Sázka na jistotu je klasický design doplněný o hezké detaily. Prostě Captur. Citroen potřebuje prodávat a ne příspěvky typu konečně něco co vybočuje z řady, které se tu za chvíli objeví.
jj
i ten název KAKTUS má zvůčný, spalovák [odkaz] 3válec co se dá dělat musej se dotočit, výkon slušný, spotřeba emise taky VZHLEDEM K KONKURENCI !!!
ALE MOHLO TO BÝT JEŠTĚ LEPŠÍ S RTU !!!
proč že to nemá RTU [odkaz] ??
Dick Kvetňanský říká, že automobilky jsou jediné, s kým slovenská firma RTU nejedná. Má na to vysvětlení: "Rád používám analogii s mobily - nabíjemí si mobil za 40 minut a funguje 50 hodin. Mám v něm HD kameru, přístup na internet, čtyřjádrový procesor, prostě vše, na co jsme v minulosti potřebovali velké počítače. Za deset let nastal ohromný pokrok. Ale to neplatí u spalovacích motorů. Za sto let jsme se posunuli možná o deset procent. Henry Ford měl ve svých autech 15procentní účinnost spalovacího motoru, a to měli dřevěné kola. Nyní mají motory 25procentní účinnost. Za ten čas se všechno neuvěřitelně posunulo, ale motory až tak ne. Jak je to možné? Já si to vysvětluji tak, že každých pět let automobilka představí nový model nějakého auta. Vždy má o nějaké procento vyšší výkon ao chlup nižší spotřebu. Takto to budou v dalších a dalších modelech zlepšovat jen postupně. Kdyby udělali odrazu revoluci a vyrobili by dokonalý motor s výkonem 300 koní a se spotřebou dva litry, narazily by na strop možností spalovacích motorů a více by je už nedokázali zlepšovat. Z marketingového hlediska by to byla pro ně katastrofa. " [odkaz]
Škoda, na to že to je uděláno v podstatě jako "Budget auto" ala osekaný Peugeot 2008 ve stylovějším obleku, tak startovací ceny jsou docela vysoko.
Čekal jsem tak 40 000 Kč níže. Což zřejmě brzy spraví nějaká cenová akce. Pokud upraví ceny, tak proč, ne. Stylové auto do města pro ženskou. Na západě bude mít úspěch..
hrály ve zmenšeném akorát děti a měly k tomu ještě Kena a Barbie. >:D Dnes se podobný design stává pomalu normou, asi to bude tím, že nám ty děti dorůstají. :-! ;-\ :-)
Bravo Citroen!
Jsem rád, že Citroen jako jeden z mála výrobců má koule dát na trh tak povedené a extravagantní auto
Během 14 dnů se s ním svezu a budu o něm uvažovat jako o autě na denní ježdění, splňuje všechny mé požadavky co mám
Jezdil jsem 4 roky s Citroenem C4 coupe, rok 2008 a krom výměny brzdových destiček na předku a zámku kufru (od soli) vše jinak ok :yes::-)
Jen měnit olej, filtry, čištění klimatizace a doplňovat náplně takže pohoda
Nemluvim o spolehlivosti, ale o technice. Davat k 110k motoru petikvalt dnes uz neumi kazdej. Obecne jsem byl po svezeni v Citroenu DS3 s zakladni i silnejsi atmosferou dost smutnej. Design u citroenu umi, ale auto je vec na kazdodenni pouziti, auto je technika a mit jen ten design pro me (mladou) neni cesta.
K cemu susenka v prekrasnem obalu kdyz nechutna dobre?
Jak jsem psal níže, 4 roky jsem jezdil v Citroenu C4 Coupe a rok jsem jezdil v Mini Cooperu, obě auta mají boční zadní okna pevná. Nikdy jsem za celou dobu neměl potřebu zadní okýnka otvírat. Vždy mě stačilo klasicky otevřít přední okna a ve vedrech použít manuální klimatizaci, která je zde v druhém paketu za směšný peníz
Chápu ale, že nějaké ortodoxní stahovače oken toto může štvát, ale Cactus má zadní okénka otvíravá, takže to zas takový problém není, upřimně v mém okolí nikdo zadní okýnka nestahuje
DS3 nemelo problem s dynamikou (ostatne vazi jen o 100kg vic nez Cactus), ale jen 5 stupnu nemnelo zadny pozitivni dopad na spotrebu, kterou bych cekal pod 7-8L. Kdyz clovek preskoci obstarozni manual a chce dat sanci automatu, ktery by pritelkyne obzvlaste rada, tak znovu narazi na limity motorizaci+automat a taky jaky automat.
Pro nekoho kdo chce zakladni cactus, chce manual atd. to treba byt problem nemusi. My se ale vezli v DS3 v cene temer 20tis euro a to jsou chyby ktere clovek autu v cene audi A1 proste neodpusti. A za me je ani nizka cena nevyleci, ne kdyz treba toyota ke sve atmosfere tech 6 stupnu pribalit dokaze.
Měl jsem možnost jezdit s DS3 1.6 120ps, manuál, pětikvalt, spotřeba 7-7.4l na 100
Můj Mini Cooper 1.6 117ps, manuál, pětikvalt, po roce ježdění průměrná spotřeba 6.4 - 6.8l obě auta kopcovitý terén, okresky, město
S řazením je potřeba se naučit a sžít a jde to
Samozřejmě 6 na dálnici by se hodila o tom žádná
Ano hydro bohužel nemá, není se čemu divit DS5 má podvozek z C4 Gran Picasso.
Aspoň u hybridní verze je vzadu multilink a 4x4, s multilinkem se počítá jako volitelná výbava nově i do nejsilnějšího dieselu
Tak toto sa Citroenu naozaj podarilo. Páči sa mi kombinácia high tech a retro prvkov. Možno to chce viac fantázie, ale zadné partie, tvar svetiel trochu pripomínajú 80. roky, taký Peugeot 205. :-)
Cactus je tiež pekným príkladom ako by mali v podobnom segmente vyzerať možnosti individualizácie. Držím palce, toto si zákazníkov nájde. :yes:
na Slovensku nie je a ani nebude (ani v ČR) v ponuke el. park. brzda, pri robote som mal len tú "leteckú" páku medzi spojenými sedadlami, zatiaľ čo všetky manuálne verzie majú klasickú ručnú brzdu medzi sedadlami, ktoré nie sú prepojené.
Citroën Cactus je nejen extravagantní, ale dokonce i líbivý, což je jeho zásadní výhoda například ve srovnání s Nissanem Juke. Auto se mi fakt líbí, ale cena se mi zdá až příliš sebevědomá, Chtělo by to nějako akcičku, která ceny tak o 40-50 000 srazí, ale jak to tak bývá, něco takového asi brzy příjde ;-)
Právě, že je to šunt. Jenom pozlátko na povrchu. Design, .. tak pro bukvici dobrý ale jinak nepoužitelné. Dále chronické problémy s kvalitou. Všude se šetřilo až na kost. No prostě tragédie.
Ji/Ri přesně tak, obě auta jsou přesný opak - Polo pro dědky, fotry, vidláky, nerudný tchýně a Cactus pro mladé svěží slečny a dámy, pány, singles, umělce, individualisty
Člověče, skoro ti závidím, jak jednoduchej je pro tebe svět. Vidláci a fotrové vs. umělci a individualisti. >:D Nic ve zlým, ale někdy si taky zkontroluj realitu.
Je zajimave jak Polo i po letech vypada velmi dobře a to i přes to že FL exterieru podle mě nedopadl nejlepe. Jinak ja osobně na Polu nemam moc co chvalit. U Cactusu mam ale strach i přes to že podle fotek nevypada zle nebude vubec co chvalit.
videl som uz cactus parkrat ... aj v striebornej s tehlovocervenymi air-plastami aj v tejto blaznivej zltej farbe v ke aj v mi ale som sklamany... ten wow efekt trva snad 2 sekundy, pozerat sa kazde rano na tuto ponorku by ma asi preslo po dvoch tyzdnoch.... ten dizajn je hodne zvlastny a zda sa ze to bdue aj rychlo starnut podobne ako c3 pluriel a ine morske potvorky .... neviem.... mna to auto za srdce nechytilo a to je zakladny problem z mojho pohladu, komu sa paci je to ok, kazdemu sa paci nieco ine a to je uplne ok... nikoho nejdem presviedcat o nicom..... len ja som sklamany z tohto auta uz len z toho aky dojem na mna zanechal exterier... interier ma s tymi tabletami pred vodicom taktiez neohuri ... te nani nemusim nazivo vidiet... chcem v aute proste klasicke budiky ktore budu pekne aj o 10 rokov .... a nie len prvy den v showroome... chapem kam mieri cactus ( na mladych invecnych modernych flexibilnych ludi ) a nic proti tomuto autu nemam .... ale mna osobne nezaujalo a som z toho aj sam sklamany nebranim sa tomuto priznaniu.... a cim viac to auto vidim.. tym menej ma uz zaujima... a cas ukaze ako sa toto auto presadi na eu trhu ale myslim ze to ziadny trhak nebude.... a aj cena nie je az taka ludova ako sa cactus snazi tvarit.... za tu cenu mame uz solidne auto ineho cvengu... nic v zlom... prajem cactusu vela poctivych a prijemnych zakaznikov a vela uspechu..... auto je to rozhodne zaujimave a a pre istu skupinu ludi mozno prave to prave orechove ..... drzim palce :yes:
Uvařil jsem si nudle....takové normální nudle.... jo jsou na trhu i mašličky, ale to asi oslovuje mladé kreativce...já chci normální nudlu, co bude nudlou i za 10 let...jako neberte to špatně, nic proti mašličkám či kreativním nudlím....normálně osolíš vodu, zavřeš oči a chutná to stejně..... myslím, že by mi chutnala i kolínka.... ale...já chci nudlu.... no a pak ta cena mašliček....nebo kolínek..... to už mám levnější brambory a můžu si k nim dát i maso...když jsou ty nudle třeba plněné...když ne tak si k bramborům dám třeba salát.... ale jak říkám, nic proti nudlím v podobě jakékoliv, je to vlastně úplně stejné....jen já to prostě nechci...nudla je nudla.... chápu, kam kolínkáři míří... kolínkem to začíná, mašličkou končí....myslím, že ale nudle, poctivé klasické nudle, ....to je teprve to pravé ořechové.
Moja sestra zije vo FR. Pred 3 tyzdnami bola v SR, sla okolo Citroenu, pozera Cactus v plnke a cena 16.500, sla sa opytat ci je to pravda. Bola, z bankomatu vytiahla zalohu. Kupila ho. U nich stoji 25.000eur. Za tyzden predala svoje C3 HDI rocne, kupene v SR za vyssiu cenu ako nakup. Autam nerozumie vobec, ale vobec. Rocne najazdi 4000km.
Tak ve Francii je celý koncern PSA a i Renault o dost dražší, samozřejmě je tam i jiná kupní síla než zde. Takže tady je cena slušná a z ní ještě sleva, takže potom chápu že koncern PSA brečí že nevydělává...
Nooo robi 14 km denne, trvá to 60 min a spotreba je 6,2. Meradlo je čo najväčší rozdiel medzi cenami SR a F a ten je práve pri HDI, ktoré je tam veľmi žiadané.
Konečně auto, konečně auto za pár švestek, v němž si pro zachování duševní silniční integrity nebudeš muset sebezáchovně na něco hrát. Vytvořit model s předznačeným charakterem, to vyžaduje odvahu, vědomí reality při současné schopnosti designového novátorství. Nevím tak úplně přesně jak odvaha či vědomí reality, ale schopnost umět tvořit nové věci není krajině zrodu tohoto hezkého auta tak úplně cizí. Jistá nepřepálená dravost a zdravý sportovní esprit z toho auta prýští snad do všech vkusných garáží. Suverénně "jiná" kabina, důsledně sledující elektronické auto-trendy a sympatické detaily pak dotváří veskrze pozitivní dojem.
Celé je to korunované jistou cenovou střídmostí. Možná třeba nejde o notoricky známý cenoVWý jemnocit, avšak v širším úvahovém kontextu jde jednoznačně o cenu motivující pozitivně. Jak mladá dívka, tak kluk mohou cactusem vepsat do silničního světa výraznou emotivní stopu, stopu stylu, moderny, a to se cení.
No, dnes třeba trochu nečekaně, avšak o to upřímněji - bravo cactus :yes::-!
Jak jsem tu diskusi přelouskal vč tvé srovnávačky s polem, tak nevím jestli jsem mladý svěží individualista nebo nerudná tchýně, páč mě se líbí jak cactus tak to polo v plastu. >:D;-)
to "poloplastové" Polo mi pripomína dobu pred 1989, kedy sa opravovali staré prehrdzavené Š100, 1000 MB, polské Fiaty systémom - hup pred domom na autokolísku, vyvariť prahy, a aby sa nemuseli meniť a lakovať odspodu hrdzavejúce dvere, tak sa natreli čiernou farbou do polovice výšky plechu. Určite pamätáš tie časy.
Koukám, že jsem s přišel o něco výš s křížkem po funuse, ale nechť. Ať každej vidí, že jsem schizofrenní fotr z vidlákova s duší umělce a ...ach můj bože, zjevně i svěží slečny. >:D
Jen teda za mne... Cactus paráda :yes: A je to tak nějak vkusně moderní, bez kudrlinek, bez zbytečností a nezaměnitelné. Po letech přešlapování se Francie budí, držme palce. :yes:
Dostaveníčko pod .... kaktusem ... >:D není trn jako trn, není pichat jako pichat.... a jak říkal mistr Kodet - není voják jako voják :-)
Kaktus se prostě povedl :yes:
bylo to tu uz tolikrat, Frantici i Taliani umi prekvapit novym designem exterieru i interieru, ja osobne byvam casto nadsenej, nejaky ten mesic ci rok na ty auta nadsene koukam a pak to nejak vysumi. Byt relativne prachaty (=prumerny) Frantik, tak tohle neresim a okoukane auto proste vymenim. Jenze ... bude to auto atraktivni i po 3-4 letech? Kdyby dokazal Citroen nasazovat nove modely dvakrat rychleji nez konkurence, tak by to mohlo fungovat. Jenze to je draha cesta. Takovy Renault to dela sikovneji. No drzim jim palce, protoze kdyby vsichni jezdili jako ja v koncernu, byla by to nuda.
On to spíš myslel tak, že teď je to auto zajímavý, nevídaný, ale za pár let po něm může zůstat jen hořká pachuť. Viz Velsatis, nebo Avantime. Taky to byly na tehdejší dobu designově nadčasová auta a jak to dopadlo....
Vel Satis se mi nelíbil nikdy, to auto nemělo ty správné proporce a světla na výšku se mi nelíbí nikdy a nikde. Avantime byl sice hezký, ale samotný koncept MPVKupé byl prostě pochybný. A obě tato auta měla společný ještě jeden rys - byla drahá.
PS: na svou dobu nadčasové... nepřijde ti to spojení zvláštní ;-) ?
Zajímavé autičko, hlavně interiér je nezvykle povedený, evokuje mi to dobré z osmdesátek. S použitelným a i celkem snad nežravým a svižným benzínovým čtyřválcem za 420 tisíc je celkem slušná cena, hlavně dynamicky by mi to stačilo. Podle mě slušná nabídka za neobvyklé hravé autíčko jakkoli prostorem v kufru moc nenabídne. Ještě, jaké to bude na silnici, ale zatím :yes::yes::yes: Citroene, šlapeš Lva do země...
No ja uz po tom aute koukam delsi dobu, cim vic koukam ti vic se mi libi. Navic si musim sebekriticky priznat, ze mu zacinam odpoustet chyby a nedostatky, ktere by jiny automobil okamzite vyradily z dalsiho vyberu. Nejvic mi vadi ta 5-ti stupnova prevodovka. Ja myslel, ze 6 stupnu je uz standard! Ale to auto ma nejake magicke kouzlo, tak mu to asi odpustim ... Me se to auto proste libi a pro me potreby je tak akorat :yes::yes::yes:
Cactus recykluje recept naznačený (o třídu výš) Qashqaiem a následně aplikovaný Dusterem a Capturem. Jeho hlavní ingrediencí je pocit, že takové auto muselo stát nejmíň půl mega a vejde se do něj rodina i se psem. Pes z toho pocitu asi rychle vystřízliví, ale jinak... velmi kvalitní design, solidní výbava, vstřícná cena... super práce :yes:
Abych tedy jen nechválil... ty atmo 1.2 vypadají dost uboze a s foukanou už ta cena přece jen šplhá někam jinam, než za kolik se dá koupit větší Duster s 1.6 16V. Ale osobně myslím, že podobně jako u Capturu design rozhodne o úspěchu Cactusu.
Vzpomínáš na Klárksnovu recenzi Qashqaie, jeho nenávist k MPV a naopak kladný vztah k SUV? Cactus nabízí zhruba to co C3 Picasso, jen je to jinak (atraktivněji) zabalené. A to stačí. To auto vypadá cool... a najednou nikomu nevadí, že je dynamika základních benzínů na úrovni HTP v Roomstru a na slušnou převodovku nenarazíš.
Proč propadl Modus a Captur trhá rekordy? Protože Captur vypadá jako dospělejší a více sexy auto, zatímco Modus je taková z nouze ctnost, krabička na kolech... fajn, Modus je prostě ošklivý, ale ani to C3 Picasso myslím rekordy netrhá a přitom je to hezké autíčko.
C3 Picasso se prodává dobře a svůj účel splnilo navenek pěkně oproti konkurenčním auto a v dvou posledních výbavách je interier opravdu dobrý s dost vychytávkami pro rodinu
"Cactus recykluje recept naznačený (o třídu výš) Qashqaiem a následně aplikovaný Dusterem a Capturem. Jeho hlavní ingrediencí je pocit, že takové auto muselo stát nejmíň půl mega a vejde se do něj rodina i se psem.."
A jakou máš úroveň ty? Trochu povýšené arogance shrnující úspěch QQ, Dusteru a Capturu do fráze o člověku, který si chtěl koupit auto, které bude vypadat 2x dráž než skutečně stojí. Nejseš první ze zdejší diskusní elity, který tento blábol pořád opakuje. Znáš někoho, kdo si koupil Duster? Opravdu si myslíš, že jde o člověka, který chce dělat ramena se SUV a nemá na něj. Napadlo tě třeba, že lidé, kteří kupují tato auta, je kupují proto, že jsou prostě dobrá? Třeba v dlouhodobém testu Nissanu Qashqai chválili hodně věcí, ale nikdo nic nepsal o tom, že byl odvázaný z toho, že jezdil v autě které vypadá, že je 2x dražší.
[odkaz]
Zkus se smířit s tím, že ta auta se prodávají proto, že jsou dobrá a lidé, kteří si je kupují nejsou hochštapleři, kteří si chcou před barákem honit triko. Tito lidé končí někde jinde než u Dacie nebo Renaultu. Většinou někde u nějaké olítané prémie.
U Cactusu se ukáže, zda stačí jen design. Protože to ostatní je špatné (podvozek, převodovky, variabilita, odhlučnění,..). Osobně moc nevěřím, že jen design bude na dlouhodobé prodeje stačit.
Začnu odzadu - já věřím, že design spolu s přijatelnou cenou a pár vychytávkama stačit bude.
Qashqai není špatné auto.. zároveň ale není pro většinu lepší než třeba Focus (abychom se vyhnuli kontroverzním značkám). Jasně, někdo vezme 4x4, někdo potřebuje vyšší posaz... ale spousta lidí prostě bere pocit většího auta.
Už jsem tu někde psal příklad Modus vs. Captur - za úspěchem Capturu stojí v první řadě design. Ano, krom toho je to taky dobré auto za dobrou cenu.
Já v tom hodnocení vůbec nemám tu negativní pachuť. Pokud se někomu líbí Captur víc než Modus, pak to plně chápu a podporuju, mám to taky tak a nevidím v tom žádné honění trika, touha mít pěkné a hodnotně vypadající auto není nic špatného.
Projeď si Modus a Captur. Jsou to úplně jiná auta a společný mají jen znak na kapotě. Ale nebudu ti brát tvůj názor, že Duster, QQ a Captur si kupují zákazníci kvůli pocitu dražšího a většího auta. Důležité je, proč za ně zaplatí zákazníci. Asi si nemyslí, že Clio nebo Sandero jsou pro ně kromě nějakého pocitu stejná auta.
jen mi trochu vadí, že nemá jasně definovaný předek - člověk neví, do kterých "očí" se koukat :-) Celkový design je rozhodně inovativní, ale až moc ve stylu "ocumlaný bombon", jako kdyby to celé nebylo ze železa, ale spíš nějaké houbovité hmoty ze které nelze ostrou hranu vytvořit. Osobně vkládám velké naděje do VW Taigun s jeho "macho" vystouplými blatníky a ostrými hranami. Modlím se, aby ho koncern nějak zásadně proporčně nezmršil.
[odkaz]
Btw. co je s tím novým SUV od Fiatu - 500X? Přehlídnul jsem začátek produkce, nebo se s tím ti líní taliáni pořád ještě drbou a nemají hotovo? :-)
Prispejem svojou troškou do mlyna aj ja. Na rozdiel od niektorých diskutérov, som už nový Cactus aj jazdil. Zatiaľ len v jeden variante: 1,6 HDI 92 ETG6 - teda s robotizovaným manuálom. Farebné kombinácie som už videl žlto/čiernu, bielo/čokoládovú, hnedo/čokoládovú a výnimočne aj sivú/sivú. Favoritom bol žtlo/čierny, ale zvažujem sivý batmobil (fotky nižšie). Biely s čiernymi Airbumpmi nie je zlý, s čokoládovými nie diky.
Predajca mi dal kľúče do ruky a povedal, choďte sa povoziť (vďaka AMM PO) O Cactus som sa zaujímal od jeho premiéry, no aj tak ma naživo prekvapil. Rozmermi sa jedná o drobné auto, avšak veľkosťou interiéru pozitívne zaskočil. Vpredu je dokonca vidieť aj relatívne kolmú kapotu, výhľad do strán je veľmi dobrý. Vzadu je dostatok miesta aj pre 190cm človeka posadeného za 180cm vodiča. Na šírku je to lepšie ako v klasickej C3, na hlavu takisto aj napriek preskelennej streche (Fail 1: BEZ ROLETKY! - napriek zvýšenej nepriepustnosti svetla, je podľa mňa po dlhodobom státí cítiť mierne prehriatý interiér) Kufor je prekvapivo rozmerný, o dosť väčší než na C3,takmer porovnateľný s C4. Sedadlá boli tuhšie ako na C3 alebo C5, porovnateľné s C4, no stále veľmi pohodlné, tak ako aj lakťová opierka rúk a čalúnené výplne dverí s efektným koženým remienkom. Pikoškou je airbag spolujazdca inštalovaný v strope kvôli dizajnérskej priehradke spolujazdca.
Fail 2: ABSENCIA STROPNÝCH MADIEL
Fail 3: NEDELITEĽNÉ ZADNÉ SEDADLÁ, no lavica je sklopná.
Displaye by mohli mať vyššie rozlíšenie a ten hlavný aj rýchlejšiu odozvu (používám iOS) Intuitívny bol dostatočne, konektivita je skvelá. Navi fungovala dobre a cúvacia kamera tak isto.
Prekvapilo odhlučnenie, v dobrom slova zmysle, dokonca aj na 17" to nebolo vôbec zlé.
Vynikajúci je už klasicky motor HDi, kultivovaný, tichý, hladký, príjemný a navyše skoroabstinent... Presný opak prevodovky. Primitívnejšie ovládanie režimov než 3 tlačidlá D/R/N a k tomu klasická ručná brzda nezvyčajného tvaru, navyše pádla pod volantom. Tie sú inak dosť potrebné, pretože to, ako "cloumá" s autom robot pri normálnom štýle jazdy pri prevodoch 1. 2. a 3. je v roku 2014 čosi nepochopiteľné. Pridáte plyn, začnete sa sunúť vpred a zrazu s vami mykne dopredu a dozadu, vtedy sa tam naskladal 2. prevodový stupeň a vy už len čakáte na ten ďalší nepríjemný moment, keď vyzeráte ako človek, ktorý nevie radiť. Hop sem, hop tam, je tam 3. Zrazu však motor hádže bez väčších ťažkostí 4-5-6, už bež nepríjemných zhupnutí. Najlepšie však je pomáhať prevodovke pádlami pod volantom, dať jej pokyn vo vhodných otáčkach, nech sa lomcovanie minimalizuje. Škoda, pretože výborný motor s dostatočným záťahom, zrýchlením a spotrebou(berte v potaz mušiu váhu) v bežnom živote, nie 0-100, nežerie veľa. Predvádzačka mala pri úplne syrovom motore s 200km spotrebu 6litrov.
Najväčším prekvapením bol však pre mňa podvozok, napriek nízkej váhe a šetreniu, sa Citroenu podarilo dať dokopy podvozok, ktorý je tuhší než C3, náklony sú minimalizované (nie minimálne, ale fakt podstatne podtlačené na katégoriu B a k tomu Citroen...) no je stále dostatočne komfortný, ja som s ním bol vzhľadom na triedu a cenu spokojný. Na svedomí to má nie len váha, ale aj realtívne nízke ťažisko, nakoľko je Cactus dosť nízky (svetlá výška vs. nízka strecha)
Poznámka, robot má stupňov 6, ostatné prevodovky 5. Osobne by som šiel cestou HDi 100 s manuálom ovšem. Fotky nejaké mám tu [odkaz]
Na Slovensku sa však údajne neráta so špecifickými formami financovania, ale ostane sa pri klasike... (zatiaľ nie úplné ofiko info)
P.S vyklápateľné zadné okná nepovažujem za fail, práve naopak, vyzerajú fakt krásne.
Díky za podrobnou informaci. Je to tak, jak jsem se bál už při čtení popisu motorizací, robotizovaná převodovka nestojí za nic, ostatně tak tomu bylo zatím vždycky. Snad Frantíci zapracovali na pětikvaltu, protože ten byl v jiných autech také špatný, nepřesný a gumový. V jiných testech ale zatím o převodovce vůbec nemluví, tak nevím...
Podle mě je velká škoda, že nenabízejí alespoň jednu motorizaci s manuálním šestikvaltem, který je už naprosto v pořádku. Jenže to je holt Citroen, vždycky si najdou nějakou cestu, jak s prominutím podělat velmi zajímavé auto. Snad ale časem dorazí i jiné motory z C4.
Ceny jsou vcelku smělé, čekal jsem trošku nižší. Uvidíme ale za pár měsíců, Citroen většinou dokáže nabídnout velmi zajímavé akční nabídky, viz C4.
Tož dneska Cactus poprvé viděn na vlastní oči. Exterier kupodivu mile překvapil, automobil nepůsobí tak macatě jako na fotografiích, anóbrž docela čupr, i to podivné oplastovaní k tomu tak nějak samosebou pasuje - sumasumárum to celé dohromady dává smysl, vhodná alternativa pro ty co chtějí býti viděni. Interiér naopak byť zde [odkaz] vypadá celkem hogofogo luxusně tak to samé live vypadá jak nahonem splácané z Lega někým bez fantazie. Tož tak.
Len tak zo zvedavosti som si prezrel na internete, koľko stojí základná verzia s motorom Pure Tech 82 hp (v niektorých krajinách sú aj verzie so 75 hp motorom), 5-rýchlostnou manuálnou prevodovkou, v rozličných farbách + manuálna klíma
SK: Stile 12,290 € / biela Banquise 0€ / žltá Hello 300€ / čierna perleť Obsidien 500€ / biela perleť Nacré 680€ / AC 900 €
CZ: Stile 329.900 Kč / biela 5.000 Kč / žltá 0 Kč / čp 13.500 Kč /bp 18.000 Kč / AC 20.000 Kč
D: Stile 15.140€ / biela 0€ / žltá 250€ / čp 500€ / bp 700€ / AC 990€
A: Stile 13.490€ / biela 0€ / žltá 258€ / čp 510€ / bp 689€/ AC 984 €
F: Live 15.200€ / biela 0€ / žltá 300€ / čp 550€ / bp 730€ / AC 1000€
E: Live 15.900€ / biela 150€ / žltá 400€ / čp 400€ / bp 550€ / AC + Bluetooth 1200€
P: Live 17.357€ / biela 150€ / žltá 0€ / čp 400€ / bp 600€ / AC + Bluetooth 1070€
NL: Live 16.240€ / biela 0€ / žltá 250€ / čp 590€ / bp nie je / AC 1.300€
I: Feel 17.000€ / biela 300€ / žltá 300€ / čp 600€ / bp 800€ / AC 0€
Celkom sranda, na to že sme vlastne jedna Európa, nie?