Minivozy i v únoru pokračují ve svém zmrtvýchvstání, oproti loňsku se jich prodal znovu více než dvojnásobek. Na pozici jedničky se trvale usadila Škoda Citigo, zákazníky lákají také kolíňata od Toyoty a Citroënu.
Koukám, že citigo je na svém a zabírá cca 1/3 českého trhu ve svém segmentu, jako je tomu i u ostatních modelů Škody a i průměru celkových prodejů všech modelů v ČR.
Jak se to vezme. Český trh minivozů preferuje pětidveřová auta. To Citi zatím nenabízí (i přes přiložené fotky), takže se tu míchají různé vlivy (status novinky, vs. absence 5d). Osobně bych nebyl překvapen, kdyby Škodovka svá čísla ještě navýšila. A nárůst čekám také u Pandy.
Zajímavé na tom ale je to, že neukrojilo konkurentům v segmentu, ale pravděpodobně o segment výš. Jakém subkompaktu pravděpodobně ukrojilo, je celkem jasné.
Otázka je, jak se vyvíjel prodej subkompaktů jako celek. Ten 100% růst prodeje minivozů ale napovídá, že Citigo prostě musí ubírat z koláče jinde než u konkurentů v segmentu. A že to bude Fabia mi přijde celkem logické, už jenom proto, cirtigo se s Fabií může v mnoha ohledech v pohodě porovnávat.
Dle SDA to je cca stejné, rozdíl necelé procento. Takže to jde. Je jasné, že asi něco fabii ukradne, ale pro Škodu to zase nebude takový rozdíl, jestli má mít příjem z jednoho, či druhého auta.
Fabii bych řekl, teď ukrajuje roomster. Který je v magicu teď hodně výhodný a je to znát v prodejích. A musím říct, že v okolí boleslavě se to citigouama >:D začíná jen hemžit.
Koncern prostě urval a urve do budoucna hodně velkej koláč trhu.Holt zase mu přibudou slušné zisky a někomu zas ubydou....tedy pokud tento segment nezačně růst, což by možná díky krizi mohl.Ale kdo ví....
Nechápu, proč mezi tato prdítka pro důchodce stále míchají prémiovku MINI, tam je to opravdu trochu mimo mísu. Jinak škodovce a jejím prodejům fandím, jen mi není jasné, kde těch skoro 400 citigo jezdí, já potkal doposud asi 2 v Praze, a to ještě s reklamním logem dealera. 5-ti dveřová verzeto ale asi opravdu strhne a prodejům i 1. místu budeme moct skutečně věřit :yes:
Někdo tu před rokem - dvěma křičel, že Mini základními rozměry nespadá mezi malá auta, ale mini. Nebyl jste to náhodou vy, Toppere? Nerad bych vám křivdil, ale myslím, že ano. Ano, Mini je rozvorem a nabídkou motorů malé auto. Celkovými rozměry, velikostí kufru, nemožností obsadit zadní sedadla dospělými cestujícími a délkou přesahující jen těsně 3,7 m je to ale pořád mini. Pochybnou "prémiovost" a z ní pramenící cenovku nezohledňuji. Marketing BMW evidentně funguje dobře :o)) Nedávno jsem dokonce četl test (převzatý z Německa), kde srovnávali Mini s novým Beetlem. Což je naprosto mimo mísu, protože Brouk je o půl metru delší. Byť rozvorem se liší minimálně.
Hodilo by se napsat, že nový Fiat Panda už má komplet ceník a konfigurátor, když jste nás neustále oblažovali čímkoliv o citigu. Jsem zvědavý, jak se prodeje v tomto segmentu promění v průběhu roku.
Co je ta tvoje použitelná výbava? Takové věci, které do citigo ani nedáš (automatická klimatizace, vyhřívané čelní sklo apod.? To pak jo, to se dostaneš na 317 tisíc. Já si to nakonfigurovat zkusil a i s příplatkovou barvou a těmi dvěma položkami jsem skončil na 290 tisících (což je na miniauto hodně, ale opravdu jsem tam dal "skoro všecko"). Tak nepřeháněj.
Použitelná výbave je to,že to,že to má elektrická zrcátka,ne konmbinaci okna v elektrice,zrcátka na švihadla.Třeba je nedomyšlené to,že Panda má hlavové airbagy,ale za boční se musí příplácet.Ono i ty příplatky za 700 Kč by měli být ve standartu-kliky v barvě,stropní světlo s časovačem,atd.ESP taky ve standartu není,u Citigo od Ambition.
Elektrická zrcátka nemusí každý v autě mít, pokud s ním jezdí sám. Ale já jsem je v té svojí kalkulaci měl. Takže čekám, že mi vyjasníš, co musí mít použitelná konfigurace za 317. Já si nakonfiguroval "použitelné" 5D citigo za 260 tisíc a nemělo (protože nemůže) mít ani tu automatickou klimu, ani to vyhřívané čelní sklo (což jsou dvě věci, které určitě ocením více než el. zrcátka, která jsem stejně přidal do příplatků).
Fakt? Wow. No a co když ta vyhřívaná zrcátka nemám? Tak se mi to okno nezapne? To bych se divil, když to tak jde objednat. Nevím, jak u pandy, ale u jiných aut se vyhřívání zrcátek aktivuje s vyhříváním zadního skla (třeba fusion).
V Evrope (samozrejme s obrovskym vlivem Italie) zustane Panda neohrozene jednickou v kategorii, u nas proti skodovce nema sanci. Navic je nova Panda drazsi nez classic, tak necekam, ze by se tu prosazovala tak jako drive jeji predchudce.
Giorgio: Možná by bylo dobré si příště přečíst článek celý a pozorněji, než začnete kritizovat: "Pátá je Panda (80, 7,4 %), jejíž nástupce je již k objednání od 204.900 Kč za výbavu Pop s motorem 1,2/51 kW, ale druhá generace se bude ještě nějaký čas nabízet jako Classic." Ceník nové Pandy momentálně zpracovává kolega Jungmann do samostatného článku.
Sleepere, nemohu se zbavit dojmu, že dopoledne to tam nebylo. Ale buď jak buď, tohle máte vždy v samostantném článku, a v tomto duchu jsem na to poukazoval. Stejně tak by bylo košér uvést informaci, že výbava Pop má rovnou akci a ceníková cena, ve které "je již k objednání", je tak o 5 000 nižší. ;-) A rovnou u toho mohlo být, že Classic je od 154 900 (akční ceník, resp. o deset tisíc více dle std. ceníku). :-)
Myslím si, že nemá cenu reagovat na člověka, který píše: "dopoledne to tam nebylo", přitom jsem to ve svém článku, který jsem psal už včera odpoledne a následně posílal do redakce, měl. Ostatně proto jsem na web Fiatu včera koukal :-) (vámi zmiňovanou akci jsem nikde nenašel, ale díval jsem se jen na web, kde byla zmíněna základní cena, ne přímo do ceníku). Ale to je jedno, jako externista jsem placen pouze za články a ne za to, abych se s vámi hádal v diskusích. Jen připomínám, že přehledy registrací nových aut v jednotlivých kategoriích nejsou zároveň ceníkovými přehledy. Možná se ale během roku budu věnovat Pandám podrobněji, bude-li k tomu důvod.
Pokud na mě nechcete reagovat, nereagujte. Pokud chcete a chcete "být na koni", buďte důsledný při své práci - já (jako ex profi a nyní aspoň hobby externí novinář) bych si ty stránky prošel aspoň na úroveň konfigurátoru, kde se ta sleva taky automaticky započítává, o ceníku nemluvě (obojí v jedné a té samé sekci dostupné jedním kliknutím z titulní stránky - Nová Panda).
Protože jsem si článek četl v zaměstnání o pauze u kafe (kdy si chci získat obecnější přehled o tom, co se píše), nevěnoval jsem mu tolik pozornosti, abych se nyní hádal, v jakém stavu byl a nebyl jeho prostředek v rámci jednoho odstavce. Připouštím, že přehlédnout jsem to mohl, nicméně ještě dosud se Váš kolega (resp. procesy Vaší redakce to na úroveň publikace nepustily) nedostal k tomu, aby vydal samostatný článek. Takže se omlouvám za svou nepozornost a pevně věřím, že nám server Auto.cz již brzy poskytne plnohodnotné, vyvážené a objektivní zpravodajství nejen o segmentu A.
A mimochodem, bez ohledu na Váš pracovně-právní vztah k redakci Auto.cz, bych se vyhýbal na Vašem místě negativnímu tónu komunikace s jakýmkoliv čtenářem, ať už si o něm myslíte cokoliv a jste jakkoliv bytostně přesvědčen o své nehynoucí pravdě. Lidsky Vás dokážu pochopit, samotného by mě to "nakrklo", ale profesionálně je to vždycky selhání. Už vůbec bych nikomu nepodsouval, za co jsem a za co nejsem placen.
Vždyť chytrej obyčejnej člověk radši šáhne po mnohem větší thálii, což už je kus auta, kterej by možná i nějakej ten soused záviděl, na rozdíl od těhle prdítek. Ale i to je podle mě zbytečně hogofogo, uplně stejně a ještě líp poslouží třeba sedmi nebo osmiletá vektra která navíc bude stát polovinu!
kupuje si to ten kto potrebuje auto do mesta a nepotrebuje 500L vzduchu nosit za kolesami ako v thalii, parkovanie v meste s 3,6 metrovym autom je urcite lahsie ak os 4,2 metrovym :yes:
na bezny nakup staci kufor 200L takze ak chcem mestske auto thalia je absolutne nevyhovujuca a neprakticka
snad uz sme pochopili ;-)
a co tak 30 rocnu volgu? ta posluzi tiez a bude stat stvrtinu z tvojej vectry >:D
tiez nepochopim nikdy ludi ktori si kupuju noveho golfa ked mozu mat za tu istu cenu 3 rocneho passata, blazni ze? podla tvojej divnej logiky urcite
odporucam si pozriet francuzsky trh kde je v prvej 100tke najpredavanejsich modelov aut 10miniaut, frantici ti daju odpoved kto si tie auta kupuje :yes:
taliani to isteeee, miniauta slapu :yes:
ale samozrejme kazdy rozumny chytry clovek si radsej do mesta kupi thaliu alebo staru vectru >:D aby vyzeral ako kkt
logike mat vacsie neprakticke stare auto za cenu noveho mensieho som nikdy nechapal a skutocne nikdy nepochopim a hlavne d omesta cim vacsie auto tym lepsie >:D
Vlastne jsi trochu anekdoticky popsal logiku kupovani aut v Cesku. Cesi kupuji vzdy nejvetsi auto, na ktere maji.
V zemich, kde se kupuji auta podle toho, na co ho lide potrebuji, uz se miniaut proda vic.
Mezi vyhody miniaut patri predevsim snadne parkovani, manevrovatelnost, nizka spotreba a rychlejsi ohrati motoru. Na cestovani do prace a na nakupy je to zkratka lepsi.
picanto 2592ks predanych za 2 mesiace - celkovo 8 najpredavanejsie auto v holandsku, ktore je pred takymi esami ako fiesta panda yaris alebo octavia a ak to pojde dalej na dalsi mesiac bude uz aj pred golfom :yes:
francuzsko za dva mesiace 2012:
picanto 1127ks
UP! 679ks
grecko za dva mesiace 2012:
picanto 147ks
UP! 66ks
izrael za dva mesiace 2012:
picanto 716ks - 3 najpredavanejsie auto v triede
cesko za dva mesaice 2012:
picanto 116ks - celkovo 4te najpredavanejsie miniauto za februar dokonca 3tie najpredavanejsie
Myslím zcela vážně: denně jezdím,denně potkávám malé Kie Picanto,ale vidět Citigo se mi ještě nepoštěstilo.Mluvil jsem o tom i při pracovním obědě s mnoha lidmi a tento pocit mají i ostatní.Nemyslím to ani zle,ani ironicky.Nemít ho moje zaměsnankyně,nevidím jej vůbec. Otázka zní: prodávají to lidem,co to strčí do garáže,nebo mají Prahu,Plzeň,Liberec,Děčín aj. zakázané? :-!
Ja ji v patek vecer poprve videl!! Opravdu neni o co stat, zepredu se to jeste da, trochu jsem zpomalil, at me predjede (ikdyz jsem asi ani nemusel zpomalovat, protoze prece jede 160 kopec nekopec >:D ) a zezadu opravdu, ale opravdu odporne 8-s
já ji viděl taky jednou...s logy prodejce...(jednou jsem si myslel že ji vidím ale byl to nějaký starý sseat) tak buď to suší v garážích a bojí se s tím jezdit nebo to jsou reexporty?
na fotkách,říkal sem si.Nekritizuj design dokud jí neuvidíš naživo.Stalo se mi párkrát,že auta,který sem kritizoval mě naživo uchvátila.Bohužel,naživo je Citigo snad ještě hnusnější než na fotkách.Nechápu prodejnost,Češi prostě zase nezklamali.Až začne škodovka prodávat Škodu ***,všichni budem jezdit pos.raný.
úspěšně plní sklady dealerů, aby celkový počet registrovaných vozů, případně následně vyvezených, obsadil první prodejní příčku.
Jinak si to neumím vysvětlit, protože na silnici jsem ještě nepotkal ani jediné!