Zoufalá situace na nejvytíženějším dopravním tahu nemá zejména za současné hospodářské situace českého státu jednoduché řešení. O plánech Ministerstva dopravy a ŘSD informovala tento týden Česká televize.
Tak snad to neopravěji stejnym systémem jako panelovou dálnici na Hradec. Tam vzali asfalt, napatlali ho na ty betonový panely a pak to zase nařezali na dilatační spáry, takže to drncá stejně jako před rekonstrukcí :-O
Protoze litr benzinu bude stat hodne pres 100 Kc za litr. Dalnice bude prazdna. Tedy s vyjimkou toho, ze se po ni budou sem tam presunovat okupacni vojenske kolony vezouci americke strategicke rakety, docasne umistene na nasem uzemi... Zbozi se bude prepravovat po zeleznici. :no:
Premyslel jsem, ale najit vhodny vyraz pro charakterizaci miry stupidity tveho prispevku se mi nepodarilo. At uz bude stat benzin kolik bude chtit, jezdit se bude a to (s malymi vykyvy) vice a vice. Pokud bude levnejsi zpusob, nez pohanet auta spalovacim motorem na benzin, rozsiri se.
Ad "okupacni americka armada". Holou vetou: Uz aby to bylo. Rika ti neco NATO? Pokud nechces zit v zapadnim kulturne-spolecenskem prostoru, je spousta mist, kam se prestehovat, jinak je treba se smirit s tim, ze je treba nejen tezit z vyhod, ktere nam plynou ze zacleneni do techto struktur, ale take se podilet na jejich fungovani.
Nerozsirit dalnici na sest pruhu je tragicky omyl plne v intencich uvazovani nasich politiku mentalne omezenych horizontem pristich voleb (po volbach potopa).
Chtělo by to postavit pořádnou dálnici, ale uplně znova, souběžně s touhle tragickou parodii... Zase je dobrý, že na D1 neusnete, mikrospánek tam prostě nejde, spíš se bojim, že tam utrhnu kolo! :no:
Nevím jaké mají dálnice v Albánii, ale déjedna je jediná dálnice po které jezdím komplet z Prahy do Brna v levém pruhu, neboť v pruhu pravém se už nejedná o dálnici nýbrž o voraniště. A ve chvílích, kdy uhýbám rychlejším letcům trnu, aby to drncání mé nápravy ve zdraví přežily.
Byly doby, a není to tak dávno, kdy jsme slýchávali, že se zavedou dálniční známky, že stát získá peníze a že... ty se budou investovat do oprav a rozvoje celé dálniční sítě. Stačili jsme postavit mýtné slavobrány, miliardy tečou ovšem nám tečou také, ale než nervy.
Hustota provozu na déjedna (hergot, vždyť je to dopravní páteř republiky) je tak vysoká, že kdyby zítra byly v každém směru tři pruhy, je to akorát, přičemž před Prahou a (i) Brnem pod čtyři pruhy nemá význam hovořit o moderní dálniční síti.
Tři pruhy nebudou, bude jen zofualství cest. Takže si holt občas střihnem Mnichov Berlín, abysme poznali, čemu se dá a má říkat dálnice.
Vždyt i v Madarsku je lepší dálnice (Do Budapesti a dále na Miskolc) Obdobná jako v DE rovná dálnice ,není slyšet žádné drncení vždyt i rádio bylo normálné slyšet. Byl jsem překvapený. Dokonce bez TIR.
Nevím, jak v Albánii, ale v sousední Makedonii (myšleno FYRM) mají dálnic sice jen pár kousků, ale určitě kvalitnéjších. Mýto se platí za ujeté kilometry v ceně asi tak 7Kč za 20km úsek dálnice. A staví nové...
Jakkoli je rekonstrukce D1 nutná, tak řešit to navrženým způsobem (dočasně rozšíření o 1m na každé straně, mimochodem jednotka dočasnosti je jeden furt) je naprostý nesmysl. Jakékoliv rozsáhlé opravy D1 bez dostavby severní spojnice (Mohelnice - Hradec) budou jen dopravní kalamitou i když bude D1 převedena do protisměru způsobem 2+2.
Nerozumím tomu, že ještě v roce 2009 nevede dálnice do Ostravy a když jedu z Ostravy do Prahy, tak musím jet přes Brno, i když dostavba dálnice do Ostravy a mezi Mohelnicí a Hradcem by zkrátila cestu o takřka 50km. Dostavbu těchto dálnic slibují politici desítky let (co já pamatuji)...
První plány R35 (původně se tak ani neoznačovala) jsou někde z roku 1963. Komunisti zaplať panbůh stačili postavit aspoň úsek z Mohelnice. Ta banda co tu střídavě už 20 let vládne to nebyla schopná to za tu dobu ani rozpracovat natož dodělat. Čili vzhledem k tomu, že se to za 50 let neudělalo, se toho asi možná ani nedožiju. Chudáci ti lidé přes jejichž vesnice se ta doprava na Moravu teď táhne.
... a ještě bych dodal, že to Německo až na převážně neomezenou rychlost není v kvalitě dálnic bůh ví kde. Před 14 dny jsem jel na víkend do Stubai a při obou cestách jsem strávil několik hodin v kolonách poblíž Mnichova...
Němci mají parádní dálnice a mají i za ty roky určitou ,,kulturu´´ chování na nich. S těma stau to bývá docela časté. Co si pamatuju, tak někde mezi Dresden a Berlinem je úsek ještě o dost horší než naše hopstrasse, ale to je jen výjimka potvrzující pravidlo.
Kultura, to taky udělá hodně.
Třeba jen nedávná cesta na Frakfurtský autosalon byla i přez hodinové poskakování ve "stau" a jinak silného provozu pohodovější než mizerných 150Km po D5tce.
A to je ještě D5 slušná dálnice i když na "autobahn" to nemá :-)
Ještě mě napadlo...
Rozdíl mezi německýma drahama a těma českýma je ještě větší než mezi dálnicema (beru i D1)
Buďmě rádi, že máme ty auta, protože jak vypadají vagony a některé nádraží to je hardcore >:D
Akorát tu německou hopstrasse ještě stavěl strýček Adolf a od té doby se ani moc opravovat nemusela. České dálnice jsou extrémně drahé a ještě k tomu velmi nekvalitní a v tom je hlavní problém. V německu (prakticky všude na západ) jezdí mnohem více kamionů a jiných těžkých vozidel a silnice je pořád relativně pěkná, kdežto u nás se něco postaví a za dva roky už flikuje. :no:
Kocure, nevím kolikrát jsi jel dálnici v Makedonii, já tam za poslední dva roky jel 4x. Projížděli jsme od Srbska, přes Skopje na řeckou Soluň. A mluvit o téhle dálnici jako o kvalitnější než D1 se rozhodně nedá. Rozestavěný byl vloni úsek na město Strumica, jinak dálnice končila pár kilometrů za městem Veles. Mýtné se platí jak ty říkáš, je levné, ale ona celá Makedonie je velice levná (a na naše poměry i chudá země s trochou nadsázky srovnatelná s Albánií)
Jinak dost tragická je i dálnice v Srbsku od Bělehradu po Niš. :-!
Pokud pominu pár lokálních dálnic v rámci kraje, tak se dá jet kvalitně pouze nahoru na Teplice a jakžtakž obstojně na Plzeň. Brno tragedie, Hradec tragedie, Budějovice tragedie po silnicích I. třídy, Karlovy Vary to samý. ;-\