si pis ze nedohodli, takze na parkovistich to pak bude jak v pralese stojanu, a kdyz us nahodou najdes ten spravnej, tak unej natuty bude nejaka elektro kara a stejne si nic nenabijes >:D
dohadovat se nemaj co energeticke spolecnosti, ale vyrobci tech aut, to oni davaj na sve produkty zasuvku s nejakou koncovkou, energo spolecnosti se jim jen prizpusobujou
Ale jsem rád, že patřím asi k poslední generaci, co si ještě užije a užívá benzín a tedy auta s velkým A. I když uznávám, že na jízdy do práce po městě to může být krokem vpřed. Jen se ale nesmí zavírat jaderné elektrárny.
Btw. jsem zvědavý, kde vezme stát peníze, až půlka aut bude na elektřinu (z každého 35 korunového litru benzinu jde půlka státu)
Každé auto bude mít zabudovaný elektroměr a z naměřené spotřeby se pak zpětně vypočte daň ;-) Nebo se vymyslí nějaký jiný model, např. Daň z motorového vozidla (na způsob daně z nemovitosti).
...když zlevní benzín na lidštější cenu. Pak se kvůli mně nebudou muset platit nákladné dobíjecí stanice, nebudou se muset kvůli mně těžit suroviny a spotřebovávat špinavá energie z jaderných elektráren (sic!) a ani se nebude muset pro mě přivézt nové auto z továrny na ošklivém a znečišťujícím nákladním autě s dieslovým motorem (3x fuj!) >:D
Ale pro ty, kteří jezdí téměř výhradně po městě (např. ta Praha) to je určitě dobrý :)
a kdy nám konečně představí plán na "zdanění" těch zásuvek a proudu z nich? Ono je to sice krásné - takové zelené - všechno na elektřinu. Auta jsou to krásná, tichá a na provoz na baterie "levná". No jo - ale co až na elektřinu bude jezdit 30% motoristů? A co teprve až evropské normy dotlačí do elektriky jednou většinu? Copak nikomu nebude chybět spotřební daň z PHM? Ale to víte, že bude - a to potom určitě "motoristická elektřina" bude hodně levná.......... No nechme se překvapit...........
na ziskani financi z provozu elektromobilu existuji jednoduzsi zpusoby nez je dvoji zdaneni elektriny ktere by se stejne pravdepodobne minulo ucinkem, mas je vypsane vejs v diskuzi
nez totiz elektromobili zacnou bejt v zastoupeni na onech 30 a vice procentech, tak uz davno bude dana technologie elektromobilu vylepsena a pravdepodobne i spousta lidi bude osamostatnena co se zdroje elektriny tyce, takze vetsi dojezd a mensi spotreba elektriny, a zaroven nezdanitelne zdroje v pripade ostrovnich setu, zajiste se ujmou i nove typy karoserii z lehcich materialu, lehci baterie s vetsi kapacitou, ucinnejsi a lehci elektromotory (lehci auto = vetsi dojezd), nebo cele karoserie potazene solarem, a podobne veci
tohle je vyhled za 20-30 let, driv ani omylem, protoze dokud bude ropa a z ni palivo v prijatelne cene, tak nemaj elektromobily sanci ani na tech 30% :-)
to máš sice pravdu, ale ať již to bude za 15 či 20 let - kdy začnou platit nějaká nařízení EU matky ve stylu - max emise u nově uváděných vozů "0", tak vždy sociální až socialistické vlády budou potřebovat obrovské prostředky, které ztratí ze spotřební daně. Ať již to bude daň za elektromobil nebo mýtné od kilometru a navíc dle zón ve městech - kdy budeme platit za "luxus" jezdit v elektromobilu po centru nehorázné sumy. Každopádně je potřeba na to vohnouta dobře "připravit" a zpracovat ho.......... A s ostrovními systémy to nemusí být až tak jednoduché - ono totiž jednotka v elektromobilu hlídající "tankovací" cykly a jejich objem "musí" sedět s údaji z kreditky a třeba z té domácí tankovací jednotky - pokud ne - jedná se o krácení daně.........Takže dvě cesty - tankujte si za cenu normálního tarifu - a mýtné jako kjáva nebo "tankovací" systémy a kontrola za jinou sazbu....... Ale rád bych dožil v éře motorů spalujících paliva na bázi fosilních zdrojů..........
do dani nam unie nema co kecat, proste to moc komplikujes, staci zavest mito a je po problemech s nejakym nesmyslem ohledne dani na elektrine a to odkud se bere ;-)
buducnost tu bude, ked na jedno nabitie prejde e-auto aspon tych 500-600km, bez dakeho velkeho setrenia, normalnou rychlostou. To povazujem za rozumne minimum. Potom budem ochotny na "cerpacke" stravit pri kavicke pol hodinku, zatial co sa moje auto nabije...
Tak tu elektřinu vezmeme lehko,,ono nám ji totiž hodně zbyde"(v uvozovkách-nedá se skladovat:)když ji přestame používat na těžbu ropy,rafinaci na phm a následnou distribuci-celkově je totiž proces na těžbu,výrobu a distribuci phm energeticky dost náročný - i tu cisternu co veze phm musíš vyrobit za pomocí el.energie.No a tohle všechno ti u dobíjení ze zásuvky odpadá-tudíž el.energie bude dost:)
Nemyslíš si doufám,že benzín a nafta teče rovnou ze země??? >:D
jj, ekologové budou mít slušné dilema. Jaderný odpad je daleko ekologičtější než odpad z uhelných elektráren. Jaderná elektrárna "vyrobí" za rok cca 7tun radioaktivnícho odpadu, stejně výkonná uhelka vyrobí cca 10 tun radioaktivního odpadu(+další tězké kovy jako arzen, rtuť, kadmium atp.). Nevypadá to tak zle, průšvih je, že z jaderky se to vyhořelé palivo uloží komplet pod zem, z uhelky si to užijeme ve vzduchu.
PS: jdu přikoupit nějaké ty akcie ČEZ. Ať mám za 5-10let z čeho platit drahou elektřinu potřebnou aspoň na svícení.