Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën DS4: Ceny na českém trhu

Druhé novodobé DS startuje na 459.900,-Kč. Bohatá výbava obsahuje kola z lehkých slitin i všechny obvyklé bezpečnostní a komfortní prvky v nižší střední třídě.
Zpět na článek
25. 5. 2011 10:36
25. 5. 2011 10:47
25. 5. 2011 11:14
25. 5. 2011 11:23
25. 5. 2011 21:44
25. 5. 2011 14:17
25. 5. 2011 14:40
25. 5. 2011 14:44
25. 5. 2011 15:17
26. 5. 2011 14:31
25. 5. 2011 15:46
25. 5. 2011 14:48
25. 5. 2011 15:10
25. 5. 2011 15:26
25. 5. 2011 16:11
25. 5. 2011 16:33
25. 5. 2011 19:53
25. 5. 2011 20:16
27. 5. 2011 02:59
27. 5. 2011 16:37
27. 5. 2011 12:06
27. 5. 2011 16:42
27. 5. 2011 19:25
27. 5. 2011 19:31
27. 5. 2011 11:54
27. 5. 2011 16:36
27. 5. 2011 19:28
27. 5. 2011 19:34
27. 5. 2011 22:28
25. 5. 2011 21:23
25. 5. 2011 21:48
27. 5. 2011 12:09
27. 5. 2011 16:34
27. 5. 2011 19:30
27. 5. 2011 19:39
27. 5. 2011 22:31
25. 5. 2011 14:55
25. 5. 2011 15:35
25. 5. 2011 16:26
25. 5. 2011 16:43
25. 5. 2011 19:42
25. 5. 2011 19:54
25. 5. 2011 17:45
25. 5. 2011 18:13
25. 5. 2011 19:51
25. 5. 2011 20:56
25. 5. 2011 21:52
25. 5. 2011 22:18
25. 5. 2011 10:36
dekuji
nechci
Rozbalit vlákno
5
Avatar - dr.biker
25. 5. 2011 10:47
Re: dekuji
A co my s tím? Když se ti nelíbí, tak si ho nemusíš kupovat a jdi ke konkurenci. Žijeme v demokracii, každý si může koupit co se mu líbí, případně na co má peníze...
Avatar - 3_diamanty
25. 5. 2011 11:14
Re: dekuji
nikto ti ho ani nenuka, kup si oktavku ta je najlepsia >:D do nej vojde aj slon takze sa budes citit ako keby si mal mercedes S :-!
Avatar - kari.laz
25. 5. 2011 11:23
Re: dekuji
Necítíš se trapně? Jestli ne tak by jsi měl. Když někod něco napíše proti tvému oblíbenci, tak hned vytáhneš trapný keci na oktávku.
A proč by si nemohl koupit třeba Alfu, Renault, Peugeot, Golfa, Seat, Fiat, Lancii, Opel, Kiu, Hyundai, Mazdu, Hondu, Toyotu, Ladu, Dacii, Forda, Audi, Mercedes, BMW, klasickou C4, Chevrolet, Nissan, Subaru, Mitsubishi, Volvo....atd.
25. 5. 2011 21:44
Re: dekuji
trafená hus zagága >:D
Avatar - Hammunasakra
26. 5. 2011 14:11
Re: dekuji
V testu britskéhoAUTOCARu se můžete dočíst, že je to PŘEKVAPIVĚ POVEDENÉ AUTO PRO ŘIDIČE NADŠENCE se spoustou přilnavosti a velmi slušnou kvalitou jízdy (oproti C4 jiné, ceně odpovídající pružiny tlumiče i stabilizátory dělají své)... o kvalitních materiálech v interiéru netřeba mluvit.
Takže se nabízí otázka: CO byste ve třídě volil vy? ;-)
Pěkný den (s DS4 Racing s 295 koníky :-)
25. 5. 2011 10:48
Vysvětlit prosím
Tak a teď ať mi někdo vysvětlí proč koupit tohle a ne Lancii Deltu, která je dostupná i s lepšími motory, za podobný peníz, ale narozdíl od tohoto auta nabízí i prvky výbavy navíc, k tomu má stahovatelná okýnka (to je teda fíčura) a je o nemalý kus větší a hezčí... :-)

DELTA FOREVER.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - positivemind
25. 5. 2011 10:53
Re: Vysvětlit prosím
Jsme snad ve školce? Očividně ti to nikdo nevysvětlí, tak tu neopruzuj a běž si tu Deltu koupit! Na plakát...
Avatar - theolli
25. 5. 2011 10:57
Re: Vysvětlit prosím
Lepšími motory?? Myslím že 1.6 200PS je absolutní špička akorát ta spotřeba je opravdu úsměvná!!!
Avatar - dr.biker
25. 5. 2011 11:06
Re: Vysvětlit prosím
Tak třeba proto, že každý má jiný vkus a někomu se prostě víc líbí DS4 než Delta. Nevím, proč by někomu mělo vadit, že vzadu nejdou stáhnout okýnka, vždyť auto má klimatizaci a kdo by si za jízdy otvíral okna a dělal v autě průvan větru, když má klimatizaci....
No a k té ceně a nabídce motorů, nevím, co se ti nezdá, když ten přeplňovaný benzinový motor patří k nejlepším. A ne každý koupí nejvýhodnější nabídku na trhu, když si vybírá nové auto, každý si vybere to, co se mu nejvíce líbí. To je opravdu jak ve školce...
Avatar - Sosa
25. 5. 2011 11:32
Re: Vysvětlit prosím
nestahovatelne zadne okna, ved to pripona starsie socialisticke skodovky >:D , nic proti ale ked sa to chce tvarit ako (semi-)premia tak setrit na technickom rieseni takeho detailu je podla mna uplne nepripustne.. a netvrd tu ze na tvojom aute este nikdy nebolo vzadu stiahnute okno :-)
Avatar - dr.biker
25. 5. 2011 11:35
Re: Vysvětlit prosím
Nebylo, protože mám 3 dvéřák a zadní okénka jdou pouze vyklápět >:D
Avatar - del42sa
25. 5. 2011 11:37
Re: Vysvětlit prosím
to není o šetření, jde o to , že tvar zadních dveří spouštění skel neumožňuje , stačí porovnat délku dveří a skla ;-) [odkaz]

jediné řešení by bylo, že by to sklo bylo výklopné jako na starých fiatech ;-)
25. 5. 2011 11:47
Re: Vysvětlit prosím
No takže přestaneme nadávat na účetní a podotkneme, že konstruktéří Citroenu vytvořili v touze po vytvoření něčeho extravagantního (neopakuje se historie Citroenu, která už Citroen několikrát zahnala do úzkých?) po technické stránce ZGARB. Bravo.

Neb když se dívám na ten podélný profil, tak mám za to, že kdyby to rozdělení zadního okna udělali tak, aby to zasunout šlo [odkaz] a tvar dveří neudělali tak přihlouple zkosený (což by taky ničemu nevadilo), tak sme měli po problému.

Jako já tady nejsem od kverulování, od toho je tady jiný expert...,ale tohle se za mě prostě nepovedlo.
Avatar - del42sa
25. 5. 2011 11:49
Re: Vysvětlit prosím
na tohle snad ani nemá cenu reagovat >:D :-!
25. 5. 2011 12:02
Re: Vysvětlit prosím
tomu rozumím. Co také jiného zbývá, když si v úzkých...
Ale jasně.. rozumím tomu pohledu.
Na tom autě MUSELO být pidi okýnko v rohu (nemohlo být to dělení posunuté o 10 cm) a zadní dveře musely mít úkos jak dveře od Lamba (tam se ovšem vyklápějí vzhůru)... tak aby tam případně mamina nebyla schopná narvat běžnou autosedačku. Ta obrovská spára prostě MUSÍ být vidět a musí mít tvar křivky (přesně takovéto)..
Nu což... akorát budeme mít pevné zasklení (u 5dv. auta)...,

A já říkám jako zákazník... NASR.
Avatar - Sosa
25. 5. 2011 15:51
Re: Vysvětlit prosím
citroen casto krat vyrobi na prvy pohlad sympaticke auto, len aby ho nasledne zabil bud volantom s pevnym stredom alebo teraz neotvaretlnymi zadnymi oknami. a ked niekdo povie ze sa to neda, tak sa to da napriklad prave posunutim toho delenia, alebo inak- sme v 21. storoci, nieco take sa proste MUSI dat. u mna za toto riesenie :no:
Avatar - Sosa
25. 5. 2011 15:45
Re: Vysvětlit prosím
samozrejme ze by sa to dalo, stacilo by posunut priedel zadneho okna trochu smerom ku stredu vozidla..alebo to teda spravit aspon vyklopne jak to maju trojdveraky alebo Aygo/C1/107
25. 5. 2011 11:43
Re: Vysvětlit prosím
Ad okna na to nebudu reagovat. Není to malý 3 dv hatch, kde bych to ještě toleroval (např. F 500). Toto je jasná vada toho auta...!!! a poměrně zásadní (to není chybička z musu.) Už například u Yetiny dost dobře nesnáším ani to, že se okna stahují sotva do polovičky (u re. velkýho auta). I to je špatně. Ale to ještě dokážu pochopit. Dobří konstruktéři jsou tam, kde to však při přijatelných tvarech dokážou udělat tak, že to stáhnout prostě jde (např. u mého Brava). Klimatizaci mám, okýnka stahuju minimáně, ale prostě jsou situace kdy ho stáhnout chceš a potřebuješ (i vzadu a třeba i z místa řidiče). Jak sem ale psal nebudu to rozebírat.

Ad motory. 1,6 není špatný motor, podobná situace panuje i u Fiatu/Lancie, 1,8 TBi vidím v trochu lepším světle než 1,6 HTP, ale je to přiznávám se detail.

V naftových motorech je však situace odlišná a tam citroen ztrácí a nemá co nabídnout.
1,9 JTD, Twinturbo, 4 válce v řadě, vpředu napříč, 1910, 140 (190) při 4 000 ot./min, 400 při 2 000 ot./min, 2xOHC, hydraulická vahadla, přímé vstřikování nafty Multijet, twinturbo

Mimoto znovu říkám, výbavově jde Delta taky dál.

Jinak samo..komu se DS4 líbí, nechť si ji koupí. Já jen reagoval na to, že toto auto má být přímým konkurentem Delty, přišlo až po ní, ale rozhodně to auto nevnímám jako to lepší, tedy z čistě estetického heldiska,ale i rozumového hlediska mi Delta stále (zejména po modernizaci) přijde pro potenciálního kupce podobně koncipovaného auta jako lepší volba.
Avatar - del42sa
25. 5. 2011 11:48
Re: Vysvětlit prosím
Jenže k Lancii Deltě má blíže spíše Citroen DS5 Wolffe, jak velikostí rozvoru, tak umístněním v segmentu.

DS4 to je jen "lepší C4" a to bys měl srovnávat spíše se svým Bravem ;-)
25. 5. 2011 11:55
Re: Vysvětlit prosím
Divám se na ceny.... A pak to řazení tříd je pofiderní... Ale tímto náhledem by se pak dalo zdůvodnit to srovnání a nelichotivé postavení Citroenu. Ber to tak, že Delty se doprodávaly za nějakých (at nekecám) 360 000. Proto sem reagoval na to, že si nedovedu představit, že by někdo teď šel a koupil tohle. Teda pokud by doslova nechtěl Citroen. Ta Delta mi opravdu vychází jako vítěz... v přímém srovnání. (Bravo a Golf a další auta do toho nemotám, to nejsou elegantní stylovky, ale běžné hatche, tak jako C4).

No vlastně dobře... rád bych byl, kdyby z toho všeho vzešlo to, že tento citoren je zajímavý, ale poměrně drahý s pár masařkami a zajímavější, větší a třeba i vybavenější alternativou je právě ta (opomíjená) Delta. ;-)
Avatar - kari.laz
25. 5. 2011 11:54
Re: Vysvětlit prosím
Tohle mě pobavilo

"Dobří konstruktéři jsou tam, kde to však při přijatelných tvarech dokážou udělat tak, že to stáhnout prostě jde"

Když nejde stáhnout okénko, tak tam jsou špatní konstruktéři >:D >:D >:D
25. 5. 2011 11:57
Re: Vysvětlit prosím
Ano. Jsou. A je jedno, jestli tomu konstruktérovi říkáš přímo konstruktér a nebo designér. Je tam tak úzká vazba (dokonce by měla být i zpětná) a mimoto se stále jedná o konstrukci auta. Chápu, že ty si budeš hledat slovíčkaření na každou pitomost a honit si tak vlastní nedostatečnost. Ale myslím, že to každý vnímá tak jak sem to napsal (tedy myslím tím rozumnější část místního osazenstva).
Avatar - kari.laz
25. 5. 2011 12:02
Re: Vysvětlit prosím
Jediný kdo tu vnímá problém s okýnky jsi ty. A srdnatě si tu obhajuješ to, že jsi si vybral Bravo a máš pořád potřebu se ujišťovat, že jsi udělal dobře.
25. 5. 2011 12:05
Re: Vysvětlit prosím
To je možne... To nepopírám. I když bych si dovolil tvrdit, že nejsem jediný (je nás už i zde víc) a myslím, že pokud by se udělala anketa bude to min. 50 na 50. ;-)

A já bych to nekoupil... Já bych auto bez stahovatelných okýnek u 5dv hatche nechtěl.

Edit: Editoval si to, tak zareaguju. Já DS4 rozhodně s Bravem nesrovnávma nemám taky co obhajovat. Já sem spokojený. DS4 jak na to koukám nemá ani výbavu jako moje auto a je to mimoto stylovka a mě připadající kýčová. Což Bravo není, byla by to spíš ta Delta, o které tady celou dobu píšu. Ale o vzhledu nepíšu záměrně, neb to je čistě subjektivní. Za sebe musím říct, že mi C4 přijde jako lepší volba, neb přidanou hodntou této DSky prostě nevidím. Ta trocha chromu to nezachrání a spíše než pozitiva to auto dle mě přináší proti běžné C4 zmíněná negativa.
25. 5. 2011 12:18
Re: Vysvětlit prosím
Protože obě jsou stylovky. Protože tato auta koupí buď zarytý fanoušek značky nebo někdo, komu prostě sedne design. Někdo, u koho je rozumová volba posunuta do pozadí. Někdo, pro koho +/- 100 tis. nehraje až takovou roli.

Ten někdo až tak nebude řešit ani ta zadní okénka u DS.

Stejně tak Delta má jednu výraznou vadu - obrovský přední převis, který je velice nízko. Při kolmém parkování peklo (a co si budeme povídat, toto je auto primárně zaměřené na městské lidi).

Ale jinak s tebou souhlasím - já osobně bych v rámci této dvojice upřednostnil Deltu (s 1,8 TBi to musí být bomba).
25. 5. 2011 15:54
Re: Vysvětlit prosím
Taky si myslím, že Delta je hezčí, ale DS4 také není špatné (teda až na ten kiks s tím nestahovatelným okýnkem). Více tak pěkných aut jako jsou DS4 a Delta. :yes:
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2011 13:19
Příští rok ..
.. by měla dorazil 4kolková verze Racing s 295 koníky - TA by mohla být zajímavá.. :yes: ;-)
Pěkný den (prozatím "jen" s DS3 Racing :-)
Rozbalit vlákno
0
25. 5. 2011 13:39
zadní okénka....
.... přátelé nezlobte se na mě, ale nestahující zadní okýnka, to je fakt trapas.... 8-s

Někde tu zaznělo "stejně je nepoužívám".... No, já je třeba stahuju denně - když jdu k autu v tomhle vedru, tak dálkovým ovladačem stáhnu všechny okna a než k autu přijdu, je aspoň trošku vyvětrané. Další možnost se nabízí při krátkých pojížďkách ve městě, kdy někoho vezete vzadu a nemá smysl na pět minut pouštět klimu (navíc to není ani zdravé....). Prostě ačkoliv se to nepoužívá tak často, stahování zadních oken smysl má.

A důvod poslední - ještě si pamatuju, kdy mě naši vozili za komančů na dovču naší Š120 která tuto vymoženost neměla. Sorry, ale do téhle doby se nechci vrátit (ani pocitově....).... 8-s

Na mě to prostě působí totálně sociálním dojmem.... Jinak auto neřeším, určitě si své kupce najde.... Ale je to paradox, co? Auta se furt ládují vychytávkama, ledkama, asistentama na úplně všechno, ale ve finále je z moderních aut kvůli tlustým sloupkům blbě vidět a nejdou tomu stáhnout zadní okna.... >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2011 13:55
Re: zadní okénka....
To se stahováním okének pro vyvětrání dělám také - ale to platí JEN když člověk musí nechat vůz někde na slunci ... a zákazníci vozů typu DS4 spíš pojedou "z garáže do garáže" ;-)
Myslím že model DS4 mohl zůstat (stejně jako DS3) jen třídvéřový. Kdo má z konečnou verzí problém, může počkat na podzim na DS5 :-)
PS: DS4 je v nižší střední třídě tak trochu "pravý opak" zde VELMi rozšířené Škody Octavia - což je asi spíš dobře (že se něco takového nabízí),
Kupce si snad najde i v česku, ale raději neodhadovat poměr prodaných Octávií versus DS4 ... 100 : 1? (nebo je to moc optimistický odhad? ;-)
Pěkný den (příští rok s hybridní 4kolkou s 295 koníky DS4 Racing :yes: :-)
25. 5. 2011 14:02
Re: zadní okénka....
tak zas není to RollsRoyce.... ;-) Já myslím, že na ulici jich bude docela dost....
V Česku je naděje na úspěch samozřejmě minimální, ale náš trh je takový.... jiný....
V Evropě se DS3 prodává skvěle, tak proč by se nemělo zadařit i DS4.... uvidíme...
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2011 14:22
Re: zadní okénka....
Nu Rolls Royce je opravdu DALEKO/VYSOKO, nicméně cílová skupina DS4 je i tak malinko "jinde" - než průměrný zájemce o vůz nižší střední..
Mám stejný názor, český trh (nejen v autech!) je opradu dost "svůj" (a to nemyslím zrovna jako pochvalu :-| )
Ano, malý model DS3 je (i přes mírně vyšší ceny) relativně "hit", jsem zvědava na prodeje DS5 a na DS9 jaké to bude auto ;-)
PS: A také na produkční verzi Citroën Hypnos (něco, tedy C nebo DS, s číslem 7?) - ten se mi moc Moc MOC móóóóóóc líbil! (a o "skorohotové" testovací verzi poměrně podrobně psali v britském AUTOCARu? = možná do výroby dorazí..
Pěkný den :-)
26. 5. 2011 07:30
Re: zadní okénka....
S tou garáží to bylo velmi vtipné, na tebe až nezvykle :-) Citroen opravdu nic neomluví z absence alespoň elektricky výklopných oken zadních dveří.
je to škoda, jinak je auto oproti nové C4 velmi pěkné.
Avatar - Ronault.
26. 5. 2011 14:29
Re: zadní okénka....
Ano, je nezdravé zapínat klimatizaci, ale je zdravé nechat se ofukovat.

Prosím tě, klimatizace je nezdravá z důvodu vlekých teplotních rozdílů, když si nastavíš rozdíl moc velký, tak povětšinou to dopadne pěknou angínou. Z otevřeného okénka si klidně uženeš zánět středního ucha.
25. 5. 2011 14:01
citroen 180 stupnov...
Tak troska je mi az smiesne z vas :-) citroen a vobec modelovu radu DS si kupi ten kto chce proste nieco ine podobne ako kupovat Lotus.. Zainteresovani, kt. nieco take vlastnia chapu..
Rozbalit vlákno
3
25. 5. 2011 14:09
Re: citroen 180 stupnov...
No hlavně si rozmysli na koho tento příspěvek píšeš. Vzhledem k tomu, že máme doma F 500 (přítelkyně), tak se stylovkama (i nepraktickýma a i drahýma) mám své zkušenosti. Obávám se ale, že to co platí ve třídě mini v případě F 500, jaksi u tohodle auta platit nebude. F 500 taky není dokonalé (například podavač pásů je těžko dostupný atd..) nicméně tam je to skutečně charakteristika... Mimoto F 500 byla je a bude výbavově a tvarově úplně mimo rozsah konkurence, což o tomhle autě neplatí.

Jestli je charakteristika nestahovatelná okýnka zadních dveří u 4,2 m dlouhého 5 dv. hatche... to si opravdu jistý nejsem.

Takže s tvými soudy a hláškami opatrně... Smutno může být akorát tobě...z tebe... a to z mnoha důvodů...

Jen tak mimochodem. Já Citroenu celkem fandím a DS 3 je dobrý počin, ale tohle se fakt nepovedlo a potenciální hybridní verze, která nejspíš světlo světa nespatří (pro mizerné prodeje) by to stejně nespasila... Tak snad ta DS 5 se povede. Tohle ne.
25. 5. 2011 14:45
Re: citroen 180 stupnov...
DS4 si podla mna kupi ten kto ho bude chciet aj napriek tomuto problemu. Nekupi si ho pre jeho ne-praktickost, vykon, spotrebu, cenu ani nic podobne, ale preto, ze ho bude chcieta bude nan mat financie. Ja by som si ho nekupil aj keby som nan mal. No su ludia, kt. ano...
Avatar - Ronault.
26. 5. 2011 14:30
Re: citroen 180 stupnov...
Co doma? Kdyby jen doma, ale vy s ním jezdítě 180 ve vláčku v A8 za 5 litrů benzínu >:-[]
Avatar - Guttalax
25. 5. 2011 14:17
lol
Z Citroenu se mi líbila jen Xantia.Pak začali bud dělat bedny nebo kopule podle kružítka. :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - kari.laz
25. 5. 2011 14:40
Re: lol
Mě citroeny nijak nenadchly ani neurazily. C4 byla pěkná a nová C5 taky. Jinak se mi ještě líbí C8. Nová C4 je taky překvapivě pěkná. Ale co se mi i přes podivný tvar líbí je C6. Ikdyž je to taková divná žába, tak se mi hodně líbí.
25. 5. 2011 14:44
Re: lol
Tady s tebou budu i souhlasit..., jen s připomínkou, že Phedra :-) je mnohem lepší..., než C8,ale i tak C8 ujde.
Citroeny jsou pekny... až tady na ten paskvil... >:D
25. 5. 2011 15:17
Re: lol
v čem Phedra mnohem lepší? C8/P807/Phedra jsou variace na stejný základ.
Avatar - Ronault.
26. 5. 2011 14:31
Re: lol
Taky by mě to zajímalo. Možná ta maska má lepší aerodynamiku.
Avatar - kari.laz
25. 5. 2011 15:46
Re: lol
Tak phedra mi přijde ze těch čtyřech aut jako nejmíň povedená. Nejvíc se mi líbí C8, pak 807 pak ulyse a pak phedra.

JInak co se týče "paskvilu" DS4, tak s tím problém nemám. Sice na mě celá tahle DS řada působí dost tuzingově, ale u DS4 to není tak hrozný, jako u DS3, který je fakt děsný. DS4 je prostě auto pro individualisty, kteří když ho budou chtít, tak si ho koupí. Pro mě je třeba největší paskvil F500, kterou považuju za největší součastný kýč.
25. 5. 2011 14:47
z blata do kaluze
pisem to nerad, no ds 4 v cenovej relacii aku nasadil citroen neprezije do zimy. nezachrani ho ani rapidne zlacnovanie a kadejake akcie. stihne ho rovnaky osud ako delty. pozrite na cenu a vduchu porovnavajte co za nu dostanete u inych, podstatne kvalitnejsich, znaciek. mate zaujem o premiovku? nech sa paci, audi, bmw, vw, mercedes, co len chcete. k tomu dizajnu. neviem ako vam, ale mne radu ds nepripomina vôbec..
Rozbalit vlákno
3
Avatar - kari.laz
25. 5. 2011 15:50
Re: z blata do kaluze
Tak je pravda, že ta cena je dost vysoká, ale zase ekonomika Citroenu nestojí na řadě DS. To je jen takový C4 pro individualisty, ktří za to odlišení jsou ochotni zaplatit. Jinak by jsem ještě ve tvém seznamu premiových značek vyřadil VW.

Každopádně s tebou souhlasím v tom, že řadu DS měli udělat jako samostatné modely a ne "tuzingové" variace na stávající C3 a C3. Ale tohle by snad mohl zachránít DS5, popřípadě možná DS6.
25. 5. 2011 18:14
Re: z blata do kaluze
mas pravdu, vw nemozno radit do echtovej premiovky. tak, ci onak, oproti skupine ds a vôbec francuzskym automobilkam akokolvek sa tvariacim luxusne, je i vw nedostihnutelna meta. dnes som nasiel na nete novy golf 2.0. 140 k naftu a 1. 8 160 k benzin vo vybave highline za 580 byv. sl.korun.
ds 5 dizajnovo ocari, otazka bude, ci ocari cenou, ktoru citroen stanovi predpokladam podstatne vyssie nez u jeho mensieho brata.
26. 5. 2011 07:33
Re: z blata do kaluze
dederone, piš radši renomovanějších než kvalitnějších značek...pak to vypadá, že nevíš o čem mluvíš. Cena C4 mi přijde odpovídající.
25. 5. 2011 14:48
cena
za taku cenu ako pytaju za tu 200ps 1.6tku si radsej kupim Mazdu3 MPS alebo Cupra R300 (aj keby som si mal nejako to euro naviac este doplatit, ale je to +- to iste) a to su uz kua ine masiny..a nie preplacany citron >:D
Rozbalit vlákno
24
25. 5. 2011 15:10
Re: cena
Cupra R300 - tak zrovna tahle předokolka na 300 koních se vzhledem malého MPV není žádná hitparáda >:D
25. 5. 2011 15:26
Re: cena
dizajn je otazka vkusu..ovsem motoricky a podvozkom v pomere k cene sa radsej ani nebavme..to DS4ka R300ke nesiaha ani po clenky.
25. 5. 2011 16:11
Re: cena
Předpokládám, že máš s Cuprou R300 větší zkušenosti, já po ni ani moc netoužím. Četl jsem jen jeden test, který nedopadl moc dobře ve srovnání s Focusem RS, u kterýho se dá mluvit o nějaký trakci. A jelikož R300 je jen Cupra se zvýšeným výkonem, tak není důvod tomu nevěřit ;-)
25. 5. 2011 16:33
Re: cena
aku ma spojitost riesit trakciu R300 a Focusu RS ..s tym co ponuka DS4 vs R300 (co som nacrtol ja) v pomere k ich cenam..to mi vysvetli? zachadzas uplne niekde mimo ;)
25. 5. 2011 19:53
Re: cena
Chtěl jsem tím říct, že 300 koní u auta s pohonem na předek, který výkon neumí přenést, je na nic. A proto je lepší někdy méně než více ;-)
25. 5. 2011 20:16
Re: cena
ze nevie ten vykon preniest? soferoval si to auto?..ja som to v rukach mal..a je sice pravda, ze na dvojke to aj na suchu kola pretaca uplne v pohode a pri sprine to aj na trojke prehrabne, ale to je hlavne aj o tom clanku medzi volantom a sedadlom, ako to vie vyuzit a skrotit (samozrejme netvrdim, ze je to idealne a ze taky Focus RS to nema vyriesene lepsie). A o tom, aku pruznost a okamzite zrychlenia z akejkolvek rychlosti na v podstate akomkolvek prevodovom stupni to vozidlo ponuka, sa ani nemusime bavit..v takychto situaciach je bezpredmetne sa bavit o nejakej nemoznosti preniest vykon na asfalt.

P.S a opat pripominam, co sa cely cas snazim "povedat",, a sice, ze v porovnani s DS4 na to co ponuka a kolko stoji jedno ci druhe vozidlo, je pre mna volba jasna :-!
Avatar - pallas
27. 5. 2011 02:59
Re: cena
kup si toho Seata :-)
27. 5. 2011 16:37
Re: cena
uz ho mam cca 6 mesiacov..ale nie R300, ale trochu "slabsieho" surodenca :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2011 12:06
Re: cena
Ano, vysoký výkon jen na přední nápravě lze přenést - viz 350 PS u Focus(u) RS500 - u toho je k tomu ale vyvinuta "geniální" finta v podobě uložení nápravy "výpomocným" systémem RevoKnuckle (nic takového Cupra pokud vím NEmá, ta má "naprosto tuctové" McPhersony, nebo?
PS: U DS4 Racing tento problém není - je to 4kolka ;-)
Pěkný den (s DS3 Racing takový je, snad i s DS4 :-)
27. 5. 2011 16:42
Re: cena
..aj tu odporucam najskor citat a potom reagovat ;-) ..sam som napisal, ze to R300 nema poriesene idealne, ale nesuhlasim s tym, ze sa ten vykon neda preniest s vynimkou prvych dvoch prevodov (tam je to ozaj "hrabokolka") ale to je aj dost o sikovnosti a schopnostiach sofera, ako to vie co najucinnejsie eliminovat :yes:
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2011 19:25
Re: cena
Děkuji za doporučení - to prostě jsem já (většinou to dělám "současně" ;-)
Nu, co se mého názoru týče - NEsouhlasím s vaším NEsouhlasem. Limity jsou (víceméně) "danné" a PROTO se u FORDu (a také RENAULTu) tak snažili něco s tím udělat (a došli k víceméně témuž řešení - byť to "fordí" je asi "známější/populárnější").
Myslím že se vaše zkušenosti jsou vlastně stejné, jste jen "tolerantnější" - já bych dala přednost trochu dražšímu sofistikovanějšímu řešení které nabídl Ford u Focus(us) RS a Renault u Mégane Sport - cenový rozdíl je nevelký, rozdíl v trakci markantní ...
Ale nic z toho se DS4 Racing s 295 koníky NEtýká - jsem na něj docela zvědavá.. (pojetím výše uvedeným vozům ani nechce/nemá konkurovat - byť výkony ano) :yes:
Pěkný den :-)
27. 5. 2011 19:31
Re: cena
nechcem zbytocne rozvadzat temu, ktora smeruje niekam inam, nez som povodne nacal.. :-!
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2011 11:54
Re: cena
Tak ona ještě není ani v prodeji a už vy už máte hotový srovnávací test? :-)
PS: Doporučuji přečíst si test "normální" verze DS4 v britském AUTOCARu - podle nich "sahá docela VYSOKO" ;-)
Pěkný den (a mimochodem, DS4 Racing s 295 PS NEní (nebude) předokolka :-)
27. 5. 2011 16:36
Re: cena
aha..dalsi, ktory najskor reaguje a potom cita >:D
..ale OK skusim este raz 8-s ..Ako som uz napisal.. za dane peniaze, aj keby to malo byt o trosku viac,,radsej tie peniaze JA OSOBNE vrazim do Cupry ako DS4..to jest vse, nic viac nic menej,, snad je to dostatocne na pochopenie >:D Pekny den :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2011 19:28
Re: cena
Většinou to dělám SOUČASNĚ (čtu a reaguji ;-) )
PS: I tak doporučuji třeba ten test v AUTOCARu :-)
PPS: Ach a DS4 není a nebude "rival" pro Cupru - myslím že oslovuje ZCELA jinou "skupinu"
Pěkný den :-)
27. 5. 2011 19:34
Re: cena
ale ved aano..ved som to aj pisal v reakcii na uz neviem ktory z reakcii na mna (ze tieto vozidla porovnavat je zbytocne, nakolko oslovuju inych potencionalnych zakaznikov)
Ja absolutne nehodnotim kvality DS4 a uz vobec tieto dve vozidla neporovnavam , ja pisem o mojej volbe za dane prachy :-)
25. 5. 2011 21:23
Re: cena
Nechcem ta sklamat, ale cca 6 rokov stara konstrukcia od Seatu, a to este s takym interierom, ake maju posledne seaty, myslim si ze si celkom mimo v tejto porovnavacke. Navyse, tie auta su diametralne odlisne, a nikto nebude rozhodovat medzi Cuprou a vrcholovou verziou DS4ky.
Porovnaj design, jednoznacne ma citroen smrc, co sa interieru tyka, tak "premiovy" golf, ako to tu niekto spominal, ba ani 1er sa nevyrovna DS4ke, tak nevidim dovod, preco by to nemohli predavat za taku cenu, motory maju tiez na urovni, takze si myslim, ze jedinym problemom budu predsudky ludi voci francuzskym autam a citroenom.
Ale ak sa pytas ma, videl som DS4ku minuly tyzden, je to podla mna najkrajsie auto v triede.
Este k tej cenem, viem ze sa to uplne neda porovnavat s cenami modelov pred krizou, ale ked taky Civic so zakladnou 1,4kou, aj ked v celkom slusnej vybave zacinal na vyzsiej cene, tak premiovo nastaveny model teraz po krize, moze kludne mat podobnu cenu.
25. 5. 2011 21:48
Re: cena
ak si si nevsimol..ja pisem o svojom pohlade a svojej volbe za dane prachy, nie o tom ktore auto je lepsie, nakolko taketo porovnanie je nezmyselne, kedze su to vozidla kazde zamerane na inu sortu zakaznikov ;-) skus pozornejsie citat skor nez zareagujes.
P.S ako som napisal dizajn je vec vkusu, mne pripada DS4 preplacana.
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2011 12:09
Re: cena
Přijde-li vám DS4 "přeplácaná" - není problém! Od toho tu jsou výrobky koncernu vw ;-)
Pěkný den (třeba i s tím SEATem, ale osobně si myslím že existují lepší varianty :-)
27. 5. 2011 16:34
Re: cena
preplacana pride mne..to je ale len moj nazor, ako som aj napisal, ak si si nevsimol ;) narozdiel od teba, ktory svoj nazor o preplacanosti koncernu VW tvrdis ako fakt a dogmu ;)
P.S odporucam menej emocii nabuduce a nevnucovat svoje nazory inym ako dogmu, maximalne iba ako svoj nazor.. v opacnom pripade ma to nezaujima a mozes si to nechat pre seba >:D
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2011 19:30
Re: cena
MŮJ názor je, že modely seat či vw (v této třídě) věru "přeplácané" NEjsou ;-)
PS: Jsou z tohoto úhlu pohledu (hodnocení) spíše pravým OPAKem DS4 - to jest MŮJ názor :-)
27. 5. 2011 19:39
Re: cena
ja mam rad miernu strohost, ciste a ostre linie, preto som si aj vybral (okrem inych faktorov) Leon 1P..dizajn je vec vkusu, mne nevonia (z mojho pohladu) franticka "preplacanost" a casto takmer gycovitost..
P.S ospravedlnujem sa za ten muzsky rod..akosi som si nevsimol, ze ste dama :-O >:D
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2011 22:31
Re: cena
ad PS: No problem ;-)
(Ještě jednou) Ok - já preferuji spíše jinou třídu vozů, ale DS4 mi nepříjde jako špatná varianta (a asi to JE určitá "mezera na trhu" - alespoň do jisté míry) a verze s 200 koníky mi příjde jako ZAJÍMAVÁ varianta ve třídě a na verzi DS4 Racing jsem MOC zvědavá..
Pěkný den (no spíš - dobrou noc :-)
25. 5. 2011 14:55
DS4
Co se týče designu, tak v nižší střední nenajdu hezčí auto, poklona Citroenu. Jediného konkurenta DS vidím v Giuliettě a ta dostala pořádně na frak, v prodejích to nebude jiné. Nějakej pomatenec zde zmýnil i Deltu >:-[] Ta se prodává snad jen v Itálii, protože jinde v Evropě člověk potká častěji Bugatti než Deltu. Ale to se není čemu divit vzhledem k tomu jak Delta vypadá. Už zbývá jen doufat, že DS4 přijde s výkonnějším motorem...
Rozbalit vlákno
10
25. 5. 2011 15:35
Re: DS4
jak to myslíš "dostala na frak" - jako v nějakých testech nebo podle tvého názoru? ;-)
Jinak ano, Jůlinka je ta pravá konkurence pro DS4. Citroen je orientovaný více do luxusu, Alfa více do sportu. Citroen má asi hodnotnější vnitřek, Alfa se mi zase víc líbí zvenku.
A zatímco Citroen má primitivní zadní nápravu, Alfa má velmi dobře odladěný celý podvozek a vzadu multilink.... O zadních okýnkách jsem tady už psal, u Alfy fungují.... ;-)

Motoricky jsou na tom obě auta výborně - základ na 120k (1.6 pětikvalt vs 1.4T 6st.) a střed kolem 160k (1.6THP vs. Multiair 1.4T) a vrchol 200k a výše (THP vs. TBi 240k). O naftě nepíšu, ta mě nezajímá ;-)

Určitě by to byl zajímavý srovnávací test! Každopádně ten Citroen je až příliš "žensky" kýčovitý a působí na mě trošku přeplácaným dojmem.... Bral bych Alfu, která je samostatně navržené auto s odladěným podvozkem. DS4 je furt jen vylepšená, ale jednoduchá C4....
25. 5. 2011 16:26
Re: DS4
Máš to hned v prvních čtyřech slovech příspěvku ;-) Zatím můžeme hodnotit jen ten design a papírové hodnoty motorů.

Pokud vím, tak třeba Bravo má taky primitivní zadní nápravu a přesto prý patří v jízdních vlastech na špici ve třídě, tak nevím jestli je to pro DS4 nevýhodou? :-) Nemožnost stahování zadních oken je zvláštní, ale za 10 let co jezdím auty nižší střední jsem já ani žádný můj spolujezdec neměl potřebu stáhnout zadní okna. Ale pro někoho to třeba problém je.

Motoricky jde DS4 zatím mimo mě, ale jestli opravdu přijde ostřejší verze 4x4 s 300 koňmi, tak bude mít Alfa velký problém...
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2011 16:43
Re: DS4
Silnější verze s 300 koňmi (přesněji 295 PS) přijde - v reálu bude k mání nejspíš až na podzim PŘÍŠTÍHO roku (ale to je celkem "normální").
PS: Ale zatímco DS3 Racing je takový malý "HOT hatch", tak DS4 bude i přes více než dostatečný výkon spíše něco jako "elegantní pohodlný luxusní VELMi SVIŽNÝ hatch" ;-)
Pěkný den (s DS3 či DS4, nejlépe ve verzi Racing :-)
25. 5. 2011 19:42
Re: DS4
Autem nižší střední s 295 koňmi a pohonem 4x4 si představuji přesný opak než "elegantní pohodlný luxusní VELMi SVIŽNÝ hatch" ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2011 19:54
Re: DS4
To CHÁPU - a PROTO jsem se to snažila "osvětlit" ;-)
Kdo touží po pravém Hot Hatch(i) s logem Citroën, pro toho je tu DS3 Racing. Ostré (spíš "vysoce výkonné") DS4 bude laděné přece jen jinak = myslím že ten název "elegantní pohodlný luxusní VELMi SVIŽNÝ hatch" bude docela odpovídající :-)
25. 5. 2011 17:45
Re: DS4
že má Bravo špičkové jízdní vlastnosti ti možná někdo tvrdit bude, ale to platí maximálně pro verzi Sport (kterou jsem nejel). Ty standardní verze (tedy i to, čím jezdím já) jsou naprosto obyčejné. Zatáčku to bezpečně projede, dá se s tím jet rychle, ale tím to končí. Rozhodně žádná euforie a oproti Alfě velký odstup.... Takže ze sebe nedělejme pitomce a nedávejme si tady falešné citace, kterým sami nevěříme ;-)

Jinak věci jako 4x4 verze se 300k jsou zcela irelevantní, toho se prodá pár desítek kusů, těžiště prodejů (i image modelu) jsou zcela jinde....

Ohledně prodejů a srovnání s Giuliettou jsem zvědavý - té Alfy se letos prodá 100 tisíc, jestli to udělá i DS4, klobouk dolů....

Jinak zadní okna pro mě problém opravdu jsou, možná hlavně ideologický (naposledy jsem to zažil fakt u Š120 8-s ). Pro mě je to hlavně ukázka toho, že konstruktéři nebyli schopní do auta zakomponovat i zcela primitivní prvek.... Čili forma vítězí nad obsahem a to mi k automobilu obecně moc nesedí.... (zvlášť ke kompaktu za 400 tyček....)
Avatar - Guttalax
25. 5. 2011 18:13
Re: DS4
Toto je verze Clasic. Stahování si nechávají pro příští rok ve verzi Clasic+ :-!
25. 5. 2011 19:51
Re: DS4
Já to psal s nadsázkou, ale přesto se najdou lidi, kteří se za jízdní vlastnosti brava budou bít do krve :-)

Právě že ty TOP modely, o kterých píšu, spoluvytváří image daného modelu (viz Impreza, Lancer), ikdyž samozřejmě se jich prodá zlomek. Na druhou stranu, třeba u Subaru dělaly skoro čtvrtinu prodejů verze WRX a STI.
25. 5. 2011 20:56
Re: DS4
s tou tvorbou image souhlasím, nicméně podle mě je DS4 ukázkou anti-sportovního auta. Je vyloženě zaměřené na eleganci, harmonii, materiály, "luxus" a styl.... To auto vůbec nepůsobí dojmem, že by chtělo, abys ho někde drtil.... A pro takový model mi nedává smysl, aby měl nějakou vyloženě ostrou verzi.... Naopak třeba ta Alfa nemá tak hezké materiály vevnitř, ale má DNA, simulaci závěrky diferáku, možnost sportpacketů přímo od výrobce atd....

Čili já nic proti DS4 nemám (až na ty okna ;-) ) ale jak říkám, ikdyby měli top verzi výkonem 500k, tak vždycky bude DS4 vnímána jako "luxusní" kompakt, nemající se sportem společného absolutně nic.... Toť můj názor, nikomu to necpu ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2011 21:52
Re: DS4
Tak to ale i JE (bude) ;-) - DS4 v top verzi má (bude mít) 295 koní, ale bude to spíše "elegantní pohodlný VELMi SVIŽNÝ hatchback" - hot hatch u CITROËNů se jmenuje DS3 Racing :-)
Avatar - Martin911Turbo
25. 5. 2011 16:17
Zadní okna
Přítelkyně má C4 coupe a já i ona naprosto neřešíme tokovou ptákovinu, že stejně jako na DS4 nejdou stahovat zadní okna...
Jak v zimě, tak v létě není problém s odvětráním zadního prostoru pro cestující v zadu s klimatizací, kterou C4 má
Jinak design DS4 se mi líbí méně než u DS3 a vítězí u mě DS5 zatím ze všech DS
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2011 16:39
Re: Zadní okna
.. u mne zatím vítězí DS9 a studie Hypnos (která prý PŮJDE do prodeje, jen nevím jestli jako "C" nebo jako "DS" ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - Ji/Ri
25. 5. 2011 22:18
Re: Zadní okna
DS 9 je Metropolis.... btw... ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 5. 2011 10:39
Re: Zadní okna
DS9 spíše "byl" Metropolis - studie. Poté byla oznámena příprava do sériové výroby pod "ofic." označením DS9 ;-)
25. 5. 2011 21:09
kombinovana spotreba THP
6.5 litru ... haaaa alespon trochu soudnosti, proboha :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2011 21:49
Re: kombinovana spotreba THP
Pozor, tohle je nejlepší 1.6 na trhu! ;-)
Při "ostřejším" zacházení (při testu) v konkurenčních magazínech se dostanete max. na průměr 8 litrů = normální (průměrný) člověk by za 7 litrů na 100 km asi jezdit mohl :yes: :-)
Pěkný den :-)
25. 5. 2011 22:17
Re: kombinovana spotreba THP
Koukám na spritmonitor.de, ta slabší 115 kW tam má průměr 8.3l, no dobrá. Ale 147 kW má 9.2l, to je skoro o 50% víc než papírový hodnoty, to už si prostě musím klepat na čelo co výrobci uvádí... ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2011 23:18
Re: kombinovana spotreba THP
Ale jistě - o tom že dle evropské normy uváděná spotřeba je NEsmysl - to je JASNÉ ;-)
PS: A u těch malých "nabušených" motůrků má na spotřebu docela HODNĚ vliv jak se s tím jede ...
... nicméně tahle "bavorácko-francouzská" 1.6ka je POVEDENÁ a spotřeba myslím "relativně odpovídá" :-)
Avatar - kari.laz
27. 5. 2011 16:02
Re: kombinovana spotreba THP
Povedená je, ale spotřeba není její silná stránka. Potvrdil mi to i zaměstnanec autopůjčovny, kde mají 5008 s těmito motory a prý i když jede totálně spořivě se nedostane pod osm litrů.
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2011 19:08
Re: kombinovana spotreba THP
Nevím jak u 5008 (a provoz v autopůjčovně motorům asi ne úplně "prospívá" ;-) ), ale v "normálních" vozech, při testech kdy redaktoři testovací auta opravdu NEšetří je maximum necelých 10 litrů, při té spořivé jízdě (myslím "normálně" spořivé - ne ty "šílence" co se rozjíždějí rychlostí koňského povozu :-) ) těch 7, pravda stačí jen PÁR využití potenciálu motoru "a je to" (na 9ti? litrech ;-)
PS: Ať tak či tak, tahle 1.6 (nechci říkat v které verzi - víceméně ve všech) je dnes skoro ZÁKLADním BENZÍNovým motorem PSA (je všude od levného C3, přes drahé luxusní DS5 po třeba nový Peugeot 508) a není vůbec špatný (a i ta spotřeba se snad dá označit za "přiměřenou" :-)
Pěkný den (s benzínovým motorem 1.6 - asi nejlépe v DS3 Racing :yes: :-)