Internetová verze německého časopisu AutoBild přinesla informace o chystané modelové ofenzivě značky Dacia. V nejbližších třech letech na trh přijdou SUV Duster a další modely.
střední třídy za třistapade, to bude trefa. :-O Docela se těším na debaty ve stylu, na co passata, mondeo, insignii, když můžeš mít Dacii za polovičku. Vzhledem k "úspěchu" lowendových střednětřídních sedanů z Koree dávám Dacii ve střední třídě minimální šance. ;-)
Proč ne, ale tady nečtu o záměru vyrábět superb, auto plně srovnatelné se špičkou třídy, tady čtu o záměru dělat low end ve střední třídě, a tomu konceptu moc nevěřím, ve střední nefunguje.
K tomu, aby Dacia došla do pozice škodovky nestačí jen úspěch loganů nebo dusterů, musel by tu být záměr stavět auta technologicky na výši daných segmentů, a to je otázka strategie Renaultu, osobně nemyslím, že má záměr udělat z Dacie plnohodnotnou značku, tj. konkurenta pro Renault, jako si dovolil udělat VW ze Škodovky.
a možná Drákulovci doufají, že motyka vystřelí znova - Logan taky původně na západě moc nabízet nechtěli a nakonec se celkem chytl. Jasně, tohle je jiná třída ale uvidíme co z toho nakonec bude :*)
A kdo ho z ní udělal? Tvrdá práce vývoje soudruhů z AZNP nebo přístup ke všem technologiím VW? Ve Škodovkách dnes najdeš naprosto stejné technologie jako ve volkswagenech stejných tříd, tohle Renault Dacii nedá.
To je část pravdy Klaudiusi. Že technologie přepouští VW Škodě a dalším je pravda, ale velmi zastaralé, lety ověřené. Ty nejnovější si nechává pro sebe.Asi jako Renault Dacii s tím obrovským rozdílem, že si Dacia svými modely na nic nehraje a netváří se jako rovnocený konkurent. Naopak.
Minimálne šance dnes, lepšie možno zajtra. Dacia sa ani nesnaží dostať na úroveň ostatných značiek, a hoci stredná trieda, určite sa dajú čakať lacnejšie materiály, jednoduchšie riešenia a slabšie výbavy ako je bežné. Kórea to robí naopak, snaží sa byť plnohodnotným výrobcom pre Európu, kvalitou ide hore, výbavy sú značne úplné, a aj cenovo už nepodliezajú konkurenciu takou mierou ako pred rokmi.
Myslím, že tým, čo budú chcieť veľké auto za málo peňazí, a slovo image im nič nehovorí, sa Dacia zavďačí. Aj keď na žiadny veľký boom to určite nevyzerá. Ale ktovie...
Korejci na to šli špatně, třeba taková Sonata (asi nejúspěšnější model) nebyla zajímavá ani pro movitější rodiny (kvůli tříprostorové karoserii a ne zase tak nízké ceně), ani pro podnikatele (kvůli image, i přes slušnou výbavu). Hyundai nabídlo plnou výbavu v základu a postavilo Sonatu proti mainstreamu... a to byla chyba, potenciální kupci Hyundaie to neocenili a movitější zákazníci zase nechtěli Hyundai.
Dacia by mohla přijít s jasnou koncepcí jednoduššího a levnějšího prostorného auta s "kompaktní" výbavou, které záměrně nebude pozicovat jako konkurenci pro běžný střední mainstream.. a odlákat třeba kupující Octávie (Tour). Pokud zákazník uvidí základní cenu začínající trojkou, mohl by Dacii takto akceptovat. Nakonec, svět se mění...
Tak Sonáta myslím byla celkem úspěšná(asi pol. 90 let)do doby než udělaly ten podivný vzhled s kulatýma světlama. No a pak už ani nezaujala vzhledem ani cenou. A tento výpadek několika let jen tak nepůjde smazat. Zase jedině tak celkem atraktivní vhledem za atraktivní cenu. V podstatě musí začít od začátku. A to stejně Dacia. Pokud dají atraktivní velké auto za atraktivní cenu, tak začnou dobře.
...nechýba v tejto vete jedno slovo? Nejak bez neho postrádam hlbší zmysel:
"U nás ale Yeti stojí od 359.800,- Kč, proto můžeme české ceny Dacie Duster v nižší hladině." ;-)
Inak docela by ma zaujímalo, či, kedy a za koľko sa dostane Nano reálne aj do našich končín...
Kua jak nekdo muze srovnavat Yetiho s Dusterem :*):*) ? To je mazec >:D . A Logana s Octavkou rovnou... a Logan MCV treba s Roomsterem :D. Svet se zblaznil :).
Nevíte někdo, jak je to s Pick Upem od Dacie, na ten se, myslím, hodně živnostníků třese a dokonce mám pocit, že jsem ho snad už viděl v ulicích, ale v článku o něm není ani zmínka???