Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čtvrtletní zisk Fiatu vzrostl o 67 procent, díky Chrysleru

Nebýt Chrysleru, Fiat by se zřejmě jen tak tak udržel v zisku.
Zpět na článek
28. 10. 2011 16:28
28. 10. 2011 17:32
28. 10. 2011 17:55
28. 10. 2011 17:58
28. 10. 2011 18:44
28. 10. 2011 21:40
31. 10. 2011 09:44
28. 10. 2011 23:51
29. 10. 2011 08:58
29. 10. 2011 12:36
31. 10. 2011 09:52
31. 10. 2011 09:42
28. 10. 2011 18:49
30. 10. 2011 14:51
28. 10. 2011 16:28
Chrysler
Dobře jsi jej Sergio koupil, klobouk dolů :yes:
Člověk se až diví, proč do Chrysleru nešel třeba VW? Prachů má víc, na severoamerickém trhu se mu nějak extra nedaří (ve srovnání se zbytkem světa....), Chrysel by se mu parádně hodil.... kdo ví....

Jinak věty typu "nebýt Chrysleru, kdoví jaký by zisk byl" jsou naprosté vaření z vody - Fiat do Chrysleru investoval dost peněz a energie, které logicky musejí chybět jiným značkám (viz osekané portfolio Alfy, zastaralé portfolio Fiatu atd.).

Nicméně strategicky je určitě správné rozdělit své aktivity na víc trhů (čili nebýt závislý jen na Evropě a Brazílii, jak byl Fiat dřív). Obzvlášť s ohledem na to, že nikdo neví, co se v Evropě ekonomicky bude dít....
Rozbalit vlákno
11
Avatar - del42sa
28. 10. 2011 17:32
Re: Chrysler
no Fiat stál celý podíl v Chrysleru podle agentury AP 398 milionů eur (9,5 miliardy Kč) a za podíl Kanady 99 milionů eur. Jednorázová investice :-!

na Chrysler připadly tržby 9,3 miliardy eur (asi 230,9 miliardy Kč) ;-)
28. 10. 2011 17:55
Re: Chrysler
zdrojový článek je tady: [odkaz] (což asi víš, ale jen pro jistotu....

;-)
Avatar - del42sa
28. 10. 2011 17:58
Re: Chrysler
ano jistě že jsem ten článek viděl. Moje reakce byla pouze na tvoje slova,jak "moc" Fiat investoval do Chrysleru a kolik Chrysler v porovnání s tím Fiatu přináší ;-)
28. 10. 2011 18:44
Re: Chrysler
Zaplať pánbůh, že se dovídám o zisku, protože podle "portfolia" pouhého Fiatu mi zisk připadá jako sci-fi. Proto doufám, že to má Sergio promyšlené a že se dočkáme i růstu "mateřského" podniku. Osobně nedám na mnou obhospodařované (byť ne fakticky vlastněné) Bravo dopustit - jezdí bez chyb a poruch, ale "nějak" se neprodává.
28. 10. 2011 21:40
Re: Chrysler
Není pochyb o tom, že Chrysler byl velmi levný (když to vztáhneme k tomu, kolik teď vydělává a jaký obrat dělá). Myslel jsem to ale tak, že ikdyž byl levný, pořád to byly zdroje, které do něj Fiat musel dát a které prostě logicky chyběly jinde....
To je jedno, nemá cenu slovíčkařit, každopádně to byla trefa jak prase a asi bychom nehledali lehko případ automobilové fúze, kdy někdo tak levně koupil tak funkční firmu.... Většiou je to přesně naopak (viz neúspěšnost Fiatu s Alfou, zoufalé pokusy dělat něco se Saabem atd.)
Avatar - Barrichello
31. 10. 2011 09:44
Re: Chrysler
Mercedes taky koupil v roce 1998 funkční firmu v zisku, aby Fiat nedopadl stejně, pokud z Chrysleru bude jen dojit. pak už mi nikdo zisk nevylpeší a ztráta jen vesele prosote. Tak pozor pozor, amici >:-[]
Avatar - Righ
28. 10. 2011 23:51
Re: Chrysler
Do puntiku souhlas, zatim se zda, ze Fiat skutecne bravurne vyuzil situaci a na ucet americky vlady si levne poridil otrasajiciho se oslika. A jelikoz mam Fiat rad a preju mu do budoucna uspech, mam z toho uprimnou a lehce skodolibou radost. >:-[]

Jestli je akvizice Chrysleru skutecna tak dobrej deal se ale samozrejme rozhodne az v dlouhodobejsim horizontu, rekneme aspon 5ti let - kdyby se totiz Chrysler dostal z jakyhokoliv duvodu za par let opet na dno, museli bychom zpetne prohlasit celou transakci za neuspesnou. Kdyby se to ale opravdu podarilo, byl by to poradnej sroub do hlavy nejen sefum ostatnich svetovych automobilek, ktery promarnili svou sanci, ale predevsim Mercedesu, jehoz souziti s Chryslerem dopadlo fiaskem a jeste na nem Nemci prodelali kalhoty.
29. 10. 2011 08:58
Re: Chrysler
Tak tak, kauf to by dobrý, ale pro Fiat i Chrysler je to dobré spojenectví, protože se ty automobilky dobře doplní. Fiat může začít prodávat v Evropě větší auta, která prostě nemá, naopak dostane do USA malá auta, která nemá Chrysler a hlavně motory, protože co se týče motorů, tak je nabídka Chryslerů tristní. Pokud se jim podaří vše dobře skloubit, budou z toho těžit oba, zajímavé to právě začne být tak za 2-3 roky, kdy se začnou na trh dodávat nová auta, zatím to bylo šité horkou jehlou i kvůli závazkům Fiatu americké vládě, které byly podmínkou prodeje. Ony totiž ty náklady nebyly jen přímé, ale hlavně nepřímé - převzít krachující automobilku, provést restrukturalizaci, vypořádat se s dluhy, dát na trh do 2 let auto s nízkou spotřebou atd...
Avatar - Barrichello
31. 10. 2011 09:52
Re: Chrysler
Ne pro chrysler to žádný dobrý spojenectví není, je jen dojná koza.
přišel o rpodeje v evropě, to je mínus potenciálních 60-110 tis aut ročně; Fiat do něj zatím nic neinvestoval a jen ho využívá.

Fiat nemůže dostat do USAY tádný amlý auta, neb věci jaio Bravo tam fakt nikdo nekoupí. Pokud chtějí něco v USA prodávat krom 500, musí to nejdřív vyvinout. Což bude pro Fiat problém, neb ten uvidí své vlastní modely na trh rychlostí jako ruská Lada.

Nabídka motorů chrysleru je tristní?
zajímavý
R4
1,8; 2,0 2,4
V6
3,2 ; 3,6 a starý 4,0
V8
5,7 a 6,4
k tomu nafotvé Cumminsy pro pickupy

Opravdu tristní nabídka, že. Nevím co by Chrysler dělal s jinými motory když je nemá kam dávat, do jakých modelů by je asi dával?
Naopak Fiat chce využít chryslerácké V6 Pentastary pro Alfu a Maserati. Zajímý, že.

Restruturalizace spočívala v tom, že zavřeli jeden závod.
A sepíšou nové smlouvy s odbory UAW.
Což by museli udělat i tak. To byla restrukturalizace jak Brno.
Dluhy nikdo nesplácí pokud je mi známo, oni splácí jen to co jim půjčila americká vláda.
Případné předchozí dluhy od někoho jiného, o tom nebyla řeč že by něco někomu splatili.
Auto s nízkou spotřebou, hmmm.
Tu 1,4ku by jim dodal kdodkoliv. A postavit auto na menší platformě taky uměli, viz Neon.
Avatar - Barrichello
31. 10. 2011 09:42
Re: Chrysler
Jojo, nebýt Chrysler je Fiat v kopru a Lancia v propadlišti dějin.
A co za to Chrysler protzatím dostal?

NIC.
Totální nula, jen z něho ždímaj, moožná příští rok bude Multiair pro R4 a V6. Tot vše. Jinak dojná koza.

Těch pár šušnů co Fiat zaplatil americký a kanadský vládě se jim za chvíli vrátí v zisku co Chrysler produkuje.
To byly kecy od itlaských soudruhů jak to byl krachující podnik a nejednou pod fiatem, který do modernizace, vývoje a spuštění nových modelů neivestoval dolar, nýbrž vyžral to co už připravil mercedes a pak Cerberus je firma v zisku. Zázrak že.

Prostě jak říkám - dát tam jakékoliv schopné manažery, byl Chrysler v zisku i bez Fiatu. Ten mu v ničem nepomohl.
Nové modely jako GrandCherokee či 300/Charger byly z 95% hotové před příchodem Fiatu, stejně jako facelifty a motory pentastar a zbytek modelů je starých.
Samozřejmě Chrysleru pomohly výrazně oživení ekonomiky a propad prodej japonců vinou přírodních katastrof.
Ale o tom je právě to využití šancí.
28. 10. 2011 18:49
na auto.cz
je nepochybne hromada financnich a ucetnich odborniku, kteri rozumi informacim z clanku >:D
a vy ostatni muzete zase tlouct prazdnou slamu na diskusi

ps
skromny dotaz na redakci - rozumel tomu alespon autor nebo to proste opsal?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Guttalax
30. 10. 2011 14:51
fiat
;-) To ,že se neprodává v čechách ještě neznamená krachující automobilku. Zřejmě Čechy nejsou parketkou pro taloše.Zde stačí zásobovat Corea. :-!
Rozbalit vlákno
0