Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën DS3: První informace o sériovém voze (nové foto)

Prvním z řady luxusních Citroënů DS bude kompaktní DS3, který se představí už za tři týdny na autosalonu ve Frankfurtu. Konkurovat mu budou Mini a Lancia Ypsilon.
Zpět na článek
24. 8. 2009 13:07
24. 8. 2009 14:28
neregistrovaný "Stillborn"
24. 8. 2009 13:11
24. 8. 2009 13:22
24. 8. 2009 13:28
24. 8. 2009 13:47
24. 8. 2009 14:41
24. 8. 2009 15:48
24. 8. 2009 23:59
25. 8. 2009 09:54
25. 8. 2009 15:58
24. 8. 2009 16:05
neregistrovaný "dzouzi"
24. 8. 2009 16:53
24. 8. 2009 17:02
24. 8. 2009 18:44
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
24. 8. 2009 19:40
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
24. 8. 2009 20:38
neregistrovaný "yaroukh"
25. 8. 2009 12:52
neregistrovaný "yaroukh"
25. 8. 2009 12:54
neregistrovaný "yaroukh"
25. 8. 2009 10:26
25. 8. 2009 10:41
25. 8. 2009 11:07
25. 8. 2009 13:03
25. 8. 2009 14:40
25. 8. 2009 14:53
25. 8. 2009 14:58
25. 8. 2009 15:47
25. 8. 2009 20:38
25. 8. 2009 15:00
25. 8. 2009 15:23
25. 8. 2009 15:31
25. 8. 2009 15:39
25. 8. 2009 17:37
neregistrovaný "Donovan"
25. 8. 2009 20:43
25. 8. 2009 20:57
25. 8. 2009 14:48
25. 8. 2009 14:51
25. 8. 2009 15:13
25. 8. 2009 15:18
25. 8. 2009 15:41
25. 8. 2009 16:16
25. 8. 2009 16:21
26. 8. 2009 08:27
25. 8. 2009 16:16
25. 8. 2009 16:28
25. 8. 2009 16:57
25. 8. 2009 17:02
25. 8. 2009 16:14
25. 8. 2009 17:41
neregistrovaný "Donovan"
25. 8. 2009 18:57
neregistrovaný "Donovan"
25. 8. 2009 20:27
25. 8. 2009 20:33
26. 8. 2009 00:03
26. 8. 2009 11:56
25. 8. 2009 17:30
neregistrovaný "Donovan"
26. 8. 2009 01:06
neregistrovaný "megalomaniac"
24. 8. 2009 13:07
no
tak celkem pekne, ale ten B sloupek se me vubec nelibi, mnohem lip by to mejm ocim lahodilo, kdyby byl B sloupek uplne zvenci opticky odstranen a sklo by navazovalo na sklo :-) a nebo B sloupek protahnout ke strese a udelat z toho opticky takovej pick-up-hatch
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Stillborn"
24. 8. 2009 14:28
Re: no
Tak taky by to vypadalo dobře, ale B sloupek, jak je na DSku teď, se mi právě z celého auta líbí asi nejvíc :-)
Avatar - iudex
24. 8. 2009 13:11
luxusná odnoz
Som mierne skeptický ohladom významu tejto "luxusnej odnoze bezných Citroenov". Ak je pre niekoho Citroen neprijatelný, je jedno, ci sa to volá Citroen C3 alebo citroen DS3 (to uz malo skor zmysel vlastná luxusná znacka á la Nissan/Infiniti, Toyota/Lwxus). Rozmerovo, motoricky a technicky je to plnohodnotne malé auto, teda bezný konkurent Pola, Fiesty a pod. Konkurencia k mini je skor zbozným zelaním (Citroen asi zabudol, preco je Mini taký úspesný, a to reminescencia na staré oblúbené Mini). A vyssia cena sa bude Citroenu tazsie vysvetlovat len s tým, ze je to stýlovejsie ako súrodenec C3 (kecy o stýle budú fungovat mozno na Kylie - nic v zlom).
Moj názor je taký, ze mali dizajnové prvky DS3 (inak pekné a zaujímavé) aplikovat do beznej produkcie, t.j. následovníka C3 (resp. DS4 do C4 atd.).
Rozbalit vlákno
3
24. 8. 2009 14:15
Re: luxusná odnoz
Mám na věc podobný názor. Už teď vidím ty inzeráty s obřími slevami na nové vozy. Vzhledem k cenové a marketingové politice této značky vůbec nechápu lidi, kteří si koupí jakýkoli jejich model. Pokud u "déesek" hned nenasadí stejnou cenovou politiku, tak se moc nechytí, už se to od nich jaksi čeká, cesta stylu "po mně potopa" se dlouhodobě nevyplácí. Zavedení jiné "prémiové" značky by jistě bylo vhodnější řešení, než stejné auto oplastovat, do názvu přidat jedno písmeno a očekávat zvýšení prodejních čísel.
24. 8. 2009 16:56
Re: luxusná odnoz
Ono vnímání Citroenu a francouzských aut není všude stejné jako v ČR. Jsou země, kde německý vliv není tak silný. Tam má Citroen s řadou DS šanci.
24. 8. 2009 22:28
Re: luxusná odnoz
Jsou zeme, spis jen jedna zeme, ta s kohoutem, jinak ta zadni cast vypada ze ho sebou budou chudaka tahat porad vzadu misto lekarnicky.
Avatar - Litrico
24. 8. 2009 13:22
drahy citron
Uz sama nova C3 je dost stylova. Das si tam nejake priplatky a aj za ten zaplatis dost. Na co maly drahy Citroen? Kto chce drahe male auto kupi si Mini a hotovo.
Rozbalit vlákno
1
25. 8. 2009 09:49
Re: drahy citron
Tak toto je fakt hláška za všetky drobné. Nemáš náhodou teplotu?
Kto chce malé štýlové auto a je ochotný zaplatiť zaň viac, zároveň aj viac očakáva, a tiež si, pravdaže, chce vyberať. Mini nevyhovuje vkusu a požiadavkám každého, ako svojim obmedzeným pohľadom, obsiahnutým v poslednej vete, naznačuješ. Preto vnímam pozitívne, že na trhu pribudne ďalší hráč a spestrí doterajšiu ponuku. Malé autá získavajú na obľube a niet sa čo diviť, že sa štýl a istá dávka luxusu stále viac presadzujú aj v triede malých áut.
Čo sa Citroenu týka, nie je to úplne prvý pokus, stačí si spomenúť na Pluriel, výnimočný v pravom zmysle slova, no aj tu platí, že menej by bolo viac. Rad DS vsádza na iné hodnoty, a dá sa predpokladať, že tento pokus bude úspešnejší. Z praktického pohľadu ponúka asi to, čo iné štvormetrové autá, pridanou hodnotou je originálny atraktívny vzhľad, výber kvalitných materiálov, široká ponuka výbavy a ako bonus bohaté individualizačné možnosti. Tento recept vyzerá naozaj veľmi dobre.
24. 8. 2009 13:28
Ano ?
Napadá mne jednoduchá otázka: Je Citroen tou značkou od které trh očekává "luxusní" modelovou řadu ?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2009 13:47
Re: Ano ?
no to se prave snazi zmenit :-)
24. 8. 2009 14:41
Re: Ano ?
Chválihodné a dle mne na to mají z francouzkých značek největší potenciál, ale nezdá se mi ten počet modelů, která chtějí mít tímto způsobem "odlišen" ;-\
Avatar - iudex
24. 8. 2009 15:48
Re: Ano ?
Ja skor zastávam názor, ze ziadna francúzska znacka nemá potenciál na vlastnú luxusnú modelovú radu (toboz v súcasnej dobe). Neviem, aké sú predaje "luxusnejsích" modelov Peugeot s nulou naviac (napr. 1008), ale myslím, ze ako drahsia alternatíva k vlastnému "mainstreamu" (napr. 107, 207) sa moc nechytili. Presne to predpovedám rade DS.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2009 23:59
Re: Ano ?
no at to ma prodeje jakykoliv, je to zajimavy auto, moc hezky...a nesmite zapomenout ze jinde maji na DS treba jinej nazor nez v CR/SK
25. 8. 2009 09:54
Re: Ano ?
Peugeot 1008? Žiješ už asi v blízkej budúcnosti, nie? >:D
Mimochodom, 1007 je predsa len iná šálka kávy ako DS, a merať všetko francúzske podľa jedného metra je podľa mňa trochu krátkozraké.
nakoniec realita v krátkom čase ukáže... ;-)
neregistrovaný "dzouzi"
24. 8. 2009 16:05
Konkurence MINI?
Dle fotek se mi to nejevi jako nakupni taska pro manzelku,kvalita materialu a porce luxusu uvnitr dle foto spise pripomina pokus PSA udelat konkurenci MiniCooperu?V plne palbe s 1.6 THP.Ovsem podvozek asi bude jina dimenze :-|.ovsem bereme-li jen nejnabouchanejsi verzi :-)...Ale sam pro sebe dam palec nahoru :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
24. 8. 2009 16:13
Re: Konkurence MINI?
Tak tak, stýlová (a zrejme drahá) nákupná taska pre manzelku, nie konkurent Mini Cooperu. Teda jedine zeby celé oddelenie vývoja podvozkov Citroen prepustil a najal ludí od Lotusu. >:D
25. 8. 2009 00:55
Re: Konkurence MINI?
:no: Asi jsi neslysel o takovych autech jako Citroen AX GT/GTI nebo Citroen Saxo VTR/VTS, protoze jinak bys takovou hloupost nemohl napsat.
25. 8. 2009 08:19
Re: Konkurence MINI?
Ale vždyť celá řada DS je zatím prezentována jako "luxusní" nadstavba běžných modelů. O nějakém sportovním zaměření zde není ani řeč. A dle mne je to jen dobře. Pouštět se do souboje s velmi dobře "sportovněji" zaměřenými BMW1 a Cooperem je pro Citroen až "zbytečné". Cesta soustředění se na "klasické" (francouzké) hodnoty, jako styl, elegance a pohodlí je ta oblast, kde by Citroen mohl uspět.
25. 8. 2009 09:57
Re: Konkurence MINI?
Súhlas, Citroen sa podľa mňa netlačí tam, kde nemá šance na úspech. ;-)
Avatar - iudex
25. 8. 2009 16:00
Re: Konkurence MINI?
Cudujsasvete pocul, ale ako ideových následovníkov vidím skor (i na hlavnej spomínaný) Swift Sport. ;-)
Avatar - white label
24. 8. 2009 16:33
Tajnůstkářka
Kylie nám úplně zamlčela fakt, že Citroen koupil pro své stylové modely logo od německého (velmi populárního) výrobce osobních automobilů značky Trabant...viz Volant... ;-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ronault.
24. 8. 2009 16:36
Re: Tajnůstkářka
Taky by to mohl být Opel, ne? ;-)
Avatar - white label
24. 8. 2009 17:14
Re: Tajnůstkářka
To je přesně logo Opelu...,ale tak po flašce slivovice... ;-)
Avatar - Ronault.
24. 8. 2009 18:32
Re: Tajnůstkářka
Jenže na trabi je to zase moc ostré, leda bys to vzal přes hrany pilníkem. ;-)
Avatar - da_b0mb
24. 8. 2009 16:43
Re: Tajnůstkářka
Ale volant jinak pěknej ;-)
Avatar - white label
24. 8. 2009 17:12
Re: Tajnůstkářka
Jinak jo, ale co máš vlastně proti Trabantu...? :-O ;-)
Avatar - Johnny_P
24. 8. 2009 16:53
Re: pěkná
Moc se mi DS3 líbí, i když počítám že bude mimo moje finanční možnosti, ale přesto bravo citroen :yes:

white_label: taková stylová trabantiáda
24. 8. 2009 17:02
Ja a Citroen :-)
Ked som mal 10 rokov - este za hlbokeho sociku som videl CITROEN. Auto ako z inej galaxie - bolo obrovske, cierne, dvihal sa mu podvozok, ked zastavil nadherne sa huuupal. divny nazov pre auto - znelo to ako citron... Krasa. Bolo to najlepsie auto ake som kedy videl. Odvtedy som citroenista. Zaciatkom 90-tich rokov sa mi splnil sen. Kupil som si ojazdeny BX. To auto bolo vyborne, za tym si stojim. Potom neviem co sa stalo, zacali robit pre mna tragicke auta - ZX, dobra ale nevyrazna Xantia, Saxo... A tak som si kupil VW. Hm, lenze nemecka spolahlivost sa v praxi nekonala, takze po par rokoch, ked sa riesilo dalsie auto mal byt zasa Citroen. Ale nebol. Vzdy sa nasiel dovod preco si ho nekupit, bohuzial. City neprebili rozum. A tak dalsie auto bol korejec! Citroenista som zostal nadalej. Chcel by som mat Citroen bez kompromisov a drzim mu palce. Uz sa tesim na DS4, DS5. Dufam ze to zasa nepo..ru.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
24. 8. 2009 17:51
Re: Ja a Citroen :-)
Vkus moze byt velmi rozny; napríklad ja som zacal vnímat Citroen ako dizajnovo zaujímavé práve az Saxom a Xsarou. Najma Xsara sa mi celkom pácila, okrem vcelku prijatelného interiéru najma línia 5 dverovej karosérie s krátkym stupnom vzadu, nieco medzi hatch a liftom. Naopak vsetky dizajnové úlety v exteriéri (C6), ale najma v interiéri (kto vymyslel digitálne ukazovatele?) isli mimo moj vkus.
24. 8. 2009 18:01
Re: Ja a Citroen :-)
Já už měl digitál před 12 lety v Twingu a to řeěení vysoko uoroštřed v zorném úhlu řidiče má něco do sebe. Je to těžký hodnotit, když to nevyzkoušíš.
Avatar - iudex
25. 8. 2009 16:03
Re: Ja a Citroen :-)
Ja nehodnotím podla obrázka, ale z praxe. Digitálne ukazovatele mala uz napr. Tempra takmer pre 20 rokmi. A dodnes som toho názoru, ze je to blbost. Zamýslal si sa nad tým, preco majú moderné lietadlá, inak plné elektroniky, stále analógové ukazovatele?
24. 8. 2009 18:35
Re: Ja a Citroen :-)
OK, ale ja som narazal na nieco ine. Ide o to ze Citroen je znacka dvoch tvari dokaze prekvapit pozitivne ale bohuzial aj naopak. Chyba jej taka cojaviem, nazvem to vyvazenost - nemyslim v designe ale tak celkovo. Proste dokazu genialnost sklbit so zhovadilostou. Viz. napr. C6 a jeho palubna doska so stredovym tunelom myslim z P407. Ale zlepsuje sa to.
Avatar - iudex
25. 8. 2009 16:05
Re: Ja a Citroen :-)
OK, nestotoznujem sa úplne, ale rozumiem.
25. 8. 2009 10:07
Re: Ja a Citroen :-)
ZX a Xsara sa snažili zapáčiť sa všetkým, tým pádom sa ich tvary z výnimočných zmenili na vpodstate klasické. Xsara bola aspoň pre mňa prelomová, okrem toho, že bola pekná, som ju vnímal ako výnimočné auto v triede - veľmi pohodlná, priestorná, s veľkým kufrom a karosériou liftback, čím pre mňa dosť výrazne vybočovala z uniformity tradičnej ponuky. ;-)
25. 8. 2009 14:56
Re: Ja a Citroen :-)
Jo, ja tiez nic proti Xsare nemam, ale firmy by mali ctit nejake hodnoty. Minimalne koli tomu aby sa ich majitelia mohli s niecim stotoznit, ked mame znacku chapat ako nejaky status. Citroen bol pre mna vzdy "avatgarda pre masy zamerana na rodinu" - no - toto spojenie je v podstate nelogicke a prave v tom je, alebo bolo caro Citroenu.

Ako dokonale zabit hodnoty moze rozpravat napr. Lancia - ked jej ludia uverili ze Lancia je sportova /Lancia Delta/ tak to menezeri museli rychlo pokazit, ako to dopadlo vieme.

Alebo Fiat pred par rokmi, ked zrazu chcel robit "nemecke auta" - Stilo napriklad...
25. 8. 2009 21:11
Re: Ja a Citroen :-)
stale spominate xsaru ale ta podla mna dizajnovo vychadzala z xantie a ta bola super
25. 8. 2009 21:59
Re: Ja a Citroen :-)
Ano a nie, Xantia sa držala ešte "starého" štýlu hrán a priamych línií, jemé zaoblené línie Xsary boli predsa len trošku iné kafe. A potom Picasso, v tej dobe to bola priam neuveriteľná odvaha, pustiť do výroby niečo tak vybočujúce a odlišné od všetkého, čo jazdilo na cestách.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
24. 8. 2009 18:44
PERLA mainstreamu...
V určitých barevných variacích by to mohlo být i stylové auto pro mladého stylistu, ale spíše si za volantem DS3 představuji noblesní, atraktivní dámu s vytříberným vkusem, někde před luxusní kavárnou... která má mladistvého ducha a umí si vybrat ten správný automobil jako stylový doplněk do města.

Úchvatný, moderní design exteriéru, prémiový interiér v extravagantním duchu, který disponuje precizními detaily a designovými prvky a celková aura vozu... co dodat?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - woody-alien
24. 8. 2009 19:09
Re: PERLA mainstreamu...
Že trochu přeháníš...? ;-)

Nevypadá to špatně, ale tohle tvoje "nanebevzetí" je dost předčasné. Až to uvidím v reálu, posoudím sám, jestli by mě moje dáma s DS3 neodkázala do nehezkých končin.

PS: A nezapomeň. Dámy jezděj výhradně C5 s naftovým biturbem a automatem.

>:D
Avatar - white label
24. 8. 2009 19:33
Re: PERLA mainstreamu...
To už ale trochu mícháš dámy přímo s hraběnkama... >:-[]
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
24. 8. 2009 19:40
Re: PERLA mainstreamu...
Samozřejmě, na konečný verdikt si počkáme až při reálném setkání s vozem.
25. 8. 2009 15:17
Re: PERLA mainstreamu...
Já myslel s tou kvočnou, co v tom bude jezdit do Starbucks >:D
neregistrovaný "yaroukh"
24. 8. 2009 20:38
Jak promarnit šanci
Bez nápadu a přitom překombinovaný. To se hned-tak někomu nepovede. :no:
Rozbalit vlákno
4
24. 8. 2009 20:43
Re: Jak promarnit šanci
Stare DS take neni zadny minimalismus.
25. 8. 2009 10:13
Re: Jak promarnit šanci
Kde ti chýba nápad? Čiešny A stĺpik, B stĺpik do "stratena". Karoséria originál 3-dverová, žiadny klon 5-dveráka. Voliteľný lak strechy - Fabia s jej bielou strechou za cenu metalízy bledne závisťou. Dvojfarebný interiér, pričom svetlá (možno voliteľná farba) je dominantou. :-)
neregistrovaný "yaroukh"
25. 8. 2009 12:52
Re: Jak promarnit šanci
Článek je o Citroënu DS. Takže nápad mi chybí na Citroënu DS.
25. 8. 2009 22:01
Re: Jak promarnit šanci
A o čom, myslíš si, píšem? O starej Blažkovej...? >:D
Čím je DS taký tuctový a bez nápadu?
Avatar - pumpkin
24. 8. 2009 21:15
Menej je niekedy viac
Toto mi hneď napadlo keď som uvidel DS3-ku. Sú to síce len detaily, ale napríklad hmlovky mi dáko kontrastujú s tými LED svetlami hneď vedľa, trochu trabanťácke logo na kapote mi tam vôbec nesedí.
Neviem neviem ako sa toto "štýlové" auto bude predávať, ale ja by som dal skôr prednosť C3ke v plnej výbave. Ale celkový dizajn nezazlievam ;-)
Rozbalit vlákno
0
25. 8. 2009 09:47
Predesignovane
Zakladni tvary karoserie jsou pekne, ale kombinace barev u vetsiny verzi pusobi trochu poutove. Napriklad barevna strecha tam vypada divne a jakoby na auto nepatrila. Osobne bych volil matny sedocerny lak tak, aby zanikala... (Mini nebo ostatne i Fabie a Swift maji strechu tvarove oddelenou od zbytku karoserie, tim padem ji ma cenu barvit) Interier je vcelku povedeny. DS3 bude muset najit podobny balance mezi cenou a luxusem jako Fiat 500 aby bylo uspesne.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - salamoon
25. 8. 2009 12:51
Re: Predesignovane
suhlasim do bodky :-) :yes:
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2009 09:52
Psi štěkají - karavana jde dál...
....tak nějak bych, diskutéři, označil tuto debatu - viz. výše.... Je to krásný kousek auta...těch je dnes spousta. Ale právě tím, jaký je, je jiný. Myslím, že tímto Citroen dá ránu přímo na komoru (jak říká klasik). Dnes je všude přeautováno...jedny působí sportovně, druhé působí dravě, naštvaně, některé malé vozy se moc neliší od větších bratrů.... trh chce něco jiného... fiat 500...taky není žádná láce a nestačí se vyrábět. Tento boban chce být šperk...doplněk...pro někoho, koho Mini neosloví...bude to "Takovéto domácí houpání" tento stylový piňďa.... mi se teda moc líbí, ale počkám až na mě dýchne naživo. Doufám, že se nebude prodávat v dnešní síti Citro...v těch nudných boxech pro auta, kterým se říká "autosalon". Držím pěsti. :yes:
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "yaroukh"
25. 8. 2009 12:54
Re: Psi štěkají - karavana jde dál...
Když už máš tu drzost, označovat ty, komu se to auto nelíbí, za štěkající psy, doufám, že budeš mít taky tu páteř, přihlásit se, až se ukáže, že to auto žádnou díru do světa neudělá. (Zmíňka o 500 je docela odvážná.)
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2009 20:31
Re: Psi štěkají - karavana jde dál...
Promiň. ty nejsi pes....jen ratlík....
25. 8. 2009 20:51
Re: Psi štěkají - karavana jde dál...
Ona ta 500 take neni tak fenomenalni, ja bych ji doma rozhodne nechtel, nelibi se mi, proste polsky Fiat, ze ktereho media delaji neco extra, skutecnost je jina a hlavne designem je totalne nudna.

Uvidime jak se prodeje 500 budou dal vyvijet, ale Ka myslim uz naskok docela stahuje a to si nehraje na retro, tak ze retro poptavka u Fiatu neni a nebude bezedna.
25. 8. 2009 21:03
Re: Psi štěkají - karavana jde dál...
F500 těží hlavně z historie. Ford by musel v podobnym případě udělat model T. Káčko dneska v rozmachu aut. průmyslu něco podobnýho nečeká.
Avatar - woody-alien
25. 8. 2009 21:51
Re: Psi štěkají - karavana jde dál...
Je fakt, že kolem pětistovky je víc humbuku než by zasloužila, ale co čekat v době, kdy velký procento hudby jsou covery, velký procento filmů jsou remaky a u nás zcela vážně vyjde výběr největších hitů Jirky Štědroně.
26. 8. 2009 00:05
Re: Psi štěkají - karavana jde dál...
Jirka s Bleskem za 39 ká čé? No, to je možný.
Avatar - woody-alien
26. 8. 2009 10:51
Re: Psi štěkají - karavana jde dál...
Tohle mě skoro uráží. Jeden z největších bolševickejch patolízalů i se svojí grupou Plameny. Chce se mi zvracet... 8-s
Avatar - twistedTSD
25. 8. 2009 10:26
hmmmm
nemuzu s pomoct ale me se libi cim dal vic...i kdyz vim ze se jich u nas moc neproda...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Perun
25. 8. 2009 10:41
Nová doba
Jak trefně napsal Ji/Ri výše... některé názory jsou jako štěkání pejsků ;-)
DS3 by měla nastavit úplně jinou kvalitu, než jakou lidé očekávají od mainstreamového výrobce z Francie. Nejen výběrem materiálů a tím, jak jsou poskládané dohromady... také technologií výroby a celkovou promyšleností. O unikátní míře individualizace už tu řeč byla, takže jen ve zkratce:

Styl, styl styl - a to podle vlastního gusta v ohromném množství variací barev, kvalitních materiálů a dekorů. Včetně kol ;-)

Technologie... radikální odtučňovací kůra (s THP to už snad bude trochu přemotorované), karoserie s velkou torzní tuhostí, odlehčená a dvakrát vypodložená zadní náprava pro totální eliminaci rázů (no konečně >:-[] ), diodové světlomety, přepracovaná přední náprava, trojitá izolace dveří a motorového prostoru (včetně zvýšené gramáže izolantů 200 g/m2 oproti obvykle 90 g běžným v tomto segmentu), překalibrovaný posilovač...
O řazení nevím nic.. no uvidíme :-)

A hlavně, podívejte se na tu přístrojovku... zkuste si jen tak pro sebe (tzn. poctivě) najít hezčí a útulnější.. v tomhle segmentu. Některým diskutérům (mrtole ve výtahu a Adolfovi tenhle odstavec určený není ;-) ).

Jasně, DS3 nebude levná, ale za kvalitu se platí. Čas ukáže, ale Citroën řadou DS razí cestu tím správným směrem. Ostatní nejspíš vyčkávají, jestli se to chytne, ale to už je úděl očekávačů. Jsou ti, kteří vymýšlejí stále něco nového a mají dost odvahy a kreativity, aby se do toho pustili.. No a pak ti druzí.

Přichází nová doba :-! :yes:
Rozbalit vlákno
40
25. 8. 2009 11:07
Re: Nová doba
Suhlas. DS3 je pekné auto, nakoniec všetky posledné Citroeny su podarene. Aspoň teda dizajnovo. DS3 určite bude mat aj predajný úspech, kecy o tom že jediné dobré auto je VW platia tak max u nás +- 500km.
25. 8. 2009 14:40
Re: Nová doba
Taky si to napsal pěkně. Já mám obavy, že poslední dobou na ty "francouzký speciality" kupující prdí, což ukáže čas. U rendla bych řekl, že už na to vzdali. Víc se mi ovšem líbila poznámka ""Je Citroen tou značkou od které trh očekává "luxusní" modelovou řadu ?"".

PS: jo a ta "nová doba", jak píšeš, není na ní zrovna blbá doba?
Avatar - Perun
25. 8. 2009 14:53
Re: Nová doba
Ono to záleží na tom, jak kde a jak kdo. Frantíci to teď mají težký obecně a málo platný, když na to kak..li tak dlouho, tak jim nějaký 2-3 roky v poslední době moc nepomůžou.
Citroën jde svou cestou, jak se dostat k lepším prodejům. A jen tak mimochodem na sobě dost tvrdě maká. C4P, C5, C3P, nová C3... všechno vynikající auta, ale je třeba nějakou dobu "žrát suchary a pít vodu"
Peugeot je na tom podobě a i Renault šel hodně do sebe.
A s tou blbou dobou.. Je, je to blbá doba - ale možná proto je nutný si jí udělat. Když to nejde silou, půjde to ještě větší silou. Prachy na to mají, takže věřím, že se jim to nakonec povede. Ale můžou si za ten svrab sami, to je pravda.
25. 8. 2009 14:58
Re: Nová doba
Jasně, jen mám obavy, že u nich hraje roli hlavně cena a pokud by tohle mělo stát víc peněz... pořád je to citroen. Phaeton je trochu jiná kategorie, ale tam to vidím podobně. První, co mě u něj napadne je, že je to pořád "jenom" VW a ty 3 mega položim vedle v BMW.
Avatar - woody-alien
25. 8. 2009 15:07
Re: Nová doba
A přitom Phaeton vznikal v lepší době a VW si i celkem oprávněně mohl myslet, že mu to s tou "prémiovostí" projde.

Nechci zobecňovat, ale viděl bych to stejně jako ty a ani bych se nezastyděl za svý "zpátečnictví". Mít MB nebo BMW bude nejspíš "na věčný časy" víc než VW.

Každopádně je to od Citroena kus odvahy (včetně velkých investic na předělávání prodejních ploch) a výsledek je ve hvězdách nebo spíš v rukou zákazníků.
Avatar - Perun
25. 8. 2009 15:47
Re: Nová doba
Tak ale Phaeton nerozumně vkročil do hájemství z nejstřeženějších.. Piech si to sám zavinil svou megalomanánií..
Tady se pohybujeme někde okolo pěti set tisíc a je dost lidí, co na to mají a chtějí si dopřát "něco víc" - viz neuvěřitelný prodeje Fiatu 500, nebo i toho Mini. A zejména to Mini je na tom s kvalitou hodně zle (osobní postřeh) za peníze, který lze označit jako hodně odvážný. A prodává se? Jo, jak krabicový víno.
Asi to chce čas, ale jak začně být velmi výrazný DSko vidět na silnici, může se klidně dostavit efekt sněhový koule... začně to na sebe nabalovat další.
A nebo ne a Citroën půjde do kytek. Svět by byl mnohem chudší o automobilku s "koulema". Nejen s těma hydraulickýma.
25. 8. 2009 20:59
Re: Nová doba
Citroen nikdy poradne "chlapske koule" nemel. Ale ty asi mluvis jako vzdy jen o vanocnich ozdobach na snehu.
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2009 20:38
Re: Nová doba
Já za Panameru... ;-)
25. 8. 2009 15:00
Re: Nová doba
Před chvílí jela proti mě asi Panamera v bílý barvě, je to možný? Málem jsem sundal babičku z kola, jak jsem s kroutil.
25. 8. 2009 15:23
Re: Nová doba
A ještě v tomhle vedru... to je o infarkt.
Ještě že jsou tyhle diskuze, kde se čověk může svěřit s podobným "setkáním 3. druhu". Všude jinde v mém okolí při podobné zmínce se všichni odvrací, protože "zase melu o něčem, co má 4 kola" >:-[]
25. 8. 2009 15:31
Re: Nová doba
Infarkt dostala málem ta babička, ale omluvil jsem se jí a nabídl odvoz i s kolem. Nechtěla, asi měla pocit, že bych jí zabil.
Avatar - Perun
25. 8. 2009 15:39
Re: Nová doba
Já viděl v pátek modrou. Paráda :yes:
neregistrovaný "Donovan"
25. 8. 2009 17:37
Re: Nová doba
Bílá je :yes:
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2009 20:43
Re: Nová doba
Je to pravda....já ji viděl minulý týden na D5 a pak v Praze.... to je prda jak sfiňa, co? To bude eSek, a8ček a BMW7 na skladech....Panamera je neskutečně krásná, elegantní, dravá a a aaaaaach...Kamarád ji viděl v nějaké "ocelově šedé" jak říkal (ne u nás) a už hledá ženicha pro svou BMW7, kterou má 4.měsíc....750i..
25. 8. 2009 20:57
Re: Nová doba
Já zahlídnul předek, zarazilo mě, že to neznám a v první chvíli jsem myslel, že je to GT, pak jsem se otočil a zezadu to bylo jasný. Teda jasný, že to neni GT a pak ta babička a rána její tašky do blatníku... Ale bylo to u nás na vsi, tak počítám, že to bude mít někdo z okolních sousedů, tak si to omrknu, až se potkáme u Lidlu.

Jinak s tou sedmou bych to asi neměnil. Panáma bude něco, jako Maserati, kde je pohodlí a komfort trochu potlačen sport. duchem a co znám Quatro, tak ježdění s nim bylo někdy až nepříjemný, pokud si chtěl člověk odpočinout a jen tak lelkovat s jedním prstem na volantu. Ale uvidíme, jsem zvědavej, jak prvnička!!! :yes:
25. 8. 2009 14:48
Re: Nová doba
Ad. přístrojovka (resp. interiér). Možná budu za blázna, ale v souvislosti s přístrojovkou a interiérem (jeho pojetím) musim zmínit auto, které mě v této oblasti absolutně nadchlo na první pocit a tím bylo Subaru Tribeca i když uznávám, že spoustě lidí vyznávající "tradiční hodnoty" se nemusel zamlouvat.
25. 8. 2009 14:51
Re: Nová doba
Tribeca je od pohledu tak šílený auto, že jsem se dovnitř ani nedostal. Přitom by stačilo tak málo... nějakýho inda, jako si pohrál s tim peugeotem.

PS: i když koukám, že mu dali zase facelift, trochu do santa fé, tak je to lepší.
Avatar - woody-alien
25. 8. 2009 15:10
Re: Nová doba
To myslíš ten facelift slonem ? No tak to bych zapsal do pořadníku hned několik dalších kandidátů... ;-)
25. 8. 2009 15:13
Re: Nová doba
Já i lidí... >:D
25. 8. 2009 15:18
Re: Nová doba
Jo, bohužel... design postavil Tribecu do role něčoho, k čemuž se spousta lidí bála jen přiblížit a když už by si člověk "zvykl" na "vlastní" design, tak se leknou a pro jistotu to zabijou faceliftem, který to auto zařadil do role "bezpohlavních" SUV. (Stejně, jako dle mne pocitově velmi příjemný a "vzdušný" Megane II nerozvijí dále tento styl ve kterém dle mne byl potenciál, ale pokračuje "bezpohlavním ocucaným bombónem").
Každopádně jestli budeš mít možnost, zkus si nechat zavázat oči, nech se posadit do Tribeci a sundej si pásku z očí..... ;-)
V tomto ohledu mi DSko příliš avantgardně a inovátorsky nepřipadá.
Avatar - Perun
25. 8. 2009 15:41
Re: Nová doba
Hm.. pak si ale srovnej interiér Citroënu C4 (a nebo nedej bože současné C3) a vypadnou tu oči z důlků.
To je skok o světelnej rok. :-!
Avatar - iudex
25. 8. 2009 16:16
Re: Nová doba
No práve, mali zlepsovat beznú produkciu, nie postavit si vnútorného konkurenta, ktorý ukáze, ako úbohý "základný = lacný" Citroen vnútri je.
Avatar - Perun
25. 8. 2009 16:21
Re: Nová doba
Viděl jsi novou C3?
Posadil ses do C5?
Vyzkoušel jsi třeba nové C4P?

Už pár let není Citroën uvnitř ubohý a laciný o nic více, než srovnatelná konkurence. U nové C3 a DS3 soudím samozřejmě jen z fotografií, ale i ty bohatě stačí na výtečný dojem.

U C5 soudím podle vlastní praxe. Kvalitnější interiér ve střední třídě těžko najdeš.

Takže klid.
Avatar - positivemind
25. 8. 2009 17:54
Re: Nová doba
To samé si troufám tvrdit o P407, i když je už vlastně za zenitem. Ty materiály mě v tomhle autě (vyjma středového tunelu) nepřestávají překvapovat, je to paráda. Na to, že už je na trhu pátým rokem a ještě pořád čeká na nástupce, jde o velice slušný pokrok pro Francouze ;-)

Známý má P407 kupé - v takové té rudé kůži, je to pastva pro oči, žrádlo na omak. Troufám si bez okolků říci, že C5 a P407 mají opravdu nejlepší interiéry ve své třídě
Avatar - iudex
26. 8. 2009 08:27
Re: Nová doba
Ale ja nezhadzujem C5 (tá sa mi velmi pozdáva). Naopak Francúzi isli kvalitou interiéru v poslednej dobe velmi hore, napr. nik nespochybnuje kvality interiéru Laguny ( napriek tomu sa auto moc nepredáva). Novú C3 som videl iba na obrázku, rovnako ako Ty, takze hurá hodnotenie nemienim robit. Ja som mal na mysli najma SÚCASNÚ C3 a SÚCASNÚ C4, ktoré sú na tom v interiéri mierne povedané biedne.
P.S. Výzvu na ukludnenie sa je potrebné adresovat iným, ja sa nezvyknem pobit kvoli autám. ;-)
25. 8. 2009 16:16
Re: Nová doba
Teď nějak nechápu. Myslíš srovnat interiér C4, nebo nové C3 s Tribecou ? A nebo DS s C4 a C3 ?
Pokud myslíš DS s C4 a C3, tak je sice hezké, že se posunuli, ale Citroen asi nechce bojovat proti vlastním modelům, ale proti "celému" trhu v daném segmentu včetně "stylovek". A v tomto celotrhovém srovnání mi pořád interiér DS nepřijde až tak stylový a inovativní. ;-\
Avatar - Perun
25. 8. 2009 16:28
Re: Nová doba
Otázka názoru, já ho vnímám velmi dobře. Dokonce se (trochu brzy, ok) vsadím, že z něj budou novináři paf. Od Audi by to čekal každý, od brandu Citroënu asi ne.
Já v tom původním odkazu také píšu, že je třeba srovnávat v segmentu.. a pak BUM, hned je tu Tribeca. Ale ok, když je to o dojmech, pak klidně. Ostatně jsem tě nabádal ke srovnání stylu interiérů (a dejme tomu i kvality) mezi produkcí starších Citroënů, které se stále ještě vyrábí, a tímhle novým DS3.
Takže ještě jednou: Ano, troufám si říct, že lepší interér v téhle třídě neexistuje. Já to tak vidím, jestli to má někdo jinak, je to jeho věc ;-)
25. 8. 2009 16:57
Re: Nová doba
Jasně, každému se líbí něco jiného. Tu Tribecu jsem uvedl jako příklad toho překvapení (vzhledem k tomu, jak to auto vypadá z venku) a také ukázku toho, jak lze udělat interiér trochu jinak než u ostatních (ve třídě). Vůbec jsem to nechtěl vztahovat k DS. ;-) :yes:
Avatar - iudex
25. 8. 2009 16:14
Re: Nová doba
To mi napadlo, ze podobne uvazoval a argumentoval i VW (samozrejme vo vyssích dimenziách), ked uvádzal Phaeton na trh (výber materiálov, ich spracovanie, stýl, kvalita výroby, individualizácia auta, výroba pred ocami zákazníkov). A aký stratový projekt to je, vieme vsetci. A obdobne DS, kvalita bude samozrejme cosi stát; kto ju zaplatí? Obávam sa, ze ked luxusný image (a cenu) nezozrali zákazníci Volkswagenu, o to menej to budú brat u Citroenu. Drzím myslienke DS palce, ale predpovedám cervené císla. ;-\
neregistrovaný "Donovan"
25. 8. 2009 17:41
Re: Nová doba
Ale mezi Phaetonem a DS3 skutečně žádná analogie není. Jsou to naprosto odlišné segmenty s naprosto odlišnou klientelou.
Avatar - positivemind
25. 8. 2009 17:58
Re: Nová doba
Přesně tak, Phaeton vstoupil do míst, kde už xx let vládnou králové. DS3 v podstatě nebude mít konkurenta (myslím kvalitativně, soudě dle fotek), nejblíž mu jde nová 500, která je uvnitř ale příšerná.

Tohle je věc, kterou hledají majetnější lidé, kteří nepotřebují obrovské auto. Člověk bydlící v Praze s příjmem 100tisíc měsíčně a A6 v garáži tohle koupí své partnerce do města ;-)
neregistrovaný "Donovan"
25. 8. 2009 18:57
Re: Nová doba
Ja vidím nejblíže k DS3 z hlediska pozice na trhu asi Alfu MiTo.
25. 8. 2009 20:27
Re: Nová doba
Stejá myšlenka mne napadla výše, nebo to opsal >:D Je to naprosto odlišná klientela, ale pokud to s prodeji dopadne podobně, což si myslím, tak to tak zcestná věc nebude. Nevím kolik to bude stát, ale právě, že je to určeno, nebo je to v kategorii, kde lidi moc "nerozhazujou" a navádí mne k tomu i C6. I kdyby byla technicky sebelepší, tak prodeje jsou tam, kde jsou.
Avatar - positivemind
25. 8. 2009 17:49
Re: Nová doba
Souhlasím. Tuhle jsme se s přítelkyní bavili o tom, jaké vybrat auto pro ženu, která nepotřebuje velký koráb, ale přitom chce dostatek luxusu. Tohle vypadá na první rybu v rybníce, což je paráda ;-)

DS3 nebude mít asi úspěch, jako většina malých aut, ale u majetnějších majitelů, hledajících luxusní malý povoz pro svou partnerku či dceru, se bude jednat o trefu do černého.
25. 8. 2009 20:33
Re: Nová doba
Otázka je, co je to "majetnější". Já znám jen jednu osobu, co se presentuje, jako majetnější a akceptuje citroen. Jinak si u podobně a nouzí netrpícího člověka nedokážu představit, že by vedle třeba Ferdy v garáži postavil citroena i ze zlata a volantem z platiny. Mito, nebo F500 pro dceru spíš...
25. 8. 2009 22:03
Re: Nová doba
Potom rozmýšľa, čo za človeka jazdí v tej C6, čo občas vídam...
26. 8. 2009 00:03
Re: Nová doba
To ti vyspecifikuje Perun. Já si jen matně vzpomínám, že nosí manžestráky. Já viděl jen jednoho v TV a myslim, že mluvil o svojí ojetý C6, jako o něčem výjmečným za málo peněz. Další a velmi podobný figurky tam měli Phaetona, Satise, Themu a tak.
26. 8. 2009 11:56
Re: Nová doba
jaká cílová skupina předtím kupovala vozy jako Renault 25/Safrane, Peugeot 605, Citron XM, Opel Omega, Ford Skorpion (zdravime dottoreho), Lancia Thema a pod? Proste vyšší střední z mainstreamu. Je mi jasný, že prodejní rekordy netrhali nikdy, ale neprodávali se nějak extra špatně. Teď hold všichni asi chtějí jenom prémii :-!
neregistrovaný "Donovan"
25. 8. 2009 17:30
Dobrej Stroj
Tak na to kluci z Citroenu docela šlápli. Kdo se bál, že Citrón bude "německovatět", může zůstat klidnej. Tohle je francouzská avantgarda v plný síle. Základní rysy naprosto klasickýho subkompaktního hatchbacku, ale detaily rozverně roztančený. Všechno to dohromady krásně jazzuje, hraje a funguje. Interiér, to je ta samá muzika jako exteriér - optika budíků, volant, kůže na "střeše" kapličky - perfekt. Neberou mě akorát ovladače na středové konzole - rádio moc hranatý, čudlíky na klimu moc velký. Ale tím moje výtky končí a už se těším na DS4, která bude zajímavější určitě i pro chlapa coby potenciálního kupce (troječka je přecijenom spíš dámské nadobíčko).

Postavení na trhu? Citrón vždycky patřil z francouzské produkce k tomu luxusnějšímu a o svoje velmi slušný renomé přišel v době výroby nekvalitních ošklivostí ála Xsara a třílitrový brumla. V současný době už ošklivosti nedělají, takže zůstavají nekvalitní pěknosti (C4) a kvalitní pěknosti (C5). Avantgarda a komfort je mezi lidmi ve spojení s brandem Citroen pořád ještě živý pojem, takže pokud nasadí rozumné ceny (ála Alfa MiTo), prodávat se to bude.

Citroen :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 8. 2009 19:26
ne,toto nemoze byt pravda.....neee....
Je nieco zhnilé na koncerne PSA. Ale iba v dobrom. Toto ze je seriovka? Peugeot RCZ uz ukazal ze francuzi vedia robit aj zaujimave auta ale toto?
Povedzme si na rovinu, prichadza nova doba.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - woody-alien
25. 8. 2009 21:59
Re: ne,toto nemoze byt pravda.....neee....
Snažil jsem se tvůj příspěvek rozebrat ze všech stran, ale obsahuje tolik protichůdných slov, že jsem to stejně nepochopil. Nejspíš jde o nějakej test pro vstup do Mensy. :-)

PS : Hlasuješ teda pro nebo proti ?
25. 8. 2009 22:05
Re: ne,toto nemoze byt pravda.....neee....
Spýtaj sa ho presnejšie...čo keď hlasuje oboma rukami a každou inak? >:D
Avatar - woody-alien
26. 8. 2009 10:53
Re: ne,toto nemoze byt pravda.....neee....
Ty si zase koukal na přenos z parlamentu...? >:D
neregistrovaný "megalomaniac"
26. 8. 2009 01:06
celkom fajn
jaky ste tu vsetci odbornici, mne sa paci a mam pocit , ze sa citron opat vracia po tazkych 90tych rokoch, kto nepozna citron, tazko pochopi o com hovorim, citron bol niekedy spicka
(50-60 roky)ale zivot je taky pestry , ze nikto nevie kedy a koho trafi kriza. po tych tazkopadnych a nezaujimavych xsarach a inych modeloch, sa my zacina pacit ich styl a verim, ze do buducnosti sa to bude len a len zlepsovat, uz len popracovat na kvalite a bude to ok... ked nemcov nikto nikdy nezhodi,a ja osobne tiez preferujem nemecke auta, ale niesu jedine a citronu drzim palce:)
Rozbalit vlákno
0