z části si za to Tesla může svou mediální teatrálností sama.
Já ji nesnáším...ale v tomhle jsem objektivní.
Shoří ročně tisíce aut. Ale blbeček, co se ptá "kolik lidí musí ještě v těchto autech zemřít" je mimo a vidí jenom Teslu.
Ročně umře v USA víc lidí, co se udusí víčkem cumlané tužky.
A za půlku požárů může majitel (zapalovač atd)
Moc rád bych napsal nějakej hejt
ale v tomhle bych Teslu nechal bejt.
No ja zase neviem o tom, že by autá s konvenčnými motormi len tak začali horieť. Ak (u nás) nejaké auto zhorí, tak je to buď pri havárii, alebo je za tým podsvetie či nejaké vybavovanie účtov, skrátka úmyselný požiar, ale o samovznietení áut počúvam iba pri elektromobiloch.
Ziju ve vetsim meste a nejake auto tu hori snad kazdy den. I klasicke auto ma baterku a nejakou elektroniku neustale pod proudem (imobilizer), myslim ze pri zavade na elektroinstalaci je samovzniceni klidne mozne i u klasickeho auta.
Tak potom to žiješ tiež v dosť zvláštnom meste, keď vám tam horia autá bez cudzieho zásahu každý deň. Asi u nás na divokom východe sa predávajú bezpečnejšie autá. ;-)
A ja sa snad niekde vyjadrujem ze nikde nikdy ziadne auta nehoria, alebo ze mam o tom prehlad? Typek sa tam tvaril akoby denne videl horiet same auta, tak som reagoval ze ja mam presne opacnu skusenost. ;-)
njn, u Vás na Slovensku je to jedna velká mafie, takže tam auta hoří jen úmyslně. Ale v civilizovaném světě bohužel auta hoří i sama od sebe. Ať od vyzkratované elektroinstalace, nebo od poškozeného palivového vedení. Obojí může být způsobeno různými vlivy - od špatného návrhu, chybu ve výrobě, přes stárnutí materiálu až po zásah zvířete (kuna atp.).
Neviem, či to niekto štatisticky zisťoval, ale trúfam si tipnúť, že percento samovznietení (konvenčných áut) bude výrazne nižšie, ako percento áut horiacich pre externú príčinu (havária, úmyselný požiar). A ak aj k samovznieteniu príde, v kontexte počtu požiarov k miliardám áut so spaľovacím motorom je to úplne iný pomer, ako v prípade Tesly, ktorých je v premávke pár desiatok tisíc.
??? To jste vážně ještě nezažil klasické auto, které shořelo ??? Je pravda, že se o tom tolik nepíše. Nepíše se o tomu aut, protože to je tak běžné, že není o čem psát. Ale článků o tom jak začal hořet autobus je docela dost. Většinou je to závada na elektroinstalaci, dotek výfukového potrubí něčeho hořlavého, atd..
Velký problém s tímto měl i dopravní podnik Prahy, který kvůli tomu začal instalovat hasící trubičky.:
[odkaz]
Stačí do youtube zadat audi on fire, merecedes on fire, bmw on fire a můžeš se kochat celý večer. A to tam najdeš videa hořících aut, která parkovala, nejen při nebo po jízdě.
nám už v rodině jedno auto shořelo. Dle vyšetřovatele šlo o souhru náhod, kdy se výpary z benzinu obsahujícího větší množství lihu dostaly do airboxu, kde průvanem a křemičitým prachem došlo k iniciaci.
A když jsem jezdíval denně po dálnicích, tak jsem každoročně potkal tak 3-5 ohořelých vraků po cestě.
Ano. Zažil a už více než jednou. Naposled jedné firmě která pro nás dělá minulý rok takhle shořelo auto když jeli po Praze. Viděl jsem fotky. Opravdu se stačí podívat na youtube, google. Nejčastěji se objevují samozřejmě autobusy (protože to ohrožuje více lidí) a supersporty. Našel jsem pro Vás statistiku, bohužel je pouze z roku 2001, kdy takhle hořelo více než 2000 vozů (v ČR).
IUDEX - Tak to si potom nevidel veľa vecí :-))) Ja som videl horieť AUDI A 8 fungláč na prepravných značkách ! Nový Mecedes C a Škodu Superb ! Tak že na malom okruhu v priebehu 2 rokov 3 KONVENČNÉ drahé autá !
Jaguar XJ, to auto bylo nove a ujelo z Prahy necelych 100km, pri jizde zacalo horet v motorovem prostoru, psalo se o tom ve spouste mediich [odkaz]
v prumeru vzplane od skratu elektroinstalace celosvetove asi 15 aut denne ;-) respektive ve svetovych mediich se v prumeru pise o 15 vzplanutich aut, statistiku skutecneho cisla se asi nedozvime a bude asi o hodne vyssi
začals dobře, pokračuj, první rým byl fajn a moderní …..
bejt hejt, hejt bejt výborný, pokračuj >:D asi máš básnický střevo, próza dobrý ale ten závěr 100 bodov !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ak by tu niekoho nahodou zaujimali fakty, podla RISE a Chalmers University of Technology, klasicke auta (s ICE) su na tom ovela horsie, presne 20x horsie, kedze horelo 1 auto z 1000. U Tesla aut je to 1 z 20 000 ;)
Bylo to ve zprávách, na netu ani prd.
Dovolím si trošku nesouhlasit s Fostkem, na těch pár tisíc vyrobených Tesel jich hořelo bez příčiny docela dost.
To samé teď elektrobus SOR, kolik jich vyrobili? 10? 20?
Výborní jsou hasiči jak to jen sledují protože neví jak to hasit.
Ale prd. Hasiči přesně ví jak to hasit. Přesně na tohle jsem se psal bratránka u hasičů a ti jsou na to normálně připraveni, bylo by blbý, když by je to překvapilo až v reálu.
A pochybuji, že US hasiči jsou na tom hůře než ti naši. Obzvláště v Kalifornii, kde se to baterkáčema přímo hemží...
Požáry elektroaut bude jednou hodně velké téma. Nevím, jestli dnes někdo řeší, jak se budou řešit požáry, havárie,... v době až se elektroauta masívně rozšíří. Pokud se nepletu, tak by třeba každé elektroauto mělo být 24 hodin po havárii někde bezpečně odstavené a hlídané kvůli možnosti samovznícení. Na hašení a chlazení je také třeba velkého množství vody. To bude u každého auta 5 hasičských aut?
Tady je zase někdo chytrej jak rádio... Než takovéhle spekulace, tak to si radši zajeďte na nejbližší stanici a zeptejte se, jak hasí baterkáče. A budete mít jasno hned.
Jinak baterkáč se nehasí vodou, ale pěnou. To byste, se základy fyziky, mohl vědět.
A jinak pro hasiče to žádné velké téma není. Už dnes vědí, jak je hasit a jak se k nim chovat.
...vo filozofii Tesly. Vsádza na extrémy, príliš vysoký výkon motorov, vysoký odber energie z článkov, tým pádom asi vyššie riziko, že prípadná závada bude mať fatálne dôsledky. Neviem, že konvenčnejšie EV alebo hybridy mali toľko problémov...
No lebo keď hory iné auto tak sa z neho šíri len vôňa kvetov. A ako to už niekto písal len v ČR je to viac ako 2000 horiacich aut ročne, ktoré zhoria bez vonkajšieho zavinenia.
Typická hysterie. Od začátku výroby bylo těch případů shořelých Tesel přesně 15. Ovšem, všechny byly medializované, takže to vypadá, jako že Tesly hoří hrozně moc, ale opak je pravdou. V USA je 270 milionů osobních aut a ročně jich shoří 150000. Tesel je na světě 320000 a letos shořely 2 nebo 3... Přepočítejte si to sami.
Ak su tie cisla spravne, tak Tesly horia sice hrozivo, ale nie az tak casto ako sa to javi z medii.
Pre porovnanie s klasickymi autami, by to ale chcelo upravit kriteria a vybrat len auta s vekom povedzme do 6 resp. za obdobie kedy bola vyrobena vacsina Tesiel. Len predsa, najcastejsie budu horiet rozne stare vraky kde majitel nieco dobastlil alebo zanedbal udrzbu. Tiez je rozdiel ci auto horelo, alebo zhorelo, teda je nepouzitelne, klasicky poziar sa da uhasit ak ma clovek stastie. Ak zacnu horiet baterky, je cas utekat.
Zaujimava by bola statistika, kolko zhorelo takych Nissanov Leaf. Je ich viac ako Tesiel, takze by ich malo byt aj viac zhorenych.
sem tam s tymto "samovznietenim" tiez maju problem ale stava sa to aj inym nadupanym vozom [odkaz] .. skratka tieto elektronikou aj vykonom prespikovane stroje robene na hrane moznosti obcas "zahoria" :*)
Ja Tesle fandim, ovsem zatim me nikdo nepresvedcil o tom, ze Li-ion baterie jsou bezpecne.
V mobilu prosim, ale to jsou velice odlisne baterky nez v autech (napr v mobilu baterka nema svuj chladici okruh, ze ne). Ale samovznitit se taky muzou, to je proste nesvar te technologie.
Vysvetlim proc si to myslim. Jednim slovem Boeing 787. [odkaz]
Pokud i tak technologicky naslapana firma jako Boeing nezvladne zarucit dostatecne kvalitni li-ion baterie tak, aby zajistili, ze nedojde k samovzniceni, je celkem jasny, ze ten problem je v samotne technologii.
Reseni Boeingu bylo nejprve to “zabalit” do 90kg obalu tak, aby nemohl prohoret (z cehoz ve vysledku byla tezsi baterie nez Ni-mh) A nasledne uplny odklon od li-ion baterii.
Kdyz zacne horet li-ion baterie, je to celkem masakr. To je celkem brutalni exotermicka reakce.
Kdyz se to stane v mobilu, budiz, mobil hodim na zem a snad to dobre dopadne.
Ovsem kdyz zacne horet jedna z X tisic baterii, ktere jsou vedle sebe, za chvili budou horet i vsechny ostatni. A to je pozar jako blazen, neni vubec zadna sance to uhasit.
Jinak auta taky hori, benzin i nafta hori velmi dobre, taky je to obtizne uhasit. Narozdil od te baterie je to *mozne* uhasit (no v realnem svete se to spis nestihne) ale predevsim to nezacne horet z niceho nic samo od sebe.
Mimochodem ni-mh baterie tento problem nemaji, uz jste snad nekdy cetli o horicich Priusech? :-)
Boeing nijak naslapana firma neni a baterie si sama nevyrabi ani nevyvyji, je jen odberatel, mimochodem Boeing je ta firma ktera jeste pred par lety tvrdila ze pristani nekterych fazi nosicu raket neni mozne, aby musela prijit smesne mala SpaceX a celemu slavnemu Boeingu utrela kdys zacala navracet a pristavat s 1 stupnem raket
Boeing je normalni komercni spolecnost ktera jede tak jako vetsina na zisk, a s obcasnym neuspechem neceho proste pocita i diky tomu, ze na nakladech setri uplne stejne jako kazdej jinej ;-) ted je Boeing dokonce v kosmonautice az ta nekde vzadu, kdy i armada USA se od nich odklani a pomalu jim prestava davat zakazky na ukor mensich spolecnosti kde neni problem neco dodat ikdys Boeing tvrdi ze to neni mozne
mimochodem Boeing 787 Dreamliner normalne dal lita a s lionkama, proste bezne problemy pri testovacich letech novych technologii, letadla padali a padat budou at tam jsou jakekoliv technologie
Ano ty baterie jim nekdo dodava.
To nemeni nic na jejich vrozene chybe degradovat a potom horet.
Jinak s tim, ze Boeing neni zadna extra technologicka firma ... to ses zblaznil. Jsou uplne ekvivalentni s Northrop Grumman nebo Lockheed Martin.
Jen pro predstavu vyrabi napr. satelity nebo bezpilotni raketoplan.
A ano, stejne jako u kazde jine firmy na svete - i jejich cilem je zisk.
a co jako ze toho vyrabej? Boeing je proste srovantelnej se spoustou jinych spolecnosti a nic ultra spesl to neni ;-) satelit ti dnes vyrobi prez 50 firem na svete, bezpilotni plavidla schopna letet do vesmiru asi 10 spolecnosti, navic tohle je spise o financich diky kterym si zaplati lidi co to dokazou dostat do finale, neni to o samotne firme ;-)
ja nektere projekty Boeingu znam mozna i lip nez ty, precijen jsem pro ne jiz delal vizualizace na 3 zakazkach