Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Elysée: Další konkurent pro Škodu Rapid z Francie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (71)
Koncern PSA odhaluje nový sedan značky Citroën, který má nabízet kombinaci atraktivního designu s vysokou užitnou hodnotou a příznivou cenovou politikou.

Koncem května Peugeot odhalil podobu svého nového sedanu 301 a nyní se o necelý měsíc později prostřednictvím série fotografií představuje jeho sesterský model Citroën C-Elysée. Francouzský koncern s těmito modely očividně hodlá konkurovat německému VW a jeho novému SEATu Toledo a Škodě Rapid.

Citroën C-Elysée automobilka uvádí jako notchback, který bude atraktivní a dostupný zároveň. Novinka má karoserii dlouhou 443 cm, širokou 171 cm, vysokou 147 cm a rozvor náprav 265 cm.

Interiér má nabídnout prostor srovnatelný se sedany vyšší kategorie a velká pozornost byla věnována zadním cestujícím. Ti mají mít dostatek místa pro nohy a šířku i do délky (prostor ve výši kolen je 120 mm). Zavazadlový prostor má nabízet objem 506 litrů.

Nabídka pohonných jednotek Citroënu C-Elysée zahrnuje zážehový tříválec 1,2 VTi 72 s výkonem 53 kW (72 k) a točivým momentem 110 Nm při 3000 min-1. Tento motor může spolupracovat s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou a v kombinovaném cyklu má spotřebovat od 5,0 l na 100 km, zatímco emise CO2 budou 115 g/km.

Druhým benzinovým motorem v nabídce bude atmosférický čtyřválec 1,6 VTi 115 s výkonem 85 kW (115 k), který může spolupracovat s manuální nebo automatickou převodovkou.

Třetí pohonnou jednotkou je turbodiesel 1,6 HDi naladěný na 68 kW (92 k). S tímto motorem má C-Elysée v kombinovaném cyklu dosahovat spotřeby paliva 4,1 l na 100 km a emisí CO2 108 g/km.

V závislosti na daném trhu bude Citroën C-Elysée nabízen standardně nebo za příplatek s klimatizací s digitálním displejem, zadním parkovacím asistentem, tempomatem a omezovačem rychlosti, autorádiem s CD i MP3 přehrávačem a hands free sadou s rozhraním Bluetooth. V nabídce výbavy na přání bude figurovat i navigační systém s dotykovým displejem, parkovací kamera a bezklíčový přístup do vozu a startování.

Pro zákazníky bude připravena i široka nabídka prvků umožňujících individuální úpravy například prostřednictvím ozdobných lišt mlhových světel, koncovek výfuků, ochranných lišty nárazníků a boků. Citroën C-Elysée se bude nabízet v 7 odstínech karoserie, které budou podle úrovně výbavy ozvláštněny různými chromovanými prvky.

Standardem pro Citroën C-Elysée bude elektrický posilovač řízení a bezpečnostní výbava má opět v závislosti na daném trhu obsahovat ABS, elektronický stabilizační systém a čtveřici airbagů.

Citroën C-Elysée bude vyráběn ve španělském městě Vigo a jeho světová výstavní premiéra se odehraje na podzimním autosalonu v Paříži. Prodej se má rozběhnout koncem letošního roku nejprve v Turecku, ve střední Evropě a v Alžírsku. Těmto trhům je dle automobilky přizpůsobena i konstrukce vozu s vyšší světlou výškou, vhodnými pneumatikami, silnější ochranou pod kapotou, zesílenými prvky karoserie a využitím praktických spojů (šrouby).

CITROEN.AUTO.CZ: všechny informace o vozech značky Citroën na auto.cz


Kromě modelu C-Elysée odhalil Citroën i podobu modelu C4 L. Tento sedan bude uveden koncem roku 2012 na čínský trh a v průběhu roku 2013 na ruský trh. Citroën s ním míří do horní části segmentu C.

Citroën C4 L rovněž nese aktuální designový styl své značky a představuje první dílo designového centra francouzské značky v Šanghaji. Atraktivní karoserie má ukrývat prostorný a komfortní interiér s bohatou výbavou v podobě bezklíčového startování, navigačního systému s dotykovým displejem, na němž se zobrazí i záběry z parkovací kamery a chybět nebude ani ionizátor vzduchu.

Paleta pohonných jednotek tohoto modelu vzhledem k cílovým trhům nabídne pouze zážehové motory. Základní motorizaci představuje atmosférický čtyřválec 1,6 VTi 135 s výkonem 99 kW (135 k). Přeplňovaný 1,6 THP nabídne 114 kW (155 k) a 129 kW (175 k). Všechny motory mohou být spojeny s šestistupňovými manuální nebo automatickými převodovkami.

Ve snaze co nejlépe vyhovět specifickým požadavkům jednotlivých trhů bude Citroën C4 L vyráběn přímo v jednotlivých oblastech: od konce roku 2012 ve Wuhanu pro čínský trh a v průběhu prvního pololetí roku 2013 bude zahájena výroba v Kaluze pro ruský trh.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (71)
Avatar - Aladeen
21. 7. 2012 16:27
Re: Ďalšie auto...
pravda, tu nesmie povedať krivé slovo ani majteľ VW Passat , dizajn si zaslúži potlesk a interiér keď bude rovnaký ako pri C4 tak budem úplne spokojný ... :yes: :yes:
Avatar - PeterLuk
21. 7. 2012 13:47
Re: dotiahnut pracu do konca
Tiež ti gratulujem, DS4 by som chcel...

PS:Napíš recenziu na MACZ
Avatar - wawawa
25. 6. 2012 12:51
Re: dotiahnut pracu do konca
:yes: vdaka
Avatar - PeterLuk
23. 6. 2012 14:16
Re: C4 L ma rovnaky razvor ako Passat
Tak tak. Niektorý ľudia v Česku a na Slovensku si pri potrebe nového auta nepozrú internet, nevypočujú známych ani nenavštívia autosalón ale jednoducho prídu do showroomu Škodovky a kúpia prvé auto, ktoré uvidia. Nič proti fanúšikom MladoBoleslavskej automobilky, ale neznášam keď niekto nedokáže príjať, že sú aj iné automobilky.
Avatar - PeterLuk
23. 6. 2012 14:11
Ďalšie auto...
...ktoré mi potvrdzuje, že som si najoblúbenejšiu automobilku vybral správne! Aspoň čo sa týka dizajnu. Som zvedavý na interiér a ďalšie informácie. Bravo PSA Peugeot Citroen... :yes: :yes: