Zanedlouho uběhne přesně rok od uvedení nové sportovní značky Cupra, která zatím nabízí jen ostřejší verzi Atecy. A k výročí si nenadělí nic menšího než nový model.
je choromyslný výplod marketingových klaunů a zápasí o post nejzbytečnější značky s podobně zhovadilým nesmyslem jménem DS. :-!
Když si někdo chce kopupit vodfláknutý VW se silným motorem, prosím. Ale vydávat to za automobilku....
Nejlepší možný počin nové rádoby značky, která se chce profilovat jako sportovní, je začít chrlit SUV. K čemu mít v nabídce zbytečnosti jako např. hatchback, o coupé ani nemluvě.
Vivat Cupra!
Ajatolláh Fostek má pravdu.
Máte pravdu oba, nesmíš ale zapomínat, že takhle zvrhle byl Seat zacílen skoro pořád.
Já nevím co bylo úplně první, pamatuji se na tu původní hranatou Ibizu, už si nepamatuji, zda to byl vlastní výtvor, nebo nějaký rebrandovaný Fiat, každopádně auto bylo strašné. K tomu se přidalo první Toledo na podvozku G2, vůz s obrovskými převisy, obrovským kufrem a otřesnými jízdními vlastnostmi. A tehdy se nějaký hvězdopravec ve VW rozhodl, že spolu s Audi bude Seat jižní, emotivní část nabídky koncernu, kdežto a VW a Škoda severní, racionální. Nikdy jsem nepochopil proč má být Seat ten emotivní, když má v nabídce děsnou Ibizu, hyperrodinné Toledo a pick-up Marbella? Když ani neví, co je to motorsport. Protože z Německa může vypadat Španělsko podobně jako Itálie, kde se vyrábí supersporty? Bylo to sice hodně divné rozhodnutí, ale OK, pojďme dál.
Jsme o nějakých 8-10 let dál a nabídka jižního, emotivního Seatu je následující: oteklá Ibiza, MPV Altea, MPV Altea XL, sedanoMPV Toledo 3, snížené MPV Leon 2, přeznačkované MPV Alhambra a jedno generaci zastaralé Audi A4 s názvem Exeo. WTF?
A teď o dalších 8-10 let dál tu máme sportovní značku Cupra, bez sportovní historie, bez motorsportu, jen další skládačku použitého. A prvním autem je SUV Ateca a druhým SUV kupé. No děs a hrůza.
Poměrně přesný popis Seatu a poslední rok sypou peníze do zbytečné pseudoznačky Cupra. Zatímco VW a Škoda snižují náklady, kde to jde - ukončené Scirocco a Beetle, zaříznutý Roomster 2 před premiérou atd... :no:
Lépe to snad ani nejde napsat :yes:
Ani já nikdy jsem nepochopil slogan " Auto emocion " , protože (bohužel pro značku i její zákazníky) Seaty žádné emoce nevzbuzují.
Ty fakt necítiš žádný rozdíl v míře vyzařovaných emocí např. mezi současným Golfem a Leonem? :-O Já myslím, že tam ten rozdíl je zcela jasně patrný! :-)
Golf ani snem být nemá, pominemeli jeho sportovní verze GTI/R.
Leon se.mi nelíbí především jako 5dv. hb, kombi ST je naopak na poměry třídy designové povedené a sportovněji střižené SC už se nenabízí.
5dv. hb Leon vypadá z profilu jako hybrid hb a mpv.
Uznávám, že tohle je věc čistě individuální, ale opravdu Seaty ve mně nevzbuzují žádné emoce, pro mne je to čistá nuda a bezpohlavnost. A neznám nikoho (možná se bavím se špatným okruhem lidí :-) ) kdo by to měl jinak.
A jen tak mimochodem nedaleko bydlí hošík, co svýho Seata naprosto " zdokonalil " nějakým pseudotuningem s kolama širokejma jak u F1. Tak v něm to auto asi nějaký emoce probudilo, jen nevím jaký, neznám ho osobně, jen ho potkávám na silnici.
No jo co čekat od člověka, kterému se líbí bezpohlavní krabice jménem Golf více než Leon. Snad každý kompakt v této třídě je hezčí než Golf, Golf je auto úplně bez nápadu a rád bych podotknul, že proti vw jako takovému nic nemám, nejsem hater jako ty :-!
Nějak zapomínáš, že už Ibiza I. generace (první model bez fiatovské techniky - tedy kromě platformy) byl velký prodejní úspěch, takže tak "strašné" určitě nebylo. A Toledo I byl taky jednoznačný úspěch, vyrobilo se ho nějakých 680 000 ks.
Se druhým odstavcem naopak souhlasím, to Seat opravdu neměl šťastné období. Nad nynějším osamostatněním značky Cuprac může leckdo zvihnout obočí (vč. mě), ale současná produkce nabízená pod značkou Seat není vůbec špatná. O tom jasně svědčí v posledních letech výrazný každoroční nárůst produkce. Nyní jsem hlavně moc zvědavý na novou generaci Leonu... ;-)
Já přece nerozporuji úspěch první Ibizy a prvního Toleda. Já jen píšu, že nerozumím tehdejšímu rozhodnutí zařadit automobilku bez historie, bez sportovních tradic, vyrábějící malou popelnici, rodinný liftback a pick-up do jižní, emotivní části koncernu. Notabene když už vlastním jinou značku starou 100 let, s dlouhými zkušenostmi z motorsportu.
skutečně získají pětiválec, tak to bude takový Macan pro chudé, ovšem obávám se, že cena pak bude muset někam přes 1,5 mega a chudí na to mít nebudou a solventní si koupí toho Macana.
Myslím, že to není moc o nějakém chtění nebo půjčování, ale o tvrdé ekonomice. Pokud Seat/Cupra dokáže prodat auto s R5 za mastné love (a zaplatit v nějakém vnitropodnikovém "chozrasčotu" mastné love Audi), tak jim ho určitě rádi dají/prodají (nakonec čím více se jich vyrobí/prodá, tím větší šanci má takový motor v budoucnu). Konec konců když VW ukáže na A8 a řekne, že chce pokračovatele Phaetonu, tak si z té A8 vezme co chce (tak jako si vzal třeba z Q7 pro Touareg). Problém je jenom jeden a sice ten co jsem naznačil, auto od Seatu s R5 nebude levné (protože jenom motor je pěkná pálka) a síla nebo spíše slabost značky Seat nemusí "unést" vysokou cílovou cenu, Seat/Cupra půjde zase do ztráty a pak jim samozřejmě VW zakroutí krkem. Uvidíme, trh a čas ukáže.
Taky možný, ale já si myslím, že tu jde spíš o značkovou žárlivost spojenou s výjimečností. Je jasný, že kdyby si vedení koncernu "duplo", tak by Audi muselo scvaknout krovky a pětihrnek vycoulovat. Ale na druhé straně vedení koncernu dobře ví, že mají v Audi husu co snáší zlatá vejce (i když se ji poslední dobou moc nedaří) a proto je dobře ji opečovávat..... ;-)
Tak proč ten motor dávno nedali třeba do Golfu R400/420 a raději se piplali s R4 s dvojstupňovým přeplňováním..., aby projekt nakonec vzdali k vůli úsporám v souvislosti s DG?
Tak benzhinový pětihrnek nabízelo už Toledo II. generace. :-) Ale ne dlouho, hodně to žralo a moc to nejelo... :-O Ale to byl nepřeplňovaný motor řady VR.. :-O
Sportovní značka bez jediného sportovního modelu, to chceš...aneb jestli tohle "je syntézou všeho, co Cupra symbolizuje," tak je to dost smutné zjištění.
Nejen bez sportovního, ale i vlastního. Ale v dnešní době už na značku asi stačí jen logo. Pak ho nalepí na nějakou Škodovku nebo VW a je hotovo. Seat sám rezignoval na svůj vlastní design a jen lepí loga a teď to ještě s Cuprou posunul o level dál.
Seat na svůj design rezignoval pouze částečně - z ekonomických důvodů- (Ateca, Taracco, Mii), naopak Ibiza, Arona a Leon mají zcela originální design! :-)