Diskuse

Design vozidel Dacia: Souhrn dosavadního vývoje

28.12.2014

Přestože bývá design vozidel Dacia paušálně hodnocen jako low-endový, zdaleka nejde o jednotný proud, který by byl vymezen nějakými specifickými rysy či pevným stylovým rámcem.

 

  • 32 Reagovat !

    foto petrumr

    petrumr 28.12.2014  14:54

    ok

    nelíbí se mně ty modernizovaný R16, jinak v té době ty byly fakty pohodlné kočáry. V dnešní době se mně nezamlouvá lodgy a nesplnuje ani evropský předpisy, ale už končí.
    • 80 Reagovat !

      foto Guttalax

      Guttalax 28.12.2014  15:13

      « Re: ok

      Nevychází z R 12? Myslím si ,že na tu dobu to bylo celkem oživení na našem trhu.A pokud si pamatuju nejezdily špatně.
      • 41 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 28.12.2014  15:16

        « Re: Re: ok

        Přesně tak, byla to licenční 12... a ať se to někomu líbí nebo ne, bylo to v té době asi jediné prostorné a pohodlné auto, které se u nás v té době dalo koupit.
        :-(
        Druhé podobné bylo Wartburg... s dvoutaktním 0,9 tříválcem ale technicky nestíhal.

        Jinak 16 byla skutečně super - ale ta se tady koupit nedala, ani jako licenční...

        [odkaz]
        • 40 Reagovat !

          foto Guttalax

          Guttalax 28.12.2014  15:31

          « Re: Re: Re: ok

          0.9 měl starý Warťas .byl takový přiťáply ,ale 353 měla litrový 3 válec.Soused ho kdysi měnil sám. Byl to takový prcek polomotor.
          • 10 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 28.12.2014  15:37

            « Re: Re: Re: Re: ok

            Hmm.. tak jo.
            A to jsem s ním jezdil!
            Ale z pohledu za volantem 0,9 nebo 0,992 ccm už je malý rozdíl... pořád platilo, že ta zpátečka šla pod volantem řadit fakt špatně.

            :-!
            • 21 Reagovat !

              foto petrumr

              petrumr 28.12.2014  16:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: ok

              měl to kámoš se šíbrem a uzamykatelnou volnoběžkou.
              • 00 Reagovat !

                foto Zetti

                Zetti 29.12.2014  06:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ok

                Ty jsi ale mudrlant, ty nikdy nezklameš. Ta volnoběžka nebyla uzamykatelná >:D >:D
                , ale vypínatelná páčkou pod volantem. Znamenalo to vlastně jízdu na volnoběh i se zařazeným rychlostním stupněm. Kdo neměl volšový ruce, mohl díky volnoběžce řadit i bez spojky.
        • 50 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 28.12.2014  15:38

          « Re: Re: Re: ok

          Šestnáctka a nebo ještě saab 99, tyto dvě auta /to nejlepší v čssr/ se dala koupit za bony v tuzexu.
          • 40 Reagovat !

            foto Guttalax

            Guttalax 28.12.2014  15:41

            « Re: Re: Re: Re: ok

            Za bony byl i Fiat Uno a Simca,
            • 40 Reagovat !

              foto J-W

              J@W 28.12.2014  16:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: ok

              Simca byla na svou dobu těžká a fiat byl mladší.
            • 42 Reagovat !

              foto petrumr

              petrumr 28.12.2014  16:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: ok

              a ještě 205
        • 10 Reagovat !

          foto SCHROJF

          SCHROJF 28.12.2014  17:23

          « Re: Re: ok

          Tak to si na nej asi vobec nikdy nejazdil!Mali sme v podniku kombi-1310 break,uplne nove,a jazda:pri styroch sme boli asi v 40 stupnovom uhle,zadne zasterky sa suchali po zemi,a najvacsou slabinou bola elektroinstalacia...svetla a smerovky v utorok isli,v stredu nie,a v piatok zasa ano...horsie auto v tej dobe bol iba kolega Oltcit,alebo Aro!
          • 35 Reagovat !

            foto Gilgit

            Gilgit 28.12.2014  17:32

            « Re: Re: Re: ok

            V prvních letech výroby modelu Dacia 1300 byla kvalita dobrá, pozdeji se podstatne zhorsila.
            • 21 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 28.12.2014  17:59

              « Re: Re: Re: Re: ok

              Přesně tak, jakmile z auta zmizely francozské díly a z fabriky francouzští kontroloři, kvalita šla do kytek ;-\ :no:
          • 00 Reagovat !

            foto reznaluki

            reznaluki 29.12.2014  02:15

            « Re: Re: Re: ok

            Do roku 1976 se ty auta montovaly s francouzských dílů. Měli jsme ji. Byla spolehlivá. Jediné co se občas vysypalo byla spojka. Jinak celou dobu fungovala až do konce bez problémů. Její největší nepřítel byla koroze. A s tou to byl nerovný boj. Jinak super kočár :-)
        • 30 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 28.12.2014  17:57

          « Re: Re: Re: ok

          Lady vycházející z Fiatu 124 jezdily také pohodlně a nabízely i srovnatelnou nabídku prostoru. Navíc měly i silnější motory 1,5 a 1,6 l a byly mnohem méně poruchové... :-) :yes:
          • 01 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 28.12.2014  18:52

            « Re: Re: Re: Re: ok

            Méně poruchové?
            Jak dlouho jseš na světě...?
            :-(
            • 30 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 28.12.2014  19:14

              « Re: Re: Re: Re: ok

              Dost dlouho na to, abych si pamatoval, že žigulíky jezdily o dost spolehlivěji než dačky ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Ja-Prvni-123

                Ja Prvni 123 28.12.2014  21:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: ok

                Aha.. nepochopil.
                Já jsem to vztahoval jako srovnání žigulík versus originál Fiat.
                Jo jo, Dačky trochu trpěly, hlavně na převodovky, to je fakt...
                ;-)

        • 00 Reagovat !

          foto cendakocour

          cendakocour 29.12.2014  17:15

          « Re: Re: Re: ok

          R 16 se k nám dovážely, ale asi málokdo na ní měl peníze.
      • 11 Reagovat !

        foto petrumr

        petrumr 28.12.2014  16:14

        « Re: Re: ok

        joo, překlep
      • 11 Reagovat !

        foto samael

        samael 28.12.2014  17:17

        « Re: Re: ok

        Souhlasím,na tehdejší bídné poměry to bylo docela dobré,oproti jiným kraksnám z východu včetně tolik opěvovaných škodovek to celkem jelo,z dacie kamarádova tatíka jsem z kopce vytáhnul dokonce tachometrových 170,což v té době byla šílená rychlost. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 28.12.2014  21:27

          « Re: Re: Re: ok

          Nech být... když to nebyla zrovna 105, tak škodovky uměly jet taky... objemem je s Dacii srovnatelná 130 - a ta teda jela jako vítr - a když jsi to uměl, tak se dala i řídit!
          Ale dalo to hroznýho ručkování...

          :-!
        • 00 Reagovat !

          foto reznaluki

          reznaluki 29.12.2014  02:17

          « Re: Re: Re: ok

          To se mi povedlo taky. Ta ručička na tachometru se zastavila někde pod 160km. Víc to neukazovalo. Mírně z kopce na dálnici u Lipníka.
    • 20 Reagovat !

      foto Dixik2

      Dixik2 28.12.2014  15:52

      « Re: ok

      Máš někde odkaz,že Lodgy končí ?
      • 16 Reagovat !

        foto Gilgit

        Gilgit 28.12.2014  15:59

        « Re: Re: ok

        Lodgy nekončí.
      • 31 Reagovat !

        foto petrumr

        petrumr 28.12.2014  16:17

        « Re: Re: ok

        kdesi se o tym psalo, že se to k nám pro nedostatek zájmu nebude dovážet a zůstane jen dokker. Oni kdyby tam nacpali tu výbavu co chce EU, tak by to bylo neprodejný.
        • 31 Reagovat !

          foto Dixik2

          Dixik2 28.12.2014  16:20

          « Re: Re: Re: ok

          Jezdil jsem s dieslem 1.5 Dci 79 KW a 1.2 Tce 85 KW a toho auta by byla škoda.Mě se víc líbil ten benzín.
          • 22 Reagovat !

            foto petrumr

            petrumr 28.12.2014  16:27

            « Re: Re: Re: Re: ok

            jezdí jich u nás hodně, třeba soused musel předělat vjezd do garáže. Nepsalo se to nakonec tady?
          • 16 Reagovat !

            foto Gilgit

            Gilgit 28.12.2014  16:29

            « Re: Re: Re: Re: ok

            Jak uz jsem psal, Lodgy momentálne rozhodne nekoncí.
        • 26 Reagovat !

          foto Gilgit

          Gilgit 28.12.2014  16:28

          « Re: Re: Re: ok

          petrumre, to ze se o "tym" kdesi psalo neznamená ze tomu tak bude.
    • 24 Reagovat !

      foto Gilgit

      Gilgit 28.12.2014  15:58

      « Re: ok

      petrumre plácás jako obvykle. Dacia 1300 nevycházela z Renaultu 16 a Lodgy nekoncí.
  • 48 Reagovat !

    foto Gilgit

    Gilgit 28.12.2014  15:53

    Chybející modely Dacia

    Pane Sochor, zpracování designové historie znacky Dacia je dobrý pocin ... ale chybí zde dulezité modely. Chybí verze kombi. Chybí verze coupé, coz sice nebyl zádný krasavec, ale byla to originální karosárská verze linie Renaultu 12 a jeden z mála vozu s karosérií coupé vyrábený v tehdejsích zemích RVHP. A samozrejme chybí pickup. Tyto verze nejsou ani zmíneny v textu.

    No a chybí také malé auto Dacia 500 Lastun, které sice nebyo zcela klasická Dacia a nevyrábelo se v továrne v Mioveni, ale znacku Dacia neslo.

    Takze za zámer :yes: , za provedení :no: .
    • 103 Reagovat !

      foto J-Sochor

      J. Sochor 28.12.2014  16:01

      « Upřesnění tématu

      Text mapuje dosavadní vývoj, poukazuje tedy na takové automobily, které jej ovlivnily a jež mají podíl na průběžné progresi. Dacia 500 Lastun nemá pro obecné dějiny (natož směřování designu) značky prakticky žádný význam, stejně tak varianty kombi nemají na utváření postupné vývojové linie příliš velký vliv - na rozdíl od základních provedení modelových řad, tedy klasických sedanů.
      • 310 Reagovat !

        foto Gilgit

        Gilgit 28.12.2014  16:17

        « Re: Upřesnění tématu

        Vidím ze dokázete okecat vsechno. Zatímco s tvrzením ze Dacia 500 Lastun nemá pro smerováni designu znacky Dacia prakticky zádný význam se souhlasit dá, tak v prípade kombi a pickupu je to jinak. Ten clánek není o historii designu sedanu Dacia, ale automobilu Dacia.

        Zcela bez diskuse ale je ze ty verze se mely alespon velice krátce zmínit v textu.
        • 84 Reagovat !

          foto J-Sochor

          J. Sochor 28.12.2014  16:24

          « Re: Re: Upřesnění tématu

          "Aktuální produkce značky, kterou v posledních dvou letech rozšířily velkoprostorové a užitkové modely, vybízí k zmapování dosavadního vývoje (tedy základních článků vývojového řetězce, nikoli obecné produkce) designu vozidel rumunské značky, s přihlédnutím k charakteristických znakům (!) té které modelové řady a jejich osvětlení."

          Vámi uvedené karosářské verze být v textu mohly, ale vzhledem k tematickému zaměření článku v něm být uvedeny nemusely. Pro splnění vytyčeného cíle bohatě postačují klasické tříprostorové varianty, které tvořily páteř té které modelové řady (něco jiného je model Logan MCV, který je realizací důležité studie - jeho zmínka je tedy logická a oprávněná).

          Nabízí se tedy jiné téma - modelová řada 1300, její postupná evoluce a štěpení karosářského základu na rozličné modelové řady.
          • 59 Reagovat !

            foto Gilgit

            Gilgit 28.12.2014  16:33

            « Re: Re: Re: Upřesnění tématu

            Nebudu se s Vámi hádat, ale minimálne v textu ty verze mely být zmíneny. To je zcela bez diskuse, Práve vzhledem ke kontinuite vývoje znacky je dulezité vedet ze jiz drív existovaly verze kombi a pickup, ve Vasem textu o tom ale není ani slovo.
          • 13 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 28.12.2014  18:04

            « Re: Re: Re: Upřesnění tématu

            Naprosto souhlasím, absenci Lastunu snad ještě lze omluvit, ale kombíky a pick-uply tam vzhledem k jejich velkému významu v historii Dacie určitě být měly! 8-s A snížené dvoudveřové kupé na bázi řady 1310 bylo stylisticky mimořádně zajímavé! :-!
            • 16 Reagovat !

              foto Gilgit

              Gilgit 28.12.2014  18:18

              « Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

              Presne tak. To kupé je fakt zajímavé, i kdyz to není zádný krasavec.
            • 31 Reagovat !

              foto XTad

              XTad 28.12.2014  20:15

              « Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

              Kdyz se mapuje vyvoj designu, tak prilepenim kufru na sedan novy milnik redefinujici designovy jazyk automobilky rozhodne nevznikne. Ne v pripade dacie. A vubec, nadavat kvuli tomu, ze se vam nekdo v clanku nezminil o kombiku... Klikacku sice nahradil souvisly clanek, ale do neceho si rypnout stejne musime, ze?
              • 41 Reagovat !

                foto J-Sochor

                J. Sochor 28.12.2014  21:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                Děkuji za Váš komentář!
                • 33 Reagovat !

                  foto Gilgit

                  Gilgit 29.12.2014  08:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                  V diskusích pod tvými clánky jsem vypozoroval ze zásadne "dekujes za komentár" tem kterí s tebou souhlasí.
              • 15 Reagovat !

                foto Gilgit

                Gilgit 29.12.2014  08:28

                « Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                Jak si muzes precíst, zcela korektne jsem reagoval na clánek a napsal jsem co tam podle mého názoru chybí. Nejde jen o kombi.

                Prinejmensím v textu ty vozy mely být zmíneny, o tom není treba diskutovat.

                A ta tvoje poznámka "ne v prípade Dacie" je docela úsmevná.

                Takze to vychází ze rýpes ty.
        • 34 Reagovat !

          foto AUDIRS6

          AUDIRS6 28.12.2014  16:53

          « Re: Re: Upřesnění tématu

          Tak tak - nespomenut kombiky rady 1300 a plus model Pick-up/ double-cab ( ktory som mal chvilu aj vo firme - kym po 35 000 km nerozorvalo remenicu na motore ! a nasledne isiel prec...) je podla mna vyslovene chyba. Hlavne ked boli predavane aj v CR a SR !
          • 310 Reagovat !

            foto Gilgit

            Gilgit 28.12.2014  17:07

            « Re: Re: Re: Upřesnění tématu

            Sochor te poucí ze to chyba není. Sochor chyby nedelá.
            • 35 Reagovat !

              foto AUDIRS6

              AUDIRS6 28.12.2014  17:10

              « Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

              Klasicky >:D :yes:
              • 81 Reagovat !

                foto J-Sochor

                J. Sochor 28.12.2014  19:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                Když už se dopouštíte takto neslušného a troufalého vyjadřování, což takhle opustit anonymitu a prozradit nám, s kým máme tu čest?

                Totéž platí pro Gilgita. Odtajníte se, pánové?
                • 45 Reagovat !

                  foto AUDIRS6

                  AUDIRS6 28.12.2014  19:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                  Alečo ? Za to, že vy za svoju robotu beriete plat, my sa k Vašej práci vyjadríme ( rozhodne nie vulgárne ! ) tak Vy nás chcete zbavovať anonymity ? Hmmm... :-!
                  Zaujímavé mylsenie...Iní redaktori dokážu s nadhľadom občasnú kritiku prijať, prípadne za zistené nedostatky ( obvykle v tabuľkách ) poďakovať a chybu opraviť. Vy ste ale iný Pán - vy nám chcete zobrať anonymitu :-O Tak to čumím... 8-s
                  Pán Sochor, ja proti Vám nič osobné nemám, len bohužiaľ, Vaša komunikácia s nami - diskutérmi nieje na takej úrovni ako iných redaktorov. Skúste byť voči tej kritike trošíčku vstriecnejší, uznať aj druhému pravdu, a všetko bude v porádečku. ;-)
                  Čert nech zoberé tie pick-upy ( ako som písal, spôsobil mi len nervy), ale kombíky si Vašu pozornosť zaslúžili - veď bola to podľa mňa vyhľadávaná varianta, o kteroj by 1 veta dojem z článku zlepšila a Vám deň nepokazila.
                  Tak sa aj ja posnažím nekaziť Vám večer a veľa zdaru v ďaľšej ( zase o kúsok vstriecnejšej ) práci. ;-)
                  • 93 Reagovat !

                    foto J-Sochor

                    J. Sochor 28.12.2014  19:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                    Nikomu neberu a ani nechci brát anonymitu, jen mi přijde pro mezilidskou komunikace krapet nedůstojná. Bylo by to jinačejší, kdybych věděl, komu vlastně odepisuji :-)

                    Opakuji - článek mapuje milníky pro kontinuální tvarový vývoj vozidel rumunské značky. Pokud by byl text pojatý jako mapování kompletní tvorby, bez zohlednění klíčových rysů té které modelové řady, nastala by jiná situace a absence kombíků i pick-upů řady 1300 by byla velkou, velkou chybou.
                    • 25 Reagovat !

                      foto AUDIRS6

                      AUDIRS6 28.12.2014  20:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                      Hmmm, vidím, že je nám problém nájsť jednoduchý kompromis... :-!
                      OK, týmto sa ja vzdávam akýchkoľvek "Vami považovaných kritických vyjadrení" na Vašu prácu.
                      Hold, keď sa nedá ináč... :-!
                      Len už prosím Vás nepíšte nikdy nič o Audi, tam by som tento sľub mohol porušiť...
                      • 21 Reagovat !

                        foto Klaudius

                        Klaudius 28.12.2014  22:16

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                        Nepoužívaj slová, ktoré nepoznáš. Vyznie to smiešne.
                        • 20 Reagovat !

                          foto AUDIRS6

                          AUDIRS6 28.12.2014  22:19

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                          ??? 8-s
                      • 15 Reagovat !

                        foto Gilgit

                        Gilgit 29.12.2014  08:34

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                        Videls nekdy ze by Sochor priznal ze udelal chybu nebo ze mel neco napsat jinak? Tento neomylný clovek uz svojí arogancí predcil i místního experta Fokta, a to je co ríct.
            • 73 Reagovat !

              foto J-Sochor

              J. Sochor 28.12.2014  19:21

              « Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

              Chyba to není, protože Vámi zmiňované modely netvoří důležité milníky vývoje designu Dacia.
              • 64 Reagovat !

                foto Klaudius

                Klaudius 28.12.2014  20:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                Tak sorry, že si rýpnem, ale podľa čoho tie takzvané míľniky určuješ?
                • 62 Reagovat !

                  foto J-Sochor

                  J. Sochor 28.12.2014  22:11

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                  Kolega XTad shrnul problém této diskuse zcela pregnantně.
                  • 62 Reagovat !

                    foto Klaudius

                    Klaudius 28.12.2014  22:20

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                    Nič nezhrnul, len ťa podporil. Odpoveď na moju otázku to nie je. Možno aj Lastun mohol byť zlomovým bodom, keď si uvedomili, že vlastný vývoj a malé auto nie je tá správna cesta pre Daciu. Prepáč, nemám rád vyhýbavé odpovede.
                    • 73 Reagovat !

                      foto J-Sochor

                      J. Sochor 28.12.2014  22:25

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                      Já zase nemám rád permanentní opakování téhož, ale budiž - zlomové body, jež protkávají vývoj tvaroslovné a karosářské tvořivosti, představují takové karosářské formy, které stály u zrodu nové etapy, jsou tedy dalším článkem v řetězci pozvolné evoluce. Anebo takové, které byly odrazovým můstkem pro nové, důležité modely.

                      V případě řady 1300 jde pouze o sedan, neboť, budu-li parafrázovat skvělý poznatek diskusního kolegy XTad, přilepením kufru na sedan milník zpravidla nevzniká (rozhodně ne v případě vývoje designu Dacií).
                      • 40 Reagovat !

                        foto Klaudius

                        Klaudius 29.12.2014  00:06

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                        Dík, toto je odpoveď, ktorú som čakal na prvý raz.
                      • 15 Reagovat !

                        foto Gilgit

                        Gilgit 29.12.2014  08:48

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                        Gratuluji redakci k tomu ze má takového spolupracovníka jakým je J. Sochor. Clovek který se nikdy nemýlí, vsechno delá správne, tudíz nikdy nemá duvod uznat oprávnenost jakékoliv kritiky a arogancí svých reakcí souperí s dosavadní mistní jednickou Foktem, to se hned tak nevidí. Takového spolupracovníka je treba si vázit a chovat ho jako v bavlnce.

                        Na rozdíl od J. Sochora sice nemám patent na rozum, ale presto trvám na tom ze mnou zmínené modely mely být v textu alespon zmíneny. Clovek, který nezná historii znacky Dacia, by si mohl myslet ze behem celé dlouhé epochy znacky zalozené na Renaultu 12 se vyrábely jen sedany a nedozví se ani slovo o tom ze existovaly také kombi, hatchbacky, kupé a pickupy. Toto do textu patrí, at to Sochor okecává jak chce.
                        • 41 Reagovat !

                          foto Klaudius

                          Klaudius 29.12.2014  09:39

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                          Ty nevydržíš ani deň, že by si do niekoho nerýpal a nemal sarkastické poznámky, ty najmúdrejší z múdrych a najšikovnejší zo šikovných. Rád by som videl, akoby si si na jeho mieste počínal ty, a či by tvoje články stáli aspoň za toľko ako Jakubove, mimochodom, nie zlé. Svoj prístup k článku vysvetlil, tak čo stále skáčeš? Prečítaj si nadpis, ide o súhrn vývoja, nie o popis činnosti značky. Viac arogancie cítiť od teba ako od neho.
                          • 14 Reagovat !

                            foto Gilgit

                            Gilgit 29.12.2014  10:45

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                            Nejmoudrejsí z nejmoudrejsích uz jsi ty takze to logicky nemohu být já. Ale rád se od tebe nechám poucit o kvalitní novinarine, tak do toho at se pobavím.

                            Sochor svuj prístup k clánku vysvetlil a já jsem vysvetlil proc to vidím jinak. To ze v pomerne dlouhém clánku o designu znacky Dacia není ani slovem zmínena skutecnost ze se v dobe výroby vozu na bázi Renaultu 12 (coz jak známo bylo dost dlouhé období) nevyrábely jen sedany, ale také verze kombi, hatchback, kupé a pickup je zásadní nedostatek. Na tom nic nemení Sochorovo nebo tvoje okecávání.

                            Jinak si vsimni ze já, na rozdíl od tebe, písu o autech.
                            • 10 Reagovat !

                              foto Klaudius

                              Klaudius 29.12.2014  18:58

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                              Nepíšeš o autách, teraz sú pre teba len zámienkou napádania redaktora. V tomto prípade je dôležité, s akým zámerom článok vznikol a ako to vidí autor. Že ty nie si spokojný s článkom neznamená, že nie je dobrý pre nikoho. Mimo iné si drzý jak opica, oslovovanie redaktorov iba priezviskom a spôsobom, ktorý používaš, je primitívnym prejavom tvojej arogancie. Slušnosti ťa v škole asi neučili.
                              • 01 Reagovat !

                                foto Gilgit

                                Gilgit 29.12.2014  19:29

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřesnění tématu

                                Výrazy jako "si drzý jak opica" a "slušnosti ťa v škole asi neučili" na tebe krásne sedí. Kouzelné príklady tvé "slušnosti" jsou k dispozici jak ve zdejsích diskusích tak v SZ které jsem od tebe dostal. Holt slusnák se hned pozná. >:D

                                Samozrejme ze písi o autech, zminuji konkrétní karosárské verze které urcite mnoho ctenáru nezná a které mely být alespon krátce zmíneny v textu.

                                Jo a pokus se pochopit psaný text pokud ti k tomu tvoje inteligence stací. Ja jsem nikde nenapsal ze clánek je zásadne spatný, jenom jsem napsal ze v nem neco chybí.

                                Jinak ale vís ze názory Klaudia nejmoudrejsího z moudrých mám na háku. >:D
    • 30 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 28.12.2014  17:45

      « Re: Chybející modely Dacia

      papalášska Dacia 2000 ti nechýba?
      • 15 Reagovat !

        foto Gilgit

        Gilgit 28.12.2014  17:55

        « Re: Re: Chybející modely Dacia

        Ono toho tam chybí víc. Je ale fakt, ze Dacia 2000 a D6 byly ciste francouzské modely montované v Rumunsku jen ve velmi malých poctech. Spís jsem jeste mel zmínit verzi hatchback klasické Dacie.
  • 10 Reagovat !

    foto Nimra

    Nimra 28.12.2014  16:54

    A ještě další modely

    Také existovala Dacia 2000 (licenční Renault 20, jen pro vyvolené rumunské soudruhy) a dodávka Dacia D6.

    A vůbec, teď při pátrání jsem našel toto:

    [odkaz]
    • 16 Reagovat !

      foto Gilgit

      Gilgit 28.12.2014  17:14

      « Re: A ještě další modely

      Ano. ty verze Dacia 2000 a D6 jsou málo známé, oba modely se montovaly jen v malých poctech. Zajímavé jsou ty hatchbacky vycházející z puvodního Renaultu 12.
  • 41 Reagovat !

    foto netcar-xx

    netcar.xx 28.12.2014  17:23

    Dacia

    Kdyby ta auta byly deti, tak by se nelibily ani vlastni matce. Teda s vyjimkou R8 a R12. To byla v puvodni podobe auta, ktera se zapsala do historie.
    • 25 Reagovat !

      foto AUDIRS6

      AUDIRS6 28.12.2014  17:36

      « Re: Dacia

      Tak R8 sa zapisala do historie ! Uz po Ringu beha aj jej nastupca >:D :yes: :yes: :yes:
      ( dufam, ze chapes, aku R8 myslim ;-) )
      • 41 Reagovat !

        foto netcar-xx

        netcar.xx 28.12.2014  17:41

        « Re: Re: Dacia

        Tak zrovna ta R8 co myslis ty se do historie nezapsala vubec :-!
        • 25 Reagovat !

          foto AUDIRS6

          AUDIRS6 28.12.2014  17:59

          « Re: Re: Re: Dacia

          jaaaj, jaaaj - niekto asi nepozna LeMans a podobne veci, a na pocest 3 nasobnemu vitaznemu monopostu postavenu cestnu verziu, ktora sa do historie zapisala jedinecnou vecou:
          Ked bola predstavena na autosalone a mala tam premieru aj Porsche 911 (997) tak R8 bola to obdivovanejsie auto a najvacsia hviezda salonu !
          - vec, aka sa nikdy predtym nestala ( ze by novu generaciu Por.911 dokazalo nieco pocas premiery zatienit!) a uz sa asi ani nestane ;-)
          Trosku dostuduj... ;-)
          • 31 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 28.12.2014  18:18

            « Re: Re: Re: Re: Dacia

            Nehraj sa na frajera, každý, kto si všimne tvoj nick, by asi povedal (logicky), že myslíš na Audinu. ;-)
            • 13 Reagovat !

              foto AUDIRS6

              AUDIRS6 28.12.2014  18:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dacia

              Klaudius, vo vedlajsej diskusii som ta obhajoval pred Gilgitom, mozno si si nevsimol, ale uz nieje absolutne ziaden dovod mu nieco vycitat - reaguje absolutne korektne, a ty ma tu teraz "obvinis" z frajerenia >:D - jasne, ze to bola ironia, chalan to mozno nepochopil, napisal som potom aj fakty s "nasou" R8 suvisiace...a tym to konci ;-)
              Proste ber viac veci s tym humorom, o ktory tu aktualne ide ;-)
              • 20 Reagovat !

                foto Klaudius

                Klaudius 28.12.2014  20:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dacia

                Však ja som ti napísal s humorom, nečítaš smajlíky? :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto AUDIRS6

                  AUDIRS6 28.12.2014  20:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dacia

                  Joooo, ved v pohodee ;-)
  • 40 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 28.12.2014  18:39

    Pekný článok...

    ,,,a dlhýýýýý, čítal som ho na 2x. Ďalší diel by mohol byť o Seate, ale o ňom radšej hneď dva články na pokračovanie...
    Lastun mi v článku tiež trochu chýba, a súhlasím aj s tým, že kombíky mohli byť aspoň spomenuté. V socialistickom svete bolo kombíkov ako šafránu - hoci modelovo ich bolo niekoľko, v predajniach ich bol nedostatok, a Dacia priniesla mnohým záujemcom o kombi iskričku nádeje.
  • 00 Reagovat !

    foto ericn

    ericn 28.12.2014  19:36

    Pick-up

    Tak musím říct, že studie pick-upu Oroch vypadá skvěle a nebál bych se říct, že i v Evropě by mohla mít úspěch :yes:
  • 23 Reagovat !

    foto wladyk

    wladyk 28.12.2014  22:36

    Dacia 1100

    V článku chybí sebemenší zmínka o tom, že se vyráběla Dacia vycházející z Renaultu 10.
    • 00 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 28.12.2014  22:58

      « Re: Dacia 1100

      Dacia 1100 vychádzala z Renaultu 8, desiatka sa v Rumunsku predávala ako Renault 10 Major.
  • 20 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 28.12.2014  23:06

    Ešte 1310

    Fajn čítanie, jediné čo mi tak trochu chýbalo bol kombík 1310, štvoroko s čiernou plastovou maskou. Spolu s rôznymi verziami pick-up predsa mali vplyv na smerovanie Dacie. Je pravda, že tam už išiel dizajn bokom, hoci Renault 12 Break nie je dizajnovo z núdze cnosť.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Soud Plekance s Vondráčkovou: Padl rozsudek a obě strany slaví!

Soud Plekance s Vondráčkovou: Padl rozsudek a obě…

V Kanadě proběhlo odvolací řízení ohledně tzv. návratové žaloby Tomáše Plekance (36) na Lucii Vondráčkovou (39).…

Ulice zaplavily tisíce penisů: Japonský svátek připomíná erotický veletrh

Ulice zaplavily tisíce penisů: Japonský svátek…

Penis kam se podíváš. Tak by se dal charakterizovat japonský svátek Honen Macuri. Ulice města Komaki ten den…

 

iSport.cz

ONLINE: Kladno s Jágrem hraje třetí semifinále proti Jihlavě, Motor - Vsetín

ONLINE: Kladno s Jágrem hraje třetí semifinále proti…

Semifinále Chance ligy dnes pokračuje třetími duely. Kladno z úvodního dvojzápasu v Jihlavě přivezlo jednu…

Lyžařka Havlíčková přiznala: Hubnutí se zvrtlo, bylo důležitější než výkony

Lyžařka Havlíčková přiznala: Hubnutí se zvrtlo, bylo…

Z krásně rozjeté kariéry se z ničeho nic dostala do zrádné pasti. Osmnáctiletá běžkyně na lyžích Barbora…

 

Reflex.cz

Lannisterové a spol. 10 nenormálních, zdegenerovaných, vražedných rodinek Westerosu ze Hry o trůny

Lannisterové a spol. 10 nenormálních,…

Kdyby měl televizní seriál Hra o trůny místo soundtracku Ramina Djawadiho studiový smích, byla by to podobná…

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o odklad. Jak dlouho se Britové v EU zdrží?

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o…

Britská premiérka Theresa Mayová možná už v nejbližších hodinách pošle do Bruselu dopis, kterým formálně požádá…