Design
Gilgit
Pane Sochor, zpracování designové historie znacky Dacia je dobrý pocin ... ale chybí zde dulezité modely. Chybí verze kombi. Chybí verze coupé, coz sice nebyl zádný krasavec, ale byla to originální karosárská verze linie Renaultu 12 a jeden z mála vozu s karosérií coupé vyrábený v tehdejsích zemích RVHP. A samozrejme chybí pickup. Tyto verze nejsou ani zmíneny v textu.
No a chybí také malé auto Dacia 500 Lastun, které sice nebyo zcela klasická Dacia a nevyrábelo se v továrne v Mioveni, ale znacku Dacia neslo.
Takze za zámer :yes: , za provedení :no: .
No a chybí také malé auto Dacia 500 Lastun, které sice nebyo zcela klasická Dacia a nevyrábelo se v továrne v Mioveni, ale znacku Dacia neslo.
Takze za zámer :yes: , za provedení :no: .
Text mapuje dosavadní vývoj, poukazuje tedy na takové automobily, které jej ovlivnily a jež mají podíl na průběžné progresi. Dacia 500 Lastun nemá pro obecné dějiny (natož směřování designu) značky prakticky žádný význam, stejně tak varianty kombi nemají na utváření postupné vývojové linie příliš velký vliv - na rozdíl od základních provedení modelových řad, tedy klasických sedanů.
Gilgit
Vidím ze dokázete okecat vsechno. Zatímco s tvrzením ze Dacia 500 Lastun nemá pro smerováni designu znacky Dacia prakticky zádný význam se souhlasit dá, tak v prípade kombi a pickupu je to jinak. Ten clánek není o historii designu sedanu Dacia, ale automobilu Dacia.
Zcela bez diskuse ale je ze ty verze se mely alespon velice krátce zmínit v textu.
Zcela bez diskuse ale je ze ty verze se mely alespon velice krátce zmínit v textu.
"Aktuální produkce značky, kterou v posledních dvou letech rozšířily velkoprostorové a užitkové modely, vybízí k zmapování dosavadního vývoje (tedy základních článků vývojového řetězce, nikoli obecné produkce) designu vozidel rumunské značky, s přihlédnutím k charakteristických znakům (!) té které modelové řady a jejich osvětlení."
Vámi uvedené karosářské verze být v textu mohly, ale vzhledem k tematickému zaměření článku v něm být uvedeny nemusely. Pro splnění vytyčeného cíle bohatě postačují klasické tříprostorové varianty, které tvořily páteř té které modelové řady (něco jiného je model Logan MCV, který je realizací důležité studie - jeho zmínka je tedy logická a oprávněná).
Nabízí se tedy jiné téma - modelová řada 1300, její postupná evoluce a štěpení karosářského základu na rozličné modelové řady.
Vámi uvedené karosářské verze být v textu mohly, ale vzhledem k tematickému zaměření článku v něm být uvedeny nemusely. Pro splnění vytyčeného cíle bohatě postačují klasické tříprostorové varianty, které tvořily páteř té které modelové řady (něco jiného je model Logan MCV, který je realizací důležité studie - jeho zmínka je tedy logická a oprávněná).
Nabízí se tedy jiné téma - modelová řada 1300, její postupná evoluce a štěpení karosářského základu na rozličné modelové řady.
Gilgit
Nebudu se s Vámi hádat, ale minimálne v textu ty verze mely být zmíneny. To je zcela bez diskuse, Práve vzhledem ke kontinuite vývoje znacky je dulezité vedet ze jiz drív existovaly verze kombi a pickup, ve Vasem textu o tom ale není ani slovo.
Naprosto souhlasím, absenci Lastunu snad ještě lze omluvit, ale kombíky a pick-uply tam vzhledem k jejich velkému významu v historii Dacie určitě být měly! 8-s A snížené dvoudveřové kupé na bázi řady 1310 bylo stylisticky mimořádně zajímavé! :-!
Gilgit
Presne tak. To kupé je fakt zajímavé, i kdyz to není zádný krasavec.
Kdyz se mapuje vyvoj designu, tak prilepenim kufru na sedan novy milnik redefinujici designovy jazyk automobilky rozhodne nevznikne. Ne v pripade dacie. A vubec, nadavat kvuli tomu, ze se vam nekdo v clanku nezminil o kombiku... Klikacku sice nahradil souvisly clanek, ale do neceho si rypnout stejne musime, ze?
Děkuji za Váš komentář!
Gilgit
V diskusích pod tvými clánky jsem vypozoroval ze zásadne "dekujes za komentár" tem kterí s tebou souhlasí.
Gilgit
Jak si muzes precíst, zcela korektne jsem reagoval na clánek a napsal jsem co tam podle mého názoru chybí. Nejde jen o kombi.
Prinejmensím v textu ty vozy mely být zmíneny, o tom není treba diskutovat.
A ta tvoje poznámka "ne v prípade Dacie" je docela úsmevná.
Takze to vychází ze rýpes ty.
Prinejmensím v textu ty vozy mely být zmíneny, o tom není treba diskutovat.
A ta tvoje poznámka "ne v prípade Dacie" je docela úsmevná.
Takze to vychází ze rýpes ty.
Tak tak - nespomenut kombiky rady 1300 a plus model Pick-up/ double-cab ( ktory som mal chvilu aj vo firme - kym po 35 000 km nerozorvalo remenicu na motore ! a nasledne isiel prec...) je podla mna vyslovene chyba. Hlavne ked boli predavane aj v CR a SR !
Gilgit
Sochor te poucí ze to chyba není. Sochor chyby nedelá.
Klasicky >😁 :yes:
Když už se dopouštíte takto neslušného a troufalého vyjadřování, což takhle opustit anonymitu a prozradit nám, s kým máme tu čest?
Totéž platí pro Gilgita. Odtajníte se, pánové?
Totéž platí pro Gilgita. Odtajníte se, pánové?
Alečo ? Za to, že vy za svoju robotu beriete plat, my sa k Vašej práci vyjadríme ( rozhodne nie vulgárne ! ) tak Vy nás chcete zbavovať anonymity ? Hmmm... :-!
Zaujímavé mylsenie...Iní redaktori dokážu s nadhľadom občasnú kritiku prijať, prípadne za zistené nedostatky ( obvykle v tabuľkách ) poďakovať a chybu opraviť. Vy ste ale iný Pán - vy nám chcete zobrať anonymitu 😲 Tak to čumím... 8-s
Pán Sochor, ja proti Vám nič osobné nemám, len bohužiaľ, Vaša komunikácia s nami - diskutérmi nieje na takej úrovni ako iných redaktorov. Skúste byť voči tej kritike trošíčku vstriecnejší, uznať aj druhému pravdu, a všetko bude v porádečku. 😉
Čert nech zoberé tie pick-upy ( ako som písal, spôsobil mi len nervy), ale kombíky si Vašu pozornosť zaslúžili - veď bola to podľa mňa vyhľadávaná varianta, o kteroj by 1 veta dojem z článku zlepšila a Vám deň nepokazila.
Tak sa aj ja posnažím nekaziť Vám večer a veľa zdaru v ďaľšej ( zase o kúsok vstriecnejšej ) práci. 😉
Zaujímavé mylsenie...Iní redaktori dokážu s nadhľadom občasnú kritiku prijať, prípadne za zistené nedostatky ( obvykle v tabuľkách ) poďakovať a chybu opraviť. Vy ste ale iný Pán - vy nám chcete zobrať anonymitu 😲 Tak to čumím... 8-s
Pán Sochor, ja proti Vám nič osobné nemám, len bohužiaľ, Vaša komunikácia s nami - diskutérmi nieje na takej úrovni ako iných redaktorov. Skúste byť voči tej kritike trošíčku vstriecnejší, uznať aj druhému pravdu, a všetko bude v porádečku. 😉
Čert nech zoberé tie pick-upy ( ako som písal, spôsobil mi len nervy), ale kombíky si Vašu pozornosť zaslúžili - veď bola to podľa mňa vyhľadávaná varianta, o kteroj by 1 veta dojem z článku zlepšila a Vám deň nepokazila.
Tak sa aj ja posnažím nekaziť Vám večer a veľa zdaru v ďaľšej ( zase o kúsok vstriecnejšej ) práci. 😉
Nikomu neberu a ani nechci brát anonymitu, jen mi přijde pro mezilidskou komunikace krapet nedůstojná. Bylo by to jinačejší, kdybych věděl, komu vlastně odepisuji 😄
Opakuji - článek mapuje milníky pro kontinuální tvarový vývoj vozidel rumunské značky. Pokud by byl text pojatý jako mapování kompletní tvorby, bez zohlednění klíčových rysů té které modelové řady, nastala by jiná situace a absence kombíků i pick-upů řady 1300 by byla velkou, velkou chybou.
Opakuji - článek mapuje milníky pro kontinuální tvarový vývoj vozidel rumunské značky. Pokud by byl text pojatý jako mapování kompletní tvorby, bez zohlednění klíčových rysů té které modelové řady, nastala by jiná situace a absence kombíků i pick-upů řady 1300 by byla velkou, velkou chybou.
Hmmm, vidím, že je nám problém nájsť jednoduchý kompromis... :-!
OK, týmto sa ja vzdávam akýchkoľvek "Vami považovaných kritických vyjadrení" na Vašu prácu.
Hold, keď sa nedá ináč... :-!
Len už prosím Vás nepíšte nikdy nič o Audi, tam by som tento sľub mohol porušiť...
OK, týmto sa ja vzdávam akýchkoľvek "Vami považovaných kritických vyjadrení" na Vašu prácu.
Hold, keď sa nedá ináč... :-!
Len už prosím Vás nepíšte nikdy nič o Audi, tam by som tento sľub mohol porušiť...
Chyba to není, protože Vámi zmiňované modely netvoří důležité milníky vývoje designu Dacia.
Tak sorry, že si rýpnem, ale podľa čoho tie takzvané míľniky určuješ?
Kolega XTad shrnul problém této diskuse zcela pregnantně.
Nič nezhrnul, len ťa podporil. Odpoveď na moju otázku to nie je. Možno aj Lastun mohol byť zlomovým bodom, keď si uvedomili, že vlastný vývoj a malé auto nie je tá správna cesta pre Daciu. Prepáč, nemám rád vyhýbavé odpovede.
Já zase nemám rád permanentní opakování téhož, ale budiž - zlomové body, jež protkávají vývoj tvaroslovné a karosářské tvořivosti, představují takové karosářské formy, které stály u zrodu nové etapy, jsou tedy dalším článkem v řetězci pozvolné evoluce. Anebo takové, které byly odrazovým můstkem pro nové, důležité modely.
V případě řady 1300 jde pouze o sedan, neboť, budu-li parafrázovat skvělý poznatek diskusního kolegy XTad, přilepením kufru na sedan milník zpravidla nevzniká (rozhodně ne v případě vývoje designu Dacií).
V případě řady 1300 jde pouze o sedan, neboť, budu-li parafrázovat skvělý poznatek diskusního kolegy XTad, přilepením kufru na sedan milník zpravidla nevzniká (rozhodně ne v případě vývoje designu Dacií).
Gilgit
Gratuluji redakci k tomu ze má takového spolupracovníka jakým je J. Sochor. Clovek který se nikdy nemýlí, vsechno delá správne, tudíz nikdy nemá duvod uznat oprávnenost jakékoliv kritiky a arogancí svých reakcí souperí s dosavadní mistní jednickou Foktem, to se hned tak nevidí. Takového spolupracovníka je treba si vázit a chovat ho jako v bavlnce.
Na rozdíl od J. Sochora sice nemám patent na rozum, ale presto trvám na tom ze mnou zmínené modely mely být v textu alespon zmíneny. Clovek, který nezná historii znacky Dacia, by si mohl myslet ze behem celé dlouhé epochy znacky zalozené na Renaultu 12 se vyrábely jen sedany a nedozví se ani slovo o tom ze existovaly také kombi, hatchbacky, kupé a pickupy. Toto do textu patrí, at to Sochor okecává jak chce.
Na rozdíl od J. Sochora sice nemám patent na rozum, ale presto trvám na tom ze mnou zmínené modely mely být v textu alespon zmíneny. Clovek, který nezná historii znacky Dacia, by si mohl myslet ze behem celé dlouhé epochy znacky zalozené na Renaultu 12 se vyrábely jen sedany a nedozví se ani slovo o tom ze existovaly také kombi, hatchbacky, kupé a pickupy. Toto do textu patrí, at to Sochor okecává jak chce.
Ty nevydržíš ani deň, že by si do niekoho nerýpal a nemal sarkastické poznámky, ty najmúdrejší z múdrych a najšikovnejší zo šikovných. Rád by som videl, akoby si si na jeho mieste počínal ty, a či by tvoje články stáli aspoň za toľko ako Jakubove, mimochodom, nie zlé. Svoj prístup k článku vysvetlil, tak čo stále skáčeš? Prečítaj si nadpis, ide o súhrn vývoja, nie o popis činnosti značky. Viac arogancie cítiť od teba ako od neho.
Gilgit
Nejmoudrejsí z nejmoudrejsích uz jsi ty takze to logicky nemohu být já. Ale rád se od tebe nechám poucit o kvalitní novinarine, tak do toho at se pobavím.
Sochor svuj prístup k clánku vysvetlil a já jsem vysvetlil proc to vidím jinak. To ze v pomerne dlouhém clánku o designu znacky Dacia není ani slovem zmínena skutecnost ze se v dobe výroby vozu na bázi Renaultu 12 (coz jak známo bylo dost dlouhé období) nevyrábely jen sedany, ale také verze kombi, hatchback, kupé a pickup je zásadní nedostatek. Na tom nic nemení Sochorovo nebo tvoje okecávání.
Jinak si vsimni ze já, na rozdíl od tebe, písu o autech.
Sochor svuj prístup k clánku vysvetlil a já jsem vysvetlil proc to vidím jinak. To ze v pomerne dlouhém clánku o designu znacky Dacia není ani slovem zmínena skutecnost ze se v dobe výroby vozu na bázi Renaultu 12 (coz jak známo bylo dost dlouhé období) nevyrábely jen sedany, ale také verze kombi, hatchback, kupé a pickup je zásadní nedostatek. Na tom nic nemení Sochorovo nebo tvoje okecávání.
Jinak si vsimni ze já, na rozdíl od tebe, písu o autech.
Nepíšeš o autách, teraz sú pre teba len zámienkou napádania redaktora. V tomto prípade je dôležité, s akým zámerom článok vznikol a ako to vidí autor. Že ty nie si spokojný s článkom neznamená, že nie je dobrý pre nikoho. Mimo iné si drzý jak opica, oslovovanie redaktorov iba priezviskom a spôsobom, ktorý používaš, je primitívnym prejavom tvojej arogancie. Slušnosti ťa v škole asi neučili.
Gilgit
Výrazy jako "si drzý jak opica" a "slušnosti ťa v škole asi neučili" na tebe krásne sedí. Kouzelné príklady tvé "slušnosti" jsou k dispozici jak ve zdejsích diskusích tak v SZ které jsem od tebe dostal. Holt slusnák se hned pozná. >😁
Samozrejme ze písi o autech, zminuji konkrétní karosárské verze které urcite mnoho ctenáru nezná a které mely být alespon krátce zmíneny v textu.
Jo a pokus se pochopit psaný text pokud ti k tomu tvoje inteligence stací. Ja jsem nikde nenapsal ze clánek je zásadne spatný, jenom jsem napsal ze v nem neco chybí.
Jinak ale vís ze názory Klaudia nejmoudrejsího z moudrých mám na háku. >😁
Samozrejme ze písi o autech, zminuji konkrétní karosárské verze které urcite mnoho ctenáru nezná a které mely být alespon krátce zmíneny v textu.
Jo a pokus se pochopit psaný text pokud ti k tomu tvoje inteligence stací. Ja jsem nikde nenapsal ze clánek je zásadne spatný, jenom jsem napsal ze v nem neco chybí.
Jinak ale vís ze názory Klaudia nejmoudrejsího z moudrých mám na háku. >😁
Také existovala Dacia 2000 (licenční Renault 20, jen pro vyvolené rumunské soudruhy) a dodávka Dacia D6.
A vůbec, teď při pátrání jsem našel toto😒br />
[odkaz]
A vůbec, teď při pátrání jsem našel toto😒br />
[odkaz]
Gilgit
Ano. ty verze Dacia 2000 a D6 jsou málo známé, oba modely se montovaly jen v malých poctech. Zajímavé jsou ty hatchbacky vycházející z puvodního Renaultu 12.
Kdyby ta auta byly deti, tak by se nelibily ani vlastni matce. Teda s vyjimkou R8 a R12. To byla v puvodni podobe auta, ktera se zapsala do historie.
Tak R8 sa zapisala do historie ! Uz po Ringu beha aj jej nastupca >😁 :yes: :yes: :yes:
( dufam, ze chapes, aku R8 myslim 😉 )
( dufam, ze chapes, aku R8 myslim 😉 )
Tak zrovna ta R8 co myslis ty se do historie nezapsala vubec :-!
jaaaj, jaaaj - niekto asi nepozna LeMans a podobne veci, a na pocest 3 nasobnemu vitaznemu monopostu postavenu cestnu verziu, ktora sa do historie zapisala jedinecnou vecou😒br />
Ked bola predstavena na autosalone a mala tam premieru aj Porsche 911 (997) tak R8 bola to obdivovanejsie auto a najvacsia hviezda salonu !
- vec, aka sa nikdy predtym nestala ( ze by novu generaciu Por.911 dokazalo nieco pocas premiery zatienit!) a uz sa asi ani nestane 😉
Trosku dostuduj... 😉
- vec, aka sa nikdy predtym nestala ( ze by novu generaciu Por.911 dokazalo nieco pocas premiery zatienit!) a uz sa asi ani nestane 😉
Trosku dostuduj... 😉
Nehraj sa na frajera, každý, kto si všimne tvoj nick, by asi povedal (logicky), že myslíš na Audinu. 😉
Klaudius, vo vedlajsej diskusii som ta obhajoval pred Gilgitom, mozno si si nevsimol, ale uz nieje absolutne ziaden dovod mu nieco vycitat - reaguje absolutne korektne, a ty ma tu teraz "obvinis" z frajerenia >😁 - jasne, ze to bola ironia, chalan to mozno nepochopil, napisal som potom aj fakty s "nasou" R8 suvisiace...a tym to konci 😉
Proste ber viac veci s tym humorom, o ktory tu aktualne ide 😉
Proste ber viac veci s tym humorom, o ktory tu aktualne ide 😉
,,,a dlhýýýýý, čítal som ho na 2x. Ďalší diel by mohol byť o Seate, ale o ňom radšej hneď dva články na pokračovanie...
Lastun mi v článku tiež trochu chýba, a súhlasím aj s tým, že kombíky mohli byť aspoň spomenuté. V socialistickom svete bolo kombíkov ako šafránu - hoci modelovo ich bolo niekoľko, v predajniach ich bol nedostatok, a Dacia priniesla mnohým záujemcom o kombi iskričku nádeje.
Lastun mi v článku tiež trochu chýba, a súhlasím aj s tým, že kombíky mohli byť aspoň spomenuté. V socialistickom svete bolo kombíkov ako šafránu - hoci modelovo ich bolo niekoľko, v predajniach ich bol nedostatok, a Dacia priniesla mnohým záujemcom o kombi iskričku nádeje.
Tak musím říct, že studie pick-upu Oroch vypadá skvěle a nebál bych se říct, že i v Evropě by mohla mít úspěch :yes:
V článku chybí sebemenší zmínka o tom, že se vyráběla Dacia vycházející z Renaultu 10.
Fajn čítanie, jediné čo mi tak trochu chýbalo bol kombík 1310, štvoroko s čiernou plastovou maskou. Spolu s rôznymi verziami pick-up predsa mali vplyv na smerovanie Dacie. Je pravda, že tam už išiel dizajn bokom, hoci Renault 12 Break nie je dizajnovo z núdze cnosť.
😒
Druhé podobné bylo Wartburg... s dvoutaktním 0,9 tříválcem ale technicky nestíhal.
Jinak 16 byla skutečně super - ale ta se tady koupit nedala, ani jako licenční...
[odkaz]
A to jsem s ním jezdil!
Ale z pohledu za volantem 0,9 nebo 0,992 ccm už je malý rozdíl... pořád platilo, že ta zpátečka šla pod volantem řadit fakt špatně.
:-!
, ale vypínatelná páčkou pod volantem. Znamenalo to vlastně jízdu na volnoběh i se zařazeným rychlostním stupněm. Kdo neměl volšový ruce, mohl díky volnoběžce řadit i bez spojky.
Jak dlouho jseš na světě...?
😒
Já jsem to vztahoval jako srovnání žigulík versus originál Fiat.
Jo jo, Dačky trochu trpěly, hlavně na převodovky, to je fakt...
😉
Ale dalo to hroznýho ručkování...
:-!