Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čtyřválcový motor: hlavní konstrukční znaky a funkce (video)

Čtenář a blogger Nastran nás v listopadu upozornil na svém blogu na zajímavé video, které obrazem představuje hlavní konstrukční znaky současného čtyřválcového řadového motoru s rozvodem OHC.
Zpět na článek
28. 12. 2006 09:09
neregistrovaný "Golias"
28. 12. 2006 09:14
anonym
28. 12. 2006 09:17
neregistrovaný "Erkil1452"
28. 12. 2006 09:24
neregistrovaný "Golias"
28. 12. 2006 09:28
28. 12. 2006 10:03
neregistrovaný "Seremed"
28. 12. 2006 10:25
28. 12. 2006 10:57
neregistrovaný "Seremed"
28. 12. 2006 11:33
28. 12. 2006 14:54
neregistrovaný "Joseph"
28. 12. 2006 19:40
neregistrovaný "Juan Pervez"
28. 12. 2006 22:37
neregistrovaný "Charcoal"
28. 12. 2006 23:24
neregistrovaný "Joseph"
31. 12. 2006 15:01
neregistrovaný "Charcoal"
1. 1. 2007 23:50
anonym
30. 12. 2006 15:00
31. 12. 2006 13:34
28. 12. 2006 10:12
neregistrovaný "Kašpar"
28. 12. 2006 10:14
neregistrovaný "RICCI"
28. 12. 2006 10:15
neregistrovaný "tead"
28. 12. 2006 10:25
neregistrovaný "Juan Pervez"
28. 12. 2006 10:36
28. 12. 2006 10:59
neregistrovaný "C.J. Hornster"
28. 12. 2006 11:20
neregistrovaný "Jaris"
29. 12. 2006 09:22
neregistrovaný "zmulin"
29. 12. 2006 20:03
neregistrovaný "Jaris"
29. 12. 2006 20:06
neregistrovaný "Jaris"
28. 12. 2006 19:16
neregistrovaný "Juan Pervez"
28. 12. 2006 19:27
neregistrovaný "Juan Pervez"
28. 12. 2006 19:52
28. 12. 2006 20:16
neregistrovaný "Juan Pervez"
28. 12. 2006 11:30
neregistrovaný "Amadeus"
28. 12. 2006 12:13
neregistrovaný "Seremed"
28. 12. 2006 14:40
neregistrovaný "Lancer"
1. 1. 2007 17:46
neregistrovaný "Levi"
28. 12. 2006 12:04
neregistrovaný "majo1982"
31. 12. 2006 13:31
28. 12. 2006 12:08
neregistrovaný "Marek"
28. 12. 2006 12:27
neregistrovaný "rob.9991"
28. 12. 2006 15:14
neregistrovaný "Rako"
28. 12. 2006 14:22
neregistrovaný "mato"
28. 12. 2006 15:22
neregistrovaný "Jaris"
28. 12. 2006 18:07
neregistrovaný "tqm"
28. 12. 2006 22:29
neregistrovaný "Martin"
28. 12. 2006 18:46
neregistrovaný "luko86"
28. 12. 2006 19:22
neregistrovaný "kelt"
28. 12. 2006 19:42
anonym
29. 12. 2006 00:41
neregistrovaný "ráďa"
29. 12. 2006 09:26
neregistrovaný "zmulin"
29. 12. 2006 11:41
anonym
29. 12. 2006 14:46
neregistrovaný "one-z"
30. 12. 2006 03:51
anonym
30. 12. 2006 15:02
2. 1. 2007 13:56
neregistrovaný "Zdenda_Ch"
29. 1. 2007 15:36
neregistrovaný "Tom4st"
neregistrovaný "Golias"
28. 12. 2006 09:09
Video nejede
Mě to video nejede :( BTw: přijde mi, že tam je někde chyba a vubec se nezobrazje
Rozbalit vlákno
3
anonym
28. 12. 2006 09:14
Re: Video nejede
mě normálně jde
neregistrovaný "Erkil1452"
28. 12. 2006 09:17
Re: Video nejede
Jede a je husty.
neregistrovaný "Golias"
28. 12. 2006 09:24
Re: Video nejede
jo, me uz jede taky... sem netusil, ze motor ma tolik sroubu, to je mazec ;)
28. 12. 2006 09:28
Ford Duratec
zajímalo by mne od které automobilky pochází ta simulace. Vsadil bych všechno že je to model motoru Ford Duratec HE
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "Seremed"
28. 12. 2006 10:03
Re: Ford Duratec
DEUTZ...
28. 12. 2006 10:25
Re: Ford Duratec
Co Deutz...?? Nedělá Deutz náhodou jen diesely?
neregistrovaný "Seremed"
28. 12. 2006 10:57
Re: Ford Duratec
taky sem zil v tom presvedceni, no video se ale jmenuje "3D Deutz engine"..tak nevim co ze tim skryva
28. 12. 2006 11:33
Re: Ford Duratec
Když se dívám na to víko ventilů, na to jak vypadá rozvod včetně těch napínáků- tak jsem přímo přesvědčen že je to Duratec HE od Fordu. Ale můžu se samozřejmě mýlit... Rozhodně vystopovat by to šlo, protože čtyřválcových benziňáků s rozvodem řetězy zase tolik není
neregistrovaný "Joseph"
28. 12. 2006 14:54
Re: Ford Duratec
Toto video mám už asi půl roku. Kámoš co mi jej dával tvrdil že je to motor z BMW, což potvrzuje rozvod řetězem, ale klidně to muže být něco jiného kdo ví? ;-) ;-) ;-)
neregistrovaný "Juan Pervez"
28. 12. 2006 19:40
Re: Ford Duratec
Jo je to jasny BakelitMotorWagen taky jesm presvedcenej ze je to trabant :-)
neregistrovaný "Charcoal"
28. 12. 2006 22:37
Re: ALFA!
A ze to ma dvoje svicky toho ste si nevsimli? Twin Spark...teda...aspon me nenapada nic jinyho, co by melo dvoje svicky...takze...ALFA! :)
neregistrovaný "Joseph"
28. 12. 2006 23:24
Re: ALFA!
Hm, tak buď neumíš počítat a nebo se ti to plete s ventylama, ale ty jsou tam čtyři, tak mi to vysvětli, jak jsi to a co vlastně jsi počítal, jsem z toho jelen . :-!
neregistrovaný "Charcoal"
31. 12. 2006 15:01
Re: ALFA!
V case videa 2:20 az asi 2:25 se tam prida neco...a podle me to jsou dve sady svicek( 2 sady, kazda 4 svicky...)prvni trochu jako zepredu (neco zelenyho na nich je) a druhy nahore...Mozna se pletu, ale nenapada me, co by melo byt jedno nebo druhe jineho, kdyztak me opravte!:)
Jinak je pravda, ze proste ten styl motoru mi pripomina Duratec od Forda...
Mozna je to jen nejaky obecny motor a proto ho pouziva (to video) vice automobilek ke sve prezentaci ukazky motoru, tudiz se tu pak ruzn nazory, kdy kazdy tvrdi ze to je jina automobilka...hm...who knows... :-)
anonym
1. 1. 2007 23:50
Re: ALFA!
To "zeleny" jsou vstrikovace...jsou pak i videt na te animace pracovniho cyklu valce.
30. 12. 2006 15:00
Re: ALFA!
Prvy krat som tento screensaver videl v servise BMW ... takze to moze byt motor BMW (ale nemusi :-) ). Inak velmi pekne urobena animacia.
Avatar - MeSiL
31. 12. 2006 13:34
Re: ALFA!
Je to motor od FORDU! ;-)
neregistrovaný "Kašpar"
28. 12. 2006 10:12
rozvod
není ten rozvod náhodou DOHC ?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "RICCI"
28. 12. 2006 10:14
!
jedná se o rozvod DOHC protoze sou viditelne pouzity dve vackove hridele :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tead"
28. 12. 2006 10:15
OHC ?
já měl za to, že vždycky 2xOHC (2 vačkový hřídele) = DOHC a jinak video pekné
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Juan Pervez"
28. 12. 2006 10:25
To bych necekal
To ze je to ohc tlacte do tech co zerou travu... na tomhle webu bych takovou chybu necekal
Rozbalit vlákno
10
28. 12. 2006 10:36
Re: To bych necekal
Ať se ti to líbí nebo ne :-) ten motor je skutečně OHC- tedy OverHead Camshaft- tedy Vačkový hřídel v hlavě válců... :-) ;-) To, že jsou zde použity dva vačkové hřídele na věci nic nemění. Jde o princip. A ten je OHC. Označení DOHC bylo v podstatě vytvořeno až nedávno pro nahrazení označení 2xOHC tedy Double OverHead Camshaft. Principiálně se jedná stále o rozvod OHC!!!
neregistrovaný "C.J. Hornster"
28. 12. 2006 10:59
Re: To bych necekal
Ano, presne tak jak uvadi Mari. Kdyz tak sleduju ty diskuze na celem portalu, pripada mi, ze se tady lidi chtej vykecat aniz by vedeli o cem mluvi "tlacte do nekoho kdo zere travu..." "..jede to s tou 1.1 jako drak..." atd. Ale Mari to vi, a to je dobre. Ma naprostou pravdu a je videt, ze pokud toto nevedel z hlavy, tak alespon nebyl linej si to nekde najit. A kdyz jste vy ostatni takovy odbornici, tak zkuste vysvetlit, co je to rozvod SV, F, CiH.... a odlisnosti od dnesni klasiky OHV, OHC. Pak uvidime, kdo se jak vyzna !!! HORNSTER
neregistrovaný "Jaris"
28. 12. 2006 11:20
Re: To bych necekal
Souhlasím s Marim. Jinak myslím, že SV(side valves)- rozvod s postranními ventily,které jsou ovládané zespod vačkou(vačka i ventily jsou v bloku).Desmodromický - tzv. "nucený" rozvod využíván převážně u motocyklů.CIH (camshaft in head) - rozvod s vačkovým hřídelem v hlavě.IOE (inlet over exhaust - nebo-li s F hlavou) sací ventil visutý v hlavě a výfukový jako u rozvodu SV ;-)
neregistrovaný "zmulin"
29. 12. 2006 09:22
Re: To bych necekal
Desmo používá snad jen Ducati,že by patent?
neregistrovaný "Jaris"
29. 12. 2006 20:03
Re: To bych necekal
Desmo není rozhodně patentem Ducati: Zvláštní typ ventilového rozvodu vycházející z technologií využívaných v F1. V současné době ho nalezneme například u závodního stroje Ducati Desmosedici. Podstata spočívá v nuceném zavírání ventilů, což umožňuje o mnoho extrémnější otáčky motoru než u konvenčního zavírání vinutými pružinami. Desmodromika dovoluje realizovat extrémně ostré časování, které omezuje pouze pevnost materiálu. Další výhodou je i relativně malá spotřeba paliva.
neregistrovaný "Jaris"
29. 12. 2006 20:06
Re: To bych necekal
Tu F1 samozřejmě myslím již dříve, než se začalo využívat pneumatického zavíraní ventilů.
neregistrovaný "Juan Pervez"
28. 12. 2006 19:16
Re: To bych necekal
Ale no tak panove... to by sme se tady mohli hadat jestli je tam tangencialni, harmonicka anebo vacka s "vypouklim bokem... Kdy uz chcou psat OHC tak maj napsat alespon 2xOHC je to slusnost... jinak znam stroje co s 1.2 jedou jako drak(rika se jim motorky:-)
neregistrovaný "Juan Pervez"
28. 12. 2006 19:27
Re: To bych necekal
Ať se ti to líbí nebo ne ;-) ten motor skutecne neni OHC :-) ... >:-[] jak jiz naznacils jedna se o princip zdvihu ventilu a mam ten pocit ze u DOHC(2xOHC vzdyt je to jedno) je o vyfukove stara jedna a o saci druha vackova hridel. U OHC se o vse stara jedna(chudinka :'-( ) tak a ted je veci nazoru jestli se to da chapat jako dostatecny rozdil nebo ne... ja nevim a je me to uplne jedno.
28. 12. 2006 19:52
Re: To bych necekal
OHC se, není to tak dávno, rozdělilo na SOHC a DOHC. To aby se od sebe lépe odlišily verze s jedním nebo dvěma vačk. hřídely. Oba mají jedno společné: ventily jsou ovládány hřídelem v hlavě válců :-) :-) :-) proto se jedná o motor OHC ;-) Je to asi stejné, jako bych řekl že nějaký motor má vstřikování paliva, a někdo by se začal ježit- že nemá vstřikování protože má přímé vstřikování... :-) :-) Takže asi tak... :-)
neregistrovaný "Juan Pervez"
28. 12. 2006 20:16
Re: To bych necekal
Zvedl jsem svou prd*l a sel se schvalne podivat na zahradu na sekacku... ano mas pravdu je tam SOHC :-) jinak z toho co tady bylo receno tak OHC vlastne uz ani neexistuje ;-)
BTW Richard Hammond z Top Gearu bude brzo zase na scene
neregistrovaný "Amadeus"
28. 12. 2006 11:30
jako sporic
ahoj tohle video mam doma jako sporic asi rok takze to neni nijak zavratna novinka
"swift gti rules"!!!
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Seremed"
28. 12. 2006 12:13
Re: jako sporic
to já mám doma perníkový doly :yes:
neregistrovaný "Lancer"
28. 12. 2006 14:40
Re: jako sporic
Tak to ses ale fakt dobrej! >:D
neregistrovaný "Levi"
1. 1. 2007 17:46
Re: jako sporic
A nechces ho dat ke stazeni?
neregistrovaný "majo1982"
28. 12. 2006 12:04
*
:-) je to motor od nissanu a je to DOHC :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - MeSiL
31. 12. 2006 13:31
Re: *
Přečti si co se píše nahoře o OHC, DOHC a SOHC, a pak říkej co je to za motor ;-\ :no:
neregistrovaný "Marek"
28. 12. 2006 12:08
super
Velmi pekne video, takych by tu mohlo byt viacej :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "rob.9991"
28. 12. 2006 12:27
Pochvala
Je to moc dobré a hezké video a jistě si ho stáhnu >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Rako"
28. 12. 2006 15:14
Re: Pochvala
Poradte,ako ho stiahnut.
neregistrovaný "mato"
28. 12. 2006 14:22
stareee
ja to mam ako screensaver uz aspon rok ;-) a nieje to motor ohc, ale dohc...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jaris"
28. 12. 2006 15:22
Re: stareee
Až na to jak napsal výše Mari, že jde o princip rozvodu a ten je i u tohoto motoru pořád OHC. Pouze jeho uspořádání je D-OHC.
neregistrovaný "tqm"
28. 12. 2006 18:07
Setric
Toto video pouziva kia takze nic nove dost stare
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Martin"
28. 12. 2006 22:29
Re: Setric
No ja bych rek ze to video neni vubec od KIA,
ale od nemeckeho dodavatele montaznich linek motoru
co dodal linku i do KIE .
neregistrovaný "luko86"
28. 12. 2006 18:46
otrepané
Veru tak toto video je staré asi tak 2roky ešte než som nastupoval do slovenskej kie tak nám ho prezentovali na kurzoch ale inak je to pekné video ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kelt"
28. 12. 2006 19:22
skvělá pomůcka
Blahopřeju a děkuju za zveřejnění. Můj 11ti letý syn pořád nerozumněl principu spalovacího motoru, tohle video z něj během chvilky udělalo odborníka ;-), tak si myslím, že nám roste další úspěšný konstruktér, nebo ladič motorů. >:D
Rozbalit vlákno
0
anonym
28. 12. 2006 19:42
nooo
:-) tak to jo..to je skvely..to jsem ani netusila, co vsechno tam do toho jde a vizualne jsem si to to nedovedla predstavit..je to ok.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ráďa"
29. 12. 2006 00:41
Video se spojkou a převodovkou
:-) nebyly by nějaký další videa i včetně spojky a převodovky? - je to nejlepší instruktáž - hlavně pro ženský >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "zmulin"
29. 12. 2006 09:26
Re: Video se spojkou a převodovkou
Sorry,žádnej odborník nejsem ,ale než bych to natlačil svý kočce do hlavy-vůbec jí to nezajímá-tak asi rozkvetou jabloně ;-)
anonym
29. 12. 2006 11:41
migo
hmm tak toto video nam pustaju na prednaskach na strojnickej fakulte a je to od fordu takže tak ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "one-z"
29. 12. 2006 14:46
Mtůrek
Moc pěkné video :yes:
Rozbalit vlákno
0
anonym
30. 12. 2006 03:51
m
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 12. 2006 15:02
Screensaver
Mr. Google nasiel Flash screensaver s touto animaciou: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Zdenda_Ch"
2. 1. 2007 13:56
Jen pro info...
Tuto videoprezentaci vytvořila jedna nejmenovaná reklamní agentura v západní evropě a má sloužit jako velmi obecný příklad funkčnosti čtyřdobého motoru OHC. Konstrukčně motor z tohoto videa nikdy neexistoval, ale z největší části jsou grafické prvky použity od automobilky Ford. Co se týče pojmenování, základním principen je overhead camshaft (OHC), tedy vačková hřídel umístěná v hlavě motoru. V tomto případě tedy 2xOHC = DOHC.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tom4st"
29. 1. 2007 15:36
Video jede tak newim o co vám de a je celkem fpoho
Video jede tak newim o co vám de a je celkem fpoho
Rozbalit vlákno
0