zkontrolovano 127 aut a z toho vice nez ctvrtina byla pretizena (32 minimalne) a na pokutach vybrali jen 40tisic pri 48 pokutach? to neni ani tisicovka za pokutu, k cemu teda ta policie je ze to pokutuje takhle smesne? pokud jako ridic nakladaku vim ze me hrozi tam smesna pokuta tak je jasny ze na nejaky dodrzovani predpisu muzu vpohode * >:D
pretizene auto bych zaprve vubec nepustil dal dokud vahu nesnizi na povolenou hodnotu, at si na misto proste poslou dalsi auto a cast nakladu prelozi, pokuta minimalne 10-20k a majiteli nakladu dalsi pokutu ve stejne vysi (jak ridic tak firma si to propriste rozmyslej jestli auto pretezovat)
Krásně jste to napsal, pravda je ale taková že firmy si váhu upravují tak aby to bylo ready(praxe) tak řidič ví prd. Měli by dávat pořádné flastry těmto firmám honících se za mamonem...
Já si vždycky myslel, že každý by měl být zodpovědný především za to, co sám dělá. Jestliže si řidič sám nakládá náklad, pak ať za to nese odpovědnost. Pokud mu nakládá někdo jiný, pak by měl nést odpovědnost on.
Jinak řečeno, pokud řidič nemá reálnou šanci ovlivnit množství nákladu (naloží mu tolik, kolik si firma sama uzná za vhodné a pro ni ekonomicky výhodné), pak jakákoliv pokuta pro řidiče je jen buzerací a pliváním do obličeje řidičům.
Především by si ale stát měl uvědomit, že pokuta řidiči NIC neřeší, i kdyby byla milionová. Jeden zničený život kamioňáka totiž ve srovnání se zisky přepravdů nic neznamená :-!
To je pravda, pokutu by mel dostat provozovatel, v pripade opakovanych prestupku by mela firme hrozit ztrata licence na nakladni dopravu. Vyse pokuty by mela byt IMHO radove 20x vyssi, nez kolik se v prumeru usetri na pretizeni kamionu.
Přesně tak. Ale hlavně - takové jednorázové akce nic neřeší. Prostě ruská ruleta při které má dopravní firma 99,9 procentní pravděpodobnost, že se jejich autu kontrola vyhne. Tak proč nevozit víc? Kdyby ale tyto kontroly byly pravidelné a částky za přetížení citelné, nikdo by kamion nepřetížil. Btw. nebylo by na škodu tyto váhy zabudovat do silnic na nájezdech na dálnice (naprostá přesnost není nutná) a potom si jen počkat na hříšníka, převážit ho přesně a hned odstavit.