Nástupce modelů Nubira a Lacetti bude zřejmě zcela jiným Chevroletem, než jaké dnes v Evropě známe. Premiéra je ohlášena do Paříže, první vozy se do Evropy dostanou v březnu 2009.
Kazí? :-O Matiz byl několikrát nejprodávanějším zahraničním autem u nás, Spark totéž, naposledy loni. Ostatní automobilky by oblízly všech 10 prstů, kdyby jim nějaký model taky takhle "kazil" image! A Aveo, když se podíváš do prodejních statistik, taký nemá absolutně důvod k pláči a navíc to s tímhle novým lookem se začíná teprve prodávát... :yes:
myslel to tým že kazí image "americkému" chevroletu ktorý bol u nás vnímaný ako zástupca amerických V8 búrakov..a potom si si mohol zrazu od toho istého výrobcu kúpiť matiza..proste dehonestácia značky..aspoň u nás teda
Aha, takže jestli tuhle zvrácenou logiku chápu správně, tak dehonestace značky postihla prakticky jakoukoliv automobilku, kupř. naši Škodovku - ta přece taky za války vyráběla Superba se 4-litrovým V8, takže dle této logiky její značka strašně utrpěla, když od té doby už žádný V8 nenabízí... Nebo pan Lamborghini - jeho pověst taky musela podle téhle logiky značně utrpět, když si dovolil v roce 1963 začít vyrábět vedle traktorů i supersporty... ;-\ Lidi, probuďte se, svět se neustále mění! To, že před 30-40 lety byly běžné v Americe V8 apod. motory, neznamená, že tomu tak je i dnes. Koukněte se radši na stránky amerického Chevroletu, tam vedle Avea a HHR najdete sice i velkou Impalu, která má v nejvyšší výbavě V8, ale Cobalt, což je amerika cca o rozměrech tohohle Cruze, má obyčejný 4V ECOTEC 2.2L stejně jako u nás prodávaný model HHR. BTW první Chevrolety měly 4-válce, takže když to vezmu do důsledků, nebyla tedy spíš "dehonestace značky", když místo toho začali pozdějí dělat ta šílená a nepraktická monstra? ;-) Prostě nechápu, proč když automobilka umí dělat velká a silná auta, proč by podle některých lidí nesměla zároveň výrabět i menší a slabší auta? IMHO mi přijde rozumnější hodnotit a vnímat image spíš na základě toho, jak širokou poptávku trhu dokáže výrobce uspokojit a ne že čím chudší má nabídku, tím je u pokrytců zmítaných předsudky víc "IN"... ;-\
Volkswagen přebral Škodovku a Seat, ale nenarazil na ni znáček VW. Nechal jí jméno Škoda. Tím ji oddělil a Škoda vyrábí levnější alternativu k VW. Chevrolet pravděpodobně udělal to samé ale nechal stejný název...Souhlasím s gld, že přece jen jejich reputace šla trochu dolů. Myslím že na autorevue.cz byl o tom i článek....
Teď nevím přesně, co tím "nechal stejný název" chtěl básník říct, ale ta auta se dál pod původní značkou DAEWOO vesele prodávají např. ve východní Asii (Korea, Vietnam atd.), jinde to má značku Chevrolet, jinde zas Buick (Čína), v Austrálii Holden atd. a často je různý i název modelu (Winstorm/Captiva, Tosca/Epica, Gentra/Aveo, Statesman/Caprice/Royaum, Magnus/Evanda/Verona atd.). GM je v tohle hodně benevolentní...
Navíc s tím VW nemáš pravdu, např. Škoda Felicia Pick-up (1996-2000) nebo Seat Inca, které se prodávaly v řadě zemí jako VW Caddy - ja třeba takovou "Felicii" s logy VW běžně potkával ve Švédsku...
nejdem sa tu s tebou siahodlho diskutovať na tému chevrolet/daewoo...za všetko hovorí jeden článok z autobildu kde sa s "chevroletom" matiz skúšali dostať na zraz klasických amerík..argumentovali že majú predsa chevy, tak ich musia pustiť..a nakoniec sa tam dostali >:D odporúčam vyhľadať, výstižné ;-)
nie, chápeš ma zle..zober si to na čisto teoretickom príklade: škoda ide do krachu, VW koná a začne predávať fábie a octávie pod značkou audi...audi fábia 1.2HTP...bizardná predstava? takto podobne to vyzeralo zo chevroletom a daewoo..skús nad tým porozmýšľať
Špatný příklad, jednak krachuje spíš mateřský GM v USA, narozdíl od korejské větve, která mohutně roste, a za druhé Chevrolet je v Americe brán minimálně od konce 1. světové války jako low-end zaměřený na velké objemy prodeje. To jen u nás, kde se vlastně nikdy ameriky oficiálně neprodávaly, si americká auta řada lidí strašně idealizuje... :-) Navíc jako Chevrolet se po světě prodávalo (a prodává) kde co už dávno před akvizicí Daewa.
nevravím o súčasnej situácii..daewoo sa pred pár rokmi kvôli finančným machináciám pána Dae Woo dostalo na kraj priepasti..záchranné lano hodil GM..že je teraz sám v existenčných problémoch si môže sám..
Opět máš pravdu tak napůl, to tunelaření nejvyššího managementu je takový korejský národní sport, přesto mi není úplně jasné, proč maníka od Daewoo nakonec zavřeli a maníka od Hyundaje, který prováděl (a nejspíš stále provádí) totéž, zcela omilostnili a poplácali po ramenech. Zřejmě i v té Koreji je to hlavně o politice a "vyšších zájmech", možná byl Mong-koo Chung z Hyundaje jen šikovnější než Kim Woo-choong z Daewa, možná se jen korejští mocipáni chtěli zavděčit Amíkům, aby to za pár šupů mohli shrábnout celý (i když naoko bylo více zájemců). ;-)
Tu neúplnou pravdu máš v tom, že se GM zčista jasna najednou nezjevil a "nehodil záchranné lano", jak vyznívá z Tvého příspěvku, nýbrž automobilová divize Daewa úzce spolupracovala s GM prakticky od záčatku její existence (jeden čas se Daewoo Motors jmenovalo přímo "General Motors Korea") a i v letech relativní samostatnosti (tj. cca desetiletí před bankrotem) byly Daewoo modely z valné části složené z dílu "kompatibilních" s GM (např. motor E-TEC 2.0/2.2L montovaný třeba do Leganzy, Evandy, Nubiry nebo Tacumy, se kompletně výráběl v Melbourne u GM Holdenu a v Koreji to jen montovali do aut), takže to, že to nakonec GM spadlo do klína celé, je spíš jen logickým vyústěním... V každém případě dnes je situace opačná a "mateřský GM" visí na laně, které ještě nedávno pevně svíral sám, a Korea jim zachraňuje bilanci svýma prodejema nejen v Evropě... :-!
Že bude mít nástupce Lacetti tak dramatický tvary, jsem tedy opravdu nečekal. A teďka to nemyslím v tom samém smyslu, jak to říkává každoročně "božský Kája" při předávání Slavíků. Tak drsně tvaroované přední světlomety se jen tak nevidí. Zadní část je pak dost podobná modelu Epica, což ale není vůbec na škodu :yes:
I když si nějak nedovedu představit, že by z modelu Cruze mohl být odvozen i hatchbackm to by nemuselo dobře dopadnout.
Jak to, žes to nečekal?! :-! První s tímhle lookem byla přece zmíněná Epica, letos příbylo Aveo 3D/5D a tohle je hold logické vyústění (a IMHO zatím nejdravější a nejzajímavější z těch tří). :yes:
Však taky Epica je nasměrována k úplně jiné (tzv. konzervativní) klientele a Aveo je zas moc malý na to, aby se mohlo takhle blýsknout a nevypadalo přitom trapně nebo směšně. ;-)
No upřímně řečeno, mě se tahle designová splácanina nelíbí. Nechybí tomu sice jistá dávka originality ale ta příď je divná. Jak KIA, tak i Hyundai mi přijdou pohlednější. Pokud nebude za nějaké zajímavé peníze, větší šance na úspěch mu nedávám. Lacetti bylo ve své době daleko hezčí auto a pro mne je jím i přes svůj věk dodnes. :-!
JJ splneni meho snu- druhe rodinne auto bude podobne stylove a doufam ze i mene poruchove nez prni verze- ktera mi byla odebrana vyrobcem jako zmetek nehodny toho jmena
Jinak gratulace. Já bych ten pětiválec asi vzal taky raději jak šestihrnek 3,2. Osmiválec by bylo veliké lákadlo, ale cena by mě asi odradila. Nebude se Verča bát řídit zpátky tak dlouhou štreku??
Maska Amerických chevroletů se mi moc líbí, proto vítám její příchod i do korejské větve značky... Trochu nesvůj jsem ale ze světlometů a obávám se interiéru... uvidíme... jinak k anketě... teoreticky by tento chevy úspěch ce'du mohl zopakovat, ale pochybuji o tom... :-)