Rum 4,2m, Dok 4,36m, P+B 4,38
Rumunster má tak poloviční užitnou velikost. Je to krabice navařená na Fabku. Zbytek jsou malé dodávky.
Příště si dáme Cigo Praktik x Bipper
:yes: to se srovnávat fakt nedá..a asi nikdo ani nebude!!
Škoda takové auto nenabízí..možná by měla.
Rozhodně by předčilo tu Dacii kvalitou a vyšší cenou.. ;-)
1,2 HTP ve čtyřech a s tím naroubovaným batohem je opravdu hodně líné auto, použitelné snad jen po městě. Do vetších akcí bych se s tímto strojem nepouštěl.
Ano poláci jeli ve čtyřech Maluchem k Balatonu, ale to bylo v době kdy nic jinýho nebylo. Naštěstí je tá doba pryč a vozy jako Roomster HTP jsou vhodné tak akorát jako připomínka těch hrozných časů. Bez legrace Roomster HTP je co se dynamických jízdních vlastností týče opravdu mizerným vozem. Ve čtyřech s klimou nejela pořádně ani ta atmosféra 1,4. Jediná rozumná volba jsou TSI a Naftova chrochtadla.
Tak znovu, zatímco tehdy jiná volba nebyla, do Roomstra si můžeš dokonce, světe div se, nakonfigurovat daleko výkonější motory. Takže nechápu to skuhrání nad základní motorizací. Není povinná, není jediná, a jsou tu i lidé, kterým opravdu může stačit. :-!
Neříkám, že nemůže stačit nakonec píšu, že na rozvoz po městě to bohatě stačí ;-)
Vywern má pravdu. Všechny užitkové vozy výše Roomstera v užitkovosti dalece předčí. Co na tom, že je Roomster při jízdě jistější v kramflecích. To není nejpodstatnější atribut u podobného vozu. Jednoduše ve společnosti výše uvedených tří vozů nemá Roomster co dělat.
to že to bylo kdysi normální ovšem neznamená že je to normální dnes...ano i tehdy lidi žili a přežily...ale dnes už je díkybohu na výběr nebo se snad mýlím...
tohle byl hodně bídnej argument...promiň, Roomster je auto trochu jiného ražení a svůj účel jistě splní, srovnávat ho s dodávkou typu Berlingo je prostě blbost
Jo kvalitou. Za 5 let si pak bude nešťastný majitel rozpadající se Dacie nebo frantíka rvát vlasy z hlavy. Pak by měla otázka znít spíš co jsem si neměl koupit >:D
A tady jsi narazil právě na jádro pudla. Za pět let v podnikání auto odepíšu a bude zaplacený. Kolik dostanu za Dacii a kolik za Roomstera ? Tam jsou právě ty prachy. Je tedy rozdíl, jestli se to po pěti letech rozpadne, nebo to za slušnej peníz prodám z firmy pryč.
nevim, mam v praci k dispozici partnera, kterej uz bude tech pet let starej, a ze by se rozpadal, o tom nic nevim. je to ta nejslabsi motorizace i vybava a auto je uplne v pohode... samozrejme mluvim o funkcnosti - jizdne je to pro me tragedie. ale na druhou stranu na to, ze je to bouda na kolech, to zas tak spatny neni a s konkurenci ve stejnym segmentu je to urcite srovnatelny.
Jízdně to přece nelze srovnávat. Dodávka je udělaná na to, aby toho hodně uvezla a hlavně to dovezla v pořádku. Proto má taky houpavej podvozek, což mi taky přišlo nejdříve divný, ale když člověk veze něco křehkýho, tak pochopí proč. V normálním autě to drncá jako v motokáře, ale dodávka se hezky pohupuje a náklad se tolik nenatřásá. Prostě ta auta jsou udělaná na něco jiného a jízdně je nelze srovnávat.
Rovněž to člověk pozná při naložení těžkých věcí. Do osobáku, což Roomster vlastně je, jsem dal 10 pytlů štuku (250kg) a byl téměř na dně, do Dobla jsem dal 25 pytlů (625kg) a zase nějak strašně to nepociťoval. Nebo jsem vezl 800kg cihel (to už sklopený sedačky a dost váhy mezi nápravami) a taky to nebylo nic staršnýho, spíš to člověk cítí na značně zvětšené setrvačnosti toho auta.
Přesně tak. Kámoš si rve vlasy už teď a netrpělivě čeká, až splatí 4letý leasing na Roomstera. Za první 3 roky a 30 tkm byl nejméně 10× v servise, výměna vstřiků, problémy s vůlí přední nápravy a nevím, co ještě. Tou kvalitou made in Škoda bych si nebyl až tak jist :no: .
Můj známý má Roomstera, používá to jako auto pro sebe, protože je malíř i jako rodinné auto. Po 4 letech a najetých 45 000km byl v servise jednou. Je nanejvýš spokojený a zatím nemá důvod ani uvažovat o změně.
Takže spíš záleží kus od kusu a nevím, co ještě.
Hele to je nějaký divný. Ty vstřiky dejme tomu. VW se teď motorově moc nedaří dělat spolehlivý motory, ale vůle v přední nápravě?? To jsem už Škodovek teda ještě neslyšel. Specielně Škodovky jsou nerozbitností podvozku docela pověstný.
Píšu jen to, co vím. Má auto jen na ježdění na "chalupu", cca 10 km po kvalitní silnici.
Že má auto znak Škoda, ještě neznamená, že je nerozbitné. Myslím si, že dnes u auta záleží spíš na kusu, než na tom, jaký znak vozí na kapotě.
Myslím, že dnes kdy automobilky bombardují své dodavatele různými normami a požadavky na výkresech a dodržováním ISO TS, záleží na konkrétním kusu čím dál tím méně. Když je auto mizerně zkonstruované projevuje se závada prakticky u všech kusů.
dodávky(i francouzské světe div se) jsou relativně technicky jednoduché a tudíž spolehlivé(relativně)-dělané na bezproblémovou údržbu a celkem solidní nájezd, prodat po pěti letech třeba s 200tkm by nemusel být velký problém, problém je spíš pro auto podobného ražení najít kupce-firmy to kupujou jako fungl a fyzická osoba zpravidla podobná auta nepotřebuje
Príjemný a ničím nerušený deň p. Veverka.
Som rád, že ste si našli čas na porovnanie áut, ktoré sa dajú označiť za porovnateľné (jemnú ironickú poznámku dám k Škode Roomster, ktorá dlhý čas bola označovaná ako MPV a nie ako "auto pre živnostníkov".
Osobne si myslím, že k presnejšiemu porovnaniu je dôležité dať pár ďalších údajov. A to záruka pri všetkých autách, predpokladané náklady (stačí orientačne z ceny nafty a priemernej spotreby po cca 50.000 resp. 100.000 km).
Málo kritický budem aj k zvoleniu dvojíčiek Partner/Berlingo. Uvítal by som radšej porovnanie zástupcu iných z dvojíčiek a to Doblo/Combo či dokonca Citan/Kangoo (odvážnejší sem dajú prémiový VW Caddy).
A najhlavnejší problém "porovnania" - čo je kritériom porovnania? Úžitkový priestor, využitie auta pre rodinu či podnikanie? Alebo len cenovka najlacnejšej verzie?
Ty zase neoplyvas spolehlivosti v psani i/y >:D
Skoda nebrat, takze zbyvaji jen francouzi >:-[]
Hodnota meho prispevku je podobne miziva jako u toho tveho, ale u mne to je umysl :-)
Když už dodávku (dodávečku), tak spíš Roomster Praktik, protože klasický Roomster do toho srovnání není zrovna konkurent. Ten Praktik se dá za rozumně vybavený za 300 000 pořídit, ale pokud vím, tak vzadu nejsou vůbec sedadla a v motorech 1.2 HTP, 1.2 TSI a 1.6 TDI nenajdeme zrovna vhodnou konkurenci pro ty další auta.
na zdochynajuci Romster.
Stacilo napisat, ze najlepsia na svete je dodavka Romster. Sice najmensia, s najmensim priestorom a kufrom, najhorsimi sedackami, ale ta cena!
No nekup to; rovno 2, ak by sa jedna rozpadla. >:-[]
Tady se shodneme snad vsichni (asi jen s vyjimkou A.N.), ze zarazeni Roomsteru do teto srovnavacky je uplny nesmysl. Dale mi ale prijde na hlavu, ze k tomu pridaji dve totozna auta s ruznymi logy - Partner/Berlingo. Spis by mi prislo logicke misto jednoho z nich zaradit Doblo a z koncernu misto skodovky Caddyho a melo by to nejakou vypovidajici hodnotu.
Co má vlastník webu společného s tím, že p. Vaverka píše neustále totálni nesmysly. Jasně rýžovat se dá i na tom a dost možná víc než kdyby psal opravdu odborné články, jen člověk musí mít naprostou absenci studu. Já bych se za podobný článek styděl.
přesně tak. Vaverka se pod ty bláboly podepisuje. Je tedy zřejmé, že pro hrst dukátů šoupne svoje jméno pod cokoliv. Nějaká čest ustupuje do pozadí...A podle toho to také vypadá
Člověk který je manipulovaný pod příslibem platu a nabádaný aby manipuloval jinými lidmi je finančně zajištěný... a teď si doplň co uznaš za vhodné, ale rozhodně to není objektivní automobilový novinář. Je to jen poskok který na povel zalže. Peníze nebo charakter? Vyber si.
Ale ale, když ti řeknu, že podle zjištění vědecké studie, lže úplně každý, a tím myslím i tebe, tak se ti snad bude i hodně špatně usínat.
Je třeba umět rozlišovat, než někoho označíš za lháře. Víš, i já vím, že spousta lidí zde neumí číst resp. chápat psaný text, nerozlišuje mezi drobnými nuancemi v textu a pak prskají a mají plnou hubu keců o lžích apod. ;-)
Tak když víš, čti ty zahraniční média a těmto "neobjektivním darmožroutům" již nenechej vydělat ani korunu tím, že sem nebudeš chodit a nebudeš klikat.
Poté, když nebudou mít prachy, upraví upraví obsah tak, aby jim opět vydělával.
Ta Dacia je docela pěkná , cena je nastavená taky dobře ,určitě berte s 1,5 dCi ,klima a hotovo.Jo a rádio stačí obyč.Pro řemeslníka co jezdí kolem komína ideál a ještě řekněte ,že ne :yes:
EDIT : ta škoda je tu záměrně ,pochopitelně je tu kvůli hromadě zde diskutujících ,neb největší haló je ŠKODA ,co klik to bod reklamě :-)
Mám Daciu Logan, zať Roomstera. Ja dam do kufra 6 sudov piva, zať 4. Dokker je ešte väčší, takže porovnavať tieto dve auta ohľadom veľkosti sa nedá.
Čo sa týka spoľahlivosti.......na to čo robím som pred tým mal Felíciu. 60 tis. km som menil čapy riadenia, brzdy, tlmiče. 90tis. som už mal vymenene ložiska. Na Dacii mam najazdene 110tis km, 3 x servis výmena oleja a filtrov.....brzdy OK, tlmiče OK, zatiaľ žiadne závady. U Roomstera si myslím že by to bolo podobne ako s Feldou. Treba pozrieť užitočné nosnosti.
Čo sa týka ostatkovej hodnoty tak ak bude treba do auta vrážať väčšie peniaze na opravy dám ho do šrotu a zas kúpim čím najlacnejšie auto s čo najväčším kufrom a čo najväčšou užitočnou nosnosťou.
Pred euro5 tento motor tahal ovela lepsie. Takze si zisti, ci sa do euro4 motoriv montoval iny katalyzator, ak nie, tak uprava bude iba v softe, potom ti radim ist na ciptuning
Tak toto uz nie je snad ani mozne, takto tendencne napisany clanok... Videl som tu uz vela PR clankov o skodovke a p. Vaverka je absolutny rekordman... Toto je neuveritelne, ze sa toto vobec moze diat...
Tak za prve, porovnavate neporovnatelne, Roomster medzi tieto auta ani nepatri. Za druhe, porovnavate len cenu? Priestor nic? To najdolezitejsie co treba porovnat v clanku nie je? O com to teda je?
Normalne som sa nas.al... S auto.cz je to ide silno dolu vodou, dufam, ze sa vam niekedy otvoria uz konecne oci, pretoze toto nema s poctivou novinarcinou nic spolocne...
Tady je jasně vidět, že se na ACZ v testech hodnotí podle toho, co se zrovna hodí.
1) Pak vyleze, že rodinný auto, kde asi hlavně rozhodne cena a výbava, tam vždycky vyhraje Octavie, protože má velkej kufr.
2) A u užitkových aut, kde rozhoduje nákladovej prostor a užitná hodnota, rozhoduje cena... Jooo pan Vwavwerka, ten ví, jak na testy. >:D
To bě bych dal s radostí přepisovat jeden dlouhej článek o tom jak je HTP jeden z nejhorších motorů.Nemyslím jízdními vlastnostmi a výkonem které jsou taky z roku nula ale kvalitou, co taky chtít od uraženého čtyřválce.Ale tobě je to zbytečně vysvětlovat.
Pan Vaverka si jistě dělá jen legraci, jinak si nedokážu vysvětlit co v této společnosti dělá Roomster. Roomster který je jako užitkový vůz naprosto nepoužitelný! V článku žádný popis úložného prostoru, varibility, nakládací hraně... a jiných věcí dost zásadních při výběru užitkového vozu. Ale naopak se dozvíme, že u Roomsteru nemusíme připlácet za metalízu a malý kožrný paket. Prosím pane Vaverko napište, že je to celé jen jeden nepovedený vtip... jinak o Vás začnu pochybovat.
Ale ceníky opisovat umíte báječně to se musí nechat :yes:
Si tu dosť dlho nato aby si vedel o čom ten článok je... skrátka dať tu nejaké nezmysly, ideálne do toho zamiešať škodu a kliky len tak fičia.... >:D čo natom, že odborná úroveň je na úrovni bodu mrazu, objektivita je pojem prevzatý asi z čínštiny a zatiaľ do auto.cz slovník nedorazil, škoda platí, kliky sa rátajú a život ide ďalej... :no:
Keď sa tu dá porovnávať Rapid a Fluence tak prečo nie Roomster... >:-[] Samozrejme, že test by bol OK ak by sa porovnávali Berligo, Partner, Dokker, Caddy, Kangoo, Doblo a ich deriváty (Citan) v porovnateľnej motorizácii a výbave no bez Škody tu testy nemajú zmysel, kliky kliky kliky + masáž mozgov že Škoda a jedine Škoda... aj keď si myslím, že mnohým už tým presadzovaním škodovky za každú cenu túto značku skôr zhnusili... :no:
nene, tady se hraje o prokliky. Protože tady bylo docela mrtvo, tak se vyplácne nějaký nesmysl a hned je živo. A pan Vaverka je sype z rukávů poměrně často... A podívej diskuze jak hrom, přesně podle přání ringier a.s.
Tak osobne si myslím, že minimálne 50% tu diskutujúcich nejaké auto vlastní, takže tvrdiť, že sú nedôležitý je... :no: Čo je podľa teba solventný zákazník? Ten čo si kupuje Mercedes alebo inú prémiu? Takých tu často nestretneš, takže si vedľa... pokiaľ si nepredstavuješ pod pojmom solventný každého kto plánuje kúpu nového auta (hoc aj Daciu) - čo podľa mňa z časti platí. ;-)
čím více kliků, tím větší měřítko návštěvnosti a tím dražší reklama. To je celé. O majetnosti to není. To zase Jelito píše bláboly. Jelito, drž se svého kopyta. Nebo snad raději železa (nereznoucího) >:-[]
Tim chces rict, ze my nic nekupujeme? >:D
Ja treba naposled pred 7 dny koupil auto a od te doby spoustu mensich veci, ale clanky redakce mi casto po chuti nejsou. 8-s
Asi jsi mimo :no:
Kdyz neco clovek dela dlouhodobe, neznamena to automaticky, ze to dela dobre ;-)
Myslel jsem to konkretne na ten prispevek, ne cele tve ucinkovani tady, to mozna zhodnotim nekde jinde, nekdy jindy anebo treba nikdy :-)
Jen takove popichnuti...nejsi dnesni, tzn. jsi vcerejsi? >:-[]
Porovnejme velká auta: Dacia Dokker, Citroën Berlingo, Peugeot Partner a MALÉ auto: Škoda Roomster. Co nam vyjde?
Zase se míchají hrušky a jablka. Uffff. :'-(:'-(:'-(
Už jsem to psal u jiného článku, kde někdo psal, že Roomster je jasná volba pro pětičlennou rodinu.
Tak tedy znovu :-)
Dokker má o 19cm delší rozvor než Roomster, je o 16cm delší a kufr má o 350l větší (450l vs 800l !!). Roomster sice je rozhodně jízdně lepší, ale kategorie užitkových vozů je především o užitné hodnotě samozřejmě. Tu má Roomster oproti Dokkeru mizernou, takže kdo chce prostornou dodávku do 300t Kč, Dokker je jasná volba nemající konkurenci :-):yes:
Když vám všem tyhle články tak vadí, neklikejte na ně, nepište do diskusí k nim, nedávejte tím zdejšímu bulváru vydělat peníze... a třeba se zase za rok dočkáme změny.
Za fusekli se nechaji tahat hlavne ti, co koupi predrazene produkty (nemusi jit nutne o auto), zvlast pokud nejde o mimoradne exemplare, at uz exkluzivitou ci kvalitou. Pripadne ti, kteri "zerou" p. Vwavwerkovi jeho "objektivni" testy. :no:
A není to každého věc, za co utrácí své peníze? Nemyslíš si, že ti nepřísluší, to vůbec posuzovat?
Podívej, čtyřicet let tu vládli komunisti, kteří přesbě věděli, co mají lidi kupovat, co se za kolik bude prodávat, co kdo bude nosit a kde bude pracovat. Tohle je naštěští pryč, ale vidím, že v někom je to zakořeněno stále dosti hluboko. ;-)
Vaverka píše z vlané části na objednávku, objednávají ti, co tu klikají. Pro něho je ta "smůla", že píše z většinou o koncernových produktech, které se zde teší tak velkému "zájmu". ;-)
Vsak ja nevim, proc sem tahas tahani (za fusekli) >:D
A pokud se budu drzet slova posuzovani...ty snad nic/nikoho neposuzujes?
Nech si toho poucovani, vubec ti to neprislusi mne poucovat :-)