehádám, je to primitivní, ale teď nemám na výběr, protože tvé příspěvky jsou vyloženě stupidní. Nic osobního, to ne, jde o příspěvky. Přemýšlej příště.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 14:54
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Já žádný 3 auta nevlastním, ale to ti asi uniklo :-)

No to víš no, měl sis půjčit něco lepšího než 2,7 V6 dotaženou z USA v holovýbavě.

Pak by si možná poznal ten zátah.

A ještě nám tu nepomen sdělit, čím jezdíš ty.
Oktávka?
Nebo že bys měl pojízdnou kuchynskou linku z roku 1976?
[odkaz]
To je přímo exht luxus, ten interiér :-)
Avatar - Johny.Rico
1. 2. 2011 16:39
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Když se ti mrknu na profil, vidím 3 Ameriky... nebo to jsou jen půjčené vozy?
Můj 300C Touring byl 5.7 Hemi. Přesně to samé, co máš ty - pokud to teda máš a není to půjčené.

A s tou sedmou ses přesně trefil, aspoň něco.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 16:55
Re: lidi jsou prostě idi*ti
No ale ty 2 už jaksi dneska nemam, musíš občas i číst, ne jen koukat na obrázky :-)

Pokud nemá HEMI zvuk a zrychlení, che to zajít k ušnímu a neparkovat v rybníku popř. něco udělat s těma přirezlejma kotoučema :-)
Má to zrychlení za 6,3 - na auto vzniklý v roce 2004; 1,9 tuny váhy a 5ti stupnovej automat jsou to solidní čísla.
za tolik zrychlují ty slavné V6 CRD 3,0 které jsou lehčí v roce 2011 s 8st. automatem.
někdy ani to ne.

Tak gratuluju, krásná kuchynská linka a taky skvělá barva plastů a ten volant, to si má s vnitřkem 300C po estetický stránce hodně co vyčítat :-)
Avatar - Johny.Rico
1. 2. 2011 17:35
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Řeknu ti upřímně, že ten escalade na to, že váží o 700kg více jel mnohem, mnohem lépe a to nemluvím o zrychlení, které mi připomínalo něco málo přes 6 sekund. Na to, jaká je to ***, výborné hodnoty, ikdyž kdo kdy využívá 0-100...

Mohu se na něco poptat? Proč ty Ameriky vynášíš tak do nebe? Ten Escalade (2009) co jsem měl měl interier na evropské poměry (SUV - SUV) katastrofální při ceně 2mil za nové auto. Žádné slícování, tlačítka otřesná... co tam bylo skvělé byla Bose, kožené sedačky - pardon, pohovky (neuvěřitelné pohodlné a kvalitní) a efekt, jaký to vyvolávalo u kolemjdoucích. To jsem nezažil nikde jinde. Jinak samé zápory a to nemluvím o tom, že elektromotorky an posuv všehomožného zní jako kdyby se rozjíždělo auto na ovládání. Prostě při ceně 2 mega věci, které tam nemají být. Celkově zklamání (z toho, co jsem psal), jinak auto na frajeřinku, ne na normální život... krom toho, že se do podzemek nevleze nikde a uličky tomu vozu nedělají dobře.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 21:12
Re: lidi jsou prostě idi*ti
No jestli to nebude tím, jak je to mohutný, tak ti pocitově přišlo, že to jede líp.
Je fakt že ta 6,2 má 403 HP a stará 5,7 HEMi v základu 340, novější 360 (s VVT) a úplně nová 370, takže je to slabší, ale tak zas přímá konkurence je 6,1 HEMI a ne 5,7ka. Navíc je to těžší a aerodynamika je taky jinde - Escalade je krabice.
Převodovka v ESC má 6 stupnů ale v té to nebude, ta mercedesácká W5A580 řadí dobře, vždyt MB to dával nedávno ještě i do V12 modelů a v Maybachu je vlastně taky, ten základ je stejnej, 5G tronic MB.

6,1ka je v SRT8 má 430 HP, takže víc jak Vortec a zrychlení těsně pod 5 vteřin.
Ted je navíc nová 6,4 s 470 HP, to bude zas ještě o něčem jiném. Celkově to provnání sedanu a SUV je o ničem, jsou to jiná auta.

Jo, tak zkoumat zvuk elektromorků, hmm - ty je pouštíš 55x denně sem tam že tě obtěžuje hluk? Tohle mě teda nikdy nenapadlo zkoumat. Když mi to někdo rozlajdá že mu to půjčím, zmáčknu 1 tlačítko a vše se mi nastaví tak, jak to mam uložený v paměti a dál se o to nestarám.
A to tam mam v elektrice všechno krom zadních sedaček a šíbru, kterej bych ale nikdy nechtěl - i pedály.

Tlačítka?
Nevím jak v Escalade, tady sou standartní decentní, spolehlivý a všechny podsvícený.Hlavně plně funkční a intuitivní. Nemusíš přemýšlet půl dne, jak se co ovládá.

Escalade není auto do města, na to musíš mít druhý auto. Escalade je luxusnější SUV, pro velkou rodinu a pohodlný cestování na dlouhý štreky.
A ano , je to trochu showcar.
Rozhodně sou lepší SUV a praktičtější a to i ty americké.

Proč mam rád ameriky?
Jiný, originální desing - bud tě chytne za srdce, nebo ne; pohodlí, dostatek výkonu, velmi slušná výbava na dobu svého vzniku, solidní ceny jak nových, tak jetých, styl, duch tradice s odkazem na minulost, nepřeberné množství doplnků, vylepšení a performance dílů, možnost nakoupit levně díly z USA, skvělý zvuk a nejsou to masovky.
Lidi se otočí, ano. To je překvapení vid - i to blbý 300C když postavíš ve vsi či malým městě, lidi kouknou nebo sem tuhle jel kolem školy a kluci - "hele třístovka", za Audi a BMW či MB se nikdo neotočí, to každej zná, žádný "kluci jede A6ka" - pokud to není rarita typu R8 či McLaren atd.
Za tímhle se lidi otočí.
A obyčejní, nezaujatí lidi třeba řeknou "no je to moc velký, doma bych to nechtěl, ale je to pěkný. Líbí se mi to." Starší vzpomenou staré časy křižníků dálnic. Daj se do řeči, ptaj se jak to jede a věci kolem.

Dá ses tím jet na pohodu i agresivněji. Nevím na co seš zvyklej ty, já musím říct že zrychlení je na český poměry zdejšího vozového parku luxusní a zvuk, zvlášt s cold air intake co tam mam je libovej, až trošku brutální, když na to opravdu dupneš. A to má tovární vejfuky, i když dual samo. S performance by to byl ještě jinej sound.
Na to žádnej diesel nikdy mít nebude.
Píšete že u moderního V6 CRD nepoznam v kabině že je to diesel.
Tady nepoznáš, že vůbec motor běží, na volnoběh.

Fakt jediný co my chybí v zimě je vyhřívanej volant a v létě větraný sedačky. A interiér je slabší, priznám, zejména barva plastů a provedení. Jinak mě to i přes původ v roce 2004 vyhovuje, a nemam ani BOSE, jen Boston Accoustic s 380W.
Ale 2011 model už má měkčený plasty i tu chybějící výbavu, takže tam by mi osobně vadil akorát předek auta, v případě Chargeru by mi nevadilo a nescházelo vůbec nic.
Asi nejsem ten správnej hnidopich, řešící detaily typu zvuk motorků. Přenechám s radostí jinejm.
Avatar - Johny.Rico
1. 2. 2011 23:21
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Já bych právě tu 6.2 Escalade s 5.7 300C srovnával, neb tam je brutální rozdíl v hmotnosti. Až ten Escalade zase budu mít, určitě to vyzkouším, ikdyž při každém prudkém sešlápnutí brečí peněženka a já opravdu nemám v úmyslu vše nechat na pumpě.

Jinak, vidím, že se s tebou dá psát i rozumně :yes:
Avatar - Barrichello
2. 2. 2011 10:36
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Já nejsem fanatik jak tu ze mě delaj.
Klidně sem schopen diskutovat i o jiných autech. A líbí se mi i jiná, opakuju to tady už po Xté.
určitě bych si vybral něco z japonců, dneska už i z korejců na běžný ježdění a nemam nic ani proti BMW či MB. Jen některý BMW maj ty interiéry taky docela divný, viz ten z odkazu - tohle zorvna není muj cup of tea, to se mivíc líbí tehdejší lexusy či cadillacy.

A na pak britské sportáky a starý jagy - to je srdcovka a to mam hodně rád.

Tak každé SUV s benzínem bude mít velkou spotřebu, při agresivní jízdě, akorát si myslím, že na závodění je lepší GrandCherokee SRT8, je o něco lehčí a menší a má větší výkon, takže sice asi bude brát stejně jako Escalade, ale rozhodně pojede lepší.
Nová verze s 6,4 HEMI a 8st. ZF bude hodně zajímavá.

BTW černý Escalade sem ráno viděl, z roku 2007 (dle spz). EU verze, zřejmě ofiko od charouze. Vždycky mě na to nejvíc berou ty zadní LED lampy, ty sou famozní.
Avatar - Johny.Rico
2. 2. 2011 14:41
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Ty zadní LEDky jsou * drsné! Bliká to červeně a je to jak rudá žáře nad Kladnem, když se to rozsvítí. Už co mě méně bere je to, že jeden ten pás LEDek je kompletně vyndaný a zaslepený (nevím proč???), tak samo jako horní brzdová LED lišta... svítí jen prostřední LEDky, krajní už ne... nechápu to, a přitom jsem to na nějakém Escalade viděl svítit všechno...
Avatar - Barrichello
2. 2. 2011 15:42
Re: lidi jsou prostě idi*ti
To bude zas nějak vyfikundace pro Evropu (pokud máš EU verzi), tady to vždycky musí být jinak. Nevím proč.
Evropa je hrozně háklivá na světýlka, hlavně na ten napís E v kroužku, bez něj to totiž svítí hned o 30% hůř, než zcela identická světla s nápisem DOT :-) :-)
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2011 15:19
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Víš, panáčku, on taky ten diesel má točivý moment položený krásně nízko od 1500 otáček a táhne pořád. Zatímco benzinové motory se musí prvně vyhnat do čtyř tisíc, aby dosáhly maxima... Ne, děkuji, nechci.
Máš namachrované americké řečičky, ale myšlení ti dělá celkem problémy, bohužel.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 15:33
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Ty 4 tisíce to má na otáčkoměru během 1-2 sekund.
Stačí polechtat plyn na půlku.
Jel si někdy V8kou v benzínu s 300-400 Hp či víc?

Pokud ne, vřele doporučuju. Pak mě třeba pochopíš.
Nebo si udělej test - postav pod kopec vedle sebe V6 CRD a V8 benzín, uvidíš co má lepší zátah, točivej moment a co bude na tom kopci první......
V6 nafta to nebude, pokud bude váha přibližně stejná a ta V8 nebude v pikapu či dodávce....
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2011 17:10
Re: lidi jsou prostě idi*ti
To je pěkné, ale než je tam bude mít, bude V6 diesel v půli kopce. Z místa. Co se týká pružného zrychlení, bude to ještě horší. Passat V6 benzin si neporadil s 2.0 TDI, na pružnost byla úplně někde jinde. Když vedle sebe pak postavím 220 kW diesel a stejně výkonný benzin bez turba, bude sice ten druhý ve finále rychlejší, ale na pružnosti bude zase ztrácet. A při předjíždění v našem provozu ocením radši pružnost, abych byl rychle pryč, než maximálku.
2. 2. 2011 21:36
Re: lidi jsou prostě idi*ti
No nevim, zrovna o 2.0 TDI a pružnosti bych tady moc nemluvil, moc dobře si pamatuju, jak dlouho to trvalo Oktávce s tímto motorem, než se rozpohybovala. A občas se prostě hodí mít okamžitou reakci na plyn, né čekat, až se to uráčí se rozjet. Potom to teda docela jelo, to jo, ale co se pružnosti týče, natrhne jí to kdejaká maloobjemová benzínová atmosféra..
1. 2. 2011 14:35
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Uvnitř ano. Ale poslechni si to auto zvenčí. Šestiválcové chrochtání je ještě snesitelné, ale TDI PD zní zvenčí po nastartování jako dodávka nebo náklaďák. Před pár týdny jsem vycházel z domu a slyšel jsem, jak se rozjíždí nějaký "náklaďák". Hlavou mi problesklo "asi jedou popeláři, dneska nějak brzo". No a udělám pár kroků ... on to není náklaďák, ale Passat (poslední generace před nedávným faceliftem). A stejný motor se montoval i do Audin.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 14:48
Re: lidi jsou prostě idi*ti
:-) ;-)
4válcový diesly to je kapitola sama o sebe. Tuhle sem se leknul dodávkovýho Mercedesu - ten vydával takový kouřový efekty, že vypadal že má v laufu dýmovnici.

A nejlepší zvuk to má,když to natočíš studený, to pak Fabie SDI připomíná těch první minutu něco mezi 35 let starým piánem(MB) a traktorem Zetor 25 z roku nebreč.
Avatar - euro89
1. 2. 2011 15:37
Re: lidi jsou prostě idi*ti
No, zrovna loňský léto jsem měl fajn brigádu řidiče BMW 740d E65 po faceliftu, to auto mělo najeto podle tachometru 43tis. km. Pokud byly zavřený v okýnka, tak v autě bylo ticho, odhlučněný to bylo dobře, to zase jo. Ale stačilo stáhnout okno a na volnoběh nebo při rozjíždění člověk slyšel neomylný chrochtání ropáku :no: Průměrná spotřeba byla nějakých 13-14l/100km (tak 70% město, zbytek rychlostní silnice), což je spotřeba, která by šla v klidu dosáhnout i se 745i. Prostě naftu si může koupit jen deb*l. :-!
Avatar - iudex
1. 2. 2011 12:52
Dízlová elita
Pre mňa osobne je prekvapivé, že naftové veľmoci ako sú francúzska trojka, kde benzíny až donedávna nestáli za slovo, naopak nafta patrí ku špičke, majú podiel nafty len okolo 1/3. Iné vysvetlenie než je veľký podiel malých áut mi nenapadá (207 a spol. zrejme dominujú malé benzíny).
Že BMW a spol. predávajú gro v nafte, je známa vec už nejaký ten piatok, pozoruhodné je ale, aký vysoký je podiel nafty, a to i pri známych a oceňovaných kvalitách benzínov od BMW (R6) či Audi (TFSI). I to je zjavne dôvodom (okrem emisií samozrejme) rezignácie BMW na atmo benzíny, kde subjektívne tieto nemôžu konkurovať turbodízlom s ich dojmom sily daným veľkým krútiakom.
P.S. Tak mi napadá ironická poznámka na adresu GTIho, ktorý sa istú dobu veľmi bavil na "športovcoch" jazdiacich na Alfách 159 poukazovaním na gro predaných dízlov. Pri pohľade na hornú tabuľku sú Alfisti v porovnaní s nemeckou trojkou stále petrolheads. ;-)
Rozbalit vlákno
5
1. 2. 2011 13:03
Re: Dízlová elita
Myslim, že jsou petrolheads jen díky Mitu a Giullietě tzn. max za poslední 1-2 roky ;-)
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 14:28
Re: Dízlová elita
Samozřejmě, že je to vlivem toho, že Renault prodává hlavně Megany, Thalie a Clia, Peugeot 207 a 308.

Vem si, že kupuješ azto za 220 000, takové Clio a máš za diesel připlatit 45 000 kč, to máš čtvrtinu z ceny. To samé u Peugeotu. Ale zkus se podívat na minimální rozdíly v ceně mezi naftou a benzínem u BMW, navíc v poměru k celkové částce.

Pak ještě mrkni kolik % Lagun se prodá s naftou a benzínem a zjistíš, že s vyšší třídou roste zájem o diesela.
1. 2. 2011 14:44
Re: Dízlová elita
souhlas :yes:

PSA/Renault, stačí se podívat na strukturu prodejů

vyšší střední - pár kousků za rok
střední - PSA cca 300 x2 / Renault cca 500, podíl nafty 80-90%
nižší střední - podíl nafty tuším kolem 20% (spíš míň)
subkompakt - nafta kolem 10%
mini - tam se snad nafta ani nemontuje, to fakt nevím

SUV - tady bych tipnul naftu podobně jako ve střední

MPV - velké - pár kousků za rok, spíš nafta
střední - nevím jak Picasso, ale u Scénica máš 1.5dCi který byl v porovnání s 1.4TCi od uživatelů hodnocen jako slabší, pak už jen drahý 1.9dCI a předražený 2.0dCI

A jak píšeš - kdo si koupí Clio, aby s tím najezdil alespoň 25-30tis KM ročně aby se mu nafta rentovala?
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2011 15:21
Re: Dízlová elita
Pětačtyřicet tisíc je ještě luxusní příplatek oproti "našemu" koncernu, kde jsou diesely o sto tisíc dražší.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 15:26
Re: Dízlová elita
Taky jsem raději použil právě to Clio, s příplatky na tom není špatně ani Peugeot, proti třeba Fabii :-|
1. 2. 2011 14:27
Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
... chápu diesel u náklaďáků, dodávek, aut na cestu do práce či u taxíků. Ale nechápu diesel u prémiového auta. Zejména hluk dieselu sráží "prémiovost" značně dolů. Zejména TDI PD má opravdu "dodávkový zvuk".
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 14:29
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Jdi do showroomu a kup si TDI PD, dneska, kde je, prosím tě? :-O

Objektivně prosím.
1. 2. 2011 14:38
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Dnes jsem šel po parkovišti a zrovna tam nějaký týpek startoval A6ku a rozjížděl se. Uznávám, že to nebyla až taková hrůza, bylo to 3.0 TDI ... ale rozhodně to nebyl "prémiový zvuk".
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 14:40
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
¨Já když nastartuju promrzlý benzínový motor, když je teď venku -5 až -8, tak to taky žádný krásný zvuk rozhodně není.
Avatar - Krispos
1. 2. 2011 14:41
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Já jsem dneska napodruhé nastartoval svoji Feldu v dieselu, načež mi chcípla a s vypáleným startérem jsme ji museli roztlačit :-) jel jsme z chaty v Orlických horách až domů do cvikova bez zastávek, protože bych to už nenastartoval :-)
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 14:44
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Hele, startér se mi vypálil minulý týden na tom mém novém stříbrném zázraku. A jel jsem bez něj z Brna až do servisu, čili 220 km, tam jsem ho nechal, přesedl na nafťák, který mě už tam čekal a dojel dom. :-)
Avatar - Krispos
1. 2. 2011 14:40
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
GTI prosím nečti tento příspěvek

A teď zpátky k Tycoonovi: Passat NENÍ prémiové auto.... co tam máš dál? >:-[]
1. 2. 2011 14:47
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
TDI PD se montoval i do A4 a A6.
Avatar - Krispos
1. 2. 2011 14:59
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Ano, ten minulý čas je tam správně... při stáří těchto motorů a najetých kilometrech už ten zvuk asi nebude optimální. Ale zde se bavíme o autech prodaných loni...
1. 2. 2011 15:11
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Po takových 150 tkm může být hlučný i motor s Common-Railem.
1. 2. 2011 14:50
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
>:D
Avatar - Krispos
1. 2. 2011 14:33
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
No tak to jsi asi v žádném prémiovém autě neseděl - mimochodem vytuněná 20 let stará BMW náctiletých majitelů se nepočítají... tak si sedni, aby s tebou nešlehlo, až ti sdělím, že hluk dieselu v prémiových autech téměř nepoznáš. Teda pokud jsi hnidopich, tak ho poznáš, ale rozdíl je fakt minimální. A teď druhá šoková zpráva - Oktávka TDI PD není prémiové auto >:D
1. 2. 2011 14:44
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Já nemám na mysli zvuk vevnitř, ale zvuk zvenčí !!! Když to majitel "prémiovky" nastartuje někde na parkovišti a kolemjdoucí slyší "náklaďák". Samozřejmě, že uvnitř je díky kvalitnímu odhlučnení ticho.
TDI PD se montovalo i do A6ky.
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 14:46
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Tak to je pak otázka, co tě sere víc, jestli lidi venku, kteří stejně závidí A6 v TDI, nebo to, že máš podstatně nižší spotřebu. Samozřejmě, každý by chtěl 10V RS, ale ne každý chce živit tohle auto na řekněme 80 000 km ročně po dálnici.
1. 2. 2011 14:52
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Předpokládám, že u člověka, který si může dovolit koupi prémiového auta a jeho servis, nehraje rozdíl ve spotřebě 2-3 litry nějakou roli.
1. 2. 2011 14:53
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
předpokládáš, nebo víš?

Ono ty 2-3 litry jsou jen jedním z faktorů ;-) Krom toho, 2-3 litry je hodně optimistický odhad
1. 2. 2011 15:13
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Pouze předpokládám. Já jsem samozřejmě "chuďas", co si auto za 1 či 2 miliony nemůže dovolit. ;-)
1. 2. 2011 16:04
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
tak to jsme dva ;-)

Ale táta měl V6 benzin a teď má V6 naftu a ten rozdíl je ty 2-3 litry jen při hodně klidné jízdě. Jakmile na ten benzin trošku šlápneš, nebo se couráš hodně po městě, je to klidně 4-5litrů ;-)
Avatar - Krispos
1. 2. 2011 15:01
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Ta pro některé lidi je rozdíl 2 litry nafty dost znát.... vem si, že si našetříš cca. milionek na auto, které chceš, jenže ti do života vleze * rakovina a ty najednou žiješ z důchodu 11 500 Kč měsíčně... takže si to auto sice koupíš, ale budeš hledět na to, aby případné náklady na jeho provoz byly cenově únosné...
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 15:08
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Moc to vztahuješ na sebe, to nikdy není dobře v diskuzích. Pravdu díš, ano, ale ne takto ;-)
Avatar - Krispos
1. 2. 2011 15:52
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Jenom uvádím příklad, jak to může být.... díky návštěvám MACZ se ze mě stal fanda benzínu a nejlépe velkoobjemových, ale realita je neúprosná :-)
1. 2. 2011 16:06
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
víš kolika různých věcí já jsem fanda >:-[]

bylo by to supr mít dálnice a ceny benzinu + daně jak někde v Kuvajtu, ale bohužel.... :-)
Avatar - Krispos
1. 2. 2011 16:09
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
realitra je jasná... momentálně si klidně koupím traktorovou verzi C30, protože je to pro mě optimální volba (myslím motorizaci, auto vybírám srdcem :)). Až se dám trochu dokupy a začnu zase studovat a vydělávat, klidně si jako druhé auto pořídím 911-ku čistě na ten požitek z jízdy....
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 16:14
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
Nechápu, že si už teď nekoupíš nějaký osmiválec na benzín, předěláš jej na dřevoplyn a nejezdíš na větve kolem cest? :no: >:D
1. 2. 2011 16:54
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
>:-[]

možná by se dala na to sehnat i nějaká zelená dotace ;-)

Já zkoušel S40 s 1.6D a jelo to slušně. S 2.0D (nebo spíš TDCI) jsem měl čest ve Focusu a jelo to jak drak >:-[]
1. 2. 2011 14:52
Re: Nikdy jsem nepochopil diesely u tzv. prémiových aut
tak tak, majitelům těch "zvukově neprémiových traktorů" to může být šumák co si myslí ti kolem, on ví své :-)
1. 2. 2011 16:00
TABULE CTI
Bravo redakce :yes: další tabulka, která rovná pokřivené představy pokřivených charakterů o tom, jak to vypadá na silnicích.

Vždycky mě tu dojímají až srdcervoucí životní poučky garážových amatérů, že pod atmosférický benzínový osmiválec jdou jen antouškové. No, vzpomeň na své plamenné postoje až budeš jednou u tří áček žmoulat kulicha v ruce a prosit je o slevu na vyhlídnutý sen s naftovou... jednačtyřkou. Totiž nikdy jindy a nikde jinde nezúročíš své názory na auta než v okamžiku, kdy sám sobě jedno auto... kupuješ.

Nerozlišuj mezi naftovým či benzínovým kovbojem. A už vůbec ani jednoho z nich nekritizuj za motorovou volbu. Každý z nich má proti tobě totiž jednu podstatnou výhodu, on... jezdí, ty zatím jen leštíš vocas touhy... Oč bude tvá představa blížeji realitě, o to můžeš být v životě spokojenější. A když budeš považovat tu jednačtyřku za terno, máš ve svém životě vlastně vyhráno. Akorát holt budeš muset v dlouhým táhlým jezdit hodně vpravo. To víš, ještě jsou tu jiní, ale tohle doufám už víš...

Ach tabulka. Ještě to jde... Do deseti let se tu budeme hádat, jestli sloupec elektro-kovbojů má na to, aby byl přijat do klubu ostrejch jezdců, či zatím přešlapovat před garáží... s prodlužovákem v pravaččce místo biče.

P.S. Velmi chválím článek :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 16:08
Re: TABULE CTI
Dnes naprostý souhlas :yes:

Nejlepší je to zakončení, jsem chuďas, ale jen idiot si může koupit diesel do prémiového auta.
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2011 16:30
Re: TABULE CTI
Konečně příspěvek, se kterým se dá vcelku souhlasit.
Avatar - petrumr
1. 2. 2011 16:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - misoo
1. 2. 2011 16:47
Re: TABULE CTI
GTI v podstate porovnava diesel s MHD, za to treba dat :yes: , lebo keby porovnaval diesel s benzinom, tak by to nevyzeralo tak ruzovo... :-) Nech si kazdy hovori co chce, diesel okrem spotreby nema co ukazat... Zato benzin ma navrch vsade inde : jednoduchsia konstrukcia, nizsia hmotnost motoru, mensia citlivost na kvalitu paliva, lepsi zvuk, prirodzena charakteristika priebehu vykonu, lepsia prevadzka v zime, benzin voni - nafta smrdi, ... viac ma nenapada... No a teraz do mna !! >:D
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 16:50
Re: TABULE CTI
Ano, to máš pravdu, skoro ve všem, i když dnes už je nafta daleko dále, ale to i benzín, který tu svou jednoduchost ztrácí. Ale ta spotřeba je často hodně důležité. Není jedno dát za 100 000 km 180 000 kč nebo 280 000 kč, plus mínus, navíc když autem jezdíš jen dlouhé trasy a ne pro zábavu.
Avatar - misoo
1. 2. 2011 18:49
Re: TABULE CTI
tak tak, nepoznam nikoho kto kupoval nove auto - diesel "dobrovolne" :-)
inac v jednoduchosti je krasa, ja to povazujem za vyhodu :yes:
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 22:01
Re: TABULE CTI
Znám takové zvláštní lidi, dokonce o sobě tvrdí, že jsou petrolheadi. Ale co už, každý jsme nějaký.
Avatar - Krispos
1. 2. 2011 22:05
Re: TABULE CTI
Ja mtakovyxh lidi znam spoustu.... a kdyby nebylo DPF, tak bych ani ja o benzinu ani nepremyslel.... ekologicke kurvitko je jedina vec, co me na tom dieselu desi...
Avatar - Ronault.
1. 2. 2011 22:36
Re: TABULE CTI
Nic tak děsivého na tom není, mělo by to vydržet těch 150 000 km, takže u nového auta tě to tolik trápit nemusí. Navíc nějaký ten rok se to už používá, z katalyzátoru taky byl strach. Navíc vím o jedné firmě, která ti ho v nouzi vymontuje, nahradí trubkou a softwarovým modulátorem. Cena kolem 5000.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2011 16:50
Re: TABULE CTI
Běž psát oslavnou odu, jak čínští soudruzi spasili vykopávku Phaeton a do Vlkohradu učin dotaz, jestli ten parkovací asistent, kterej jinde měli už před 7 léty nahradí v roce 2015 parkovací kamerou >:D
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2011 17:20
Re: TABULE CTI
Zapomněl už Baryk, kdo spasil americké hrdiny, když na ně tak překvapivě dolehla krize? Nějak si matně vzpomínám, že... no doplň si sám.
VW není moje srdeční značka, ale dosáhli toho aspoň svými prostředky, i když je to v Číně, a za to mají rozhodně body k dobru.
1. 2. 2011 17:08
Re: TABULE CTI
No když se podíváš na nabídku "Áček" či inzertních serverů, tak asi moc lidí u toho 1.4 TDI kulicha nežmoulá ... Ačkoliv u nového auta se za 1.4 TDI oproti 1.4 16V připlácelo cca 70 tisíc, u ojetin se cena prakticky vyrovnala. Z toho vyplývá, že o tu 1.4 TDI je zoufale malý zájem.