Tu nie je co riesit. Skoda ponuka najmladsie a technicky najvyspelejsie auto mini-kategorie a navyse ihned od zaciatku, co je dost pozoruhodne, za fantasticku cenu. Podotykam, ze mam podobne velke a slusne vybavene auto, ktore vdaka zhode nahod sa mi podarilo kupit v porovnani s jeho cennikovymi (aj tymi akcnymi) cenami o dost lacnejsie, no dnes by som sa uz rozhodol asi pre Citigo. To auto pojde na dracku. A to este su standardne ceny mimo akcii. Na toto sa bude asi riadne dlho cakat... Mimochodom, najkrajsi z trojiciek. Snad len vytka voci volantu. V naj verzii by som ocakaval a prial by si, aspon ovladanie radia don zabudovane. "Go, City go, go! Go Citigo, go, go!... " Apropo, v nominacii na COTY 2012 som videl z trojice new-small-family len Up (Automobil Revue 11/11)! Kandiduje z nich sam, alebo to bola len chyba? Dakujem. Myslim, ze tato Skoda ma jednoznacne na titul. Mna dostala.
195000 je cena za verziu Ambition. 180000 je cena za verziu Actvie, ktora bude v ponuke od buduceho roku, rovnako ako este lacnejsia verzia Easy, ktorej cena este nie je stanovena.
nejsem nijak zaujatý, ale včera jsem měl možnost si Citigo pořádně prohlídnout na živo. První co mě napadlo (dokonce i manželku) bylo - že nám tak nějak připomíná trabanta ;-) Nudná, hranatá krabice s čumákem z Daewoo Tacuma.
V čom je Citigo technicky najvyspelejšie? Nezdá sa mi, že by technika niečím zvlášť vybočovala zo štandardu v tejto triede. Naopak, motoricky je na tom najslabšie. Plus len dvojica dverí namiesto štyroch. Na cenu s päticou dverí si musíme počkať, a tam to už také jednoznačné asi nebude.
Dizajnovo je na tom z VW-trojky najslabšie. Najmenej osobitá, nudná.
Tak ono automaticke brzdeni pred prekazkou ma v teto tride de facto kazdy, vid? Co se tyka motoru, je spis smutne pro Kiu ze 44kW verze litroveho motoru (ve skode) je na tom dynamikou stejne jako 51kW v Kie. Jestli ale považuješ další dveře za známku technické vyspělosti, pak je samozřejmě technicky na chvostu :-)
Jeden prvok výbavy navrch ukazuje na technickú vyspelosť? SPomeň radšej prednosti základnej techniky, ktorá robí auto autom. Popíš mi niečo o stavbe karosérie, o technológiách použitých v motore, o prednostiach prevodovky alebo podvozku. Napíš mi, ak má Citigo vyspelejšie komponenty riadenia, bŕzd alebo iných skupín. Dokáž, že 44 KW v Škode je lepších ako 51 kW Kie alebo iného miniauta.
A nauč sa čítať. O počte dverí nepíšem v rámci techniky ale ohľadne ceny, ktorú kolega vyššie tiež vyzdvihuje.
Bocne airbagy, chranciace aj hlavu. Co tak specialna navigacia, zaroven rozsirujuca palubny pocitac? Verzia Greentec znizujuca spotrebu paliva na 4,2/4,3 litra? Chystana verzia na CNG? Roboticka prevodovka. Nizka hmotnost...
Ja myslim, ze to, co chces po nas, nevies ani Ty sam. Je tazke sa bavit argumentami v oblastiach, v ktorej do tychto aut nevidime, a co je hlavne, nepocitujeme ich, najma, ak to, co je jasne na prvy pohlad, nie je podla Teba nic.
Písal si o technickej vyspelosti. A tu a tam sa ti niečo v tomto zmysle aj podarí napísať, viac píšeš mimo misu. Nakoniec sa k tomu možno dostaneme. Ale trvá to...
špatně jsem porozumněl psanému textu, reagoval jsem na:
"Dokáž, že 44 KW v Škode je lepších ako 51 kW Kie", ale nedočetl jsem to dále.
Je to spíš reakce na Toppera, který tady zvrací jeden příspěvek za druhým aniž by znal tyto auta z reálu a bohužel se pořádně nepodíval ani na čísla.
Výkon je imaginárne číslo, treba sa naučiť čítať grafy priebehu krútiaceho momentu - tie napovedia viac. Plus váhy, odpory, prevody....
Ja som skôr reagoval na tvrdenia, ako je Citigo technicky vyspelejšie...
-picanto ponuka plnohodnotny interiet 5 ludom s normalnymi prednymi sedadlami
-picanto ponuka normalny stvorvalcovy silny motor 1.2 63KW 121 Nm s ktorym auto je schopne ist normalne aj mimo mesta
-picanto ponuka kvalitny interier vzhadovo a vybavou porovnatelny s autami o triedu vyssie a na rozdiel od skody ma normalne budiky nie zbytocne velky rychlomer a neviditelny otackomer
-kufor ma sice mensi ale je to stejne miniauto nie rodinne auto a aspon ho ma caluneny a nevidno plechy v kufry ani na dverach ako v skode kde to posobi skutocne otrasne
-picanto ma skutocne sympaticky usmievavy a napadity dizajn co sa s nudnou krabicou skody neda porovnavat
.....
citigo je sice perfektne auto ale picanto je u mna jasna volba :yes: a dokazuje ze aj perfektne veci sa daju vylepsit ;-)
- Picanto ponuka 5 miest, no rozhodne nie plnohodnotny interier 5 ludom ! (moznost odviezt, hoci nepohodlne, 5 ludi, je urcite plus. Mam Splasha a 5 miest som uz vyuzil. Podobne aj v Cinquecente. Je mozne, ze 5-dverak dostane 5miest, ako sa to niekedy robi, pripadne, ze ich dostane mozna MPV verzia)
- 4-valcovy motor je pre auto do mesta skor pritazou (vyssia spotreba, pomalsie zohriatie na prevadzkovu teplotu, vyssia hmotnost - len sa pozri)
- design je subjektivna zalezitost, no jednoduche tvary sa lahsie udrzuju (objektivne)
- ano, kufor ma mensi (dalsie minus)
- Mne sa, az na ten "hmyzi" predok, paci aj Picanto. Ale stejne je to subjektivne hodnotenie, podla ktoreho je podla mna Skoda krajsia.
Ktoré mini ponúka "plnohodnotný" interiér piatim ľuďom? Chceš povedať, že Citigo? Neponúka o nič viac miesta ako ostatní, papierovo vraj na šírku, ale to bude lepšie overiť si v reáli.
3 vs. 4 valce bola vždy dilema. Každé riešenie má svoje výhody aj nevýhody. Rozhodne tri valce nie sú plusom Škody ani 4 valce nevýhodou iných.
O čo sa jednoduché tvary udržujú lepšie? Tento argument sa týka iba ak hlbokých rýh a prelisov, čo aj v na pohľad jednoduchých tvaroch môže byť väčší problém ako v tých naoko zložitých.
Myslím, že mluvil o stárnutí designu. Kia bude za rok, dva vypadat staře, to samé Spark. Citigou se bude držet podstatně dýl, jako to je se všema Škodama a VW oproti korejským a jiným rychle stárnoucím tvarům.
já si myslím že i to první picanto stále vypadá velmi moderně...a to nové se co do designu nedá nic vytknout...citigo alespoň zepředu vypadá staře už teď...
Dlhšie držiace nudné a nezaujímavé tvary, alebo rýchlejšie stárnúci aktuálny a dynamický dizajn?
Picanto v dobe uvedenia a v nasledujúcich rokoch, keď sa predáva, vyzerá výborne. Citigo bolo staré v čase uvedenia a rovnako staré bude až do skončenia výroby. Čo je lepšie?
Už dávno se přišlo na to, že motor má nejlepší parametry, pokud je objem jednoho válce v rozmezí 400-500 ccm. Proto se čtyřválce vyplatí teoreticky až od 1600 ccm, ale mechanické nectnosti tříválců tuto hranici samozřejmě posunují níže. Ale u jednoho litru objemu je čtyřválec ptákovina. Proto se například vyrábějí pětiválce, protože mezi čtyřválcem s maximálním objemem (na horní hranici) a šestiválcem s minimálním objemem (na spodní hranici) je nepokryté rozmezí 2000 - 2400 ccm. Samozřejmě existovaly výjimky jako Porsche čtyřválec 2500 ccm nebo šestiválce Mazda 2000 ccm ale to byly fakt výjimky. Jsou samozřejmě i jiné důvody jako nižší výrobní náklady tříválců apod. ale výše popsaný důvod je hlavní.
Odkiaľ to máš? Možno je tam vyložené aj to, prečo je ideálny objem jedného valca 400-500 kubíkov. Je to tiež dosť po vrchné tvrdenie, jasné rozdiely sú aj v závislosti na zdvihu piestov a vstupuje do toho plno ďalších vecí, čiže tak jednoznačné tvrdenie musí byť postavené na hodne zjednodušených faktoch, alebo nie so zohľadnením všetkých.
Nižšie výrobné náklady sú jasné, prevádzkové vlastnosti - tu by som tiež celkom jednoznačný nebol. Platí, čo som už písal - podľa mňa je to skutočne na dlhšiu debatu. Každý motor nájde svoje využitie, zástancov aj odporcov. Jednoznačné pravidlo - toto je lepšie a toto je horšie, asi v tomto prípade neexistuje. Ale to je v automobilovom svete veľmi časté.
Samozřejmě ne ze své hlavy ale literatura. Prostě nejmenší třecí plochy. Jestli jsi jel v HTP a chtěl jsi brzdit motorem tak ses asi divil jako já že to prostě nebzdí. A proč by se párali výrobci s pětiválci i když lichý počet válců naznačuje, že to s vyvážením asi nebude úplně ideální tak jako u tříválců? Je to prostě tak, tenhle důvod pro použití tříválců je prioritní. Zkus si to někde najít.
Síla brždění motorem je určená třením?Spíše tlaky,ne.Zkus pohnout klikovkou s namontovanými svíčkami a bez nich,uvidíš ten rozdíl. :-!
Docela bych byl zvědav na další tvé teorie.
Nic osobního,ale 5 míst je jen na papíře TK,ale nechtěl bych jet v 5. ani 100km v A6.Prostě a jednoduše měřím 182cm vážím 95kg a když si vedle mě na lavici sednou další dva mi podobní,tak to nemá s pohodlím nic společnýho. :-!
Mam omnoho menej kg a takisto netrvrdim, ze Picanto je pre 5 osob. Ale ked treba, po meste, pride 5 sedadlo, hoci aj za cenu tlacenice, vhod. To je cele. Podla mna bude vnutri Citigo v konecnom dosledku vacsie ako Picanto.
Nie, nevyskusal. Uz male dieta vie porovnavat cisla. Navyse vyskusali ini a napisali jasne. Citigo a Up! su, co sa tyka vnutorneho priestoru, najvacsie. Je to malo?
Podľa čoho usudzuješ? Netvrdím tu hovadiny ako niekto.
Ty napríklad tiež napíšeš blbinu bez rozmyslu. Malú Škodu som videl ešte pred uvedením, vo VW Up! som niekoľko mesiacov pred premiérou sedel. Poobzerané mám tieto autíčka toľko, koľko sa v rámci možností dalo, strážili ich dobre.
Viac budem komentovať, keď si Citigo poobzerám v reáli dôkladnejšie, možno vyskúšam. Tu niekto tvrdí, že je to lepšie ako všetko ostatné v triede, pochybujem, že to ostatné v triede vyskúšal. Ja mám Picanto vyskúšané aj na ceste, tak neviem, kto tu komentuje bez podkladu.
Zmôžeš sa ty na niečo viac okrem rýpania?
Podívej se na sebe, co tu vyvádíš.
Už je dostupných x testů tohoto vozítka, ale ty fakta v nich uvedené ignoruješ a pořád si meleš své a dokolečka po někom potřebuješ předkládat důkazy, aby si je v zápětí mohl označit za neprůkazné. Jako u blbečků na dvorečku.
ano ale aj cisla a namerane hodnoty dokazes vnimat subjektivne, zalezi na aj na tom ako sa v tom citis. A co je pre teba vela moze byt pre ineho malo a naopak ;) Klaudius pise dobre pod tymto clankom. Vynimocne s nim suhlasim.
Dovolím si oponovat k názoru: "4-valcovy motor ... (...pomalsie zohriatie...)..."
Měl jsem Fábii 1.2 HTP tedy 3-válec. Dodnes vzpomínám na zimní měsíce, kdy tohle auto po nastartování ohřálo motor na provozní teplotu zhruba za 20 minut!
Neměl jsem šanci rozmrazit čelní sklo. Venku -13, osm hodin večer, my jeli z návštěvy a rodina se třásla na sedadlech a všichni jsme čekali až se milostivá fábie zahřeje a to jsem ještě popojížděl na parkovišti za neustálého pucování skla zevnitř. Peklo a už nikdy víc žádný * co má méně než 4 válce.
Není na českých silnicích horší motor než 1.2 HTP. Je to pouze pro české zákazníky, němci mají v konfiguracích motory VW a taky si je naklikávají.
budiky skody su o nicom, ten maly otackomer tam ani nemusel byt ;-) je proste necitatelny a maly a rychlomer je zase zbytocne velky na co je to dobre nerozumiem, navyse ta architektura budikov u skody posobi ako keby to bolo z auta z roku 1977 minimalne.
picanto ma pekne prehladne tubusy a cely interier je pri vzajomnom porovnani o dve triedy vyssie ako interier citigo ;-) ktory ani v dvojfarebnom najluxusnejsom prevedeni nevyzera dobre
Jo, to je fakt, stejně blbé jak v Kie Ceed, rychloměr a otáčkoměr mají být stejně velké, je to jednoznačně nejlepší řešení... Ovšem Picanto je typická korea, tudy cesta nevede. Jednoznačně nejlepší variantu mají všechna ostatní koncernová auta, na bocích velký otáčkoměr a rychloměr a mezi tím počítač a kontrolky. Nic lepšího zatím nikdo nevymyslel...
Nepáči sa mi ani jedno z riešení budíkov citigo/picanto. Škoda má smiešne maličký otáčkomer a kia (ako už kolega vypichol) zase príliš vertikálne orientovanú stupnicu.
Keď už porovnávame tak buď hravý peugeot s tykadlovým otáčkomerom alebo retrofuturistický panel v sparku. Tak nejak si predstavujem budíky v malom aute.
aut pro Šmouly a nikomu z rodiny bych ho nedoporučil a ani nekoupil,ale pokud otázka zní jaký vybrat,tak určitě Chevrolet Spark.Po desingu je povedený a výbava není špatná.Na ježdění kolem baráku vyhovuje,ale opravdu nevím kdo z mého okolí má tak malé auto.Za menší příplatek lze koupit větší a pohodlnější. 8-s
Spark je v prvom rade technicky zaostalejsi. A ked si pozriem ceny, niet dovod nerozhodnut sa pre velkostne porovnatelnejsi (ale aj tak vnutri urcite vacsi) Splash.
Vysvetli tú technickú zaostalosť. Zatiaľ si ju ničím nepodložil. Slash je väší nie iba zvnútra, ale aj zvonka, je o pol triedy hore, na dĺžku má cez 3,7 metra, ak sa nemýlim.
Ziaden 3-valec. 4-valec 1.0 je nieco, z coho vsetci vyrobcovia uz upustaju. Normovana spotreba v meste 6,6 (motor 1.0!) je nieco, co sa s ostatnymi neda porovnat (a co Spark nie zanedbatelne, ale poriadne, predrazuje - v triede, kde su naklady velmi dolezite, o to viac pri takejto znacke a jej klientele). Kolesa 13-ky, maximalne 14-ky. Ziadne vyhrievanie sedadiel, ESP aj v najvyssej vybave za priplatok (toto je argument voci cene, nie zaostalosti auta)... A konecne spracovanie a pouzite materialy...
Ak Spark, tak Splash. S nizsou spotrebou, podla mna neporovnatelne lepsim designom, vacsim kufrom a vnutornym priestorom pri porovnatelnych rozmeroch a tvare a pritom v konecnom dosledku za nizsiu cenu.
Skús uhádnuť, prečo upúšťajú od malých štvorvalcov? Jediná odpoveď je - cena. Chceme aby malé autá boli aj lacné, a v tom to väzí. Trojvalec voči štvorvalcu nie je v princípe technickým pokrokom, skôr kompromisom z dôvodov nákladov. Iste, menej pohybujúcich sa častí znamená nižšie riziko poruchovosti a jednoduchší servis - na papieri. Zase trojvalec musí byť zodpovednejšie vyvážený, bez hriadeľa so závažím namiesto štvrtého valca sa často ani nezaobíde.
Bohatšia či chudobnejšia výbava nehovorí nič o technickej úrovni, pletieš hrušky s kolečkami.
Dizajn tiež nič nehovorí o technike. A zväčšovanie rozmerov kolies je dnes móda, nie technická vymoženosť. Väčší priemer disku dovolí o niečo väčšie kotúče bŕzd, čo pri muších váhach pod tonu veľa neznamená. Väčší disk ale spôsobí nižší profil pneumatiky, čiže prejdeš síce väčšiu jamu ale s tvrdším rázom.
Pýtal som sa ťa na technickú zaostalosť Sparku, ale okrem argumentu s počtom valcov si nenapísal nič. Načo sa pletieš do vecí, ktorým rozumieš jak hus petržlenu?
3-valec sa v prvom rade rychlejsie zahreje a ma nizsiu spotrebu a o tu pri tychto autach ide.
Ak si Ty na nieco odbornik, je to stranka auto.cz, na ktorej stravis tolko casu, ze Ti na inu, skutocnu, odbornost neostava, no napriek tomu mas tendenciu sa navazat do kazdeho, kto nezdiela Tvoj nazor. Mimochodom, to s tou vacsou jamou pri vacsom disku a nizsom profile pneumatiky...to je vizitka Tvojej odbornosti...
Už dávno se přišlo na to, že motor má nejlepší parametry, pokud je objem jednoho válce v rozmezí 400-500 ccm. Proto se čtyřválce vyplatí teoreticky až od 1600 ccm, ale mechanické nectnosti tříválců tuto hranici samozřejmě posunují níže. Ale u jednoho litru objemu je čtyřválec ptákovina. Proto se například vyrábějí pětiválce, protože mezi čtyřválcem s maximálním objemem (na horní hranici) a šestiválcem s minimálním objemem (na spodní hranici) je nepokryté rozmezí 2000 - 2400 ccm. Samozřejmě existovaly výjimky jako Porsche čtyřválec 2500 ccm nebo šestiválce Mazda 2000 ccm ale to byly fakt výjimky. Jsou samozřejmě i jiné důvody jako nižší výrobní náklady tříválců apod. ale výše popsaný důvod je hlavní.
Presne. Jen bych doplnil, ze optimalni objem valce je zavisly na plnicim tlaku, poctu ventilu a jmenovitych otackach. Optimum je dane minimalnim souctem cerpacich ztrat a ztrat trenim. Vic valcu znamena vetsi ztraty trenim ale mensi cerpaci ztraty, protoze celkovy prurez kanalu, pres ktery proudi vzduch a spaliny, je vetsi.
V pripade preplnovani a ctyrvetilove techniky staci na male auto dva valce, mozna i jeden. V tomhle nevidim TwiAir Fiatu jako krok vedle, nebo jako motor pro chude, ale jako logickou optimalizaci ucinnosti motoru.
Dobre doplňuješ! Žiadna pravda a žiadne tvrdenie neplatí výhradne, ale za určitých podmienok. Preto by som nezatracoval ani tie litrové štvorvalce. Z istého pohľadu nemusia byť zrovna ideálne, z iného zas môžu mať nad trojvalcom navrch.
Ten fiaťácky dvojhrnček je super vec, škoda, že ide o čin tak ojedinelý...
Preplnovane dvouvalce maji nektere japonske kei cars. Osobne jsem zvedavy, co zde napisi mistni zvanilove, az prijde (pet let po Fiatu) s dvouvalcem Volkswagen. Ale uz ted dokazu odhadnout, ze VW dvouvalec bude mit "nevsedne kultivovany chod skoro jako sestivalec..."
Podľa seba súdim teba? Čo som pozeral tvoje posledné príspevky, len do niekoho rýpeš, obkecávaš, prípadne sa zmôžeš len na smajlíky. Koľko u vás stojí hodina, majstre?
??????????? Taky nevím v čem je Spark technicky pozadu. Dnes je jedno jestli na masce je znak ten či onen,protože si nikdo nedovolí sestavit šrot,kromě Číny. ;-)
ak vsak chcem malicke auto a nechcem nim jazdit len po meste ale napr sem tam raz do tyzdna ist na nejaky vylet alebo navstevu mimo mesta urcite sa budem aj po motorickej stranke citit lepsie v 63 KW stvorvalcovej kii ako v 55KW trojvalcovej skode navyse kroutak je tam uz skutocne neporovnatelne odlisny a kia jasne poraza skodu.
kia postavila auto ktore motoricky aj interierom moze konkurovat autam o triedu vyssie navyse interier skody ani v dvojfarebnom prevedeni neposobi nijako pestro a krasne takze v klasickom jednofarebnom to uz bude totalny otras.
ked sme uz pri interieri aj Spark ma lepsi interier krajsi zivsi a bytelnejsi ako skoda
Ak chces Kiu, kupis Kiu. Ale to, co si napisal, nie su argumenty. Preco 55kW a nie 44kW, preco 4-valec a nie 3-valec....to si nevysvetlil. Viem, preco to pisem. Mam 3-valec, za necelych 2 a pol roka vyse 50000km, po dialnici bez problemov trvalo nad 145, dlhodoba spotreba nizsia ako 4-valec. Auto je lahsie, skor sa zahreje, ma len 90Nm a v mensom pasme a .... Slabi su niektori vodici, nie auta.
4 valec ma lepsiu kulturu chodu lepsi krutiaci moment predpokalda ze vyssi uzivotnost a mensie opotrebovanie a netreba ho tolko zmykat ako slaby trojvalec
ano neiktori vodici su slabi a este horsie ked jazdia na este slabsich autach ;-)
vykon je aj isty prvok aktivnej bezpecnosti, nie je nic horsie ako slaby vodic na nejakom pomalom ho.vne
Ty kde čítaš? Veď svoje dôvody vyložil hneď v prvom odstavci - píše presne o tom, prečo chce väčší výkon a valec navrch. Tentoraz sa ho musím zastať, aj kď sa teda zrovna radi nemáme.Vidíš len svoju pravdu a to ostatné akosi prehliadaš.
Jazda mimo obce sa nevylucuje 3-valec. "Citit sa lepsie v 4-valci" nie je argument. Minuly vikend som absolvoval Kosice-Berlin a naspat v lavom pruhu dialnice na limite danom premavkou a cestou. 2x Berlin, 1x Praha, asi 5x Vieden, 1x Rumunsko...nebudem to ratat. Som aktivne zijuci clovek, na vyletoch som aj castejsie, soferovanie si uzivam a auto plne vyuzivam, prepravujem v nom bicykle, skrine, na streche rohove vane, 4,5-metrove kanoe...atd....
Dnes, ked sa 2-valec (!) montuje do Alfa Romeo, mi pride smiesne potrebovat na vylet, raz za tyzden mimo obec, 4 valce. Prosim, ak sa niekto "lepsie citi v 4-valci", neda sa mu to vziat. Ale je to ako argument pre Kiu, ze sa "niekto lepsie citi v Kii". Skoda nikdy nebude lepsou Kiou ako Kia. Tu vsak ide o objektivne stranky.
citit sa lepsie v 4 valci znamena lepsi vykon, vacsi krutiaci moment, vyssiu aktivnu bezpecnost kedze je tam vacsia rezerva vykonu, lepsiu dynamiku a kulturu chodu a vyssiu spolahlivost
dufam ze uz teraz sa chapeme, napisal som to ako pre sprosteho tak dufam ze chapes :yes:
Kolko modernych 2 alebo 3-valcov si vobec vyskusal, nie to nabehal s nimi vyssi pocet kilometrov, aby si mohol sudit nieco o spotrebe 6-valca? Dobre, ze pises ako pre sprosteho. Je dolezite si totiz po sebe vediet precitat....
Rekord po 4 litre benzinu (1050kg), pri lahkej nohe cca 4,5. Po prerabke na LPG (1090kg), priemer 6,6, rekord cca 5,7. Na plny plyn som na LPG siel az teraz. Spotreba kusok nad 10 litrov (len dialnica a len plny plyn). Bavime sa o rychlostiach nad 140, max 156 (otacky okolo 5000 min-1). Okrem toho ake percento km nalieta clovek s malymi autami po dialniciach a akou rychlostou? V beznej premavke, pri dynamickej jazde a tazkej nohe mimo obec do 6,5 litra benzinu bez najmensich problemov. Je to vysoke auto s velkou celnou plochou a s vysokou hmotnostou vzhladom k dlzke 3,7m.
neviem, pytam sa preto lebo mi pride pohodlnejsie ist aj po tej dialnici 130 na siestej rychlosti a tocit nejakych 2500 otacok ako pri 4500 otackach na HTP.. A spotreba bude taka ako mas aj ty, akurat mas lepsiu dynamiku a tym v podstate bezpecnejsie vozenie. Ale to uz beriem vyssie kubatury ktore sa do tychto drobcov nedavajum uznavam..
mam dva nicky, ved to uz tu vedia vsetci,zalezi z ktoreho compu som prihlaseny, nechce sa mi to tu vysvetlovat... vyhladaj si to v historii. White label jossa a bmw tucko z toho boli tri dni vlhki ked to zistili. Tak si zapamataj, peet1980 a bordeaux som ja, jeden a ten isty clovek a neutajujem to lebo mi je to jedno. Dva nicky dve konta dva notebooky. Mam to kvoli mailovym notifikaciam, That's all folks.
Nezisťoval som to, teraz som si to konkrétne všimol. Tvoja vec. Neviem prečo, nepôsobí to sympaticky. Tvoja vec. Ja sa z rôznych počítačov prihlasujem rovnako. ;-)
107 vynechám protože to už je přece jenom konstrukčně dost letité auto...picanto je v současnosti ethalonem kategorie, má vyspělý design, interiér na úrovní o třídu větších soupeřů a všeobecně na mě působí vlemi hodnotně a dospěleji než citigo-toť můj názor
co do ceny vyznívá citigo ve srovnání s konkurencí velmi příznivě...ačkoli i já jsem se na začátku řadil ke skeptikům jakou koncern nastaví cenu tak jsem příjemně překvapen(ve srovnání s konkurencí), na druhou stranu je zřejmě vidět že koncern postupuje tak aby udělal místo dražšímu Upu...kterej bude začínat jistě těsně pod 200 tisíc...bohužel toto jen potvrzuje jak mají mini u nás v ČR těžký život...do 200 tisíc se dnes dá celkem bez problémů nakoupit auto třídy B(i když nepochybně méně vybavené) a dokonce po plošném snížení cen se dá dokonce koupit i základní megane za 199 900(s financováním tedy přihoďme tak 20 tisíc)!!! na tohle už třída A trochu ztrácí argumenty a zdá se že renault pochopil z evropským aut nejlépe jak nastavovat ceny svejch modelů...
očekávám že citigo se v čechách vyhoupne do čela prodeje...v picantu má však velmi zdatného soupeře...to je jisté...a v bratrech z NSF také...
a příští rok bude i v NFS >:D Ne, dělám si srandu. Je fakt, že interiér Picanta působí o třídu vyspěleji, Škodě by prospělo pár "chromovaných" prvků na střdovém panelu, volantu a i ty budíky by mohly být lepší. Naopak mi třeba z fotek nevadí nečalouněný pruh na dvěřích, který i vevnitř připomíná, jakou barvu auta vlastně řidič sedlá (manželčino růžové) ;-)
proti plechům v interiéru taky nemám nic...i když tohle na dveřích vážně evokuje 120L >:D nevadil by mi třeba pruh plechu v barvě exteriéru na přístrojové desce...trochu by jí osvěžilo...vůbec design palubky(v kombinaci s černobílým znakem na volantu) na mě působí dost stroze...až skoro staře...v porovnání s picantem obzvlášť...i když kvalitě a ergonomii v citigu nepochybuju...tak na tom designu trochu popracovat mohli...alespoň použít trochu jiné odstíny...jestli to bude v základu komplet šedé(a to že to asi bude) tak to nebude nic moc vábného...do těchto miniaut sluší stylové interiéry jako je třeba v 500 :yes:
nie je to o pocte dveri lebo citigo tiez bude 5dverak, nie je to o dizajne lebo ten sa paci kazdemu iny a kazdy ma iny pohlad na dizajn, nie je to o kvalite lebo dnes nekvalitne auta uz neexistuju, nie je to o rozmeroch lebo tie su na par cm skoro zhodne, nejde o kufor kedze tieto auta sa nekupuju kvoli kufru.....
takze voco de? ...........
ide o motor :yes:
kym kia nam ponuka plnohodnotny stvorvalec o objeme 1,2l vykonu 63 kW a krasnych 121Nm s ktorym bude bezpochyby radost jazdit v citigo to clovek bude zmykat s 55kWovym trojvalcom o objeme 1l s ubohymi 95Nm ;-)
kto si mysli ze si kiu radsej ako skodu kupim pre dizajn myli sa, skodu mam rad ale motoricky citigo skutocne nema sancu na picanto, preto u mna kia jasna volba
motor je to v com ma picanto obrovsku vyhodu :yes: s tym silnejsim motorom bude picanto uz ziadielko navyse je silnejsi motor aj istou zarukou vyssej aktivnej bezpecnosti a istej spolahlivost kedze motor sa nebude tolko trapit a nebude jazdit vzdy naplno.
o kvalite sa bavit nebudem ta je uz vsade super, ale kia sa mi aj po stranke interieru paci ovela viac navyse ma clovek skutocne pocit ze sedi aspon v malom aute nie miniaute ale v citigo je to skutocne ako v nejakom hrackarskom aute pre deti bohuzial
a ako niekto vyssie pisal citigo vyzera spredu staro uz aj ked je nove ale kia je skutocne lahodka aj pre oko
Re: picanto ma oproti citigo jednu obrovsku vyhodu
Preco by sa mal 55kW litrovy trojvalec trapit, a uz vobec, preco by mal jazdit vzdy naplno (na rozdiel od motora 1.2 v Kii)? Ani 44kW sa nebude pri jazde nad povolene limity trapit. Pises, ze Citigo si nekupis, no podla takych reci si asi nekupis ani Picanto. Iba ak 1:43, v tuningovej uprave s 8-valcom.
Ak by si sa okrem max. vykonu pozrel aj na hmotnost oboch aut a popytal niekoho, kto Ti pomoze porovnat tieto hodnoty, mozno by si prisiel na to, ako malo ponuka Kia vykonu navyse a za aku obrovsku dan na spotrebe.
Re: picanto ma oproti citigo jednu obrovsku vyhodu
Už sa tiež opakuješ. ;-)
Jeden tu vyzdvihuje Picanto, druhý Citigo. Ja si myslím, že reálne sú na podobnej technickej úrovni. Rozhodne nie sú kórejské a iné vozíky zaostalejšie a Škoda technicky zvlášť vyspelá. Hrá sa na cenu, a tá veľa priestoru nedáva.
Ak Škoda ponúkne niečo navrch, nechá si to zaplatiť. Zatiaľ má o pár dverí menej, čo môže byť pre niekoho rozhodujúce. Alebo aj nie. Ja by som Citigo nebral - ale niekomu sa práve môže páčiť. Ale jednoznačne medzi autami v tejto triede nie sú tak diametrálne rozdiely v technike, ako tu niekto tvrdí, aby som sa primárne rozhodoval podľa nich.
Re: picanto ma oproti citigo jednu obrovsku vyhodu
citigo nevyzdvihuji. Konstatuji čísla.S citigo nemám vlastní zkušenost, jediné co vím jsou testy které jsem četl. Nemám důvod jí řadit na špičku třídy. Vím jak koncern umí šetřit když chce.
Re: picanto ma oproti citigo jednu obrovsku vyhodu
Do mestského mini auta ti litrový trojvalec stačí s prehľadom. Jedna-dvojka z toho diaľničný koráb aj tak nespraví, a iba zbytočne zvýši spotrebu pri skákaní po meste.
Proč pořád autoři zmiňují, že Citigo nemá ve třídveřové verzi otevírací zadní okna a okno spolujezdce se neotevírá u řidiče? Upřímně, jak často ve vašem voze otevírají cestující zadní okna? Navíc, pokud má auto klimatizaci, tak nikdy. Stejně tak nemám nikdy potřebu otevírat okno spolujezdce. Myslím si, že zrovna toto jsou dobře ušetřené náklady = byla by to zbytečnost.
Odpoved je jednoducha. Lebo je to Skoda! Co tam po tom, ze takto riesene el. otvaranie okien maju aj kolinske trojcata, ci Suzuki Alto... (teda porovnatelne auta)... Alebo, ze premiova DS4 nema ani napriek 5 dveram vzadu otvaratelne okna... 3-dverove Citigo, na 99% vyuzivane max. v dvojici nema vzadu vyklapatelne okna. No skandal!
Kdyby to tam nebylo tak tu zase někdo bude pištět jak je to zaplacené, že TO NEMÁ OTEVÍRAZELNÁ OKNA ale to ostatní ano, jaktoze se to zamlcuje, hanba! ;-) >:D
Tak ty zadní okna jde pochopit,menší náklady,méně pochopit to jde ale při nejvyšší výbavě(Fiat to měl v 70tých letech už od střední výbavy) co již nelze pochopit je pouze "ČTYŘI" odstíny karoserie z toho jen jedna bez příplatku(červená). [odkaz]
Okná sa otvárajú často. Sadneš do rozpáleného auta, zapneš klímu a ideš? Blbec. Otvorím okná, vyženiem prehriaty vzduch a až potom chladím.
Zadné výklopné okná sú snáď najlepším vetraním, často spravia v interiéri príjemnejšiu klímu ako permanentne hučiaca klimatizácia.
Otvárať spolujazdcovo okno je normálna vec, ak nechceš, aby ti fučalo do ucha. Celý rok nie je leto a 35°C. A ak sa chceš spýtať na cestu, robíš to ako, zastavuješ v protismere pri ľavom chodníku?
Obe veci (ovládanie okna aj vetračky vzadu) stoja bagateľ, a ich absencia je nepríjemná.
Tak to zkus třeba přes babičku, které nejde vysvětlit, že okno se otvírá tím tlačítkem na dveřích (jo, jednu takovou mám, bohužel). Za jízdy vyloženě bezpečná záležitost...
Kolik lidí neumí stáhnout elektrické okno a nebude to schopno provést ani po školení? Proboha mi tu netvrď, že se obklopuješ (s prominutím) naprostými idioty.
To nie si sám. Ale v takom, čo malo okná na elektriku a k spolujazdcovmu si sa beztak musel načahovať, v takom si nejazdil...
Ono ide to to, že je to na hlavu, to bola fakt dutá hlava, čo to vymyslela. AK chceli šetriť, mali dať obe tlačidlá nieka do stredu pred šaltpáku, a bolo by to vyriešené.
Ovládanie okien v strede je často kritizované, ale ak sa nad tým človek zamyslí, je to lepšie ako vo dverách. Ľavou držíš volant a pravou kvaltuješ, ovládaš klímu, rádio - tak prečo nie aj okná?
Píšeš správne- pohodlné to neni. A môžem ešte doplniť- je to nebezpečné. Keď potrebujem prevetrať interiér, často otváram okno na spolujazdcovej strane aby mi nefučalo do ucha. Naťahovať sa za jazdy k spolujazdcovým dverám, kumšt no.
Kdysi dávno, za devatero horami, a devatero řekami, bylo auto, co mělo všechny okna na švihadla. A lidi s ním jezdili a jezdili a nijak jim to nevadilo...
Vtedy tie autá žrali 7-10 litrov, jazdili s plynom na podlahe 140, a na stovku im to trvalo malú večnosť - a tiež sa jazdilo... To sú mi argumenty, chlape... :*)
Pokud ti to vadí, můžeš si to dodělat, nebo koupit něco jiného. Dokola se o tom bavit, mi připadá jako stejná pitomost, jako nadávat na to, že S-kový mercedes se nedělá v komíku. 8-s
Trafil si kliniec po hlavičke - kúpiť si niečo iné. ;-):yes:
Ale pripadá ti to zle, proste VW spravil prehmat za pár drobných, ktorý je a bude predmetom kritiky. Uvidíš, že zakrátko to spravia a bude to medzi 1111 vylepšeniami, ktoré na aute spravia. :-)
hlavne ze u Dacie tu ti sami, co jim nyní nevadi ovladani okna jen u spolujezdce, vykrikovali, jak je debilni obladat okna na stredu palubovky... asi tak... :no:
Někdo zas dá raději 4 t. € aby měl (byť mrňavé, ale) alespoň "trochu" auto.. ;-)
PS: A srovnání vozů "dle kategorie" (byť s ROZDÍLnými cenami) je celkem "běžné", nebo..? :-)
Věc je prostá, ovšem musíme na ní nahlížet optikou třídní ambivalence. Totiž tato, a zejména tato třída je jak koncentrátem reálných tužeb i toho nejskromnějšího prosťáčka, tak přirozeným přístavem pro jedince, který sice žije v obecné poloze prémiový život, avšak stav dopravy ve velkých městech, koneckonců i jistý životní, nikoliv zatraceníhodný styl, jej vede právě do třídy mini, ne snad jako je tomu v případě předznačeného prosťáčka v podobě modly na deset patnáct let, nýbrž jako aktuálně reálné řešení rychlé přepravy v přeplněných ulicích měst. Ano, dnes je ve třídě mini zastoupen jak garážový a v podstatě v jistém srdcebolném smyslu i nezáviděníhodný low end, tak i prestižní (skoro)prémie, a to nejen v rovině pocitové, nýbrž i v rovině estetické, technické, kvalitativní. Posledně uvedené samozřejmě dopadá směrem k novým esům třídy - Up!, Mii a CITIGO. Tuto jistou třídní rozpolcenost chápej však jako klad, nikoliv jako zápor, vždyť vezmeme-li do úvahy i životními okolnostmi vynucenou skromnost, která řadu jedinců naučila i šroubováky housti... pak i oni mají dnes velmi slušnou možnost neokopávat na florenci območené rohy, i oni mají prostou však radostnou možnost jezdit ve vlastím autě, například v picantu či ve sparku.
Nahoře máme (než) diskusně vygenerované potenciální konkurenty. Popravdě, oni to žádní konkurenti nejsou, neb mezi picantem a Upem by mohl volit leda slepec... Avšak přijměme tuto elektronickou, resp. papírovou hru na peška, co chodí okolo garáže, a pokusme se najít přirozené cesty v této třídě, cesty jak pro notorické prosťáčky, tak pro třídní společenské elity.
Žel, nová Koncernová trojice trčí natolik výrazně, že jakákoli diskuse musí logicky sklouznot než do tenat argumentační sebezác***sti, předurčené vlastní rodovou garáží, či (v lepším případě) holou větou - bravo CITI, která jakkoli krátká, přesto dokonale vypovídající o stavu třídních poměrů.
Tedy co vytěžit z dosavadních informací o esu třídy, o CITIm? Tak především, že jde o vůz, který je obdařen mistrovskou tvůrčí invencí, mistrovským stavem techniky, a především důsledně mistrovskou znalostí potřeb a tužeb potenciálních kupců. Zadání je přitom velmi přesvědčivé, současně prosté - hlavně se nesnažit podsouvat majiteli, že si koupil jen o metr a pů kratší S-klasse, hlavně se nesnažit majiteli podsouvat, že běžná výška evropské populace končí u stočtyřiceti centimetrů, a naopak - majitel musí vědět, že kupuje vůz, který má špičkovou motorizaci, dokonale třídně nakonfigurovanou kabinu, že vůz je důsledně čtyřmístný, že má opravdu dokonalá sedadla a že z nich má dokonalý přehled kolem sebe. V neposlední řadě je nutno ocenit ještě jednu vlastnost, Koncernová trojčata "umí" příznačně dokonale balancovat na hraně užitné a ikonické. To je rys v této třídě nevídaný, ojedinělý a jediněčný. Cenou se při tom všem podařilo atakovat nejlevnější hráče trhu. Neuvěřitelné.
A tedy neutíkáš-li koupí miniauta takříkajích pendolínu z lopaty, můžeš-li si dokonce dovolit vydýchat svůj společenský status a v klidu své domácnosti si vybrat v této třídě vůz pro svou potěchu, pak tvé kroky logicky povedou do prodejny Škoda pro CITIho.
Vlezl jsem ilustrativně na konfigurátor Škody a upřímně píši, že jsem předmětnou nabídkou doslova nadšený. Konfiguruji tedy jedno třídní eso pro předznačeného (mini)kovboje:
Za Kč 219.900,- vybírám silnější špičkový tříválec ve výbavovém stupni elegance. V něm mě dokonale usazuje do ušáku rozsah výbavy, a samozřejmě ta její část, která pojednává o bezpečnostních asistentech:
2 reproduktory (pasivní)
Airbag řidiče a spolujezdce
Anténa s příjmem AM/FM
Boční a zadní okna tónovaná
Boční airbag řidiče a spolujezdce
Bubnové brzdy zadní
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním a safesystémem
Kola z lehké slitiny "Apus" 5J x 14"
Easy-Entry
Elektrické ovládání oken
Halogenové světlomety
Hlavice řadící páky z plastu
Hlavové opěrky vzadu
Klimatizace s mechanickou regulací
Lakovaný nárazník v barvě vozu s chromov ým rámečkem chladiče
Madlo ruční brzdy z plastu
Make-up zrcátka vpravo
Mechanické výškové nastavení sedadla řid iče
Mlhové přední světlomety
Odkládací schránka spolujezdce uzavírate lná
Palubní počítač
Pneumatiky 175/65 R14
Posilovač řízení
Interiér "Nano"
Prachový a pylový filtr
Označení modelu v základním provedení
Přístrojová výbava HIGH v km/h, chromové orámování přístrojů
Rádio s CD
Sada nářadí
Sklopný držák nápojů ve střední konzoli
Set na opravu pneumatik
Spínač denního jízdního osvětlení
Stěrač zadního okna s ostřikovačem a cyklovačem
Vnitřní zpětné zrcátko odcloněné
Vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná, vyhřívaná
Vnější zpětná zrcátka a kliky v barvě vo zu
Vnější zpětné zrcátko vlevo, asferické
Zadní opěradlo dělené, sklopné
Zakrytí zavazadlového prostoru
Zpětné zrcátko vpravo, konvexní
Úroveň výbavy Elegance
Čtyřramenný volant PUR
Bezpečnost, funkčnost, komfort
Elektronický program stability ESP
Volím černou metalízu za 9 tisíc a černou kabinu. Z extras přihazuji vyhřívání (!!!) sedadel, výškově nastavitelná sedadla a kožený (!!!) volant, to vše bratru za 11 tisíc. Za šest tisíc volím parádičku z jiného světa - tempomat (!!!) a za dva tisíce přihazuji další čtyři reproduktory. Výsledná cena nedosahu ani na čtvrtmeloun. Neuvěřitelné, za necelou čtvrtku auto na slitině, s koženým volantem, tempomatem, vyhřívanými sedadly, klimaticací, rozsáhlou bezpečnostní výbavou a s výborným výkonem. Nemám absolutně žádnou motivaci šilhat jinam, jednak mám voči, jednak vím, kde žiji, a své peníze utrácím vždy s hlubokým rozmyslem, zejména, pokud jde o auta...
P.S. Neexistuje dilema, existuje jen a než... CITIGO :yes:
:yes: U mna mozno v zelenej, no 44kW a asi bez kozeneho volantu, plus 15-ky kolesa, system automatickeho zabrzdenia, vyhrievanie sedadiel, tempomat mozno tiez, reproduktory mozno postacia aj 2 a pribalil by som este ten paket pre zle cesty, no urcite by som pockal na 5-dverak. Ak si za 2. par dveri nenechaju mastne priplatit, tak do 250000 Kc by som sa vosiel tiez.
Na tom škodováckém konfigurátoru zatím není všechno doladěné, zatím tam na tom pracují, jinak souhlas, čtvery dveře, muziku dovybav, to dělá jízdu příjemnější, tempomat se dá v tomto voze oželet, ale za vyhřívaná sedalda bych se přimlouval rozhodně.
Tak, tak, vyhrievanie sedadla musi byt. Nie som snob, prave naopak, auto zasadne usporne, ale na vyhrievanie sedadiel sa rychlo zvyka. Mam ho az v mojom 3. aute, ale aj 4., 5. (ak budu), ho budu musiet mat tiez :-) Bez neho by to mala Citigo u mna nastrbene.
Stav dopravy ve velkých městech mě čím dál více žene tak maximálně do náruče hromadné dopravy a ne těchto pidiaut. Ono je totiž nakonec jedno, jestli v té koloně stojím s Citigo, Picantem, Méganem nebo třeba X6, když pak smutně koukám, jak mě objíždějí vyhrazeným pruhem autobusy nebo po kolejích tramvaje...
Prahu už jedině hromadnou, autem je to trápení.
Neřekl bych... nepotkávám je tam, kde bych je čekal. Miniauta jezdí na vesnicích a menších městech jako malá rodinná autíčka, ve větších městech převažuje nižší střední, velkoměsta zaplavují auta střední a vyšších tříd... Nezdá se ti to nějaké převrácené?
Priklad z Kosic: Hromadna doprava je tak draha, ze este za cias cien LPG po 22Sk vychadzalo ma to lacnejsie na Favorite, ako MHD. A co sa zmenilo? MHD aspon 2-krat opat zdrazela a ja som 2-krat znizil naklady na PHM :-). Ale vseobecne:
MHD je tak draha, ze ludia pri danych cenach radsej pojdu autom. A co spravi vedenie stratoveho MHD? Prepocita cenu cestovneho podla noveho, znizeneho, poctu cestujucich a zdrazie. To vsak boli cisla pri povodnom cestovnom, takze cestujucich opat ubudne. Na to vedenie MHD opat prerata cenu a opat zdrazie. A opat cestujucich ubudne. A tak dookola. Takze nie 20, 10, ...rokov, ale 10, 20, .... 100....atd rokov... :-/
nebuudou :-) prostě na vesnici liddi maj MAX na JEDNO auto, se kterým JEDEN řidič jezdí za prací 30 km denně do práce :-) a hledá co NEJlevnější a NEJúspornější auto :-) Inu ceny západní, včetně paliv.... a platy čtvrtinový :-)
a ve městech maj platy vyšší, za prací nejezdí tak daleko.... a je to tam samej papaláš :-)))
kterej maá na ty vyšší třídy :-)))) žer to co žer my se přece neencháme omezovat jako v USA :-)
Až na ten výkon teda, ten by som nazval skôr primeraným ako výborným. ;-)
Dal si si prácu. :yes:
Ale aj tak Citigo nie. Aspoň zatiaľ. Minimálne ten jeden pár dverí proste chýba.
Jen vypíchu fakt, že za 5d variantu se bude připlácet v Německu 500 Euro, u nás bych to viděl na 10-15 tisíc. A i poté se základní 5d vleze s přehledem pod 200 tisíc.
Tipujem, ze tych 500 EUR je v Nemecku za 5 dveri u VW, ktory ma vseobecne vyssie ceny, takze ja by som to videl o nieco lacnejsie ako tam, takze urcite menej ako 15000Kc. Moj tip do 400 EUR.
Nakonfiguroval jsem tam tak trochu průměrnou výbavu a byl jsem na 250.Celkově je to prostě nicmoc hranatá krabička. A pořád jsou to jen tři dveře. Za ten peníz už by se určitě našlo zajímavější vozidlo i kdyby o něco větší. TOhle je vyloženě prosťácká bída.
Mám dojem, že GTI pracuje u ŠA nebo VW, tak proto takové nekritické chvalozpěvy.
Fakt nic mě nepřesvědčuje o tom, proč by mělo být Citi nejlepší. Spíš to bude to Picanto. Vsadím boty, že to bude vidět i na prodejích. Vsadíš je taky GTI?
Tolik (ne)auta za 219.999,- kč? ;-)
PS: Já tedy NEbýt fanynka Renault Megane, ale já slyšet že on již od 199.990 kč se dát koupit - a to z mého pohledu velmi, ale opravdu VELMi snadné rozhodování být.. :-)
Proč Megoše, když můžu mít dráž toto, že >:-[] . Inu Value for... má v Bohemii naprosto jiný level. Obzvláště na těchto stránkách někteří k cenovce a příplatkové u některých nejmenovaných značek přistupují stejně velkoryse jako 007-ka k ruletě...
Občanovi je to jasné roky, některým to z mnoha důvodů nebude jasné nikdy a těch, kteří z toho profitovali, profitují a profitovat budou, se to zase netýká >:D . Nicméně nedivme se, že to tady tak vypadá -> než Němec vydá marku ( pardon, euro ), x-kráte ho obrátí. Zde je vše jinak, ovšem to je na dlouhé povídání...Tady je poker face při jakékoliv platbě ctnost.
Nu však ekonomická krize je (dle některých teorií) jen "ozdravný" proces (aby se "vše v dobré obrátilo", na "správnou cestu vrátilo"), myslím že "prozření" čechů, rsp. "správné" ekonomické chování k tomu patří = bude to (trochu) "bolet", ale NEsprávný vývoj v zemi se možná "správným(-ějším)" směrem "vydá" ;-)
PS: Ne že bych to NEčekala, nicméně "ofic." prohlášení Angely Merkel ohledně "krize a hubených let pro příštích DESET let" ... tahle auta možná budou VĚTŠÍ hit než by se nám dnes chtělo věřit.. :-|
Tak když Angela kýchne, tady ležíme se zápalem plic. Prozření ??? Jde o to čeho se má týkat, jestli je jí ( společnosti ) pouze pochopení k čemu ( samozřejmě není ) , a je-li vůbec v jejích možnostech něco ovlivnit i vzhledem k možným událostem globálním.
Ona je Angela optimistka ( musí být ) a až se zvednou všechny sukně - ne jen ty lacině stržené jižní, bude o zábavu postaráno a může dojít k dramatickému boření mnoha mýtů a dogmat dneška...
Sama víš, že to co bublá a hrozí v budoucnu nepěknostmi, není v stávajícím "metabolismu" současnými postupy léčitelné.
Pokud vezmeš v úvahu i jen část možných hrozeb, tak kdo ví, jak to nejen s koupěschopností dopadne a jestli se vůbec bude prodávat... ;-)
PS: To o té krizi, respektive světlu na konci tunelu, se hezky čte a poslouchá, jen jaksi není zřejmé, co bude "stát" ( nemyslím jen finančně ) ta cesta tunelem...
Pochopitelně že to (takhle) NEní "léčitelné" (ale "léčitelné" to JE - a možná by to NEmusel být až TAKový problém ... ale VYŽADUJE to ZMĚNY ...
... což asi BUDE "trochu problém" ;-)
Co se koupěschopnosti týče, docela mne ŠOKLA nedávná návštěva jednoho menšího německého městečka kam ROKY před Vánoci jezdíme - ta "omezená" výzdoba, některé obchody zavřené, jiné (před Vánoci!) prodávající se slevami - to NE"působilo" VŮBEC dobře... :-|
PS: Cesta tunelem bude stát za ......, ale myslím že je ŠANCE, že tahle situace politiky "donutí" začít fungovat (alespoň TROCHU "normálně" - ono vlastně stačí ekonomkým "přirozenostem" NEbránit - to by MOHLi "zvládnout" :-)
Prostě (totálně) "zkostnatělá" Evropa se potřebuje "probrat" začít "normálně" fungovat - což je sice TĚŽKÝ úkol, ale šance snad JE
Změny 100%, ovšem jaké a koho by se měly v jakém rozsahu týkat ??? Toť otázka. A ruku v ruce s oněmi družičkami dojde k vyostření, eskalaci v mnoha dalších oblastech. Ono se o změnách a obětech druhých tak hezky mluví, píše a vše je přece tak jasné...
Já jsem skeptik, víš sama velice dobře jako ekonom, jaký recept je nejúčinějším restartem ekonomiky a především obrovským ziskem pro bankovní sektor...
A ono "normální fungování" je terminus technicus, jehož význam má pro mnohé různé výklady, navíc je stařičká Evropa úzce svázána nejen sama o sobě a mám ten dojem, že na její konto někteří "spojenci" šikovně přepisují svoje účty...
Změny by se měly týkat ne "koho", ale "čeho"..
Ekonomické prostředí v Evropě se MUSí "posunout" směrem k (daleko) větší "pružnosti" = mnohem méně omezení (vlastně jen "základní" jednoduchá "pravidla hry"), což je v praxi mnohem méně "sociálních jistot" (Evropané jsou na ně sice zvyklí, ale myslím že DŮKAZŮ že "na ně NEmáme" už je k dispozici celkem DOST..
Ony "družičky" příjdou(-šly) HLAVNĚ proto, že jsme si "hráli na kontinent sociálních jistot" (zatímco ostatní ne) - t.j. asi jako by jeden tým fotbalistů hrál v kopačkách a druhý (ten evropský) "pro jistotu" v bačkor(k)ách..
.. asi by šel vymyslet lepší příklad, ale zas TAK "mimo" NEní. Osobně si myslím že zas TAKové "drámo" by změny být NEmusely (ale že bohužel - neb v oněch změnách politici NEdají na ekonomy a NEbudou schopní voličům řícit a hlavně vše dělat "na rovinu - to BEZ "problémů" NEbude.. :-|
PS: Pro mne je "normální" fungování dodržování základních ekonomických pravidel a NEvymýšlení "komplikací navíc" (bohužel jak jednoduše to zní/a jak jednoduché to vlastně i je, tak SLOŽITÉ je to prosadit to do reality
PPS: To jak ("socialisticky") se evropa chová ke svému bankovnímu sektoru (raději) NEbudu komentovat ;-\
No a já to vidím trošku jinak a zdaleka nejde jen o problém Evropy ( dokonce bych řekl, že jsou vysledovatelné příznaky "připisování" na její účet od spojence ) a paradoxně při uplatnění pravidel zdejších, by právě onen spojenec klesl na kolena jako první...Každý se tváří, že jde o problém posledních let, ale to je vědomá lež. Počátky hledejme před více než třiceti lety jinde než bude tebou deklarováno.
Velice často zní klišé o tzv. sociálním státu jako příčině všeho zla a ono mnohem více financí mizí kdesi jinde...O tom by v různých dekádách mohli vyprávět lidé jako Soros, jeho souputníci i následovníci. Mohli by promluvit deregulátoři ala A.Greenspan, výkonné managementy mnoha fin. korporací a bank,etc...
Ještě nikdo přesně nespecifikoval, co to sociální dávka vlastně je - ano, podpora na prac. úřadu je zřejmá každému, ovšem co takhle opakované náklady na sanaci bank ( v Bohemii oblíbená beztrestná činnost a např. jistý nynější dovozce premií zasekl cca 6 miliard - JEDEN z mnoha, jinak zváno privatizace zisků, socializace nákladů ), náklady na arbitráže díky vědomně špatně uzavřeným smlouvám, nezvládnuté veř. zakázky, kde v místních rozpočtech každoroční mizí 60-100 miliard, etc. placeno či připsáno na účet SR, potažmo občana? Za 5 let se dluh zvýšil dvojnásobně viz: [odkaz] a to se škrtá na soc.výdajích raz dva...
Mohu argumentovat hooodně dlouho. Politici jsou vlastně součástí globálního kapitálu a jeho dnešní podoba je jen a jen výsledek deregulace, nic víc, nic míň.
A neustále vynechávám problém přistěhovalců, jejich natality, importu jejich sociálního systému včetně náboženství a vzrůstajících nároků, viz dobytí Evropy přes vagíny...
Můj otec byl ekonom z rokem narození 1925 a on tvrdil, že skutečně dobrý ekonom nemůže být pouze ekonomem, ale zároveň by měl mít dobré znalosti v sociologii, historii a filozofii, neb jde o vědu komplexní - což se jaksi vytratilo zrovínka tak jak zodpovědnost . O to více vítězí jednoduchá hesla, mediální tlak a pokrytectví.
Nemá cenu šermovat tady grafy, mnohem výstižnější je toto satirické pojetí z Británie jdoucí na komoru - [odkaz]
Pust i další - krátké, humorné, k věci...Až zamrazí, když si uvědomíš, že to má k realitě tak blízko...
- ALEŠe MICHLa a (jeho stránku "Veřejný dluh České republiky") znám a s naprostou většinou jeho názorů SOUHLASím..
- váš "pohled" (s nímž mimochodem také SOUHLASím) se (přece) NE"kříží" s mým! ;-)
- i můj otec byl (ročník 43 - minulý měsíc "zvítězila" rakovina slinivky) byl ekonom a to on mne "dovedl" ke "klasické" rakouské ekonomické škole (ke které se nyní v posledních letech "najednou" tolik ekonomů hlásí), která dle mne PŘESNĚ splńuje to, že není "pouhou" ekonomií - ale jak (i zde) občas píši, vzniklá ve "FREUDovské" Wien je "přirozená" pracuje s "realitou", (dle mne) spojuje právě ekonomiku se sociologií a snad i filozofií = kdybychom dle NÍ "fungovali" (její "pravidla" dodržovali - což JE jednoduché!) žilo/bylo by se nám mnohem Mnohem a MNOHEM "lépe" a snadněji atd. Bohužel tak jak to jednoduché "teoreticky" (zjednodušeně řečeno fungovat dle jednoduchých, "širokých" a jasných pravidel ale STRIKTNĚ je dodržovat), tak (neskutečně) "složité" je tato (jednoduchá a jasná) pravidla uvést/prosadit do praxe (neb to ti "vámi zmiňovaní" jednoznačně NEchtějí - čím "zašmodrchanější" jsou "pravidla hry", tím - pro ně - "lépe" :-|
- v otázce "celosvětových", tedy vlivu "mocných" na politiky atd. se shodneme, já ale "tuvám na svém" ;-) ohledně "sociálních jistot"/rsp. NEkonkurenceschopnosti Evropy. "Krásným" příkladem je Řecko, kde si před nějakými 30ti lety otec současného (no "minulého") premiéra začal občany "kupovat" ála o desítky let později v česku Špidla (a jeho "Zdroje tu jsou" - ale na půjčky a úroky budete platit VY ... tu část po "ale" bohužel už "davům" NEříkal nahlas ;-)
- ohledně "dění" v české státní správě raději NEmluvit - "tunelování" (jedné každé) STÁTní zakázky, stejně jako naprosto zoufalá NEproduktivita práce státního sektoru je "BEZ KOMENTÁŘE" (ale "od toho" je ekononická krize a TA by si mohla "vynutit" změny i v této oblasti - jako první "minimum" myslím že nyní se "krade/tuneluje/podvádí" maličko "hůře a komplikovaněji" než v dobách růstu a "blahobytu"
- já tou "evropskou sociální politikou" NEmyslím jen "sociální dávky", ale "celé fungování systému", je PŘÍLIŠ "ochranářsko - socialisticko - nepružný"
- (bohužel ;-\ ) to jak fungovala "západní/svobodná" část Evropy už asi NEzažijeme, ono dnes také "platíme daň" za otevření hranic/železné opony a "zprůměrovávání" té docela HODNĚ vyspělé části s částí místy až zoufale "zaostalou"
Musím běžet
Pěkný den :-)
Nejprve skutečně upřímnou soustrast s odchodem tak blízkého člověka. Vím o čem mluvím, protože tatínek i maminka již nějaký rok nejsou mezi námi.
Pro upřesnění - jak jistě víš, nejsem ekonom, což je znát, nicméně sebevražedná spirála západní společnosti mi nedá nehájit svůj pohled na věc, obzvláště vzhledem k českým běsným reáliím.
K těm školám - ano, jsou poslední léta docela zmiňované, jak rakouská (jenž měla dvě větve ), tak příznivci tzv. laissez faire, tzv. Chicago boys M.Friedmana, nebo dnes módně dehonestovaná a vědomně mylně interpretovaná J.M.Keynese. V Bohemii se prsí Rakouskou školou tzv. Liberální institut, jehož charakterizují dvě profláklé persony, a to jistý Ševčík ( v minulém režimu učitel pol.ekonomie na VŠE a jednoznačný stranický karierista ) spolu se svým alter ego J. Schwarzem, nyní děkanem národohosp. fakulty VŠE v Praze ( po jeho jmenování údajně odešlo 40% profesorů, ale to nemám potvrzeno na 100% ). Dále ji reprezentuje jakýsi Šíma, ovšem některými je svou bezmeznou prezentací názoru, že se trh dokáže regulovat sám pasován za ortodoxního jedince až fundamentalistu.
Dnešek je právě reálným důkazem, že to prostě nefunguje a jde o inkubátorovou doktrínu stejně jako dnes pomlouvané jiné - citace 1:„Kapitalistická volná soutěž nesmí umožnit akumulovat majetek do aleluja.“ Velká krize není důkazem špatně fungujícího trhu, ale toho, kam se trh dostane, když pár jedinců ovládne většinu „zdrojů“. V tu chvíli se ekonomika stává neefektivní stejně jako centrálně řízené komunistické hospodářství, feudalismus, anebo České Dráhy. Na tento fakt upozornil pan Keynes, a proto jím navržený systém využíval skoro 100% zdanění nejvyšších příjmů - což byla pojistka proti zániku střední třídy. Navíc trh samotný spoustu věcí nezvládne - například univerzální zdravotní péči, obranu, anebo infrastrukturu. To jsou oblasti kde mají být zisky z daní použity...(tady je ona max.výše zdanění dnes nemožná )
citace 2:Já zase nesouhlasím s tím, že trh se dokáže regulovat sám. Neexistuje k tomu jediný reálný důkaz, neboť státy regulují vždy a všude. Libertariánský přístup mi připadá stejný, jako ten Marxův. Kdekoliv je nějaký problém, stát se tím samozřejmě začne zabývat, a tak je snadné napsat že „kdyby se tím stát neznabýval, ono by si to pomohlo samo“.
Co je důležité - ony tržní mantry totiž naplňují lidé ( co takhle studium chování opičích tlup, to je škola pro nechápavé, to je holá demonstrace pudů, jenž nás ovládají-někoho více, někoho méně, ale fakticky existující-a co teprve, když je umně modifikujeme...To je mazec, a o co jsme vlastně lepší? ), jenž kvůli zisku, výhodě, prospěchu , atd. ( co udělá s normálním jedincem cílený dárek v obchodě, od operátora...) je schopen neuvěřitelných věcí, a navíc v momentě, kdy jsme evidentně přemnoženi ...
Navíc díky kumulaci majetku mezi nemnoha subjekty dochází k chudnutí států jako takových, jenž nejsou schopny financovat a poskytovat služby , k nimž se zavázal a historicky je poskytoval a tudíž díky daňové politice vysává a likviduje střední třídu, přičemž zároveň vyrábí větší množství chudých a chudnoucích vrstev závislých právě na sociálních dávkách, jež se naopak snižují a zvětšuje se množina obyvatelstva ( teď nemyslím různobarevné problematické minority) nevratně lapená v chudobě, s téměř nulovou možností si polepšit, neb současně dochází k ústupu státu z oborů školství, lékařství, dopravy,etc ( služby se stávají nedostupné ), cena práce je podhocena a celé skupiny se dostávají do dluhových pastí ( stejně jako státy, jenž v rámci neodoktrín liberalizovaly a prodaly i páteřní, strategické obory do rukou nadnárodních skupin). Tady to probíhá on-line a s chemickým alim alias Kalousem jsme v Řecku co by dup...Existuje mnoho společných příznaků a dokonce se opakují stejně destruktivní recepty. Je to stejné jako chudokrevnému pustit žilou s tím, že h to jenom posílí a obnoví krvetvorbu - BLBOST!!!
Právě masivní deregulace bez odpovědnosti, ona globální volná neviditelná ruka v souvislosti s technologickým pokrokem především v IT, nebývalé zájmové, finanční i personální prorůstání vrcholového byznysu se státní správou včetně vládních pozic, stojí za stávajícím stavem. Chceš-li to jinak - jde o výsledek masivního uplatnění neoliberální politiky, neoliberálních manter v praxi.
To samé je sebevražedný vývoz technologií, now how a překotné stěhování výrobních kapacit za ůdajně "levnější" destinací - ano levnější pro FIRMU, ne pro stát, jemuž nepomohlo ani uplatnění manter o nízkých daních a po daňových prázdninách + dotovaných rekvalifikacích stejně mizí výrobce v dáli...Není možné soutěžit s někým, kdo je na steroidech, platí zlomek za odvedenou práci(nas mnogo), neřeší živ. prostředí, nemá volně směnitelnou měnu či ji direktivně drží v lati, s někým, kdo se neobtěžuje s patentním právem, s někým, kdo drží díky jmenovanému pod sukní inflaci a vnitřní dluh, s někým, kdo středověkým konfuciánstvím v praxi ždímá všechny zdroje ad absurdum a kde je v zájmu zisku totálně pokřivená jedna z nejdůležitějších oblastí ekonomie - TVORBA CEN, včetně přepravy...
Pokud budeme chtít dosáhnout takové "konkurenceschopnosti", v ten moment v reálu vlastně importujeme jejich vzor tzv. společenské smlouvy se všemi atributy a následky pro populaci - je ti to jasné???
Už dnes má pracovní stůl v těchto končinách mnohdy větší cenu než pracovní síla i v souvislostech.
De fakto neokonzervatismus, neoliberalismus, neolibertariánství účelově přestrojené za absolutní svobodu individua v posledních 30-ti letech téměř zlikvidovaly střední třídu, sociálně a ideologicky rozvrátily nejednu společnost a vyrobily nesmírné množství chudiny, radikalizovaly nesčetné davy a daly do pohybu masy ekonomických uprchlíků - na straně druhé raketově zvedlo zisky a koncentraci drtivé většiny bohatství v rukou úzké skupiny firem, skupin, osob... Proces nabírá na rychlosti, obrátkách a razanci.
Řecko je na dlouhé povídání a kupodivu 70% z dnešního dluhu bylo vyvedeno mimo Řecko oligarchy-to jsou věci. Roli v dluzích tam hraje armáda a napjaté vztahy s Tureckem, olympiáda, snadnost půjčky "odklonit" na soukromá konta a politický boj, přičemž bohužel doslova sebevražedné věci slibovala a v život uvedla pravice( dnes se tváří jako zachránce). Špidla byl svérázný člověk, nicméně s těmi zdroji to bylo tehdy malinko jinak - on chtěl šťourat ve velké privatizaci, šlo o omezení vývozu kapitálu a nekontrolovaného rozprodeje. Taky byl první, kdo veřejně přiznal, vyčíslil a do SR včlenil alespoň část tzv. transformačních nákladů ( kdysi se zametaly pod koberec ).A Kylie, pro daňového poplatníka v Bohemii byla místní pravice mnohem větším nebezpečím.Tady nemlich to samé - v 90-tých letech končí vláda tzv.české pravice málem hospodářským kolapsem, státní správa na kolenou, banky v rozvalinách a rozvrácený průmysl. Dnes media pravici slouží neuvěřitelně lokajským způsobem, tudíž je pod sukní totální rozvrat veř. financí a výběru daní ( kupodivu nikdo nechce platit, ač jde v případě firem, korporací o sakra příjemné sazby ), daňové mičurinství věčného Mirka jako takové ( 20 let u toho se všemi, 12xvyšetřován kvůli nakládání z prostředky atd, ano 12x a myslím, že nyní znovu), tichá privatizace zdravotní veřejné sítě a zdravotnictví spřáteleným finančním partnerům dle vzoru z USA za ideové pomoci US pojišťoven, budování x-tých pilířů důchodového systému v době, kdy důch. inv. fondy dostávají na zadek téměř všude(samozřejmě s účastí, přispěvkem státu) a snahy v budoucnu platby "odklonit" právě tímto směrem, unikátní krach monopolní sázkové společnosti , nezdaněný hazard, rozvrácená policie, st.zastupitelství, justice a st. správa, neuvěřitelná legislativní zmetkovitost, neexistence zákona o st. správě, totální prorůstání st.správy sekretariáty pol. stran, kleptokracie v přímém přenosu, kdy je vyšetřováno policií myslím 6 či 8 členů vlády, navíc kancelář prezidenta republiky za možné úplatky při udělování milostí,...Mám pokračovat ??? Je mi zle - to je Kylie horší hnůj než za bolševika, to je personální výsledek plyšáku, to je žumpa střední evropy, kdy nevím, z čeho zvracet dřív -> jestli ze zparchantělých politiků a stran, veksláckých praktik firem, nepokryté zvůle a beztrestnosti situovaných, nebo z lokajství, omezenosti, pohodlnosti či fanatismu voličstva...Nevím...
Otec změně fandil, ale brzo, velmi brzo kroutil hlavou a na jeho slova došlo, stejně, jako když před více než 30-ti lety mne vysvětloval spoustu věcí a varoval před příliš liberálním přistěhovalectvím, kdy vysvětloval proč je životní úroveň venku někde jinde ( divila by jsi se, co vzal v úvahu ), kdy mluvil o generačních rozdílech nejen v technologiích, ale i v mentalitě, distibuci energií, kvalitě justice a legislativy, vymahatelnosti práva a kvalitě státní správy, etc, alias jiná forma tvého správného konstatování o chybném otevření se bývalému východu...Nicméně západ ve vidině zisku si vyprázdnil sklady, levně odstranil či pozřel konkurenci, rozšířil trhy, jen tu kultivovanost nevyžadoval a tak mu místní rozpočtově odpovědní exportují zpět zdivočelou formu jejich expanze...
Tady je odkaz na zajímavý článek a hlavně zajímavou diskuzi z roku 2006.
[odkaz]
Napsal jsem toho spoustu, na spoustu pozapomněl a omlouvám se za zdržování.
Děkuji, ale věděli jsme to "dlouho" - díky alternativní léčbě (myslím) déle než by to bylo s "klasickou " chemoterapií..
Vím kdo je p. Ševčík (a mé symatie věru NEmá :-| ) a vím i kdo je p. Schwarz - bohužel podobný "trend" je mi znám i z jiných (českých) VŠ, po krátkém období po revoluci se zpět do (nej)vyšších pozic dostali (minimálně) "divní" lidé a úroveň škol.. (no tady se asi také shodneme) - já tyto info mám sice jen zprostředkovaně (třeba z FF UK), ale ze seriozních zdrojů. Co se česka týče jsem "zastánkyně" docela "drsné" teorie, která praví že v průběhu století v mnoha vlnách postupně z (malého) česka odešlo, případně bylo odejito velké množství lidí a až na vzácné výjímky "těch inteligentních", což má po té stovce let už docela NEgativní důsledky = na "všech funkcích" jsou lidé kteří by měli být "o šuplík níž". Vím že to zní možná "trochu šíleně", ale "něco na tom asi bude" a když k tomu přičtete "úplatky podvody apod.", které vyzdvihnou také mnoho "neschopných" (na úkor těch "schopnějších") = je výsledek "takový jaký je" :-|
(jak tak pročítám váš text) na NEekonoma VELMi dobrý přehled :yes:;-)
Já text teď "uložím" ale snad se k němu ještě stihnu vrátit - pro jistotu
Pěkný den :-)
Co se týče personálií v Bohemii, tak to je skutečně na dlouhé povídání. Nicméně úzce to zde souvisí s politikou ( co v Čechách není politikum >:-[] ) a v tomto případě jde o žumpu se vším všudy.
Táhne se to celou společností. Před více než 25-ti lety jsem běžně nechával nezamčené kolo před restaurací, občas zapomněl zavřít zadní dveře u domečku, atd. - v pohodě. Pokud jedinec kradl ( třeba jako cigoši v obchodě máslo, atd. ), tak se dostal do vitríny nebo do řečí a bylo mu dáno jasně najevo tytyty. Na krádež jako vážné porušení pravidel, se upozorňovali děti od mateřinek a základních škol, neexistovala obecně tiše tolerovaná ( a dnes mnohými dodržovaná, ceněná ) filozofie Urvi co můžeš...Lidé nejsou dokonalí, ale to, co tam sedí nyní, hlavně posledních 5 let , je charakterový, odborný a lidský odpad, jaký tato kotlina za více než 20 let nezažila, opravdu. Děsivé je to, že se naplnilo jejich kdysi volební heslo v oblasti ideologického rozdělení společnosti, vzájemné nenávisti a odevzdaného vstřebání gauneřiny v mnoha oblastech : Dokázali jsme, že to dokážeme...Jak příznačné.
K jakému táboru Ševčík se Schwarzem patří netřeba pochybovat a pamatuj, že ryba smrdí od hlavy.
Po plyšáku se vesla chopili jak všeho schopní, tak prekabátění i tzv. partyzáni ze 17.11. včetně totálních matlalů.
A opět charakter, morálka, schopnosti, zásadovost, poctivost - to vše bylo vysmíváno, zešměšněno, relativizováno, stalo se terčem mnoha nevybíravých ataků a bylo náležitě použito proti nositeli, včetně karierních či osobních dopadů.
Díky oněm osudovým 8-kám v české historii došlo skutečně v minulém století k několikerému exodu jednak části elit a taktéž mnoha schopných lidí.
Nevím, jestli se jedná o specifického genia loci, ale to co se děje dnes, se dělo i v letech po 1. WW v dobách opěvované první republiky - politici a pol.strany nezřízeně kradli, vše ovlivňovali, a zemi vládly stranické sekretariáty, společností otřásalo množství finančních a pol. skandálů, proti nimž je stávající kleptokracie v přímém přenosu slabým odvarem...V té době komunisté u vesla nebyli...
Všechno se šmahem hází na komunisty - po takové době jde o účelové matení, lži a především výraz vlastní neschopnosti se vypořádat s realitou...V tisku se objevovali legální štvanice na lidi, redaktoři prsící se odporem k bolševikovi byli v použití slovníku a metod stejní, ba snad údernější než jejich předchůdci na začátku 50-tých let, jen s opačným znaménkem. Kam se podíváš, tam je zle matičko - by řekl klasik.
Ve funkcích i vrcholových, je spousta lidí, co tam nemá co dělat a určitě znáš přísloví: vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá...
Rozsah místního bordelu a intoxikace obyvatelstva je nesmírný a pochybuji, že je řešitelný volbami ( není problém vítěze vyšachovat tzv.koaličním potenciálem ) a tak se objevují sarkastické poznámky typu, jestli nechce Angela další spolkovou zemi >:D ( samozřejmě jde o satiru )....Jenže já si vůbec nejsem jist tím, jestli vlastně máme na to být samostatní, jestli jsme schopní si to uhájit a obhájit, jestli jsme pro to schopní také něco obětovat včetně sebe samých a především najít společnou sjednocující ideu vlastní státnosti, neb máme pod kůží tu původní Masarykovu, tu Československou z r. 1918 - ta vekslácká smečka při dělení a vzniku v r. 1993 nenabídla mimo falešného pozlátka a arogance naprosto nic...
A někdy mám dojem, jako by tím vším drancováním a ponížením obyvatelstva snad připravovali pro převzetí půdu...Určitě si pamatuješ morálku nejen českého číšníka před r. 89 při zvuku šustící marky...
Něco na odlehčení a dokreslení..: [odkaz]
Plus něco o důchodové reformě, respektive jejím duchu...
[odkaz]
Ohledně "personálií" - můj ŠÉF(redaktor z "dobrovolněpříspěvkového" Hifi-voice.com;-) ) mne právě informoval (je jedním ze zakladatelů aktivity "Vyměňte politiky") o zvolení nového českého Ministra průmyslu - no "pravda a láska opět dostaly pěkně na ..." ;-\
Pěkný den
Hifi-voice občas navštěvuji a zkouknu i tvé recenze ;-) - víš o čem píšeš, ač některá alba buď neznám, nebo to není až tak můj šálek kávy, nicméně velmi dobrý vkus. Některé recenzované kousky techniky jsou opravdu mňamka ( půjčil jsem si výraz ) - upoutal mne test Luxmanu...
S tou novou personou se nedalo čekat nic jiného - uvnitř modrých probíhal ( a možná probíhá konflikt mezi Nečasem, regiony, plus tzv. kmotry, plus pražská organizace versus vláda, plus početní zastoupení regionů v orgánech, vládě, parlamentu a konečně nyní utichlý spor o vliv ve straně mezi Klausem a Nečasem...Srandy kopec. Jeden starosta z ODS za jistou část Prahy je bývalý skořápkář, atd...
S tou pravdou a láskou - tím, jak se autor tohoto řčení sám v čase profiloval ( o zbytku nemluvě ), udělal z těch slov prodejné lehké děvy alias d...y (pardon), rčení a pravý význam doznal totální diskreditace, včetně zkarikování od těch potrefených...Jeden se dnes pousměje.
Jak psal nedávno Financial Times na adresu nynějších zdejších politiků a jejich skutků - chovají se jako na agresoři na dobytém území...
Cenu Megane si overovat nebudem, ale ak niekto potrebuje auto pre 2 osoby alebo auto do mesta, proste potrebuje naozaj setrit, asi si rad kupi nieco uspornejsie, kvalitnejsie, s nizsou poistkou a nizsou stratou hodnoty, ako ten Megane. Mat 250000 Kc, nemam dost, aby som mohol zivit taku kravu, akou Megane je.
Spark sa očividne nepáči, napriek dobrému pomeru cena/výkon má najmenej hlasov. Ja by som v tejto kategórii asi bral chevy. Zaujímavá je tiež ponuka štvorvalca v základe. ESP za minimálny príplatok si zaslúži pochvalu.
Uz som to tu pisal, ale este raz. Ten 4-valcovy Spark "do mesta" zerie v meste podla udajov 6,6 (a to nehovoriac o skutocnej), zatial co vyspeli 3-valcovi konkurenti sa hravo zmestia pod 6! Neskor sa zahreje, je vacsi, tazsi... Aj kombinovana spotreba (ktora menej zohladnuje jazdu v meste, ako mimo mesta) daleko zaostava: 5,1 (zatial co v clanku porovnavana konkurencia s prehladom do 5 litrov, opat nehovoriac o realnej)! Neviem, kolko stoji u Vas benzin (alebo aky je kurz), opravte ma alebo si upravte udaj, pri cene 30 Kc za liter, pri rozdiele v spotrebe 0,5 litra/100 Kc, prerobite za 100000km 15000Kc, pricom sa urcte zhodneme, ze dovtedy benzin velmi nezlacnie, skor naopak a ze sa tolko tie auta urcite doziju. Nehovoriac o tom, ze v meste, jazdou na par km, bude 4-valec jazdit ovela viac so studenym motorom, ako 3-valec, ktory sa zahreje podstatne skor. A to ma na zivotnost urcite vacsi vplyv ako to, ze ma nie 4, ale len 3 valce.
V ESP za minimalny priplatok, avsak aj v najvyssej vybave (aspon u nas)! Skoda ho ma drahsi len o minumum (1000 Kc rozhodne je zanedbatelnych), v najvyssom stupni dokonca seriovo (takze o 5000 Kc lacnejsi).
U nas cenovo porovnatelny s podobne velkym Splashom (ktory je vnutri vacsi, ma lepsie materialy, je uspornejsi, aj kufor ma vacsi, ma zaujimavejsiu vybavu a cenovo na tom urcite napokon nie je horsie), ktory by len malokto (kto ich porovna) nepreferoval.
Realne by ste sa vazne rozhodli pre stvorvalcovy Spark???
Reálne mi lepší ako Citigo pripadá Splash, aj keď je morálne starší, ale ako som už písal, je o pol triedy hore, alebo skôr miniMPV - nepozeral som sa, ale nebude cenovo predsa len vyššie ako píšeš? Darmo, ja oceňujem priestor a pohodlie.
Auto do mesta som už kupoval, a vyhral to trojvalec - ale predsa len o triedu hore, tieto mini sú predsa len moc mini...
Spotreba 6,2 litra po meste (reálna, nie papierová) je slušná, nie?
Jedna otázka - o koľko dlhšie sa zohrieva litrový štvorvalec od litrového trojvalca?
V case, ked bol Spark novy, vychadzal Splash lacnejsie. Teraz, ako tak pozeram, tiez porovnatelne (najnizsi stupen vybavy pri Splashi sa uz nedodava, preto sa to neda porovnavat zo zakladom u Chevroletu). Myslim vsak, ze Spark ma blizsie k Splashu ako k tymto mini-autam. Je vyssi, sedi sa v nom spriamenejsie, celkovo mi pripadal priblizne rovnaky, ked som zaparkoval so Splashom vedla Sparka. 6,2 je isto slusna spotreba. Splash 1.0 bez variabilneho casovanie ventilov ma v meste udavanych 5,9, co sa v KE dalo v lete v pohode, mimo statia v spicke, dodrzat, ba az podist, ale inak to vidim akosi podobne.
Co sa tyka zohriatia motora, nemam v aute teplomer chladiacej kvapaliny (len kontrolku prehrievania - mimochodom, ani 400km v 3 osobach pri otackach nad 4000 min-1 nezasvietila), avsak vdaka automatickemu prepnutiu na LPG pri zohriati sa na cca 40° viem, ze sa trojvalec zahrieva ovela skor, ako stvorvalce. Z roznych postrehov viem, ze to bezne, aj v lete, trva vyse km, pricom u mna k tomu v lete dochadza po cca 300m (pri studenom starte), v zime (minulej) cca 1,5 km! Spotreba benzinu tomu nasvedcuje. Kym bezne je to 1,2 l/100km, u mna to bolo v zime max 0,6 l/100km pri zaroven nizsom pocte jazd na dlhsiu vzdialenost. Rekord je kdesi na urovni 0,2 L/100km. Toto su vysledky nie jednotlivych jazd, ale priemery z niekolkych tisicov km (za niekolko mesiacov).
Asi budem v menšine, ale nejaké to deci-dva benzínu rád obetujem väčšej kultúre chodu štvorvalca. Neberiem to ako radikálnu výhodu, spark sa mi proste páči.
5000 za esp sa pripláca síce v každej výbave, ale aj v tej najnižšej. Pozri sa na to z tohto pohľadu. Koľko ťa vyjde najlacnejšie mini s esp? Holý spark za pár šušňov + 5000. U konkurencie treba maturovať s paketmi a vyššími výbavami.
Ešte k spotrebe- tieto malé kotrmelce s litrovými motormi budú jazdiť po meste za plus-mínus 6 litrov. Čo sú dobré hodnoty. Papierové údaje sú síce ešte krajšie, ale bohužiaľ z krajiny zázrakov a euronoriem.
Pises, ze rad obetujes deci, dva. Ale Spark so spotrebou vyssou o deci, dva, sa nerobi. Spark zerie o niekolkonasobne viac, ako deci, dva! Nehovoriac o tom, ze pri prevadzke v meste to nutne musi byt viac. Tie normovane spotreby neplatia pre studeny, ale teply motor!
Takze kym Spark so studenym 4-valcom este papa, povedzme len 8 litrov, konkurencny 3-valec sa uz zohrial a papa max. 6 litrov. A ocakavat, ze studeny 4-valec je kulturnejsi ako teply 3-valec, je nerealne.
Takze v konecnom dosledku si ochotny priplatit (nie deci, dva) aj dobry liter, aby si sa vozil v meste castejsie v aute so studenym motom a z toho vyplyvajucou kratsou zivotnostou... Nie je to vyhadzovanie penazi?
Splash je o nieco vacsi, osobne ale pre mna podobne ako Citigo, vitaz svojej kategorie, a prave preto by ma ich celkove porovnavnie zaujimalo - a prave preto som si to hned porovnal. Vyjdu na zhruba rovnako, pricom Citigo je novsi 4-miestny 3-dverak a Splash starsi 5-miestny 5-dverak s vyssou stavbou kasne (MPV). Porovnaval som ceske ceny Citigo so slovenskymi cenami Splashu, podla aktualneho kurzu. Splash moze mat navyse ovladanie radia na volante a jeho hlavove airbagy siahaju tusim az dozadu. Citigo ma navyse spominany system automatickeho zabrzdenia, navigaciu, tempomat a moznost prehravania hudby z externeho zdroja.
Twingo caka na uspornejsi motor.
Prave Alto, i10, Picanto a kolinske trojcata by som videl ako priamu konkurenciu k trojcatam od VW.
Nevidím jediný rozumný dôvod, prečo kúpiť Citigo miesto novej Pandy.
Tá bude snáď po každej stránke lepšia a verím že aj cenovo. Keby aj bola trochu drahšia, tak radšej si priplatím a mám plnohodnotné moderné auto, ktoré aj solídne vyzerá. Citigo má až príliš veľa kompromisov. Obrovské dvere, blbé otváranie okien, holé plechy v interiéri, pevné bočné okná vzadu a minimálna možnosť personalizácie auta. A to platí aj pri plnej výbave. Možno 5 dv. verzia mi začne dávať trochu zmysel, ale zatiaľ teda ďakujem, neprosím. Pripomína mi to trochu časy Fabie Junior a ľudia im to aj tak zožerú...
Nemôžem za to že ho ako jedny z mála nemajú aj v 5dv. verzií.
Ale tak dobre, asi to Picanto. Má širšiu ponuku výbavy a interiér vyzerá ako z o triedu väčšieho auta.
Trebars povestny skodovacky kufor,ktory teraz iba vyzera,ze sa don zmesti max tak igelitka z tesca! Alebo,ze auto zvlada teren jak Yetti,lacny jak fabča,velky,vykonny a pohodlny jak Superb,no a sedi na cestách jak Oktávka! Vlastne ešte jedno,je krajsi jak odporny Roomster! šitigo :yes:
K těmto autům viz vedlejší vlákno "Těžko hodnotit" v 2:55 ...
... jako (výrazně a "celkově") NÍZKOnákladové přepravovadlo to "má/dává" smysl, ale jako auto moc NEeee ;-)
Jde mi o lehkou ironii na téma kolik dalších objevných článků se zde zjeví , neb nebylo oblasti, jež by byla opomenuta. Třeba se bude opět srovnávat a kdo ví s čím, že...
JInak smysl tohoto vozu nepopírám, jmenovanému koncernu tato ráže chyběla a uvidíme v reálu, že :-)
No ale to je stále málo. Zdá sa, že dobré chýry neletia tak ďaleko ako by mali, keď si sa z ďalekého vesmíru musel dotrepať až sem, aby si si tú slasť z člákov a diskusií o Citigu mohol užiť...
Právě že letí a zvěsti o vlčích trojčatech z Mléčné byly u nás co by dup ( konečně rychlost světla co by hranice byla nedávno zpochybněna i zde a tím pádem se nám malinko komplikuje i ona kauzalita...) a tak honem na kukandu ;-) , na jakou že to technologii v Milky disku v jednom z ramen , téměř na periferii za Oortovým oblakem, pějí opakovaně ódy... A pak to okno >:-[] -> nečekané. Kdepak, ovyvatelé zdejšího systému vždy překvapí ...
tyhle vozítka nejsou mým šálkem čaje. Proto je neznám z praktické zkušenosti a mohu hodnotit pouze z fotografií: z tohoto úhlu pohledu vypadá Škoda CitiGo jako zjevení krásy vedle zrůdných skřetů. :yes:
Teď ještě, aby se tento vůz dal koupit s dieselem. Proč to stále nejde? 8-s
S dieslem (navíc až NEčekaně dobrým) si můžete koupit "kolínská trojčata" ;-)
PS: Já s těmito "pidi"auty maličkou zkušenost mám (párkrát mi ho půjčili, když jsem byla vyměnit pneu a vyčistit klima atp. - na dojetí do obch. centra a zpět, dokonce jsem s ním byla i doma - do garáže kde normálně stojí 2 vozy (a "v nouzi" by se možná namačkaly 3) máte pocit že by se jich vešlo tak DESET, ne-li víc :-)
PPS: Nevím jak u konkurentů (i když to asi bude "podobné"), ta "kolínská" pidiauta jsou "pojatá" aby kompletní servisní úkony na prvních 100 tisíc kilometrů stály 6.000 kč, což v kombinaci s nízkou spotřebou (i benzínového, byť relativně živého, "mini"motůrku) "dává smysl" - ale jen o stupínek větší vůz typu Clio, DS3 apod. je ZCELA jinde...
Promiňte, ale podobné detaily (vím, není to úplně detail ale z hlediska zaměření série článků "Co koupit" ano) bohužel nejsou ve článku probírány, určitě je ale zmíní buď samostantý, ale ještě lépe přímo srovnávací test Citigo s něčím jíným. Určitě se na něj můžete těšit.
Nechci nějak příliš rýpat, ale vzhledem k netradičnímu kvantu oslavných článků + komentářů + vašich vlastních jízdních dojmů zveřejněných zde na téma citigo, je to pro vás jako pro profíky poněkud faux pas, nemyslíte ???
No nic, jsem zvědav, co vše jste " v tom rozrušení z novinky" velkoryse přehlédli...
Znovu opakuji, podobným věcem se zpravidla věnujeme v testech, rozhodně bych o žádném faux pas nemluvil. Jízdní dojmy ani porovnání ceníků nemá ambice kompletně popsat dané auto se všemi jeho negativy a pozitivy, to je zkrátka úloha testů.
cize cele to PR co ste tu spustili od autosalonu , to zatial este neboli testy? Lebo clankov tu nebude ani ked skodovka predstavi novu octaviu a ta si to veru zasluzi viac ako tieto kinderpriblizovadla...
Jaké zase PR? Čtenáře toto "kinderpriblizovadlo" velmi zajímá, navíc jde o produkt domácí automobilky, čili velká pozornost z naší strany je logická. Testy poznáte mimo jiné tak, že jsou v rubrice [odkaz]
Není mojím cílem něco si dokazovat nebo jakoliv exhibovat na Váš účet, nicméně přímo palba článků o citigo s mnoha tematy, obvykle plné chvály, nota bene vlastní dojmy nejen z jízdy...Toto není rafinovaně skrytá či jinak maskovaná vlastnost . Spíš mne to mrzí pánové a říká se tomu objektivita...
Já vám opravdu nerozumím. Dojmy kolegy Láníka vyzněly podle všeho pozitivně možná i proto, že to nebude špatné auto. Možná si jen nerozumíme v pojmech, jakou chválu v normálních článcích přesně myslíte? Můžete mi prosím vysvětlit i v čem nejsme objektivní? Článků o Citigo je samozřejmě více než bývá zvykem, přeci jenom jde o novinku domácí automobilky a čtenáře to (soudě podle čtenosti) velmi zajímá. Koho nezajímají, ten si je pochopitelně číst nemusí, nevím co na to jiného odpovědět.
Ty nešťastné body... Současný systém bodování je poněkud přežitý, nejspíše v brzké době začneme používat systém nový. V testech by se také mohl objevit i "názor z druhé strany", abychom vám nabídli i pohled jinýma redakčníma očima.
Tak tedy polopaticky -> pokud už tedy chválíte ( a třeba oprávněně, neb jak jste si všiml, nezpochybňuji redakční zatím kladné zkušenosti ) a věnujete produktu mraky místa, času a pozornosti, tak je prostě chucpe jen tak opomenout věc, za kterou by jste konkurenci buď argumentačně bičovali, nebo s gustem zdůrazňovali. To, že i negativní informaci při svém svwatém přesvědčení uvedu, je projev objektivity a profesionality pane redaktore. A argument, že by jste to nějak "pojali" v testu beru v lepším případě jako kličkování, o horších dvou radši nemluvě. Je Vám prosím už mnou vysvětlený ( dle mne zcela zřejmý ihned ) princip jasný, uchopitelný a dostatečně popisný ???
Ještě to podstatné, abychom si rozumněli - jde o moji poznámku směrem k redakci pod fotkou zav. prostoru s holým plechem ( což skutečně během chvíle může opět býti standartem, neb šetřit a vydělávat se musí...) v prvním příspěvku tohoto vlákna od nicku peet 1980.
A znovu opakuji, jen jsem to podotkl, nechtěl jsem rozpoutat flame nebo prestižní diskuzi. Oceňuji, že se osobně věnujete diskuzím a čelíte i nespokojenosti - za to palec nahoru, graficky :yes: . Buď se nejasnosti vysvětlí, nebo prostě existují jiné názory, pohledy na věc - o nic víc přeci nejde...
Já jsem také rád, že je možné vést s vámi přínosnou a slušnou diskuzi, nebývá to na českém internetu vždy zvykem. Máte pravdu v tom že holý plech v kufru mohl být například v jízdních dojmech zmíněn, pokud jsme to nikde předtím neuvedli. Omlouvám se, přiznám se že není čas číst 100% článků kolegů, takže v tomto nemám úplný přehled. Na druhou stranu vím jistě, že v řádném redakčním testu (nemáme ve zvyku vydávat za test dvacetikilometrové svezení se s autem jako někteří jiní novináři, to jsou u nás dojmy; sednout a jet) se to objeví nebo to bude jasně patrno z doprovodných fotografí. Mimochodem, za čalounění kufru odemě dostal trošičku "za uši" i Focus [odkaz] . U minivozu s co nejnižší cenovkou je samozřejmě poněkud jiná situace...
Děkuji a samozřejmě to samé platí i směrem k Vám. Ty holiny mne také nenaplňují optimismem. Očekávám jejich "větší,širší uplatnění", obzvláště u třídy minivozů a počin Fordu ( ač jsou mi jeho produkty sympatické ) je v této třídě "zatím" ostuda - čekal bych to z jiné strany...Nepředpokládám, že by jste k testům přistupovali formou -alá pár km, to mne nenapadlo - třeba jsem naivní.
Vám přeji spoustu zajímavých vozů k seznámení a nám všem mnoho postřehů tady na skle ...
Děkuji! Nevěřil byste tomu, ale u některých médií je to bohužel standardem. Poznáte to třeba tak že těžištěm stestu jsou fotky páček v interiéru a to auto je focené někde za panelákem... Podle mě je v případě testu naprostá nutnost ujet alespoň těch 400, 500 kilometrů, pokud to podmínky dovolí. U sportovních aut či limuzín klidně dvojnásobek.
Rozumím a věřil bych, nicméně přece jen u Vás co by specializované redakce s velkou návštěvností to nepředpokládám. Můžeme se lišit ve vnímání toho kterého vozu díky individuálním preferencím, nárokům, schopnostem či požadavkům, ale nemyslím, že by jste takto vědomě riskovali a navíc, by se ozvali nespokojenci ;-) . S tím nájezdem souhlas - čím více, tím lépe a ty fotky, to je trefa :yes: .
V akci je vw polo 1,4/63 kw za cca 230 000.-kč, Odpověď je nasnadě,popřípadě ve finanční nouzi ve třídvéřácích 179.000.-kč Ford Ka,ale to je nesrovnatelně jinde,nežli tito žebřiňáci...
tak by to vyhrala s prehledem.
jelikoz jsou ta auta za to co nabizeji vsechny beznadejne predrazene, nevybral bych si ani jedno.
Tohle nejsou auta pro mlade,leda tak pro duchodce, kteri hodlaji na stari "moudre" investovat sve celozivotni uspory >:D
Dejte Kiu v zakladu za 130 tisic a mate produkt, ktery bude usity na miru potrebam ceskeho trhu.