Citroën C-Elysée: Další konkurent pro Škodu Rapid z Francie
Koncem května Peugeot odhalil podobu svého nového sedanu 301 a nyní se o necelý měsíc později prostřednictvím série fotografií představuje jeho sesterský model Citroën C-Elysée. Francouzský koncern s těmito modely očividně hodlá konkurovat německému VW a jeho novému SEATu Toledo a Škodě Rapid.
Citroën C-Elysée automobilka uvádí jako notchback, který bude atraktivní a dostupný zároveň. Novinka má karoserii dlouhou 443 cm, širokou 171 cm, vysokou 147 cm a rozvor náprav 265 cm.
Interiér má nabídnout prostor srovnatelný se sedany vyšší kategorie a velká pozornost byla věnována zadním cestujícím. Ti mají mít dostatek místa pro nohy a šířku i do délky (prostor ve výši kolen je 120 mm). Zavazadlový prostor má nabízet objem 506 litrů.
Nabídka pohonných jednotek Citroënu C-Elysée zahrnuje zážehový tříválec 1,2 VTi 72 s výkonem 53 kW (72 k) a točivým momentem 110 Nm při 3000 min-1. Tento motor může spolupracovat s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou a v kombinovaném cyklu má spotřebovat od 5,0 l na 100 km, zatímco emise CO2 budou 115 g/km.
Druhým benzinovým motorem v nabídce bude atmosférický čtyřválec 1,6 VTi 115 s výkonem 85 kW (115 k), který může spolupracovat s manuální nebo automatickou převodovkou.
Třetí pohonnou jednotkou je turbodiesel 1,6 HDi naladěný na 68 kW (92 k). S tímto motorem má C-Elysée v kombinovaném cyklu dosahovat spotřeby paliva 4,1 l na 100 km a emisí CO2 108 g/km.
V závislosti na daném trhu bude Citroën C-Elysée nabízen standardně nebo za příplatek s klimatizací s digitálním displejem, zadním parkovacím asistentem, tempomatem a omezovačem rychlosti, autorádiem s CD i MP3 přehrávačem a hands free sadou s rozhraním Bluetooth. V nabídce výbavy na přání bude figurovat i navigační systém s dotykovým displejem, parkovací kamera a bezklíčový přístup do vozu a startování.
Pro zákazníky bude připravena i široka nabídka prvků umožňujících individuální úpravy například prostřednictvím ozdobných lišt mlhových světel, koncovek výfuků, ochranných lišty nárazníků a boků. Citroën C-Elysée se bude nabízet v 7 odstínech karoserie, které budou podle úrovně výbavy ozvláštněny různými chromovanými prvky.
Standardem pro Citroën C-Elysée bude elektrický posilovač řízení a bezpečnostní výbava má opět v závislosti na daném trhu obsahovat ABS, elektronický stabilizační systém a čtveřici airbagů.
Citroën C-Elysée bude vyráběn ve španělském městě Vigo a jeho světová výstavní premiéra se odehraje na podzimním autosalonu v Paříži. Prodej se má rozběhnout koncem letošního roku nejprve v Turecku, ve střední Evropě a v Alžírsku. Těmto trhům je dle automobilky přizpůsobena i konstrukce vozu s vyšší světlou výškou, vhodnými pneumatikami, silnější ochranou pod kapotou, zesílenými prvky karoserie a využitím praktických spojů (šrouby).
CITROEN.AUTO.CZ: všechny informace o vozech značky Citroën na auto.cz
Kromě modelu C-Elysée odhalil Citroën i podobu modelu C4 L. Tento sedan bude uveden koncem roku 2012 na čínský trh a v průběhu roku 2013 na ruský trh. Citroën s ním míří do horní části segmentu C.
Citroën C4 L rovněž nese aktuální designový styl své značky a představuje první dílo designového centra francouzské značky v Šanghaji. Atraktivní karoserie má ukrývat prostorný a komfortní interiér s bohatou výbavou v podobě bezklíčového startování, navigačního systému s dotykovým displejem, na němž se zobrazí i záběry z parkovací kamery a chybět nebude ani ionizátor vzduchu.
Paleta pohonných jednotek tohoto modelu vzhledem k cílovým trhům nabídne pouze zážehové motory. Základní motorizaci představuje atmosférický čtyřválec 1,6 VTi 135 s výkonem 99 kW (135 k). Přeplňovaný 1,6 THP nabídne 114 kW (155 k) a 129 kW (175 k). Všechny motory mohou být spojeny s šestistupňovými manuální nebo automatickými převodovkami.
Ve snaze co nejlépe vyhovět specifickým požadavkům jednotlivých trhů bude Citroën C4 L vyráběn přímo v jednotlivých oblastech: od konce roku 2012 ve Wuhanu pro čínský trh a v průběhu prvního pololetí roku 2013 bude zahájena výroba v Kaluze pro ruský trh.