Ponechme stranou kecy o lowendu ci premii, podstatne je, ze tu je nabidka, ktera se neodmita.
Za pul mile pred nami stoji ideal ceske rodiny, vybavene auto se slusnym motorem, kvalitnim interierem a dobrymi jizdnimi vlastnostmi. Tomu vozu v podstate nic nechybi.
Vzpomenme si na situaci par let zpatky, kdy za pul milionu nebyla v podstate ani Oktavka v nafte? No jestli ta "krize" neni nakonec prinosem. :-)
Importer zaslouzi jednoznacne palec nahoru.
Naprostej souhlas, moc dobře si pamatuju dobu, kdy úplně základní Octávka s motorem 1.4 (tuším 55kw) a s výbavou v podobě centrálního zamykání na klíček a elektricky nastavitelných zrcátek, atakovala základní cenu nějakých 400 000,- Kč, a teď tu máme o 50 000 víc za MNOHEM větší auto, ultrapohodlné a na základní verzi i velmi slušně vybavené. Taky dávám :yes: a hrdě prohlašuju, že pro mě je C5 favoritem střední třídy (ne jen v provedení Business)
Octavka II stala v roce 2005 s 1.4 nejakych 425tis., ted stoji kolem 335tis., aktualne se da koupit za uvedenou cenu i 1.2TSI 77kW ktery jede podstatne jinak nez ta 1.4, takze to na stejnou cenu opravdu nevypada.
Výkonově adekvátní není zrovna ten správný pojem, mělo by být spíš dynamikou adekvátní (mě nezajímá jaký má motor výkon ale jestli to auto jede stejně rychle) a tam těžko hledat, diesel v oktavce ktery ma zrychleni pomalu za 13s na 100 opravdu neznam, to by museli delat verzi 66kw jako do Roomstera. Faktem je, že autu toho z vybavy moc nechybi, takže kdo je mene narocny a nevadi mu ten motor a plechova kola...
Otazkou je proc jde Citroen s cenou tak zoufale dolu, v okolnich zemich (aspon na zapad od nas) se jaksi tato verze (co se tyka vybavy) nenabizi a min. cena se pohybuje od nejakych 24tis. EUR :-) Asi si tam nechteji zkazit image zatimco v cesku jim to je putna a jedou stylem co nejvic zeleza za co nejnizsi cenu.
I dynamicky jsou ta auta srovnatelná, Citroen má horší zrychlení přesně o vteřinu, což člověk na běžný ježdění ani nepozná, tím spíš o to nejde tomu, kdo pokukuje po takto slabým dieselu. A dolu jde samozřejmě Citroen proto, že jsme stále národ automobilových zabedněnců a Citrón si chce taky ukrojit trochu toho koláče prodejů, v ostätních zemích dokáží lidi přemýšlet víc racionálně a zvážit si důvody pro koupi toho a toho vozu a proto se CItroen nemusí podbízet až směšnýma cenama. A přesto se tu najdou tací (a že jich bude jistě mnoho), kteří dají přednost o třídu menšímu, podstatně nepohodlnějšímu a chudšímu autu za stejný peníze, přičemž si ještě naivně budou myslet, jakej udělali obchod století a jak ušetřili.
Takže to, že jinde platí za stejné auto o 6tisíc euro víc (ve Francii to samé za 24500€) je výrazem jejich vyspělosti a racionality? To jsou fakt zajímavé myšlenkové pochody >:D
Auto to je sice střední třídy, nutno ale taky poznamenat že některými parametry je i při délce 4.8m pod úrovní nižší střední (prostor vzadu, kufr, dynamika žádná sláva), takže nemusí vyhovovat každému. Jak šťastný bude majitel při pozdějším prodeji ze zůstatkové hodnoty je taky otázka.
Já tě nechápu, můžeš mít auto, které se, jak sám říkáš, prodává jinde dráž a tady ho můžeš mít za velmi slušný peníze a něco se ti na to nelíbí? Radši bys za to zaplatil víc? Možnost máš, jeď si to koupit do Francie a nebo běž k nějakému dealerovi Škoda, VW, tam se taky nemusíš bát, že bys platil zbytečně málo. Tuhle logiku fakt nechápu. Když někdo něco prodává draho, zákazníkům se to nelíbí a když to pak prodává levno, tak brečí taky.
S tím prostorem je to spekulativní, C5 určitě není míň prostorná, jak kdejaký zástupce nižší střední třídy (možná vyjma kufru). To by se taky o Octávce dalo říkat, že prostor pro cestující je téměř srovnatelnej s některými "malými auty" a ani by to nebylo zas tak nepravdivý.
Běž se s C5 projet, pak si sedni do Octávky, zapni mozek, spočítej si, že stejně vybavená Octávka tě vyjde dráž jak ta C5, porovnej si ty dvě auta ve skutečnosti a pak tu vykládej co je nebo není racionální
No jestli tady někdo brečí tak jseš to především ty, jednou jak je Skoda a VW drahá, pak zase že tu C5 tady nikdo nekupuje... Mě jen přišla maximálně komická tvá úžasná myšlenka že frantíci s velkým nadšením a dobrovolně platí za stejné auto o x tisíc EUR víc díky své vyspělosti >:-[]
Na tom ze v ni je malo mista neni spekulativniho nic, to je proste fakt na kterem tva neznalost nic nezmeni. Klidne napis ve srovnani s kterym malym autem ma oktavka srovnatelny podelny prostor vzadu, to jsem zvedav...
Mozna bys mohl zapnout mozek sam a pochopit že ne každý kupuje auto na kila jako ty :-)
Co myslíš tím kupováním aut na kila?
Já nebrečím, jen se divím, že se C5 neprodává, jelikož se jedná o velmi slušný auto za ještě lepší cenu a tím spíš se divím, když si to někdo dovolí srovnávat s autem, jaoo je třeba Octávka. Tu vyspělost jsi jak vidím pochopil dost překrouceně, respektive jsi ji nepochopil. U nás se Citroen podbízet musí, když se hůř prodává, má tu nemsyslně blbou pověst a lidi radší dávají přednost Passatům a Superbům, na západních trzích se prodává Citroen dráž, protože je žádanej. U nás si taky Škodovka drží nejvyšší cenu snad ze všech států na světě a ještě se kupci domnívají, jaký udělali výhodný obchod a jak ušetřili. To je snad ještě pozůstatek po komunistech, lidi jsou zvyklí dělat a přemýšlet tak, jak se jim říká (reklamy, tisk, neustálá mediální masírka koncernu VW, mraky Škodovek všude na silnicích) a ne každý si pak dokáže sám zvážit argumenty, protože se nechá příliš ovlivnit okolím.
Co se týče místa, spekulativní to je, protože se ve střední třídě nají najít jak auta, kde je místa víc, tak auta, kde je místa míň. Ale když mermomoci chceš přirovnávat, tak prosím, prostorem na zadních sedadlech se dá přirovnat k Alfě 159, Peugeotu 407, Opelu Insignia, Seatu Exeo, Suzuki Kizashi, Mercedesu C nebo Audi A4
1. kupováním na kila myslím to, že chceš za každou cenu koupit auto střední třídy (=délka 4.8, váha přes 1.5tuny), protože je levné, ale ignoruješ to, že takové auto má svoje nevýhody, zvláště v případě C5. Jsou i jiné značky kterých se prodá na českém trhu méně (na úrovni C5) ale tak nízko s cenou nešli.
2. srovnávat můžeš s oktávkou (nebo jiným autem nižší střední) úplně klidně, záleží jen na tom co srovnáváš. Samozřejmě co se týká prostoru vpředu (zvláště napříč), odhlučnění, tam není co řešit, ale co se týká prostoru vzadu je na tom C5 (podélně i výškou nad hlavou) prostě někde mezi nižší střední a kompaktní třídou, to je prostě fakt dokázaný měřením seriózního časopisu. Nevím co na tom chceš vydiskutovat, to auto je malé i na poměry nižší střední.
3. "U nás si taky Škodovka drží nejvyšší cenu snad ze všech států na světě...." - buď tak hodný a zjisti si fakta, prostě píšeš nesmysly. Zatím to vypadá že se okolím necháváš ovlivňovat hlavně ty.
4. Ve střední třídě není (vzadu) jiné tak malé auto jako C5, s výjimkou snad 10let a více než generaci starého Seatu, který patří do jiné doby. V tom je místa jako ve fabii.
S těma cenama Škodovek jsem trochu přestřelil, uznávám... zpravidla ceny základních levnějších modelů jsou podobné, ceny dražších modelů jsou ale většinou ve prospěch cizích států (např. ve Švýcarsku mají Octavii RS téměř o 150 000 levněji).
Není pravda, že ve střední třídě není pro prostor vzadu takle malé auto. Jak jsem psal minule, ta konkurence to má velmi podobné, jindy i horší. Ale aby si zas neříkal, že si vymýšlím, tady máš čísla.
Podélný prostor vzadu min/max (mm):
Citroen C5 - 600/900
Alfa Romeo 159 - 580/860
Opel Insignia - 600/910
Suzuki Kizashi - 600/860
Mercedes C - 500/770
Audi A4 - 530/810
Seat Exeo - 580/870
Peugeot 407 - 610/860
Renault Laguna - 570/780
Lexus IS - 640/840
Honda Accord - 600/820
Toyota Avensis - 600/850
Samozřejmě jsou ve střední třídě i auta s větším prostorem, ale jak vidíš, nijak se C5 nevymyká průměru.
A co bys radši za těch 450 000 ty a PROČ? Dieselovou C5, nebo menší, nepohodlnou a hůř vybavenou Octávku?
Tohle srovnání rozměrů má nulovou vypovídací schopnost, protože neříká jestli se dopředu posadí normální človek nebo jen trpaslík. Trochu mi to připomíná nesmyslný test který předváděli kdysi v auto-moto-revue - tam vzdycky posunuli predni sedacku uplne dozadu na doraz, pak koukli na zadni sedacky, vidite jak tam je malo mista? Spatne auto. Ze muzou mit dve auta uplne rozdilny rozsah posuvu sedacky a tim padem i prostornejsi auto s vetsim rozsahem nastaveni sedacky jim nedochazelo.
Pro mereni podelneho prostoru vzadu je podstatné nastavení přední sedačky na stejnou velikost osoby a pak merit kolik zbyva vzadu. Takhle to meri v autobildu a prijde mi to jako celkem objektivni ukazatel.
Výborně, teď jsi sem ze střední třídy dal auta s největším prostorem... a co ta, která jsem uváděl já?
Tohle měření může být dost neobjektivní, nemusí mít na testování pokaždé stejného člověka, navíc když někoho někoho necháš pětkrát se usadit, tak nikdy si sedačku nenastaví úplně přesně stejně. A taky v tom může hrát roli nastavení volantu..
Neptal jsem se tě, jestli si myslíš, že je C5 za ty prachy dobrý kauf, to už jsi napsal, mě zajímá, jestli si myslíš, že je hůř vybavený, nepohodlnější a menší auto (Octávka) lepší koupě za ty samý prachy?
No nejvetsim, takhle si stredni tridu predstavuju. Z tech tvych nejmensich namatkou
Lexus IS 690
BMW 3 790
MB C 715
Audi A4 730
Alfa 159 730
Exeo nevim, ale sedel jsem v tom a byla to bida
Laguna kombi 730
Takze zaver, C5 je proste nejmensi - srovnavat s premii doufam nechces >:-[]
Na to mereni pouzivaji stejnou sablonu stejne velke osoby, kazdopadne to ma k objektivite o svetelne roky bliz nez udaj od-do.
Velice neuměle se snažíš klást sugestivní otázku, takže ti ji nejdříve uvedu trochu do reálna - ptáš se, jestli si myslím, že auto nižší střední, rychlejší, s nižší spotřebou, kratší (=nemusíš hledat parkovací místo o 30cm delší, věř že to rozdíl v praxi je), pohodlnější co se týká prostoru na zadních sedadlech, s větším kufrem a podstatně lepším přístupem k němu, s menší ztrátou hodnoty při opětovném prodeji může být lepší volba? Ano, i za cenu toho že má i nevýhody proti zmíněné C5.
Co se týká ceny, myslím že tu oktavku za cca stejnou cenu jako stejně vybavený C5 pořídíš taky ve stejné výbavě (Elegance 1.6tdi se dá běžně sehnat za 480-490t., C5 je na plecháčích např., tak si to nějak dorovnej).
Prostě pochop že např. rodině s malým děckem a kočárkem asi težko vysvětlíš že C5 je pro ně lepší auto když tam ten kočár nenaloží a museli by ho uvázat za špagát k nárazníku a táhnout za sebou.
Stejnou nabídku dal v ČR i Renault s Lagunou a výsledek žádný. Podobné to bude is C5. U nás si každý raději za stejné peníze koupí Octávku. Taková je realita.
Bohužel máš pravdu, ale logický vysvětlení nebo smysluplnej argument pro tuhle volbu neznám. Octávka je absolutně nesrovnatelný auto s Lagunou, tím spíš s C5 a když mezi těmi auty je minimální cenovej rozdíl tak už se není vůbec o čem bavit.
To poznáš za čtyři roky, až budeš hodnotit, zda se ti ten "výbornej" kauf vyplatil...
Znáš to, ne, když vybíráš, škrtni toho nejdražšího a nejlevnějšího a až teprve potom vybírej...
V jistém smyslu jsme na krizi "vydělali", ale tím výdělkem by neměl být jásot nad tím, že bych si měl koupit nejlevnější auto ve třídě...
Mám návrh - nakonfiguruj toho citroena tak, abys s ním mohl i na silnici, docela by mě zajímalo, na kolik to vyjde. U méganu jsme se dostali z 250 papírových na cca 380 reálných.
Zajímá mě vybavení modelu. Prostě celá konfigurace, klima, tempomat, radio, dálka, kola a tak. U toho mégana jsme důstojnou verzi ocenili až kolem těch cca 380 - 400.
V tom souhlasím, ne pro každýho je základní verze dostatečná, taky mám radši vybavenější auta a je jasný, že cena tím šplhá. Na druhou stranu tenhle Citroen úplně chudej (koneckonců to v této době asi žádný auto střední třídy) není a pro spoustu lidí tohle může být dostatečná výbava, tím spíš jako firemní fleet. A ve srovnání třeba s Octávkou, kdy podobně výkonnou dieselovou verzi seženeš v tý úplně nejchudší verzi o pouhých 30 000,-kč levnějši, než toho Citróna a navíc je to opravdu nevybavený auto, tak pak moc není o čem debatit...
Ona vybava Business konfigurovat nejde, tak tam ty xenony a vetsi kola pridat nemuzu (jeste bych chtel zatmavena skla, parkovaci senzory a nejaky ten "paket Pohoda"). Cilovce je to stejne jedno.
Kombik, metaliza, lita kola, ESP, vydechy vzadu, airbagy, klima, tempomat a rozsirena zaruka, porad jsem jen o par tisic nad pulmilionem.
Je jasny, ze bez Hydractivu ztraci C5 svuj hlavni kredit, ale o to tady nejde. Tady jde o to, ze za pul milionu je vyborny a pomerne prestizni vuz.
PS: Asi bych mel zacit s popisovanim vybornych zkusenosti s ex-sluzebnim Passatem 2.0 TDI DSG. Nejdrazsi mainstream na trhu a...no vlastne zbytek uz znas. Chapu, ze se zadna automobilka podobne bote nevyhne, ale co je moc, to je moc. O cene to neni.
Ta vybava Business je trocha neprakticka (1.6 HDi, metalika...). Hocico nad nou je uz ine kafe a stale sa pohybujeme v slusnych cenach v porovnani co za to ziskame ;-)