Stará auta, motorky a zahradní technika mohou mít problém schroupat už současných pět procent biolihu v benzinu. Za tři roky ho bude dvojnásobek, a ještě si za to připlatíme.
"a po roce 2020 nejspíš i vodík, který bude mít odhadovaný podíl na trhu kolem dvanácti procent."
zajimave scifi, takze odted se auto.cz zameruje na sledovani videi z youtube a zverejnovani scifi publikaci spratelenych magazinu? krutej upadek kdysi nejlepsiho servru o autech v CR
jen pro zajimavost, na svete jezdi priblizne 3000 kusu vodikovych aut vsech moznych segmentu, od osobaku az po autobusy a nakladaky (v Ceske republice mame registrovane 4 kousky), celorocni produkce vsech soucasnych firem co vyrabeji nejaka vodikem pohanena vozidla se pocita priblizne na 1500-2000 kusu (respektive se ma pocitat od roku 2017, podle Toyoty a Hondy), takze pokud se nestane nejaky echt zazrak, tak do roku 2020 bude po celem svete jezdit necelich 10-11 tisic kusu vozidel na vodik, safra a kde je tech 12% >:D
jeste jedna perlicka na zaver, v CR mame jednu jedinou "verejnou" cerpaci stanici na vodik a vpodstate u ni nenatankujete(je asamoobsluzna a pro moznost cerpani musite mit skoleni od jiste firmy), a pak dve male neverejne u kterych nenatankujete vubec, v priprave je jedna verejna a do roku 2020 zrejme stat nebude, kde tedy tech 12% vodikovych nadsencu bude tankovat? tech 12% cita v CR asi 800 tisic vozidel :-!
Souhlas - jsou to bláboly. Nic proti alternativním palivům a elektřině, ale skutečně to jde velmi ztuha a můžeme se bavit maximálně v % (absolutní většina je LPG, CNG). Musí se udělat strašně mnoho a vše se nedá tlačit dotacemi, chce to i svůj přirozený vývoj.
Hausnumera - kdo je vymýšlí a proč - je mi záhadou.
platíme o 30% vetsi spotrebni dan nez kolenovrti z nafty (v prepoctu na hmotnost, energii, CO2), nezamorujeme tolik ovzdusi jako naftovi kolenovrti a ted nam budou do benzinu davat ještě nejaky další sr*cky.
včera nekde peknej clanek - když cekate v kolone, tak dychate radove vic jedu nez když jedete, coz je skvelej prinos naftových jedometu pro nase zdravi a důvod, proc jedomety chtej od 2020 uplne vyhnat z parize...
brzo snad zacnu verit nejaky konspiracni teorii, ze zvyhodnovani naftaku je zamer, který nas ma vyhubit ..
Bohužel je prokazatelné, že exhalace z naftového motoru jsou karcinogenní.
Exhalace z benzínového jsou jedovaté. Ale ne tak extrémě jako u nafty.
Ňamka je když jedete za takovým "kolenovrtem" který nekutečně z výfuku smrdí.
Bohužel mám vypozorováno, že majitelé naftových aut jsou většinou ti co chtějí ušetřit a jsou ke svému okolí bezohlední. A kupují si olítaná čoudící TDI s vidinou, že to jezdí skoro zadarmo. Ale pak vydané peníze za vstřiky, turba, atd... nevidí. :-(
Přirovnal bych to z tomu, že např. bezohledný soused topí doma v kamnech PETkama a exhalacemi otravuje všechny okolo. Postujte si někdy v koloně ve městě, je to to samé.
To víš, kolenovrt si za ty ušetřený hrachy pořídí třeba moderní "eko dům" a nebude mořit okolí ***ma spalováním fosilních paliv.... ne, prostě svět není černobílej, jak se snažíš naznačit. Vydané peníze za turba, vstřiky atd. se ti nevyhnou ani u vylétaného benzínu ;-)
Zkus na to kouknout globálním pohledem a rozdíl mezi škodlivostí benzínového a dieselového pohonu ti bude někde. Co vypalování deštných lesů, provoz tepelných elektráren a další chuťovky? Taky tě to nenechává klidným?
Podstata je v tom že kolenovrt neušetří. Tedy pokud nenalítá 50 000km ročně.
A bohužel při provozu svého TDI miláčka na hlínách a ve stříbrné metle otravuje zdraví okolním lidem, stejně jako ten co pálí doma v kotli PETky. Ať s autem jezdí někde kde to nedejchaj lidi. :-!
Ne nebude = ničení deštnejch pralesů je stejná debilita jako dobrovolně dejchat exhalace nafty. Neni náhoda že naftu v osobních autech masově používá jen jeden kontinent. Bohužel zrovna ten náš
Hele ty čichači. Nemár rád benzín ani naftu, ale když stojím v koloně a nebo na křižovatce tak nejvíc smrdí plyňáci, potom benziňáci a na konec špatně seřízený nafťáci. Tak že se nad sebou zamysli a nebuď neobjektivní a zaujatej. :-!
aha, takze vykuchanej dpf je vlastne spatne serizenej motor >:D
a 25 nasobek jedu NOx u poslední generace espace 1.6dci 160k v realu proti laboratornímu limitu je taky spatne serizenej motor. proc ho teda neseridej???
proc jednoduse neseridej všechny ty cleandiesel v uz skoro rok fousaty afere dieselgate ??
proc chtej z parize od 2020 vyhnat všechny dizly??
proc je v londyne po rozsireni naftaku vzduch zamorenejsi nez v mnohých cinskych mestech??
Čapí hnízdo bych mu nevyčítal, u nás taky opravili soukromou hospodu z dotací. Kdo si zažádá ten má, my jsme si nepožádali tak by jsme neměli závidět. E10 mi ale vadí
a co ty ostatní karliku???
říká ti něco cleandiesel a afera dieselgate?
co ten zakaz naftaku v parizi od 2020?
co zamorenej vzduch v londyne diky zvyhodneni a tedy rozsireni naftaku?
co okamzity zakaz naftaku starsich 10 let v dilli??
nic? jenom palce dolu??
to znamena ze to je dobře nebo spatne >:D ???
Topíku,
-cleandiesel je USA záležitost, a je to jen lživý slogan. No a? Co tím chceš říct? Má to nějaký vliv na reálné emise? Viz tvůj Espace 1,6DCi-nemá.
-zákaz nafťáků v Paříži od 2020- ty tomu věříš?
- vzduch v Londýně- existuje nějaký podklad, který říká, že je to vina zejména dieselů a
a ne celkově většího počtu aut?
- co dělají v Dillí o to se moc nezajímám, pokud se nechystají na válku. Takže já na to- nic.
však o tom se bavime karliku
o realnych emisích
realny emise jedovatého NOx jsou u naftaku radove vyssi nez u benzinu
jestli se nepletu, do parize maj od zacatku prazdnin zakaz všechny naftaky starsi 10 let, od 2020 všechny
londyn byl precpanej autama i před 10 lety kdy se zavedlo zdaneni vjezdu podle CO2, coz samozrejme zvýhodňovalo naftaky a znevýhodňovalo benzinaky. jak se londynane zacali přizpůsobovat, zamoreni ovzdusi jedy zacalo rust.
dilli je dobrej priklad, ze i méně rozvinuty země si nemezpeci naftaku uvedomuji vic, jak "civilizovana" ojropa...
Nejsem holt tak chytrej jako ty, nehledě k tomu, že můj mozek nepojme tolik informací jako tvůj, takže ho nezatěžuji zbytečnostmi jako "vývoj automobilismu v Dillí".
Nemusím pak přemýšlet, jestli jsou v Indii opravdu před náma, když si tam někde ještě utírají zadky holou rukou. ;-)
V Londýně jsem shodou okolností od roku 2004 a ano, za šílené ovzduší zde naprosto prokazatelně mohou naftové motory. proč asi předělávají co nejvíce autobusů na hybridní pohon? proč mají naftová auta vyšší daně, pojistky, mýtné a za pár let ty starší nepustí do centra vůbec? proč je oxford street nejznečinější ulice na světě? že by kolony autobusů a starých naftových taxíků? Ano, je prokázáno že za ovzduším v Londýně stojí naftové motory.
Dovolím si velice nesouhlasit. Už mnoho let jezdím do práce na kole (v ČR to fakt není) a vím za čím stojím. nafta je nejhorší ze všeho a je úplně jedno jestli to je stará dodávka nebo nový jaguár. Raději vždy za benzínem než za naftou. Zvláštní že po celé aféře Dieselgate ještě někdo pořád věří tomu že dobře seřízený diesel je vlastně aroma lampa. osobně nejraději stojím za hybridem. A všem autům bych ve městě nařídil start-stop. najezdil jsem s ním tisíce kilometrů v různých autech a nikdy mi nepřekážel. s autem na CNG mám najeto také pár tisíc a nikdy jsem si nevšiml že by nějak zvlášť smrdělo, rozhodně ne tak jako i nový a seřízený diesel. Ano i nafta umí nekouřit, ale jak a kdy? Pořád? V jakém režimu? Co vypalování filtru? studené starty? Jezdil jsem s naftou od VW, Renault, Opel, Ford. Vše nové, vše stejné.
Čichat ty naftové saze není smarad? Který blbeček může tvrdit, že diesly (i seřízené) nesmrdí? Těm, co to tvrdí, pomůže pouze noc strávěná s běžícím dieslem v neuzavřené garáži, dryhý den budou mít štěstí, když odejdou po svých a usilovnou detoxikací to ze sebe dostanou. Nafta v motoru je slepá ulička. Perspektiva je pouze vodík a nanofuelcell.
Samozřejmě chápu že to co je cítit není to samé jako co dýchat. Jenže to se dá odstranit jedině když skončí spalovači fosilních paliv. Takže nějaké rádoby ekologické vylepšování a upravování těchto paliv je k ničemu. Opravdová ekologická budoucnost je ve vodíku a v elektrice, ovšem získávána jiným způsobem než opět spalováním neekologických paliv.
Proč by se výrobci měli proti pseudoekologické kravině bouřit? Palivo jim zřejmě pomůže prolézt snadněji euro-normami (laicky spekuluji) a hlavně- stačí si spočítat, jestli motor a komponenty vydrží tak-tak po dobu záruky. A po záruce každá potencionální oprava dobrá.
To, co tu máme, už dávno není demokracie. Protože si nějak nevšímám, že by lid měl skutečně možnost vládnout. Takovýhle kraviny by nevymyslel ani lojza ze statku.
V naší zemi se za 27 let vystřídalo dost různých vlád, a nejsem si jistej, jestli to nějak změnilo způsob vládnutí. Slušní lidi do politiky většinou nejdou (určitě ne v dostatečném počtu), takže si sice můžu vybírat mezi Andrejem, Filipem, Bohoušem, Petrem a Mirkem, ale reálně si nemůžu vybrat jiný způsob vlády.
Stačí před volbami zvýšit platy státním zaměstnancům - policie, hasiči, učitelé, doktoři (záměrně nepíši lékaři..) a hned máš koupený hlasy za státní peníze. Navíc si v tichosti zvedli plat i politici a soudci... Takže kdo by je nevolil? Bez práce a na krásných sociálních dávkách se dá hezky žít a nikoho to nenutí se starat sám o sebe a pracovat.
vidět, jak nás tlačí do alternativních paliv. Po tomto kroku benzín zdrazi a auta se budou sr.at, v Německu mají na výběr i původní 5procentni, kterého se tam stále prodává většina a ten řepkový olej jim tam nikdo nemiluje. U nás ta volba nebude, pouze zůstane benzín s 98 okt.
vona pujde navíc nahoru i spotřeba
jinak zajimavy srovnani kolik energie dostanes za 100kc.
skoda ze tam není i nafta.
jestliže dnes za 100kc benzinu dostanes 108MJ, s E10 uz jen 107MJ, tak z nafty dostanes 130MJ. takze uz jen tim ma naftak nižší postrebu.
ještě zustane napr. V100, ten je v soucasnosti drazsi jen o 2.20 proti N95, ale přepokládám, ze se rozdil zvetsi (dlouhodobe byl rozdil 2.00 kc)
Přínos těch opatření kladný není. Už teď se ví, že "biopaliva" zanechávají daleko větší uhlíkovou stopu a ekologičtější nejsou. Proč tedy po prvních pokusech (ok vyzkoušet o byl zajímavý nápad) budeme utahovat šrouby ještě víc a budeme ještě hlouběji tlačit hlavu do koňského zadku? :-(
Benzín jede přes oceán do USA, nafta zase tady. Z polí není co sníst. Jídlo bude dražší a bude se zase složitě neekologicky dovážet. Auta se budou více kazit . Tomu říkám přínos :no:
Hm toto mi ale vůbec nevadí. Mají to ok, současné nechají dožít a nikde neříkají že jim budou ubližovat (sankce).Takže auta typu Corolla, některé Mercedesy nebo Octavia 1 vydrží majitelům klidně než umřou, cca rok 2060. No a nové auta budou elektrické, kdybych na takové Bmw i8 měl, také si jej klidně koupím. A nějaká miliontá generace "slavného" TSI mi opravdu chybět nebude, to ať se klidně zatrhne.
My to víme, vlády to ví, ale jak jsem řekl, je potřeba živit zemědělce, když je tady taková konkurence, takže řepka jim zajišťuje garantovaný odbyt a vysoké zisky. Viděls u nás zemědělce se stoletým traktorem? Já ne, jen nový mašiny, navíc mají dotaci na hektar mám dojem přes 10 tis ročně, stačí, když u nás dvakrát za rok posečou louku a ty prachy mají..
Za vším, opravdu za vším, ať si říká kdo chce co chce, jsou vždy peníze. Nic jiného. Nějaké zdraví či ochrana čehokoliv nikoho nezajímá, přednost má vždy zisk a výdělek.
Ale nejen Babiš, i ostatní zemědělci či družstva jsou v balíku. Dokonce znám i zemědělce, kteří dotace neberou, nepotřebují je, vydělá si dost a nepotřebuje brečet do televize, že letos bylo hodně sucho, nebo naopak hodně pršelo a podobně. Navíc jako každý podnikal je povinen tvořit rezervní fond a ne aby my jsme je dotovali ze státního rozpočtu, když je velké sucho a klesnou jim výnosy o 2% oproti roku minulému...)
kecy. Řepka je pro zemědělce výhodná jen skrze dotace. Zruš dotace a řepku nikdo na pole nedá. Řepka totiž pole totálně ničí. Je to totální zvěrstvo. Chudáci zemědělci...
:-)
Nevěř tak doslova novinářům.... řepka se naopak používala k rekultivaci půdy a k jejímu ozdravění.
Takže pole neničí. Ničí krajinu, ale to je něco jiného. Kromě toho, že je to hnusný a "alergenní", tak to způsobuje hubení několika druhů rostlin a nelíbí se to ani ptákům a tak.
A že se velmi intenzivně hnojí pro dosažení max výnosu oleje je jiná věc.
pokud jezdíte amerikou, která je stavěná na 10% lihu v benzínu. A to jsou všechny někdy po roce 1995 >:D
A ty předtím zas byly tak nadimenzovaný, že to schrupnou taky v pohodě.O továrních FlexFuel vozidlech nemluvě
odpovídá "vysokému" standardu Světa motorů (podíl vodíku 12% a elektřiny 8% po roce 2020 pobavil), ale jeden obrázek z článku je poučný. Graf spotřeby nafty a benzínu, kdy nafta prudce stoupá a benzín stagnuje nebo spíše padá. Skoro to vypadá, že výroba a přidávání biosložky do benzínu zvedá spotřebu nafty u zemědělců a v nákladní dopravě a není daleko doba, kdy výroba litru biosložky do benzínu spotřebuje 10 litrů nafty (obdělávání půdy, transport etc.). Takže "ekologický" benzín je geniální prostředek jak roztáčet spirálu spotřeby ropy, o ekologii jde až v poslední řadě, proč vyrábět benzín jednoduše (s minimální spotřebou nafty při výrobě a dopravě), když to jde složitě (s maximální spotřebou nafty při výrobě/pěstování i dopravě). A navíc, když už zemědělství spotřebovává naftu, tak bych tomu rozuměl kdyby vyrábělo potraviny a stát byl soběstačný, ovšem děje se pravý opak, produkce potravin klesá, závislost na dovozu roste (další nafta do kamionů co vozí potraviny třeba z Polska) a navíc přidáním biosložky do benzínu zničíme staré benzínové motory abychom mohli vyrobit nové (a opět zvednout spotřebu nafty, protože výroba = nákladní doprava = spotřeba nafty). Nevím jak vypadá udržitelný rozvoj, ale selský rozum mi říká, že takhle určitě ne.
ono to je tak, ze jestliže před cca 1/4 stoletim byl pomer nafty a benzinu v CR cca 1:1, dnes to je 5:2 ve prospěch nafty, v EU to je podobne, nebo i horsi.
dusledkem toho je prebytek benzinu a nedostatek nafty v EU, coz se resi vyvozem "cisteho" benzinu do USA a dovozem "spinave" nafty z USA do EU.
z EU se tak proti svetu pomalu stava spinava zacouzena dira.
dokonce i v dilli uz zakazali všechny naftaky starsi 10 let...
Však ona nám ta ropa, pánové brzy dojde, uměle politicky stlačené ceny pod náklady nepřežijí Hromnice a na jaře se ještě budete divit, kam vyletí cena ropy a ropných paliv, dále organických plastů a všeho dalších na ropné bázi. Ještě budete rádi za ten méně výhřevný lihobenzín...
zkus to vysvětlit agentovi stbabisovi, ktreje si priklep dodace do biopaliv na dalších 5 let, i když eu od dotaci do tehle biopalim uz ustupuje a ani u nas uz zadny dotace do biopaliv 1. generace byt nemely.
a firmu vyrabejici biopaliva 2. generace stbabis jako svoji nezadouci konkurenci kriminalizuje přes FU...
...palivo, které je ekologicky horší, má menší výhřevnost, zřejmě příliš nesvědčí motorům, jo tomu se říká impůvment >:D:no: člověk neví zda se má smát nebo brečet
Prostesty? >:D
Češi si zanadávaj u pivka v hospodě a to jim stačí. Protestovat nikdo nepůjde. Neblázněte. A kdyby jenom přeci, tak ti budou na České televizi označeni za Aktivisty. A aktivisti jsou špatní.
Když nevyvolá žádné protesty to, jak se stát chová k cikánům... a jak to my, obyšejní, mlčky platíme, tak to snad u obsahu alkoholu v benzínu nejde ano očekávat.
No, protože už to dál nejde... a tak je třeba nějak znechutit benzíňáky, aby si ty nafťáky, totálně zdevastovaný pseudoekologickými nesmysly lidi pořád kupovali... :-(
Mě by docela zajímalo, jak si do svého Lincolu Continental a w126 560SEC za pár let natankuju ten vodík. To budou mít na pumpě na řetízku nějaký trychtýř na plnění nebo jak? Pan Louda už bohužel ztratil představu o tom, co je to běžný motorista ;-\ Stačí že na STK/ME nemají koncovky pro diagnostiku které se kvůli novému taaaaak sveřepě dožadují.
Je zajímavá tabulka, že čím víc biosložky, tím je menší výhřevnost!!! A tomu věřím, přes léto jsem byl na Ukrajině a měl jsem pocit že na jejich benzín (ten nejlevnější od nejlevnějších pump) auto jelo daleko lépe než v ČR a měl jsem i nižší spotřebu. Předpokládám, že je to tedy tím, že tam byl ještě klasický bez biosložky. Takže E10 bude ještě horší sajrajt než to, co máme teď?
Moderní auta? jo aha, občas se jdu na nějaké podívat, ale nic z produkce od cca r2000 me neoslovilo (tak do 500tkč). Dyť to jsou takové plastové neodpružené rachitické krpály. Projet vyhodit. Akorát odvětrávané sedačky jsou dobrá věc, to se mi líbilo, jiný přínos jsem zatím nezaznamenal.
A jak s tím celým (ne)souvisí Agrofert pana oligarchy v rozpočtovém hnízdě a monokultury řepky?
jasněěě, sekačka je totiž výborná věc :-) zajímavé je, že to jede výrazně víc než 500, byť na papíru není ten rozdíl tak velký. Možná kdybych našel Land Cruiser 80 v panenském stavu, což je utopie, tak přikoupím :*) Z Bmw (vaše parketa) by mne lákalo asi e38 740, možná i šestka e63/64 s desetiválcem :-!
Jo ono prý totiž biosložka nemusí být všude. Je předpis, že jí musí být průměrně nějaké procento. Takže udělají echt bio palivo někde pro bagr, tam narvou všecnu biosložku co mají a zbytek klidně můžou prodávat normální, dnes se říká tzv. BEZBABIŠTNÍ BENZIN
Předně, kdo zná vlastnosti biolihu ví, že při míchání s aditivovaným benzínem jsou jakékoli obavy prakticky nulové. Proč? Hygroskopii řeší jedna složka aditiv, nadměrné čištění a vysoušení pak druhá, nižší měrnou výhřevnost zase třetí. Proto je také flexifuel dobrým řešením. Jinak biolíh lze produkovat ve velkém z nepotravinářské biomasy, což znamená obnovitelný zdroj šetřící docházející neobnovitelnou surovou ropu. Osobně běžně jezdím s Alfou i Volvem na více než desetiprocentní podíl biolihu, obvykle kolem 30% bez jakékoli úpravy režimu zapalování. Větší podíl biolihu pak vyžaduje známou úpravu délky zapalování a předstih, vše je již perfektně elektronicky řízeno. Výkon je větší o více než roste spotřeba. Ano, lihobenzín je báječný detergent všeho bordelu po nedokonalém spalování údajně skvěle výhřevných ropných paliv. Kdo to neumí, nemá to dělat.