Úsek dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou zmodernizuje společnost Skanska. Ani zdaleka přitom ve výběrovém řízení na zhotovitele nenabídla nejnižší cenu.
ANO možná potřebuje prachy na novou kampaň a Agročert to nechce dávat všechno z prachů které nám vytahali z kapes na nejhorších biopalivech v EU. Tak to bylo vždy - politici dohodí zakázku a firma potom část zisku daruje straně na kampaň - přes prostředníky samozřejmě. A ještě nám vytáhnout prachy z kapes až stát prohraje arbitráž s těmi mafiány z Itálie.
Btw. dnes mi ty biobřečky v benzínu opět poškodily v motorce izolátory svíček - nevydržely ani 6000 km a musím je vyměnit.
Než nastoupil nejen von ujišťoval že střet zájmů nehrozí >:-[]
Smutný je že ty italové nabídli nejlepší cenu na třech úsecích a na 2 už je "z administrativních důvodů" vyřadili. Sem zvědavej jestli do třetice.. ;-)
pokud je mi znamo, tak tato italska firma nevlastni ani bagr. a neumi ani dodat nabidku podle zadani... ostatni zname firmy hajit nebudu, ale mam takovy dojem, ze italove tim resenim nebudou...
No na jadranský magistrále jim to šlo docela dobře. Je mi jedno kdo, ale naše ultralemplovský stavební firmy potřebujou nějakou zahraniční konkurenci jako prase drbání
Nevim jestli víš co konkrétně chybělo, já když to slyšel tak to byla ze strany ŘSD fakt fraška. Obzvlášť zábavná byla odpověď ŘSD na dotaz jestli firma co na 3 úsecích nabídla nejlepší cenu a poté byla ve dvou případech z administrativních důvodů vyřazena z důvodu že v celý dokumentaci jí chyběla 1 příloha měla šanci ho dodat. Vodpověz si sám >:-[]
Fakt radši ať to dál dělá Eurovia nebo Skanska [odkaz] hlavně ať se sem necpou žádný cizinci s nižšíma cenama?
co jsem slysel, tak chybel rozpis materialu a pracovnich vykonu na jednotlive nacenene polozky. to je dost podstatny aspekt cenove kalkulace (podle nej by se prvne dalo posoudit, jestli navrhovana cena je realna nebo vycucana z prstu). bylo to soucasti zadavacich podminek, takze pochybeni v tomto pripade vidim jednoznacne na strane italu. navic refernce na tuto italskou firmu nemam, krom jeji velikosti (pry snad jen orojekcni kancelar - opet z doslechu), a v tomto pripade me pobavilo, jakym zpusobem by asi tak mohli dat desetiletou zaruku (cim by asi tak rucili???). No, abych byl zcela objektivni, tak sam poradne nevim jestli je firma taaak dobra nebo uplne spatna. nicmene napovida to, ze neumi udelat spravne nabidku a hned se chteji soudit...
opet se ve svem komentari pletes. dali pouze nejnizsi cenovou nabidku, vitez jeste vybran nebyl. ale jestli zase byla nekompletni, tak asi vyhrat ani nemohou, ze? muzes ty ziskat cestovni pas, kdyz na formular nebudes ochotna dat datum narozeni? tezko, co?
Slovíčkaření miluju :-)
Tvoje debilní oslovování už míň. Fakt seš idiot. Ale buď klidnej místní mafie sem cizí firmu nepustí. Ani tuhle ani nějakou příští
Proc to davaj tem smejdum? vzdyt oni nikdy nic nedelaj jen si najmou firmy a ty pak makaj za hubicku. A reklamace? tak akorat nekde na lamparne a to bez zaruk.
Dneska jsem si dal D1 Brno - Praha a řeknu vám, že ty už opravený úseky jsou dost hrozně zbastlený.... Když na opraveném / novém asfaltovém úseku začne hučet celý auto a jemný vibrace se přenáší až do volantu, to přece není normální... Škoda, že se do výběrovýho řízení nepřihlásili němci... těm bych to dal postavit, i kdyby měli být dražší než naše česká kvalitní konkurence... protože z dlouhodobého hlediska by se to vyplatilo.....
Pro mě teď německá firma staví a můžu svědomitě napsat...největší děs za posledních snad 10 let.
Na opravených úsecích mi nehučelo žádný auto, jezdím tam dost pravidelně. Obecně je ten betonovej povrch o ždibínek hlučnější, ale celkem slušná práce.
"Panely" jsou z toho hned po položení, jinak by se v zimě potrhala. Zabrušovat se bude leda prd, D1 byla jediná dálnice u nás, která neměla trny a kotvy proti posunům, dnes už tam samozřejmě jsou, jednotlivé desky se už hýbat nebudou
A máš Passat 2.0 TDI? No to bylo trochu vošklivý ale co se týká povrchu dálnice tak sorry moje perfektní je fakt něco jinýho
I u nás se vobčas někde najdou úseky kdy člověk až nechápe a na nový D1 jeden takovej je. Jestli mě chceš přesvědčovat že takový sou všechny tak nemáš šanci. Až tam pojedu příště zkusim se zasoustředit který kilometry to sou přesně
Nemám Passata, mám Sharrana. Má DCC tlumiče, což samo o sobě dělá jízdu plavnou a houpavou (což mám v Tiguanu také), ale krom toho je ještě mnohem lépe odhlučněn než Tiguan (od podvozku není slyšet téměř nic. Pokud ano, pak je to hluboce na pozadí standardního aerodynamického hluku, který je rovněž překvapivě - velká bedna - velmi nízký). Je laděn do pohodlna a tak tichým autem jsem krom prémie ještě nejel. Osobně jsem z toho byl nadšen. Pro naši rodinu (dvě miminka a jedno tříleté dítě) je to bezvadný polikač kilometrů. Jestli je nebo není tišší než C5 ve skutečnosti netuším. A je mi to jedno, ta C5tka Tě prostě vždycky trochu popíchne ;-)
Sharanem sem člověče snad nikdy nejel. Ale pár delších tras s Voyagerem a vzhledem k ceně mě to docela překvapilo. Fakt lepší než sem čekal!
Očekával bych že ta C5 bude při podobný ceně jak mpv tižší atd. ale to neni důležitý. Musim si dát bacha kde přesně byl ten úsek kterej se mi líbil. Tři pruhy delší stoupání, směrem na Brno. Myslim že tam dřív bejvaly jen dva, zas tak často tam nejezdim. Je fakt že mě mohlo ovlivnit že sem během toho kopce předjel snad 50 aut který se naštěstí nemotaly do levýho. No příště si na to dám bacha kterej to je kilometr
To máš jedno, kde to bylo. Není to moje denní trasa, stejně to nebudu umět přiřadit (resp. kvůli mně to určitě nezjisťuj). Nové úseky od těch starých jsem samozřejmě poznal hned. Že bych v rámci nových úseků pozoroval rozdíly, tak to ne.
hele a v cem se vozis ty? ja jsem do nedavna jezdil take astru G a na tohle auticko nedam dopustit. i s ni jsem absolvoval opakovane d1 od humpolce az ke slavkovu a jak rikam, v levem pruhu 160 (abys nezdrzoval ;-)) a bylo to ok.
neni souvisla, jsou tam vzdy dilatacni predely, narozdil od nekdejsiho postupu jsou dnes desky horizontalne fixovany ocelovymi trny, aby nemohlo dojit k rozhoupani. to vse dela finisher...
tak si to prober na d5 mezi plzni a rozvadovem. napriklad. tam uz ta betonova dalnice stoji 18 let. koleje nejsou, rozhoupane desky nejsou. misty pouze delali preliv svrchni vrstvy a houpou se akorat nektere prechody beton- asfalt (mosty).
Jj jediná u nás dobře a přitom rychle postavená dálnice. Ale perfektní povrch je něco hodně jinýho :-)
Hele ty děláš v oboru nebo se jen tak z blbosti zastáváš naprosto průměrný předělávky páteřní dálnice státu?
No jo, to je ale v Čechách. To samé vidíme i na D1. Česká strana ujde, ale ta moravská je hrůza. A to tu neprobíráme D2. Tam jsou schody tak hrozné, že to každou chvíli z dálnice vyhodí i kamion... ;-)
no tak na moravu a cechy bych to nerozdeloval, d2 je stara konstrukce, podobna jako momentalne orestavovana d1 nebo prvnich par kilometru d11. proste technologie poplatna dobe. obhajovat to nebudu, ale sice to drnca, ale koleje se v tom vyjet nedaji a na mnohych mistech je povrch uz dele nez 40 let. tuhle zivotnost asfaltovy povrch nema nikdy. po prestavbe, ktera se orovadi, bude oovrch podobny dnesnimu betonovemu standardu (d5 plzen rozvadov, r1, d11 od podebrad, d1 od vyskova dal k ostrave, r35 kolem olomouce, r48 pred frydkem (za frydkem to neznam), atd.) az na par ceskych drobnosti (prechody asfalt-beton) a sem tam nejaky ten slendrian :-) ) to jsou technologicky velmi dobre silnice. dokonce ty v noci krasne svitici trasirky oddelujici jednotlive pruhy nemaji ani v nemecku... zabari ;-))
Hlavně si moh rovnou říct že si z oboru. Nevim co sou ty krásně svítíci nevmco ale co bys radši na svý trase svící kravinu nebo fakt perfektní povrch :-)
nejsem z oboru... mam-li porovnat d5 z plzne do rozvadova a pak navazuji nemeckou az ke krizeni s prvni dalnici, tak ta nase cast je lepsi (nikoliv hladkost povrchu). ma vetsi polomery zatacek, mensi stoupani a klesani, je sirsi, rozjizdeci pruhy pro kamiony do kopcu a odrazive trasirky mezi pruhy (v noci k nezapalceni). smula jen, ze na nemecke je rychlost neomezena a u nas jen 130... takze asi tak.
Tahle německá část stojí dost za prd. Poloměry zatáček a dneska i kvalitou. Dost jiný je pokračování dál směrem na Norimberk, tam je to naopak paráda a patří to k úsekum kde se skoro celou trasu dá jet fakt neomezenou rychlostí
Předpokládám že ty znáš to křížení dolu na Řezno a Mnichov. Poslední dobou to tam dost předělávaj ale velký kusy kolem Regensburgu je rychlost omezená na 120 a zkus vzpomenout jakej tam je povrch a porovnej ho s novym na D1 ;-)
pokracovani na norimberk - ano, tech cca 20 km nove dalnice - beton/asfalt. je to na chlup stejna konstrukce jako se pouziva u nas. dalsi pokracovani na norimberk po stare dalnici uz je opet klikate a do nekterych zatacek se bojim jet rychleji nez 160. to se mi na nasich dalnicich nestava. useky zpomalene na 120 nenavidim...
Jak nerozděloval? Vždyť to je rozdělené. A právě nejlíp se to pozná podle kvality silnic. D2 by soudruzi v Čechách nestrpěli ani hodinu. Ale pro Moravu dobrý. Ono se dobře ví, jak to bylo s tím šturmováním propojit Prahu s Bratislavou před XVI sjezdem KSČ. To šturmování proběhlo samozřejmě na Moravě. Toho, jak velký byl a stále je rozdíl mezi kvalitou vozovky na české a moravské sekci D1čky si mohl nevšimnout jedině ten, kdo letěl nad ní letadlem a ještě k tomu v noci. :-(
Ale tohle je celé přeci nesmysl. Já jsem z jižních čech a až budou mít jižní čechy takovou pozornost (co se silničních staveb týče) jako morava, tak zajásám. A upřímně, myslíš si, že si myslím, že za to můžou moraváci? Tohle je přeci úplný nesmysl.... Nedávno jsme opakovaně jezdili právě do Frýdku - třeba I48 je perfektní silnice, kterou stojí za to přestavět na dálnici, až už budou stát všechny ostatní dálnice. Schválně si přijeď projet silnici I3 od Prahy (odděluje se z D1) až na Rakouskou hranici. To budeš ještě rád, že máš na moravě drncavou D2. Navíc D2 je v určitě lepším stavu než staré úseky D1. Prostě je potřeba k tomu přistupovat postupně. Určitě si nemyslím, že by se měla předělávat v okamžiku, kdy nemáme třeba hotovou dálnici D8 nebo D1. Tam bych prioritně investoval. Poté bych jako prioritu viděl R1, R35 a D3.
Pro Moravu je důležité historické spojení s Vídní. Proto je důležité dokončení R52. To že tu stavbu Praha prostřednictvím ekologů blokuje je jedna věc. Druhá věc je, že pro Pražáky je očividně důležitější D3, aby se mohli rychleji přepravovat do Alp na lyže. Dálnice přes Českou republiku neměla nikdy vest přes Prahu. [odkaz]
no, jednak je pritazene za vlasy, ze by r52 blokovala praha a jednak podle meho soudu je to chybne vyprojektovana dalnice. ja bych to z vidne tahnul na breclav a na d2, tam dal pak plynule prechod na r55. jestli se ma z vidne jezdit do polska pres cr, proc to tahnout pres brno? a spojeni brno viden by bylo take.
Doufám, že jsi nepřistál na této planetě teprve minulý pátek. Jinak by jsi věděl, jak tato republika funguje, lépe řečeno, že všechno je tu přitažené za vlasy. Jako třeba každý rok jiný ministr dopravy, někdy i 2 ne-li 3. Proč netáhli vídeňskou dálnici z D2 je jednoduché. Rakušané s tou trasou nesouhlasili. I místní zelení mužíčci měli výhrady.
no, na tehle planete jsem uz par krajin prochodil, nebudu omlouvat politicke absurdity, apod. ale vim, ze je malo zemi na svete, kde jsou prava jedince tak dobre strezena jako u nas. a to myslim zcela vazne. co se tyce napojeni na viden a souhlasu/nesouhlasu rakusaku, tak vsechno je predmetem jednani. s temelinem take nesouhlasi. to ale neni duvod, delat nekomu neco na just. jenom proste nevidim za vsim temne sily, pouze lidskou prirozenost a jistou neochotu cokoliv dotahnout do konce. ma to i sva pozitiva.
Tak tady ti vůbec nerozumím. Jak může mít jistá neochota cokoliv dotáhnout do konce nějaká pozitiva? Ještě k těm Rakušákům. Rakušáci mají k Brnu silný vztah. Ono totiž Brno bylo do až 45 roku na 1/2 rakouské. No a i moravští Brňáci měli vždy k Vídni velmi blízko nejen geograficky. Blíž než k Praze. S tou R52 to bylo tak, že ČR napřed Rakušáky silně natěšila tou mikulovskou trasou (výstavba R52 do Pohořelic) a nechala je v té domněnce hodně dlouho. Samozřejmě Rakušáci na to konto zahájili různé přípravné práce. No a pak se začalo mluvit o břeclavské variantě. To se jim přece nemohlo líbit. Na štěstí pro ně, vypochodovali všude přítomní zelení kazisvěti a břeclavskou variantu pochovali.
neochota dotahovat veci do konce samozrejme muze mit pozitiva. jednim z duvodu, proc nemci podstoupili totalni valku je jejich vlastnost o rozkazu moc nepremyslet a dotahnout ho do konce. to se v ceskych podminkach (doufam) nemuze stat. je to jisty obranny mechanismus. ale to by bylo na delsi filosofickou diskuzi... ja si v obecne rovine proste nemyslim, ze v nasi zemi stoji moravaci proti cechum a naopak. ze by jedni byli vice protezovani nez druzi. obecne jsem rad, ze jsem se narodil tady a ne treba nekde v asii nebo v africe, a myslim si, ze vice nez hastereni potrebujeme trochu svornosti. nehledat za vsim jen levarnu nebo podraz, protoze mame mnoho veci a vydobytku, na ktere pravem muzeme byt hrdi.
Země koruny České nejlépe fungovaly v době, kdy jim vládli z Vídně a jak Čechy tak i Morava měli svou zemskou vládu včele se zemským hejtmanem. V roce 1918 bylo Markrabství Moravské pragocentristy protiprávně zrušeno, protože o vstupu Moravy do nového Československého státu Moravský Zemský Sněm nedostal příležitost rozhodnout ani hlasovat. Na nátlak moravských politiků bylo zemské zřízení v roce 1928 obnoveno včele se zemským prezidentem. Toto uspořádání fungovalo až do roku 1949, kdy bylo pražskými komunisty opět protiprávně zrušeno. Tento krok byl v roce 1991 Národním shromážděním ČSFR i Českou národní radou odsouzen a označen za bezpráví na Moravě a Slezsku a slíbena náprava. Píše se rok 2015 a Moraváci i Slezané na nápravu křivdy stále čekají. ;-\
no nevim, cim si jel, krom mostu je tam samozrejme beton, pokud ti rezonuje cele auto, hledej problem u sebe. ja tam jel naposledy pred vanoci a ty nove useky byly samozrejme perfektni (netusim, jestli budou zaroven trvanlive).
Zajímavej rozptyl názorů. Perfektní jednoznačně nejsou. Na perfektnim úseku ti musí auto úplně ztichnout a málem se vznášet nad vozovkou. Takovej kousek bejval třeba před Spartou až k semaforum směrem k Hradčanský :yes:
No a to na D1 fakt neni. Snad krom toho jednoho stoupání vo kterym píšu v jinym příspěvku. Celkově zatim žádnej převratnej pocit z týhle na desetiletí a desítky miliard naplánovaný rekonstrukce mám nic moc pocit. Nicméně potřeba to už akutně bylo a lepší než ta katastrofa co tam začínala bejt to nakonec samozřejmě bude. Jestli to vylepšení bude odpovídat času a miliardám je jiná, ale standardní novej povrch to je a chvíli tak snad i vydrží
podivej, dobre udelany beton je vzdy hlucnejsi nez dobre udelany asfalt. nicmene ja mam obycejny volkswagen a valivy hluk je velmi potlaceny na pozadi. asi mas neco na citroenu spatne, mozna gumy. z hlediska momentalniho jizdniho komfortu na tech novych usecich neni spatne nic.
Nemám Citroen ale gumy francouzský jo. Vo tom to nebude ;-)
Nevim co máš za vw ale jestlis myslel Citroen C5 tak ten už nemá ani Kylie. Navíc tipuju že uvnitř bude větší ticho než v tom vw. Krom Phaetonu ale na ten bych tě neviděl :-)
Jinak si sladce nenáročnej, zkus vyrazit vobčas mimo českej rybník
jj, nemas ani tuseni, jak se silnice konstruuje, ale hned vis, ze je oprava d1 nekvalitni a povrch spatne udelany. tvoje kecy ohledne jednoho povedeneho useku do kopce neobstoji s realitou, kdy kontinualne jedouci finisher (jeden a tentyz stroj) poklada cely povrch. ja nevim, jestli byla oprava provedena kvalitne nebo ne. doufam, ze ano. nicmene jsem po dalnici jel a ten novy betonovy povrch je zcela v poradku. jeho zivotnost a napojeni na asfaltovane useky zatim nelze hodnotit. jestli to vnimas jinak, je to tvuj problem.
Děláš si *? :yes: >:D
No tak fajn si z oboru a chválíš si vlastní blbou práci? Trapný ale rozšířený >:-[]
Tak vystrč hlavu z toho hnoje a vyraž klidně do blbýho chudýho Portugalska. A pak se zkus přesvědčovat jak je novej povrch na D1 fantastickej :-)
Já nehodnotim spojení starejch a novejch částí, to sis poplet. Jestli chceš slyšet že novej povrch je jasně lepší než ta stará polňačka tak to zas je. Že to pravý hodnocení může přijít až to za deset bude hotový celý to taky souhlas. Ale jestli ty nový úseky fakt pokládáš za perfektní tak prostě lžeš do kapsy
Hele jezdil si někdy po jinejch silnicích než českejch? ;-)
Za deset let můžeš hodnotit jak u sebe držej ty desky a spoje různejch povrchů ale lepší než dneska to spíš nebude a tižší a komfortnější se ten betonovej povrch už taky nestane
no to se uvidi. v idealnim pripade se desky nehnou, ve skutecnosti se vpporad malinko hybaji (teplotni zmeny), ale po presne vymezenych drahach (trny automaticky vklada finisher nemecke konstrukce, takze cesko-moravsky jouda to zk@rvit nemuze). vrchni povrch je schvalne uhlazen na hulvata, aby nevznikaly rezonance (treba v soucinosti s urcitym typem pneu) a toto viditelne povrch splnuje. klehkemu obrouseni ostrych hran povrchu dojde, cimz by melo dojit k jeho jistemu akustickemu zlepseni. to poznaji zejmena majitele ruznych plecek s mensim mnozstvim tlumicich hmot. jestli je v betonu spravny pomer komponent (zejmena dostatek kvalitniho cementu) pak se neni ceho obavat. ale to je to, co nam ukaze cas.
Víc oklikou to nešlo? ;-)
Aspoń po nějakym z opravenejch kusů si asi jel takže tvuj názor je jakej? Sou to perfektní povrchy nebo tam vidíš rezervy jako většina nás ostatních?
ono je uplne jedno, jestli mam nebo nemam pravdu. jelikoz "hladkost" povrchu je velmi subjektivni pojem. ale ja se na to snazim koukat globalne, betonovy povrch ma sva pozitiva i negativa, pro tento typ silnice v nasich koncinach pozitiva podle meho nazoru jednoznacne prevazuji, proto se pouziva. kvalita stavby v tuto chvili lze jen tezko zhodnotit, ten povrch je zcela standardni (ve srovnani s ostatnimi modernimi betony) a jestli je kvalitni, tak tam vydrzi bez vetsich oprav (a s prakticky nezmenenymi vlastnostmi) 30 let. to by bylo fajn.
kdyz uz, tak sama, hamunasakra neni muz, ale samozrejme, ze nazory jsou ruzne. ja jen podotykam, ze vysledek je momentalne zcela v poradku, jestli to je nebo neni kvalitni nevi dnes z uzivatelu nikdo (tedy ani ty), to se pozna casem.
Nebudu se tebou hrát tyhle debilní hry. Jestli máš šanci se zeptat někoho z redakce tak neni problém zjistit že registrace Kylie a má sou z jinejch adres jinejch počítačů a po roce a půl nebo dvou co ste jí vodsud vyštvali a ona změnila i svůj mail mi pak nabídli sloučení účtů. To sou prostě ověřitelný fakta
Souhlasim. Pro mě jízda po novejch úsecích byla těžký zklamání. Teda krom jedný části a teď nedám kterej to byl kilometr. Směr Brno docela delší stoupání tam to bylo udělaný dobře, celkově miliardy vyhozený skoro k ničemu
Ta dálnice splňuje naprosto všechno, co by měla. Nikde aktuálně nenajdeš technologicky kvalitnější betonový povrch, protože nic kvalitnějšího se prostě nedělá. To jen my Češi bude prostě remcat úplně kdykoliv. Asfaltová dálnice bude z principu vždy "hezčí a lepší" než betonová, jenže nevydrží tolik
presne tak. ja jsem jen zvedav na klasickou libustku nasich dalnic - prechod asfalt - beton. tam to pravidelne dela neplechu (u nas). tato mista se temer vzdy rozhoupou, duvod je prosty -nasyp pred betonovym pilirem mostu nedostatecne sesednut pred vyasfaltovanim.
holka zlata, ty jsi sladce tupa :-). drtiva vetsina ooravdu vytizenych dalnic v nemecku nebo v rakousku se dnes prestavuje na beton. presne tak, jak se tomu deje u nas...
Seš fakt tak blbej že si myslíš že sem holka a řikáš jí že je tupá? :yes: >:D
Fakt nevim jestli se německý a rakouský dálnice přestavujou na beton ale to že nový povrchy D1 sou perfektní to může tvrdit jen těžký pako a fakt netušim proč.
Myslíš že my vostatní co tam jezdíme sme se na tebe domluvili nebo co? :-)
Neplácej blbosti. Nás řidičů co tam jezděj a vědi že dokonalý to fakt neni tu pár je a pak ty kterej popisuješ perfektní vozovku což je prostě kravina. TAkže buď si tam nikdy nejel, nebo s tim máš něco společnýho a bez ohledu na realitu to blbě vobhajuješ nebo nevim :-)
jel jsem tam opakovane, o dokonalosti jsem nic nerikal. moje puvodni tvrzeni je, ze je novy povrch zcela v poradku. asi smula, ze mam dobre auto, s nim je pro me dobry i povrch i stare d1. tedy v levem pruhu, v pravem se mi to nelibi. jinak jestli te to potesi, tak obecne v nemecku na dalnici maji povrch lepsi. nemivaji potize s napojenim na mosty, apod. co se zase tyce rozhledovych pomeru a vybavenosti dalnice jako takove, je nas standard pro dalnice vyssi. asi nejvetsi parodie na dalnice jsem zazil ve svycarsku.
Zcela v pořádku je něco jako v normě a rozhodně něco jinýho než perfektní
Definuj dobrý auto. Zatim si tvrdil že tvý VW je rozhodně komfortnější než Citroen C5 což si fakt nejsem moc jistej. To se mi jeví podobně hodnověrný tvrzení jako že všechny nový povrchy na D1 sou perfektní ;-)