Koncern PSA odhaluje nový sedan značky Citroën, který má nabízet kombinaci atraktivního designu s vysokou užitnou hodnotou a příznivou cenovou politikou.
No, že by se vracely do módy...Oba tyto sedany (+301) jsou určeny prakticky výhradně pro východní trhy. A myslím, že tam sedany dlouhodobě v módě jsou.
Ešte bude veselo v tejto triede. Podľa mňa je to celkom podarené auto. Aj ten sesterský Peugeot vyzerá celkom dobre. A citroen vie urobiť dobrú cenu. Keď vedia C4 v celkom slušnej výbave dať za 13.000,- € (320.000 Kč ). Čo je pre potenciálnych zákazníkov len dobre...No uvidíme čo Škoda/SEAT urobí s cenymi. V tejto triede podľa mňa ide najmä o value for money.
Ja vidím ich budúcnosť celkom ružovo ( týchto dvoch modelov )
ty kokos to je ale jméno :D..hlavně je naprosto odpornej..ty světla zadní?? sorry ale to nechceš...to rapid je 1000x hezčí..a co se týče ceny no francouzi, byli, jsou a budou jedni z nejlevnějších, ale kvalitou za VW koncernem zaostávájí a furt se jim to nějak nedaří dohnat
Dizajn je vec čisto subjektívna. Tam by som problém nevidel. Čo sa týka techniky, tak Rapid v podstate používa tiež čo je doma na "sklade". Tam si budú za jedno. Kvalita, no podľa čoho posudzuješ kvalitu? Podľa testov spoľahlivosti ADAC-u (či ako sa volá tá organizácia)? Alebo podľa zvuku zabuchnutia dverí (lebo aj takéto perly duch sa tu občas objavia), či osobná skúsenosť? V tejto kategórii a cenovej relácii nečakaj zázraky.
btw, svetlá... Nechcem nejak rýpať, ale ďaleko väčší prúser sú zadné svetlá na aute za mega, ako na tomto za pol (kokrétne Superb limo...) ;-)
Rapid je samozrejme hezci, ale u toho citroenu mi naopak vadi predek, zejmena maska, zatimco zadek mi pripada krasne cisty, dynamicky a elegantni. Takovy mix mezi BMW a Audi. V ramci moznosti, samozrejme ;-)
ale osobně se mi víc líbí citroen, který má vzhled aspoň nějaký. U škodovky mi příjde, že nemá vůbec žádný a vzhledově nudnější auto abys pohledal. K zadním partiím mám ale výtky u obou.
Zde jen jemná korekce. Design nikoliv, design je věc čistě... objektivní. Ty si to pleteš se vkusem, ano vkus je ryze subjektivní záležitostí. Tyhle dvě věci musíš rozlišovat.. Mimochodem, i proto tu můžeš psát to, že Škoda je nudné auto. Ty nemáš vkus a o designu nemáš ani páru. Objektivně je design Škody o několik pater výše než tenhle horní croisante...
Pokud bys něvěděl, kde o sobě nalezneš odpověd, zda máš vkus či ne, podívej se jaké nosíš hodinky a boty, tyhle dvě věci o tvém vkusu poví vše. Citroen je v tomto případě zcela podružná věc.
GTI, a co nam povies o tych, pre ktorych je kredom vkusu hocijaka handra, hlavna vec je, ked ma logo Nike, Adidas, ... Pritom by si tieto "modne" a dizajnove sunty, keby to logo nemali, neobliekli ani na zahradu.
Komu "nám"? Ty si onikáš? No zde opatrně. Tebou zmínění značky jsou špičkou svého oboru, o tom se tu snad nebudeme přít. Tu jistou devalvaci, a to jak kvalitativní tak vizuální zapříčiňují ti, kteří na těchto značkách (nelegálně) parazitují, tedy na skutečný šunt, jak píšeš, našijí známé logo. No proti tomu je nutno neustále bojovat, také se to děje. To samé znáš třeba ze světa hodinek, a módních věcí vůbec (kabelky atd.).
V širším pohledu máš možná na mysli, že se účelově určené oblečení či obuv (příznačně tretry) nosí do divadla. No tak to může udělat jen velmi intelektuálně skromný a esteticky zanedbaný jedinec... :-)
GTI, nie je "pluralis majestatis". V tom pripade by to bolo "... nam poviete". Inac mas pravdu. Je to spicka v obore, ako chumajov obrat o peniaze a este im za to budu na ulici robit reklamu.
Minule som bol rakusku v znackovom outlete. Kolekcie ako z minuleho storocia a ceny nechutne vysoke. A ludia, uplne vynervovani, tam behali pomedzi regale, ako keby to davali zadarmo.
Se subjektivností designu máš (samozřejmě...) pravdu, když vynecháme těch pár měřitelných věcí jako odpor vzduchu (resp. jeho koeficient) nebo výhled ven z auta. Hodnocení tvarů jako takových samozřejmě nijak objektivizovat nejde, stejně jako to nejde třeba u obrazů...
Pokud jde o srovnávání low-costových novinek, je to problém, protože jsme je ještě nikdo neviděli naživo, jen na fotkách a ty mohou být dost zavádějící. Kdyby to muselo být, dal bych v téhle třídě přednost Peugeotu 301:
[odkaz]
[odkaz]
Takhle má vypadat Peugeot a mainstreamový Francouz vůbec: jemné lehké elegantní křivky, perfektní proporce a vyváženost a k tomu pár krásných drobných detailů... Citroënovská příď mi tady už tolik nesedí, zdá se mi být opticky už trochu moc vysoká.
Cruze opticky příliš nezestárl, je originální a na trhu bude mít zásadní výhodu v trojici karoserií vč. kombi. Vzhledově bych ale dal přednost hatchbacku.
Ale ani Rapid bych z hlediska designu (!) nezatracoval, vypadá přinejmenším proporčně zcela v pořádku, což se o většině novodobých Škodovek říct nedá (vysoká a úzká Fabia II, jezevčík Superb atd.). Interiér je jiná věc, tam jsou oba zástupci PSA zjevně o kus dál.
Já neříkám tak ani tak, ostatně umím si představit to i ono, nakonec každý jsme nějaký, dajaký i onaký... >:D Tak už se konečně vymáčkni, mudrlante.
Samozřejmě, že design není subjektivní záležitostí, design tvoří mistři ve svém oboru, nikoliv prosťáčkové, kteří znají jen tvojí základní hodnotovou kategorii - líbí/nelíbi. Designér nadto netvoří podle svého vkusu, nýbrž podle sumy mnoha (mnohdy i kontroverzních) požadavků. Ty když píšeš o designu, vlastně o něm nepíšeš, nýbrž prezentuješ právě jen své názory z kategorie vkus, tedy - líbí/nelíbí. To jsou postoje esteticky velmi zanedbaných jedinců. Ale o tom to je, protu tu můžeš zaujímat vkusové postoje přesně takové, jaké zaujímáš ;-)
To že design aut tvoří mistři a že při tom berou ohled na spoustu požadavků, to je pravda - ostatně jsem některé ty požadavky napsal výše (aerodynamika, výhled...). Ale to ještě neznamená, že by výsledek šel nějak objektivně hodnotit, vyjma právě těch několika málo měřitelných věcí - nejde.
Design je totiž především UMĚNÍ, a to užité umění. Tudíž snahy o jeho hodnocení jsou stejně marné jako srovnávat dva mistrovské obrazy a "volit" třeba mezi Monou Lisou a některým Picassem. Oba jsou to skvosty, ale nelze říct který je objektivně lepší a který horší. Volba je jen a jen na subjektivním vnímání každého.
A svůj názor na design aut v této třídě jsem taky už napsal výše: volím Peugeot 301
Musíš když tak rozlišovat mezi "uplatněním" designu, tedy jde o to tvoření karoserie, a na "působení" designu na třetí osoby. To uplatňování designu je ryze objektivní kategorie, jak docela správně píšeš - užité umění. A právě v okamžiku jaksi "uveřejnění" toho designového výsledku se začíná uplatňovat subjektivistický pohled osob zvenu. Rozpětí je přitom dáno koridorem, na jehož jedné stěně je vzdělání, znalosti, rozhled atd, na stěně protilehlé klasickým prosťáčkovským pokřikem - to se mi líbí. Čím více se hodnocení zvenku blíží k té objektivistické stěně, tím má větší vypovídací hodnotu. Vkus (líbí/nelíbí) tedy to, co je zde zaměňováno diskutéry za "design", no to je pouhá jedna kategorie estetického hodnocení, vnímání objektů kolem nás.
Přitom (bohužel) vkus je nepřenosný, s tím se člověk rodí. Každý designér má současně vkus, ne každý člověk se vkusem však může býti designérem. A vůbec nejhůře jsou na tom lidé bez vkusu a bez rozhledu.
Na zdejších diskusíczh proto nelze přitakávat prostonárodním sebezáchovným popěvkům, že design je ryze osobní věcí, a to i kdyby se tu autor chtěl (naivně ovšem) vymezovat vůči svému kolegovi. Design totiž ryze subjektivní věcí není.
P.S. 301 má výbornou příď, ani jedno z aut pak nezvládá partie za C sloupkem. Tedy... hodnotím design, co na to můj vkus, to tu jistě nikoho nezajímá... ;-)
:-) Nebuď tak podrážděný, uvolni to trochu, tohle jsou diskuse, nikoliv tvoje proklamace. Za sebe píši, že mě vůbec nezajímá pohled přes vkus (proč také) vždy mě zajímá, co dokážeš ty, resp. kolegové zde o daném designu napsat. Jenomže ty tu nechceš psát úvahu, na kterou by třeba druhý kolega navázal, tu se tu chceš jen přít o... nesmrtelnosti chrousta.
Mimochodem, kde bereš tu odvahu psát, že tu nikoho nezajímá jak hodnotím design? :-);-)
To sem nepleťme. Každé umělecké dílo má svého tvůrce a způsob vzniku, ale my tu máme před sebou (zde bohužel jen na fotce) hotový produkt, výsledek a ten posuzujeme. Nic víc, nic míň.
Podobně je mi jedno, jestli mi steak dělali na pánvi nebo na grilu a jak se jmenoval býk, ze kterého pochází. Zajímá mě, jak chutná a jestli mi po něm nebude zle.
Tomu velmi rozumím, ačkoliv u stejku tedy silně rozlišuji mezi pánví a grillem, ale tohle můžeme probrat později. Držme to v rovině tebou naznačené teze, že design je výhradně subjektivní věcí. Jen a proto se tě ptám, zda v rámci designu (neboť to přece není jeden bod, nýbrž sled jednotlivostí) tedy v jeho uplatnění si umíš představit, že jedna věc je to, jak designér pracuje a užívá umělecko-užité pohledy na věc, a další věcí je například to, jak konečný (designový) produkt pak působí navenek, na své okolí, tedy na tebe, na mne, na kolegy. Chci ti tím naznačit, že ty zcela ploše koncentruješ pohled jen do jednoho bodu, do toho, jak působí daná věc na tebe, aniž by ses hlouběji zamyslel nad tím, že výsledku práce předchází právě to objektivistické činění designéra, který tedy musí svůj vnitřní vkus potlačit a při své designové práci důsledně sledovat hlavní zadání. A právě při té aplikaci designu při tvorbě třeba té karoserie se uplatňuje pohled ryze objektivizovaný, nikoliv subjektivní, jak tvrdíš ty. Snad to takto pochopíš.
Nebo máš pro mne ze cela nepochopitelných důvodů zájem diskutovat jen o té části, totiž o tom, jak design, resp. tedy výsledek práce (vůz) působí na hodnotitele, to jest na nás? Pokud ano, jsem připraven vést diskusi pouze tímto omezeným směrem.
A od čeho by byl jinak designér, než o uplatňování svých myšlenek, svých představ, svého vkusu? Sleduje samozřejmě zadání, ale právě proto je to designér, aby to zadání nějak naplnil a každý designér to udělá jinak. Ale jestli se to naplnění zadání povedlo nebo ne, musí zhodnotit každý pozorovatel výsledku sám za sebe, tedy subjektivně. Tedy: můžu hodnotit naplnění zadání (pokud ho znám) nebo to jak se mi auto (ne)líbí, ale vždy hodnotím jen a jen za sebe.
A co o té práci designéra můžeme takhle z vnějšku říct, co o ní víme? Neznáme ani přesně to zadání, nanejvýš jméno šéfdesignéra a viděli jsme koncept a pár skic z vývoje (obvykle jen to, co automobilka chtěla uvolnit). To nemá smysl řešit a já to řešit nehodlám. Zajímá mě výsledek.
Chápu, redukujme tedy "věc" designu jen na tu část, která se přímo váže k třetím očím. Velmi skromně se tě ptám, v čem tedy spatřuješ tu subjektivní esenci v hodnocení designu u takto pojaté věci?
To je jednoduché. Jak bylo řečeno výše, design je (užité) umění. A umělecké dílo má a musí působit na diváka, vyvolávat nějaký pocit, dojem, snad i nějaké asociace. To hodnotím, a to ze svého vlastního pohledu. Proto je ostatně těžké popsat, proč se mi něco (ne)líbí, každý máme své zkušenosti, představy, vkus...
Užité umění musí splňovat i další kritéria (u auta aerodynamika, výhled...), ale ta obvykle jako vnější pozorovatelé hodnotit nemůžeme, nemáme data (např. neznáme koeficienty cx pro Rapid a konkurenty apod.)
No a právě zde se dostáváme na rozcestí (nemyslím my dva :-) neboť jakmile řešíme hodnocení zvenku, nastupuje spontánní superobjektivismuis (ano zde to sedí) v podobě líbí/nelíbí, tedy jak ty uvádíš to, jak to na tebe působí. Promiň,ale to je kategorie pro prosťáčky, to tu snad nemáš zapotřebí. Pracovně si představ, že nějaký produkt hodnotí designér. Tedy jde po tom, co ty naznačuješ, tedy nejen po "umění" ale stejnou měrou i o po "životě", tedy hledá korespondenci v těch koeficientechch atp. A tedy takto samozřejmě má danou věc hodnotit nejen ten designér, nýbrž ty i já třeba. Nebo-li s úsilím o objektivní závěr, a nepochybně na méně odborné bázi.
Samozřejmě, že čím je člověk méně jaksi úvahově a hodnotitelsky zdatný (nemyslím to nyní osobně) uchyluje se k obezličce, že design je "přeci" jasnou subjektivní věcí, aniž by si byl otevřeně schopen připustit, že právě tenhle pohled je než pohledem zde tolik frekventovaného prosťáčka. Samozřejmě nehodnotí design, nýbrž vypustí záklopku vkusu (nevkusu).
A tedy i hodnocení designu (myslím hodnocení designu) je věcí objektivní, nikoliv subjektivní. Pohled na věc skrzevá svůj vkus je naopak věcí subjektivní. Přitom tohle bychom všichni měli na diskusi dodržovat. Jinak tedy - vnitřně (vkusově) se mi nějaký vůz nemusí líbit, ačkoliv jeho designové ztvárnění bych měl (objektivně) ocenit. V tomhle je jádro garážového diskusního pudla.
A Magistře, nyní ruku na srdce, že ty když píšeš své hodnocení nějakého vozu na diskusi, přepouštíš prioritu soudu výhradně pohledu skrzevá vkus?
Proč bych se měl pokoušet o nějaký objektivní soud, když k tomu nemám informace, vzdělání, zkušenosti a nemám k tomu ani důvod? To by byl jedním slovem DILETANTISMUS - a to je právě to, co ty tu předvádíš... Pokoušíš se sám sebe stylizovat do pozice, na kterou naprosto nemáš, na kterou absolutně nestačíš. Já ostatně taky ne a stejně tak 99% ostatních diskutujících. Jenže kromě tebe tu všichni hodnotíme tak, jak nám přísluší - ze svého subjektivního pohledu, prostě líbí / nelíbí popř. napíšeme své dojmy.
Ty se snažíš o cosi "víc", vysmíváš se "prosťáčkům" (to je mimochodem tak elitářské, sebestředné a odporné :no: ) a tím vystavuješ svou neznalost a neschopnost na odiv a stáváš se sám směšným. :no:
Nesmál by ses, kdyby ti někdo po dvou semestrech práva chtěl kecat do tvého oboru a pasoval se na znalce, protože byl už dvakrát jako svědek u soudu?
Ostatně, nějakým rádobyobjektivním hodnocením se vyhýbají i ti, kdo by si na to mohli činit nárok, profíci designéři. Když mají hodnotit cizí práci, všichni jsou velmi opatrní a kategorické negativní soudy od nich prakticky neuslyšíš. Ty jimi přímo hýříš, což je jen další důkaz tvé neodbornosti.
Kdybych nevěděl, že ti jde jen o pouhou provokaci a další příležitost k adoraci koncevwnu, řekl bych, že je to nehodno tvé inteligence.
No v tom "ne" je právě celé to tvé prokletí. Takže ryzí subjektivismus, cením tvé (pro mne žalostné) přiznání, a aby se náhodou někdo nezeptal, pak je lepší tvrdit, že objektivní pohled neexistuje. No tak to mi potěš koště, ale v tomhle světě já nežiji. Ty jsi klasická ukázka světonázoru - co je nade mnou je tma, já jsem středem vesmíru. Nechci zacházet do (diskusních) subjektivních rovin, ale snad to pochopíš - to co tu nyní prezentuješ, je úvahově klasické prosťáčkovství, neschopnost širších pohledů, neschopnost vstřebávání, jen ta tma vlastního koridoru. A to je pro mne málo.
Jenomže... on ten objektivní pohled opravdu existuje. Jenomže, co ti zbývá...
Jak jsi pod tlakem, jak se po tobě chce myšlénka, jde to s tebou šupem z kopce. Neudržíš ani deset diskusních výměn, abys kolegovi nenadával do šašků. To je pravda o tobě. Tak hezké "objektivní" sny ;-)
Magistr nikde netvrdi "pak je lepší tvrdit, že objektivní pohled neexistuje."
Netusim, kde si to mohol vycitat.
Je to prave naopak.
Tebe sa to vsak hodilo, tak si si to vyfabuloval. A potom na zaklade svojich fabulacii skladas poklonky.
Zase len kecas a prekrucas a vymyslas si v snahe oponenta ponizit "to co tu nyní prezentuješ, je úvahově klasické prosťáčkovství, neschopnost širších pohledů, neschopnost vstřebávání, jen ta tma vlastního koridoru."
Naco je to dobre, co tak sa vyjadrit k veci???
Pritom pokrytecky pises: "Neudržíš ani deset diskusních výměn, abys kolegovi nenadával do šašků" Ty nenadavas do saskov, ty urazas nepriamo. Nicmenej, ciel je ten isty.
Ty si skutocne charakter :no:8-s
A jejda. Promluvil člověk, který to má v hlavě z těch francouzských krámů trochu pomíchané a zase zaměňuje umělecké dílo a design aut na "F" :no:
Až budeš chlapče dospělý, pochopíš, že design obvyklého vozu VW je o celé světelné roky napřed před samoúčelnými kličkami, vlnkami, prolisy a výčnělky vozů, které ty pokládáš pomateně za krásné.
A nepiš, že "nikoho nezajímají" názory GTIho. Takovéhle soudy pronášela moje tchyně, když měla Alzheimera. GTI je člověk, který má (až na výjimky) poměrně střízlivý a racionální pohled na dopravní prostředky. Je mi blízký tím, že narozdíl od ženských, ***ů a příznivců francouzských a italských vozů dobře chápe, že auto je především dopravní prostředek, určený k bezpečné a spolehlivé dopravě z místa A do místa B.
Designové kudrlinky a samoúčelné vymyšlenosti, které známe zejména z interiéru francouzských a asiatských vozů, tachometry uprostřed palubky, digitální hrůzy, otáčkoměry na tykadlech, volanty s pevným středem a palubky, které vypadají, jako by se roztékal dort v letním žáru a účelového dopravního prosyředku určitě nepatří a hyzdí jej!
Tak opravuji: GTI má jednoho seriózního zájemce o jeho "znalecký" a "objektivní" pohled na design: Ádu >:D >:D >:D
Ano, vy dva k sobě dobře pasujete, i s tím urážením ostatních.
Magistře stojím za tebou, tahle konkrétní diskuze je ze strany GTIho fakt komedie. A názor Ády na auta raději nebudu komentovat, nechtěl bych vidět jeho nejspíše ponuré a nudné bydlení a další věci když má takovéto názory na auta. To přeci nejde a jenom o bodu A a bodu B to fakt není....
Opat sa snazis erudovane prezentovat svoj nazor, najsamobjektivnejsi a najsamspravnejsi na svete a opat si vedle jak ta jedle.
S vkusom sa clovek nerodi, neviem kde si na taku ftakovinu prisiel, to je znova iba jedna z tvojich skreslenych hlbavych uvah.
Vkus clovek ziskava na zaklade socializacie v spolocnosti, v ktorej zije, v mikroklime, ktora ho vychovala a svojimi mentalnymi schopnostami (ucenie, vnimanie, rozpoznavanie atd...)
Dizajner moze byt clovek, ktory ten svoj myslienkovy pochod a aj vkus, dokaze nejakym sposobom zhmotnit/prezentovat, takze aspon v tom jednom mas pravdu.
Sice ako pises, dizajn sa da hodnotit aj objektivnym pohladom, ako do seba jednotlive nuansy zapadaju, ako ladia detaily, linie atd.... ale v tom vsetkom sa iba uplatnuju pravidla, ktore boli davno psychologmi, dizajnermi atd...(ludmi z odboru) odpozorovane zo spravania a vnimania cloveka, ktore popisuju "krasno" ako napr. symetria, proporcionalita, farebnost a farebna teplota, perspektiva atd..., ktore su dane fyzikalnymi parametrami cloveka a jeho mozgu, ktore ty NEovladas a diletantsky tu vykrikujes do vetra radoby inteligentne uvahy ako " 301 má výbornou příď, ani jedno z aut pak nezvládá partie za C sloupkem. " (co je v konecnom dosledku dane len tvojim subjektivnym pocitom)
, ktorymi sa silou mocou snazis vsetkym dokazat, ze ty tomu rozumies a pritom sa citis, ze si napisal nieco ultra hodnotne, co tu vies len ty a vsetci ostatni su magori, ktori pisu iba paci sa mi/nepaci sa mi.
Dalej veta "Čím více se hodnocení zvenku blíží k té objektivistické stěně, tím má větší vypovídací hodnotu. " je opat zle. To, ze sa dielo paci ten vonkajsej hodnotiacej strane hovori len o tom, ze sa dizajner trafil do vkusu vacsiny.
Potom si este sprasil vetu: "Vkus (líbí/nelíbí) tedy to, co je zde zaměňováno diskutéry za "design", no to je pouhá jedna kategorie estetického hodnocení, vnímání objektů kolem nás." - nikto si libi/nelibi nezamiena za dizajn. Naopak, ludia s "libi/nelibi" vyjadruju k tomu dizajnu svoj postoj, ako v druhej casti vety (napodiv) spravne pises, je jedna z kategorii est. hodnotenia.
Neviem naco sa pustas do filozofickych uvah, ked na to nemas.
Sice to lubivo napises, ale za tym hasla svieca, podstata uletela s postovym holubom.
Dizajnu proste nerozumies a uz ti to napisalo niekolko ludi, tak sa o to opakovane nesnaz, nikam to nepovedie, nemas vzdelanie. Radsej sa zarad k tym, na ktorych zurivo prskas, aki su "prostacci", pretoze sam k nim patris a tvoje snahy sa vyclenit vyznievaju smiesne.
Ako to tu citam, nie je tu jediny architekt a dizajner, vsetko su tu amateri, takze hodnotenie 'paci sa mi/nepaci sa mi', je pre toto forum uplne dostacujuce.
a mame tu dalsi nepodarok z Francuzska. Kladiem si otazku kde sa stala chyba? Je zamer, aby to auto nevyzeralo az tak dobre, aby si ho nahodou nekupil niekto, kto by inak utratil viac penazi za C5ku? To si ale v citroene sakra veria, ze novu C5ku urobia kvalitne. Pri Francuzoch nikdy nevies.
Kazdopadne lekcia z tohto modelu znie - dotiahni svoju pracu do konca. Dnes s polovicatou robotou vela slavy nezoznes. A preto, mozno to auto, co hore vidis ma pekne crty, ako celok je hrozne, krici z neho nedokoncena praca. A pritom v citroene vedia ako mat radost z prace. Jeden model, ktory to dokazuje mi parkuje pred barakom. tiez sa konci na cislo 4. Ale pred tou stvorkou su dve bozske pismena vyjadrujuce radost z prace jeho tvorcov.
tak koukám, že se nám tu se sedany segmentu C roztrhl pytel:
německé duo: vsadilo na jistotu-výsledek je bez nápadu, ale zase nikoho neurazí-vyvážené a jednoduché proporce
francouzské duo: velmi dobře provedená příď, ale naprosto nezvládli zadní část auta, která se skutečně bude hodit pro prodej do asie kde si na divné zadky potrpí viz: [odkaz]
fluence: zvláštní auto-nebýt toho divného výrazu(předek) troufl bych si říct, že designově povedené auto
cruze: tam není moc co vyčítat: originální, jednoduché a nestárnoucí: přesně takto by měl low end vypadat
nakonec nekrásnější sedan segmentu C(podle mně): [odkaz]
a nejošklivější. [odkaz]
Musím napísať, že tento "nemecký" design Citroënu sa mi veľmi páči. Svedčí mu to a ešte aj dnes keď vidím ako prechádza okolo C5, tak to auto pôsobí elegantne, majestátne a sebavedome. A pritom neuráža takmer nikoho, na nič sa nehrá, je to komfortne zameraný voz. Dúfam, že tento "lowend" sa bude držať princípov Citroënu - elegancia, pohodlie a technológie.
I tak je všechno špatně. Pro někoho prostě není a nikdy nebude víc jak koncern VW... Neříkám když člověk respektuje klady i zápory jakéhokoliv auta ale hned odsoudit auto jenom proto, že je třeba francouz a naopak vyzvihnout přednosti jinýho koncernovýho je ubohý...
Tak tak. Niektorý ľudia v Česku a na Slovensku si pri potrebe nového auta nepozrú internet, nevypočujú známych ani nenavštívia autosalón ale jednoducho prídu do showroomu Škodovky a kúpia prvé auto, ktoré uvidia. Nič proti fanúšikom MladoBoleslavskej automobilky, ale neznášam keď niekto nedokáže príjať, že sú aj iné automobilky.
...ktoré mi potvrdzuje, že som si najoblúbenejšiu automobilku vybral správne! Aspoň čo sa týka dizajnu. Som zvedavý na interiér a ďalšie informácie. Bravo PSA Peugeot Citroen... :yes::yes:
pravda, tu nesmie povedať krivé slovo ani majteľ VW Passat , dizajn si zaslúži potlesk a interiér keď bude rovnaký ako pri C4 tak budem úplne spokojný ... :yes::yes: