Citroën zahájí prodej stylového městského hatchbacku DS3 v květnu, objednávky ale přijímá již nyní. První cena je 365 tisíc Kč s motorem 1,4 VTi, turbodiesel 1,4 HDi stojí od 390 tisíc Kč.
Dizajn je vždy subjektívny dojem, takže akékoľvek porovnanie s MiTom a Mini vychádza bez víťaza. Mini vyzerá veľmi dobre, je to klasika, odrádza ma ale dnes už nezaujímavý a veľmi lacný interiér. V „nižšej“ cenovej relácii sa však spomínané MiTo má čoho obávať. Alfa si jeho cenu postavila veľmi trúfalo z čoho bude aktuálny DS3 rozhodne ťažiť. Ak by som šiel do auta tejto kategórie, klopem u Citroena.
Dokud jsou fotky jen ve formátu "náhledů", tak to auto vypadá docela zajímavě, ale jakmile se zvětší do pořádné velikosti a podíváte se na detaily, tak je to bohužel dost špatné....
Kolmá LED světla někde dole v nárazníku? tlusté chromované lišty v oblasti prahů? Pastelové barvy v kombinaci s chromovanými zrcátky? To je jak když pesjek s kočičkou vaří dort 8-s Interiér je o dost lepší, ikdyž tady by mi třeba vadila kombinace digitálních a analogových budíků ve středové kapličce....
Samostatnou kapitolou jsou barevné kombinace "bílé auto, světle modrá střecha", případně černá střecha s puntíky - to si snad může koupit fakt jen Ferda Mravenec ;-)
Proporčně je to auto hezčí než příliš úzce a vysoce působící Mito, ale v detailech a celkovém vyznění tomu už tak není....
Motory vypadají zajímavě, ale chybí mi tam nějaký středně silný turbomotor. Diesely bych neřešil, to se do takového auta vůbec nehodí.... Ale cenou by to auto bodovat mohlo, je přecejen od dost levnější než Mito....
Stejne si myslim, ze moc velky trh nebude v CR pro tento segment aut ikdyz se mi libi vetsina aut tohoto typu!
Preci jenom je to pro profesionaly ve strdnim veku co pracuji ve vyssim managmentu v zahranici/ nekoho kdo ma uspesneho strycka/ tatinka/ auto pro milenku/ uspesne rozvedenou panicku...
Trosku mne vadi, ze karoserie pusobi velmi tezce a mohutne az se mi nechce verit ze to muze delat i 99g CO2!
Nejsem odborník na automobilové novinky, ale pokud mne paměť neklame, PSA zatím nemá nic, co by ani vzdáleně připomínal DSG. Ani to není do jejich aut třeba, až na výjimky nemají nutit lidem sportovní pocity.
A ty dvojstupňové, krásně oblé blatníky, vynikne to zejména na té bílé.. Jedinná věc co mě ruší je ta chromová lišta, na bílé bych uvítal možnost nějakého pseudokarbonu.
Není přeplácaný, ale nahuštěný. Není zde detail, který by nebyl "produkován". Na fotkách tohle hodně vynikne, ale ve skutečnosti se toho skoro ani nevšimneš.
Pohled na Mito sdílím s tebou, taky ho vnímám jako proporčně úzké a vysoké.
Oproti tomu tuto DS trojku beru jako auto svého samostatného druhu. Není to retro, je to moderna. Stylovka, která se dá perzonalizovat. Motory velmi slušné... co více chtít, snad jen aby bylo zpracování interiéru na úrovni.
Náhodou mě se to líbí.
Jen to rozhodně není konkurent pro mini a mito. Je to spíše konkurent pro F 500 (a tady prohrává na plné čáře) a konkurent pro budoucí Lancii Ypsilon. Tam nevím ještě jak to dopadne. ve Frnacii si to povede velmi dobře (i s turbodiesely), ale na F 500 to nemá ani náhodou. Proti ni je vidět ta přeplácanost a kýčová snaha "být lepší". Mito je pro mladé chlapy, tohle bude orpavdu spíš pro maldé studentíky a slečny (které však asi dají spíše přednost zase té F 500) Mito ej víc auto.
Rok předtím tuhle anketu vyhrál Fiat 500, takže tady se pohybujeme v opravdu dost "horký" části trhu ;-) ...
Jinak mně přijde, že auta z týhle kategorie malejch prémiovek se stejně kupují hlavně kvůli designu a tam každýmu sedí něco jinýho (teda až na New Beetle, protože ten se evidentně nelíbí prakticky nikomu) - já osobně bych volil právě Citroena, není zase tolik retro a nepůsobí do takový míry jako hračka...
Zajímavé je, že F 500, který je prostornější než Mini je pidiauto, ale Mini je obr... Měli bste si v tom všichni udělat jasno a nejlépe si do těch aut aspoň sednout. Já to udělal, takže v tom celkem jasno mám.
Já v tom jasno mám: 500=Panda, dost napoví i délka zhruba 3,5 metru. Mini měří 3,7 metru, má i o 20 cm delší rozvor, navíc jako jediné auto B segmentu vzadu víceprvkovou nápravu. Snese přímé srovnání s MiTem, které délku nahání dlouhými převisy, jinak je to naprosto stejný segment - velikostí, cenou i technikou.
.. na tomto aute je vyslovene stupídne označenie výbav. Sakra ktorý chlap by chcel auto s označením "chic" ..alebo si priplatím a dostanem ešte blbšie znejúce "so chic" .. potom sa celá ds3 profiluje ako auto pre teplých a ženské ;-\
Hele a proč ti to tolik vadí? Na autě to nikde napsaný není a do papírů snad pořád koukat nebudeš. Já zas nesnáším termín "městec". Z toho bych blil a toho kdo s tím přišel bych nakopal někam.
Je to zkrátka C3P s holinkami. Proč s tím asi přišla brazilská pobočka Citroenu. No protože na tamní silnice se vyšší podvozek hodí a ne každý chce větší SUV jako je C-Crosser, který nevím zda se v Brazilii prodává. Dle mého názoru by se C3P užilo i u nás, při pohledu na stav našich cest. Nevím proč by mělo vše co vjede na nezpevněnou cestu mít 4x4.. A argumenty se Skandinávií jsou v tomto případě trochu mimo.
Ty výpady sis mohl ušetřit, nicméně odpověď zasloužíš. Tvůj názor ti neberu. Skandinávské země jsou out, protože tam se to evidentně prodávat nebude, z čehož plyne, že to je úplně jedno, jestli se to hodí pro provoz ve skandinávských podmínkách. 4x4 to nemá a zřejmě ho cílová skupina zákazníků nepotřebuje. Naopak, ty Ricardem výše zmíněné plasty jsou důležitý, i když je to do velký míry designovej prvek. A to že to nemá čemu konkurovat, to je spíš výhoda,
Jistě, dnes se každý snaží najít sebemenší skulinku na trhu, aby nabídnul produkt (není to jen u aut) pro specifickou kombinaci požadavků, kterou konkurence neumí uspokojit
Já strávil v Norsku a Švédsku pár týdnů, ale že by tam všichni jezdili jen 4x4? Ani ne. Plněpohonná auta tam byla ve značné menšině, vždyť je lidé ani nevyužijí. Ještě tak na Islandu, kde jediná silnice hodná tohoto názvu je obvodová kolem ostrova. Zbytek jsou uježděné a zpevněné stezky a i autobusy tam jsou v off-road provedení.
Kdyz jsem si vzpomel na Skandinavske zeme, tak jsem si vetsinou predstavil takove ty cesty kde vetsinou vyrobci v zimnich podminkach testuji sve vyrobky!
Samosebou, po vzhlednuti filmu "the girl with dragon tattoo" vrele doporucuji tak mi bylo jasne, ze Svedsko neni polarni pol! ;-)
Jak už tu někdo psal, toto auto je přeplácané. Snaží se tím dotáhnout nedostatek elegance a stylovosti. Na nic designově nenavazuje, s tím ohromným čumákem ani nevypadá moc extra. Tak si designéři vypomohli kýčovitými doplňky vzor Lidl - chromovaná, rádoby sportovní zrcátka, k tomu "chic" barvy, prapodivné samolepky na střeše. Jako poslední výkřik techniky instalovali diodové denní svícení do míst kde by se spíš hodil otvor pro přívod vzduchu k brzdám, nebo aspoň jeho imitace - diody by měly být dnes standard vzhledem k ceně. Taky USB vstup až v nejvyšší výbavě? Proč?
Osobně bych si toto auto nekoupil ani do města. Praktičnost malá, cena vysoká, vzhled podstatně horší než F500 nebo Mini.
Jenže o tom tak trochu stylovky jsou, Mini i 500 jsou retroauta, což DS3 není. Navíc jako Citroen si může dovolit to, co by jiným až tak jednodušše neprošlo, chromová zrcátka z výroby jsou trošku jiná než z levných AmP, diody jsou dnes skoro povinnost, jak píšeš, jejich umístění je netradiční, ale proč ne. Je to Citroen. Jako celek je to hodně promyšlený. Mini ani MiTo není levnější a o větší praktičnosti bych pochyboval. Jinými slovy, tak jako se u GT řeší, zda se tam vejde vak na golfové hole, tak zde se řeší, zda se tam vleze panička, pejsek a nákup v parfumérii.
já jsem možná konrezva, ale světla pro denní svícení by měla být tam, kde prostě "normální" světla.... Prostě když je to utopené někde dole v nárazníku, tak podle mě to není vidět a jediná funkce těch světel je, aby se dostálo zákonům....
Bohužel, zákonům výrobci dostát musí. Pokud si měl na mysli nepsané zákony, pak ty lze libovolně porušovat, což v umění a potažmo designu je cesta vpřed.
Pokud jsou ta světla udělána dobře, tedy aby svítila ve správném směru, splní svůj účel stejně dobře, jako denní světla v mlhovkách Octavie (stejný případ umístění) a mnohem lépe, než všelijaká, podomácku montovaná svítítka v mřížkách, otvorech v náraznících či v podobě pásů pod světly. Zrovna včera jsem na několik takových jezdců blikl, že nesvítí a teprve na cca 10 metrů jsem si všiml potemnělých bludiček diod pod světly. Fakt účinné osvětlení.