Příchodu Citroënu C4 Cactus předcházela řada upoutávek. Nyní je automobil tady a my jej poprvé vyzkoušeli na nizozemské půdě, ve městě Andrého Citroëna - Amsterdamu.
O Cine bych zrovna nemluvil. Tam ma citroen prodeje vice nez slusne.
Koncept byl trochu dotazenejsi, ale jestli to nebude za nejakou silenou cenu, tak by to byla rozumna volba. Necekam, ze se tu chytne. Ale doufam, ze ozivi tu prisernou sed co vladne na ceskych silnicich.
Jedno z mých aut byl Citoren C1. A úplně poho auto. Můj strejda má už ani nevím kolikátého Citroena a bude další, to vím určitě. Takže, kdyby to nebyla spolehlivá značka, pochybuji, že by své peníze utrácel u značky, která nemá kvalitní vozy. Nebo je jen můj strejda šťastlivec a těch pět Citroenu byla jen volba šťastné ruky.
Pokud vím ,měl dvě generace Xary, potom C4, teď mají v rodině Aircross a bude DS4 (asi).
V prvom rade tieto famy a take prispevky indivduii hore roznasaju ludia ktoy sa v citroenoch nikdy neviezli. Ale bo mozno aj viezli ale ziaden nevlastnili.. Maros to nic ten je na mojom hate liste takze ani neviem co pisal. V rodine mame niekolko citroenov a ziaden problem. Mno co dodat.. Neh ziju pisalkovia co sedeli tak vo felicii a vykrikuju vivat VAG :p
To je právě ono. Já můžu srovnávat. Je pravdou, že C1 není výkřik nejmodernější techniky. Přesto velmi spolehlivé auto, ve kterém jsem toho najezdil zatraceně dost.
Jaké modely Citroenu vlastně v rodině máte?
No u mě je pouze jeden model C4 rv 2013 - můžu říct že spousta lidí mě odrazovala právě "ze zkušeností" a já jsem na to teda přihlížel při výběru - frantíci=křáp. Být trochu méně samostatně smýšlející možná bych dneska jezdil v něčem jiném... Na druhou stranu upřímně nevypadat nový model tak jak vypadá tak starou verzi v jakémkoliv provedení bych nebral - prostě mi nesedí, naopak tento nový si mě hned získal svým vzezřením, samozřejmě i cenou protože nové auto prostě koupí člověk kolikrát za život že... A já naopak mám diesel a jsem upřímně maximálně spokojený... Začínajíc spotřebou, přes prostornost a vůbec provedení interiéru, velikost kufru ideální, vzhled už jsem zmínil... a k jízdním vlastnostem spousta lidí říkala že to je zlé, ale mě to opravdu tak nepřijde :-) Takže za mě osobně bych klidně můj model doporučil - minimálně vyzkoušet než každý začne kafrat o něčem o čem se akorát dočte... Piece :-!
Naprosty suhlas s tym predoslym modelom C4, tiez mi moc nerezal, az po FL to bolo pomerne OK, co sa vonkajsieho dizajnu tyka, interier uz tak moc nie. Na novej C4 si dali dost zalezat :-) Diesel nemam pre to lebo jazdim casto kratke trasy a motor by som skor trapil ako vyuzil jeho potencial tak pre to C4 1,6VTI. A tym dieslom som chcel povedat len tolko ze vsetci rozpravaju o poruchovosti benzinovych PSA motoroch ale ja tie poruchy nebadam.
Vieš to Topper, už som si istý čas myslel, že začínaš nazerať na vec triezvo a rozumne bez predsudkov a zapájaš aj osobnú skúsenosť. Ale čo sledujem v poslednej dobe tvoje príspevky to je od 10 k 5. Takže k tomuto poslednému len toľko, JUKE alebo SOUL sú potom podľa tvojho vnímania krásy čo? Hlavne druhý menovaný model si tu nedávno ospevoval. A podstate neponúka nič naviac oproti štandardnému auto z ktorého techniky vychádza. Len iný design, trochu vylepšený druhou generáciu. A taký JUKE tiež vyzerá všelijako, ale jednoznačne vyčnieva z radu a zaznamenal obrovský úspech. Tento Cactus to robí tiež tak, snaží sa zaujať, byť iný, priniesť nejaké tie inovácie ako zvonka, tak aj vo vnútri, prípadne pod kapotou. Takto bol Citroen úspešný v časoch slávnej DS. Takto si predstavujem moderný pohľad na auto. Ak sa ti to nepáči je iná vec, ale drístať tu čosi o číňanoch a že to prepadne na celj čiare ... Budeš sa veľmi čudovať, ale verím, že sa bude to auto predávať na mraky a počítam, že to bude jeden z modelov, ktoré potiahnu predaje nielen Citroenu ale aj celého PSA. Len tak ďalej Citroen :yes:
Přeji Citroenu hodně štěstí - už za to jako jeden z mála dokáže občas projevit odvahu udělat něco nekonvenční a mimo konfekci, co si nespletete při letmém pohledu.. Myslím že komerčně úspěšný model by potřeboval víc jak jiní. ;-)
Komerčně úspěšné auto se může vymykat krásným vzhledem ne bizarností tohoto typu.
Třeba krásné auto je pro mně koncept DS9. Krásné tvary bez bizarností.
Já ne. Každý národ nemá na to, aby dělal auta. Myšlení francouzů je mě prostě záhadou. Když potřebuji prodávat auta jak housky, tak příjdou s jednou větší bizarností za druhou. To si fakt myslí, že to prodaj 8-s podívali se na to vůbec?
No zrovna od příslušníka od českého národa to sedí. ;-) Myslím že co se týče inovací ve vývoji aut, tak francouzi mají velké zásluhy - viz. hydropneumatika( Citroen), použití turba (Renault), o úspěších ve sportu ani nemluvě.
to Kankunen: V zásadě souhlasím - ona DS9 je krásná. Ale tak to má být - střední a vyšší střední třída má být o eleganci, ale zrovna nižší třídy - i městská SUV - si výstřelky dovolit můžou a v jisté formě i musí. Zrovna francouzská trochu ulítlá MPV jsou oproti německé nudě docela úspěšná...
Picasso (C4) s podivnými světly jsem jakž takž zkousl, ale i přesto v konkurenci staršího sourozence vypadá jak ze sci-fi z 60tých let, ale tohle bohužel v nastolené tradici pokračuje..... dost se bojím, aby to neodnesla i C5... a přitom odcházející generace (C3, C4 i C5) byly hezké vozy.. škoda jen toho volantu na C5.
Vecna tema volant na C5, je to o zvyku, ja ju mam a ked si sadnem za normalny volant, nadavam a trpim... zvyk, zvyk, zvyk...
No ale preco pisem... C5... kade tade na zahranicnych forach citam ze asi nebude... ze bude v EU nahradena este neznamym DS6 ale bez hydractivu (lebo je tazky a chcu znizovat hmotnost)..... 8-s
Prý se dá u C5 otevřít víko na nádrži pouze klíčem....pokud je to pravda, doufám, že tento nešvar devadesátých let minulého století s novou verzí odstraní ;-)
Tak o francouzské kvalitě jsem v posledních letech neslyšel vůbec nic špatného. Spíše némecká žije jen z dob minulých. Jaká je tvá pŕedstava automobilového světa v příštích desetiletích? Up-Polo-Golf-Passat a nic jiného? Pardon, ještě Škodovácké deriváty.
A podobná auta dost oceňuji - hned je to na silnicích zajímavější.
to fakt píšem také haluze? Musím skľudniť hormón, ale podľa mňa to bude najpredávanejší citrón, keby mal šestku manuál, tak by som ho bol schopný kúpiť (pokiaľ by ma neodrovnala skúšobná). Je to vidieť aj tu na ostatných reakciách, že sa páči aj nikom, u ktorých by to človek nečakal.
Neboj, Fratíci nedopustí, aby jejich klenot padl, takže se do toho zapojí opět vláda a pod záštitou "kapitalismu a volného obchodu na základě nabídku a poptávky" budou nuceni firmu koupit a udělat z toho státní podnik se vším všudy, aby pracující frantíci nezkončili na dlažbě, pokud je nekoupí číňané..
Přes všechny negativní pohledy se mi kaktus líbí, jednoduchý auto s jednoduchým řešením. Na živý setkání s málokterým levným autem se těším tak jako na tohle... ;-)
Čoveče souhlas, mě to taky přijde povedený, asi bych vynechal tu duchnu na boku, ale i tak je to ok, všechny crossovery v tomto segmentu vypadají víceméně stejně, "dynamická" linka zespoda zepředu nahoru dozadu, malé šikmé zadní okénko atd., tohle je jiný, zajímavý a přitom bez obvyklého PSA failu, ta duchna se dá pominout. ;-):yes:
....to zní hezčeji :-) taky mi ty vankůšiky moc neladí, ale obvykle koukám kolmo na dveře za jízdy směrem dolů krátce, slzí mi oči a nemám přehled před sebou. Proto vankůše zhryznu :-):yes:
Když to představili, říkal jsem si no bohajeho co je zase tohle za děs a hrůzu.
Teď čtu článek, koukám na ty fotky a myslím si, že Citroen na to jde od lesa, že tohle bude sakra úspěšné. Šetří se tam, kde to mladí ne že nepostřehnou, nýbrž ocení (televize kam se podíváš) a vymýšlí se "levné a zajímavé" prvky.
Takže za sebe otáčím názor a tohle se mi líbí :-!
Presne ako píšeš, proste fúka nový vietor. Aj keď som našiel pár drobností, ktoré si mohli odpustiť - výsledok by bol lepší:
Podľa fotiek sa zdá, že okná v zadných dverách sú opäť pevné - za mňa dôvod nekúpiť. Zásadná chyba.
Madlá vo dverách - lákavé, ale len vpredu. Vzadu nie sú, dvere treba ťahať za dieru v plastovej výplni, vyzerá to tam na nepeknú a nepríjemnú hranu.
Výduchy klímy - spolujazdcov v strede je väčší - ale vpravo ma okraji palubky ho nevidím. Vyzerá to divne a spolujazdec je, zdá sa, o trochu komfortu ukrátený.
Niektoré chýbajúce prvky výbavy môžu mrzieť - mnimálne kým si človek na to nezvykne.
A teraz plusy:
Nový, neotrelý dizajn.
Nový prístup - ľahká konštrukcia, diétne výbavy, výsledkom je zvlášť priaznivá cena a návrat ku koreňom, teda upriamenie sa na jazdu samotnú.
Dizajn je vecou vkusu každého jednotlivca, isté ale je, že za týmto kaktusom sa obzrie každý.
nazvat gyc neotrelym dizajnom to chce asi hodne ruzove okuliare a myslenie >:D
to auto uz teraz vyzera ako nepodareny artefakt z filmu fantomas ....
a ty mne pises ze si mam dat okuliare a series sa do mna ked sa ta na nic nepytam..... >:D si ty ale vtipalek :yes: vidim ze este mam co dohanat >:D ... nezdas sa .. ale myslim ze sa uz zlepsujem, diskusie s poneiktorymi vami "odbornikmi" mi zacinaju cim dalej tym viac chutit :yes:
Počuj, slečinka, prečo reaguješ na moje príspevky, keď vieš vopred, že moja reakcia ti nebude pochuti? Potom sa sťažuješ, jak som na teba vysadený. Vedz, že ma tvoj infantilný názor ani trochu nezaujíma, a určite nebudem o autách diskutovať s tebou. Na to si zatiaľ nedorástol a vyzerá to, že už to ani nezvládneš. Tak skrotni, lebo raz si zadrieš do niekoho ostrejšieho jak som ja, a ten ti zrazí kohútik tak, že ťa to bude mrzieť. Takže sklapni, soplík, o komunikáciu na tvojej úrovni nemám záujem.
Uklidni svoje reakce a slovník! Nevšiml jsem si, že by tě Klaudius zmiňoval. Tvoje subjektivní názory měnící se jako vítr na korejském poloostrově sem píšeš bez ladu a skladu i bez hlubší myšlenky natož konzistence. Narozdíl od Klaudia.
Pocuvaj Topper, drz uz hubu. Nikto na diskusii mi nelezie na nervy ako ty. Co prispevok to blud, si uplne vymlety.
Mal som to stastie zazit Ta nazivo, a poziciu dementa si suverenne potvrdil. Bez si hodnotit tatkovu ix35-ku, dobre?
Musim říct, že se mně to líbí. A poměrně hodně.
Zvenku paráda, hlavně v tý žlutý barevný kombinaci.
Vevnitř taky originální, od materiálů po tvary a barvy. Líběj se mně taky ty přední spojený sedadla, to už se moc v normálních autech nevidí.
Celkově respekt citroenu, že něco takovýho prodává. Asi to nebude masovka, ale propadák by to taky bejt nemusel.
scifi auto v 60tych rokoch... uz tam chybaju len orandzove tlacitka v interieri .. nejake take ako sme mali vo fantomasovej pevnosti :yes:
ta predna lavica vyzera ako za trest... sediet sa asi bude lepsie vzadu .. o lacne posobiacich tabletoch ktorych zivotnost bdue asi tak 3 roky skoda debat.... zadne svetla tiez zaspali kdesi v 80tych rokoch... a pruzne plasty na bokoch auta? hotova ninja turtles ... aj sam splinter by mal radost z tohto skvostu... a kvalita? predpokladam ze bude francuzska ... teda za 3 roky to auto padne na polovicnu cenu.... pockajme si ale na nejaky trhak to nevidim... hodne nam citroen padol.... pritom kedysi vyrabal velmi podarene auta... bohuzial z cactusu citit lacnost a bezradnost... a kriklava farba a velke kolesa na tom nic nezmenia .. vsadim sa ze ziadny trhak to nebude a dopadne podobne ako C3 pluriel a podobne gyce a la france....
To je fakt. Design, světla, karosérie prostě hrůza!. Žádný kubismus dvou na sobě položených krabic, žádné tvary jako by je nakreslilo dítě, žádné hrany jako podle pravítka!!! Prostě děs na kolech, který je sto let za opicemi (škodivkami). Spolehlivost bude jistě stejná špatná jako u ostatních Citroenů (měl jsem BX, pak Xantii, teď mám C5 a u všech jsem musel měnit gumky v zadních stěračích, musel jsem měnit olej a filtry. Nejdražší a nejhorší bylo ale neustálé dolévání nafty, a to v průměru dokonce až 5l na 100 km.
Ked ta prejdem pästou po oku, ty budes mat par dni fialove, a par dni zelene tlacitko, chvilu mozno aj fialovozelene. A nic ides na hatelist neh nemusim citat tie tvoje ubohosti.
většina lidi stejne koupi klasiku namisto od tohodle kosmickyho vozitka.
myslel jsem, ze se francouzi po propadacich v minulem desetileti dostatecne poucili.
.... vymačkat z tohodle prcka 6 litrů, to musí být vytlačený reflektor z kastle ven.... nicméně, díky jezdci víme, že tenhle prcek se i při hovadské jízdě nepodívá přes 6. Jsem přesvědčen, že tohle se bude kolem 4 pohybovat bez problémů, s mírnou snahou kolem 3,5.... s mojí jízdou 2 >:D >:D >:D
Při dobré ceně neotřelé vozítko pro mladé lidi, pro které je klasický lowend designově moc starý nebo drahý. Ten kdo v tom vidí kýč, by si měl sehnat rýč a odházet si bordel z očí.
Po dlouhé době normální auto, které mi dokázalo vyloudit úsměv na tváři :yes:
Ta cena by mohla byť možno aj trochu problém.
Len tak skusmo som si to nakonfiguroval (automat, klima, vyhrievané sedačky,hmlovky, bez navigácie a diskov) a som cez 17t éčiek.
Plus moja drahá to zaťiaľ tiež nechce moc schváliť! :-)
Ako to nezvyknem robiť, kaktus určite pôjdem vyskúšať.
Si príliš náročný, auto je zamerané na sparťansky založených ľudí, automobilka Ti tak dáva možnosť neplatiť za niečo, čo nechceš. A že s doplatkami ide cena hore, je hádam každímu jasné, to vedia nie len škodováci. ;-)
P.S.Vyhrievanie sedačiek vraj u mužov spôsobuje impotenciu...
Kaktus sa mi páči bez ohľadu na to ako je zameraný, resp. možno práve preto.
Automat, disky a navi sú asi "luxus", ale klima a hmlovky sú bežná vec.
Keby v takejto výbave stál cca.14t E, nepoviem ani slovo.
P.S. : to bol jeden z tých výskumov ktorý o rok vyskúma presný opak? ;-) >:-[]
Veď ja netvrdím že nejaká je. Len by som očakával že keď je Cactus deklarovaný ako lacné auto pre mladých - resp. možno my niečo ušlo a iba ja to tak vnímam, tak by som reálne nižšie ceny aj očakával.
Btw. aktuálne je SOUL v benzíne a automate za cca.15t...bez toho automatu dokonca pod 14t.
Ja by som to skôr vykladal ako "cenovo výhodné", nie lacné auto.
Soul kúpil kamoš partnerke a podľa jeho skúsenosti je to šrot, pomaly neprejde týždeň, aby sa na ňom niečo nepokazilo...
No musim sa zas Soulu zastat exKolegyna to ma, ten starsi model a nestazovala sa :-) mozno len zly kus chytil. Ale Soul nie je dizojnovo tak pekny ako Cactus, a Cactus je teraz novinka, ja predpokladam ze cena pojde dole. A ako som uz pisal zlavy predajcovia vedia dat :-)
Jak tuhle diskuzi čtu,tak je to jen o hádkách a osočování. A takhle je to u každé. A pořád ti samí. Nechcete si to jít vyříkat u piva a nespamovat tuhle stránku nesmyslama? Být adminem, tak to vše vymažu a uživatele zablokuju... Fakt jak malí kluci... :no:
Jinak to auto se povedlo... Jsem zvědav,jak u nás obstojí.
Tak a ted mi reknete prosim nejaky duvod proc si ho nekoupit ...
Jinak sem slusne v * a pudu ho objednat - prijde mi fakt pekne a neotrele na popojizdeni do mesta, stoji par korun (520k uplne se vsim pri prepoctu z sk cen).