Najlepšie corvetty predsa na okruhu vedeli poraziť aj veľa "pravých" superšportov. A vyladené verzie najšportovejších GT ako 599 GTO alebo SLR 722, jasne dokazujú, že to ide aj s motorom vpredu. Nezastávam sa tohto riešenia ale rozhodne si nemyslím, že by superšport mohol byť len a len s motorom v strede, má len iný charakter.
Supersport je vysoce výkonní sportovní auto. Motor uprostřed je pro většinu supersportů obvyklým řešením, a řekl bych že lepším než např. klasická koncepce, ale určitě není podmínkou.
motor uprostřed je podmínka, proč by jinak Chevrolett pracoval na Corvette s motorem uprostřed, dokonce i Aston Martin o tom uvažoval, jsou to sportovní značky a chtějí mít v nabídce opravdové supersporty, auto s motorem ve předu není supersport ať si říká kdo chce co chce
to je právě ten fór, přesná definice supesportu není nikde přesně definovaná, nikde o ní není ani zmínka
já mám takovou evoluční teorii:
dle mě vychází superport z Formule, starodávné formule měli motor ve předu a civilní auta té doby taky , tak tehdy se hodně silný auto s motorem ve předu v té době dalo označit za supersport
Dnes se ukázalo, že nejlepší řešení umístění motoru pro formule je uprostřed nebo-li před zadní nápravou a civilní auta dnešní doby s motorem uprostřed jsou supersporty
tady je zaujímavé video : odkaz mi tu nepůjde vložit tak do youtube zadej :Track Tested: 2014 Chevrolet Corvette Stingray vs 2014 Porsche Cayman S -- Edmunds.com
Cayman S má mnohem menší výkon jak Corvetta a jenom lehce za ní zastává, kdyby vyzkoušili verzi GTS Cayman by vyhrál, chci tím říct že výkon není všechno, důležitější je váha a rozložení váhy, dalším důkazem že výkon není všechno je Zonda vs Veyron na Top Gear trati
Fór je v tom, že najprv určuješ podmienky podľa čoho auto zasluhuje názov superšport a potom hovoríš, že žiadna definícia neexistuje. Dobré rozloženie hmotnosti a nízku váhu môže mať aj auto s motorom vpredu. Podmienkou je teda motor v strede? Takže jaguar F-type superšport nie je ale toyota mr2 alebo alfa 4c áno? Ak môže byť GT86, 370Z alebo M3 športové auto tak môže byť corvette zr-1 superšportové auto...
Tvrdíš, že si definici vymyslíš sám. Pak tvrdíš, že auto s motorem vepředu nemůže být supersport.
Všechno je úplně v pohodě až na to, že tu tvoji (jak jsi sám napsal vymyšlenou) definici předkladáš všem jako fakt, podle kterého se všichni mají řídit.
znáš slovo Fyzika ? když je auto těžké, bude se mu prostě chtít vyjet ze zatáčky, brzdy budou muset být naddimenzované, vlastně všechno bude muset být naddimenzované
řešení je redukce váhy, to je nejlepší, auto nad dvě tuny nemůže být supersport, váha do 1500 a míň je ideál
Jde o to, že pokud takový vůz poskytne stejnou dynamiku jako supersporty, pak se tak bude klasifikovat.
Samozřejmě, takovým způsobem by supersportem mohlo být i RS6, proto se nebere v potaz jen výkon a rychlost, ale taky rozložení hmotnosti a vůbec celá ,,rovnováha'' auta.
Taky bych chtěl zdůraznit, že je rozdíl mezi ,,bude se klasifikovat'' a ,,já klasifikuji''.
Podľa čoho si zistil, že to auto som medzi supersport zaradil ja?. Sami Američania si to tak propagovali kvôli max. rýchlosti. Ja o sebe netvrdím, že môj názor je jediný správny. Tak si nechaj tie poznámky.
Podmienka na supersport bola vždy iba max. rýchlosť - 320km/h. Preto keď chevrolet corvette c6 zr1 sa dostalo na hranicu 200mil/h = 320km/h tak sa vravelo, že sa jedná o supersport. Dnes sa na túto rýchlosť dostanú aj niektoré sedany čo už je diskutabilne, ale podmienka bola max. rýchlosť.
maximální rychlost není vůbec důležitá, důležité je zrychlení a to jak auto drží v zatáčkách čím rychleji dokáže projet zatáčku bez smyku tím líp a auta s motorem uprostřed to umí nejlíp
Auto které má třeba maximálku 250km/h může porazit auto co má maximálku 300km/h,
na okruhu myšleno, nemyslím dálnici
maximální rychlost je údaj který o ničem nevypovídá, není to tak důležitý údaj jak si myslíš a výkon taky není všechno
Nikde nespomínam, žiaden okruh, ani to ktoré auto na okruhu je lepšie. Pár rokov dozadu, bola honba za maximalkou 400km/h a viac. Po tom čo sa na túto hranicu dostalo bugatti veyron. Tak to bolo aj predtým z 320km/h. Označenie supersport bolo pre auta z vysokou max. rýchlosťou. Ale nehovorím, že to má niečo spoločné z časom na okruhu. Ide o image.
One 77 je hovadina na nic, je to předražený krám a čas tam není proto, protože by to byl tak špatný čas, že by se za něj Aston styděl, One 77 je auto pro pozéry, není to auto pro řidiče, je to jenom Image a nic víc
Tych 320 kmh mas z kade ??? 8-s
Ked sa pozries kratko do minulosti, tak to nedavalo ani kazde Ferrari ( 360 Modena ) a a ni vela inych supersportov, ktore nimi bez pochyby boli a su !!! Toto je este brutalnejsia somarina, ako hadat sa o ulozenie motora! :-!
Jediná somarina je, že si išiel až tak hlboko do histórie. Ferrari F40 – marketingové oddelenie a ENZO mu chceli dať punc výnimočnosti oproti svojim ostatným modelom. Propagovali to ako skutočné super auto. F40 držala vtedy rekord v Max rýchlosti 324km/h. Preto sa to spojovalo z maximálnou rýchlosťou. Ale v podstate ide iba o marketing a image. O F40 je celý dokument, v ktorom je ešte aj Enzo. Ale už to je 10r. dozadu, čo som to videl nepamätám si úplné podrobnosti.
Prečo potom Lotus Elise, alebo MR 2 nie je supersport ?
Aký je rozdiel medzi supersportom a hypersportom?
prosim ta, staraj sa asi radsej o tie ekožehličky... :-!
S maximalkou to nikdy nemalo nic spolocne, to si uvedom a ber to ako fakt.
supersport = auto s vynimocnymi jazdnymi vlastnostami v priamke aj na okruhu.
teda nejaky Elise, MR2, Cayman a spol. - moc nie, i ked Cayman GTS s prizmurenim oka urcite ano, nakolko zrovna starsie supersporty typu napr. F 360 a spol., by dokazal pekne ponahanat.
Vsetko je to hlavne o marketingu:
horeuvedene mozu byt tzv. "vreckove" supersporty, alebo "ludove" supersporty.
Potom je tu kategoria donedavna oznacovana ako "mensie" supersporty : Gallardo, F 430, F 458 a spol...
A potom klasicke supersporty: Murcielago, Aventador, Enzo...Zonda, Saleen, Noble ,Koenigsegg...
Az kym neprisiel Veyron...
Lenze jeho schopnosti na okruhu su bohuzial len take, ake od 1,9 tonoveho auta mozno cakat - takze nikto sa ani nehrnul s oznacenim "nieco"-sport...
Proste skor taka 4 kolesova "raketa" so spalovacim motorom >:-[]
Aby jeho dynamiku v priamke a exkluzivitu niekto dobehol, vznikli nedavno 3 "klasicke" hypersporty"...
No a potom tu este mame defakto specialnu "anglicku" podskupinku - ultralahke supersporty - Caterham, Ariel Atom, Radical...
s většinou souhlasím akorát F430 a 458 bych neoznačil jako menší supersporty, ale pravé a plnohodnotné
Co se Týka Caymanu, tak na něj slyším jenom chválu, jak z Top Gearu, tak z Autocar.co.uk, je to jedno z nejlépe ovladatelných aut, GTS je tak na úrovni Ferrari 360
Cayman 2014 se moc povedl, ještě jedna zajímovost, Cayman porazil Pagani Huyuru na okruhu v Itálii, myslím že to byla Imola, Cayman řídil Stig a Huyuru Hamond, takže taky záleží kdo je za volantem
z placek bych třeba zmíni Caterham Lola SP300r, to je raketa, akorát je to hodně nepohodlné, udělal bych to jenom pro jednoho ať je tam víc místa, ale poměr váha výkon 300 koní a 600 kilo, to je lepší poměr jak má Veyron a Zonda R a s porovnání s nima je za hubičku akorát by to mohlo být pohodlnější
F430, 458, Gallardo - prave v case ked bolo Murcielago a spol, tak boli proste povazovane za mensie - nie jazdnymi vlastnostami na okruhu, ale vykonom, cenou, rozmermi...
no a tie anglicke kompaktne placky !!!! :yes::yes::yes::yes:
Nieco take - myslim ze zrovna Radical uz robi aj uzatvorene - teda origo ako LMP kupe.
Ale teraz som si spomenul, ved ani do Anglicka ist netreba - Praga R1 ! >:D
A ma byt homologovana aj na cesty ! - takze toto je to, co by mna dokazalo na ceste asi najviac potesit !
Len chyba tomu este par koni a 4x4 >:-[] - az potom budem po tom prahnut ;-)
Ale coby to neslo. Motor v autach, kde je takzvane "v strede" vlastne aj tak v strede nie je. Je posunuty k zadnej naprave. Kludne sa da vyrobit auto, ktore ma motor vpredu posunuty viac dozadu spolu s vodicom. Malo by ale velmi dlhu prednu cast a vyzeralo by aj mierne disproporcne asi. A preto ak chcu umiestnit motor na co najvhodnejsie miesto, tak ho daju radsej dozadu. Ale nie je vobec nemozne urobit auto s motorom vpredu, ktore sa bude spravat podobne ako auto s motorom "v strede".
presne tak...keď si tento motor človek predstaví pred zadnou nápravou má k stredu rovnako blízko ako teraz... ale teraz to nie je superšport, je to až potom ako sa presunie pred zadnú? akože wtf? [odkaz]
to na obrázku je ukázkové GT , které na okruhu porazí 458 italia bez sebemenšího zaváhání, 458 je lehčí má motor uprostřed,má mnohem lepší rozložení hmotnosti a 458 má menší výkon jak to na obrázku, takže výkonem to není
chcel povedať, že aj auto s motorom vpredu môže byť dobré na okruhu v porovnaní s rovnako drahým a výkonným autom s motorom v strede. Tvoje porovnanie je totálne z cesty...to sa môžem ja spýtať či má lotus elise lepší čas ako SLR...
>:D tvl tak to je sila celkom nevieš čítať aspoň trochu kontext? ja to neporovnávam je to len moja reakcia na TVOJE idiotské zrovnanie 599 a LaFerrari! Keď už nevieš čoho sa chytiť tak mlč pre boha.
Nechcem konkretizovat, ale poznam cloveka, ktory sa vozil aj na SLR aj na Murcielagu...A sice si ani to Murcielago ( jedno z tych skorsich - myslim LP 580-4 ) si moc chvaly neuzilo, ale vraj vzdy lepsie ako to SLR... ;-) - ze to je skor o pozerstve >:-[]
SLR mělo příšerný brzdy- měli režim vypnuto, nebo zapnuto nic, mezi tím, byl to víc Mercedes než Mclaren a v tom byl zakopaný pes, ale jako auto na IMAGE bych ho bral, byl to takový batmobil a ten zvuk je skvělý, zní to jako Messerschmitt BF 109, jenom pro ten zvuk bych ho bral
Lenže autá s motorom vpredu sa v tejto kategórii nerobia. Ja netvrdím, že sú na okruhu lepšie, len hovorím, že existujú také, ktoré sa im dokážu vyrovnať a preto nie je dôvod prečo by nemohli byť športové. 599XX Evo nie je športové auto? Ani Mercedes SLS kategórie GT3? Sú lahké, sú vyvážené, sú skvelo ovládateľné a v kategórii bez problémov dokážu konkurovať každej inej koncepcii. Motor v strede je lepšia varianta ale to ešte nič neznamená.
tak si tam doplň "super" ale základ slova je šport, super je len niečo viac a pre mňa to znamená ešte lepšie jazdné vlastnosti, lepšia dynamika a vyšší výkon oproti klasickému športovému autu. Pre teba to pravdepodobne znamená to isté akurát, že super má plus motor v strede. To je trochu divné lebo ak sa teraz zaužíval výraz hyperšport pre autá typu LaFerrari tak tvoja logika nesedí pretože oproti superšportu nemá inde uložený motor len je proste ešte rýchlejšie ešte drahšie a ešte dokonalejšie. Presne tak, ako je superšport lepší od športového...
Lexus LFA je podla teba napr nie je superšport...a čo to akože potom je? 8-s
Že je to superšport máš napísané a povedané úplne všade ale hlavne, že ty máš pravdu a zo mňa robíš vola...
Pěkný článek, jen kdybych to už nečetl několik dní zpět u konkurence, kde byly i aktuální fotky muly ( a ne fotky 20 let starého konceptu). Navíc i z amerických webů se o tom nemluví jako o C8, protože tento model by měl přijít již kolem 2016/2017 jako alternativa k C7 ( která je pořád relativně novinka a rozhodně za dva roky nebude končit). I designově se skici drží spíš zevnějšku aktuální C7. Ve výrobním programu by tedy měly být dvě corvette - stingray a zora ( nebo jak se bude jmenovat).
A je to tu zas, uz asi po ste.
Nereste s nim jeho smyslenou teorii o tom co je nebo neni supersport, nema to cenu. Vemte kilo hrachu, hodte jej o zed a vysledek bude smysluplnejsi. :-)