Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Chevrolet Cruze hatchback: První kontakt

Ještě než vám příští týden přineseme plnohodnotné jízdní dojmy z nového pětidveřového Chevroletu Cruze, jako první v ČR jsme využili nabídky a novinku bleskově prozkoumali.
Zpět na článek
1. 9. 2011 09:22
1. 9. 2011 09:52
1. 9. 2011 10:55
1. 9. 2011 12:13
1. 9. 2011 10:28
1. 9. 2011 11:48
1. 9. 2011 12:37
1. 9. 2011 21:39
1. 9. 2011 13:38
1. 9. 2011 12:40
1. 9. 2011 19:46
1. 9. 2011 21:47
neregistrovaný "Mike_bob"
2. 9. 2011 16:54
3. 9. 2011 13:16
neregistrovaný "Mike_bob"
1. 9. 2011 11:47
1. 9. 2011 12:41
1. 9. 2011 14:41
1. 9. 2011 21:07
2. 9. 2011 08:19
2. 9. 2011 10:07
2. 9. 2011 10:23
2. 9. 2011 10:21
2. 9. 2011 11:59
2. 9. 2011 12:24
2. 9. 2011 14:19
2. 9. 2011 14:41
1. 9. 2011 13:52
1. 9. 2011 09:22
ceny
ceny celkem slusne, jeste jim nenarostla kridla jako jinym korejcum. jen spotreba diesel motoru nic moc.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
1. 9. 2011 09:52
Re: ceny
Co se týče spotřeby dieselu, důležité je, jaká je realita. Radši se budu blížit k udané spotřebě s Cruzem, Mitsubishi 1,8 či boxerem diesel 2,0 od Subaru, než si koupit auto s papírově krásnou hodnoutou vzdálenou od reality. Takže bych si počkal jaká bude realita a na papírové hodnoty bych dlabal.
1. 9. 2011 10:55
Re: ceny
O kterých jiných Korejcích je řeč? Kolik stojí v základu Ceed nebo i30?
i30 v základu je za 260, ve vyšší výbavě od 280... KIA to má v základu o něco míň, ve výbavě cca stejně.
1. 9. 2011 12:13
Re: ceny
rec je o korejskych novinkach. i40, rio...ktere stoji skoro stejne jako zavedena konkurence. novy i30 a ceed na tom nebudou podle mne odlisne. lidovka to uz asi nebude.
3. 9. 2011 08:15
Re: ceny
Doporucil bych vam se kouknout nejdriv do ceniku... Zjistil byste totiz, ze Passat 2.0 TDI 103 kW stoji zhruba o 150 tis vice oproti i40 ve stejne vybave a to nektere polozky do Passatu ani nelze zakoupit, jelikoz se napriklad neco jako vyhrivany volant, ci odvetravane sedacky do Passatu zkratka vubec nedodavaji. Ocekavam, ze ihned pribude reakce na kvalitu zpracovani nebo interieru. Zpracovani je perfektni, ostatne, staci si precist nektery ze clanku, nebo, lepe, sam si i40 vyzkouset.
Avatar - Nerez
1. 9. 2011 10:28
Hatch
No nevím, už sem ten hatch očumoval v Olomouci u Chevroletu a moc se mi nelíbí, sedan je daleko vyváženější. Ale praktičnost se mu nezapře :yes:
Rozbalit vlákno
9
1. 9. 2011 11:48
Re: Hatch
Souhlas, studie vypadaly, že to bude krásné auto, ale skutek utek. Stejně tak se mi líbily první návrhy yettiho... a dnes je to obyč. krabice
1. 9. 2011 12:37
Re: Hatch
pritom rozdil mezi studii a serii byl jen v detailech (grafika svetel atp.), ktere by vyrobu nijak neprodrazily. ale vysledny vzhled je bohuzel o mnoho horsi nez studie.
1. 9. 2011 21:39
Re: Hatch
Jediné, co mně mrzí, je právě ona grafika zadních světel, která opravdu mohla dopadnout lépe, trošku jiný sklon zadního skla (který také patří podle mně mezi ty nepovedené detaily) zkrátka ustoupil praktičnosti... Jinak si myslím, že momentálně nabízí Cruze velmi zajímavou nabídku: hatch ve slušné výbavě, za skvělou cenu, s jedním z největších zavazadelníků ve třídě, navíc s (celkem dostačujícím) základním motorem... Uvidíme, jak se to ujme, já bych mu to přál (i když bych také asi zvolil sedan) :-) ...
1. 9. 2011 13:38
Re: Hatch
Přesně tak, hned jak jsem tohle auto viděl, říkal jsem si že je škoda, že z té atraktivní, sportovně střižené studie, zbyl tento neslaný a nemastný hatchback pro důchodce. Úplně špatně sice nevypadá, ale až ho na ulici potkám, řeknu si "hm, není to úplně blbý", ale to bude asi všechno. A to ještě v případě, že si ho vůbec všimnu...
Avatar - sendador
1. 9. 2011 12:40
Re: Hatch
Oproti sedanu je to fakt osklivka ;-\ Pritom mne se tyhle hatchbacky s hodne sikmym zadnim oknem vzdycky libily (Brava, Xsara, Astra G, Focus).
neregistrovaný "Mike_bob"
1. 9. 2011 21:47
Re: Hatch
No jo, ale to už mícháš koše s baňama... Tenhle Cruze je hatch, kdežto tebou zmíněná auta jsou sedany, nebo mají aspoň takový tvar (pokud tedy myslíš Focus sedan). ;-)
2. 9. 2011 16:54
Re: Hatch
Nene, všechny zmíněné vozy (krom Focusu) jsou liftbacky (stejně jako třeba Škoda Octavia), jinak Focus byl podle mně míněn právě jako hatchback, nikoliv sedan...
neregistrovaný "Mike_bob"
3. 9. 2011 13:16
Re: Hatch
Jasné, nemyslel jsem to přesně, že je to sedan... Jen mi šlo o to naznačit ten tvar auta ;-)
Avatar - saldy
1. 9. 2011 11:47
Zase
ten C sloupek příliš masivní, šikmo vzad bude vidět úplný H…Ty zadní boční okna mohli aspoň trochu protáhnout. Jinak je dobře, že tu máme nového hráče v tak exponovaném segmentu, bude to horký podzim. Motory zůstávají stále solidní a cruze bude HB přeci jen více sedět.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - escorpion
1. 9. 2011 12:41
Re: Zase
Z i30 tiež nie je najlepší výhľad, skôr katastrofálny. Malé zadné okno, široké C stĺpiky, vždy treba pri zaraďovaní sa do pruhu otočiť hlavou, pretože mŕtvy uhol je väčší než by mal. Veľké späťáky nestačia a už ma viackrát zachránilo od nehody práve otočenie hlavy.

Možno by pomohli senzory, najmä pri parkovaní je zlý odhad vzdialenosti. Podľa vnútorného zrkadla som "na chlp" nalepený na auto za mnou, ale keď vyjdem von, tak ostáva ešte aspoň 1,5 m.
Avatar - Blue Sun
1. 9. 2011 14:41
Re: Zase
Špatným výhledem vzad trpí dnes většina hatchů. Golf má zadní sloup jak z katedrály. Mégane též a navíc místo zadních oken průzory z tanku. Civic dělené okno spojlerem. Dobře se kouká z C4, ta je taková klasická... Stejně tak asi 308...
1. 9. 2011 21:07
Re: Zase
Počúvaj, ty aj šoféruješ, alebo len o tom čítaš? Široké C stĺpiky... Dokonca mŕtvy uhol >:D. Len aby si vedel - pojem mŕtvy uhol bol vymyslený pre retardov za volantom, aby sa ospravedlnili sami pred sebou za svoju sprostosť... V skutočnosti žiadny mŕtvy uhol vo výklade, ako je bežne chápaný, neexistuje a keby si používal pri jazde rozum, vedel by si to aj ty >:D. Preto si treba priplatiť za to "udělátko", čo ti bude blikať, ak budeš mať auto (krík, zvodidlo atď.) v "mŕtvom uhle" >:D. Ako som už neraz písal - dopyt po "technologických vychytávkach" v autách tvoria len vylízané mozgy a dnes sú ich plné cesty...
Avatar - escorpion
2. 9. 2011 08:19
Re: Zase
Ako nazveš situáciu keď auto nevidíš v spätnom zrkadle a chceš sa zaradiť do pruhu ? Je takmer na Tvojej úrovni a pokiaľ hlavou neotočíš, tak ho neregistruješ.

Čo s touto situáciou má spoločné používanie rozumu pri jazde ? Stane sa zázrak a auto uvidím, pretože oči mám dookola hlavy ?
2. 9. 2011 10:07
Re: Zase
Hele hombre, pojem Mrtvy uhel se vyskytuje i ve Vyhlasce o provozu na pozemnich komunikacich, resp ve zminenych normach pro projektovani, a pri navrhu komunikace, krizovatek atd je potreba s nim pocitat, a muzu ti rict, ze dost omezuje moznosti pripojeni a odpojeni. Ze je dnes mrtvy uhel dost potlacen pomoci zakrivenych zrcatek atd je jen dobre, protoze jsou chvile, kdy opravdu bez otoceni auta nevidis, kazdemu se to uz urcite stalo (me minuly tyden a pred mesicem si me zas nekdo nevsiml, proste je to bezne)
Avatar - saldy
2. 9. 2011 10:23
Re: Zase
Ano, při nájezdu z vedlejší pod malým úhlem se zhoršeným výhledem, při přejíždění do pravého pruhu v hustém provozu v mírně levotočivé zatáčce a naopak, při vycouvání z řady vozidel do vozovky, zde všude je doslova mrtvý úhel díky masivnímu C sloupku.
2. 9. 2011 10:21
Re: Zase
A to čo tu prezentuješ teraz ty, to je akože ten rozum? Keď nevieš, čo je mŕtvy uhol, tak nelez do auta. Mŕtvy uhol je dnes legitímny pojem už v konštrukcii - a je to dokonca trojrozmerný parameter.
2. 9. 2011 11:59
Re: Zase
To všechno je ok, mrtvý úhel opravdu existuje, zrovna včera jsem jednoho potkal u zubaře v čekárně ;-) Ale jiná věc je, že i30 má mrtvé úhly zcela snesitelné ve srovnání s jiným vozy, a že má velmi dobře řešená vnější i vnitřní zrcátka - bohatě velká a správně zakřivená. Chce to jen sžít se s autem, protože každé je jiné a chce tedy lehce jiné nastavení sedačky, zrcátek a trochu jiné akcenty pozornosti od řidiče. Escorpiónovi i30ka evidentně nesedla, průběžně si tady na ni stěžuje po různých stránkách. Možná by udělal nejlíp, kdyby změnil značku a model.
Avatar - escorpion
2. 9. 2011 12:24
Re: Zase
Nesadla mi, to je pravda. Široký panel (parenie vajec-zdravý rozum by mal "radosť"). Slabý motor pri zapnutej klíme (momentálne nechladí). Výhľad z auta veľmi zlý. Podvozok nepoužiteľný. Nekomfortná jazda kvôli spojke.

Nemožnosť pri idúcom aute minimálnou rýchlosťou zaradiť jednotku, tak za 2, ale motor sa neskutočne dusí. Treba pracovať so spojkou, čo neprispieva jej životnosti. Spojka píska. Už to 2-krát v servise riešili, premazali, ale veľkú životnosť jej nedávam.

Plusy ? Žeby spoľahlivosť ? Pokiaľ neberiem do úvahy žiarovky, ktoré treba meniť viac ako je zdravé. Čo k autu povedať ? Keď bolo nové, tak som bol nadšený, ale po užívaní konštatujem sklamanie.

Mimochodom, výkup v servise 4 500 eur (nové 14 700). Strata 70 ! Hyundai nikdy viac. Iba kopírujú a neúspešne.
Avatar - saldy
2. 9. 2011 14:19
Re: Zase
Snad nebude tak zle, auto prodej, každá investice se prostě nezdaří. Já to mám přes 2 roky a jsem spokojenej, ujedu 400 km, vylezu v pohodě a dobrým pocitem z jízdy, pravda, hlasitější podvozek už ani nevnímám, možná proto, že mi z rádia neustále řve radio BEAT >:D , s benzinem jsem tolik nenajezdil tak nebudu hodnotit.
Avatar - escorpion
2. 9. 2011 14:41
Re: Zase
Na predaji už pracujem a rozhodne vymením značku.
Chcem konečne auto. Už žiadne kompromisy vykúpené cenou ... bmw ...
Avatar - HEMI
1. 9. 2011 13:52
praktickosť
aká je daň za toľko krát omieľanú praktickosť? A čo je na ňom vlastne praktické? Lepší prístup do kufra, (o jeho využiteľnosti oproti sedanu až takú zásadnú zmenu nevidím) a tým to hasne? Maximálne môžeme hovoriť o cúvaní, kedy bude mať niekto problém vymerať sa so sedanom na miesto, kde by s hatchbackom údajne zapadol skôr.
Riešiť dizajn automobilu je čiste subjektívna vec, no tu je ten rozvrat vyváženosti sedanu tak markantný, že osobne nevidím žiadny dôvod, prečo uprednostniť hatchback pred klasickým sedanom, no a argumentácia, že Európa si potrpí na hatchoch, hm... Za akú cenu/daň...
U mňa by to aj tak vyhral Cruze sedan 2,0VCDI 360Nm vo výbave LT za pohodových 17 500€ či koľko tých drobných.
Rozbalit vlákno
2
2. 9. 2011 10:24
Re: praktickosť
Rozdiel v dĺžke medzi hatchom a sedanom je minimálny. Hatch s dĺžkou 4,5 metra, na čo je to dobré? Keby spravili kombík, reakcie by boli ďaleko pozitívnejšie. A bol by to aj solídnejší súper pre Octaviu.
2. 9. 2011 12:20
Re: praktickosť
Imho by se nemuselo takhle bádat kolem CruzeHB, kdyby výrobce přestal mlžit a přiznal, že v podstatě vyrobil liftback nižší střední, čili přímého soupeře Octavie. Z toho pohledu potom třeba míry kufru dostanou jinou proporci, a taky na celé zadní víko a tvarování zádě se budeme dívat podle jiného měřítka. Jinak řečeno: koncepce HB vznikla kdysi proto, aby bylo možné vyrobit krátké auto do města/pro lidi, kteří nepotřebují velký kufr. Jestliže je HB stejně dlouhý jako sedan a snaží se nafukovat kufr, popírá tím původní koncepci a směřuje někam jinam. Já nevím, čím výrobci zdůvodnili před ca 5+ lety hromadný odchod od koncepce liftback (snad to bylo tehdy vrcholící módou MPV?), ani netuším jestli je v éře crossoverů všemožných architektur reálné, aby se k ní vrátili. Uvidíme, jaká bude odezva na tenhle pokus od Chevroletu/Daewoo. Čímž se z druhé strany připojuji k tomu, co píše Klaudius.
Avatar - Thomasino
1. 9. 2011 18:55
Chybí mi tu údaj o váze auta :-(
Aspoň pro mě docela důležitý údaj :-( Za 301 tisíc v dostačující výbavě LT to nemusí být marné auto na poskakování po městě a občasné delší trasy, pokud k tomu má člověk ještě jedno zábavnější a sportovnější auto :-!
Rozbalit vlákno
0